www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 06:50:19
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
180
181
182
183
184
[
185
]
186
187
188
189
190
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3376370 alkalommal)
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14924 Dátum:
2011 Augusztus 24, 23:46:52 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Augusztus 24, 20:31:01
Váá, mennyit számít egy fúvókázás
Simán visszaforgott az óra, és ment volna még bőven
Este,telefonnal, pattogó kocsiban jó fényképezni
<beszúrt kép törölve>
Na majd vasárnap kiderül Fertőszentmiklóson milyen is lett valójában
<beszúrt kép törölve>
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 24, 23:51:26 írta Mákos
»
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14923 Dátum:
2011 Augusztus 24, 22:38:25 »
Idézetet írta: gas - 2011 Augusztus 24, 21:51:59
Milyen fúvókák vannak most bent, és mik voltak?
Most 185 levegő, 145 fő
Régen: 195 levegő, 135 fő
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14922 Dátum:
2011 Augusztus 24, 22:03:51 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Augusztus 24, 22:00:01
DCNF karbi, tök más, mint az IDF vagy Dellorto
"pff"
azt hittem idf
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14921 Dátum:
2011 Augusztus 24, 22:00:01 »
Idézetet írta: gas - 2011 Augusztus 24, 21:51:59
Milyen fúvókák vannak most bent, és mik voltak?
DCNF karbi, tök más, mint az IDF vagy Dellorto
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14920 Dátum:
2011 Augusztus 24, 21:51:59 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Augusztus 24, 20:31:01
Váá, mennyit számít egy fúvókázás
Simán visszaforgott az óra, és ment volna még bőven
Este,telefonnal, pattogó kocsiban jó fényképezni
<beszúrt kép törölve>
Na majd vasárnap kiderül Fertőszentmiklóson milyen is lett valójában
<beszúrt kép törölve>
Milyen fúvókák vannak most bent, és mik voltak?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14919 Dátum:
2011 Augusztus 24, 21:12:44 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Augusztus 24, 20:51:21
Dudukocsi is tud ilyet
gondolj bele mennyit megy száraz úton, ha víz alatt tud ennyit
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14918 Dátum:
2011 Augusztus 24, 21:04:22 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Augusztus 24, 21:02:32
Pedig 320szal mentem
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14917 Dátum:
2011 Augusztus 24, 21:02:32 »
Idézetet írta: abes - 2011 Augusztus 24, 20:59:38
Na erre a fotóra a 300-at is be lehet mondani.
Neked, meg azt hittem hullámzik a víz a km órádban.
Pedig 320szal mentem
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14916 Dátum:
2011 Augusztus 24, 20:59:38 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Augusztus 24, 20:31:01
Váá, mennyit számít egy fúvókázás
Simán visszaforgott az óra, és ment volna még bőven
Este,telefonnal, pattogó kocsiban jó fényképezni
<beszúrt kép törölve>
Na majd vasárnap kiderül Fertőszentmiklóson milyen is lett valójában
<beszúrt kép törölve>
Na erre a fotóra a 300-at is be lehet mondani.
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Augusztus 24, 20:51:21
Dudukocsi is tud ilyet
Neked, meg azt hittem hullámzik a víz a km órádban.
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14915 Dátum:
2011 Augusztus 24, 20:51:21 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Augusztus 24, 20:31:01
Váá, mennyit számít egy fúvókázás
Simán visszaforgott az óra, és ment volna még bőven
Este,telefonnal, pattogó kocsiban jó fényképezni
<beszúrt kép törölve>
Na majd vasárnap kiderül Fertőszentmiklóson milyen is lett valójában
<beszúrt kép törölve>
Dudukocsi is tud ilyet
[a csatolmányt egy admin törölte]
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14914 Dátum:
2011 Augusztus 24, 20:31:01 »
Váá, mennyit számít egy fúvókázás
Simán visszaforgott az óra, és ment volna még bőven
Este,telefonnal, pattogó kocsiban jó fényképezni
Na majd vasárnap kiderül Fertőszentmiklóson milyen is lett valójában
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Gaga
Hozzászólások: 2552
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14913 Dátum:
2011 Augusztus 23, 08:30:19 »
Idézetet írta: Bripery - 2011 Augusztus 22, 15:33:38
Pár időeredmény a hétvégi SCC-ről
Kalle Rabben 11.5, Johan Fahlgren 9.0, Richie Webb 9.9, Christoph van Trappen 11.9, Søren Rasmussen 10.7, Sven Goffaux 11.2, Teufel Heb 13.4, Johnny Steiro 12.4, Russell Ritchie 12.5
<beszúrt kép törölve>
jó kép!!
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14912 Dátum:
2011 Augusztus 22, 15:33:38 »
Pár időeredmény a hétvégi SCC-ről
Kalle Rabben 11.5, Johan Fahlgren 9.0, Richie Webb 9.9, Christoph van Trappen 11.9, Søren Rasmussen 10.7, Sven Goffaux 11.2, Teufel Heb 13.4, Johnny Steiro 12.4, Russell Ritchie 12.5
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14911 Dátum:
2011 Augusztus 15, 20:48:34 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2011 Augusztus 15, 20:39:23
Ha szabad ajánlanom,rugd szét ezt a karbikkal aztán komplett motorfelujitás.
akkor ezt megelőzöm, mert mire sikerülne megöregszek
de ha a hengerfej felújításra, módosításra kerül, az nem baj, attól még befoshat alatta a motor. gondolom a hegyesebb tengely nem feltétel a módosított hengerfejhez (azért utcai motor kell, nem gyorsulós)
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14910 Dátum:
2011 Augusztus 15, 20:42:42 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2011 Augusztus 15, 20:39:23
Ha szabad ajánlanom,rugd szét ezt a karbikkal aztán komplett motorfelujitás.
hülyén hangzik de én is ezt javallom
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14909 Dátum:
2011 Augusztus 15, 20:39:23 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Augusztus 15, 20:34:16
a karbik megvannak, gondolkodok mit lenne még érdemes csinálni
Ha szabad ajánlanom,rugd szét ezt a karbikkal aztán komplett motorfelujitás.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14908 Dátum:
2011 Augusztus 15, 20:34:16 »
Idézetet írta: gas - 2011 Augusztus 15, 20:14:50
Felújítanád-átépítenéd az erőművet?
a karbik megvannak, gondolkodok mit lenne még érdemes csinálni
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14907 Dátum:
2011 Augusztus 15, 20:14:50 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Augusztus 15, 14:20:29
nem tudom, sosem láttam őket. ki akart szarból várat építeni?
Felújítanád-átépítenéd az erőművet?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14906 Dátum:
2011 Augusztus 15, 14:20:29 »
Idézetet írta: gas - 2011 Augusztus 15, 14:14:42
gond van a hengerfejekkel?
ha valami hibás, elhasználódott, azt meg kell javítani, vagy kicserélni
sz@rból nem lehet várat építeni
nem tudom, sosem láttam őket. ki akart szarból várat építeni?
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14905 Dátum:
2011 Augusztus 15, 14:14:42 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Augusztus 15, 09:01:10
gondolom akkor sem árt helyretenni az egészet, ha nem akarom módosítani
gond van a hengerfejekkel?
ha valami hibás, elhasználódott, azt meg kell javítani, vagy kicserélni
sz@rból nem lehet várat építeni
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14904 Dátum:
2011 Augusztus 15, 09:01:10 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Augusztus 15, 08:55:51
meg ha lent a fej akkor akkor vezetök ki....akkor már lehet repedt a fej...stb.....
gondolom akkor sem árt helyretenni az egészet, ha nem akarom módosítani
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14903 Dátum:
2011 Augusztus 15, 08:55:51 »
Idézetet írta: BlackP - 2011 Augusztus 15, 08:50:03
jah, ezen én is gondolkodtam, de erre vonatkozólag nem sok biztatót olvastam most. én meg vakon nem kezdek neki, az fix
meg ha lent a fej akkor akkor vezetök ki....akkor már lehet repedt a fej...stb.....
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14902 Dátum:
2011 Augusztus 15, 08:50:03 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Augusztus 14, 08:06:29
a mester eddigi útmutatásai alapján inkább a hengerfejet kéne megturkálni, az érezhetőbb lenne.
apropó:
ez a turkálás hogyan megy?
dremmellel ki kell csiszatolni a járatokat és akkor jó?
jah, ezen én is gondolkodtam, de erre vonatkozólag nem sok biztatót olvastam most. én meg vakon nem kezdek neki, az fix
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14901 Dátum:
2011 Augusztus 15, 07:46:40 »
Idézetet írta: gas - 2011 Augusztus 14, 21:46:54
a törött blokk nem a 03-ból való ugye
t2b
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14900 Dátum:
2011 Augusztus 15, 06:36:16 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2011 Augusztus 14, 20:31:29
Az a csatlakozó micsoda ott blokkban? Az én blokkomon is van, de vezeték el van vágva ami belelőle kijön.
lendkerék jeladó.
a diagnosztikai csatira megy onnan a jel
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14899 Dátum:
2011 Augusztus 14, 22:23:42 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2011 Augusztus 14, 20:31:29
Az a csatlakozó micsoda ott blokkban? Az én blokkomon is van, de vezeték el van vágva ami belelőle kijön.
buszmotorokon láttam, a diagnosztikai fordszámmérő csatlakozója
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14898 Dátum:
2011 Augusztus 14, 22:06:37 »
Idézetet írta: vw1966 - 2011 Augusztus 14, 21:47:31
ahhoz képest, hogy pár éve volt lakatolva lökhárítót már nem sok minden fogja
7 éve volt az már... tervbe van egy nagy renoválás, mert veszettül rohad a kasztni sajnos...
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14897 Dátum:
2011 Augusztus 14, 22:05:28 »
Idézetet írta: gas - 2011 Augusztus 14, 21:46:54
a törött blokk nem a 03-ból való ugye
Nagyon remélem
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14896 Dátum:
2011 Augusztus 14, 21:47:31 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Augusztus 14, 21:43:23
http://buggarage.blogspot.com/2011/08/leon-vasa.html
ahhoz képest, hogy pár éve volt lakatolva lökhárítót már nem sok minden fogja
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14895 Dátum:
2011 Augusztus 14, 21:46:54 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Augusztus 14, 21:43:23
http://buggarage.blogspot.com/2011/08/leon-vasa.html
a törött blokk nem a 03-ból való ugye
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14894 Dátum:
2011 Augusztus 14, 21:43:23 »
http://buggarage.blogspot.com/2011/08/leon-vasa.html
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14893 Dátum:
2011 Augusztus 14, 20:39:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Augusztus 14, 15:15:40
A mikéntje nagyjából ez, azonban nem mindegy, hogy hol és hogyan. A lényeg az egyenesebb szívó port és a megfelelő örvénylés kialakítás a szelepeket körülölelő fallal. Ebben itthon csak találgatás megy, sajnos.
A hengerfej jelentősége meghatározó minden szempontból.
azért arra kíváncsi lennék hogy ha a Bill Fischer könyvet odavinném egy gépműhelybe, és közölném velük hogy a szelepeket a könyvben mellékelt fényképek és műszaki rajzok alapján alakítsák át, valamint a hengerfejjel tegyék ugyan ezt, akkor mi sülne ki a dologból
a másik amire kíváncsi lennék az az, hogy egy 1.6 vagy 1776 mire lenne képes komolyabb hengerfejekkel(nem itthon megtúrttal) scat round porttal, vagy egy street eleminatorral, 294 körüli tengellyel és két 40-es weberrel valamint kiegyensúlyozott főtengellyel
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14892 Dátum:
2011 Augusztus 14, 20:31:29 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Augusztus 14, 20:18:29
Keresd a hibát
Az a csatlakozó micsoda ott blokkban? Az én blokkomon is van, de vezeték el van vágva ami belelőle kijön.
[a csatolmányt egy admin törölte]
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14891 Dátum:
2011 Augusztus 14, 20:27:50 »
Idézetet írta: Maresz - 2011 Augusztus 14, 20:18:29
Keresd a hibát
3. hajtórúd darabokban
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14890 Dátum:
2011 Augusztus 14, 20:18:29 »
Keresd a hibát
[a csatolmányt egy admin törölte]
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14889 Dátum:
2011 Augusztus 14, 17:37:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Augusztus 14, 15:15:40
A mikéntje nagyjából ez, azonban nem mindegy, hogy hol és hogyan. A lényeg az egyenesebb szívó port és a megfelelő örvénylés kialakítás a szelepeket körülölelő fallal. Ebben itthon csak találgatás megy, sajnos.
A hengerfej jelentősége meghatározó minden szempontból.
A lényeg
Nem rég hozott össze a sors egy osztrák sráccal van egy bugy-ja 1641 el és egy kis ablakosa 1835-el, mindkét motor már 20000Km felett futott, eddig gond nélkül.
nem sokára szét kell szedni az 1641-t, mert 1-2 helyen szivárog az olaj mert az kb 2 éve áll
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14888 Dátum:
2011 Augusztus 14, 15:22:24 »
Idézetet írta: gas - 2011 Augusztus 13, 22:08:56
1641 vékony már a henger fal, ha gyilkolod melegedésre hajlamosabb lehet mint a 85.5, de nagyon sok ilyen motor fut gond nélkül,
1776-nál ha jól tudom már a blokkot is munkálni kell a hengerekhez, callokkerbe illő motor
szerintem
, egy jól megépített 1776-ok versenyképesek az 1915-ös motorokkal
szerintem
A probléma az 1915-össel ott van, hogy a furat löket aránya már elég beteg. Ez több dolgot is felvet, de egyet biztosan: a töltési hatásfoka annak a motornak nem oylan jó, mint egy 1776-osnak vagy egy 1.6-osnak. Ez azt jelenti, hogy ha a határokat feszegetjük és egyformán jó hengerfejet teszünk rá, az 1776-os nem lesz erősebb, de valószínűleg jobb literteljesítménye lesz, az 1600-asnak meg még jobb. Ehhez jön még, hogy az 1776-os hengerfala picit vastagabb vagy nagyon hasonló, mint az 1915-ösé, ahol meg nagyobb a hőleadás...és akkor már megvan a magyarázat miért szeretik jobban az 1776-ost a buszokban, mint az 1915-öt.
Persze ez nem azt jelenti, hogy az 1915 vagy az 1835 és az 1679 eleve nem lehet jó motor, csak érzékenyebb, könnyebb kicsinálni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14887 Dátum:
2011 Augusztus 14, 15:15:40 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Augusztus 14, 08:06:29
a mester eddigi útmutatásai alapján inkább a hengerfejet kéne megturkálni, az érezhetőbb lenne.
apropó:
ez a turkálás hogyan megy?
dremmellel ki kell csiszatolni a járatokat és akkor jó?
A mikéntje nagyjából ez, azonban nem mindegy, hogy hol és hogyan. A lényeg az egyenesebb szívó port és a megfelelő örvénylés kialakítás a szelepeket körülölelő fallal. Ebben itthon csak találgatás megy, sajnos.
A hengerfej jelentősége meghatározó minden szempontból.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14886 Dátum:
2011 Augusztus 14, 12:46:41 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2011 Augusztus 14, 08:06:29
a mester eddigi útmutatásai alapján inkább a hengerfejet kéne megturkálni, az érezhetőbb lenne.
apropó:
ez a turkálás hogyan megy?
dremmellel ki kell csiszatolni a járatokat és akkor jó?
a lényege ez de nem mindegy,hogy hol és mennyit veszel le
vannak jobb fajta maró fejek, flexibilis szárak, ezekkel és némi rálátással a dolog lényegére házilag is meglehet "túrni" a hf-t
nekem az öntési nyomok miatt nem voltak szabályos alakúak a kipuff nyílások, és kb 1-1,2mm-t leszedtem és a belső ívet megcsiszoltam, a szívó oldalon is 1mm-t felbővítettem, a belső oldalon és a szelepvezetőknél a púpból leszedtem belőle, hogy könnyebb útja legyen a levegőnek
az égés tereket is kimértem fecskendővel feltöltöttem és egyformára alakítottam
«
Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 14, 15:46:13 írta gas
»
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #14885 Dátum:
2011 Augusztus 14, 12:38:44 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2011 Augusztus 13, 21:53:46
Az 1641-eshez nem kell a blokkot módosítani, de a hengerfal elég vékony, melegben jobban deformálódik és a hengerfejnél majdnem mind kifúj.
Az 1776-osnál a hengerfejet és a blokkot is ki kell marni, ehhez szét kell szedni teljesen...de akkor már nem szabad a csapágyakat hagyni...szépen belenézel egy teljes felújításba.
1679 hez sem kell
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak:
1
...
180
181
182
183
184
[
185
]
186
187
188
189
190
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...