www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 01, 13:48:24

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 540 541 542 543 544 [545] 546 547 548 549 550 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3320827 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #524 Dátum: 2008 Március 09, 19:25:48 »

Egy  iker pdsit karbi mekkora teljesítménynövekedést idéz elő egy gyári 1.6-os motoron?
Nekem volt rajta 1.6-os picit kompressziónövelt motoron házibarkács kipuffal megsegítve.
Határozottan érezhető volt az ereje.
%-ot nem tudok mondani, de 10%-nál nem lehet több.
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #523 Dátum: 2008 Március 09, 19:18:32 »

Egy  iker pdsit karbi mekkora teljesítménynövekedést idéz elő egy gyári 1.6-os motoron?

én ugy tudom 10-15%

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Robpanzer
« Hozzászólás #522 Dátum: 2008 Március 09, 12:40:44 »

Egy  iker pdsit karbi mekkora teljesítménynövekedést idéz elő egy gyári 1.6-os motoron?
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 09, 12:45:08 írta Robpanzer »
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #521 Dátum: 2008 Március 07, 19:02:05 »

ja és 1 kör alat ketöt versz rá az embere

az a minimum

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #520 Dátum: 2008 Március 07, 18:59:56 »

pedig még csak bejáratós  Grin

ja és 1 kör alat ketöt versz rá az embere

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #519 Dátum: 2008 Március 07, 18:58:53 »

Nem is montad BOGARA_zo hogy kész a verdád 


http://youtube.com/watch?v=FIJI_2hnKEw&feature=related

pedig még csak bejáratós  Grin

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #518 Dátum: 2008 Március 07, 18:31:09 »

Nem is montad BOGARA_zo hogy kész a verdád 


http://youtube.com/watch?v=FIJI_2hnKEw&feature=related

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #517 Dátum: 2008 Március 07, 13:15:26 »

Tudom, hogy tudatlan vagyok, de mi az a case saver?
És miért jó a kis hengerfejcsavaros blokk?

case saver asszem egy betét a blokkba, amibe csavarod a tőcsavarokat ( ezt kelljen cserélni, ha kiszakad, ne a blokkot:)

kezd összegyűlni a szükséges alaktrészmenyniség az összerakáshoz, még a fojáján lyukas szalapemelő tőkéket meg lökőrúd-csöveket kell az usából megrendelni, aztán indulhat az építés, én még nagyon várom (a lehetséges szopásokat.... Smiley

HF felújítás új kipuff szelepekkel 32 ezer volt nekem, most hozom majd el.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 07, 13:17:28 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #516 Dátum: 2008 Március 07, 08:57:02 »

korábban betettem a resto topikba de ott off volt.
tehát az érdekelne, hogy ez a moci mennyibe került alkatreszben, alaphangon, csak azt kellene megvenni újban ami nagyon muszáj Grin (resto toikban Stunt írta össze)
íme:
- szereznék egy AS-es busz blokkot, kis hengerfejcsavarost, case saver-est, azt felújítanám fullra.
- 1.6 hengerdugó szett + W110-es NEM NAGYOBB vezérműtengely, és ami kell hozzá
- 1.25-ös himbasor felújított hengerfejeken
-  ízlés szerint kipufogó (Hide out?)
- 36-os esetleg 40-es weberek.
- pontos, aprólékos összerakás

Ez így stabil, megbízható 70 lóerő.
köszi
üdvw
Tudom, hogy tudatlan vagyok, de mi az a case saver?
És miért jó a kis hengerfejcsavaros blokk?

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #515 Dátum: 2008 Március 07, 07:32:46 »

na az volt a külső olajhűtőm (volt hozzá egy olajszűrő is csak az nem látszik a képen pont):

nem látom pontosan a képen hogy miféle olajhűtő ez, az biztos hogy jobb olajhűtést produkál mert az eredeti helyén a kiáramló hűtőlevegőnek csak egy kevés része hűti, a szivónyílásnál meg a beszívott levegőnek több mint fele átszippantódik rajta.

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #514 Dátum: 2008 Március 07, 07:25:17 »

De a csapnak a szája kisebb mint a cső belső átmérője.
ezér hugyozik, mert kissebb átmérőböl nagyobba megy át, de ha Melák befogja a cső végét akkor az már zárt rendszer, egyforma nyomás lesz a csőben, a lényeget KIZS elmondta nagyteljesítményü szivattyú(a hosszú csövek miatt) és állandó keresztmetszetü cső

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #513 Dátum: 2008 Március 07, 07:22:45 »

GONDOLJATOKA SLAGRA

ha megnyitod a csapot spricel  ha rátezsed a csövet hugyozik Wink
gondolj régi skodára vagy wbx re elöl ahütö hátul motor uygan olyan viz nyomás van!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #512 Dátum: 2008 Március 06, 23:20:10 »

GONDOLJATOKA SLAGRA

ha megnyitod a csapot spricel  ha rátezsed a csövet hugyozik Wink
De a csapnak a szája kisebb mint a cső belső átmérője.


                             GNX-967
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #511 Dátum: 2008 Március 06, 22:51:59 »

Mondjuk én kurva régen foglalkoztam fizikával, de józan paraszti ésszel belegondolva nem látom, hogy zárt rendszerben miért csökkenne a nyomás a cső hosszának a növelésével. Szerintem semmitől.
Az igaz, hogy a hosszabb csőbe több olaj kell, a több olajhoz meg erősebb olajpumpa.

GONDOLJATOKA SLAGRA

ha megnyitod a csapot spricel  ha rátezsed a csövet hugyozik Wink

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
« Hozzászólás #510 Dátum: 2008 Március 06, 22:04:59 »

Mondjuk én kurva régen foglalkoztam fizikával, de józan paraszti ésszel belegondolva nem látom, hogy zárt rendszerben miért csökkenne a nyomás a cső hosszának a növelésével. Szerintem semmitől.
Az igaz, hogy a hosszabb csőbe több olaj kell, a több olajhoz meg erősebb olajpumpa.
Kb így gondolkodom én is.
Viszont lehet egy olyan mellékvágány hogy a rendszer addíg nevezhető "zárt"nak amíg nincs milliméteres csapágyhézag, mert ott mér eléggé nyílt a vége. De akkor már rég rossz.  Grin
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #509 Dátum: 2008 Március 06, 21:52:53 »

Szerintem ezzel a nyomáscsökkenéssel nagyon beviszed magad az erdőbe.  Undecided

Mondjuk én kurva régen foglalkoztam fizikával, de józan paraszti ésszel belegondolva nem látom, hogy zárt rendszerben miért csökkenne a nyomás a cső hosszának a növelésével. Szerintem semmitől.
Az igaz, hogy a hosszabb csőbe több olaj kell, a több olajhoz meg erősebb olajpumpa.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
1303LS
« Hozzászólás #508 Dátum: 2008 Március 06, 21:40:15 »

Nekem az a véleményem,

Gondoljatok a gyárak ütésébe, a kazántól nagy átmérölyö cső indul majd egyre távola, lecsökne, hogy a nyomás maradjon meg, vagy bal az emberi szervezet az erezet re is lehetne például hozni

Szerintem ezzel a nyomáscsökkenéssel nagyon beviszed magad az erdőbe.  Undecided
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #507 Dátum: 2008 Március 06, 18:18:33 »

Van egy űtöm a váltó felett és egy elől a tengyelytesten.
Mivel 1300as elég eldugott helyen van.
Gyári olajhűtöm nincs.
Ha kivenném a motort akkor csak a termosztátnál kell széthúzni.


 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #506 Dátum: 2008 Március 06, 18:13:01 »

értem, csak az a baj, hogy nekem pl. elkerülhetetlen, valamit kell csináljak az olajjal..na majd utánatúrok fórumokon...termosztátnak nagyon nem örülök az már tényleg annyi plusz hibaforrást hordoz magában hogy csak na  Undecided

Nekem rézcsőből van és az alagútban megy előre meg vissza.
Termosztát van. (racimex) Eccerű szerkezet zárja a kört amig az olaj 80fok
nem lesz akkor kinyit. Nagy olajpupám van szürővel. Ennyi.
Szerintem semmi extra.


 Evil

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #505 Dátum: 2008 Március 06, 17:23:43 »

typ1-nek ez jó ötlet lehet!!
...

Typ4-nél szerintem nem igazán vagy szükség extra olajhűtőre, de ha ilyenekkel akarnék játszani, akkor is a motortérbe tenném a hűtőt valami jól szellőző helyre egy hőkapcsolós ventillátorral (már ha elfér persze, de bogárban vagy buszban biztosan elfér ott, typ3-ban nem tudom).
A léghűtéses motorban nekem az tetszik, hogy egy komplett egység. Ha szerelni kell, akkor csak kikapod és már viheted is. Ha valaki relatíve gyakran kiszedi a motort a kocsiból, akkor biztosan utálná állandóan leengedni az olajat meg feltölteni megint. Ha ritkán kerül ki a motor a kocsiból, akkor ez nem gond.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #504 Dátum: 2008 Március 06, 16:54:55 »

Se Stunt nem vagyok se hozzáértő, de elmesélem, hogy nekem az olajhűtő hátul volt a motornál. A kutyaházon a turbina beszívó nyillásán volt keresztben. A hozzá adott szerelési útmutató ide ajánlotta felrakni és én oda is tettem. Az összes melegedési gondom messzire eltünt onnantól kezdve. Órákig tartó erölködés, minimális menetsebességgel párosítva elég gyilkos, de még ekkor sem melegedett túl a motor. Sőt képes volt túlhűteni is amikor odakint igazán hideg volt (0 fok körül). Szóval én ma is odaraknám az olajhűtőt és nem előre. De építenék be egy termosztátot is.

typ1-nek ez jó ötlet lehet!!
személy szerint ezzel annyi a bajom, hogy a typ4-nél nincs kutyaház, és a gyárit se lehet megnagyobbítani stb stb...szóval valahogy meg kell oldani a dolgot. valamiért minden német kocsin kint van elöl..ezzel együtt én örülnék a legjobban ha nem kéne szétvezetékelni a kocsi alját, mert az belátható hogy marha sok meghibásodási lehetőséget hordoz magában a dolog... Huh
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 06, 16:56:52 írta bogara_zo »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #503 Dátum: 2008 Március 06, 15:09:03 »

ezt fejsd ki böveben érdekelne

na az volt a külső olajhűtőm (volt hozzá egy olajszűrő is csak az nem látszik a képen pont):

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #502 Dátum: 2008 Március 06, 14:06:10 »

Biológiából nem vagy zseni!  Evil

nem is kell de van bene logika  Wink

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #501 Dátum: 2008 Március 06, 13:59:33 »



Gondoljatok a gyárak ütésébe, a kazántól nagy átmérölyö cső indul majd egyre távola, lecsökne, hogy a nyomás maradjon meg, vagy bal az emberi szervezet az erezet re is lehetne például hozni

Biológiából nem vagy zseni!  Evil
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #500 Dátum: 2008 Március 06, 13:55:37 »

Nekem az a véleményem, hogy közel távol 4m csővezetéket kel lefektetni a kocsi lat hoz, hogy hátulról előre vezessük majd onnan viza az olajt. Tehát ezt adott keresztmecetü csöve nem szabad megoldani (jó tudom, hogy sokatoknak fent van meg a németeknek is, de nem jó) mivel a végére az olajnyomás lecsökkenhet elégé, amivel igen porul járhatunk. Meg amugyis a 4m vezeték önmagában nagy hütöfelületel rendelkezik úgy hogy ez sem egy elhanyagolható tényező.
A másik, pedig az hogy valami alumínium vagy nagynyomás csöve kel megoldani mivel a keresztecet, ha tágul, akkor is csöke az olajnyomás, meg így jobb a hővezető képség is. Kérdés, tehát ha olajoszlopot olajoszlopa nyomunk kor is fenálhatnak ezen az olajnyomás problémák vagy nem. De ahogy eddig agyaltunk rajta a keresztecetnek mindig változnia kel a nagyol kicsiig.

Gondoljatok a gyárak ütésébe, a kazántól nagy átmérölyö cső indul majd egyre távola, lecsökne, hogy a nyomás maradjon meg, vagy bal az emberi szervezet az erezet re is lehetne például hozni

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #499 Dátum: 2008 Március 06, 13:48:18 »

Se Stunt nem vagyok se hozzáértő, de elmesélem, hogy nekem az olajhűtő hátul volt a motornál. A kutyaházon a turbina beszívó nyillásán volt keresztben. A hozzá adott szerelési útmutató ide ajánlotta felrakni és én oda is tettem. Az összes melegedési gondom messzire eltünt onnantól kezdve. Órákig tartó erölködés, minimális menetsebességgel párosítva elég gyilkos, de még ekkor sem melegedett túl a motor. Sőt képes volt túlhűteni is amikor odakint igazán hideg volt (0 fok körül). Szóval én ma is odaraknám az olajhűtőt és nem előre. De építenék be egy termosztátot is.

ezt fejsd ki böveben érdekelne

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #498 Dátum: 2008 Március 06, 11:13:27 »

Stunt + hozzáértők!! tegyük fel, hogy kell külső olajhűtő, ez eldőlt. hogy illik megcsinálni? ...

Se Stunt nem vagyok se hozzáértő, de elmesélem, hogy nekem az olajhűtő hátul volt a motornál. A kutyaházon a turbina beszívó nyillásán volt keresztben. A hozzá adott szerelési útmutató ide ajánlotta felrakni és én oda is tettem. Az összes melegedési gondom messzire eltünt onnantól kezdve. Órákig tartó erölködés, minimális menetsebességgel párosítva elég gyilkos, de még ekkor sem melegedett túl a motor. Sőt képes volt túlhűteni is amikor odakint igazán hideg volt (0 fok körül). Szóval én ma is odaraknám az olajhűtőt és nem előre. De építenék be egy termosztátot is.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #497 Dátum: 2008 Március 06, 00:16:37 »

blokk 10-30e Ft + felújítás 60e
henger-dugó 40e
tengely 20e
himbasor 40e
hengerfej felújítás 2 x 20e = 40
kipufogó 20
weber talppal stb. 100e
munkadíj 50e (minimum!, én nem csinálnám meg annyiért, összelapátolni meg nem érdemes)

Ezek sacc számok, de elég pontos.

Most meg menjetek az m1-re kispál jubileumi koncertet nézni!!

Köszönöm szépen, ezek a sacc számok bőven elegek ahhoz, h tudjam jó ideig nem lesz ilyen motorom Grin Lips Sealed
köszönöm mégeccer:D
én is lépek kispált nézni
jo éjt
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #496 Dátum: 2008 Március 06, 00:13:35 »

korábban betettem a resto topikba de ott off volt.
tehát az érdekelne, hogy ez a moci mennyibe került alkatreszben, alaphangon, csak azt kellene megvenni újban ami nagyon muszáj Grin (resto toikban Stunt írta össze)
íme:
- szereznék egy AS-es busz blokkot, kis hengerfejcsavarost, case saver-est, azt felújítanám fullra.
- 1.6 hengerdugó szett + W110-es NEM NAGYOBB vezérműtengely, és ami kell hozzá
- 1.25-ös himbasor felújított hengerfejeken
-  ízlés szerint kipufogó (Hide out?)
- 36-os esetleg 40-es weberek.
- pontos, aprólékos összerakás

Ez így stabil, megbízható 70 lóerő.
köszi
üdvw

blokk 10-30e Ft + felújítás 60e
henger-dugó 40e
tengely 20e
himbasor 40e
hengerfej felújítás 2 x 20e = 40
kipufogó 20
weber talppal stb. 100e
munkadíj 50e (minimum!, én nem csinálnám meg annyiért, összelapátolni meg nem érdemes)

Ezek sacc számok, de elég pontos.

Most meg menjetek az m1-re kispál jubileumi koncertet nézni!!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #495 Dátum: 2008 Március 06, 00:11:43 »

értem, csak az a baj, hogy nekem pl. elkerülhetetlen, valamit kell csináljak az olajjal..na majd utánatúrok fórumokon...termosztátnak nagyon nem örülök az már tényleg annyi plusz hibaforrást hordoz magában hogy csak na  Undecided

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #494 Dátum: 2008 Március 06, 00:09:27 »

akkor csak egy kivonatot  Cheesy

Sima olajálló cső kell, ami bírja minimum a 10 bar-t. Állandó keresztmetszet tökéletes, nem értem miért vesztené a nyomást. Persze fogja, de az amúgy is.
Nagy olajpumpa kell és nyomásszelep vagy termosztát, hogy a hideg viszkózus olaj ne csináljon nagy nyomást a hűtőben.
A full flow nem olajpumpa, hanem olajrendszer, amikor a hűtőn vagy szűrőn a pumpa által szállított teljes (full) olajáram (flow) átmegy. Ehhez a blokkot is kicsit át kell alakítani, de a pumpát mindenképpen, blokk felé lezárni.
stb. stb. stb.


A baj az, hogy ez az egész rendszer bonyolult, sok a toldás, összerakás, elvezetés, ennélfogva sérülékeny. Ráadásul nem is szükséges, a legtöbb esetben csak parasztvakítás.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #493 Dátum: 2008 Március 06, 00:08:31 »

korábban betettem a resto topikba de ott off volt.
tehát az érdekelne, hogy ez a moci mennyibe került alkatreszben, alaphangon, csak azt kellene megvenni újban ami nagyon muszáj Grin (resto toikban Stunt írta össze)
íme:
- szereznék egy AS-es busz blokkot, kis hengerfejcsavarost, case saver-est, azt felújítanám fullra.
- 1.6 hengerdugó szett + W110-es NEM NAGYOBB vezérműtengely, és ami kell hozzá
- 1.25-ös himbasor felújított hengerfejeken
-  ízlés szerint kipufogó (Hide out?)
- 36-os esetleg 40-es weberek.
- pontos, aprólékos összerakás

Ez így stabil, megbízható 70 lóerő.
köszi
üdvw
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #492 Dátum: 2008 Március 06, 00:03:41 »

Ezt megválaszolni kb. egy könyv. Meg is írták már mások.  Wink

akkor csak egy kivonatot  Cheesy viccet félre téve, ha erről van valakinek valami szakirodalma ne tartsa vissza, nagyon szívesen elolvasnám, mert eléggé érdekel a téma!

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #491 Dátum: 2008 Március 06, 00:03:19 »

Stunt + hozzáértők!! tegyük fel, hogy kell külső olajhűtő, ez eldőlt. hogy illik megcsinálni? milyen anyagú cső, milyen keresztmetszet //számomra pl. logikusnak tűnik Melák gondolata miszerint a cső keresztmetszete ne maradjon állandó mert elszáll a nyomás// , ha kint van fronthűtőd kell-e midnenképp termosztát vagy nem, mi is pontosan a full-flow olajpumpa és hogy működik, elég-e a váltóhoz rakni vagy akkor menjen ki előre? vagy legyen mind2 heylen, lehet-e túlhűteni egy motort? nagy teknő nélkül ér-e vlamait az egész? stb. stb....ilyen téren nagyon vakon vagoyk, magyarázzatok pls!!

mondjuk a typ4-nél sajna a gyárit mindenképp száműznöm kell mert kb. összeér a kipuffal meg amúgy is elég csenevész..most már lesz műszerem, "sajna" fogom tudni mennyire meleg van odabent... Roll Eyes

Ezt megválaszolni kb. egy könyv. Meg is írták már mások.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #490 Dátum: 2008 Március 06, 00:00:49 »

Stunt + hozzáértők!! tegyük fel, hogy kell külső olajhűtő, ez eldőlt. hogy illik megcsinálni? milyen anyagú cső, milyen keresztmetszet //számomra pl. logikusnak tűnik Melák gondolata miszerint a cső keresztmetszete ne maradjon állandó mert elszáll a nyomás// , ha kint van fronthűtőd kell-e midnenképp termosztát vagy nem, mi is pontosan a full-flow olajpumpa és hogy működik, elég-e a váltóhoz rakni vagy akkor menjen ki előre? vagy legyen mind2 heylen, lehet-e túlhűteni egy motort? nagy teknő nélkül ér-e vlamait az egész? stb. stb....ilyen téren nagyon vakon vagoyk, magyarázzatok pls!!

typ4-nél a gyárit mindenképp száműznöm kell mert kb. összeér a kipuffal meg amúgy is elég csenevész..most már lesz műszerem, "sajna" fogom tudni mennyire meleg van odabent... Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 06, 00:02:20 írta bogara_zo »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #489 Dátum: 2008 Március 05, 23:30:43 »

Nekem két külső olajhőmérőm van.
A hőt a pálca méri a karterban.
Legnagyobb melegben kergetésnél se megy 100 fölé.


 Evil

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #488 Dátum: 2008 Március 05, 22:54:32 »

hát javítsatok ki ha tévedek, de sztem egy 1.6nál 70-80LE fölött már kell, de lehet h én rosszul gondolom

Kinek van 80 ló feletti 1.6-osa?

Nekem 72 volt, pedig azért odafigyeltem az építésnél: jó tengely, jó hengerfej, (relatíve) nagy karbik, magas kompresszióviszony, 5500-at simán forgott negyedikben, kicsivel volt lassabb, mint a mostani...

Ne érts félre, nem akarom azt mondani, hogy nem lehet, de azért kíváncsi lennék egy fékpadi mérésre, nem saccográf szerint...

Nehogy az legyen, mint a haverom "tuning" 1.6-osa, akinek a Havassy-éknál 49 lóerőt mértek...  Shocked Pedig 60-65-re számított. Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #487 Dátum: 2008 Március 05, 22:49:32 »

Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál

Én mondtam Leonnak, hogy teljesen felesleges, de ragaszkodott hozzá. A bogárnak jobb a hűtése, mint a typ3-asnak, az enyém határeset. Ez azt jelenti, hogy pl. amikor a tököli gyorsulásiról jöttem haza 140-160 között autópályán akkor bizony 120-130 fokos lett az olaj, ami már fájdalomküszöb, még jó olajjal is. De ha visszaálltam 110-re visszahűlt 90 fokra. Akkor nagyon meleg volt.
Az 1.6-os motor, még ha nagyon okosan van tervezve és valahogy kiszedtek belőle 80-90 lovat (szinte lehetetlen) akkor sem ad le akkora hőt, mint egy 80-90 lovas 1915-ös, mert ott nagyobbak belülre hőt átadó a felületek, rosszabb a hűtése, a kis bordák miatt, stb. de nagyobb hőt termel.

Ha az enyémet tovább hegyeztem volna, akkor kellene valami okosság a hűtésre, így határon van.

A bogár hűtése túlméretezett, ha minden rendben van, jó állapotú a motor, stb. akkor 60-70 lóig eszembe sem jutna, még hosszúváltóval sem kiegészítő hűtőt ráfaragni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #486 Dátum: 2008 Március 05, 22:08:48 »

Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál
sok mindentöl függ typ3asmotorja eldugottab!
-meleghet gyujtás olaj rosszgpmunka stb.......

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #485 Dátum: 2008 Március 05, 22:08:12 »

Stuntmanus typ3-sa ha jól tudom 107 ló és úgy tudom gyári hűtő, de Leon az 1.6-ra is külső hűtőt szerel(t), szóval ezért a tanácstalanság, bár az én motoromból nem hiszem, hogy több lesz 60-65 lónál
Leon vasa 200 LE fölötti!!  Evil Evil Evil Evil
Oldalak: 1 ... 540 541 542 543 544 [545] 546 547 548 549 550 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.145 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.