www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 21:41:21
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
286
287
288
289
290
[
291
]
292
293
294
295
296
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3404789 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10684 Dátum:
2010 Szeptember 10, 20:37:58 »
Idézetet írta: Jano - 2010 Szeptember 10, 20:00:38
Létezik valami gyártó aki hosszabb fogazású váltót csinál bogarakhoz?vagy mondjuk 5 sebességeset vagy ehhez hasonló csodaszerkezet?Nagyon kéne a motoromnak még egy sebesség.
Gene Berg 5-ös, elküldöd a tengelyeket és 1000 dollárt és visszaküldik a meghosszabbított tengelyeket és még egy pár fogaskereket és másik váltócsúcsot, kapcsolót (hokiütőt).
Vagy Porsche váltót faragsz bele.
Esetleg hosszú negyediket lehet betenni, ahogy azt én csináltam, a busz váltó negyedikét, ami 0.82-es.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
ESZ-764
Hozzászólások: 2746
Samu 66
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10683 Dátum:
2010 Szeptember 10, 20:29:39 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2010 Szeptember 10, 20:23:40
http://www.oettinger-bier.de/frame2.htm
ez valami motorolaj adalék lehet
www.talizmansport.hu
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10682 Dátum:
2010 Szeptember 10, 20:23:40 »
Idézetet írta: Jano - 2010 Szeptember 10, 20:00:38
Létezik valami gyártó aki hosszabb fogazású váltót csinál bogarakhoz?vagy mondjuk 5 sebességeset vagy ehhez hasonló csodaszerkezet?Nagyon kéne a motoromnak még egy sebesség.
http://www.oettinger-bier.de/frame2.htm
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Jano
Hozzászólások: 29
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10681 Dátum:
2010 Szeptember 10, 20:00:38 »
Létezik valami gyártó aki hosszabb fogazású váltót csinál bogarakhoz?vagy mondjuk 5 sebességeset vagy ehhez hasonló csodaszerkezet?Nagyon kéne a motoromnak még egy sebesség.
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10680 Dátum:
2010 Szeptember 09, 17:56:32 »
Idézetet írta: abes - 2010 Szeptember 09, 09:19:48
Öregszel.
És most azt is hozzáteszem,hogy nem megy vele jól...
túl nyitott, de a vfr dob meg megfolytja, avgy csak az empi csőkígyó nem jó rá...
érezhetően rosszabb lett, mint ahogy a kadronnal volt. Mindkettő kinézetre szebb mint a kadronom, de...
eszméletlen mennyit számít egy kipuff
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10679 Dátum:
2010 Szeptember 09, 09:19:48 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 08, 21:01:34
Borzasztó hangja van, nem is járattuk sokáig... rettenet durva, egyszerűen túl hangos...
Öregszel.
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10678 Dátum:
2010 Szeptember 09, 08:58:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 08, 22:24:19
Jelenleg a két legerősebb bogár Sopronban van, a többi smafu, bemondásra nem adunk.
hjjjaa kerem, ez nem veletlen....ja es ott is marad -sokaig !
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10677 Dátum:
2010 Szeptember 08, 23:21:01 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 08, 22:41:08
Ok,rajta leszek az ügyön.
Olyan lehetséges, hogy 2 pad között van mérésbeli eltérés?
Sajnos igen, mert vannak jó padok és szar padok.
Két jó pad között azonban kevés az eltérés.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10676 Dátum:
2010 Szeptember 08, 22:49:38 »
"Na akkor,hétfőtől (2010 június) debrecenben elkezdi üzemelését Magyarország legpontosabb teljesítménymérő Rototest padja!Egyenlőre kétkerekes opcióval,július 12.-től 4x4-es lehetőséggel!Árak kétkerék 15.000ft,4x4 20.000ft.Az integrám progizása jövőéten esedékes,az eredményt hamarosan megtudjátok!Ami még fontos tudnivaló,a pad a keréken leadott teljesítményt méri 99,999%-os pontossággal!Másik fontos tudnivaló,a pad mobilis!Nagyobb csoportos mérés esetén az ország szinte bármely pontjára szállítható,akár nagyobb szabású rendezvényekre(gyorsulási versenyek,márkatalálkozók)is bérelhető,de ez a tulaj és a rendezők közti anyagi megállapodás kérdése. "
.
.
.
.
.
.
ja basszus csak volt.... leégett
ááááááááááááááááááááááááááááááá
http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/tuz-debrecenben/cn/news-20100715-11512140
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 22:52:20 írta Leon1303
»
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10675 Dátum:
2010 Szeptember 08, 22:41:08 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 08, 22:24:19
A fékpadon azonnal látszana, hpogy mia helyzet a karbikkal. Igaz, hogy 10e Ft itt Bp-en, de iszonyatos sok munkát megspórolsz, ha látod, az értékeket. Nem a teljesítményre gondolok, hanem a lambda értékre és a CO-ra.
A kipufogó max 10%-ot változtat, még annyit sem. Légszűrő oké, legalább lesz mire fognod, hogy mér' csak annyi.
Anno a motor tudott 107-et, utána variáltam a karbikkal és sokkal jobb lett és gyorsabb is. Én azt gondolom hogy 110-115 között kell lennie ha rendesen be van állítva. Tudom, hogy ez a szájkaratésoknak kevés, de egyelőre ez van az országban, nagyot mondani mindenki tud.
Jelenleg a két legerősebb bogár Sopronban van, a többi smafu, bemondásra nem adunk.
Ok,rajta leszek az ügyön.
Olyan lehetséges, hogy 2 pad között van mérésbeli eltérés?
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10674 Dátum:
2010 Szeptember 08, 22:24:19 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 08, 21:35:58
Jó kérdés... mihelyst lesz pénzem egy normális kipufogóra, 2 új minőségi légszűrőre, és 4 tütére.
Plusz még pár apróság...
Elvihetném most is, de tudom csalódnék a számokban, mint ahogy az lenni szokott az első beállításoknál,
mert azóta semmi nem lett rajta változtatva... de tudom... pont azért kell menni, hogy lássuk mit kellene változtatni...
Állítólag most vettek Debrecenbe egy mobil padot, valami iszonyat összegért, majd utánaérdeklődök.
A fékpadon azonnal látszana, hpogy mia helyzet a karbikkal. Igaz, hogy 10e Ft itt Bp-en, de iszonyatos sok munkát megspórolsz, ha látod, az értékeket. Nem a teljesítményre gondolok, hanem a lambda értékre és a CO-ra.
A kipufogó max 10%-ot változtat, még annyit sem. Légszűrő oké, legalább lesz mire fognod, hogy mér' csak annyi.
Anno a motor tudott 107-et, utána variáltam a karbikkal és sokkal jobb lett és gyorsabb is. Én azt gondolom hogy 110-115 között kell lennie ha rendesen be van állítva. Tudom, hogy ez a szájkaratésoknak kevés, de egyelőre ez van az országban, nagyot mondani mindenki tud.
Jelenleg a két legerősebb bogár Sopronban van, a többi smafu, bemondásra nem adunk.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10673 Dátum:
2010 Szeptember 08, 21:50:38 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 08, 21:35:58
Jó kérdés... mihelyst lesz pénzem egy normális kipufogóra, 2 új minőségi légszűrőre, és 4 tütére.
Plusz még pár apróság...
Elvihetném most is, de tudom csalódnék a számokban, mint ahogy az lenni szokott az első beállításoknál,
mert azóta semmi nem lett rajta változtatva... de tudom... pont azért kell menni, hogy lássuk mit kellene változtatni...
Állítólag most vettek Debrecenbe egy mobil padot, valami iszonyat összegért, majd utánaérdeklődök.
"normális kipufogóra," ez most van rajta
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10672 Dátum:
2010 Szeptember 08, 21:35:58 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 08, 21:28:14
Mikor megy az a motor teljesítmény mérő padra? Sok dolog kiderülne pl. a fúvókázással kapcsolatban.
És a teljesítményére is kíváncsi lennék az IDF-ekkel.
Jó kérdés... mihelyst lesz pénzem egy normális kipufogóra, 2 új minőségi légszűrőre, és 4 tütére.
Plusz még pár apróság...
Elvihetném most is, de tudom csalódnék a számokban, mint ahogy az lenni szokott az első beállításoknál,
mert azóta semmi nem lett rajta változtatva... de tudom... pont azért kell menni, hogy lássuk mit kellene változtatni...
Állítólag most vettek Debrecenbe egy mobil padot, valami iszonyat összegért, majd utánaérdeklődök.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10671 Dátum:
2010 Szeptember 08, 21:28:14 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 08, 21:18:11
apádfülit
nem mered te azt
vigyázz rá, reggel megyek, folytatjuk!
Mikor megy az a motor teljesítmény mérő padra? Sok dolog kiderülne pl. a fúvókázással kapcsolatban.
És a teljesítményére is kíváncsi lennék az IDF-ekkel.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10670 Dátum:
2010 Szeptember 08, 21:18:11 »
Idézetet írta: maxi - 2010 Szeptember 08, 21:15:43
na most értem vissza kurvára megy a leon bogara
Esett az eső igy itt alszik a gép
apádfülit
nem mered te azt
vigyázz rá, reggel megyek, folytatjuk!
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10669 Dátum:
2010 Szeptember 08, 21:15:43 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2010 Szeptember 08, 21:01:34
A mai nap felkészítettük a gépet
na most értem vissza kurvára megy a leon bogara
Esett az eső igy itt alszik a gép
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10668 Dátum:
2010 Szeptember 08, 21:01:34 »
A mai nap felkészítettük a gépet a Fórum-os kiállításra Maxinál.
Kapott a fényezés egy full polírt, aztán felszereltem rá egy empi csőkígyót egy stingerrel...
Borzasztó hangja van, nem is járattuk sokáig... rettenet durva, egyszerűen túl hangos...
Itt egy videó róla, de a hang erősségét sajna nem adja vissza.
Végül a Maxi "home made" Honda VFR sportmociról származó dobját tettük rá, ennek még a kadronnál is kulturáltabb a hangja, és jól is áll neki.
Kiállításra lehet visszakerül a stinger,mégis csak dögösebb, csak annyi a bibi, hogy ez a sárgák által gyártott empi csőkígyó olyan mint az ökörhugyozás, sztem kibaszott részegek lehetnek az empi gyárban a hegesztők, mert marhára nincs középen a torkolat...
http://www.youtube.com/watch?v=HxkQl6ZSF9Y
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10667 Dátum:
2010 Szeptember 08, 18:22:57 »
kösz mindenki az olajat
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10666 Dátum:
2010 Szeptember 08, 15:38:52 »
Szintén. Nem is olyan drága.
Idézetet írta: Aircult - 2010 Szeptember 08, 15:09:24
valvoline 20W50
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10665 Dátum:
2010 Szeptember 08, 15:18:53 »
mobil 15 40
motul 20 50
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10664 Dátum:
2010 Szeptember 08, 15:09:24 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 10:58:25
tyuningmotorosok, ki milyen olajat használ? Gyártó szerint is kérném, ne csak a hány w mennyit. S.O.S.
valvoline 20W50
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10663 Dátum:
2010 Szeptember 08, 13:06:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 08, 13:00:39
Ezt az írást már egy Motordoktor olvasó is becitálta nekem valami kisebb vitában.
Alapvetően nincs vele baj, de van benne egykét hiba, ennek ellenére mindenki úgy tekint rá, hogy ez a Biblia, a minden kenéstechnika és kenőolaj alkalmazástechnika alapja.
Javítani kéne és akkor lenne új és jobb és reformált biblia...
Tudom a fránya idő...
Rulezka
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10662 Dátum:
2010 Szeptember 08, 13:05:53 »
Idézetet írta: xoyox - 2010 Szeptember 08, 11:19:32
Witzbold
...
(de Rulezka szarkeverö mester majd utanaolvas --magatol ugyse tudja a kis faszfej , ramszallt ujabban a kis gennyedek , mert az Indexröl mar letiltottak ott nem irogathat egyik Nicknevevel sem
))
asszem azt mondták a személyeskedést tessék mellőzni!
vagy ez RÁD azt hiszed nem vonatkozik?
amúgy az index helyett hány éve járunk ide? 4-6 éve, még anno mikor nem is ez a fórumfelület volt akkor is ide írkáltunk!
légyszíves ne kevered össze a szezont a faszommal
bocsi az offért,de azt hiszem jogos!
mellesleg, ha használod az eszed és utánaolvasol, az sokkal értelmesebb mentalitás, mint a hülyeséget beszélés!!
és ne védd azt aki neked valótlan dolgokat állított rólam, és jelenleg legjobb úton van a sok ember átverése miatt a börtön felé. több rendbeli becsületsértés, emberek piszkosul való kihasználása, tartozások stb miatt.. tudod kiről van szó! asszem nem én vagyok abban a helyzetben hogy kihallgatásra járkáljak és magyarázkodjak mások átverése miatt, de persze szíved joga hogy rá hallgatsz, neki hiszel! Csak az idő majd talán észhez térít téged is és rájössz mi az igaz és mi a hamis!
és szállj le rólam! kösz
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 13:08:32 írta Rulezka
»
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10661 Dátum:
2010 Szeptember 08, 13:00:39 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 12:03:10
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
ez alapján a szintetikus a nyerő
Ezt az írást már egy Motordoktor olvasó is becitálta nekem valami kisebb vitában.
Alapvetően nincs vele baj, de van benne egykét hiba, ennek ellenére mindenki úgy tekint rá, hogy ez a Biblia, a minden kenéstechnika és kenőolaj alkalmazástechnika alapja.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10660 Dátum:
2010 Szeptember 08, 12:03:10 »
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html
ez alapján a szintetikus a nyerő
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10659 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:26:38 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 11:19:17
pont emiatt vagyok megkavarodva. akik ezt mondják, azok szerint ezekbe a régi mocikba vastag olaj kell, ezt el tudom hinni. Viszont azt is, hogy az elmúlt 40 évben fejlődött az olaj is, és egy olyan motorba, ami többet forog mint sok mai kocsi, lehet létjogosultsága a modern olajoknak
egyetlen út a tapasztalat, én is szívesebben tanulok mások "kárán"
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 08, 11:19:41
Egy dolog miatt valóban nem érdemes beletenni: az ára.
Extrém helyzetben jobban ken, stb. de a motorjainkban nem igen van extrém helyzet, a konstrukcióból adódóan.
A többi csak mendemonda, híg, meg léghűtésesbe nem jó a szintetikus, stb. Semmi műszaki alapja nincs. Nyilván a SAE 0W30-as olaj nem ebbe való, de van szintetikusban 20W50-es is, az meg sűrű, mint a méz.
igen, az ár a legkisebb keresztmetszet, de ha már rááldoztál a motorodra több százezer forintot, akkor pont ezért nem sajnálnám a jó olajat beletenni
a sűrű olaj biztos jó valahol, én az SRX-emről tudom, hogy a legtávolabbi kenési ponthoz is gyorsan kell(ene) eljutnia az olajnak, említett motornál a HF a legtávolabbi pont
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10658 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:25:40 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 11:22:10
konklúzió?
Szerintem egy részszintetikus SAE10W40, amiből annyi van, mint a szemét tökéletes választás a mi motorjainkhoz.
Én is ilyet fogok beletenni, ha elfogy a Castrol. És cserélem 2500-4000 km között.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10657 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:24:03 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 11:19:17
pont emiatt vagyok megkavarodva. akik ezt mondják, azok szerint ezekbe a régi mocikba vastag olaj kell, ezt el tudom hinni. (ámerikában is ez a nézet az uralkodó) Viszont azt is, hogy az elmúlt 40 évben fejlődött az olaj is, és egy olyan motorba, ami többet forog mint sok mai kocsi, lehet létjogosultsága a modern olajoknak
egyetlen út a tapasztalat, és én szívesebben tanulok mások "kárán"
Az amerikaiak egyfokozatú SAE30-as olajjal használták a bogarakat, nem Alaszkában. Ez volt gyári előírás. Már vanank többfokozatú olajok, a hivatalos a 15W40-es a motorba. Ennél "vastagabb" egy 5w50-es szintetikus, a hidegindítás pillanatát kivéve, de ott meg kell is a vékonyabb olaj.
A motorolaj elhasználódása a fordulattal nem arányos, inkább a tömítetlenség, savasodás, égéstermékek bejutása a probléma. És a rossz minőségű szűrés.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10656 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:23:40 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 08, 11:17:25
Hűtése? Víz vagy levegő? Olaj mennyisége? Fordulatszám?
a 10W-60 meleg oldali viszkozitása jobb, mint a 20W50-é, és valószínűleg "hígabb" is kicsivel
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10655 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:19:41 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 08, 11:15:18
akik ezt mondják, meg is tudják indokolni? mert ilyeneket lehet mondani, hogy "vastag" vagy "vékony" olaj, én frissen gépműhelyből hozott tuning motorhoz (500 km után) 10W-60-ast szeretnék/fogok rakni, nem érdekel a régi idők focija, ma már máshogy játszanak
Egy dolog miatt valóban nem érdemes beletenni: az ára.
Extrém helyzetben jobban ken, stb. de a motorjainkban nem igen van extrém helyzet, a konstrukcióból adódóan.
A többi csak mendemonda, híg, meg léghűtésesbe nem jó a szintetikus, stb. Semmi műszaki alapja nincs. Nyilván a SAE 0W30-as olaj nem ebbe való, de van szintetikusban 20W50-es is, az meg sűrű, mint a méz.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
xoyox
Hozzászólások: 1177
visszatertem a Boxsterhez
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10654 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:19:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 08, 10:53:29
Majd elmondom, hogy egy modern keverékképző berendezés miket kompenzál és miért.
A szénhidrogén kibocsátás pontosan a sütemény, nagy gáznál az én motorom pl. egyelőre nem annyitra süti, de a Callook tragacsa elég süti.
Kicserélem a hengerfejeket és sütemény lesz a gépem, meglátod. Na, ez a szénhidrogén kibocsátás, amit a szénhidráttal senki sem keve össze, főleg nem a cukorbetegek.
Witzbold
5 perccel elötte mielött irtam dumaltam egy canadaban elö sulitarsammal, es a tema is hasonlo volt szenhidrogenek, e-miatt kevertem . . .
ez a bizonyos kompenzatio mar valodi fingfüreszeles, nem sok teteje van föleg a csöcselek feleknek magas
(de Rulezka szarkeverö mester majd utanaolvas --magatol ugyse tudja a kis faszfej , ramszallt ujabban a kis gennyedek , mert az Indexröl mar letiltottak ott nem irogathat egyik Nicknevevel sem
))
Callokot ne emlegesd egy oldalon, az egy magasabb Sfera, oda Soproninak kell lenni, mert ott meg a levegöben is ataramlik -keletfele-a tudas
hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10653 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:19:17 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 08, 11:15:18
akik ezt mondják, meg is tudják indokolni? mert ilyeneket lehet mondani, hogy "vastag" vagy "vékony" olaj, én frissen gépműhelyből hozott tuning motorhoz (500 km után) 10W-60-ast szeretnék/fogok rakni, nem érdekel a régi idők focija, ma már máshogy játszanak
pont emiatt vagyok megkavarodva. akik ezt mondják, azok szerint ezekbe a régi mocikba vastag olaj kell, ezt el tudom hinni. (ámerikában is ez a nézet az uralkodó) Viszont azt is, hogy az elmúlt 40 évben fejlődött az olaj is, és egy olyan motorba, ami többet forog mint sok mai kocsi, lehet létjogosultsága a modern olajoknak
egyetlen út a tapasztalat, és én szívesebben tanulok mások "kárán"
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 11:20:48 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10652 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:17:25 »
Idézetet írta: Mákos - 2010 Szeptember 08, 11:15:53
Pont az OFFautókban van az az alumínium vázas Cobra csoda, 7,5l V8, abba 20w50et tettek
Hűtése? Víz vagy levegő? Olaj mennyisége? Fordulatszám?
a 10W-60 meleg oldali viszkozitása jobb, mint a 20W50-é, és valószínűleg "hígabb" is kicsivel
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 11:19:20 írta Bill
»
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10651 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:15:53 »
Pont az OFFautókban van az az alumínium vázas Cobra csoda, 7,5l V8, abba 20w50et tettek
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10650 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:15:18 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 11:05:21
...
olajokhoz láma vagyok, de a híg szintetikust eddig nem sokan javasolták ezekhez a régi motorokhoz.
akik ezt mondják, meg is tudják indokolni? mert ilyeneket lehet mondani, hogy "vastag" vagy "vékony" olaj, én frissen gépműhelyből hozott tuning motorhoz (500 km után) 10W-60-ast szeretnék/fogok rakni, nem érdekel a régi idők focija, ma már máshogy játszanak
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10649 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:15:01 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2010 Szeptember 08, 11:07:07
Castrol RS (Edge) 10W60
szintén
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10648 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:08:29 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 11:05:21
nyilván, csak szeretnék infot gyűjteni, hogy ki mivel jár és az hogy viselkedik neki, mielőtt veszek valamit. Van pl. a motulnak veterán autókhoz olaja horror áron, na azt biztos nem engedhetem meg, főleg, hogy 500 km és újra csere. magamtól valami 20w50-re gondolok..
olajokhoz láma vagyok, de a híg szintetikust eddig nem sokan javasolták ezekhez a régi motorokhoz.
Sima 15W40-es ásványi is jó, csak cserélni kell 2500 km-enként.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10647 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:07:07 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 10:58:25
tyuningmotorosok, ki milyen olajat használ? Gyártó szerint is kérném, ne csak a hány w mennyit. S.O.S.
Castrol RS (Edge) 10W60
vagy Motorex Powersynt 10W50
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10646 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:05:21 »
Idézetet írta: Bill - 2010 Szeptember 08, 11:03:39
szerintem ez a te döntésed (pénztárca), szerintem egy korszerű, szintetikus, "híg" olaj hamarabb eljut a kenési pontokhoz és jobban tűri a hőtermelésből adódó terheléseket is
nyilván, csak szeretnék infot gyűjteni, hogy ki mivel jár és az hogy viselkedik neki, mielőtt veszek valamit. Van pl. a motulnak veterán autókhoz olaja horror áron, na azt biztos nem engedhetem meg, főleg, hogy 500 km és újra csere. magamtól valami 20w50-re gondolok..
olajokhoz láma vagyok, de a híg szintetikust eddig nem sokan javasolták ezekhez a régi motorokhoz.
«
Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 11:07:22 írta bogara_zo
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Bill
Hozzászólások: 8607
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #10645 Dátum:
2010 Szeptember 08, 11:03:39 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2010 Szeptember 08, 10:58:25
tyuningmotorosok, ki milyen olajat használ? Gyártó szerint is kérném, ne csak a hány w mennyit. S.O.S.
szerintem ez a te döntésed (pénztárca), szerintem egy korszerű, szintetikus, "híg" olaj hamarabb eljut a kenési pontokhoz és jobban tűri a hőtermelésből adódó terheléseket is
Oldalak:
1
...
286
287
288
289
290
[
291
]
292
293
294
295
296
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...