www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 17, 17:26:10

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3364734 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17884 Dátum: 2013 Március 24, 10:34:03 »

Szép.

És félreértés ne essen, nem azt akartam mondani a korábbi hozzászólásokkal, hogy mindent át kell faragni, csak azt, hogy azért egy 17-es Porsche felnivel a jó kiállás eléréséhez nem elég a 4 felnit szimplán felcsavarozni. Ahhoz hogy ez így néz ki, gondolom ültettétek az autót, gondolom tettetek pogácsát, gondolom agyaltatok a gumiméreten. (Talán még a hátsó gumibak alvázhoz tartozó öntvény ütközőjéből is köszörültetek picit, de ez nem biztos)

17 gyári sárvédőkel.

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #17883 Dátum: 2013 Március 24, 10:25:54 »

17 gyári sárvédőkel.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17882 Dátum: 2013 Március 24, 10:23:21 »


"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17881 Dátum: 2013 Március 24, 10:20:59 »


Sompi
« Hozzászólás #17880 Dátum: 2013 Március 24, 10:06:22 »


...hát ... Wink
Sompi
« Hozzászólás #17879 Dátum: 2013 Március 24, 10:06:06 »

Ezen a sötétkék bogáron szélesített sárvédők vannak? Shocked

Nem. Gyári sárvédők.  Wink
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #17878 Dátum: 2013 Március 24, 09:53:51 »

igen ugyanaz a felni nagyon más tud lenni és nem csak a polír miatt, egyszerűen a gumiválasztás, autó magassága...:


Ezen a sötétkék bogáron szélesített sárvédők vannak? Shocked
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #17877 Dátum: 2013 Március 24, 09:35:24 »

igen ugyanaz a felni nagyon más tud lenni és nem csak a polír miatt, egyszerűen a gumiválasztás, autó magassága...:

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17876 Dátum: 2013 Március 23, 23:51:47 »

Afelől semmi kétségem, hogy az országban Breuer Zsolti az egyik legjobb, ha nem a legjobb 1303 tuning témában.  Wink

Az én felnijeim hetesek,a narancssárga kabrión pedig szélesebbek vannak,azt hiszem kilencesek.A hetes felnik még nem hozzák magukkal a szélesített sárvédőt.

Az ültetést,pogácsát,nyomtávszélesítőt,peres gumit,egyéb dolgot ami a szép kiálláshoz kell,azt meg a Breuer Zsolti megoldotta volna.
Itt országon belül,ő volt ezekben a dolgokban a legelső úttörő,ő találta ki,ő nem aludt éjszakákon át csak agyalt,mit,hogyan lehet megoldani,mit hogyan kell az esztergályossal legyártatni,változtatni,és megcsinálta.Utána ment hozzá mindenki,őt hívogatták a mai nagy emberek,hogy hogyan kell megcsinálni,mi a megoldás.Persze így közel húsz év után,már sokan tudják mit hogyan kell.


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17875 Dátum: 2013 Március 23, 23:49:46 »

Elég meredek a tuning topikban meggyalázásnak nevezni a bogarak átalakítását  Cry

Az én autómon gyárilag négy darab 5.5-ös "Stahlsportfelgen" volt aminek a hivatalos neve "Lemmerz GT",jubi felninek csak 1985 óta hívják,ami óta az 50 éves jubileumi Sondermodellt,ilyen felnikkel szerelték (a felni amúgy meg már 1973-tól létezik).

Az 5.5-ös ATS Classicot ET15 vagy ET25-el,pedig 1974-től direkt az 1303-as bogárra készítették,mert annak körben a sárvédő méreteihez igazodik,kilógás nélkül felszerelhető.

Akkor ezek közül lesz valamelyik az én megoldásom,ezeket a CupII-eseket pedig bárbikor eladhatom.Az biztos,négy Porsche felnit még felraktam volna,de faragni,nem VW alkatrészeket komolyabban beépíteni nem fogok.Még a kommersz 1.3-as állólámpásomat sem gyaláztam meg,nem,hogy egy komoly imázzsal rendelkező,értékes veterán Volkswagent,pl a világon legnagyobb számban értékesített nyitottetős modell,sokáig az 1303-as Cabrió volt,míg nem a GolfI-es vászontetős változata átvette a vezetést,amit mindmáig is tart.

Az lehet,hogy ilyen GS-Porsche stílusban megépített kabriónak jobban örvendeznek egyesek,de igazából az autó nem lesz vele több (csak azok szemében),igazi érték és klasszikus veterán csak úgy marad,ha követem az eddigi elveimet.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17874 Dátum: 2013 Március 23, 23:38:32 »

Az általad belinkelt narancssárga kabrió is egészen másképp nézne ki, ha hátul nem lenne rajta szélesített sárvédő, ha nem lenne leültetve, stb.

Az én felnijeim hetesek,a narancssárga kabrión pedig szélesebbek vannak,azt hiszem kilencesek.A hetes felnik még nem hozzák magukkal a szélesített sárvédőt.

Az ültetést,pogácsát,nyomtávszélesítőt,peres gumit,egyéb dolgot ami a szép kiálláshoz kell,azt meg a Breuer Zsolti megoldotta volna.
Itt országon belül,ő volt ezekben a dolgokban a legelső úttörő,ő találta ki,ő nem aludt éjszakákon át csak agyalt,mit,hogyan lehet megoldani,mit hogyan kell az esztergályossal legyártatni,változtatni,és megcsinálta.Utána ment hozzá mindenki,őt hívogatták a mai nagy emberek,hogy hogyan kell megcsinálni,mi a megoldás.Persze így közel húsz év után,már sokan tudják mit hogyan kell.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17873 Dátum: 2013 Március 23, 23:19:28 »

Igen, de a Seatra 4db gyári, rá való 16-os alufelnit raktunk a hozzá tartozó gumi szettel. Nem kellett agyalni a dolgokon, ezt megtette a gyár. Meg azért egy napi használatú autó amire rátesszük a gyári alufelnijét, az picit más történet, mint egy hobbi autó, amire rátesszük egy másik típus más osztókörű, más méretű felnijét.

Hidd el, nem hiába szenvedünk sokan a gumiválasztással, az ültetés mértékével, nyomtávszélesítőkkel, keskenyítéssel, szélesített sárvédőkkel, stb, hogy normálisan álljon egy spéci felni a bogarunkon. Ez gyakran akkor sem egyszerű, ha direkt bogárra gyártott felnit teszünk fel, egy 17-es Porsche felninél meg még nehezebb. Az általad belinkelt narancssárga kabrió is egészen másképp nézne ki, ha hátul nem lenne rajta szélesített sárvédő, ha nem lenne leültetve, stb.

Az én autómon gyárilag négy darab 5.5-ös "Stahlsportfelgen" volt aminek a hivatalos neve "Lemmerz GT",jubi felninek csak 1985 óta hívják,ami óta az 50 éves jubileumi Sondermodellt,ilyen felnikkel szerelték (a felni amúgy meg már 1973-tól létezik).

Az 5.5-ös ATS Classicot ET15 vagy ET25-el,pedig 1974-től direkt az 1303-as bogárra készítették,mert annak körben a sárvédő méreteihez igazodik,kilógás nélkül felszerelhető.

Akkor ezek közül lesz valamelyik az én megoldásom,ezeket a CupII-eseket pedig bárbikor eladhatom.Az biztos,négy Porsche felnit még felraktam volna,de faragni,nem VW alkatrészeket komolyabban beépíteni nem fogok.Még a kommersz 1.3-as állólámpásomat sem gyaláztam meg,nem,hogy egy komoly imázzsal rendelkező,értékes veterán Volkswagent,pl a világon legnagyobb számban értékesített nyitottetős modell,sokáig az 1303-as Cabrió volt,míg nem a GolfI-es vászontetős változata átvette a vezetést,amit mindmáig is tart.

Az lehet,hogy ilyen GS-Porsche stílusban megépített kabriónak jobban örvendeznek egyesek,de igazából az autó nem lesz vele több (csak azok szemében),igazi érték és klasszikus veterán csak úgy marad,ha követem az eddigi elveimet.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17872 Dátum: 2013 Március 23, 23:05:51 »

Hogy egy kis gyakorlati haszna is legyen ennek a felni csere-ültetés témának, leírom az én felni-gumi-ültetés mizériámat:
Amikor elkészült az autóm, akkor elől gömbfejes híd volt benne egy ültetőmaggal leheletnyit letekerve, hátul pedig a szélesebb fajta gyári féltengely. Elsőre gyári felnik voltak az autón 155-ös gumikkal. Teljesen jó volt, nem ért bele semmi semmibe, nem lógott ki a kerék, stb. Aztán kitaláltam, hogy vennék az autóra valami felnit. A 2 kedvenc közül (Fuchs, BRM) a választás a BRM-re esett, mert gondoltam azt csak felcsavarozom és kész. Megjöttek a felnik elől 4,5, hátul 5,5 széles verzióban. Felkerültek az autóra rajzás előtt és mire felértem, az első gumik lecsiszolták a festéket a sárvédő pereméről, pedig 135-ös gumik voltak elől. Hátul pedig a kilógó felni összemocskolta a sárvédőt. Hogy normális legyen az autó, hátul kicseréltem a széles féltengelyeket keskenyre, előre pedig beépítettem egy 3 centit keskenyített csapszeges hidat. Ezután már nem ért bele semmi semmibe, de egy idő után elkezdett zavarni, hogy a 135-ös gumi nem egy életbiztosítás. Agyaltam, hogy mit tehetnék, mert a 4,5 széles felnire eleve nem tudok túl széles gumit rakni, meg félő volt, hogy akkor ismét beleér valamibe. Az átmérőt sem akartam növelni, peres gumi meg hogy néz ki egy cal look autón. Vettem hát a 4,5 és 5,5 felnik helyett körbe 5 colosakat. Igen ám, de még arra sem volt könnyű olyan gumit találni ami elfogadhatóan néz ki és biztonságos is. Megvettem előre a Michelin 155/70 gumiját. Megint szélesedett annyit az eleje, hogy beleért a sárvédőbe. Az sem javított a dolgon, hogy vettem ültető tengelycsonkot a minőségibb ültetés miatt és tárcsaféket a nagy motor miatt. Ez a két dolog szintén szélesít a nyomtávon. Megépítettem az autó 3. első futóművét 10cm keskenyítéssel! Még a 10 centi szűkítéssel is szélesebb lett az eleje, a teljesen gyári állapothoz képest, de megint elértem azt az állapotot, hogy semmi nem ér bele sehova sem. Illetve mégis, mert teljesen kitekert kormánynál beleér belül a doblemezbe a felni. (csapszegesnél nem állítható úgy a határoló, mint gömbfejesnél.) Illetve ezzel az új híddal túl alacsony lett az eleje és ezáltal nagyon bukik előre az autó, szóval még kell majd variálnom a dolgokon.
4 olyan felnit vettem anno, ami az autóra való, mégis a 2. szélességű verziónál tartok, a 2. gumi szettnél, a 3. futóműnél. Mindezt csak azért, hogy biztonságos és szép is legyen az autó. És még nincs vége. Undecided
« Utoljára szerkesztve: 2013 Március 23, 23:08:16 írta callook »

Sompi
« Hozzászólás #17871 Dátum: 2013 Március 23, 22:53:01 »

igen ugyanaz a felni nagyon más tud lenni és nem csak a polír miatt, egyszerűen a gumiválasztás, autó magassága...:






« Utoljára szerkesztve: 2013 Március 23, 22:58:29 írta Sompi »
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17870 Dátum: 2013 Március 23, 22:24:07 »

Igen, de a Seatra 4db gyári, rá való 16-os alufelnit raktunk a hozzá tartozó gumi szettel. Nem kellett agyalni a dolgokon, ezt megtette a gyár. Meg azért egy napi használatú autó amire rátesszük a gyári alufelnijét, az picit más történet, mint egy hobbi autó, amire rátesszük egy másik típus más osztókörű, más méretű felnijét.

Hidd el, nem hiába szenvedünk sokan a gumiválasztással, az ültetés mértékével, nyomtávszélesítőkkel, keskenyítéssel, szélesített sárvédőkkel, stb, hogy normálisan álljon egy spéci felni a bogarunkon. Ez gyakran akkor sem egyszerű, ha direkt bogárra gyártott felnit teszünk fel, egy 17-es Porsche felninél meg még nehezebb. Az általad belinkelt narancssárga kabrió is egészen másképp nézne ki, ha hátul nem lenne rajta szélesített sárvédő, ha nem lenne leültetve, stb.

Azért szerintem ez nem így van.

Nem hinném,hogy csak a két véglet van!
Adott egy szép autó,amire feltesznek négy szép felnit,és kész.Jól néz ki,jól mutat.

Pl az Ibizátokra is tettetek négy szép felnit és kész.És nem merülsz el mindenféle tuningirányzatokba,mint pl amiket a Wörther See-nél is látni.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17869 Dátum: 2013 Március 23, 22:12:31 »

Persze, át lehet esni a ló túloldalára, de egyszerűen az én szememnek idegen egy komoly, modern Porsche felni mögött a dobfék. Ráadásul ez a felni nagyon láttatja a féket, így nekem ennek a felninek a használatakor legalább ugyanannyit ad az esztétikához a felni, mint a fék. Ellentétben pl. egy Fuchs felnivel, ahol 100%-ban a felni dominál.

Ha meg az ember úgy csinál meg egy autót, hogy OT képes is legyen és tuning is, akkor abból valahogyan egyik sem lesz igazán: Ha csak a 4 Porsche felni kerül fel egy tök gyári autóra, akkor az első ránézésre tuningos szemmel nem lesz az igazi: hiányozni fog az összképhez az ültetés, illetve a néhány apró kiegészítő, amivel megfelelő lesz az összkép. Veterános szemmel meg a 17-es felni lesz furcsa a többi részében teljesen gyári autón. Nekem ezért nem tetszik apu kabriója sem. Apunak tetszenek a tuning bogarak, másrészről pedig veterános. Felújította gyárira a kabriót, amire aztán a tuningos oldala miatt tett alufelnit, de az alufelnire már nem vett enyhén peres gumit a veterános énje miatt, stb. Nekem tetszene az autó teljesen gyári külsővel, illetve tetszene enyhe ültetéssel, szép felni-gumi kombinációval, de így egyik sem igazán. És apu megideologizálhatja, hogy ezeket a felniket 1970-ben gyártották, illetve a 165-ös gumikat is lehetett akkor venni, de ezzel csak a lelkét nyugtatja meg, az autó attól még nem lesz olyan szép mint gyári felnikkel és 155-ös gumikkal, vagy mint az alufelnikkel, de enyhén peres gumikkal és az ahhoz igazított esztétikus ültetéssel.
Szerintem el kell dönteni egy autónál, hogy eredetire akarjuk, vagy tuningra. Aki csinált már tuning autót, az tudja, hogy milyen sok meló eltalálni egy felnihez a megfelelő gumit, nyomtávot, hasmagasságot, stb. amivel jó lesz az összhang.

Azért szerintem ez nem így van.

Nem hinném,hogy csak a két véglet van!
Adott egy szép autó,amire feltesznek négy szép felnit,és kész.Jól néz ki,jól mutat.

Pl az Ibizátokra is tettetek négy szép felnit és kész.És nem merülsz el mindenféle tuningirányzatokba,mint pl amiket a Wörther See-nél is látni.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #17868 Dátum: 2013 Március 23, 18:15:23 »



Tanultam, láttam, és megmondom, besz&rtam Grin Grin Grin Grin
Elég komoly munka lehetett!!


Ez egy Porsche Boxter alvázára épített bogár kasztni:

http://bugster.at/_technische_daten/default.html


VW 1300  1968.06.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17867 Dátum: 2013 Március 23, 18:10:47 »

Ez egy Porsche Boxter alvázára épített bogár kasztni:

http://bugster.at/_technische_daten/default.html

Tudatlan vagyok Huh Huh
Ezt meg mi lelte a csomagtartóban,fedelén????




Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #17866 Dátum: 2013 Március 23, 18:08:00 »

Tudatlan vagyok Huh Huh
Ezt meg mi lelte a csomagtartóban,fedelén????





VW 1300  1968.06.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17865 Dátum: 2013 Március 23, 17:42:22 »

Persze, át lehet esni a ló túloldalára, de egyszerűen az én szememnek idegen egy komoly, modern Porsche felni mögött a dobfék. Ráadásul ez a felni nagyon láttatja a féket, így nekem ennek a felninek a használatakor legalább ugyanannyit ad az esztétikához a felni, mint a fék. Ellentétben pl. egy Fuchs felnivel, ahol 100%-ban a felni dominál.

Ha meg az ember úgy csinál meg egy autót, hogy OT képes is legyen és tuning is, akkor abból valahogyan egyik sem lesz igazán: Ha csak a 4 Porsche felni kerül fel egy tök gyári autóra, akkor az első ránézésre tuningos szemmel nem lesz az igazi: hiányozni fog az összképhez az ültetés, illetve a néhány apró kiegészítő, amivel megfelelő lesz az összkép. Veterános szemmel meg a 17-es felni lesz furcsa a többi részében teljesen gyári autón. Nekem ezért nem tetszik apu kabriója sem. Apunak tetszenek a tuning bogarak, másrészről pedig veterános. Felújította gyárira a kabriót, amire aztán a tuningos oldala miatt tett alufelnit, de az alufelnire már nem vett enyhén peres gumit a veterános énje miatt, stb. Nekem tetszene az autó teljesen gyári külsővel, illetve tetszene enyhe ültetéssel, szép felni-gumi kombinációval, de így egyik sem igazán. És apu megideologizálhatja, hogy ezeket a felniket 1970-ben gyártották, illetve a 165-ös gumikat is lehetett akkor venni, de ezzel csak a lelkét nyugtatja meg, az autó attól még nem lesz olyan szép mint gyári felnikkel és 155-ös gumikkal, vagy mint az alufelnikkel, de enyhén peres gumikkal és az ahhoz igazított esztétikus ültetéssel.
Szerintem el kell dönteni egy autónál, hogy eredetire akarjuk, vagy tuningra. Aki csinált már tuning autót, az tudja, hogy milyen sok meló eltalálni egy felnihez a megfelelő gumit, nyomtávot, hasmagasságot, stb. amivel jó lesz az összhang.

Az én széria 1.6-os motoromhoz,meg közlekedési stílusomhoz,bőven megteszi a gyári fékrendszer.

Meg mókolni sem akarok,húsz csavar meg húsz perc szerelés után,a gyári lemezfelnikkel akár gurulhatok az OT vizsgára is.

Ilyen elven ahogy írod,az egész dolog egy láncreakció,egyik alkatrész hozná a másikat,és egy sosincs vége dolgot lehetne belőle kihozni,aminek ha nem is egy Porsche a vége,de kb egy "Bugster". Wink Grin

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17864 Dátum: 2013 Március 23, 13:36:07 »

egy "Bugster". Wink Grin

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17863 Dátum: 2013 Március 23, 00:52:56 »

Az utolsó a jó megoldás. Sajnos egy 17-es Porsche felni mögött nagyon gagyin néz ki a dobfék  Undecided

Az én széria 1.6-os motoromhoz,meg közlekedési stílusomhoz,bőven megteszi a gyári fékrendszer.

Meg mókolni sem akarok,húsz csavar meg húsz perc szerelés után,a gyári lemezfelnikkel akár gurulhatok az OT vizsgára is.

Ilyen elven ahogy írod,az egész dolog egy láncreakció,egyik alkatrész hozná a másikat,és egy sosincs vége dolgot lehetne belőle kihozni,aminek ha nem is egy Porsche a vége,de kb egy "Bugster". Wink Grin
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17862 Dátum: 2013 Március 22, 11:38:45 »

Az utolsó a jó megoldás. Sajnos egy 17-es Porsche felni mögött nagyon gagyin néz ki a dobfék  Undecided

Sokféle verzió létezik.

-a gyári dobokra ráfúratni a 5x130-as osztókört
-osztókörmódosító pogácsa
-furatlan féktárcsákat és fékdobokat vásárolni és arra ráböketni az 5x130-as osztókört
-vagy már eleve olyan fékdobot és féktárcsát vásárolni amin 5x130-as osztókör van
-vagy az egész bogár féket lecserélni,és Porsche fékcuccokat feltenni helyette.

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17861 Dátum: 2013 Március 22, 00:46:01 »

pöpec mostmár csak egy porsche kell hozzá Undecided
Egyetertek, szerintem sem valo hozza ;-)))
[De az en velemenyem nem szamit, mindenki maganak epit autot!]


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17860 Dátum: 2013 Március 21, 22:15:22 »

Nagyon frankón néznek ki Wink
És ezeket hogyan lehet föltenni?
Tárcsa és fékdobcsere  +  nyomtávszélesítő?
Sokféle verzió létezik.

-a gyári dobokra ráfúratni a 5x130-as osztókört
-osztókörmódosító pogácsa
-furatlan féktárcsákat és fékdobokat vásárolni és arra ráböketni az 5x130-as osztókört
-vagy már eleve olyan fékdobot és féktárcsát vásárolni amin 5x130-as osztókör van
-vagy az egész bogár féket lecserélni,és Porsche fékcuccokat feltenni helyette.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17859 Dátum: 2013 Március 21, 22:09:07 »

Nálam ma becuppant,négy db 7x17-es,Porsche CupII-es felni.
pöpec mostmár csak egy porsche kell hozzá Undecided

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #17858 Dátum: 2013 Március 21, 22:05:26 »

Nálam ma becuppant,négy db 7x17-es,Porsche CupII-es felni.

Nagyon frankón néznek ki Wink
És ezeket hogyan lehet föltenni?
Tárcsa és fékdobcsere  +  nyomtávszélesítő?
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17857 Dátum: 2013 Március 21, 20:53:24 »

Nálam ma becuppant,négy db 7x17-es,Porsche CupII-es felni.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17856 Dátum: 2013 Március 21, 20:05:45 »

Váltóba melyik olajat használjátok?
80w90 nem régen kérdeztem stuntot  ő is ezt mondta

Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17855 Dátum: 2013 Március 21, 11:55:39 »

Váltóba melyik olajat használjátok?

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17854 Dátum: 2013 Március 20, 15:46:42 »

ARP csavart szerintem használhatod ismételten.
Én soha sem menetrögzítőzöm a hajtórúd csavarokat. De van aki igen.

Gyári tőke nem tudom pontosan mennyi, de tuti 100 gramm alatt van. Engle W120-hoz még jó a gyári tőke is.

sajnos nem, mert eddig csak gyári megoldásokkal volt dolgom. ez az első ilyen játékszerem Smiley a boltban derült ki az okosság - mindig tanul az ember vmit.
3/8" ARP2000 van nekem, adtak hozzá ARP zsírt is, és azt írják a mellékelt útmutatóban, hogy 20Nm ->27Nm ->34Nm ->39Nm lépcsőkben kell lehúzni őket
ezek a nyúlásértékek gondolom még az anyag rugalmas tartományában vannak (a megfolyás előtt), és ha nem húzza az ember túl őket, akkor a csavarok újra felhasználhatóak ha vmiért szét kell szedni később. tévedek?
mit javasolsz, érdemes menetrögzítőzni, vagy elég a mellékelt kenőanyag?

Engle W-120 tengelyhez való Engle tőkéket mérlegre helyezve 102 grammot mutat a mérleg. viszont van 85 grammos sztem gyári tőkém is. felmerült a kérdés, hogy melyiket érdemesebb használni? lehet hogy a 85 grammos nem is gyári tőke?

köszi az infókat!  Wink

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #17853 Dátum: 2013 Március 20, 10:22:40 »

A súlyra talán nem annyira, inkább a passzoló anyagminőségre kell figyelni.


Engle W-120 tengelyhez való Engle tőkéket mérlegre helyezve 102 grammot mutat a mérleg. viszont van 85 grammos sztem gyári tőkém is. felmerült a kérdés, hogy melyiket érdemesebb használni? lehet hogy a 85 grammos nem is gyári tőke?

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17852 Dátum: 2013 Március 19, 22:25:30 »

Jaaa, én meg azt hittem, hogy az egyértelmű volt neked, hogy nem metrikusak ezek a csavarok.

3/8" kulcsnyílású ARP2000 csavarnál: 38Nm

Még hozzáteszem (szintén a Varázsló tudásanyaga alapján), hogy ezek a nyomatékok akkor érvényesek ha a csavar feje alatt bezsírozod a felületet, a menetet pedig olajozod, vagy menetrögzítőzöd. Ez azért van, mert ezeket a csavarokat nyúlásra kéne meghúzni (ezért van kis fészek a csavar két végében, ahova szépen beül a nyúlásmérő tüskéje), a fenti nyomatékok pedig tapasztalati értékek, amelyekkel adott csavaroknál, megfelelő síkosítás mellett az előírt nyúlás érhető el.

sajnos nem, mert eddig csak gyári megoldásokkal volt dolgom. ez az első ilyen játékszerem Smiley a boltban derült ki az okosság - mindig tanul az ember vmit.
3/8" ARP2000 van nekem, adtak hozzá ARP zsírt is, és azt írják a mellékelt útmutatóban, hogy 20Nm ->27Nm ->34Nm ->39Nm lépcsőkben kell lehúzni őket
ezek a nyúlásértékek gondolom még az anyag rugalmas tartományában vannak (a megfolyás előtt), és ha nem húzza az ember túl őket, akkor a csavarok újra felhasználhatóak ha vmiért szét kell szedni később. tévedek?
mit javasolsz, érdemes menetrögzítőzni, vagy elég a mellékelt kenőanyag?

Engle W-120 tengelyhez való Engle tőkéket mérlegre helyezve 102 grammot mutat a mérleg. viszont van 85 grammos sztem gyári tőkém is. felmerült a kérdés, hogy melyiket érdemesebb használni? lehet hogy a 85 grammos nem is gyári tőke?

köszi az infókat!  Wink
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17851 Dátum: 2013 Március 19, 21:35:39 »

amikor ford kisautóban cseréltem a hengerfejet, akkor voltak ilyenek megadva, hogy 50 Nm + negyed fordulat.
kicsit sírtam, amikor rá kellett tépni, de kibírta, és azóta is működik.
az nm+ valamennyi fok az megint más az arp csavarnál nem fokoló órát hanem századmiliméteres órát használnak Undecided

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17850 Dátum: 2013 Március 19, 20:21:24 »

Még hozzáteszem (szintén a Varázsló tudásanyaga alapján), hogy ezek a nyomatékok akkor érvényesek ha a csavar feje alatt bezsírozod a felületet, a menetet pedig olajozod, vagy menetrögzítőzöd. Ez azért van, mert ezeket a csavarokat nyúlásra kéne meghúzni (ezért van kis fészek a csavar két végében, ahova szépen beül a nyúlásmérő tüskéje), a fenti nyomatékok pedig tapasztalati értékek, amelyekkel adott csavaroknál, megfelelő síkosítás mellett az előírt nyúlás érhető el.
amikor ford kisautóban cseréltem a hengerfejet, akkor voltak ilyenek megadva, hogy 50 Nm + negyed fordulat.
kicsit sírtam, amikor rá kellett tépni, de kibírta, és azóta is működik.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17849 Dátum: 2013 Március 19, 17:38:16 »

Jaaa, én meg azt hittem, hogy az egyértelmű volt neked, hogy nem metrikusak ezek a csavarok.
Az ARP hajtórúd csavarok menete 5/16" vagy 3/8". A hozzájuk tartozó sokszögű kulcs pedig 3/8" és 7/16" méretű.

A meghúzási nyomatékok a Varázslótól származó információk alapján:

3/8" kulcsnyílású ARP8740 csavarnál: 36Nm
3/8" kulcsnyílású ARP2000 csavarnál: 38Nm
7/16" kulcsnyílású ARP8740 csavarnál: 42Nm
3/16" kulcsnyílású ARP2000 csavarnál: 46Nm

Még hozzáteszem (szintén a Varázsló tudásanyaga alapján), hogy ezek a nyomatékok akkor érvényesek ha a csavar feje alatt bezsírozod a felületet, a menetet pedig olajozod, vagy menetrögzítőzöd. Ez azért van, mert ezeket a csavarokat nyúlásra kéne meghúzni (ezért van kis fészek a csavar két végében, ahova szépen beül a nyúlásmérő tüskéje), a fenti nyomatékok pedig tapasztalati értékek, amelyekkel adott csavaroknál, megfelelő síkosítás mellett az előírt nyúlás érhető el.

a trükk annyi volt mindössze, hogy nem metrikus méretezésű szerszámokról van szó, hanem inch/coll méretűekről. olyan szépen passzolnak mint az álom Smiley

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17848 Dátum: 2013 Március 19, 02:10:25 »

Én itt Sopronban ahol szinte semmi sincs, a kis csavar és szerszám boltból gond nélkül vettem a hajtórúd csavarokhoz kulcsot. Az egyik méret volt polcon, a másik másnapra érkezett.
Bontóból szoktam inercia kapcsolót venni. Kilencvenakárhányas Fordokban könnyű megtalálni, a vezető lábterében van balra az A-oszlop tövében a burkolat alatt. Sima szűrőt használok ami rögtön a tank után van a kisnyomású Pierburg elektromos AC előtt.

köszi, tegnap be is szereztem a dugókulcsokat. a trükk annyi volt mindössze, hogy nem metrikus méretezésű szerszámokról van szó, hanem inch/coll méretűekről. olyan szépen passzolnak mint az álom Smiley
hétvégén meg hiába gugliztam, nem jutottam előrébb a témában
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17847 Dátum: 2013 Március 17, 19:03:56 »

Én itt Sopronban ahol szinte semmi sincs, a kis csavar és szerszám boltból gond nélkül vettem a hajtórúd csavarokhoz kulcsot. Az egyik méret volt polcon, a másik másnapra érkezett.
Bontóból szoktam inercia kapcsolót venni. Kilencvenakárhányas Fordokban könnyű megtalálni, a vezető lábterében van balra az A-oszlop tövében a burkolat alatt. Sima szűrőt használok ami rögtön a tank után van a kisnyomású Pierburg elektromos AC előtt.

mindegyik vezérmű kerék rögzítő csavar 12.5mm laptávolságú? ha igen hol érdemes/lehet hozzá dugókulcsot venni?
vennék még arp hajtókarcsavarhoz is dugókulcsot, tudtok forrást javasolni?
elektromos benzinpumpához milyen inerciakapcsolót használtok? és hol tudnék venni? elektromos pumpához milyen benzinszűrőt használtok, és hol? pumpa előtt/után?
köszi  Wink

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17846 Dátum: 2013 Március 17, 11:53:45 »

mindegyik vezérmű kerék rögzítő csavar 12.5mm laptávolságú? ha igen hol érdemes/lehet hozzá dugókulcsot venni?
vennék még arp hajtókarcsavarhoz is dugókulcsot, tudtok forrást javasolni?
elektromos benzinpumpához milyen inerciakapcsolót használtok? és hol tudnék venni? elektromos pumpához milyen benzinszűrőt használtok, és hol? pumpa előtt/után?
köszi  Wink
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #17845 Dátum: 2013 Március 11, 21:21:16 »

 Grin

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Oldalak: 1 ... 106 107 108 109 110 [111] 112 113 114 115 116 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.16 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.