www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 01, 13:48:24
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
540
541
542
543
544
[
545
]
546
547
548
549
550
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3320827 alkalommal)
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #524 Dátum:
2008 Március 09, 19:25:48 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Március 09, 12:40:44
Egy iker pdsit karbi mekkora teljesítménynövekedést idéz elő egy gyári 1.6-os motoron?
Nekem volt rajta 1.6-os picit kompressziónövelt motoron házibarkács kipuffal megsegítve.
Határozottan érezhető volt az ereje.
%-ot nem tudok mondani, de 10%-nál nem lehet több.
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #523 Dátum:
2008 Március 09, 19:18:32 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Március 09, 12:40:44
Egy iker pdsit karbi mekkora teljesítménynövekedést idéz elő egy gyári 1.6-os motoron?
én ugy tudom 10-15%
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #522 Dátum:
2008 Március 09, 12:40:44 »
Egy iker pdsit karbi mekkora teljesítménynövekedést idéz elő egy gyári 1.6-os motoron?
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 09, 12:45:08 írta Robpanzer
»
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #521 Dátum:
2008 Március 07, 19:02:05 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 07, 18:59:56
ja és 1 kör alat ketöt versz rá az embere
az a minimum
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #520 Dátum:
2008 Március 07, 18:59:56 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 07, 18:58:53
pedig még csak bejáratós
ja és 1 kör alat ketöt versz rá az embere
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #519 Dátum:
2008 Március 07, 18:58:53 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 07, 18:31:09
Nem is montad
BOGARA_zo
hogy kész a verdád
http://youtube.com/watch?v=FIJI_2hnKEw&feature=related
pedig még csak bejáratós
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #518 Dátum:
2008 Március 07, 18:31:09 »
Nem is montad
BOGARA_zo
hogy kész a verdád
http://youtube.com/watch?v=FIJI_2hnKEw&feature=related
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #517 Dátum:
2008 Március 07, 13:15:26 »
Idézetet írta: brez - 2008 Március 07, 08:57:02
Tudom, hogy tudatlan vagyok, de mi az a case saver?
És miért jó a kis hengerfejcsavaros blokk?
case saver asszem egy betét a blokkba, amibe csavarod a tőcsavarokat ( ezt kelljen cserélni, ha kiszakad, ne a blokkot:)
kezd összegyűlni a szükséges alaktrészmenyniség az összerakáshoz, még a fojáján lyukas szalapemelő tőkéket meg lökőrúd-csöveket kell az usából megrendelni, aztán indulhat az építés, én még nagyon várom (a lehetséges szopásokat....
HF felújítás új kipuff szelepekkel 32 ezer volt nekem, most hozom majd el.
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 07, 13:17:28 írta Mákos
»
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #516 Dátum:
2008 Március 07, 08:57:02 »
Idézetet írta: gegob - 2008 Március 06, 00:08:31
korábban betettem a resto topikba de ott off volt.
tehát az érdekelne, hogy ez a moci mennyibe került alkatreszben, alaphangon, csak azt kellene megvenni újban ami nagyon muszáj
(resto toikban Stunt írta össze)
íme:
- szereznék egy AS-es busz blokkot, kis hengerfejcsavarost, case saver-est, azt felújítanám fullra.
- 1.6 hengerdugó szett + W110-es NEM NAGYOBB vezérműtengely, és ami kell hozzá
- 1.25-ös himbasor felújított hengerfejeken
- ízlés szerint kipufogó (Hide out?)
- 36-os esetleg 40-es weberek.
- pontos, aprólékos összerakás
Ez így stabil, megbízható 70 lóerő.
köszi
üdvw
Tudom, hogy tudatlan vagyok, de mi az a case saver?
És miért jó a kis hengerfejcsavaros blokk?
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #515 Dátum:
2008 Március 07, 07:32:46 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 06, 15:09:03
na az volt a külső olajhűtőm (volt hozzá egy olajszűrő is csak az nem látszik a képen pont):
nem látom pontosan a képen hogy miféle olajhűtő ez, az biztos hogy jobb olajhűtést produkál mert az eredeti helyén a kiáramló hűtőlevegőnek csak egy kevés része hűti, a szivónyílásnál meg a beszívott levegőnek több mint fele átszippantódik rajta.
www.talizmansport.hu
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #514 Dátum:
2008 Március 07, 07:25:17 »
Idézetet írta: Süsü - 2008 Március 06, 23:20:10
De a csapnak a szája kisebb mint a cső belső átmérője.
ezér hugyozik, mert kissebb átmérőböl nagyobba megy át, de ha Melák befogja a cső végét akkor az már zárt rendszer, egyforma nyomás lesz a csőben, a lényeget KIZS elmondta nagyteljesítményü szivattyú(a hosszú csövek miatt) és állandó keresztmetszetü cső
www.talizmansport.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #513 Dátum:
2008 Március 07, 07:22:45 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 06, 22:51:59
GONDOLJATOKA SLAGRA
ha megnyitod a csapot spricel ha rátezsed a csövet hugyozik
gondolj régi skodára vagy wbx re elöl ahütö hátul motor uygan olyan viz nyomás van!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #512 Dátum:
2008 Március 06, 23:20:10 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 06, 22:51:59
GONDOLJATOKA SLAGRA
ha megnyitod a csapot spricel ha rátezsed a csövet hugyozik
De a csapnak a szája kisebb mint a cső belső átmérője.
GNX-967
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #511 Dátum:
2008 Március 06, 22:51:59 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 06, 21:52:53
Mondjuk én kurva régen foglalkoztam fizikával, de józan paraszti ésszel belegondolva nem látom, hogy zárt rendszerben miért csökkenne a nyomás a cső hosszának a növelésével. Szerintem semmitől.
Az igaz, hogy a hosszabb csőbe több olaj kell, a több olajhoz meg erősebb olajpumpa.
GONDOLJATOKA SLAGRA
ha megnyitod a csapot spricel ha rátezsed a csövet hugyozik
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #510 Dátum:
2008 Március 06, 22:04:59 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 06, 21:52:53
Mondjuk én kurva régen foglalkoztam fizikával, de józan paraszti ésszel belegondolva nem látom, hogy zárt rendszerben miért csökkenne a nyomás a cső hosszának a növelésével. Szerintem semmitől.
Az igaz, hogy a hosszabb csőbe több olaj kell, a több olajhoz meg erősebb olajpumpa.
Kb így gondolkodom én is.
Viszont lehet egy olyan mellékvágány hogy a rendszer addíg nevezhető "zárt"nak amíg nincs milliméteres csapágyhézag, mert ott mér eléggé nyílt a vége. De akkor már rég rossz.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #509 Dátum:
2008 Március 06, 21:52:53 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 Március 06, 21:40:15
Szerintem ezzel a nyomáscsökkenéssel nagyon beviszed magad az erdőbe.
Mondjuk én kurva régen foglalkoztam fizikával, de józan paraszti ésszel belegondolva nem látom, hogy zárt rendszerben miért csökkenne a nyomás a cső hosszának a növelésével. Szerintem semmitől.
Az igaz, hogy a hosszabb csőbe több olaj kell, a több olajhoz meg erősebb olajpumpa.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #508 Dátum:
2008 Március 06, 21:40:15 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 06, 13:55:37
Nekem az a véleményem,
Gondoljatok a gyárak ütésébe, a kazántól nagy átmérölyö cső indul majd egyre távola, lecsökne, hogy a nyomás maradjon meg, vagy bal az emberi szervezet az erezet re is lehetne például hozni
Szerintem ezzel a nyomáscsökkenéssel nagyon beviszed magad az erdőbe.
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #507 Dátum:
2008 Március 06, 18:18:33 »
Van egy űtöm a váltó felett és egy elől a tengyelytesten.
Mivel 1300as elég eldugott helyen van.
Gyári olajhűtöm nincs.
Ha kivenném a motort akkor csak a termosztátnál kell széthúzni.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #506 Dátum:
2008 Március 06, 18:13:01 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 06, 00:11:43
értem, csak az a baj, hogy nekem pl. elkerülhetetlen, valamit kell csináljak az olajjal..na majd utánatúrok fórumokon...termosztátnak nagyon nem örülök az már tényleg annyi plusz hibaforrást hordoz magában hogy csak na
Nekem rézcsőből van és az alagútban megy előre meg vissza.
Termosztát van. (racimex) Eccerű szerkezet zárja a kört amig az olaj 80fok
nem lesz akkor kinyit. Nagy olajpupám van szürővel. Ennyi.
Szerintem semmi extra.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #505 Dátum:
2008 Március 06, 17:23:43 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 06, 16:54:55
typ1-nek ez jó ötlet lehet!!
...
Typ4-nél szerintem nem igazán vagy szükség extra olajhűtőre, de ha ilyenekkel akarnék játszani, akkor is a motortérbe tenném a hűtőt valami jól szellőző helyre egy hőkapcsolós ventillátorral (már ha elfér persze, de bogárban vagy buszban biztosan elfér ott, typ3-ban nem tudom).
A léghűtéses motorban nekem az tetszik, hogy egy komplett egység. Ha szerelni kell, akkor csak kikapod és már viheted is. Ha valaki relatíve gyakran kiszedi a motort a kocsiból, akkor biztosan utálná állandóan leengedni az olajat meg feltölteni megint. Ha ritkán kerül ki a motor a kocsiból, akkor ez nem gond.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #504 Dátum:
2008 Március 06, 16:54:55 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 06, 11:13:27
Se Stunt nem vagyok se hozzáértő, de elmesélem, hogy nekem az olajhűtő hátul volt a motornál. A kutyaházon a turbina beszívó nyillásán volt keresztben. A hozzá adott szerelési útmutató ide ajánlotta felrakni és én oda is tettem. Az összes melegedési gondom messzire eltünt onnantól kezdve. Órákig tartó erölködés, minimális menetsebességgel párosítva elég gyilkos, de még ekkor sem melegedett túl a motor. Sőt képes volt túlhűteni is amikor odakint igazán hideg volt (0 fok körül). Szóval én ma is odaraknám az olajhűtőt és nem előre. De építenék be egy termosztátot is.
typ1-nek ez jó ötlet lehet!!
személy szerint ezzel annyi a bajom, hogy a typ4-nél nincs kutyaház, és a gyárit se lehet megnagyobbítani stb stb...szóval valahogy meg kell oldani a dolgot. valamiért minden német kocsin kint van elöl..ezzel együtt én örülnék a legjobban ha nem kéne szétvezetékelni a kocsi alját, mert az belátható hogy marha sok meghibásodási lehetőséget hordoz magában a dolog...
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 06, 16:56:52 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #503 Dátum:
2008 Március 06, 15:09:03 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 06, 13:48:18
ezt fejsd ki böveben érdekelne
na az volt a külső olajhűtőm (volt hozzá egy olajszűrő is csak az nem látszik a képen pont):
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #502 Dátum:
2008 Március 06, 14:06:10 »
Idézetet írta: Bill - 2008 Március 06, 13:59:33
Biológiából nem vagy zseni!
nem is kell de van bene logika
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #501 Dátum:
2008 Március 06, 13:59:33 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 06, 13:55:37
Gondoljatok a gyárak ütésébe, a kazántól nagy átmérölyö cső indul majd egyre távola, lecsökne, hogy a nyomás maradjon meg, vagy bal az emberi szervezet az erezet re is lehetne például hozni
Biológiából nem vagy zseni!
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #500 Dátum:
2008 Március 06, 13:55:37 »
Nekem az a véleményem, hogy közel távol 4m csővezetéket kel lefektetni a kocsi lat hoz, hogy hátulról előre vezessük majd onnan viza az olajt. Tehát ezt adott keresztmecetü csöve nem szabad megoldani (jó tudom, hogy sokatoknak fent van meg a németeknek is, de nem jó) mivel a végére az olajnyomás lecsökkenhet elégé, amivel igen porul járhatunk. Meg amugyis a 4m vezeték önmagában nagy hütöfelületel rendelkezik úgy hogy ez sem egy elhanyagolható tényező.
A másik, pedig az hogy valami alumínium vagy nagynyomás csöve kel megoldani mivel a keresztecet, ha tágul, akkor is csöke az olajnyomás, meg így jobb a hővezető képség is. Kérdés, tehát ha olajoszlopot olajoszlopa nyomunk kor is fenálhatnak ezen az olajnyomás problémák vagy nem. De ahogy eddig agyaltunk rajta a keresztecetnek mindig változnia kel a nagyol kicsiig.
Gondoljatok a gyárak ütésébe, a kazántól nagy átmérölyö cső indul majd egyre távola, lecsökne, hogy a nyomás maradjon meg, vagy bal az emberi szervezet az erezet re is lehetne például hozni
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #499 Dátum:
2008 Március 06, 13:48:18 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Március 06, 11:13:27
Se Stunt nem vagyok se hozzáértő, de elmesélem, hogy nekem az olajhűtő hátul volt a motornál. A kutyaházon a turbina beszívó nyillásán volt keresztben. A hozzá adott szerelési útmutató ide ajánlotta felrakni és én oda is tettem. Az összes melegedési gondom messzire eltünt onnantól kezdve. Órákig tartó erölködés, minimális menetsebességgel párosítva elég gyilkos, de még ekkor sem melegedett túl a motor. Sőt képes volt túlhűteni is amikor odakint igazán hideg volt (0 fok körül). Szóval én ma is odaraknám az olajhűtőt és nem előre. De építenék be egy termosztátot is.
ezt fejsd ki böveben érdekelne
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #498 Dátum:
2008 Március 06, 11:13:27 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 06, 00:00:49
Stunt + hozzáértők!! tegyük fel, hogy kell külső olajhűtő, ez eldőlt. hogy illik megcsinálni? ...
Se Stunt nem vagyok se hozzáértő, de elmesélem, hogy nekem az olajhűtő hátul volt a motornál. A kutyaházon a turbina beszívó nyillásán volt keresztben. A hozzá adott szerelési útmutató ide ajánlotta felrakni és én oda is tettem. Az összes melegedési gondom messzire eltünt onnantól kezdve. Órákig tartó erölködés, minimális menetsebességgel párosítva elég gyilkos, de még ekkor sem melegedett túl a motor. Sőt képes volt túlhűteni is amikor odakint igazán hideg volt (0 fok körül). Szóval én ma is odaraknám az olajhűtőt és nem előre. De építenék be egy termosztátot is.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #497 Dátum:
2008 Március 06, 00:16:37 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 06, 00:13:35
blokk 10-30e Ft + felújítás 60e
henger-dugó 40e
tengely 20e
himbasor 40e
hengerfej felújítás 2 x 20e = 40
kipufogó 20
weber talppal stb. 100e
munkadíj 50e (minimum!, én nem csinálnám meg annyiért, összelapátolni meg nem érdemes)
Ezek sacc számok, de elég pontos.
Most meg menjetek az m1-re kispál jubileumi koncertet nézni!!
Köszönöm szépen, ezek a sacc számok bőven elegek ahhoz, h tudjam jó ideig nem lesz ilyen motorom
köszönöm mégeccer:D
én is lépek kispált nézni
jo éjt
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #496 Dátum:
2008 Március 06, 00:13:35 »
Idézetet írta: gegob - 2008 Március 06, 00:08:31
korábban betettem a resto topikba de ott off volt.
tehát az érdekelne, hogy ez a moci mennyibe került alkatreszben, alaphangon, csak azt kellene megvenni újban ami nagyon muszáj
(resto toikban Stunt írta össze)
íme:
- szereznék egy AS-es busz blokkot, kis hengerfejcsavarost, case saver-est, azt felújítanám fullra.
- 1.6 hengerdugó szett + W110-es NEM NAGYOBB vezérműtengely, és ami kell hozzá
- 1.25-ös himbasor felújított hengerfejeken
- ízlés szerint kipufogó (Hide out?)
- 36-os esetleg 40-es weberek.
- pontos, aprólékos összerakás
Ez így stabil, megbízható 70 lóerő.
köszi
üdvw
blokk 10-30e Ft + felújítás 60e
henger-dugó 40e
tengely 20e
himbasor 40e
hengerfej felújítás 2 x 20e = 40
kipufogó 20
weber talppal stb. 100e
munkadíj 50e (minimum!, én nem csinálnám meg annyiért, összelapátolni meg nem érdemes)
Ezek sacc számok, de elég pontos.
Most meg menjetek az m1-re kispál jubileumi koncertet nézni!!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #495 Dátum:
2008 Március 06, 00:11:43 »
értem, csak az a baj, hogy nekem pl. elkerülhetetlen, valamit kell csináljak az olajjal..na majd utánatúrok fórumokon...termosztátnak nagyon nem örülök az már tényleg annyi plusz hibaforrást hordoz magában hogy csak na
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #494 Dátum:
2008 Március 06, 00:09:27 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 06, 00:03:41
akkor csak egy kivonatot
Sima olajálló cső kell, ami bírja minimum a 10 bar-t. Állandó keresztmetszet tökéletes, nem értem miért vesztené a nyomást. Persze fogja, de az amúgy is.
Nagy olajpumpa kell és nyomásszelep vagy termosztát, hogy a hideg viszkózus olaj ne csináljon nagy nyomást a hűtőben.
A full flow nem olajpumpa, hanem olajrendszer, amikor a hűtőn vagy szűrőn a pumpa által szállított teljes (full) olajáram (flow) átmegy. Ehhez a blokkot is kicsit át kell alakítani, de a pumpát mindenképpen, blokk felé lezárni.
stb. stb. stb.
A baj az, hogy ez az egész rendszer bonyolult, sok a toldás, összerakás, elvezetés, ennélfogva sérülékeny. Ráadásul nem is szükséges, a legtöbb esetben csak parasztvakítás.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gegob
Hozzászólások: 2191
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #493 Dátum:
2008 Március 06, 00:08:31 »
korábban betettem a resto topikba de ott off volt.
tehát az érdekelne, hogy ez a moci mennyibe került alkatreszben, alaphangon, csak azt kellene megvenni újban ami nagyon muszáj
(resto toikban Stunt írta össze)
íme:
- szereznék egy AS-es busz blokkot, kis hengerfejcsavarost, case saver-est, azt felújítanám fullra.
- 1.6 hengerdugó szett + W110-es NEM NAGYOBB vezérműtengely, és ami kell hozzá
- 1.25-ös himbasor felújított hengerfejeken
- ízlés szerint kipufogó (Hide out?)
- 36-os esetleg 40-es weberek.
- pontos, aprólékos összerakás
Ez így stabil, megbízható 70 lóerő.
köszi
üdvw
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #492 Dátum:
2008 Március 06, 00:03:41 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 06, 00:03:19
Ezt megválaszolni kb. egy könyv. Meg is írták már mások.
akkor csak egy kivonatot
viccet félre téve, ha erről van valakinek valami szakirodalma ne tartsa vissza, nagyon szívesen elolvasnám, mert eléggé érdekel a téma!
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #491 Dátum:
2008 Március 06, 00:03:19 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Március 06, 00:00:49
Stunt + hozzáértők!! tegyük fel, hogy kell külső olajhűtő, ez eldőlt. hogy illik megcsinálni? milyen anyagú cső, milyen keresztmetszet //számomra pl. logikusnak tűnik Melák gondolata miszerint a cső keresztmetszete ne maradjon állandó mert elszáll a nyomás// , ha kint van fronthűtőd kell-e midnenképp termosztát vagy nem, mi is pontosan a full-flow olajpumpa és hogy működik, elég-e a váltóhoz rakni vagy akkor menjen ki előre? vagy legyen mind2 heylen, lehet-e túlhűteni egy motort? nagy teknő nélkül ér-e vlamait az egész? stb. stb....ilyen téren nagyon vakon vagoyk, magyarázzatok pls!!
mondjuk a typ4-nél sajna a gyárit mindenképp száműznöm kell mert kb. összeér a kipuffal meg amúgy is elég csenevész..most már lesz műszerem, "sajna" fogom tudni mennyire meleg van odabent...
Ezt megválaszolni kb. egy könyv. Meg is írták már mások.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #490 Dátum:
2008 Március 06, 00:00:49 »
Stunt + hozzáértők!! tegyük fel, hogy kell külső olajhűtő, ez eldőlt. hogy illik megcsinálni? milyen anyagú cső, milyen keresztmetszet //számomra pl. logikusnak tűnik Melák gondolata miszerint a cső keresztmetszete ne maradjon állandó mert elszáll a nyomás// , ha kint van fronthűtőd kell-e midnenképp termosztát vagy nem, mi is pontosan a full-flow olajpumpa és hogy működik, elég-e a váltóhoz rakni vagy akkor menjen ki előre? vagy legyen mind2 heylen, lehet-e túlhűteni egy motort? nagy teknő nélkül ér-e vlamait az egész? stb. stb....ilyen téren nagyon vakon vagoyk, magyarázzatok pls!!
typ4-nél a gyárit mindenképp száműznöm kell mert kb. összeér a kipuffal meg amúgy is elég csenevész..most már lesz műszerem, "sajna" fogom tudni mennyire meleg van odabent...
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 06, 00:02:20 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #489 Dátum:
2008 Március 05, 23:30:43 »
Nekem két külső olajhőmérőm van.
A hőt a pálca méri a karterban.
Legnagyobb melegben kergetésnél se megy 100 fölé.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #488 Dátum:
2008 Március 05, 22:54:32 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Március 05, 21:44:15
hát javítsatok ki ha tévedek, de sztem egy 1.6nál 70-80LE fölött már kell, de lehet h én rosszul gondolom
Kinek van 80 ló feletti 1.6-osa?
Nekem 72 volt, pedig azért odafigyeltem az építésnél: jó tengely, jó hengerfej, (relatíve) nagy karbik, magas kompresszióviszony, 5500-at simán forgott negyedikben, kicsivel volt lassabb, mint a mostani...
Ne érts félre, nem akarom azt mondani, hogy nem lehet, de azért kíváncsi lennék egy fékpadi mérésre, nem saccográf szerint...
Nehogy az legyen, mint a haverom "tuning" 1.6-osa, akinek a Havassy-éknál 49 lóerőt mértek...
Pedig 60-65-re számított.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #487 Dátum:
2008 Március 05, 22:49:32 »
Idézetet írta: gas - 2008 Március 05, 22:02:42
Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál
Én mondtam Leonnak, hogy teljesen felesleges, de ragaszkodott hozzá. A bogárnak jobb a hűtése, mint a typ3-asnak, az enyém határeset. Ez azt jelenti, hogy pl. amikor a tököli gyorsulásiról jöttem haza 140-160 között autópályán akkor bizony 120-130 fokos lett az olaj, ami már fájdalomküszöb, még jó olajjal is. De ha visszaálltam 110-re visszahűlt 90 fokra. Akkor nagyon meleg volt.
Az 1.6-os motor, még ha nagyon okosan van tervezve és valahogy kiszedtek belőle 80-90 lovat (szinte lehetetlen) akkor sem ad le akkora hőt, mint egy 80-90 lovas 1915-ös, mert ott nagyobbak belülre hőt átadó a felületek, rosszabb a hűtése, a kis bordák miatt, stb. de nagyobb hőt termel.
Ha az enyémet tovább hegyeztem volna, akkor kellene valami okosság a hűtésre, így határon van.
A bogár hűtése túlméretezett, ha minden rendben van, jó állapotú a motor, stb. akkor 60-70 lóig eszembe sem jutna, még hosszúváltóval sem kiegészítő hűtőt ráfaragni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #486 Dátum:
2008 Március 05, 22:08:48 »
Idézetet írta: gas - 2008 Március 05, 22:02:42
Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál
sok mindentöl függ typ3asmotorja eldugottab!
-meleghet gyujtás olaj rosszgpmunka stb.......
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bill
Hozzászólások: 8606
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #485 Dátum:
2008 Március 05, 22:08:12 »
Idézetet írta: gas - 2008 Március 05, 22:02:42
Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál
Leon vasa 200 LE fölötti!!
Oldalak:
1
...
540
541
542
543
544
[
545
]
546
547
548
549
550
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...