www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 29, 20:42:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1908 1909 1910 1911 1912 [1913] 1914 1915 1916 1917 1918 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14762819 alkalommal)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #4131 Dátum: 2006 Május 31, 21:54:59 »

Sziasztok!
A váltóm a negyediket terhelésnél kidobja, alapjáraton mondjuk dombon lefelé nem csinálja, és ott hallom recsegni a váltókulisszában, ha erővel ott tartom akkor sem marad bent negyedikben. van valakinek valami tippje hogy a váltókulisszábna lehet e valamit csinálni hogy jó legyen vagy maga a váltó a xar?

Motortartó, váltótartó bakod rendben? Ha az döcög akkor is kidobja gyorsításkor

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #4130 Dátum: 2006 Május 31, 21:48:15 »

Sziasztok!
A váltóm a negyediket terhelésnél kidobja, alapjáraton mondjuk dombon lefelé nem csinálja, és ott hallom recsegni a váltókulisszában, ha erővel ott tartom akkor sem marad bent negyedikben. van valakinek valami tippje hogy a váltókulisszábna lehet e valamit csinálni hogy jó legyen vagy maga a váltó a xar?

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
1303LS
« Hozzászólás #4129 Dátum: 2006 Május 31, 06:15:43 »

Köszi Azs
Elég jó megoldás. Elég lesz egy ember is aki hintázik Taki komám szereti az ilyen játékokat.
Majd holnam megírom mi lett.

Aztán ami még nagyon fontos, hogy összerakásnál legalább 40kilóval meg kell húzni a csavart mert különben lelezulhat a lendkereked.
Én már jártam így (nem én raktam öszze) és elég kellemetlenül szétbarmolta egy alapméretes tökéletes főtengely stiftjeit és a lendkerék lukait. Undecided
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4128 Dátum: 2006 Május 31, 05:23:28 »

Légkulcs, 2 mp.

Ok köszi a segítséget holnap megpróbáljuk igy. Két választása van a csavarnak vagy lejön vagy lejön nincs más.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4127 Dátum: 2006 Május 30, 23:03:26 »

és még ma érdemes csavarlazítózni, nem?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #4126 Dátum: 2006 Május 30, 22:50:27 »

Köszi Azs
Elég jó megoldás. Elég lesz egy ember is aki hintázik Taki komám szereti az ilyen játékokat.
Majd holnam megírom mi lett.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4125 Dátum: 2006 Május 30, 22:35:06 »

fogsz egy lapos vasat fúrsz rá két furatott és rácsavarozod lendkerékre  rögtön ellen tudsz tartani egyik fogja a vasat másiklenderék anyát tekeri egy kulcsal amire pl vascsövet teszel növelve az erőkart....de régen rossz ha így összegyógyult...nekem pl fel volt heggesztve Sad

vagy behajtasz egy kidobásra ítélt csavart a blokkba, meg behajtasz egy kidobásra ítélt csavart a kuplung csavarjának a helyére (ezek meg fognak pusztulni)
aztán ennek a két csavarnak a szárára ügyesen ráillesztesz egy mindkét végén csillag kulcsot (ez ki fogja bírni). majd a központi anyára illesztett krova nyelére egy kb. két méteres vascsövet, aminek a végén egy-két ember hintázik.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #4124 Dátum: 2006 Május 30, 22:33:32 »

Ok köszi a segítséget holnap megpróbáljuk igy. Két választása van a csavarnak vagy lejön vagy lejön nincs más.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #4123 Dátum: 2006 Május 30, 22:24:01 »

Jó estét, Sziasztok!
Sürgős segitségre lenne szükségem és lelkes szerelő barátaimnak. Főtengely szimeringet cserélnénk csak az a fránya lendkerék rögzítő csavar nem akar megindulni. Kérdésem hogy hogyan kell a lendkeréknek ellentartani vagy valamilyen célszerszám szükséges hozzá?
Infót előre is köszönöm.


fogsz egy lapos vasat fúrsz rá két furatott és rácsavarozod lendkerékre  rögtön ellen tudsz tartani egyik fogja a vasat másiklenderék anyát tekeri egy kulcsal amire pl vascsövet teszel növelve az erőkart....de régen rossz ha így összegyógyult...nekem pl fel volt heggesztve Sad
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #4122 Dátum: 2006 Május 30, 22:20:08 »

Jó estét, Sziasztok!
Sürgős segitségre lenne szükségem és lelkes szerelő barátaimnak. Főtengely szimeringet cserélnénk csak az a fránya lendkerék rögzítő csavar nem akar megindulni. Kérdésem hogy hogyan kell a lendkeréknek ellentartani vagy valamilyen célszerszám szükséges hozzá?
Infót előre is köszönöm.
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4121 Dátum: 2006 Május 30, 21:54:36 »

A trükk összeszereléskor van.
Kis apróság, de nagy galibát okozhat!
Van egy kb. 5cm cső ráhúzva a féltengelyre ( erre csúszik rá a simering).
Ezt először be kell nyomni a kicserélt szimeringbe (amikor már be van nyomva a házba), és megnézni, hogy a szimering rugója a helyén maradt e! Ha nem, akkor vissza kell tenni, és így felszerelni a helyére.
Ha nem így csinálod, akkor nagy valószínűséggel leesik a rugó és szivárogni fog a váltóolaj és eláztatja a féket.
Remélem érthetően fogalmaztam.   Wink

Hali!
Féltengely-szimmering cserének van trükkje?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4120 Dátum: 2006 Május 30, 19:15:15 »


fogyazstás? teljesítmény?

fogyasztást mé gnem tudok mondani, a benzinszintmérő nem mindig mutat értelmes értékeket, majd tankolásnál kiderül.

teljesítményt meg már leírtam.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #4119 Dátum: 2006 Május 30, 18:53:25 »




fogyazstás? teljesítmény?

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4118 Dátum: 2006 Május 30, 17:01:20 »

na, voltam ma ződkártáyzni a géppel, ezzel a szerkezettel alapjáraton 0,23% os CO és 200 ppm CH értéket produkált, fordulaton meg 0,31 %CO t.

a gyári adatok (legalábbis , ami gyáriként volt beírva a zk ba, 2% és 400 ppm).

viszont ez  elszegényított keverék melletti érték, kcisit még kellett kifele csavarni a benzincsavaron,hogy menjen is a gép mint a zállat Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4117 Dátum: 2006 Május 30, 11:14:48 »

Van!
De csak később mondom meg, mert nem érek rá.

Hali!
Féltengely-szimmering cserének van trükkje?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4116 Dátum: 2006 Május 30, 10:58:20 »

Hali!
Féltengely-szimmering cserének van trükkje?

Engem is érdekelne, de száraz tengelyesnél. Szeretném megoldani a váltó kiszedése nélkül.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4115 Dátum: 2006 Május 30, 10:50:49 »

azt hiszem, előbb kell kivenni a régit, minthogy az újat betennéd.  ;-)))

Cseles! Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4114 Dátum: 2006 Május 30, 10:49:28 »

Hali!
Féltengely-szimmering cserének van trükkje?

azt hiszem, előbb kell kivenni a régit, minthogy az újat betennéd.  ;-)))
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4113 Dátum: 2006 Május 30, 10:45:17 »

Hali!
Féltengely-szimmering cserének van trükkje?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4112 Dátum: 2006 Május 29, 15:53:37 »

miért? nem birod a vizet?  Evil Grin
na nem csak víz folyik ott, hanem van olaj, meg alvázvédő is..a tankból meg inni lehet Smiley hidroverda Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #4111 Dátum: 2006 Május 29, 15:52:50 »

szopás max annyi, hogy utána kezet kell mosni

miért? nem birod a vizet?  Evil Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4110 Dátum: 2006 Május 29, 15:39:44 »

nem hiszem, hogy szopás lenne, legalábbis t2b tapasztalatok alapján. szépen be kell feküdni az autó alá, le kell húzni a tank alján levő csőről, meg a túloldalon a fémcsőről, az újat átvezetni a váltó felett, és rádugni az eredeti helyekre a két végét.
a váltó és a kaszni között annyi hely van, hogy harangozni lehet.
aláírom, T2B-n cserélni kb 10 perc, szopás max annyi, hogy utána kezet kell mosni

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4109 Dátum: 2006 Május 29, 15:05:50 »

Ja, igen, a tankot kivenni a szopás. Elnézést! :-))))

nem hiszem, hogy szopás lenne, legalábbis t2b tapasztalatok alapján. szépen be kell feküdni az autó alá, le kell húzni a tank alján levő csőről, meg a túloldalon a fémcsőről, az újat átvezetni a váltó felett, és rádugni az eredeti helyekre a két végét.
a váltó és a kaszni között annyi hely van, hogy harangozni lehet.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #4108 Dátum: 2006 Május 29, 15:01:45 »

sziasztok!
mi menete T2a tanktól fém csőig menő benzincső cseréjének azon kívűl hogy nekem nagy szopásnak tűnik?
 üdvw Gábor

vegyél pritsche-t, ott egyszerű.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4107 Dátum: 2006 Május 29, 15:00:51 »

sziasztok!
mi menete T2a tanktól fém csőig menő benzincső cseréjének azon kívűl hogy nekem nagy szopásnak tűnik?
 üdvw Gábor

nem hiszem, hogy szopás lenne, legalábbis t2b tapasztalatok alapján. szépen be kell feküdni az autó alá, le kell húzni a tank alján levő csőről, meg a túloldalon a fémcsőről, az újat átvezetni a váltó felett, és rádugni az eredeti helyekre a két végét.
a váltó és a kaszni között annyi hely van, hogy harangozni lehet.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4106 Dátum: 2006 Május 29, 14:56:03 »

nem tudom, hogy ki kell-e venni a hátsó futóművet, vagy elég szomáliai kisgyerekeket fogadni, de tényleg nagy szopoklész. Majd valami szaki megmondja, nekem még jó...

sziasztok!
mi menete T2a tanktól fém csőig menő benzincső cseréjének azon kívűl hogy nekem nagy szopásnak tűnik?
 üdvw Gábor
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #4105 Dátum: 2006 Május 29, 14:45:46 »

sziasztok!
mi menete T2a tanktól fém csőig menő benzincső cseréjének azon kívűl hogy nekem nagy szopásnak tűnik?
 üdvw Gábor
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #4104 Dátum: 2006 Május 28, 17:16:54 »

akkor robbantok én is Cool

[melléklet törölve a rendszer által]

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #4103 Dátum: 2006 Május 28, 11:25:32 »

höhö...
robbantottábra  Wink
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #4102 Dátum: 2006 Május 28, 11:22:18 »

Tessék:

Bácsi Győző
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #4101 Dátum: 2006 Május 27, 20:43:11 »

meg esztergáltam egy kicsit

[melléklet törölve a rendszer által]

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #4100 Dátum: 2006 Május 27, 20:39:56 »

alakul a projekt, lassan összeáll az ültetőmű Cool

[melléklet törölve a rendszer által]

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #4099 Dátum: 2006 Május 27, 14:44:07 »

Ismered a viccet az űrmalacokkal, meg a rendőrökkel?

"...malacokat etetni, gombokhoz nem nyúlni..."

Ki minek nem mestere, gyilkosa annak - így nem nyúlok bele ilyen kütyükbe...
Tiszta sor(vagy sör?)
ÉÉTEM! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #4098 Dátum: 2006 Május 27, 14:38:28 »

Mondtam én,hogy takaritsál! Cheesy

Ismered a viccet az űrmalacokkal, meg a rendőrökkel?

"...malacokat etetni, gombokhoz nem nyúlni..."

Ki minek nem mestere, gyilkosa annak - így nem nyúlok bele ilyen kütyükbe...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #4097 Dátum: 2006 Május 27, 14:36:43 »

Szerelő következőket tette:
1. csavarhúzó elő, fedél csavar ki
2. Patent lepattint, fedél le
3. Tiszta pamutzsepi elő, csavarnyúzó elejére feltesz
4. Fejet letöröl
5. Összeszerel
6. Kipróbálásra ideadja

Én erre:
1. Hazavisz,
2. Gyorsan bogi elejében réádiót fellógatja egy hangszóróra megfelelő zsinegekkel ( Tongue)
3. Tesztkörök wma, mp3 cédékkel
4. zsír!!
5. visszamegy szerelő bácsihoz
6. felteszi a kérdést, mibe kerül...

Szerelő bácsi:
1. Válasz: nem kerül semmibe

Levezető gyakorlat: kötetlen csevej bogár ügyekben (volt neki bogár 6-7 db, typ3 vagy 2, egy stufenheck is, meg az ex-feleségéé a debreceni eladó bogi...)
Hál' Istennek nagyobb volt az ijedtség, mint a baj...
 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Mondtam én,hogy takaritsál! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #4096 Dátum: 2006 Május 27, 14:30:16 »

BESZART A CD LEJÁTSZÓ A KOCSIMBAN, SEGÍTSÉG!

BÁRMILYEN CD-T TESZEK BELE, MEGPRÓBÁLJA BEOLVASNI, AZTÁN ERROR KIÍRÁSSAL KIDOBJA - SONY MITTOMÉNMI A TÍPUSA.
Még alig ment 1 évet, nem igazán ütöttem-vágtam.
A következők a tünetek:
1. CD be
2. Load felirat 1 másodpercig
3. Read felirat kb. 15 másodpercig
4. Error felirat
5. CD-t kiköpi...


Szerelő következőket tette:
1. csavarhúzó elő, fedél csavar ki
2. Patent lepattint, fedél le
3. Tiszta pamutzsepi elő, csavarnyúzó elejére feltesz
4. Fejet letöröl
5. Összeszerel
6. Kipróbálásra ideadja

Én erre:
1. Hazavisz,
2. Gyorsan bogi elejében réádiót fellógatja egy hangszóróra megfelelő zsinegekkel ( Tongue)
3. Tesztkörök wma, mp3 cédékkel
4. zsír!!
5. visszamegy szerelő bácsihoz
6. felteszi a kérdést, mibe kerül...

Szerelő bácsi:
1. Válasz: nem kerül semmibe

Levezető gyakorlat: kötetlen csevej bogár ügyekben (volt neki bogár 6-7 db, typ3 vagy 2, egy stufenheck is, meg az ex-feleségéé a debreceni eladó bogi...)

Hál' Istennek nagyobb volt az ijedtség, mint a baj...
 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #4095 Dátum: 2006 Május 27, 11:20:40 »


ergo 195/80-as gumival érjük el kívánt eredményt.
ez tényleg eléggé fájdalmas módon fér el a hátsó sárvédő alatt... greg megoldotta :-)))

Ööö izé szerintem a kívánt erdemény kb 16% körül van asszem.
Mármint annyit kellene gyorsítani a rövidváltóhoz képest.Ennyivel gyorsabb egy hosszú.
A 195/80/15 pedig csak 7.4%-ot ad.
Nem számoltam ki hanem az előbb belintelt kerékkalkulátorral számoltattam, így az is lehet hogy az hibás.
Az szerint egy 225/80/15 ad 14.9%-ot, de ezt a kereket már elég nehéz lenne bepasszírozni egy bogár seggébe.
Max flexxel.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4094 Dátum: 2006 Május 27, 10:59:35 »

Most ez valami vicc csak nem tetted ki a szmájlit? Úgy fog az autó kinézni, mint egy terheletlen TATRA teherkocsi a nagy pozitív kerékdőléssel. Kanyarban meg a viselkedése lesz szánalmas.
És a hosszúváltót nem is lehet kiváltani más méretű gumival...már matematikailag sem.

a tuninggány verziót próbáltam leírni.
direkt nem tettem szmájlit, teszteltem, hogy mi lesz a reakciód :-)))
tudom, gci vagyok :-)))

matematikailag a hosszúváltót ki lehet váltani.
számoljunk:
a felni átmérője 15" * 2.54 = 38.1 cm
a gyári gumi erre rátesz 15.5 / 80 * 2 = 24.8 cm-t
ennek a kombinációnak az átmérője 62.9 cm

valahogy kell egy 62.9 * 1.1 = 69.19 centis kereket csinálnunk, ez 6.29 centi, tehát 6.29/2/0.8 ~ 4 centit kell növelnünk a gumi szélességén, ha a perességet békén hagyjuk.
ergo 195/80-as gumival érjük el kívánt eredményt.
ez tényleg eléggé fájdalmas módon fér el a hátsó sárvédő alatt... greg megoldotta :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4093 Dátum: 2006 Május 27, 09:51:59 »

meg lehetne emelni a hátsó rugókat, úgy már befér a böhöm gumi is.
igaz, hogy kopni fog, mint az állat, mert a kerékdőlés köszönő viszonyban sem lesz a gyárival, de ennyi áldozat belefér...

Most ez valami vicc csak nem tetted ki a szmájlit? Úgy fog az autó kinézni, mint egy terheletlen TATRA teherkocsi a nagy pozitív kerékdőléssel. Kanyarban meg a viselkedése lesz szánalmas.
És a hosszúváltót nem is lehet kiváltani más méretű gumival...már matematikailag sem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #4092 Dátum: 2006 Május 27, 09:49:27 »

Nekem egyszer volt fent 215/70/15 gumi ami a 165/80/15-höz képest 5.7%-ot gyorsít (100km/h helyett 105.7km/h) de ez messze van még egy hosszúváltó áttételétől.
Viszont ez a méret épphogy belefért a dobba, sőt nagyon berugózva talán már bele is ért.
Persze lehet cserélni nagyobb sárvédőre is de nem lesz szép.
Mondjuk akinek szét van vágva a sárvédője annak mindegy.
Oldalak: 1 ... 1908 1909 1910 1911 1912 [1913] 1914 1915 1916 1917 1918 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.