www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 21:51:28

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921272 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 499 500 501 502 503 [504] 505 506 507 508 509 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13920915 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #60482 Dátum: 2012 Február 12, 21:23:21 »


Én még a harmonikát egy kicsit vissza szoktam húzni nagyobbra, hogy tutira szoruljon a blokk és a hengerfej között.

Erre van egy méret, 191 mm-nél nagyobbnak kell lenni az 1.3-1.6 motoron. "Tágítására" meg van egy célszerszám.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #60481 Dátum: 2012 Február 12, 20:56:45 »

ezt csak én nem értem?
Én nem mertem szólni, de ha Te sem érted, akkor megnyugodtam.  Grin

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13996


30-347-1939

« Hozzászólás #60480 Dátum: 2012 Február 12, 20:28:45 »

ezt csak én nem értem?
Először én sem jöttem rá, hogy mit akar evvel Józsi.
De a szelepemelő védőcsövek két végén lévő peremre gondol. Azért, hogy körkörös legyen a gumi alatt.
Én még a harmonikát egy kicsit vissza szoktam húzni nagyobbra, hogy tutira szoruljon a blokk és a hengerfej között.

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #60479 Dátum: 2012 Február 12, 20:13:38 »

Egy botot, vagy fakanalat tegyél a csövekbe és azzal lehet körkörösen meghúzni a két oldalát. A száddal szívd meg, hogy nem lyukassak e. Gondoltam, hogy régebbről maradt benne a dugattyú darab, de ha utánnanéztél az a jó. Hézagold ki a főtengelyt is ha kint a motor, és az önindító perselyt is cseréld ki. 5-6 évig nem lesz gond a motoroddal.
ezt csak én nem értem?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #60478 Dátum: 2012 Február 12, 12:45:04 »

Talán emlékeztek még rá, az előzmény az volt, hogy leeresztettem egy darab dugattyút az olajjal.
Szerencsére egy régebbi kallódó darab volt, a motorban lévő dugók egyben voltak.
Ami nemjó, hogy valszeg a dugattyútörés után egy olyan dugó került bele ami a ládafiában volt, és valami vackot tettek bele.
Szumma egy henger csere, 2 tőcsavar jvítva, HF felújítva, 2 csapszeg csere.
Ma délelőtt rákukkantottam, holnap megy már a motor összefele:


Egy botot, vagy fakanalat tegyél a csövekbe és azzal lehet körkörösen meghúzni a két oldalát. A száddal szívd meg, hogy nem lyukassak e. Gondoltam, hogy régebbről maradt benne a dugattyú darab, de ha utánnanéztél az a jó. Hézagold ki a főtengelyt is ha kint a motor, és az önindító perselyt is cseréld ki. 5-6 évig nem lesz gond a motoroddal.
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #60477 Dátum: 2012 Február 12, 12:24:53 »

jól belenyúltál a lecsóba.

Talán emlékeztek még rá, az előzmény az volt, hogy leeresztettem egy darab dugattyút az olajjal.
Szerencsére egy régebbi kallódó darab volt, a motorban lévő dugók egyben voltak.
Ami nemjó, hogy valszeg a dugattyútörés után egy olyan dugó került bele ami a ládafiában volt, és valami vackot tettek bele.
Szumma egy henger csere, 2 tőcsavar jvítva, HF felújítva, 2 csapszeg csere.
Ma délelőtt rákukkantottam, holnap megy már a motor összefele:



[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13996


30-347-1939

« Hozzászólás #60476 Dátum: 2012 Február 11, 16:55:58 »

Bocsi! Átvittem a vizesbe.
De köszi!

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #60475 Dátum: 2012 Február 11, 04:18:53 »

<beszúrt kép törölve>

ez odaver :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #60474 Dátum: 2012 Február 10, 21:08:02 »

Hát nekem eddig is szinte a gumibakon ült már a kocsi, ha 5-en ültünk benne, akkor meg abszolúte, nem kellett ahhoz kátyú se, ott legfeljebb felemelkedett  Grin De végülis tetszett így mindig is, leülve. Biztos már fáradnak a torziók.
én felmondanék a gumibaknak is!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #60473 Dátum: 2012 Február 10, 19:36:43 »

A karok közül a jobb oldali kapcsolja be magát a fűtést, a bal nyit-zár a hátsó ülés alatt.
(2008 novembere óta nem vezettem Bogarat, ezt most NGA könyvében kellett megnéznem...)
NGA  tuggya jól Wink

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27152


« Hozzászólás #60472 Dátum: 2012 Február 10, 19:14:02 »

A karok közül a jobb oldali kapcsolja be magát a fűtést, a bal nyit-zár a hátsó ülés alatt.
(2008 novembere óta nem vezettem Bogarat, ezt most NGA könyvében kellett megnéznem...)
akkor fordítva emlékeztem, sorry

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #60471 Dátum: 2012 Február 10, 19:13:27 »


sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #60470 Dátum: 2012 Február 10, 19:05:40 »

benti karokból a hozzád közelebbi kapcsolja a fűtést, lent zárva, fent nyitva, az anyós oldali meg a hátsó, lábhoz menőt zárja lent, nyitja fent. legalábbis nálam biztosan Smiley
A karok közül a jobb oldali kapcsolja be magát a fűtést, a bal nyit-zár a hátsó ülés alatt.
(2008 novembere óta nem vezettem Bogarat, ezt most NGA könyvében kellett megnéznem...)
1303LS
« Hozzászólás #60469 Dátum: 2012 Február 10, 17:24:11 »

Mert a motor jó volt.
A termosztát meg asszem szar.
Hát mivel melegben megy többet mint hidegben.
Azt nem is mondom, hogy mindig ki van nyitva a moci tető és van 2 olajhűtő.
Grin

 Evil
Akkor is szarabb ha nincs benne. Maradjunk annyiban, hogy ez tény.
Nyáron 30 fokban neked elindulástól kb 10-15 percig megy a motor kedvezőtlen körülmények között feltételezve, hogy nem hül túl még ilyenkor is (SZVSZ túlhül), termosztátosan pedig lenne ez az idő mondjuk 2perc.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27152


« Hozzászólás #60468 Dátum: 2012 Február 10, 16:25:36 »

Szerintem az enyemben forditva van ... Roll Eyes
lehet, hogy rosszul emlékszem  Roll Eyes

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #60467 Dátum: 2012 Február 10, 15:53:45 »

Miért nem az egész motort?  Roll Eyes
Akkor nem kellene attól félned, hogy a folyton hidegen üzemelő motorod idő előtt elkopik, a benzin sokkal több ideig csapódik ki a hengerfalon és jut le hígítani az olajat, meg ehhez hasonló apróságok.
Mindenki azt csinál a sajátjával amit akar, de mikor másnak ajánlgatjátok a hülyeséget azt nem bírom.

Mert a motor jó volt.
A termosztát meg asszem szar.
Hát mivel melegben megy többet mint hidegben.
Azt nem is mondom, hogy mindig ki van nyitva a moci tető és van 2 olajhűtő.
Grin

 Evil

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #60466 Dátum: 2012 Február 10, 15:40:54 »

anyós oldali meg a hátsó, lábhoz menőt zárja lent, nyitja fent. legalábbis nálam biztosan Smiley
Szerintem az enyemben forditva van ... Roll Eyes


Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #60465 Dátum: 2012 Február 10, 15:10:49 »

Na ezek voltak az elsők amit kidobtam a kocsiból anno.

 Evil
Miért nem az egész motort?  Roll Eyes
Akkor nem kellene attól félned, hogy a folyton hidegen üzemelő motorod idő előtt elkopik, a benzin sokkal több ideig csapódik ki a hengerfalon és jut le hígítani az olajat, meg ehhez hasonló apróságok.
Mindenki azt csinál a sajátjával amit akar, de mikor másnak ajánlgatjátok a hülyeséget azt nem bírom.
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #60464 Dátum: 2012 Február 10, 15:06:42 »

Csak a rúddal megnézed, hogy szépen mozognak-e a lamellák.
Visszahúzó rugót leakasztod.
Feltekered rá a termosztátot. Zárt helyzetbe húzod
Felteszed a keretet és rögzíted a 8-as csavarral.
Felteszed a visszahúzó rugót.
Persze mindezt hideg motornál.

Na ezek voltak az elsők amit kidobtam a kocsiból anno.

 Evil

Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #60463 Dátum: 2012 Február 10, 14:59:49 »

benti karokból a hozzád közelebbi kapcsolja a fűtést, lent zárva, fent nyitva, az anyós oldali meg a hátsó, lábhoz menőt zárja lent, nyitja fent. legalábbis nálam biztosan Smiley

Köszönöm!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27152


« Hozzászólás #60462 Dátum: 2012 Február 10, 14:51:54 »

Mikor van nyitva a hőcserélő vagyis mikor van fűtés? Ha a benti karok fel vannak húzva? (Nekem nincsenek bekötve.)
benti karokból a hozzád közelebbi kapcsolja a fűtést, lent zárva, fent nyitva, az anyós oldali meg a hátsó, lábhoz menőt zárja lent, nyitja fent. legalábbis nálam biztosan Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #60461 Dátum: 2012 Február 10, 14:43:56 »

Mikor van nyitva a hőcserélő vagyis mikor van fűtés? Ha a benti karok fel vannak húzva? (Nekem nincsenek bekötve.)
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #60460 Dátum: 2012 Február 10, 13:32:46 »

Csak a rúddal megnézed, hogy szépen mozognak-e a lamellák.
Visszahúzó rugót leakasztod.
Feltekered rá a termosztátot. Zárt helyzetbe húzod
Felteszed a keretet és rögzíted a 8-as csavarral.
Felteszed a visszahúzó rugót.
Persze mindezt hideg motornál.
kösz szépen!

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
1303LS
« Hozzászólás #60459 Dátum: 2012 Február 10, 13:27:58 »

Le tudná valaki írni, hogy hogyan kell a termosztátot helyesen beállítani? Egyáltalán mennyire kritikus ez a beállítás?
Csak a rúddal megnézed, hogy szépen mozognak-e a lamellák.
Visszahúzó rugót leakasztod.
Feltekered rá a termosztátot. Zárt helyzetbe húzod
Felteszed a keretet és rögzíted a 8-as csavarral.
Felteszed a visszahúzó rugót.
Persze mindezt hideg motornál.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #60458 Dátum: 2012 Február 10, 13:16:10 »

Le tudná valaki írni, hogy hogyan kell a termosztátot helyesen beállítani? Egyáltalán mennyire kritikus ez a beállítás?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #60457 Dátum: 2012 Február 10, 10:49:35 »

táblázat

Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #60456 Dátum: 2012 Február 10, 10:03:09 »

Hát nekem eddig is szinte a gumibakon ült már a kocsi, ha 5-en ültünk benne, akkor meg abszolúte, nem kellett ahhoz kátyú se, ott legfeljebb felemelkedett  Grin De végülis tetszett így mindig is, leülve. Biztos már fáradnak a torziók.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #60455 Dátum: 2012 Február 10, 09:56:12 »

Ahhá, köszi a tanácsokat, akkor majd megpróbálok játszadozni.
Mondjuk nem olyan vad az eltérés, de azért bántja a szemem, mert nem ilyen volt.....
Az lenne a mák, ha most, ahogy kicserélem a másik oldali lengőkart, mert az is el van már rohadva, csak az még bírta, akkor pont jól jönne ki.

És nektek amúgy kb. a gumibak(kúp) és az ütközője közt alapesetben mennyi hézag szokott lenni? Ha emelek picit a kocsin, mittom egy ricnit, ami kb 1-2 cm lehet szerintem, fogják bírni a torziók?
a torzió tartsa a kocsit ne a gumibak!
az a jó ha kátyús úton sem ül fel rá szerinte. legfeljebb ha mondjuk már lemész a földútra vagy direkt csapatsz a mezőn
1303LS
« Hozzászólás #60454 Dátum: 2012 Február 10, 09:19:09 »

Ahhá, köszi a tanácsokat, akkor majd megpróbálok játszadozni.
Mondjuk nem olyan vad az eltérés, de azért bántja a szemem, mert nem ilyen volt.....
Az lenne a mák, ha most, ahogy kicserélem a másik oldali lengőkart, mert az is el van már rohadva, csak az még bírta, akkor pont jól jönne ki.

És nektek amúgy kb. a gumibak(kúp) és az ütközője közt alapesetben mennyi hézag szokott lenni? Ha emelek picit a kocsin, mittom egy ricnit, ami kb 1-2 cm lehet szerintem, fogják bírni a torziók?
Talán Xoyox vagy a Varázsló tett be valami táblázatos rendszerben adatokat a kinti/benti ricnik ide/oda rakosgatásából eredő magasságváltozásokról.
Persze érthetetlen és felesleges is. Játszadozni vele sokkal gyakorlatiasabb.  Cheesy
Torzió miért ne bírná? Az a dolga.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #60453 Dátum: 2012 Február 10, 09:14:08 »

Ahhá, köszi a tanácsokat, akkor majd megpróbálok játszadozni.
Mondjuk nem olyan vad az eltérés, de azért bántja a szemem, mert nem ilyen volt.....
Az lenne a mák, ha most, ahogy kicserélem a másik oldali lengőkart, mert az is el van már rohadva, csak az még bírta, akkor pont jól jönne ki.

És nektek amúgy kb. a gumibak(kúp) és az ütközője közt alapesetben mennyi hézag szokott lenni? Ha emelek picit a kocsin, mittom egy ricnit, ami kb 1-2 cm lehet szerintem, fogják bírni a torziók?

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #60452 Dátum: 2012 Február 10, 08:55:34 »


Kívül és belül nem ugyanolyan a ricnisűrűség ezért lehet eltérés.
Milliméterre pontosan be lehet állítani ha kint és bent is állítgatod. Jó szórakozást.  Grin

ki van találva Wink

1303LS
« Hozzászólás #60451 Dátum: 2012 Február 10, 08:32:58 »

Na srácok, kicseréltem az eltört hátsó lengőkarom, csak az a gond, hogy ezzel az újjal kissé féloldalas most a kocsi. Próbáltam ugyanolyan állásba visszatenni a torziós rúd ricnijére, de ezen az új lengőkaron úgy jöttek ki a ricnik, hogy vagy kicsit alacsonyabbra, vagy kissé magasabbra tudom csak állítani......szopás. Most az alsóbbra állítottam, de így lejjebb került ez az oldala, mint a másik. Lényegében így már a gumibakon ül, míg a másik oldalt van kb 1 cm a gumibaknál.Amúgy úgy raktam fel, hogy egy állással lejjebb, mint, ahogy előfeszítés nélkül csak rá lehetne tolni. Ezt is ajánlottátok itt, meg ez is áll legközelebb a régi állásához. tegyem a fentebbi állásba? Úgy meg lehet magasabb lesz  Undecided

A másik oldalt is szétkapom, majd valahogy megpróbálom összehangolni.

Valami recept esetleg?
Húzd ki a rugót a házból és ott is állíts.
Kívül és belül nem ugyanolyan a ricnisűrűség ezért lehet eltérés.
Milliméterre pontosan be lehet állítani ha kint és bent is állítgatod. Jó szórakozást.  Grin
Ha nem jön ki a házból akkor valamivel a külső ricni előtti szélesedést kell megtámasztani és "felémrángató" szerű szerszámmal kiütögetni.
Nagyon be tud rohadni ott is.  Undecided
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27152


« Hozzászólás #60450 Dátum: 2012 Február 10, 08:28:58 »

Valami recept esetleg?
párban cserélni a páros dolgokat?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #60449 Dátum: 2012 Február 10, 08:15:39 »

Na srácok, kicseréltem az eltört hátsó lengőkarom, csak az a gond, hogy ezzel az újjal kissé féloldalas most a kocsi. Próbáltam ugyanolyan állásba visszatenni a torziós rúd ricnijére, de ezen az új lengőkaron úgy jöttek ki a ricnik, hogy vagy kicsit alacsonyabbra, vagy kissé magasabbra tudom csak állítani......szopás. Most az alsóbbra állítottam, de így lejjebb került ez az oldala, mint a másik. Lényegében így már a gumibakon ül, míg a másik oldalt van kb 1 cm a gumibaknál.Amúgy úgy raktam fel, hogy egy állással lejjebb, mint, ahogy előfeszítés nélkül csak rá lehetne tolni. Ezt is ajánlottátok itt, meg ez is áll legközelebb a régi állásához. tegyem a fentebbi állásba? Úgy meg lehet magasabb lesz  Undecided

A másik oldalt is szétkapom, majd valahogy megpróbálom összehangolni.

Valami recept esetleg?

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #60448 Dátum: 2012 Február 08, 21:22:46 »


Akár Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #60447 Dátum: 2012 Február 08, 21:19:03 »


<beszúrt kép törölve>

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #60446 Dátum: 2012 Február 08, 21:06:02 »



WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #60445 Dátum: 2012 Február 08, 21:00:15 »



Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #60444 Dátum: 2012 Február 08, 20:44:09 »

jóvan befejeztem Roll Eyes http://www.youtube.com/watch?v=gAuXrMJvlJ0&feature=related

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #60443 Dátum: 2012 Február 08, 20:40:53 »

szép kezdés:http://www.youtube.com/watch?v=ywpsxC0y0cI&feature=related

Oldalak: 1 ... 499 500 501 502 503 [504] 505 506 507 508 509 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.147 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.