www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 30, 17:28:07

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1896 1897 1898 1899 1900 [1901] 1902 1903 1904 1905 1906 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14776830 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #4611 Dátum: 2006 Június 11, 18:19:45 »

ha beszarik a termosztát akkor a lamelák elvileg nyitott álpotban maradnak kvázi nem fözöd a motorod! Grin
Feltéve ha a rudazatnál minden a helyén van és a rugó kitudja húzni zárt helyzetből.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #4610 Dátum: 2006 Június 11, 18:15:32 »

ha úgy adódna, hogy valóban nem nyílik ki a termosztát, akkor hogyan tudom fixen nyitott állapotba hozni a hűtést?
SZMB keretek között lehetséges? leírja nekem valaki pontró, pontra?
ha beszarik a termosztát akkor a lamelák elvileg nyitott álpotban maradnak kvázi nem fözöd a motorod! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4609 Dátum: 2006 Június 11, 18:13:49 »

ha úgy adódna, hogy valóban nem nyílik ki a termosztát, akkor hogyan tudom fixen nyitott állapotba hozni a hűtést?
SZMB keretek között lehetséges? leírja nekem valaki pontró, pontra?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4608 Dátum: 2006 Június 11, 18:00:54 »

én 4 év alatt semmiféle termosztátot nem állítottam és télen nyáron használom

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4607 Dátum: 2006 Június 11, 17:59:00 »

egyébként a termosztátot valóban nem néztem... uff  Undecided
látványosan nagyobb kinyílt állapotban?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4606 Dátum: 2006 Június 11, 17:53:36 »

Termosztátot téliről nyárira állítottad?

Mert még én sem...
...húha Undecided
Azt lehet "állítani"?
Én úgy tudtam, hogy legfeljebb azt a csappantyút lehet átállítani, ami a levegőszűrőn van, hogy folyamatosan a meleget szívja a kipuff mellől.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #4605 Dátum: 2006 Június 11, 17:16:06 »

a 66 boginaknagyon melegszik a motorja. kicsit jártunk ma vele normális 70-80-as tempóval. leállítás után ellenőrizni akartam az olajszintet, de puszta kézzel nem tudtam hozzáérni a nívópálcához, olyan forró volt. elsőgenerációs F-es 1300-as motor, minden burkolat stb megvan, illetve minden gyári, egyedül az a vastag gumikéder hiányzik, ami körbemegy a motortérben a motorburkolat és a kasztni között (hátul a motor mögött megvan). ez okozhat ilyen szintű felmelegedést? ha nem, akkor mi a fene lehet? legközelebb kipróbálom, hogy kitámasztom lent a gépháztetőt valamivel.

Termosztátot téliről nyárira állítottad?

Mert még én sem...
...húha Undecided

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #4604 Dátum: 2006 Június 11, 17:03:50 »

hali!

nemrég cseréltem olajat, és most,hogy 2 napot állt a kocsi, minden olaj lefolyt a karterba, és a nívópálcán a szint a max jelzés fölött kb 3 mm vel áll. járó motornál meg a max jelzés alatt van 4-5 milivel.   2,5 litert tettem bele, de akkor úg ylátszin nem csöpögöt tki minden az előző adagból (fél óra alatt nem tudott akkor).   

szóval ez így most rendben van , nem?
Szerintem egy picit leereszthetsz belőle, akkor bizti okés lesz.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
dt
« Hozzászólás #4603 Dátum: 2006 Június 11, 16:45:57 »

mi a különbség a két F-es motor között? 
mikortól van a 2.?

már megtaláltam, köszi.
ha vkinek kell: Lomtár -> 1300-as Bogár motor 1600 köbcentivel? -> #34
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4602 Dátum: 2006 Június 11, 16:06:19 »

hali!

nemrég cseréltem olajat, és most,hogy 2 napot állt a kocsi, minden olaj lefolyt a karterba, és a nívópálcán a szint a max jelzés fölött kb 3 mm vel áll. járó motornál meg a max jelzés alatt van 4-5 milivel.   2,5 litert tettem bele, de akkor úg ylátszin nem csöpögöt tki minden az előző adagból (fél óra alatt nem tudott akkor).   

szóval ez így most rendben van , nem?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #4601 Dátum: 2006 Június 11, 15:51:11 »

mi a különbség a két F-es motor között? 
mikortól van a 2.?
a második azt hiszem a 70es évjárattól.
mert az anyém 69 tavaszi és még a régebbi

a különbségekről inkább valaki más nyilatkozik majd, nem akarok hülyeségeket mondani
dt
« Hozzászólás #4600 Dátum: 2006 Június 11, 15:47:02 »

mi a különbség a két F-es motor között? 
mikortól van a 2.?
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #4599 Dátum: 2006 Június 11, 15:42:10 »

a 66 boginaknagyon melegszik a motorja. kicsit jártunk ma vele normális 70-80-as tempóval. leállítás után ellenőrizni akartam az olajszintet, de puszta kézzel nem tudtam hozzáérni a nívópálcához, olyan forró volt. elsőgenerációs F-es 1300-as motor, minden burkolat stb megvan, illetve minden gyári, egyedül az a vastag gumikéder hiányzik, ami körbemegy a motortérben a motorburkolat és a kasztni között (hátul a motor mögött megvan). ez okozhat ilyen szintű felmelegedést? ha nem, akkor mi a fene lehet? legközelebb kipróbálom, hogy kitámasztom lent a gépháztetőt valamivel.

tavaly Orfűn is melegnek találtuk emlékeim szerint....nekem motor rendbetétele előtt hiányzott a az ékszíjtárcsa előtti lemez meg gumi is egy nyarat úgy mentem vele semmi melegedés nem volt...télen szétszedtük és ki volt herélve a kutyaház hogy mindig hűtsön mer termosztát se volt benne......szóval sanszos hogy neked meg lezár mindig....probáld ki hogy kikötöd fixen rostélyokat nyitotra
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4598 Dátum: 2006 Június 11, 15:26:58 »

a 66 boginaknagyon melegszik a motorja. kicsit jártunk ma vele normális 70-80-as tempóval. leállítás után ellenőrizni akartam az olajszintet, de puszta kézzel nem tudtam hozzáérni a nívópálcához, olyan forró volt. elsőgenerációs F-es 1300-as motor, minden burkolat stb megvan, illetve minden gyári, egyedül az a vastag gumikéder hiányzik, ami körbemegy a motortérben a motorburkolat és a kasztni között (hátul a motor mögött megvan). ez okozhat ilyen szintű felmelegedést? ha nem, akkor mi a fene lehet? legközelebb kipróbálom, hogy kitámasztom lent a gépháztetőt valamivel.

az is okozhat ilyet, ilyenkor pont a kipufogóról felszálló meleg levegő érkezik a motortérbe.

de azt megnézted, hogy a termosztát kinyitott-e?
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4597 Dátum: 2006 Június 11, 15:23:24 »

a 66 boginaknagyon melegszik a motorja. kicsit jártunk ma vele normális 70-80-as tempóval. leállítás után ellenőrizni akartam az olajszintet, de puszta kézzel nem tudtam hozzáérni a nívópálcához, olyan forró volt. elsőgenerációs F-es 1300-as motor, minden burkolat stb megvan, illetve minden gyári, egyedül az a vastag gumikéder hiányzik, ami körbemegy a motortérben a motorburkolat és a kasztni között (hátul a motor mögött megvan). ez okozhat ilyen szintű felmelegedést? ha nem, akkor mi a fene lehet? legközelebb kipróbálom, hogy kitámasztom lent a gépháztetőt valamivel.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4596 Dátum: 2006 Június 11, 12:56:58 »

nekiálltam szmg-zni (golf)

a terv:
- generátoron szénkefe (egyben fesszabályzó csere)
1. az új cucc nem passzolt a régi helyre
2. a kuplungbowden is gondolt egyet, és megadta magát
rohadjon meg

akkor átcsoportosítottam erőforrásaimat a robogóhoz:
1. rövid vízhőfok-jeladó-kábe hosszabbítás -> siker
2. kilométerspirál bőrözés -> siker
3. egykerekezés próbálás -> siker 5 méteren.

szóval összességében alakul a nap, már csak schuminak kéne nyernie silverstone-ban :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
dt
« Hozzászólás #4595 Dátum: 2006 Június 11, 10:38:09 »

én is mindig mekötöm magam, de az az alsó csavar elég gyengusnak tűnik. de más autójában is bekötöm magam, hátul is, szóval nem rajtam fog múlni ez a része

úgy vélem, ez a minimum, amit megtehetünk az utasok, és persze a saját egészségünk, életünk érdekében.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4594 Dátum: 2006 Június 11, 09:50:43 »

nekem a régi bogaramban levő öv meg a buszomban levő öv is mentette már meg az életem
bogárban olyan is volt, hogy az ülés kiszakadt a helyéről én meg még csak a fejemet se vertem be, a busszal meg mikor borultam, akkor az öv miatt nem estem ki
be is kapcsoltam/kapcsolom mindig az övet kocsiban, hasznos dolog
én is mindig mekötöm magam, de az az alsó csavar elég gyengusnak tűnik. de más autójában is bekötöm magam, hátul is, szóval nem rajtam fog múlni ez a része

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4593 Dátum: 2006 Június 11, 08:58:38 »

az a legkevesebb, hogy megbö a jagalló.
inkább az a gond, hogy ha csattansz az autóval, akkor igen csúnyán meg lehet sérülni bekötetlenül.
utána tudnál tükörbe nézni, ha a gyermeked esetleg életreszóló sérülést szerez, mert basztál betenni egy normális övet meg gyerekülést???

sajnos bőven elég 30-cal csattanni, hogy a hátsó ülésről a bekötetlen gyerek kirepüljön a szélvédőn...
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4592 Dátum: 2006 Június 11, 08:52:07 »

halkan jegyezném meg, hogy a buszomban lévő övre bíznék pár dolgot, de az életem soha...pedig gyári ponton van rögzítve

nekem a régi bogaramban levő öv meg a buszomban levő öv is mentette már meg az életem
bogárban olyan is volt, hogy az ülés kiszakadt a helyéről én meg még csak a fejemet se vertem be, a busszal meg mikor borultam, akkor az öv miatt nem estem ki
be is kapcsoltam/kapcsolom mindig az övet kocsiban, hasznos dolog

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4591 Dátum: 2006 Június 11, 08:49:15 »

s mi van ha gyereket akarok szállítani bogárral megbö a rendőr ha hátul a gyerek és nincs semmi rajta?

az a legkevesebb, hogy megbö a jagalló.
inkább az a gond, hogy ha csattansz az autóval, akkor igen csúnyán meg lehet sérülni bekötetlenül.
utána tudnál tükörbe nézni, ha a gyermeked esetleg életreszóló sérülést szerez, mert basztál betenni egy normális övet meg gyerekülést???



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4590 Dátum: 2006 Június 11, 00:38:35 »

s mi van ha gyereket akarok szállítani bogárral megbö a rendőr ha hátul a gyerek és nincs semmi rajta?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4589 Dátum: 2006 Június 11, 00:08:34 »

halkan jegyezném meg, hogy a buszomban lévő övre bíznék pár dolgot, de az életem soha...pedig gyári ponton van rögzítve

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
dt
« Hozzászólás #4588 Dátum: 2006 Június 11, 00:07:39 »

Szerintem nem

köcce!
jövő 7en vizsgázik, remélem rendben lesz minden.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4587 Dátum: 2006 Június 11, 00:06:09 »

nekem hátul is van egy öv (3pontyos).
erre nézhetnek csúnyán? '70es vas

Szerintem nem
dt
« Hozzászólás #4586 Dátum: 2006 Június 11, 00:02:07 »

nekem hátul is van egy öv (3pontyos).
erre nézhetnek csúnyán? '70es vas
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4585 Dátum: 2006 Június 10, 23:35:10 »

1966 elött ennek sem felelt meg a bogár:

(Cool Az olyan menetirányba néző ülés háttámlájának a fémvázát, amelyik mögött - azonos irányba néző - másik ülés van, megfelelő módon burkolni kell és olyan szilárdságúra kell kialakítani, hogy frontális ütközéskor képes legyen megtartani a mögötte ülő utast.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4584 Dátum: 2006 Június 10, 23:33:10 »

81. § (1) Gépkocsiba csak jóváhagyási jellel ellátott biztonsági övet szabad beépíteni.
(2) A személygépkocsinak a biztonsági öv rögzítő elemek kialakítására vonatkozó jóváhagyási jellel kell ellátottnak lennie.
(3) A személygépkocsi vezetőülésénél és első utasülésénél legalább három, összes egyéb ülésénél pedig legalább két, a biztonsági öv csatlakoztatására alkalmas, a mezőgazdasági vontató ülésénél (üléseinél) vagy az ülésen legalább két, a rögzítőöv csatlakoztatására alkalmas rögzítő elemet kell gyárilag kialakítani.
(4) Biztonsági övvel kell felszerelni a személygépkocsi hátsó utasüléseit, amennyiben a biztonsági öv rögzítésére szolgáló rögzítő elemeket gyárilag beépítették. E bekezdés rendelkezéseit 1991. évi július hó 1. napjától kell alkalmazni.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #4583 Dátum: 2006 Június 10, 23:30:00 »

1976-ban minden autót, amiben megvolt a 3 rögzitési pont, fel kellett szerelni biztonsági övvel. Addig csak ajánlott volt.

Szóval elméletileg a 69-est is.  Embarrassed
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4582 Dátum: 2006 Június 10, 23:25:57 »

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
80. § (1) A vezetőülésnek kellően rögzítettnek, gépkocsi és mezőgazdasági vontató esetében a vezető testméretéhez igazodóan állíthatónak kell lenni.
(4) Biztonsági övvel fel kell szerelni
b) az 1992. évi július hó 1. napja után forgalomba helyezésre kerülő személygépkocsik hátsó üléseit,
(5) A biztonsági övnek meg kell felelni a járművön kialakított rögzítési pontok elhelyezésének és darabszámának. Biztonsági övet csak gyárilag kialakított, biztonsági öv rögzítésére szolgáló elemekhez szabad csatlakoztatni.

« Utoljára szerkesztve: 2006 Június 10, 23:27:46 írta NGA »
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4581 Dátum: 2006 Június 10, 23:25:12 »

Most hogy is van ez?

Kötelező a biztiöv és Vwéék extraként teszik csak bele 76-ig? Vagy csak Mgyarországon volt kötelező?

1976-ban minden autót, amiben megvolt a 3 rögzitési pont, fel kellett szerelni biztonsági övvel. Addig csak ajánlott volt.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4580 Dátum: 2006 Június 10, 23:19:47 »

Most hogy is van ez?

Kötelező a biztiöv és Vwéék extraként teszik csak bele 76-ig? Vagy csak Mgyarországon volt kötelező?
sztem visszamenőleg tehették azzá bizonyos kor alatt

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #4579 Dátum: 2006 Június 10, 23:18:13 »

Ja és a bogarat csak extraként szerelték fel 1976-ig biztonsági övvel, az alapár ezt nem tartalmazta. Ezért van egy csomó bogárban AFIT öv, mivel 1971-ben sem volt benne biztonsági öv, amikor megvették.

Most hogy is van ez?

Kötelező a biztiöv és Vwéék extraként teszik csak bele 76-ig? Vagy csak Mgyarországon volt kötelező?
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #4578 Dátum: 2006 Június 10, 23:16:08 »

Hát ez érdekes kérdés lesz. Neked van a B oszlop aljában csavar? Mert ott gyárilag csak 1967-ben volt. A deréköv meg szerintem nem engedélyezett, mivel 1967 óta kötelező felszerelni az autókat 3 rögzitési ponttal.

A franc figyelte eddig lent, fent a Bében bele volt faragva valami szörnyű dolog, de azt azonnal kivetettem a felújítás során.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4577 Dátum: 2006 Június 10, 23:15:17 »

Europában nem volt ilyen. Csak USA-ban. És még 1 archiv fotót sem láttam eredeti derékövvel.
Ja és a bogarat csak extraként szerelték fel 1976-ig biztonsági övvel, az alapár ezt nem tartalmazta. Ezért van egy csomó bogárban AFIT öv, mivel 1971-ben sem volt benne biztonsági öv, amikor megvették.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4576 Dátum: 2006 Június 10, 23:13:33 »

akkor most hogyvan ez az én 66-os gépembe volt vagy nem biztonsági öv?

Gyárilag neked sem volt. Valaki belebarkácsolta
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4575 Dátum: 2006 Június 10, 23:12:34 »

Akkor miert van egy csomo fenykepen 2 pontos derekov 60-as evekbeli es oregebb bogarakban?
Europában nem volt ilyen. Csak USA-ban. És még 1 archiv fotót sem láttam eredeti derékövvel.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #4574 Dátum: 2006 Június 10, 23:09:35 »

akkor most hogyvan ez az én 66-os gépembe volt vagy nem biztonsági öv?

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #4573 Dátum: 2006 Június 10, 23:09:05 »

A 2 pontos övet nem fogadják el biztonsági övként magyarországon. Legalábbis ugy tudom, hogy a kresz 3 pontos E jelzésű üvet fogad el.

Akkor miert van egy csomo fenykepen 2 pontos derekov 60-as evekbeli es oregebb bogarakban?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #4572 Dátum: 2006 Június 10, 23:02:58 »

az alváz 69-es, a kasztni meg 61-es Sad

Hát ez érdekes kérdés lesz. Neked van a B oszlop aljában csavar? Mert ott gyárilag csak 1967-ben volt. A deréköv meg szerintem nem engedélyezett, mivel 1967 óta kötelező felszerelni az autókat 3 rögzitési ponttal.
Oldalak: 1 ... 1896 1897 1898 1899 1900 [1901] 1902 1903 1904 1905 1906 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.1 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.