www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 06, 19:24:43

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921271 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 470 471 472 473 474 [475] 476 477 478 479 480 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13919130 alkalommal)
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #61642 Dátum: 2012 április 03, 16:55:04 »

Nem lehet, hogy a nagyobb teherbírású pritsche meg doka kapott 215-ös kuplungot?
A buszban (typ1-es motor, t2b) szerintem 200-as kuplung volt.
Nekem dokából származik a lejebb említett motor kuplungal, váltóval.
és azthiszem ezlesz a 215-ös, de majd csak akkor derül ki ha szétszedem a buszt.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61641 Dátum: 2012 április 03, 14:44:09 »

Az a terv, hogy kiveszem, ami most van. Aztán megcsinálom olyanra a végét, hogy tudjam állítani (vagy csinálok hozzá kulcsot).
Biztos vagyok benne, hogy gyárilag ezt megoldották valahogy, hátha valaki tudja, hogyan...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #61640 Dátum: 2012 április 03, 14:35:46 »

Valóban jó megoldásnak tűnik egy olyan autóhoz, amivel 500km-t teszek meg évente és 10 évente egyszer kell beállítani. :-)
Inkább szétszedem és barkácsolok valamit. Jó lenne látni egy gyári megoldást (olyasmit, amit betettél, csak közelebbről, esetleg kocsiban).

még egy ötlet: 7es négyzetes anya van rajta? próbáld meg hátha a 9es csillagkulcs vagy dugókulcs jó rá. nem tudom hogy vannak a toleranciák, mennyivel nagyobb a szerszám, de ha a négyzetes anya sarkai megvannak, nem kizárt hogy jó rá. ilyesmi "gyártásra" gondoltam egyébként. hogy pl egy kilences dugókulcsba belehegeszteni vagy csak beletenni valamit.. műanyag akármit, fogpiszkálót  Evil drótot.. amit találsz.  vagy 8asból kireszelni

de egyébként tényleg csináld gyárira, csak én azt nem tudom milyen..

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61639 Dátum: 2012 április 03, 14:25:26 »

Valóban jó megoldásnak tűnik egy olyan autóhoz, amivel 500km-t teszek meg évente és 10 évente egyszer kell beállítani. :-)
Inkább szétszedem és barkácsolok valamit. Jó lenne látni egy gyári megoldást (olyasmit, amit betettél, csak közelebbről, esetleg kocsiban).

gyárt(as)s rá valami adaptert..
nem férne oda egy racsnis szár mondjuk egy kardános hosszabbítóval, ha lenne négyzetes dugókulcsod rá?

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #61638 Dátum: 2012 április 03, 14:13:42 »

Tudom. De máshogy - jelen állapotában - tényleg nem férek hozzá, még csápos emelőről sem (próbáltuk).
Ja, viccből írtam a motorkivételt, természetesen. :-)

gyárt(as)s rá valami adaptert..
nem férne oda egy racsnis szár mondjuk egy kardános hosszabbítóval, ha lenne négyzetes dugókulcsod rá?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61637 Dátum: 2012 április 03, 13:47:23 »

Tudom. De máshogy - jelen állapotában - tényleg nem férek hozzá, még csápos emelőről sem (próbáltuk).
Ja, viccből írtam a motorkivételt, természetesen. :-)

na ez hülyeség, motor nélkül nem lehet tengelykapcsoló holtjátékot állítani
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #61636 Dátum: 2012 április 03, 09:40:56 »

A vastelepen vágták ki lánggal egy körbe ablakos buszból váltóval együtt.
De, mondom bármi belekerülhetett az elmúlt éveben.
Nem lehet, hogy a nagyobb teherbírású pritsche meg doka kapott 215-ös kuplungot?
A buszban (typ1-es motor, t2b) szerintem 200-as kuplung volt.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #61635 Dátum: 2012 április 03, 09:26:22 »


Meg 215. Már bontottam ilyent.
de az is lehet, hogy utólag került bele.

Nem lehet, hogy a nagyobb teherbírású pritsche meg doka kapott 215-ös kuplungot?
A buszban (typ1-es motor, t2b) szerintem 200-as kuplung volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #61634 Dátum: 2012 április 03, 07:53:55 »

Mindent lehet, csak egy kicsit sokszor kell ki-be tenni a motort Smiley

na ez hülyeség, motor nélkül nem lehet tengelykapcsoló holtjátékot állítani
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #61633 Dátum: 2012 április 03, 07:46:30 »

A rohadt életbe...
Mindegy, akkor kiveszem a motort a kuplungállításhoz, mert másképp nem férek hozzá. :-(((((

na ez hülyeség, motor nélkül nem lehet tengelykapcsoló holtjátékot állítani

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61632 Dátum: 2012 április 03, 05:40:49 »

A rohadt életbe...
Mindegy, akkor kiveszem a motort a kuplungállításhoz, mert másképp nem férek hozzá. :-(((((

de nem ám Wink
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #61631 Dátum: 2012 április 02, 22:19:29 »

tehát nem szárnyas anya?

de nem ám Wink

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61630 Dátum: 2012 április 02, 22:14:06 »

tehát nem szárnyas anya?

kb 7es lehet a csavar tehát a kulcsnyílás 10-11mm
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #61629 Dátum: 2012 április 02, 22:05:59 »

A nagy keménység álltalában szerkezetre utal.  Wink
Kemény is, meg szar is, akkor cserélek mindent az a biztos.
köszi!  Wink
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #61628 Dátum: 2012 április 02, 22:01:15 »

Hát akkor mindenképpen előbb szétkell szednem, és csak utánna tudok rendelni újat  Roll Eyes
Nade mint lejebb is írtam, az a gond a kuplungal, hogy már nemtudok rajta állítani, és igy is szinte teljesen felkell engedjem hogy tudjam csúsztatni, és a pedál is nagyon kemény már.
ilyenkor mit kell cserélni, csak a tárcsát, vagy a szerkezetet is?
igazából nekem fogalmam sincs  Cool

A nagy keménység álltalában szerkezetre utal.  Wink

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #61627 Dátum: 2012 április 02, 21:35:26 »

Az én 79-esemben is 215-ös volt.
Hát akkor mindenképpen előbb szétkell szednem, és csak utánna tudok rendelni újat  Roll Eyes
Nade mint lejebb is írtam, az a gond a kuplungal, hogy már nemtudok rajta állítani, és igy is szinte teljesen felkell engedjem hogy tudjam csúsztatni, és a pedál is nagyon kemény már.
ilyenkor mit kell cserélni, csak a tárcsát, vagy a szerkezetet is?
igazából nekem fogalmam sincs  Cool
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61626 Dátum: 2012 április 02, 20:57:48 »

kb 7es lehet a csavar tehát a kulcsnyílás 10-11mm
Úgy is van! 11-es kulcs.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #61625 Dátum: 2012 április 02, 20:56:02 »

Gyárilag hetes kulcs való rá. A menet az sűrű menet. Az anyát ne hagyd el, mert nem találsz rá. A karban kell lennie egy félgömb alakú átfúrt golyónak. (anyaga réz, vagy bronz) Ettől önbeálló a bowden. Alátétekkel kell kihézagolni a bowdenvezetőt. 2 centi behajlásának kell lennie, ha nem akkora akkor rángat a kuplung!
kb 7es lehet a csavar tehát a kulcsnyílás 10-11mm

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61624 Dátum: 2012 április 02, 20:54:33 »

ez oválé a képen? mintha ennél hajlítottabb lett volna, de meg kéne nézni Spike fotóján
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=465885&postdays=0&postorder=asc&highlight=transmission&start=60
Úgy látom, hogy rászerelhetős fékcsőtartós a féltegelyház. Az ez utániakra ráhegesztették a gumifékcső rögzítési pontját.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #61623 Dátum: 2012 április 02, 20:50:36 »

Gyárilag mi volt? Jelen pillanatban képteleség rajta állítani (egy 8-as kulcsnyílású négyzetes valami van rácsavarva).

Gyárilag hetes menet, és 11-es kulcs való rá. A menet az sűrű menet. Az anyát ne hagyd el, mert nem találsz rá. A karban kell lennie egy félgömb alakú átfúrt golyónak. (anyaga réz, vagy bronz) Ettől önbeálló a bowden. Alátétekkel kell kihézagolni a bowdenvezetőt. 2 centi behajlásának kell lennie, ha nem akkora akkor rángat a kuplung!
« Utoljára szerkesztve: 2012 április 02, 20:59:42 írta kdf 001 »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61622 Dátum: 2012 április 02, 16:47:40 »

Gyárilag mi volt? Jelen pillanatban képteleség rajta állítani (egy 8-as kulcsnyílású négyzetes valami van rácsavarva).

úgy néz ki, nem kell. Viszont kontra-anyás megoldású.

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #61621 Dátum: 2012 április 02, 16:41:28 »

úgy néz ki, nem kell. Viszont kontra-anyás megoldású.

Akkor most mivan? Fordítsam, vagy sem?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #61620 Dátum: 2012 április 02, 16:27:27 »

Akkor most mivan? Fordítsam, vagy sem?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #61619 Dátum: 2012 április 02, 15:21:16 »

Amit beszúrtam az a Stone...
igen, csak lassú voltam, aztán nem akartam átírni
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #61618 Dátum: 2012 április 02, 15:20:11 »

Amit beszúrtam az a Stone...
Es az is ilyen, mint a Donat altal berakott kepen, a valto fele gorbul, hossziranyba nem.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #61617 Dátum: 2012 április 02, 15:18:00 »

ez oválé a képen? mintha ennél hajlítottabb lett volna, de meg kéne nézni Spike fotóján
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=465885&postdays=0&postorder=asc&highlight=transmission&start=60
Amit beszúrtam az a Stone...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #61616 Dátum: 2012 április 02, 15:14:12 »

ez oválé a képen? mintha ennél hajlítottabb lett volna, de meg kéne nézni Spike fotóján
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=465885&postdays=0&postorder=asc&highlight=transmission&start=60
ja ez ovál...2 kar egyforma szerintem

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #61615 Dátum: 2012 április 02, 15:12:49 »

ez oválé a képen? mintha ennél hajlítottabb lett volna, de meg kéne nézni Spike fotóján



http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=465885&postdays=0&postorder=asc&highlight=transmission&start=60
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14984

« Hozzászólás #61614 Dátum: 2012 április 02, 15:11:46 »

oválnál a kar furcsán áll mintha forditva lenne,és nem szárnyas anya van mert felül  kasznitól nem tudod tekerni..........

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #61613 Dátum: 2012 április 02, 15:05:01 »

Mire jók a Bogaras túrák...
Mivel - sokadszorra - megint szar volt az Ovál kuplungja, lekaptuk a kereket, hogy állítunk rajta. Előtte a szpájki gépével befotóztunk, aztán indult a szenvedés.
Később a fotót nézegetve kiderült, hogy fordítva van fent a kar, és a csavar, amit tekerni kell, nem tud felfeküdni rendesen, emiatt szorul, sokszor valószínűleg átugrik.
Az egyetlen kérdés, hogy ez miért nem derült ki a kocsi összerakásánál... Mindegy, Húsvétkor szétkapom, és összerakom rendesen, szárnyas anyával, ahogy kell.
A kipuff is valahol kifúj, valószínűleg a tavalyi kapkodva összerakás miatt (én voltam). Összerakom új tömítésekkel, remélhetőleg sokáig nem kell szétkapni. :-)
oválnál a kar furcsán áll mintha forditva lenne,és nem szárnyas anya van mert felül  kasznitól nem tudod tekerni..........

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #61612 Dátum: 2012 április 02, 07:15:05 »

Nemtudja valaki, hogy hány féle kuplung volt az 1.6-os, duplaszívós buszmotorokon?
köszi


Amit én vettem as kódú 1. 6 buszmotort azon is 215 volt!

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #61611 Dátum: 2012 április 01, 19:46:33 »

Nekem is többe lesz a busz, de hát az nagyobb is. Már többször megfordult a fejemben, hogy hagyom az egészet és nem ölök bele több pénzt, de most már végig csinálom és már örülök, hogy nem hagytam abba. Most már nem a pénzről szól az egész. Smiley
Jó ez a hobby! Nagy élményt ad!
Wink

1303LS
« Hozzászólás #61610 Dátum: 2012 április 01, 19:35:33 »


Meg 215. Már bontottam ilyent.
de az is lehet, hogy utólag került bele.
Az én 79-esemben is 215-ös volt.
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #61609 Dátum: 2012 április 01, 18:51:56 »


Meg 215. Már bontottam ilyent.
de az is lehet, hogy utólag került bele.
az enyémben is az volt

Szerintem csak 200 mm-es és tányérrugós. Én még csak olyat láttam.
Hát nekünk két 1.6 van, és két külömnböző méretű kuplungal   Huh
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #61608 Dátum: 2012 április 01, 18:42:01 »


Meg 215. Már bontottam ilyent.
de az is lehet, hogy utólag került bele.
az enyémben is az volt

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #61607 Dátum: 2012 április 01, 18:06:38 »



Meg 215. Már bontottam ilyent.
de az is lehet, hogy utólag került bele.

Szerintem csak 200 mm-es és tányérrugós. Én még csak olyat láttam.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #61606 Dátum: 2012 április 01, 17:21:27 »

Nemtudja valaki, hogy hány féle kuplung volt az 1.6-os, duplaszívós buszmotorokon?
köszi


Szerintem csak 200 mm-es és tányérrugós. Én még csak olyat láttam.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #61605 Dátum: 2012 április 01, 17:16:19 »

Nemtudja valaki, hogy hány féle kuplung volt az 1.6-os, duplaszívós buszmotorokon?
köszi
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #61604 Dátum: 2012 április 01, 16:32:05 »

Ha a kuplung nincs benyomva, akkor a kinyomócsapágy nem dolgozik, ha pedig benyomod, akkor kezd el forogni.
Ha benyomáskor kezd szólni, akkor kinyomócsapágy, ha felengedve kezd szólni, akkor általában a nyelestengely csapágya, vagy a perselye kopott, zajos, száraz, koszos. stb.

Szerintem.

opplá, benéztem.
fordítva értelmeztem a kérdést.
köszönöm a kiigazítást.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #61603 Dátum: 2012 április 01, 15:38:52 »

kinyomócsapágy

Ha a kuplung nincs benyomva, akkor a kinyomócsapágy nem dolgozik, ha pedig benyomod, akkor kezd el forogni.
Ha benyomáskor kezd szólni, akkor kinyomócsapágy, ha felengedve kezd szólni, akkor általában a nyelestengely csapágya, vagy a perselye kopott, zajos, száraz, koszos. stb.

Szerintem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 470 471 472 473 474 [475] 476 477 478 479 480 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.426 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.