www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 21, 17:37:33

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921261 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 544 545 546 547 548 [549] 550 551 552 553 554 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3465493 alkalommal)
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #364 Dátum: 2008 Február 24, 18:36:46 »

 Grin

VW 1200.1963.
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #363 Dátum: 2008 Február 24, 18:35:03 »

Azé me dagadt vagy.Vegyél Uralt a te súlyodhoz az kell vagy traktor. Grin

lehet hogy melekszik az én mocám de legaláb már bene van a autoban  Grin

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #362 Dátum: 2008 Február 24, 18:34:32 »

a szürke részt le kell amputálni rólla, termosztátot nézted már, nincs véletlenül nem teljesen nyitott állapotban a zsanér?

direktbe ki van nyitva (nincs termosztát )de viszont motortér gumim  körbe mert meggyuladt a csökigyotol

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #361 Dátum: 2008 Február 24, 18:34:13 »

Azé me dagadt vagy.Vegyél Uralt a te súlyodhoz az kell vagy traktor. Grin
szét basz az ideg zoli éphogy meleg volt ma máris az egekig melegedet a motor , pedig csak 80-90 el jötem

VW 1200.1963.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #360 Dátum: 2008 Február 24, 18:32:18 »

szét basz az ideg zoli éphogy meleg volt ma máris az egekig melegedet a motor , pedig csak 80-90 el jötem
a szürke részt le kell amputálni rólla, termosztátot nézted már, nincs véletlenül nem teljesen nyitott állapotban a zsanér?

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #359 Dátum: 2008 Február 24, 18:28:01 »

kurva drága..megintcsak ebay sztem ilyen 100juró körül találsz..de majd szólok ha látok ilyet

szét basz az ideg zoli éphogy meleg volt ma máris az egekig melegedet a motor , pedig csak 80-90 el jötem

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #358 Dátum: 2008 Február 24, 18:25:54 »

azt leszoktam dugozni ,az a baj hogy megváltozik az alapjárat ma megmelekszik kicsit lejeb megy és kurvára idegesit pl ma is épen (a motorba 6000km van)

kurva drága..megintcsak ebay sztem ilyen 100juró körül találsz..de majd szólok ha látok ilyet

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #357 Dátum: 2008 Február 24, 18:21:48 »

át kell szabni egy felesleges túrbinaházat, a fűtéshez menő részt ki kell vágni belőlle, ezzel is tudod növelni a hűtés hatékonyságát, meg gondolom nyárra nem kell fűtés

azt leszoktam dugozni ,az a baj hogy megváltozik az alapjárat ma megmelekszik kicsit lejeb megy és kurvára idegesit pl ma is épen (a motorba 6000km van)

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #356 Dátum: 2008 Február 24, 18:19:45 »

nemtudom pontosan mert olajhöfok ora van bent viszont NTC alapu jelado van a blokhoz téve és igy mutat ilyesmt
át kell szabni egy felesleges túrbinaházat, a fűtéshez menő részt ki kell vágni belőlle, ezzel is tudod növelni a hűtés hatékonyságát, meg gondolom nyárra nem kell fűtés

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #355 Dátum: 2008 Február 24, 18:11:36 »

a motorolaj , vagy a motorhőfok?  csinálj házilag nagykartert

nemtudom pontosan mert olajhöfok ora van bent viszont NTC alapu jelado van a blokhoz téve és igy mutat ilyesmt

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #354 Dátum: 2008 Február 24, 18:11:07 »

te msot szopac igaz?????????????????,
akkor itt lenél előttem térdelve Grin Evil

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #353 Dátum: 2008 Február 24, 18:08:25 »

ma ép néztem 110-130cfok közt volt a motorhöm és ez agaszto nagyon számomra

a motorolaj , vagy a motorhőfok?  csinálj házilag nagykartert

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #352 Dátum: 2008 Február 24, 18:05:30 »

64900ft aszittem rosszúl látom az árát , még jó hogy űltem Shocked

te msot szopac igaz?????????????????,

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #351 Dátum: 2008 Február 24, 18:03:58 »

valami jo ötletet várok (van kinyithato géptetöm ) de szimpi nekem ez a + karter is csak gondolom megfizethetetlen
64900ft aszittem rosszúl látom az árát , még jó hogy űltem Shocked

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #350 Dátum: 2008 Február 24, 17:53:47 »

valami jo ötletet várok (van kinyithato géptetöm ) de szimpi nekem ez a + karter is csak gondolom megfizethetetlen

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #349 Dátum: 2008 Február 24, 17:53:06 »

míért akarod?

ma ép néztem 110-130cfok közt volt a motorhöm és ez agaszto nagyon számomra

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #348 Dátum: 2008 Február 24, 17:50:52 »

hogyn tudom növelni az autom hütését
míért akarod?

Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #347 Dátum: 2008 Február 24, 17:46:36 »

hogyn tudom növelni az autom hütését és ha valaki tugya hogy a + karter menyibe kerül  az irja már meg de gondolom horor ára lehet

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #346 Dátum: 2008 Február 24, 17:26:50 »

itt meg felrakva a csapágy meg társai

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #345 Dátum: 2008 Február 24, 17:23:56 »

ez lenne a donor turbó( már szétszedve) egy 1.7-es td fiat puntó , az ékszíjhajtást meg ne úgy képzeljétek hogy spanolja hanem épp hogy hozzáér a turbó tengelye

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #344 Dátum: 2008 Február 24, 00:02:10 »

Erről még nem hallottam, de az még nem azt jelenti hogy nem létezik. Ellenkező esetben az illető ezzel foglalkozott és nem akartam kétségbe vonni a szavadat. Csupán arra akartam rávilágítani hogy HOME MADE eljárásba nagyon kétlem hogy kivitelezhető egy ilyen átalakítás. Már csak azért is mert az úszócsapágyazás egy ilyen meghajtás mellett kiesik. A bogár turbósításával kapcsolatos elméletedet pedig osztom én is.


                             GNX-967
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #343 Dátum: 2008 Február 23, 20:34:56 »

A motor kivitele/fordulat tartománya és a turbó fordulatszáma/töltőnyomása nem függ össze, mivel a turbó üzemi fordulatszámát a és a légsűrítését az adott motorkarakterisztikához megtervezett turbina kerék és kompresszor kerék adja meg.

Akkor inkább úgy mondom, hogy keresni kéne egy olyan karakteritszikájú motorhoz igazított légsűrítésű turbót, amit a kis fordulatra és nagy teljesítmény leadásra terveztek. Mint pl. egy nagy dízel motoros kisteherautó. És semmiképpen sem olyat keresnék amit pici, pörgős motorokhoz találtak ki, ahol a teljesítmény sokezres fordulat felett izgalmas (pl. R5 turbo).

Tisztában vagyok a különböző kompresszorok és a turbó közötti különbséggel, de tényleg szoktak turbót szíjasítani. Nem tudom miért jó ez, de valamire biztosan különben nem csinálnák.
Gondolom az lehet a kiinduló gondolat, hogy a nagy turbó sokat tölt, de mint turbó nehézkesen pörög fel ezért nagy a turbó-lyuk. De ha közvetlenül hajtják, akkor ez a probléma megszűnik. És mivel turbóból sokkal több van a piacon mint kompresszorból, ezért adott esetben egyszerűbb lehet az átalakítás mint a kompresszor beszerzése/legyártatása.
Személyesen ismertem embert aki ilyenekkel (is) foglalkozott és nagyon rossz munkát nem végezhetett, mert garanciát is adott a cuccaira. Sajnos azóta elhunyt, így nem tudok rákérdezni a technikai részletekre.

De őszintén szólva nem hiszem, hogy egy széria bogár motoron nagyobb teljesítményt lehet elérni tartósan egy turbóval/kompresszorral, mint egy jó "hagyományos" tuninggal (nagyobb henger/nagyobb hengerfej/nagyobb karbi). Szerintem hajtókar törés, hengerfej törés, csapágy kiszopósodás lesz a vége. Egy hagyományos tuninggal feljavított motoron (ami az összes alkatrész minőségi cseréjét is jelenti) már biztosan sokat tudna dobni egy turbó. Egy sima 1.6 bogár motoron turbóval szerintem az 50LE-ből el lehet érni tartósan 70-et kb. Ez pedig pont olyan mintha egy typ4 motort raknál be helyette és ott nem kell foglalkozni a turbó hűtésével, olajzásával.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #342 Dátum: 2008 Február 23, 10:43:10 »

ami már viszonylag alacsony fordulaton is nagyot tölt

A motor kivitele/fordulat tartománya és a turbó fordulatszáma/töltőnyomása nem függ össze, mivel a turbó üzemi fordulatszámát a és a légsűrítését az adott motorkarakterisztikához megtervezett turbina kerék és kompresszor kerék adja meg.


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #341 Dátum: 2008 Február 23, 10:38:35 »

szoktak turbót szíjasítani, de nem értek hozzá nem tudom ez miért jó, de szoktak
talán valami nagy dízel turbóval érdemes ezt megcsinálni, ami már viszonylag alacsony fordulaton is nagyot tölt

de lehet olcsóbb lenne venni egy kompresszort, a CLK mercik kompresszorát már 100 ezer alatt meg lehet kapni
Én úgy gondolom hogy a turbónak azt a 6-os esetenként 8 mm-es rideg tengelyét egy spanolt szíjjra vezetik ki akkor vagy a tengely fog előbb utóbb eltörni vagy a csapágy fog rajta elszállni és utánna törik a tengely. Amit szíjjal szoktak hajtani az a kompresszor (roots fúvós, lapát kerekes, fogaskerekes vagy csavar kerekes), G-töltő (légsűrítő), comprex töltő (gázkiszorításos légsűrítő).   


                             GNX-967
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #340 Dátum: 2008 Február 23, 10:25:20 »

szoktak turbót szíjasítani, de nem értek hozzá nem tudom ez miért jó, de szoktak
talán valami nagy dízel turbóval érdemes ezt megcsinálni, ami már viszonylag alacsony fordulaton is nagyot tölt

de lehet olcsóbb lenne venni egy kompresszort, a CLK mercik kompresszorát már 100 ezer alatt meg lehet kapni

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #339 Dátum: 2008 Február 23, 07:43:02 »

a Ram-airt kb 16 éve próbáltam ki elsőnek egy hátránya volt a sűrü légszűrőcsere (teszteltem warcin, skodán ,ladán) szerkezettan órán a túrbókat tanulmányoztuk és akkor jött az az agymenésem hogy mi lenne ha menetszelet használnám feltöltésre , a wareszon volt a hatás a legrémisztőbb a km órát kiakasztotta és repcsifelszállási tüneteket produkált Grin pedig porig volt ültetve.

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #338 Dátum: 2008 Február 22, 23:35:34 »

Csak megjegyzem hogy egy turbó üzemi fordulatszáma típustól függően 50000-150000 fordulat/perc és ilyen fordulat mellett produkál 0,5-0,8 Bar-os töltőnyomást. Ja és pontos vezérlődepressziót is kell neki találni a szívócsővön az áthidaló és a lefúvató szelepnek. És ez még nem is váltakozó geometriájú turbó. Szíjjal egyáltalán hogyan lehetne meghajtani egy turbót? A csökkentett töltőnyomásra pedig azt mondom hogy arányossan is kb.: 0,25-0,4 barhoz is min 25000-res fordulat kellene a legjobb esetben is (szíjjal hajtva). 0,2-0,3 bar körüli értéket pedig el lehet érni 80KM/H-ás tempóval egy mezei Ram-Air-rel.


                             GNX-967
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #337 Dátum: 2008 Február 22, 22:00:43 »

Hát az akkor nem "turbós", hanem feltöltött, avagy kompresszoros jelzővel bir Smiley
egy Garett turbófeltöltő lesz átalakítva szíjhajtásra, alacsonyabb nyomással,

Nem elérhető myoand
Hozzászólások: 199


« Hozzászólás #336 Dátum: 2008 Február 22, 21:48:13 »

akkor lehet keverem Smiley az oxy mellet belekezdenék egy 1.6-os túrbós mociba, amit  nem kipugáz hanem az ékszíj hajtana meg,
Hát az akkor nem "turbós", hanem feltöltött, avagy kompresszoros jelzővel bir Smiley
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #335 Dátum: 2008 Február 22, 21:47:27 »

nanana!
egyszerre csak egyet!
majd ha kész az oxy, akkor kezdhetsz új projektbe!
 Grin
akkor lehet keverem Smiley az oxy mellet belekezdenék egy 1.6-os túrbós mociba, amit  nem kipugáz hanem az ékszíj hajtana meg,

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #334 Dátum: 2008 Február 22, 21:37:32 »

az Ar gyárilag nem 1.3?
akkor lehet keverem Smiley az oxy mellet belekezdenék egy 1.6-os túrbós mociba, amit  nem kipugáz hanem az ékszíj hajtana meg,

Nem elérhető myoand
Hozzászólások: 199


« Hozzászólás #333 Dátum: 2008 Február 22, 21:30:44 »

az Ar gyárilag nem 1.3?
AR=1,3
Az első-második brutális gyorsulásig birná, -véleményem szerint..
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #332 Dátum: 2008 Február 22, 21:18:54 »

az Ar gyárilag nem 1.3?
ha 1 AR-es 1.6-ost széria állapotban túrbósítanék meddig bírná a moci?  várom a véleményeket Smiley

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #331 Dátum: 2008 Február 22, 21:17:42 »

kb mint egy AD-s.  Roll Eyes
nagyon ráérsz.  Wink
ha 1 AR-es 1.6-ost széria állapotban túrbósítanék meddig bírná a moci?  várom a véleményeket Smiley

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #330 Dátum: 2008 Február 22, 21:15:19 »

ha 1 AR-es 1.6-ost széria állapotban túrbósítanék meddig bírná a moci?  várom a véleményeket Smiley

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #329 Dátum: 2008 Február 20, 08:21:12 »

a himbasor és a nagytengely után meg lehet a hengerfejet játszani, nagyszelep szívóoldal bővítés, minden beavatkozás követel magának 1 újjab alakítást

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #328 Dátum: 2008 Február 18, 09:27:29 »

- az emelt himbasor (1:1.25 es 1:1.4) nagyobb tengellyel
- gyari himbasor, nagyobb tengellyel
Mert sokan mondjak, hogy az emelt himbasor csak a nagyobb tengelyekhez jobb. De az a sima tengely eseteben is nagyobbat emel, hiszen nagyobb az attetel. Persze nem emel tovabb (gondolom az csak a nagyobb tengelyeknel hosszabb).
   én ezeket favozilnám!
 valahol vmelyik forumon olvastom hogy  engle tengelyhez javasolják a himbát mint scat és fk hoz nem!
-gyári tengely + himba érezhetöbb motoron,de egy tengelyt soha ne  tud ugy helyetesiteni!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #327 Dátum: 2008 Február 18, 08:12:35 »

Tenyleg akkor melyik parositas a jo?
- az emelt himbasor (1:1.25 es 1:1.4) gyari tengellyel
- az emelt himbasor (1:1.25 es 1:1.4) nagyobb tengellyel
- gyari himbasor, nagyobb tengellyel
Mert sokan mondjak, hogy az emelt himbasor csak a nagyobb tengelyekhez jobb. De az a sima tengely eseteben is nagyobbat emel, hiszen nagyobb az attetel. Persze nem emel tovabb (gondolom az csak a nagyobb tengelyeknel hosszabb).


- az emelt himbasor (1:1.25 es 1:1.4) gyari tengellyel
             mélyebbre nyit                               gyári ideig tart nyitva  (sztem ez nem érezhető a motorteljesítményben kb 40eft)
            - az emelt himbasor (1:1.25 es 1:1.4) nagyobb tengellyel
             mélyebbre nyit                                 gyáritól hamarabb nyit és később zár  (ez biztos érezhető a motorteljesítményben kb 70eft)
            - gyári himbasor,       nagyobb tengellyel
           gyári nyitásmélység    gyáritól hamarabb nyit és később zár (talán magasabb fordulaton érezhető a hatása kb 30eft)
            -  gyári himbasor,    gyári tengely   (nem kerül semmibe és ugynúgy megy mint előtte Grin kb 0eft) 


Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #326 Dátum: 2008 Február 17, 23:20:39 »

Tenyleg akkor melyik parositas a jo?
- az emelt himbasor (1:1.25 es 1:1.4) gyari tengellyel
- az emelt himbasor (1:1.25 es 1:1.4) nagyobb tengellyel
- gyari himbasor, nagyobb tengellyel
Mert sokan mondjak, hogy az emelt himbasor csak a nagyobb tengelyekhez jobb. De az a sima tengely eseteben is nagyobbat emel, hiszen nagyobb az attetel. Persze nem emel tovabb (gondolom az csak a nagyobb tengelyeknel hosszabb).



szerintem a legjobb a gyári himbasor a gyári tengellyel ;-)
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #325 Dátum: 2008 Február 17, 22:51:40 »

A gyari kipu mennyit fojt a motoron?
Milyen sport kipufogok vannak amiknek a ket gyari nyilason megy ki a a vege es emberi arban van? (amirol en tudok es szabvanykimenetes: az abarth, csp-nek is van vmi competition exhaust, meg asszem a sebring)
Erdemes erre aldozni?
Ja tenyleg nagyon jot akkarsz akkor az abarth vagy a sbering. mind a ketto nagyon jo Grin
en nem tudnek valasztani na jo megis a sebring Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Oldalak: 1 ... 544 545 546 547 548 [549] 550 551 552 553 554 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.