www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 21:56:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1924 1925 1926 1927 1928 [1929] 1930 1931 1932 1933 1934 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14747003 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #3491 Dátum: 2006 Május 09, 15:00:49 »

Majd elmegyek hozzá, és jól meghúzkodok pár hasonló rugót Smiley Egyszerűen tapasztalat alapján válogatok pár fajtát. Aztán megnézem, hogy viselkednek. A max. átmérő fontos, a hossz nem. A rugóerő meg hasonlítson! Na Stunt kolléga, eléggé égnek áll már a hajad? Smiley

Lineáris rugó esetén (ez az) N/mm-a rugóállandó, azt fejezi ki, hogy egy mm nyújtás milyen erőhatásra következik be. ha megadod a fizikai méreteket és a rugóállandót, akkor a rugógyártó elméletileg tud gyártani, de valószinűleg azt fogja mondani, hogy minimum 100 db-ot gyárt. :-)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3490 Dátum: 2006 Május 09, 14:56:21 »

Lineáris rugó esetén (ez az) N/mm-a rugóállandó, azt fejezi ki, hogy egy mm nyújtás milyen erőhatásra következik be. ha megadod a fizikai méreteket és a rugóállandót, akkor a rugógyártó elméletileg tud gyártani, de valószinűleg azt fogja mondani, hogy minimum 100 db-ot gyárt. :-)
vagy pont ilyen rugó kellett a nasanak egy stabilizátorhoz és maradt neki pár darab  Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3489 Dátum: 2006 Május 09, 14:44:46 »

Mindent tudok, kivéve a rugóerőt.... De ha valaki megmondja milyen paraméterekkel lehet jellemezni egy rugót, akkor összeszedem az adatokat. De a gyártóhoz ha elviszem, - ha profi - csuklóból csinál egy hasonlót.


Lineáris rugó esetén (ez az) N/mm-a rugóállandó, azt fejezi ki, hogy egy mm nyújtás milyen erőhatásra következik be. ha megadod a fizikai méreteket és a rugóállandót, akkor a rugógyártó elméletileg tud gyártani, de valószinűleg azt fogja mondani, hogy minimum 100 db-ot gyárt. :-)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #3488 Dátum: 2006 Május 09, 14:22:02 »

Mindent tudok, kivéve a rugóerőt.... De ha valaki megmondja milyen paraméterekkel lehet jellemezni egy rugót, akkor összeszedem az adatokat. De a gyártóhoz ha elviszem, - ha profi - csuklóból csinál egy hasonlót.

apu mondta, hogy tud egy rugógyártót pesten, ha érdekel valakit megkérdezhetem, de nem tudom mentek-e vele valamire, mert tudni kéne gondolom a rugó adatait..
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #3487 Dátum: 2006 Május 09, 14:02:25 »

ha találsz rugószaküzletet, szólj nekem pls!
golf gti kormányhoz kell, ami a kürtnek tart ellen

apu mondta, hogy tud egy rugógyártót pesten, ha érdekel valakit megkérdezhetem, de nem tudom mentek-e vele valamire, mert tudni kéne gondolom a rugó adatait..
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3486 Dátum: 2006 Május 09, 13:55:01 »

Golyóstoll, töltőceruza? Smiley Sajna ez is bontott elosztó. Majd nézek valami rugóboltot, és beszerelés után mérek. Csak tudnám mivel? Smiley Eddig teljesen be volt ragadva, és úgy is ment. Igaz nem húzta 75-80-nál többel a lakókocsit!

ha találsz rugószaküzletet, szólj nekem pls!
golf gti kormányhoz kell, ami a kürtnek tart ellen

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #3485 Dátum: 2006 Május 09, 13:34:41 »

Golyóstoll, töltőceruza? Smiley Sajna ez is bontott elosztó. Majd nézek valami rugóboltot, és beszerelés után mérek. Csak tudnám mivel? Smiley Eddig teljesen be volt ragadva, és úgy is ment. Igaz nem húzta 75-80-nál többel a lakókocsit!

Bontott ugyanolyanból, esetleg. Fontos a rugóerősség (hossz, stb.).
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3484 Dátum: 2006 Május 09, 13:03:40 »

Hello Mindenki!

Kellene két rugó a gyujtáselosztóba, ami a röpsúlyokat húzza vissza. Pótolható ez valamivel, vagy dobjam el az egészet?

Bontott ugyanolyanból, esetleg. Fontos a rugóerősség (hossz, stb.).

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #3483 Dátum: 2006 Május 09, 12:34:52 »

Hello Mindenki!

Kellene két rugó a gyujtáselosztóba, ami a röpsúlyokat húzza vissza. Pótolható ez valamivel, vagy dobjam el az egészet?
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #3482 Dátum: 2006 Május 09, 12:08:41 »

Hasonló az alapja. Lényegében a motorban is hasonló történik.Csak a forró homok mechanikusan is tisztít, nem csak termodinamikusan! Grin

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3481 Dátum: 2006 Május 09, 12:07:13 »

A "szénrudakat" azaz a kokszos gyertyákat pedig meg lehet tisztítani hevített homokkal és lágy brozkefével!!Öregapám is így vette be a Don-kanyart Evil
nagyapám valami olyasmit mondott,hogy gázon égették ki a mocskot

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #3480 Dátum: 2006 Május 09, 11:45:12 »

A "szénrudakat" azaz a kokszos gyertyákat pedig meg lehet tisztítani hevített homokkal és lágy brozkefével!!Öregapám is így vette be a Don-kanyart Evil

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Bittymakk
Hozzászólások: 74


« Hozzászólás #3479 Dátum: 2006 Május 09, 11:08:16 »

Bitty!

Ha lehet, csak egy topikban oszd meg az aggodalmaidat az olvasóközönséggel (már ha azonos az aggodalom tárgya).

Köszönöm! :-)


Értettem!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3478 Dátum: 2006 Május 09, 10:35:46 »

Bitty!

Ha lehet, csak egy topikban oszd meg az aggodalmaidat az olvasóközönséggel (már ha azonos az aggodalom tárgya).

Köszönöm! :-)

Hali!

Valaki írt nekem egy mail-t, hogy van kilincse!Nagy örömömben válaszolni is próbáltam neki, de a címe INVALID_ADDRESS@.SYNTAX-ERROR.  Shocked
Péter jelentkezz! 

Köszi!

Bitty
Nem elérhető Bittymakk
Hozzászólások: 74


« Hozzászólás #3477 Dátum: 2006 Május 09, 10:32:03 »

Hali!

Valaki írt nekem egy mail-t, hogy van kilincse!Nagy örömömben válaszolni is próbáltam neki, de a címe INVALID_ADDRESS@.SYNTAX-ERROR.  Shocked
Péter jelentkezz! 

Köszi!

Bitty
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #3476 Dátum: 2006 Május 09, 08:53:14 »

ugye csak vicc, h visszatettétek a szénrudakat a gyertya helyére? Smiley
Amennyire én tudom (olvastam) a túl dús keverék magát a gyertyát nem teszi tönkre. A szegény keverék, nagy előgyújtás sokkal jobban erodálja. (Ezek a mai gyertyák pedig még a Bogárban is jóval többet kell, hogy bírjanak 20e km -nél. Ez meg tapasztalat.)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #3475 Dátum: 2006 Május 09, 08:51:19 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))


Vagy a szívató már kevés, mert nem olyan túldús a keverék. Ha kis gázpedálnyomással indul, akkor szívató.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #3474 Dátum: 2006 Május 09, 08:35:52 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))
Igaz, nem állítottuk csak megnéztük a szelepeket, mert nem volt mivel mérni, de legalább már láttam hogy kéne. :-)
A kéményseprők meg gyorsak voltak, csak sok volt a dolguk :-))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3473 Dátum: 2006 Május 09, 08:29:56 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))

ugye csak vicc, h visszatettétek a szénrudakat a gyertya helyére? Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #3472 Dátum: 2006 Május 09, 05:26:01 »

A szelepeket nem állítottuk, csak megnéztük, nem tűnt rossznak.
Gyújtást ellenben állítottunk, mert az nem tűnt jónak. Lehet, hogy túl nagy lett az előgyújtás, ezért indul nehezen. Vagy lassan pucolják le a kéményseprők a gyertyákat. :-))))

Szóval a vasárnapi SzMB:

A gyertyák jó feketék voltak, de legalább egyenletesen feketék :-)
szelephézagot nem állítottunk pontosat, mert nem volt hézagmérőnk, de Sto azt mondja érzésre jók a hézagok. Most hogy már tudom hogy kell, be is tudom majd állítani remélem, ha megvettem hézagmérőt. (nem gondoltam volna hogy a Bakácson nem kapok)
A gyújtáson nem is állítottunk, csak szerettünk volna, így még mindig csörög kicsit.
A karbin viszon állíítottunk. Most jobban reagál a gázadásra, alacsonyabb fordulaton kevésbé rángat. Melegen könnyebben indult. Tegnap viszont hidegen alig akart, amivel eddig nem volt gond :-(.
Az alapjárat is magasabb lett, valószínüleg, mert túl rövidre "állítottam" a gázbovdent. így szebb lett a hangja, de túl magas a fordulat.
A előmelegítő cső biztosan el van -legalábbis részben- tömődve. azt is ki kéne pucolni valamikor.

Vettem olajnyomás gombát is, remélem ez már jó lesz.
meg szélvédő kédert is, amit Hortobágyon majd jól megtanulok kicserélni Smiley

matchbox
« Hozzászólás #3471 Dátum: 2006 Május 08, 22:54:47 »

fehérvárin a homasitában 700 ft-ért vettem 2 hete
Hagy nagykepuskodjek: vasarosnamenyi barkacsboltban 460 HUF
 Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3470 Dátum: 2006 Május 08, 22:18:58 »

fehérvárin a homasitában 700 ft-ért vettem 2 hete
na akkor még többre is emlékeztem, én piacon vettem pár éve

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #3469 Dátum: 2006 Május 08, 22:18:15 »

hézagmérő max 2 rugó bármelyik bolhapiacon
fehérvárin a homasitában 700 ft-ért vettem 2 hete

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #3468 Dátum: 2006 Május 08, 22:15:37 »

hézagmérő max 2 rugó bármelyik bolhapiacon

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3467 Dátum: 2006 Május 08, 22:07:09 »

akkor mit tegyek vele?
teljes gyújtás rendbetétel?
meg persze a szelephézagállítás?

Mondtam, hogy sorban a szelephézag állítástól el kell jutni a karbiállításig. Közte van még sok dolog, egy délutánt és kb 5000 Ft-nyi alkatrész kell rászánni.

Egyes dolgokat ugyan meg lehet csinálni, de eredmény csak akkor lesz, ha szisztematikusan mindent ellenőrzünk és beállítunk, kicserélünk.


Ez a motor nagyon sokat kap, attól ilyen fekete a gyertya. Az én gyertyáim meg a másik véglet, túl szegényre volt karburálva. Az sem jó, egyébként.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3466 Dátum: 2006 Május 08, 22:03:08 »

hát ezekről a gyertyákról nem úgy néz ki, mintha szükség lett volna rá ;-)

De valamire el kell b*szni a pénz és az időt, nem?  Sad

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #3465 Dátum: 2006 Május 08, 21:56:26 »

akkor mit tegyek vele?
teljes gyújtás rendbetétel?
meg persze a szelephézagállítás?

az ilyesmi sose árt, de ezek a gyertyák nagy valószínűséggel a sok nyáltól lettek ilyen szép mattsvarcok.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #3464 Dátum: 2006 Május 08, 21:52:33 »

Ezek a gyertyák iszonyat szarul néznek ki. valahogy igy kell egy gyertyának kinézni 4500 km után.
akkor mit tegyek vele?
teljes gyújtás rendbetétel?
meg persze a szelephézagállítás?
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #3463 Dátum: 2006 Május 08, 21:49:13 »

Mert hengerfej-menet és hengerfej felújításra is ment a motor.

hát ezekről a gyertyákról nem úgy néz ki, mintha szükség lett volna rá ;-)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3462 Dátum: 2006 Május 08, 21:48:01 »

Mert hengerfej-menet és hengerfej felújításra is ment a motor.

Egyébként eszembe sem jutna kivenni. Pláne amilyen szemét kivenni a typ3-asból, amig megy addig benne lesz...  Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3461 Dátum: 2006 Május 08, 21:47:14 »

konkrétan miért is kell kiszedni a gyertyákat 4500 km után?

Mert hengerfej-menet és hengerfej felújításra is ment a motor.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3460 Dátum: 2006 Május 08, 21:46:21 »

Stone, én úgy gondoltam a te motordon még leellenőrizzük a szelephézagokat, nem építjük úgy be.
Én nem szeretem a fülre/érzésre beállított hézagokat, mert nem lehet egyenletesre hozni, sok főtengely fokot tol el a vezérlésen és hengerenként különbözőt, következésképpen nem lehet semmiképpen szép alapjáratot így lőni.

Nem kellett volna hozzányúlni hézagmérő nélkül. Adtatok a szarnak egy pofont.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Május 08, 21:48:35 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #3459 Dátum: 2006 Május 08, 21:46:00 »

Ezek a gyertyák iszonyat szarul néznek ki. valahogy igy kell egy gyertyának kinézni 4500 km után.

konkrétan miért is kell kiszedni a gyertyákat 4500 km után?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #3458 Dátum: 2006 Május 08, 21:43:26 »

Ezek a gyertyák iszonyat szarul néznek ki. valahogy igy kell egy gyertyának kinézni 4500 km után.

[melléklet törölve a rendszer által]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #3457 Dátum: 2006 Május 08, 21:40:14 »

Friss vargánya, csiperke! Itt a szép pereszke! Grin
Nekem mindegy.
1xminden gomba ehetö! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #3456 Dátum: 2006 Május 08, 21:32:58 »

a piacon a bejárat után van egy néni.
isteni gombákat árul :-)))
Friss vargánya, csiperke! Itt a szép pereszke! Grin

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #3455 Dátum: 2006 Május 08, 21:29:34 »

A gombat hol es mennyiert - marha nem vagyok indiszkret...

a piacon a bejárat után van egy néni.
isteni gombákat árul :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
matchbox
« Hozzászólás #3454 Dátum: 2006 Május 08, 20:49:25 »

Bakács téren. nemtom mennyi volt. kb 1e.

NAGYON VIGYAZZ - bar lehet, hogy te ovatosabb vagy mint en: nezd meg, hogy stimmel-e a menetemelkedes, mert nekem igy sikerult ledaralnom a menetet a bakats-teri gombaval (most teflonszalag segit a megmaradt 2-3 menetnek)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #3453 Dátum: 2006 Május 08, 20:44:57 »

A gombat hol es mennyiert - marha nem vagyok indiszkret...

Bakács téren. nemtom mennyi volt. kb 1e.
matchbox
« Hozzászólás #3452 Dátum: 2006 Május 08, 20:42:25 »

Vettem olajnyomás gombát is, remélem ez már jó lesz.


A gombat hol es mennyiert - marha nem vagyok indiszkret...
Oldalak: 1 ... 1924 1925 1926 1927 1928 [1929] 1930 1931 1932 1933 1934 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.125 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.