www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 December 18, 17:07:30

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921391 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1901 1902 1903 1904 1905 [1906] 1907 1908 1909 1910 1911 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 15520000 alkalommal)
dt
« Hozzászólás #4414 Dátum: 2006 Június 08, 16:48:33 »

OFF
EZER!!   Grin Grin Grin
ON

 
grat
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4413 Dátum: 2006 Június 08, 16:48:01 »

Annyi a különbség, hogy én nem vagyok benne biztos hogy a nagypumpa ha pl ledugózzuk nagyobb nyomást állít elő mint a kicsi.

ha ledugózzuk, akkor nem is szállít többet ;-)))

amúgy mintha említettem volna már, hogy ahhoz, hogy adott keresztetszeten több naftát toljon át, ahhoz ugye nagyobb nyomás szükségeltetik. márpedig attól, hogy valaki feltesz egy nagynyomású/emelt szállítású olajpumpát/fogaskerekes szivattyút, a blokk olajfuratai nem fognak kitágulni.

tehát az emelt szállítású fogaskerekes szivattyú szükségszerűen az eredetinél nagyobb nyomást állít elő, tehát nagynyomású.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #4412 Dátum: 2006 Június 08, 15:58:09 »

OFF


EZER!!   Grin Grin Grin


ON
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #4411 Dátum: 2006 Június 08, 15:57:11 »

amúgymeg khm-khm-khm: 999
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #4410 Dátum: 2006 Június 08, 15:54:53 »

sorkapocs...

ja, ráadásul sornak sor, de nem kapocs, hanem csavarantyús derótrögzítő :-)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27172


« Hozzászólás #4409 Dátum: 2006 Június 08, 15:43:57 »

Fogaskerekes olajszivattyú.

Azaz emelt szállítású fogaskerekes olajszivattyúról tessenek ezentúl hablatyolni, rendben?!
hát, ez a túlzás tipikus esete, nekem ha vki azt mondja, hogy proci, tudom miről beszél, nem kell processzornak hívnia, stb stb. ha valami mindenki számára világos, minek másképp hívni? múltkor jót szívtam obiban, akartam csokit venni, igenám, de mi a rendes neve..hát eltartott egy darabig mire megtaláltam és leolvastam, hogy sorkapocs...aztán nemrég a gyárban kértem vkitől tapétázókést, csak nézett rám. mondom szike, egyből tudta, közben a szike egész más dolog...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4408 Dátum: 2006 Június 08, 15:36:49 »

Ugyanazt mondjuk mindketten.
Annyi a különbség, hogy én nem vagyok benne biztos hogy a nagypumpa ha pl ledugózzuk nagyobb nyomást állít elő mint a kicsi.
Ha nagyobb is a nyomása amit nem zárok ki de nem vagyok benne biztos akkor is csak elenyésző a különbség.
Viszont szállított mennyiségben kell lenni komoly különbségnek.

Ha ledugózzuk, akkor az előállított nyomás a pumpa illesztésének pontosságától fog függeni, nem?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4407 Dátum: 2006 Június 08, 15:35:21 »

Ja és akkor kezdhetjük azt is hogy miért is pumpa egy olajpumpa? Grin

Mikor nem is az. Cheesy

Fogaskerekes olajszivattyú.

Azaz emelt szállítású fogaskerekes olajszivattyúról tessenek ezentúl hablatyolni, rendben?!

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #4406 Dátum: 2006 Június 08, 15:30:07 »

Ugyanazt mondjuk mindketten.
Annyi a különbség, hogy én nem vagyok benne biztos hogy a nagypumpa ha pl ledugózzuk nagyobb nyomást állít elő mint a kicsi.
Ha nagyobb is a nyomása amit nem zárok ki de nem vagyok benne biztos akkor is csak elenyésző a különbség.
Viszont szállított mennyiségben kell lenni komoly különbségnek.

Ja és akkor kezdhetjük azt is hogy miért is pumpa egy olajpumpa? Grin

Mikor nem is az. Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #4405 Dátum: 2006 Június 08, 15:28:44 »

Egyet értek veled.
Viszont fenntartom, hogy az, hogy hogyan nevezed a pumpát nagynyomásúnak vagy emelt szállításúnak, az tökmindegy.  Evil
Mivel nem rendszerfüggő az elnevezése, elég megnézni a két pumpa karakterisztikáját. Amennyiben a görbe jellege ugyanolyan vagy hasonló, akkor látod, hogy ugyanazt mondjuk.
A rések csak extra fogyasztónak számítanak a pumpa szempontjából.

Tehát a nagynyomású pumpára elmondható, hogy nagyobb térfogatáram mellett is képes felépíteni a szükséges nyomást.
De nevezhetem emelt szállításúnak is, mivel adott nyomáson többet szállít a nagynyomású pumpa.
Természetesen a kopott motornak jobb az erősebb pumpa.
Ha a nyomás adott (mondjuk van egy nyomásszabályzó és működik), akkor a rések növekedésével a nyomásszabályzón átfolyó térfogatáram csökken.



Ugyanazt mondjuk mindketten.
Annyi a különbség, hogy én nem vagyok benne biztos hogy a nagypumpa ha pl ledugózzuk nagyobb nyomást állít elő mint a kicsi.
Ha nagyobb is a nyomása amit nem zárok ki de nem vagyok benne biztos akkor is csak elenyésző a különbség.
Viszont szállított mennyiségben kell lenni komoly különbségnek.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #4404 Dátum: 2006 Június 08, 14:34:50 »

Az a" szerelő" Huh Hoffer Feribácsi és azt hiszel el neki amit akarsz.Sok szerencsét Grin
Persze érdemes megnézni az említett alkatrészt,de ezen az alapon cseréljük ki  a kitámasztó gömbfejet is!! ,lásd Partizán effekt. Shocked


Hoffer egy gányermájszter...olyan "furcsa hangú" motorokat épít  Grin tavay pilisben Martinnal nézegettük frissen elkészült tuning gépét ami elég vicces volt...az a 90es éve style bordó - bézsmetál
Nem elérhető amato
Hozzászólások: 167


Results are all that matters.

« Hozzászólás #4403 Dátum: 2006 Június 08, 13:57:35 »

Egyet értek veled.
Viszont fenntartom, hogy az, hogy hogyan nevezed a pumpát nagynyomásúnak vagy emelt szállításúnak, az tökmindegy.  Evil
Mivel nem rendszerfüggő az elnevezése, elég megnézni a két pumpa karakterisztikáját. Amennyiben a görbe jellege ugyanolyan vagy hasonló, akkor látod, hogy ugyanazt mondjuk.
A rések csak extra fogyasztónak számítanak a pumpa szempontjából.

Tehát a nagynyomású pumpára elmondható, hogy nagyobb térfogatáram mellett is képes felépíteni a szükséges nyomást.
De nevezhetem emelt szállításúnak is, mivel adott nyomáson többet szállít a nagynyomású pumpa.
Természetesen a kopott motornak jobb az erősebb pumpa.
Ha a nyomás adott (mondjuk van egy nyomásszabályzó és működik), akkor a rések növekedésével a nyomásszabályzón átfolyó térfogatáram csökken.


Nem egészen így van.
Egy kisolajpumpa(akkor így nevezem) a résveszteségek megnövejedésekor  nem tud már megfelelő nyomást tartani.EZ tény.
A nagypumpa könnyebben megbirkózik a nagy mennyiségben elfolyó (nagy résveszteség) olaj pótlásával.Ez is tény.
Valahogy ahhoz lehetne hasonlítani mint amikor egy 1500ccm-es F1 motor lead ugye közel 1000LE-t, viszont van sok olyan hatalmas többtizezer ccm-es motor (mondjuk hajó, mozdony) ami szintén ekkörül a teljesítmény körül ad le.Mégsem lehet egyiket a másik helyett használni.
EZ most jó szar hasonlat volt, de már készülök aludni.
Egy tökéletes állapotú nem piszkált Typ1 motornál hóttökmindegy milyen pumpa van benne lehetne akár két darab nagyszállítású is nem jelent semmit.
Viszont egy kopott csapágyas motornak felüdülés egy nagypumpa.
Ezzel a dologgal összefekszik az itt vagy valamelyik másik topicban kitárgyalt olaj kérdés is, miszerint a kopott motorba tegyünk csak "sűrűbb" olajat hogy csökkentsük a résveszteséget.



Üdv,
amato
 
ELMO
1968 ELM220 VW1300
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4402 Dátum: 2006 Június 08, 10:02:33 »

Nagyon nyalcsorgatos latvany!
Porvedo kupakokat vajon hol lehet venni?
 Roll Eyes

Olyan néccáz forint bogárboltban. Van ahol több. Smiley

VW Beetle - the original since 1938
matchbox
« Hozzászólás #4401 Dátum: 2006 Június 08, 09:40:53 »

Na elhoztam tesomtol a multkor megerkezett tengelycsonkokat (csapszeges, tarcsafekes, ultetett, 5x205)  Grin
Azt mondjak, hogy szelesit oldalankent jo egy centit, amit nem tudom milyen felnivel lehetne ellensulyozni. (ha nem akarok keskenyitett futomuvet) Bar egyenlore a gyari 4"-os lesz rajta.
Tudja vki melyik felninek milyen az ET-je? (pl BRM, 356 style, Empi 5 spoke, stb)

Nagyon nyalcsorgatos latvany!
Porvedo kupakokat vajon hol lehet venni?
 Roll Eyes
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #4400 Dátum: 2006 Június 08, 09:14:12 »

Na elhoztam tesomtol a multkor megerkezett tengelycsonkokat (csapszeges, tarcsafekes, ultetett, 5x205)  Grin
Azt mondjak, hogy szelesit oldalankent jo egy centit, amit nem tudom milyen felnivel lehetne ellensulyozni. (ha nem akarok keskenyitett futomuvet) Bar egyenlore a gyari 4"-os lesz rajta.
Tudja vki melyik felninek milyen az ET-je? (pl BRM, 356 style, Empi 5 spoke, stb)

Gratula, komoly lesz!
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4399 Dátum: 2006 Június 07, 23:09:54 »

a porvédő kupakokra gondolsz?

ha az az  Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4398 Dátum: 2006 Június 07, 22:56:41 »

mik azok a csengő szerű alkatrészek jobb fölül ?
a porvédő kupakokra gondolsz?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4397 Dátum: 2006 Június 07, 22:53:09 »

Na elhoztam tesomtol a multkor megerkezett tengelycsonkokat (csapszeges, tarcsafekes, ultetett, 5x205)  Grin
Azt mondjak, hogy szelesit oldalankent jo egy centit, amit nem tudom milyen felnivel lehetne ellensulyozni. (ha nem akarok keskenyitett futomuvet) Bar egyenlore a gyari 4"-os lesz rajta.
Tudja vki melyik felninek milyen az ET-je? (pl BRM, 356 style, Empi 5 spoke, stb)

mik azok a csengő szerű alkatrészek jobb fölül ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #4396 Dátum: 2006 Június 07, 22:51:05 »

Na elhoztam tesomtol a multkor megerkezett tengelycsonkokat (csapszeges, tarcsafekes, ultetett, 5x205)  Grin
Azt mondjak, hogy szelesit oldalankent jo egy centit, amit nem tudom milyen felnivel lehetne ellensulyozni. (ha nem akarok keskenyitett futomuvet) Bar egyenlore a gyari 4"-os lesz rajta.
Tudja vki melyik felninek milyen az ET-je? (pl BRM, 356 style, Empi 5 spoke, stb)
Jó cucc!
Én még spórolnék mellé egy CB Performance-féle keskenyített hídra. (asszem, Hudák Misinék is rendelhető)
Ez most milyen autóban is lesz?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #4395 Dátum: 2006 Június 07, 22:37:27 »

Na elhoztam tesomtol a multkor megerkezett tengelycsonkokat (csapszeges, tarcsafekes, ultetett, 5x205)  Grin
Azt mondjak, hogy szelesit oldalankent jo egy centit, amit nem tudom milyen felnivel lehetne ellensulyozni. (ha nem akarok keskenyitett futomuvet) Bar egyenlore a gyari 4"-os lesz rajta.
Tudja vki melyik felninek milyen az ET-je? (pl BRM, 356 style, Empi 5 spoke, stb)

[melléklet törölve a rendszer által]
« Utoljára szerkesztve: 2006 Június 07, 22:41:37 írta GeRGelu: »

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089


The first rule of Fight Club is......

« Hozzászólás #4394 Dátum: 2006 Június 07, 22:02:49 »

Semmiképpen nem kövezünk,viszont ha kell mondunk helyet,nevet,meg tán összeget is... Smiley

HUUU ezt "megjegyeztem" Winkés elörre is köszönöm,ha nem jön össze valoszinü élek vele,köszi,köszi,köszi Grin Grin Grin

"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4393 Dátum: 2006 Június 07, 21:57:20 »

pre-fire :-))


spark advance is szokásos, akik ném beszélnek jól Ángol.... :-)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4392 Dátum: 2006 Június 07, 21:57:12 »

igen, olyannal szemezgetek, de nincs most rá keret sajnos.  ez eg ykomplett osztófej + doboz az elektronikának?

nem az csak egy "doboz", az elosztófejet neked kell áttalakítani (ki kell szedi a röpsúlyokat)
és HAL jeladós elektromos gyuszi kell hozzá

egy éve ínálgatom
valaha valami 20-25 ropit kértem érte emlékeim szerint kompletten (elosztóval, elektromos gyuszival)
azóta már fogalmam sincs, hogy hova pakoltam a gyújtást, csak a "doboz" (+ kábel + szoftver) van itt a szekrényben
egyébként a gyártó is rendszeresen hirdet a duen.hu-n, nála mindig kapható

nekem nem kell, mert a Volvo mocinak jellegmezős-kopogásérzékelős gyújtása van saját computerrel

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
PéZsé
« Hozzászólás #4391 Dátum: 2006 Június 07, 21:56:55 »

jóóvan na kövezzetek meg.... Wink de oly áálat lenne,ha menne.....(és azért egy picit rásegitenek majd,ha mindenigaz Wink )

Semmiképpen nem kövezünk,viszont ha kell mondunk helyet,nevet,meg tán összeget is... Smiley
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4390 Dátum: 2006 Június 07, 21:56:23 »

pre-fire :-))

"ignition timing" is jó lehet, ha googleban akarsz keresni



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4389 Dátum: 2006 Június 07, 21:56:17 »

Advanced ignition (curve), advance curve, etc.

kösz, utánnanézek a gugliban, hátha van fönt valahol.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4388 Dátum: 2006 Június 07, 21:55:25 »

mi a fene az előgyújtás angolul?

Advanced ignition (curve), advance curve, etc.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4387 Dátum: 2006 Június 07, 21:54:46 »

mi a fene az előgyújtás angolul?

pre-fire :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4386 Dátum: 2006 Június 07, 21:54:12 »

mi a fene az előgyújtás angolul?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4385 Dátum: 2006 Június 07, 21:53:35 »

Azthiszem a szakirodalom "hátszélnélküli vizsgáztatás" néven emliti,magam még nem próbáltam de tudok olyat aki látott már ilyet... Wink

hádde az kurvadrága, nem?
én mindenesetre ilyesmit nem engedhetek meg magamnak ;-)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4384 Dátum: 2006 Június 07, 21:52:53 »

Köszönöm,halványan én is arra gondoltam,csak nem akartam ennél is Debilebbnek tünni Wink

Köszönöm Wink Wink

szívesen :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089


The first rule of Fight Club is......

« Hozzászólás #4383 Dátum: 2006 Június 07, 21:52:33 »

Azthiszem a szakirodalom "hátszélnélküli vizsgáztatás" néven emliti,magam még nem próbáltam de tudok olyat aki látott már ilyet... Wink
jóóvan na kövezzetek meg.... Wink de oly áálat lenne,ha menne.....(és azért egy picit rásegitenek majd,ha mindenigaz Wink )

"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4382 Dátum: 2006 Június 07, 21:51:45 »

nekem meg van kütyüm, aminek tetszőleges előgyújtást lehet felprogramozni
a vizesboxeren használtam

igen, olyannal szemezgetek, de nincs most rá keret sajnos.  ez eg ykomplett osztófej + doboz az elektronikának?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4381 Dátum: 2006 Június 07, 21:51:21 »

rájöttem: a "műszaki" és az "elvittem" szavakat még nem használtad párban!
Smiley

ott a pont ;-)))
Nem elérhető Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089


The first rule of Fight Club is......

« Hozzászólás #4380 Dátum: 2006 Június 07, 21:49:32 »

az a basz, ami kinyúlik a kormányműből és a kormányösszekötőkön keresztül mozgatja a kerekeket jobbra-balra

Köszönöm,halványan én is arra gondoltam,csak nem akartam ennél is Debilebbnek tünni Wink

Köszönöm Wink Wink

"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
PéZsé
« Hozzászólás #4379 Dátum: 2006 Június 07, 21:49:05 »

ettől a résztől kezdve nem értem... ;-)

Azthiszem a szakirodalom "hátszélnélküli vizsgáztatás" néven emliti,magam még nem próbáltam de tudok olyat aki látott már ilyet... Wink
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4378 Dátum: 2006 Június 07, 21:48:55 »

nekem meg van kütyüm, aminek tetszőleges előgyújtást lehet felprogramozni
a vizesboxeren használtam

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4377 Dátum: 2006 Június 07, 21:47:28 »


és nekem melyik van ? Smiley szimpla vákuumdobos gyári cucc. az a 019 es?


Ez a szám mindig a Bosch cikkszám vége. Fogalmam sincs neked milyen van, van legalább 15-20 féle osztófej.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4376 Dátum: 2006 Június 07, 21:46:45 »

Mit nem értesz? A "műszaki" szócskát?
Smiley

rájöttem: a "műszaki" és az "elvittem" szavakat még nem használtad párban!
Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4375 Dátum: 2006 Június 07, 21:45:36 »

ettől a résztől kezdve nem értem... ;-)

Mit nem értesz? A "műszaki" szócskát?
Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Oldalak: 1 ... 1901 1902 1903 1904 1905 [1906] 1907 1908 1909 1910 1911 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.153 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.