www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 01, 19:22:23
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
550
551
552
553
554
[
555
]
556
557
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3321125 alkalommal)
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #124 Dátum:
2008 Február 01, 18:11:38 »
3-5 Km/h
Csak egy példa:
195/60 R15 guminál 4. fokozatban:
3000 fordulatnál:
rövid: 89 félhosszú: 95 hosszú: 97
4000 fordulatnál:
rövid: 119 félhosszú: 126 hosszú: 129
A félhosszú és a hosszú váltó majdnem ugyan az.
Annyi a különbség, hogy félhosszút a hosszú árának a negyedéért lehet venni.
Mindenki azt hiszi, hogy a hosszú váltó az valami nagyon nagy dolog. Jó a rövidhez képest az, de a félhosszúhoz képest már nem.
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 17:14:14
... amúgy mennyi a különbség végsebességben egy hosszú, és egy félhosszú váltó között? ...
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 18:24:47 írta Balage
»
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Typ117
Hozzászólások: 18489
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #123 Dátum:
2008 Február 01, 17:40:59 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 17:14:14
az jó, mert csökkenti a költségeket, viszont nem árt bele a hosszúváltó, ha nem tévedek, amúgy mennyi a különbség végsebességben egy hosszú, és egy félhosszú váltó között? (röviddel volt dolgom, de olyat nem szeretnék)
szerintem gumiméret választással sokkal többet tudsz változtatni mint ezzel a rövid vagy hosszú váltóval.
persze ha neked is fix elképzelésed van a gumiméretről.. (amit aztán mások is megváltoztattak késöbb a tapasztalatok fényében
)
most nem találom, de azt hiszem a CSP-nek van váltó és gumi kalkulátora ami megmondja a sebességet fordulatszám függvényében
én azzal próbálgatnám a helyedben először mit érdemes
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #122 Dátum:
2008 Február 01, 17:14:14 »
Idézetet írta: Normogo - 2008 Február 01, 17:02:02
130-as utazóhoz szerintem a progresszív karbi, és egyel kisebb tengely is elég.
az jó, mert csökkenti a költségeket, viszont nem árt bele a hosszúváltó, ha nem tévedek, amúgy mennyi a különbség végsebességben egy hosszú, és egy félhosszú váltó között? (röviddel volt dolgom, de olyat nem szeretnék)
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #121 Dátum:
2008 Február 01, 17:02:02 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 16:44:53
ha lehet akkor én maradnék a typ1-nél, és a szolid 130-as utazó sebesség a cél, akkor kövessem Maresz példáját? vagyis 294'es tengely 1.6 motor, csapágyak, dupla karbi, nagyszelepes hengerfej, tuning kipuff. (Ez járható út fél millából kb, ha számításaim nem csalnak)
130-as utazóhoz szerintem a progresszív karbi, és egyel kisebb tengely is elég.
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #120 Dátum:
2008 Február 01, 16:44:53 »
ha lehet akkor én maradnék a typ1-nél, és a szolid 130-as utazó sebesség a cél, akkor kövessem Maresz példáját? vagyis 294'es tengely 1.6 motor, csapágyak, dupla karbi, nagyszelepes hengerfej, tuning kipuff. (Ez járható út fél millából kb, ha számításaim nem csalnak)
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #119 Dátum:
2008 Február 01, 16:13:48 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Február 01, 00:03:33
szörnyű sztem is...mondjuk a hűtést meg lehet oldani typ1 stílus vagy a jól bevált zapi egész emberi áron elérhető
Nyíregyházán Káplár Tibi már csinált S.K. Typ4 hűtést asszem üvegszálból.
www.nyirbogar.atw.hu
oldalon van elérhetősége Tibinek, csak nem tudom fejből. Na, ott látható.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Typ117
Hozzászólások: 18489
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #118 Dátum:
2008 Február 01, 15:56:33 »
Idézetet írta: Zoli - 2008 Február 01, 15:11:01
Anti tuning: Mi van ,ha az AB 1.3-asra 28-as karbit teszek? Fogy, végseb?
Tulajdonképp ez a topik lehetne szmb is, nem? Vagy csak nekem kellett volna oda írni?
aha, gyere át oda
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #117 Dátum:
2008 Február 01, 15:11:01 »
Anti tuning: Mi van ,ha az AB 1.3-asra 28-as karbit teszek? Fogy, végseb?
Tulajdonképp ez a topik lehetne szmb is, nem? Vagy csak nekem kellett volna oda írni?
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 15:13:58 írta Zoli
»
http://hapsi96.blogspot.hu/
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #116 Dátum:
2008 Február 01, 14:27:59 »
Idézetet írta: Süni - 2008 Február 01, 14:24:55
Vízpumpa.
Jah.Olyat én még nem láttam.
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #115 Dátum:
2008 Február 01, 14:24:55 »
Idézetet írta: slavia919 - 2008 Február 01, 14:23:59
a bal oldalon lévő ékszíjtárcsa mit hajt?
Vízpumpa.
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #114 Dátum:
2008 Február 01, 14:23:59 »
Idézetet írta: Normogo - 2008 Február 01, 11:46:58
Ez a gép Tatabányán van:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1747519&command=ugras&screenwidth=1024
Meg is néztük novemberben, a motorja 1913ccm-es WBX, de a DF kódú, ami csak 60lóerő.
Ez +10 lovat jelent a gyári 1.6-hoz képest, de a 90, vagy a 112lovas már érdekesebb lehet.
Nem is tudom mi vitte rá, hogy ezt a 60 pacist tegye bele.
a bal oldalon lévő ékszíjtárcsa mit hajt?
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #113 Dátum:
2008 Február 01, 13:29:18 »
úgy látom ebböl a motortuning témából TYP5 fórum lett
nem baj csak igy tovább
www.talizmansport.hu
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #112 Dátum:
2008 Február 01, 13:12:51 »
Idézetet írta: Normogo - 2008 Február 01, 11:46:58
...Nem is tudom mi vitte rá, hogy ezt a 60 pacist tegye bele.
A 60(DF) és a 78(DG) lóerős változtat között tudtommal csak vezérmű-tengely meg karburátor különbség van.
A gyengébbiken a már megszokott PICT34 van az erősebbiken meg Pierburg 2E3 (vagy 2E4) található. A vez. tengely meg cserélhető.
Egyébként nem csak a lóerő számít, ezek a motorok
üzemszerűen
elforognak 6000-ig tehát nem érzed gyilkolásnak, mikor tartós 4500-5000-es fordulattal közlekedsz. És ez pont annyit tesz, hogy tudsz 130-cal tartósan utazni.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #111 Dátum:
2008 Február 01, 13:07:31 »
Idézetet írta: domievez - 2008 Február 01, 12:42:33
please - könyörgős szmájli
vki szaki mondjon véleményt
menj el a megyóhoz, olyan motort épít neked az ezerkettesből, hogy beszarsz... csak suska legyen kéznél, aztán meg győzd tankolni
(kb 500e)
hosszú váltó kb: 60-70e
de, akkor már ültesd le rendesen (100e-200e)
és a fékeket is bőrözd meg
vagy elkocogsz 100km/h-val 7 literből, vagy locsolj rá a verdára 1milkát, aztán padlón menjél 140et, és tankolj bele 12litert
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
domievez
Hozzászólások: 1407
...a bankár is ember...na jó emberszabású
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #110 Dátum:
2008 Február 01, 12:42:33 »
Idézetet írta: domievez - 2008 Február 01, 10:52:42
AD 1,6 moci kb mit tud, illetve mit kell tudni róla, jó alapnak?esetleg már magában is eléggé erős? hogyna lehet elgkönnyebben feljavítani?
nekem egy magasabb átlag utazó a célom, jó lenne a 130 utazónak
egy hosszú váltót is rittyentenék mellé...
please - könyörgős szmájli
vki szaki mondjon véleményt
Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel.
bugmaster
Hozzászólások: 459
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #109 Dátum:
2008 Február 01, 12:37:41 »
Idézetet írta: Normogo - 2008 Február 01, 11:46:58
Ez a gép Tatabányán van:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1747519&command=ugras&screenwidth=1024
Meg is néztük novemberben, a motorja 1913ccm-es WBX, de a DF kódú, ami csak 60lóerő.
Ez +10 lovat jelent a gyári 1.6-hoz képest, de a 90, vagy a 112lovas már érdekesebb lehet.
Nem is tudom mi vitte rá, hogy ezt a 60 pacist tegye bele.
A rendszer már ki van építve! Innen már nem para az erősebb tesót betenni...
Vw 1300
Audi 80 Avant 1.9TDI Rs2 style
Vw Polo 6n colour concept 1.9TDI faltdach
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #108 Dátum:
2008 Február 01, 11:46:58 »
Ez a gép Tatabányán van:
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1747519&command=ugras&screenwidth=1024
Meg is néztük novemberben, a motorja 1913ccm-es WBX, de a DF kódú, ami csak 60lóerő.
Ez +10 lovat jelent a gyári 1.6-hoz képest, de a 90, vagy a 112lovas már érdekesebb lehet.
Nem is tudom mi vitte rá, hogy ezt a 60 pacist tegye bele.
[a csatolmányt egy admin törölte]
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #107 Dátum:
2008 Február 01, 11:02:17 »
Typ1-hez képest az
Idézetet írta: Süni - 2008 Február 01, 10:59:20
Azért 2100cm3-ből 112 LE-t nem neveznék tuning motornak.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #106 Dátum:
2008 Február 01, 11:00:59 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 01, 10:33:54
Az olajhűtőt az olajszűrő és a blokk közé rakott kis közbetét segítségével lehet megvalósítani. Mármint ez a kis közbetét ki- majd visszavezeti az olajat a blokkba. A gyári olajhűtője is így van megoldva a wbx-nek. Úgy emlékszem még lehet is kapni ilyen közbetétet, akár hőfokszabályzóval egybeépítve.
Nekem ilyen van bibííí
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #105 Dátum:
2008 Február 01, 11:00:42 »
meg is van.
http://www.efk.nu/stories/TMD_ombyggnation/TMD_album/Motor/index.html
egyéb oldalak ebben a témában.
http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm
http://www.clubvw.org.au/oxy.htm
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #104 Dátum:
2008 Február 01, 10:59:20 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 01, 10:25:36
Jól mondod. A wbx blokk egy tovább fejlesztett typ1 blokk.
Ennél jobb tuning blokk szerintem nincs, mert ezek a motorok már gyárilag „tuning” motorok (80-112 Le gyárilag.)
Azért 2100cm3-ből 112 LE-t nem neveznék tuning motornak.
domievez
Hozzászólások: 1407
...a bankár is ember...na jó emberszabású
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #103 Dátum:
2008 Február 01, 10:52:42 »
AD 1,6 moci kb mit tud, illetve mit kell tudni róla, jó alapnak?esetleg már magában is eléggé erős? hogyna lehet elgkönnyebben feljavítani?
nekem egy magasabb átlag utazó a célom, jó lenne a 130 utazónak
egy hosszú váltót is rittyentenék mellé...
Úgy élj, ha lepereg előtted életed filmje ne tudd eldönteni, hogy pornót vagy akciófilmet nézel.
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #102 Dátum:
2008 Február 01, 10:43:16 »
Ezt vágom, csak nem szeretem, amikor ezer cső megy mindenfele a motoron. Persze kénytelen leszek becsövezni Én is.
Találtam a hétvégén egy oldalt ahol wbx-ből csináltak oxy-t, eddig rendben volt, aztán hűtés nélkül rákerült a gyári befecskendezés, amit nem nagyon értettem. Aztán kiderült, hogy repülőgép motort építettek a fickók.
Megpróbálom megkeresni az oldalt.
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 01, 10:33:54
Az olajhűtőt az olajszűrő és a blokk közé rakott kis közbetét segítségével lehet megvalósítani. Mármint ez a kis közbetét ki- majd visszavezeti az olajat a blokkba. A gyári olajhűtője is így van megoldva a wbx-nek. Úgy emlékszem még lehet is kapni ilyen közbetétet, akár hőfokszabályzóval egybeépítve.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #101 Dátum:
2008 Február 01, 10:35:52 »
persze a gyári olajhűtő az nem jó a levegős megoldáshoz, mert a wbx gyárilag vízzel hűti az olajat is
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #100 Dátum:
2008 Február 01, 10:33:54 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 01, 10:25:36
...
A másik az olajhűtés. Gyárilag vizes hűtése van, ami az átalakítás miatt kiesik. Bár láttam már, hogy alu tömbből készítettek olyan tartót, hogy a gyári hűtő a gyári helyére került, de ennek az anyagi vonzatáról nem tudok semmi.
...
Az olajhűtőt az olajszűrő és a blokk közé rakott kis közbetét segítségével lehet megvalósítani. Mármint ez a kis közbetét ki- majd visszavezeti az olajat a blokkba. A gyári olajhűtője is így van megoldva a wbx-nek. Úgy emlékszem még lehet is kapni ilyen közbetétet, akár hőfokszabályzóval egybeépítve.
[a csatolmányt egy admin törölte]
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #99 Dátum:
2008 Február 01, 10:25:36 »
Jól mondod. A wbx blokk egy tovább fejlesztett typ1 blokk.
Ennél jobb tuning blokk szerintem nincs, mert ezek a motorok már gyárilag „tuning” motorok (80-112 Le gyárilag.)
Csak a 2.1 motor hosszú löketű (76mm).
Két szopókás dolog van ennél a motornál.
Az egyik a tőcsavar kérdés. Ha normál typ1 alkatrészeket akar használni az ember, akkor a tőcsavarokat át kell helyezni, mert a wbx tőcsavar osztóköre nagyobb, mint a typ1-é. Viszont ha van pénz, akkor maradhat a tőcsavar és kerülhet rá akár 103mm hd, meg ezekhez lehet venni hozzávaló hengerfejet de, az €1000 körül van/ darab kopaszon, meg a többi sallang is nagyon drága.
A másik az olajhűtés. Gyárilag vizes hűtése van, ami az átalakítás miatt kiesik. Bár láttam már, hogy alu tömbből készítettek olyan tartót, hogy a gyári hűtő a gyári helyére került, de ennek az anyagi vonzatáról nem tudok semmi.
Nagyából ezek növelik meg a költségeket egy „sima” typ1 motorhoz képest.
A csapágykészlet is kb. egy árban van, a többi meg typ1 alkatrészekkel helyettesíthető.
Idézetet írta: KIZS - 2008 Január 31, 21:55:44
tudományosakat nem tudok mondani (ez a Stunt tiszte), de a vizesboxer az eredendően typ1 motor volt és kényszerből csináltak rá vízhűtést
ha megnézed egy kockabuszban, akkor láthatod, hogy vízcső a blokkba be-blokkból ki-hengerfejbe be-hengerfejből ki-másik hengerfejbe be-blokkba tovább be-ki...
nagy katyvasz az egész
szóval szerintem nem árt neki a léghűtés nomeg az olajhűtés persze, hiszen a blokkot szerintem eredendően az olaj hűti ennél a motornál is
ráadásul ebbe több olaj megy
...
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #98 Dátum:
2008 Február 01, 10:18:24 »
Idézetet írta: chabeetle - 2008 Február 01, 10:11:29
ezek szerint csak ha szétszedem csak akkor látom hogy melyik van nekem?
szerintem elég ha befekszel a kocsi alá
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Chabeetle
Hozzászólások: 1008
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #97 Dátum:
2008 Február 01, 10:11:29 »
Idézetet írta: vw1966 - 2008 Január 31, 19:59:07
AS41 AS21 az öntvényben oldalt van benne
ezek szerint csak ha szétszedem csak akkor látom hogy melyik van nekem?
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #96 Dátum:
2008 Február 01, 10:10:52 »
ezekből a könyvekből több létezik pdf formátumban, ami mint tudjuk ingyenes.
Idézetet írta: brez - 2008 Január 31, 20:49:37
http://www.maroti.net/products/category_89.html?&page=1
Nem is gondoltam, hogy ezeknek a javítási könyveknek ilyen borsos az áruk! Lassan itt az ideje beszereznem egyet!
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #95 Dátum:
2008 Február 01, 08:35:24 »
Jó topic, de ha mindazt ami információt összegyűjtöttem, le kéne írnom.... szóval nem fog menni.
Az AS jelzés két helyen is előfordul. AS21 és AS41 jelzés öntve a blokkban, és AS motorkód ütve a szám előtt. Az AS kódú motorok az AD 1,6 motor későbbi kiadásai.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #94 Dátum:
2008 Február 01, 08:29:23 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 01, 08:28:02
...
Az eredmény elég bíztató lett. Rengeteget küszködtem különböző karburátorokkal meg befecskendezéssel, de jó beállítások mellett 150-et ment a gömbölyű buszom rövid váltóval és 130-nál padlógázra még emelte az elejét.
A busz eredeti váltóját szét is nyomta. Előbb a 4. majd a 3. fokozat fogyott el.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #93 Dátum:
2008 Február 01, 08:28:02 »
Én anno a typ4 motoromba gyártattam sík tetejű dugókat (a Páldugónál, csapszeggel, gyűrűvel, henger megmunkálással együtt volt 54 ezer forint - mennyi is egy új készlet?). Azért sík tetejűt, mert a Porsche-ben is ugyan ez a motor van csak sík dugóval.
Egy szakember megköszörülte a vezérműtengelyt (a Golf GTi profilját köszörülte rá a typ4 tengelyére).
Az eredmény elég bíztató lett. Rengeteget küzködtem különböző karburátorokkal meg befecskendezéssel, de jó beállítások mellett 150-et ment a gömbölyű buszom rövid váltóval és 130-nál padlógázra még emelte az elejét.
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 08:30:00 írta KIZS
»
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #92 Dátum:
2008 Február 01, 00:35:38 »
Idézetet írta: zoka - 2008 Február 01, 00:27:35
én magamnaképítem polgárpukkasztásicélzattal.vanmásik bogaram és buszomamit restaurálok ott más kritériumokat tartok szem előtt .viszont van 3 leány is akiket fel kellmég nevelniés nem játszhatjaelapuci a lét.aztán az asszony miatt sem.
de akkor ez nem ebbe a topicba való hanem az szmb-be
zoka
Hozzászólások: 1652
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #91 Dátum:
2008 Február 01, 00:34:35 »
egyébbként meg szeretem körbejárni a dolgokat meghallgatni mások javaslatait ők mit szívtak meg hogy én ne essek ezekbe a hibákba .de lehet hogy összerakok egy 1.6-ost is
06208005898
zoka
Hozzászólások: 1652
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #90 Dátum:
2008 Február 01, 00:27:35 »
Idézetet írta: Bill - 2008 Február 01, 00:20:40
a bogarasok pont nem a laikusoknak építik a bogaraikat, akik nem értenek hozzá
szerintem pedig aki ért hozzá, annak meg ugyanaz lesz a véleménye mint az enyém
én magamnaképítem polgárpukkasztásicélzattal.vanmásik bogaram és buszomamit restaurálok ott más kritériumokat tartok szem előtt .viszont van 3 leány is akiket fel kellmég nevelniés nem játszhatjaelapuci a lét.aztán az asszony miatt sem.
06208005898
zoka
Hozzászólások: 1652
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #89 Dátum:
2008 Február 01, 00:21:33 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Február 01, 00:09:54
attól a hűtést átalakíthatod, és máris befér
nem szívesen alakitgatok rajta mert isten pénze is rámenne ismeremmagam.a végén mindentkicserélek és csak szo ás lenne ha meg besz@rik a moci 1typ 4-est szerez az ember és alakítgatásoknélkül belecsavarozza aztán taposom míg meg nem hal.idáig mind
i
g ezt játszottam és nem sok pénzembe volt legalábbis a buszoknál.most sokan úúútálnifognak ezért...
06208005898
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #88 Dátum:
2008 Február 01, 00:20:40 »
Idézetet írta: zoka - 2008 Február 01, 00:07:50
ezszámomra az elviselhető kategóriát jelenti. egy laikusnak meg minden bogár 1forma.a motorhoz meg azért nemnyúlnék mert az ugyan teljesen gyári de a hoffer feriannakidején nagyon összerakta és a buszomban már bizonyított csak letörtem róla a kasznit.
a bogarasok pont nem a laikusoknak építik a bogaraikat, akik nem értenek hozzá
szerintem pedig aki ért hozzá, annak meg ugyanaz lesz a véleménye mint az enyém
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #87 Dátum:
2008 Február 01, 00:10:29 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Február 01, 00:09:24
egy jó karbi a gyári typ1 motoron is sokkal jobb mint egy szar karbi+gyújtás. csak gondolom elegedd lett belőle. de talán ha azokat rendbeszeded nem lett volna (olyan?) csalódás. persze utólag könnyű mondani
biztosan, csak addigra túl messze gurult a gyógyszer, 3 számjegyű ménes kívántatik
és pont ezért nem akartam rá költeni, mert két 36os karbi volt ami eleve kicsi..szóval az tényleg kidobott pénz. elketyegett így nyáron, most nyárra meg remélem gonosz lesz és szeretni fogom nagyon.
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 00:12:43 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #86 Dátum:
2008 Február 01, 00:09:54 »
Idézetet írta: zoka - 2008 Február 01, 00:07:50
ezszámomra az elviselhető kategóriát jelenti. egy laikusnak meg minden bogár 1forma.a motorhoz meg azért nemnyúlnék mert az ugyan teljesen gyári de a hoffer feriannakidején nagyon összerakta és a buszomban már bizonyított csak letörtem róla a kasznit.
attól a hűtést átalakíthatod, és máris befér
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Typ117
Hozzászólások: 18489
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #85 Dátum:
2008 Február 01, 00:09:24 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Február 01, 00:02:54
nagyon nem vette a lapot 3500ig forog jóérzéssel..mondjuk tegyük hozzá hogy giganagyonratyiszar karburátorok voltak rajta és a gyújtás se volt atoppon, szóval ilyne értelemben nem objektív az értékelés, de én nagyon nagyot csalódtam benne. bár modnjuk az ex-keleger kocsiban (tudjátok fekete-sárga szétflexelt) ő szerette nagyon és úgy tudom az is gyári volt..úh lehet csak az enyém volt iylen göthös
sőt pl. dühösnyúlnak is egész jól muzsikál a buszban
egy jó karbi a gyári typ1 motoron is sokkal jobb mint egy szar karbi+gyújtás. csak gondolom elegedd lett belőle. de talán ha azokat rendbeszeded nem lett volna (olyan?) csalódás. persze utólag könnyű mondani
Oldalak:
1
...
550
551
552
553
554
[
555
]
556
557
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...