www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 21:42:58

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 247 248 249 250 251 [252] 253 254 255 256 257 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13196360 alkalommal)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #70555 Dátum: 2014 Február 25, 16:02:14 »

Meg van még egy gond. A boltban kapható szerszámból van ami olyan gagyi, hogy nem alkalmas a feladatra. Nekem régi, a 70-es években gyártott rögzítőm van, de már azzal is jártam úgy, hogy beragasztott lendkerékcsavar lazításánál megrepesztette, letörte a blokk-váltó rögzítő furat helyét. Ilyenkor én is előveszem a hosszú szögvasat, amit 2 csavarral fogatok fel a lendkerékre. Ezzel minden meglazítható, ez nem ugrik ki a helyéről, stb.
Szerintem is egyszeru es mukodik.



Erre eskusznek meg sokan (torque meister, te gondolom ismered): http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC-C10-7036
« Utoljára szerkesztve: 2014 Február 25, 16:04:27 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70554 Dátum: 2014 Február 25, 15:34:42 »

Meg van még egy gond. A boltban kapható szerszámból van ami olyan gagyi, hogy nem alkalmas a feladatra. Nekem régi, a 70-es években gyártott rögzítőm van, de már azzal is jártam úgy, hogy beragasztott lendkerékcsavar lazításánál megrepesztette, letörte a blokk-váltó rögzítő furat helyét. Ilyenkor én is előveszem a hosszú szögvasat, amit 2 csavarral fogatok fel a lendkerékre. Ezzel minden meglazítható, ez nem ugrik ki a helyéről, stb.

En biztos nem vennek hozza szerszamot, sot ki sem mozdulnek otthonrol erte. Tiz evente egyszer kell(ene). (es mar nem elek gyujtogeto eletmodot)

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #70553 Dátum: 2014 Február 25, 15:24:42 »

Könyörgöm!
Pár ezer Ft a hozzá való rögzítő! Csavarral, alátéttel, anyával együtt adják! Nehogy már egy filléres szerszámon menjen a szenvedés. Lips Sealed

En biztos nem vennek hozza szerszamot, sot ki sem mozdulnek otthonrol erte. Tiz evente egyszer kell(ene). (es mar nem elek gyujtogeto eletmodot)


Buzi, aki fékez! :-)))
Lazlow
« Hozzászólás #70552 Dátum: 2014 Február 25, 13:13:16 »

Könyörgöm!
Pár ezer Ft a hozzá való rögzítő! Csavarral, alátéttel, anyával együtt adják! Nehogy már egy filléres szerszámon menjen a szenvedés. Lips Sealed

Sokkal egyszerubb megoldas is van. Smiley
A lendkerek ket lyukaba beletolsz egy-egy nagy csavart (vagy valami hasonlo rudat, csavarhuzot, tokmindegy) es attolsz kozottuk egy hosszu rudat, ami a foldon (vagy akarhol) meg tud tamaszkodni. Ez megakadalyozza, hogy a lendkerek elforogjon, mikozben tekered az anyat.

Gondoltam keresek egy kepet, de meg video is van:

https://www.youtube.com/watch?v=Mcb5fqeavB0
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70551 Dátum: 2014 Február 25, 13:10:15 »

Hogy mia kérdésem?
Az hogy 5km alatt a hegerfej túlmelegedése következtében visszaesike a teljesítmény, vagy pedig más a  teljesítményvisszaesés oka?

gyorsító membrán nem folyik, 130-as főfúvóka van benne meg 3 papírbetétes benzin előszűrő (biztos ami biztos alapon).
Aha. Okozhat, de más is lehet az oka. Termosztáthoz sztem semmi köze.

Kezdeném egy gyújtás állítással, utána egy karburátor tisztítással és beállítással. Természetesen szelephézagot is ellenőrizném és az AC-ra is vetnék egy pillantást, hogy szállít-e elég benzint.

Ha ezek mind jók, a motor is jó lesz.  Wink
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #70550 Dátum: 2014 Február 25, 12:04:05 »

Célszerszám a lendkerék lerögzítéséhez szükséges, hogy ne forogjon el a rögzítőcsvar (36os) meglazítása közben. Lendkerék fogaiba akad bele és a motortartó csavarral kell rögzíteni, hivatalosan. De csinálhatsz te magad is pl. laposvasból, aminek a lényege hogy a lendkerék felületére kell rá szorítani. Alul felül motortartó csavar, középen pedig a kuplung egyik rögzítő csavarja, az enyim is ilyen.
Sokkal egyszerubb megoldas is van. Smiley
A lendkerek ket lyukaba beletolsz egy-egy nagy csavart (vagy valami hasonlo rudat, csavarhuzot, tokmindegy) es attolsz kozottuk egy hosszu rudat, ami a foldon (vagy akarhol) meg tud tamaszkodni. Ez megakadalyozza, hogy a lendkerek elforogjon, mikozben tekered az anyat.

Gondoltam keresek egy kepet, de meg video is van:

https://www.youtube.com/watch?v=Mcb5fqeavB0


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #70549 Dátum: 2014 Február 25, 10:18:53 »

Nekem történt ilyen a typ4 motorommal (konkrétan a gyertya mellett átégett a hengerfej). Ment a kocsi, aztán elfogyott az erő, megálltunk hülni 30-40 percet (közben dumálás, foci, szendvics), aztán megint ment 20-30 percet. Közben nagyobb gázadásra eszetlenül csörgött.
Ilyenkor az olaj is erősen felforrósodott.

Az hogy 5km alatt a hegerfej túlmelegedése következtében visszaesike a teljesítmény, vagy pedig más a  teljesítményvisszaesés oka?
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #70548 Dátum: 2014 Február 25, 09:48:31 »

Célszerszám a lendkerék lerögzítéséhez szükséges, hogy ne forogjon el a rögzítőcsvar (36os) meglazítása közben. Lendkerék fogaiba akad bele és a motortartó csavarral kell rögzíteni, hivatalosan. De csinálhatsz te magad is pl. laposvasból, aminek a lényege hogy a lendkerék felületére kell rá szorítani. Alul felül motortartó csavar, középen pedig a kuplung egyik rögzítő csavarja, az enyim is ilyen.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #70547 Dátum: 2014 Február 25, 09:40:34 »

Hogy mia kérdésem?
Az hogy 5km alatt a hegerfej túlmelegedése következtében visszaesike a teljesítmény, vagy pedig más a  teljesítményvisszaesés oka?

gyorsító membrán nem folyik, 130-as főfúvóka van benne meg 3 papírbetétes benzin előszűrő (biztos ami biztos alapon).
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #70546 Dátum: 2014 Február 25, 09:31:53 »

Köszi szépen!
Célszerszám alatt mit értesz? Ha az nincs, nem tudom levenni?

A lendkereket hogy veszem le? Fordított menetes? Köszi!


Balra jön le, 36os krovafej+toldószár+2m cső
gondolom bogármotorrol van szó, előtte persze rögzíteni kell a lendkereket célszerszámmal


Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70545 Dátum: 2014 Február 25, 09:20:42 »

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne, hogy a hétvégén mentem a dokámmal, olyat csinált kb. 5km után, hogy 80ig gyoruslt faszául ugy mint máskor de onnan felfelé sehova, hiába tapostam neki nem dadogott nem gyorsult semmi. Ugyhallottam mintha csörgött volna gázadásra. Olajvisszajelző olyan 60 fok körüli olajat mutatott. Megálltam kihúztam a nívót és az olajos résznél megfogtam kicsit volt forró. Másnap teszt 15km simán vitte a 95öt, ment volan még feljebb biztos. Olaj 70-75fok, nívón is kb.
Zsír új termosztát van benne, mióta beleraktarm több mint 300 km mentem vele gond nélkül. Most szopatott meg először.

Én már azon is gondolkoztam, attól hogy az olaj "hideg-70fokos", még a hengerfej csöröghet, túlmelegedhet. De lehet hogy ez hülyeség.


A karbi teljesítmény rendszere dugult be, az is lehet, hogy a főfúvóka, vagy a benzinszint lett alacsony, mert az AC nem nyomott eleget. Vagy még nagyjából száz másik dolog.

Hideg olaj miatt semmi nem csörög.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70544 Dátum: 2014 Február 25, 09:19:32 »

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne, hogy a hétvégén mentem a dokámmal, olyat csinált kb. 5km után, hogy 80ig gyoruslt faszául ugy mint máskor de onnan felfelé sehova, hiába tapostam neki nem dadogott nem gyorsult semmi. Ugyhallottam mintha csörgött volna gázadásra. Olajvisszajelző olyan 60 fok körüli olajat mutatott. Megálltam kihúztam a nívót és az olajos résznél megfogtam kicsit volt forró. Másnap teszt 15km simán vitte a 95öt, ment volan még feljebb biztos. Olaj 70-75fok, nívón is kb.
Zsír új termosztát van benne, mióta beleraktarm több mint 300 km mentem vele gond nélkül. Most szopatott meg először.

Én már azon is gondolkoztam, attól hogy az olaj "hideg-70fokos", még a hengerfej csöröghet, túlmelegedhet. De lehet hogy ez hülyeség.
Mi a kérdés?

Mert ez így katyvasz.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #70543 Dátum: 2014 Február 25, 09:15:02 »

ezt jól beírtam, ügyes vagyok
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #70542 Dátum: 2014 Február 25, 09:13:59 »

A lendkereket hogy veszem le? Fordított menetes? Köszi!


Balra jön le, 36os krovafej+toldószár+2m cső
gondolom bogármotorrol van szó, előtte persze rögzíteni kell a lendkereket célszerszámmal
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #70541 Dátum: 2014 Február 25, 09:10:13 »

Helló Mindenki!

Olyan kérdésem lenne, hogy a hétvégén mentem a dokámmal, olyat csinált kb. 5km után, hogy 80ig gyoruslt faszául ugy mint máskor de onnan felfelé sehova, hiába tapostam neki nem dadogott nem gyorsult semmi. Ugyhallottam mintha csörgött volna gázadásra. Olajvisszajelző olyan 60 fok körüli olajat mutatott. Megálltam kihúztam a nívót és az olajos résznél megfogtam kicsit volt forró. Másnap teszt 15km simán vitte a 95öt, ment volan még feljebb biztos. Olaj 70-75fok, nívón is kb.
Zsír új termosztát van benne, mióta beleraktarm több mint 300 km mentem vele gond nélkül. Most szopatott meg először.

Én már azon is gondolkoztam, attól hogy az olaj "hideg-70fokos", még a hengerfej csöröghet, túlmelegedhet. De lehet hogy ez hülyeség.
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #70540 Dátum: 2014 Február 25, 09:08:11 »

A lendkereket hogy veszem le? Fordított menetes? Köszi!

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #70539 Dátum: 2014 Február 24, 23:01:47 »

Szevwasztok vwalaki tudna segiteni abba,hogy milyen számú csapágy van a generátorba/elfáradt a téli álomba/előre is köszi

 - mellső: 6203
 - hátsó: 6202

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70538 Dátum: 2014 Február 24, 21:46:38 »

mikor jöhetek indítózni Huh Huh

Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #70537 Dátum: 2014 Február 24, 21:36:23 »

és végre a szívócső is véglegesítve van

mikor jöhetek indítózni Huh Huh

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70536 Dátum: 2014 Február 24, 21:26:33 »

több helyen is volt folytonossági hiány de orvosoltam Roll Eyes
és végre a szívócső is véglegesítve van

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70535 Dátum: 2014 Február 24, 21:25:25 »

több helyen is volt folytonossági hiány de orvosoltam Roll Eyes

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70534 Dátum: 2014 Február 24, 19:28:03 »

Köszi az egész TBK segítségét és nindenkinek: 6202 2 Z csapágy van agencsóba vagy 111903231 A 2Db
maradjunk annyiban hogy 6202 is van benne 1db.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Február 24, 21:23:44 írta tati »

Nem elérhető Kiss Steve
Hozzászólások: 112


« Hozzászólás #70533 Dátum: 2014 Február 24, 19:22:43 »

Köszi az egész TBK segítségét és nindenkinek: 6202 2 Z csapágy van agencsóba vagy 111903231 A 2Db
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #70532 Dátum: 2014 Február 24, 19:18:42 »

Valaki esetleg tud infóval szolgálni hogy 1303-ban a pótkerékzseb alján lévő lyukakba mit lehet betenni?? Gumidugó vagy mi való bele?? Mutatok képet



Középen a kettő csavar ahol van, fogasléces kormányműnél a nagy lyuk és jobb és bal oldalt az ovális lyuk a képen csak az egyikett látni a kábelek takarják a másikat.

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #70531 Dátum: 2014 Február 24, 18:21:45 »

Szevwasztok vwalaki tudna segiteni abba,hogy milyen számú csapágy van a generátorba/elfáradt a téli álomba/előre is köszi
ez?
http://vbklub.net/csapagy/2.jpg

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Kiss Steve
Hozzászólások: 112


« Hozzászólás #70530 Dátum: 2014 Február 24, 18:20:00 »

Szevwasztok vwalaki tudna segiteni abba,hogy milyen számú csapágy van a generátorba/elfáradt a téli álomba/előre is köszi
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #70529 Dátum: 2014 Február 24, 18:09:44 »

A vegyszertől függ a horganyzás színe is . Sajna hol ilyen hol olyan , szoktak teljesen aranyszínűt meg a kadmiumra hasonlító kicsit zöldes foltosat csinálni ,nekem is az a kedvencem .
Ezek 2006-ban készültek,ezek még tényleg kadmiumozva vannak.

És ekkor az én autómnál (legalábbis bogarazásban),még nagyon úttörő szerepet játszottunk,akkoriban szinte még mindenki az udvari szárogatót aggatta tele festendő csavarokkal,és egyéb festendő bogár alkatrészekkel.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #70528 Dátum: 2014 Február 24, 11:55:19 »

köszi
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70527 Dátum: 2014 Február 24, 11:29:23 »

részletek?
mármint az elektronikáról mi hogyan szabályoz... izé
http://forex.hu/webshop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1326&category_id=711

Plusz vastag kábelek, réz saruk és egy ehhez hasonló akku az ülés alá. http://forex.hu/webshop.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1355&category_id=859
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #70526 Dátum: 2014 Február 24, 10:59:50 »

Én is kihasználtam a jó időt. Beszereltem az állófűtés segéd akkumulátorját és mellé a leválasztó relét.
részletek?
mármint az elektronikáról mi hogyan szabályoz... izé
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70525 Dátum: 2014 Február 24, 10:43:36 »

Legjobb a kadmiumozott, de olyan már nincs. (vagy én nem találok)

Nincs. Mérgező.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70524 Dátum: 2014 Február 24, 09:06:05 »




Az arany és a rozsdás, koszos között még azért van a tiszta és az ezüst is, lehet azt is választani.  Evil Tongue Tongue Tongue
  nálam  nemlehet

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70523 Dátum: 2014 Február 24, 09:04:27 »

Legjobb a kadmiumozott, de olyan már nincs. (vagy én nem találok)

A vegyszertől függ a horganyzás színe is . Sajna hol ilyen hol olyan , szoktak teljesen aranyszínűt meg a kadmiumra hasonlító kicsit zöldes foltosat csinálni ,nekem is az a kedvencem . Egyébként ha egy kicsit megdörzsölöm az aranyat vagy nincs idejében passziválva akkor ezüst lesz hamar Wink

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #70522 Dátum: 2014 Február 24, 08:55:08 »

Legjobb a kadmiumozott, de olyan már nincs. (vagy én nem találok)

Az arany és a rozsdás, koszos között még azért van a tiszta és az ezüst is, lehet azt is választani.  Evil Tongue Tongue Tongue
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #70521 Dátum: 2014 Február 23, 22:24:30 »

Én is kihasználtam a jó időt. Beszereltem az állófűtés segéd akkumulátorját és mellé a leválasztó relét.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70520 Dátum: 2014 Február 23, 21:10:20 »

Mindenesetre rozsdamentes alátétet többet nem használok szívócsőhöz, mert nem szedi ki a mágnes....
nem kell leejteni, béna! :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70519 Dátum: 2014 Február 23, 20:46:53 »

nem is neked készül Tongue ha neked készítek valamit mindig nagyon ügyelek hogy rozsdás koszos csavarokkal legyen összerakva. Grin


Mindenesetre rozsdamentes alátétet többet nem használok szívócsőhöz, mert nem szedi ki a mágnes....


Az arany és a rozsdás, koszos között még azért van a tiszta és az ezüst is, lehet azt is választani.  Evil Tongue Tongue Tongue

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #70518 Dátum: 2014 Február 23, 20:42:49 »

TARKA biza  Grin Grin

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #70517 Dátum: 2014 Február 23, 20:39:24 »

torokfűtés 2pont 0

+ 3 LE  ?????  Cool Cool

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #70516 Dátum: 2014 Február 23, 20:39:02 »

nem is neked készül Tongue ha neked készítek valamit mindig nagyon ügyelek hogy rozsdás koszos csavarokkal legyen összerakva. Grin

A nyolcvanas-kilencvenes években szinte az összes gyári prosiban a motorfotókon ilyen csavarok voltak. Nekem
nagyon tetszettek  Grin Grin

VW 1300  1968.06.
Oldalak: 1 ... 247 248 249 250 251 [252] 253 254 255 256 257 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.178 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.