www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 21:32:00

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 286 287 288 289 290 [291] 292 293 294 295 296 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3404760 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10684 Dátum: 2010 Szeptember 10, 20:37:58 »

Létezik valami gyártó aki hosszabb fogazású váltót csinál bogarakhoz?vagy mondjuk 5 sebességeset vagy ehhez hasonló csodaszerkezet?Nagyon kéne a motoromnak még egy sebesség.


Gene Berg 5-ös, elküldöd a tengelyeket és 1000 dollárt és visszaküldik a meghosszabbított tengelyeket és még egy pár fogaskereket és másik váltócsúcsot, kapcsolót (hokiütőt).

Vagy Porsche váltót faragsz bele.


Esetleg hosszú negyediket lehet betenni, ahogy azt én csináltam, a busz váltó negyedikét, ami 0.82-es.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #10683 Dátum: 2010 Szeptember 10, 20:29:39 »

ez valami motorolaj adalék lehet  Grin

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #10682 Dátum: 2010 Szeptember 10, 20:23:40 »

Létezik valami gyártó aki hosszabb fogazású váltót csinál bogarakhoz?vagy mondjuk 5 sebességeset vagy ehhez hasonló csodaszerkezet?Nagyon kéne a motoromnak még egy sebesség.
http://www.oettinger-bier.de/frame2.htm
 Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Jano
Hozzászólások: 29


« Hozzászólás #10681 Dátum: 2010 Szeptember 10, 20:00:38 »

Létezik valami gyártó aki hosszabb fogazású váltót csinál bogarakhoz?vagy mondjuk 5 sebességeset vagy ehhez hasonló csodaszerkezet?Nagyon kéne a motoromnak még egy sebesség.
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10680 Dátum: 2010 Szeptember 09, 17:56:32 »

Öregszel.  Grin

És most azt is hozzáteszem,hogy nem megy vele jól...
túl nyitott, de a vfr dob meg megfolytja, avgy csak az empi csőkígyó nem jó rá...
érezhetően rosszabb lett, mint ahogy a kadronnal volt. Mindkettő kinézetre szebb mint a kadronom, de...
eszméletlen mennyit számít egy kipuff  Shocked
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #10679 Dátum: 2010 Szeptember 09, 09:19:48 »

Borzasztó hangja van, nem is járattuk sokáig... rettenet durva, egyszerűen túl hangos...
Öregszel.  Grin

Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #10678 Dátum: 2010 Szeptember 09, 08:58:05 »


Jelenleg a két legerősebb bogár Sopronban van, a többi smafu, bemondásra nem adunk. 

 Grin
hjjjaa kerem, ez nem veletlen....ja es ott is marad -sokaig ! Evil Evil

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10677 Dátum: 2010 Szeptember 08, 23:21:01 »

Ok,rajta leszek az ügyön.
Olyan lehetséges, hogy 2 pad között van mérésbeli eltérés?


Sajnos igen, mert vannak jó padok és szar padok.

Két jó pad között azonban kevés az eltérés.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10676 Dátum: 2010 Szeptember 08, 22:49:38 »

"Na akkor,hétfőtől (2010 június) debrecenben elkezdi üzemelését Magyarország legpontosabb teljesítménymérő Rototest padja!Egyenlőre kétkerekes opcióval,július 12.-től 4x4-es lehetőséggel!Árak kétkerék 15.000ft,4x4 20.000ft.Az integrám progizása jövőéten esedékes,az eredményt hamarosan megtudjátok!Ami még fontos tudnivaló,a pad a keréken leadott teljesítményt méri 99,999%-os pontossággal!Másik fontos tudnivaló,a pad mobilis!Nagyobb csoportos mérés esetén az ország szinte bármely pontjára szállítható,akár nagyobb szabású rendezvényekre(gyorsulási versenyek,márkatalálkozók)is bérelhető,de ez a tulaj és a rendezők közti anyagi megállapodás kérdése. "

.
.
.
.
.

.
ja basszus csak volt.... leégett
ááááááááááááááááááááááááááááááá
http://www.haon.hu/hirek/Hajdu-Bihar/cikk/tuz-debrecenben/cn/news-20100715-11512140
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 22:52:20 írta Leon1303 »
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10675 Dátum: 2010 Szeptember 08, 22:41:08 »


A fékpadon azonnal látszana, hpogy mia  helyzet a karbikkal. Igaz, hogy 10e Ft itt Bp-en, de iszonyatos sok munkát megspórolsz, ha látod, az értékeket. Nem a teljesítményre gondolok, hanem a lambda értékre és a CO-ra.
A kipufogó max 10%-ot változtat, még annyit sem. Légszűrő oké, legalább lesz mire fognod, hogy mér' csak annyi.


Anno a motor tudott 107-et, utána variáltam a karbikkal és sokkal jobb lett és gyorsabb is. Én azt gondolom hogy 110-115 között kell lennie ha rendesen be van állítva. Tudom, hogy ez a szájkaratésoknak kevés, de egyelőre ez van az országban, nagyot mondani mindenki tud.

Jelenleg a két legerősebb bogár Sopronban van, a többi smafu, bemondásra nem adunk. 

 Grin
Ok,rajta leszek az ügyön.
Olyan lehetséges, hogy 2 pad között van mérésbeli eltérés?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10674 Dátum: 2010 Szeptember 08, 22:24:19 »

Jó kérdés... mihelyst lesz pénzem egy normális kipufogóra, 2 új minőségi légszűrőre, és 4 tütére.  Undecided
Plusz még pár apróság...
Elvihetném most is, de tudom csalódnék a számokban, mint ahogy az lenni szokott az első beállításoknál,
mert azóta semmi nem lett rajta változtatva... de tudom... pont azért kell menni, hogy lássuk mit kellene változtatni...
Állítólag most vettek Debrecenbe egy mobil padot, valami iszonyat összegért, majd utánaérdeklődök.


A fékpadon azonnal látszana, hpogy mia  helyzet a karbikkal. Igaz, hogy 10e Ft itt Bp-en, de iszonyatos sok munkát megspórolsz, ha látod, az értékeket. Nem a teljesítményre gondolok, hanem a lambda értékre és a CO-ra.
A kipufogó max 10%-ot változtat, még annyit sem. Légszűrő oké, legalább lesz mire fognod, hogy mér' csak annyi.


Anno a motor tudott 107-et, utána variáltam a karbikkal és sokkal jobb lett és gyorsabb is. Én azt gondolom hogy 110-115 között kell lennie ha rendesen be van állítva. Tudom, hogy ez a szájkaratésoknak kevés, de egyelőre ez van az országban, nagyot mondani mindenki tud.

Jelenleg a két legerősebb bogár Sopronban van, a többi smafu, bemondásra nem adunk. 

 Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #10673 Dátum: 2010 Szeptember 08, 21:50:38 »

Jó kérdés... mihelyst lesz pénzem egy normális kipufogóra, 2 új minőségi légszűrőre, és 4 tütére.  Undecided
Plusz még pár apróság...
Elvihetném most is, de tudom csalódnék a számokban, mint ahogy az lenni szokott az első beállításoknál,
mert azóta semmi nem lett rajta változtatva... de tudom... pont azért kell menni, hogy lássuk mit kellene változtatni...
Állítólag most vettek Debrecenbe egy mobil padot, valami iszonyat összegért, majd utánaérdeklődök.
"normális kipufogóra," ez most van rajta Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10672 Dátum: 2010 Szeptember 08, 21:35:58 »


Mikor megy az a motor teljesítmény mérő padra? Sok dolog kiderülne pl. a fúvókázással kapcsolatban.
És a teljesítményére is kíváncsi lennék az IDF-ekkel.
Jó kérdés... mihelyst lesz pénzem egy normális kipufogóra, 2 új minőségi légszűrőre, és 4 tütére.  Undecided
Plusz még pár apróság...
Elvihetném most is, de tudom csalódnék a számokban, mint ahogy az lenni szokott az első beállításoknál,
mert azóta semmi nem lett rajta változtatva... de tudom... pont azért kell menni, hogy lássuk mit kellene változtatni...
Állítólag most vettek Debrecenbe egy mobil padot, valami iszonyat összegért, majd utánaérdeklődök.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10671 Dátum: 2010 Szeptember 08, 21:28:14 »

apádfülit  Grin nem mered te azt  Evil vigyázz rá, reggel megyek, folytatjuk!


Mikor megy az a motor teljesítmény mérő padra? Sok dolog kiderülne pl. a fúvókázással kapcsolatban.
És a teljesítményére is kíváncsi lennék az IDF-ekkel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10670 Dátum: 2010 Szeptember 08, 21:18:11 »

na most értem vissza kurvára megy a leon bogara Evil  Evil  Evil
Esett az eső igy itt alszik a gép Grin

apádfülit  Grin nem mered te azt  Evil vigyázz rá, reggel megyek, folytatjuk!
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #10669 Dátum: 2010 Szeptember 08, 21:15:43 »

A mai nap felkészítettük a gépet

na most értem vissza kurvára megy a leon bogara Evil  Evil  Evil
Esett az eső igy itt alszik a gép Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10668 Dátum: 2010 Szeptember 08, 21:01:34 »

A mai nap felkészítettük a gépet a Fórum-os kiállításra Maxinál.
Kapott a fényezés egy full polírt, aztán felszereltem rá egy empi csőkígyót egy stingerrel...
Borzasztó hangja van, nem is járattuk sokáig... rettenet durva, egyszerűen túl hangos...
Itt egy videó róla, de a hang erősségét sajna nem adja vissza.
Végül a Maxi "home made" Honda VFR sportmociról származó dobját tettük rá, ennek még a kadronnál is kulturáltabb a hangja, és jól is áll neki.
Kiállításra lehet visszakerül a stinger,mégis csak dögösebb, csak annyi a bibi, hogy ez a sárgák által gyártott empi csőkígyó olyan mint az ökörhugyozás, sztem kibaszott részegek lehetnek az empi gyárban a hegesztők, mert marhára nincs középen a torkolat...
http://www.youtube.com/watch?v=HxkQl6ZSF9Y



Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #10667 Dátum: 2010 Szeptember 08, 18:22:57 »

kösz mindenki az olajat

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10666 Dátum: 2010 Szeptember 08, 15:38:52 »

Szintén. Nem is olyan drága.

valvoline 20W50
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10665 Dátum: 2010 Szeptember 08, 15:18:53 »

mobil 15 40
 motul 20 50

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #10664 Dátum: 2010 Szeptember 08, 15:09:24 »

tyuningmotorosok, ki milyen olajat használ? Gyártó szerint is kérném, ne csak a hány w mennyit. S.O.S.

valvoline 20W50

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #10663 Dátum: 2010 Szeptember 08, 13:06:38 »

Ezt az írást már egy Motordoktor olvasó is becitálta nekem valami kisebb vitában.
Alapvetően nincs vele baj, de van benne egykét hiba, ennek ellenére mindenki úgy tekint rá, hogy ez a Biblia, a minden kenéstechnika és kenőolaj alkalmazástechnika alapja.

Javítani kéne és akkor lenne új és jobb és reformált biblia...  Wink

Tudom a fránya idő...
Rulezka
« Hozzászólás #10662 Dátum: 2010 Szeptember 08, 13:05:53 »

Witzbold Smiley
...
(de Rulezka szarkeverö mester majd utanaolvas --magatol ugyse tudja a kis faszfej , ramszallt ujabban a kis gennyedek , mert az Indexröl mar letiltottak ott nem irogathat egyik Nicknevevel sem Smiley))


asszem azt mondták a személyeskedést tessék mellőzni!
vagy ez RÁD azt hiszed nem vonatkozik?
amúgy az index helyett hány éve járunk ide? 4-6 éve, még anno mikor nem is ez a fórumfelület volt akkor is ide írkáltunk!
légyszíves ne kevered össze a szezont a faszommal

bocsi az offért,de azt hiszem jogos!
mellesleg, ha használod az eszed és utánaolvasol, az sokkal értelmesebb mentalitás, mint a hülyeséget beszélés!!

és ne védd azt aki neked valótlan dolgokat állított rólam, és jelenleg legjobb úton van a sok ember átverése miatt a börtön felé. több rendbeli becsületsértés, emberek piszkosul való kihasználása, tartozások stb miatt.. tudod kiről van szó! asszem nem én vagyok abban a helyzetben hogy kihallgatásra járkáljak és magyarázkodjak mások átverése miatt, de persze szíved joga hogy rá hallgatsz, neki hiszel! Csak az idő majd talán észhez térít téged is és rájössz mi az igaz és mi a hamis!
és szállj le rólam! kösz
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 13:08:32 írta Rulezka »
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10661 Dátum: 2010 Szeptember 08, 13:00:39 »


Ezt az írást már egy Motordoktor olvasó is becitálta nekem valami kisebb vitában.
Alapvetően nincs vele baj, de van benne egykét hiba, ennek ellenére mindenki úgy tekint rá, hogy ez a Biblia, a minden kenéstechnika és kenőolaj alkalmazástechnika alapja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #10660 Dátum: 2010 Szeptember 08, 12:03:10 »

http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

ez alapján a szintetikus a nyerő

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10659 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:26:38 »

pont emiatt vagyok megkavarodva. akik ezt mondják, azok szerint ezekbe a régi mocikba vastag olaj kell, ezt el tudom hinni. Viszont azt is, hogy az elmúlt 40 évben fejlődött az olaj is, és egy olyan motorba, ami többet forog mint sok mai kocsi, lehet létjogosultsága a modern olajoknak Huh

egyetlen út a tapasztalat, én is szívesebben tanulok mások "kárán" Cheesy

Egy dolog miatt valóban nem érdemes beletenni: az ára.

Extrém helyzetben jobban ken, stb. de a motorjainkban nem igen van extrém helyzet, a konstrukcióból adódóan.
A többi csak mendemonda, híg, meg léghűtésesbe nem jó a szintetikus, stb. Semmi műszaki alapja nincs. Nyilván a SAE 0W30-as olaj nem ebbe való, de van szintetikusban 20W50-es is, az meg sűrű, mint a méz. Wink
igen, az ár a legkisebb keresztmetszet, de ha már rááldoztál a motorodra több százezer forintot, akkor pont ezért nem sajnálnám a jó olajat beletenni
a sűrű olaj biztos jó valahol, én az SRX-emről tudom, hogy a legtávolabbi kenési ponthoz is gyorsan kell(ene) eljutnia az olajnak, említett motornál a HF a legtávolabbi pont
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10658 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:25:40 »

konklúzió?


Szerintem egy részszintetikus SAE10W40, amiből annyi van, mint a szemét tökéletes választás a mi motorjainkhoz.
Én is ilyet fogok beletenni, ha elfogy a Castrol. És cserélem 2500-4000 km között.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10657 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:24:03 »

pont emiatt vagyok megkavarodva. akik ezt mondják, azok szerint ezekbe a régi mocikba vastag olaj kell, ezt el tudom hinni. (ámerikában is ez a nézet az uralkodó) Viszont azt is, hogy az elmúlt 40 évben fejlődött az olaj is, és egy olyan motorba, ami többet forog mint sok mai kocsi, lehet létjogosultsága a modern olajoknak Huh

egyetlen út a tapasztalat, és én szívesebben tanulok mások "kárán" Cheesy

Az amerikaiak egyfokozatú SAE30-as olajjal használták a bogarakat, nem Alaszkában. Ez volt gyári előírás. Már vanank többfokozatú olajok, a hivatalos a 15W40-es a motorba. Ennél "vastagabb" egy 5w50-es szintetikus, a hidegindítás pillanatát kivéve, de ott meg kell is a vékonyabb olaj.

A motorolaj elhasználódása a fordulattal nem arányos, inkább a tömítetlenség, savasodás, égéstermékek bejutása a probléma. És a rossz minőségű szűrés.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10656 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:23:40 »

Hűtése? Víz vagy levegő? Olaj mennyisége? Fordulatszám?

a 10W-60 meleg oldali viszkozitása jobb, mint a 20W50-é, és valószínűleg "hígabb" is kicsivel


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10655 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:19:41 »

akik ezt mondják, meg is tudják indokolni? mert ilyeneket lehet mondani, hogy "vastag" vagy "vékony" olaj, én frissen gépműhelyből hozott tuning motorhoz (500 km után) 10W-60-ast szeretnék/fogok rakni, nem érdekel a régi idők focija, ma már máshogy játszanak


Egy dolog miatt valóban nem érdemes beletenni: az ára.

Extrém helyzetben jobban ken, stb. de a motorjainkban nem igen van extrém helyzet, a konstrukcióból adódóan.
A többi csak mendemonda, híg, meg léghűtésesbe nem jó a szintetikus, stb. Semmi műszaki alapja nincs. Nyilván a SAE 0W30-as olaj nem ebbe való, de van szintetikusban 20W50-es is, az meg sűrű, mint a méz. Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #10654 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:19:32 »

Majd elmondom, hogy egy modern keverékképző berendezés miket kompenzál és miért.
A szénhidrogén kibocsátás pontosan a sütemény, nagy gáznál az én motorom pl. egyelőre nem annyitra süti, de a Callook tragacsa elég süti.
Kicserélem a hengerfejeket és sütemény lesz a gépem, meglátod. Na, ez a szénhidrogén kibocsátás, amit a szénhidráttal senki sem keve össze, főleg nem a cukorbetegek.

 Grin Grin Grin Grin



Witzbold Smiley
5 perccel elötte mielött irtam  dumaltam egy canadaban elö sulitarsammal, es a tema is hasonlo volt szenhidrogenek, e-miatt kevertem  . . .
ez a bizonyos kompenzatio mar valodi fingfüreszeles, nem sok teteje van föleg a csöcselek feleknek magas
(de Rulezka szarkeverö mester majd utanaolvas --magatol ugyse tudja a kis faszfej , ramszallt ujabban a kis gennyedek , mert az Indexröl mar letiltottak ott nem irogathat egyik Nicknevevel sem Smiley))

Callokot ne emlegesd egy oldalon, az egy magasabb Sfera, oda Soproninak kell lenni, mert ott meg a levegöben is ataramlik -keletfele-a tudas  Grin Grin

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #10653 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:19:17 »

akik ezt mondják, meg is tudják indokolni? mert ilyeneket lehet mondani, hogy "vastag" vagy "vékony" olaj, én frissen gépműhelyből hozott tuning motorhoz (500 km után) 10W-60-ast szeretnék/fogok rakni, nem érdekel a régi idők focija, ma már máshogy játszanak

pont emiatt vagyok megkavarodva. akik ezt mondják, azok szerint ezekbe a régi mocikba vastag olaj kell, ezt el tudom hinni. (ámerikában is ez a nézet az uralkodó) Viszont azt is, hogy az elmúlt 40 évben fejlődött az olaj is, és egy olyan motorba, ami többet forog mint sok mai kocsi, lehet létjogosultsága a modern olajoknak Huh

egyetlen út a tapasztalat, és én szívesebben tanulok mások "kárán" Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 11:20:48 írta bogara_zo »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10652 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:17:25 »

Pont az OFFautókban van az az alumínium vázas Cobra csoda, 7,5l V8, abba 20w50et tettek Cheesy
Hűtése? Víz vagy levegő? Olaj mennyisége? Fordulatszám?

a 10W-60 meleg oldali viszkozitása jobb, mint a 20W50-é, és valószínűleg "hígabb" is kicsivel
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 11:19:20 írta Bill »
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10651 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:15:53 »

Pont az OFFautókban van az az alumínium vázas Cobra csoda, 7,5l V8, abba 20w50et tettek Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10650 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:15:18 »

...

olajokhoz láma vagyok, de a híg szintetikust eddig nem sokan javasolták ezekhez a régi motorokhoz.
akik ezt mondják, meg is tudják indokolni? mert ilyeneket lehet mondani, hogy "vastag" vagy "vékony" olaj, én frissen gépműhelyből hozott tuning motorhoz (500 km után) 10W-60-ast szeretnék/fogok rakni, nem érdekel a régi idők focija, ma már máshogy játszanak
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #10649 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:15:01 »

Castrol RS (Edge) 10W60

szintén
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10648 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:08:29 »

nyilván, csak szeretnék infot gyűjteni, hogy ki mivel jár és az hogy viselkedik neki, mielőtt veszek valamit. Van pl. a motulnak veterán autókhoz olaja horror áron, na azt biztos nem engedhetem meg, főleg, hogy 500 km és újra csere. magamtól valami 20w50-re gondolok..

olajokhoz láma vagyok, de a híg szintetikust eddig nem sokan javasolták ezekhez a régi motorokhoz.


Sima 15W40-es ásványi is jó, csak cserélni kell 2500 km-enként.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10647 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:07:07 »

tyuningmotorosok, ki milyen olajat használ? Gyártó szerint is kérném, ne csak a hány w mennyit. S.O.S.

Castrol RS (Edge) 10W60

vagy Motorex Powersynt 10W50

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #10646 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:05:21 »

szerintem ez a te döntésed (pénztárca), szerintem egy korszerű, szintetikus, "híg" olaj hamarabb eljut a kenési pontokhoz és jobban tűri a hőtermelésből adódó terheléseket is

nyilván, csak szeretnék infot gyűjteni, hogy ki mivel jár és az hogy viselkedik neki, mielőtt veszek valamit. Van pl. a motulnak veterán autókhoz olaja horror áron, na azt biztos nem engedhetem meg, főleg, hogy 500 km és újra csere. magamtól valami 20w50-re gondolok..

olajokhoz láma vagyok, de a híg szintetikust eddig nem sokan javasolták ezekhez a régi motorokhoz.
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 08, 11:07:22 írta bogara_zo »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #10645 Dátum: 2010 Szeptember 08, 11:03:39 »

tyuningmotorosok, ki milyen olajat használ? Gyártó szerint is kérném, ne csak a hány w mennyit. S.O.S.
szerintem ez a te döntésed (pénztárca), szerintem egy korszerű, szintetikus, "híg" olaj hamarabb eljut a kenési pontokhoz és jobban tűri a hőtermelésből adódó terheléseket is
Oldalak: 1 ... 286 287 288 289 290 [291] 292 293 294 295 296 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.243 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.