www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 12, 23:54:19

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 [317] 318 319 320 321 322 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13088775 alkalommal)
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #67952 Dátum: 2013 Július 22, 21:11:38 »

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67951 Dátum: 2013 Július 22, 19:44:26 »

Köszi,ma megvettem.Üdv.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67950 Dátum: 2013 Július 22, 14:06:13 »

A tartalék motorom amivel már mentem vagy 5000 kilómétert az is ad hangot. Ha bemelegszik, akkor klakk-og. Nem tudom mi okozza. A kocsim felújításánál a régi motort felújítottam, na az meg kattog halkan. A két hang merőben más. Én úgy vagyok vele, hogy ha elromlik, akkor beleteszem a másik motort, és ha az is, akkor a kettőből csinálok egyet. Túl fog élni tudom, de jó lenne, ha valóra vállna amit írtam, de ezek a motorok sokat bírnak. Ha csattog, akkor van hiba, mert ilyet tapasztaltam már. Ekkor eltörött a főrtengely, de Esztergomból így is hazavitt Budapestre a kocsim.
1303LS
« Hozzászólás #67949 Dátum: 2013 Július 22, 12:43:58 »

Visszaolvasva tényleg igazad van, nem ment át amit akartam ténylegesen mondani.
Természetesen olajcserével kezdve. Ha nagyon friss az olaj én eltenném és utántöltögetnék belőle, ha majd kell.
SZVSZ ha benzines lenne annyira az olaj, hogy gyors lefolyást okoz és ezért kopog azt még egy laikus és észreveszi. Szag, tapintás.
Szóval nem akarlak elkeseríteni, de ott lesz valami csapágybaj is. Vagy már összerakáskor túl nagy hézaggal került össze a csap/csapágy, vagy időközben valamiért megnyaltál egy csapágyat. Egyáltalán milyen a kopogás? Csapágy, vagy mélyebb/teltebb dugattyúkolompolás. Mert simán lehet az is a 40 éves sokszázezret futott 30lovas hengereknél, ha esetleg csak gyűrűzve lett.
Ja és nem kell mindjárt eret vágni.
Egy kis kopogással, ha tudható, hogy rendben van egyébként minden, csak kicsit nagyobb a hézag sok10ezret el fogsz még menni vele.
Az én motorom is kopog mint a fene mióta összeraktam, néha jobban néha egyáltalán nem. Összerakáskor csattant egy nagyot mikor a himbasort húztam rá, mert valami valahol felakadt és akkor ugrott a helyére. Ekkkor lehet, hogy kapott egy kokit a tőke és mikor az úgy fodul akkor kopog, vagy csak simán a himba a lukában lóg, bár az kétlem, hogy annyira hangos tudna lenni, mint.... Vagy a dugattyúcsapszeg szól, de az meg nem tudna 10ezrek alatt elhalkulni, eltompulni, mint ez. Sőt 35ezret mentem vele, ennyi idő alatt egy kopogós csapszeg már biztos, hogy be kellett volna, hogy adja a kulcsot végleg.
Bár ez wolszwágeb, mindig haza hoz.  Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #67948 Dátum: 2013 Július 22, 12:37:34 »

Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))

Visszaolvasva tényleg igazad van, nem ment át amit akartam ténylegesen mondani.
Természetesen olajcserével kezdve. Ha nagyon friss az olaj én eltenném és utántöltögetnék belőle, ha majd kell.
SZVSZ ha benzines lenne annyira az olaj, hogy gyors lefolyást okoz és ezért kopog azt még egy laikus és észreveszi. Szag, tapintás.
Szóval nem akarlak elkeseríteni, de ott lesz valami csapágybaj is. Vagy már összerakáskor túl nagy hézaggal került össze a csap/csapágy, vagy időközben valamiért megnyaltál egy csapágyat. Egyáltalán milyen a kopogás? Csapágy, vagy mélyebb/teltebb dugattyúkolompolás. Mert simán lehet az is a 40 éves sokszázezret futott 30lovas hengereknél, ha esetleg csak gyűrűzve lett.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67947 Dátum: 2013 Július 22, 11:04:22 »

Egyébként én anno eléggé széttiportam az 1,6 motoromat, de tökéletesen üzemelt. Szezon kezdeti olajcsere után bizonyos szituációkban (gyorsulási versenyeken a negyed mérföld után) világított az olajnyomás lámpa. Kiszedtem az autóból, mert már majdnem kész volt az oxyboxer és lehúztam róla a hengereket csak a kíváncsiság kedvéért. Láttam, hogy kopottak a hengerek, meg, hogy a hengerfejek elrepedtek (konkrétan az egyiknél a szelepvezető mentén teljes hosszban volt repedés.) Felkerült a polcra a motor, aztán szólt haver, hogy gyorsulási verseny lesz, menjek ki. Gyorsan összeszórtam a motort, feltöltöttem valami gagyi olajjal és elmentem gyorsulni azzal az elképzeléssel, hogy tényleg szétrúgom a motort. 2 napon át gyorsultam vele, olajnyomás végig rendben volt. Utána még lementem vele Tatabányára, ahol már tényleg úgy gondoltam, hogy vonattal megyek haza. A motornak semmi baja nem lett, az olajnyomás hibátlan volt, pedig még a kátrány szigetelőt is beszívta a turbina Tatabánya felé. Aztán még havernak kölcsönadtam az autómat, aki elment vele Fürstenfeldbe gond nélkül. Pár év pihenő után idén ideiglenesen beraktuk ezt a motort haver autójába, aki felment vele Pestre, aztán 1 hónapja Soproni VW találkozón a gumi füstölő területen adtunk neki. (Az elképzelés az volt, hogy most már tényleg feladja a harcot a motor.) És semmi, amióta a másik olajjal visszakerült a motor autóba, azóta nem világított az olajnyomáslámpa.

Ha kb. olajcsere óta csinálja, cserélj rajta olajat ahogy a Varázsló is mondta. Én nem is szaroznék,  a 20W50 MOL Botondot beletolnám. Ez az olajcsere kidobná azt is ha olaj gond volt, mert akkor valami változás történne. Illetve kidobná azt is ha benzin van az olajban, mert akkor is megszűnne a probléma, csak esetleg később visszatérne. (De akkor egyrészt figyelemmel tudnád követni az olajszint változását, illetve lehetne nyomozni a benzinesedés után.)
Feltétlenül az sem jelent semmit, hogy valakinek tökéletes az általad használt olaj, mert bár az összes bogár motor szinte ugyanolyan, az egybebakos ovál motor azért még sok részletében más a fiatalabbakhoz képest: Lazán lehet, hogy érzékenyebb a hígabb olajra. De még akár két ugyanolyan motornál is lehetnek különbségek pl. itt egyikünk sem tudja, hogy a Vili, illetve a te motorod olajpumpájánál milyen hézagok vannak.
Szóval ne csapongj a tanácsok között, csináld a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgot az olajcserét (Én is ezzel kezdenék saját motornál), aztán a tapasztalatok után lehet tovább agyalni.
Ha nem akarod ezt kipróbálni, akkor azzal is kezdheted, hogy darabokra szeded a motort, mindent megmérsz, mindent kiórázol.  :-P



Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67946 Dátum: 2013 Július 22, 11:03:38 »

Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))


Ahogy callook mondta "a 20W50 MOL Botondot beletolnám. " Ebben a nagy melegben ez az olaj jó. Télen meg nem nagyon mész a bogárral, így maradhat is benne ez az olaj. Főleg, ha hígul az meg télen jó. Régen sok járműbe öntöttek télen leállításnál benzint az olajba, ami napközben elpárolgott a napi használat során.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67945 Dátum: 2013 Július 22, 10:56:48 »

Ha kb. olajcsere óta csinálja, cserélj rajta olajat ahogy a Varázsló is mondta. Én nem is szaroznék,  a 20W50 MOL Botondot beletolnám. Ez az olajcsere kidobná azt is ha olaj gond volt, mert akkor valami változás történne. Illetve kidobná azt is ha benzin van az olajban, mert akkor is megszűnne a probléma, csak esetleg később visszatérne. (De akkor egyrészt figyelemmel tudnád követni az olajszint változását, illetve lehetne nyomozni a benzinesedés után.)
Feltétlenül az sem jelent semmit, hogy valakinek tökéletes az általad használt olaj, mert bár az összes bogár motor szinte ugyanolyan, az egybebakos ovál motor azért még sok részletében más a fiatalabbakhoz képest: Lazán lehet, hogy érzékenyebb a hígabb olajra. De még akár két ugyanolyan motornál is lehetnek különbségek pl. itt egyikünk sem tudja, hogy a Vili, illetve a te motorod olajpumpájánál milyen hézagok vannak.
Szóval ne csapongj a tanácsok között, csináld a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgot az olajcserét (Én is ezzel kezdenék saját motornál), aztán a tapasztalatok után lehet tovább agyalni.
Ha nem akarod ezt kipróbálni, akkor azzal is kezdheted, hogy darabokra szeded a motort, mindent megmérsz, mindent kiórázol.  :-P


én is az olajcserét mondtam volna valami unix vagy alko20-50est én a botondot utálom mert beöntöd a motorba hirtelen olyan mint ha felújítóttad volna a motort csendes nem füstöl 200km után meg még rosszabb mint amit leengedtem belőle  Undecided

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67944 Dátum: 2013 Július 22, 10:42:42 »

Ha kb. olajcsere óta csinálja, cserélj rajta olajat ahogy a Varázsló is mondta. Én nem is szaroznék,  a 20W50 MOL Botondot beletolnám. Ez az olajcsere kidobná azt is ha olaj gond volt, mert akkor valami változás történne. Illetve kidobná azt is ha benzin van az olajban, mert akkor is megszűnne a probléma, csak esetleg később visszatérne. (De akkor egyrészt figyelemmel tudnád követni az olajszint változását, illetve lehetne nyomozni a benzinesedés után.)
Feltétlenül az sem jelent semmit, hogy valakinek tökéletes az általad használt olaj, mert bár az összes bogár motor szinte ugyanolyan, az egybebakos ovál motor azért még sok részletében más a fiatalabbakhoz képest: Lazán lehet, hogy érzékenyebb a hígabb olajra. De még akár két ugyanolyan motornál is lehetnek különbségek pl. itt egyikünk sem tudja, hogy a Vili, illetve a te motorod olajpumpájánál milyen hézagok vannak.
Szóval ne csapongj a tanácsok között, csináld a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgot az olajcserét (Én is ezzel kezdenék saját motornál), aztán a tapasztalatok után lehet tovább agyalni.
Ha nem akarod ezt kipróbálni, akkor azzal is kezdheted, hogy darabokra szeded a motort, mindent megmérsz, mindent kiórázol.  :-P


Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))
Nem csak én használtam a kocsit, de most volt benne olajcsere (nem én csináltam), pont félig van a szint a nívópálcán, tehát nem gondolom, hogy benzin lenne benne (hacsak nem félig töltötték fel). Én 90-nél gyorsabban nem mentem vele, extrém meleg nem volt, a hengerek szerintem mind mentek (a 30 lovon hamar érezni, ha az egyik kihagy, főleg emelkedőn).
Mivel egyetlen jelenség az indításkori kopogás (ami eddig nem volt), sem terhelésnél, sem máskor nem jön elő, ezért azt gondolom, hogy az olaj híg. Azt, hogy mitől lehet híg, nem tudom. Mivel a Vilinél jó, ezért a rossz olaj kérdést kizárnám. Marad a benzin ment bele (nem tudom, honnan, mikor és hogyan) vagy a vudú csodák.
Tehát már tudom, hogy mit zárhatok ki, valaki már olyat is mondhatna, mi lehet a baj. :-)


Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67943 Dátum: 2013 Július 22, 10:24:25 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
Én most vettem egy ilyet. Nagyon fasza vastag anyagból van a tányér.

https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1852/komplett-olajleereszt%3f-keszlet

Itt van, ami Neked kell:

https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1851/olajleereszto-tanyer-tomites-t1

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #67942 Dátum: 2013 Július 22, 10:06:38 »

Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))
Nem csak én használtam a kocsit, de most volt benne olajcsere (nem én csináltam), pont félig van a szint a nívópálcán, tehát nem gondolom, hogy benzin lenne benne (hacsak nem félig töltötték fel). Én 90-nél gyorsabban nem mentem vele, extrém meleg nem volt, a hengerek szerintem mind mentek (a 30 lovon hamar érezni, ha az egyik kihagy, főleg emelkedőn).
Mivel egyetlen jelenség az indításkori kopogás (ami eddig nem volt), sem terhelésnél, sem máskor nem jön elő, ezért azt gondolom, hogy az olaj híg. Azt, hogy mitől lehet híg, nem tudom. Mivel a Vilinél jó, ezért a rossz olaj kérdést kizárnám. Marad a benzin ment bele (nem tudom, honnan, mikor és hogyan) vagy a vudú csodák.
Tehát már tudom, hogy mit zárhatok ki, valaki már olyat is mondhatna, mi lehet a baj. :-)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #67941 Dátum: 2013 Július 22, 09:11:43 »

nekem mióta megvan a bogár, szint mindig ilyen Shell piros van/volt benne
Nekem még ilyen puccos olaj sose volt benne.  Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #67940 Dátum: 2013 Július 22, 09:06:09 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
nekem mióta megvan a bogár, szint mindig ilyen Shell piros van/volt benne
1303LS
« Hozzászólás #67939 Dátum: 2013 Július 22, 07:38:23 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
Én többször is használtam már ezt az olajat. Mert olcsó.  Cheesy
Soha semmi baj nemvolt vele.
Egyszer kétszer raktam bele 20W50-est is. Még télen sem volt azzal sem baj.
SZVSZ nem az olaj a hibás, más lesz ott a baj.
Illetve lehet az olaj a hibás, úgy hogy benzines, egyszer megfőzted úgy, hogy észre sem vetted, stb.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67938 Dátum: 2013 Július 22, 05:05:22 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
Ebből csak az jön le, hogy totál értelmetlen modern, szuper olajat tölteni egy sokéves konstrukcióba.

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67937 Dátum: 2013 Július 22, 00:14:11 »

ráadásul az óratekergetésnek már van valami büntetési tétele 
Nos, nincs. Ezt mar kitargyaltuk, ha nem eladaskori illetektelen haszonszerzes az oratekergetes celja/oka, akkor teljesen legalis, kiveve kotelezo menetlevellel ellatott autok eseteben, azonban ott egyszeruen be kell jelenteni a km szamlalo allasanak valtozasat es akkor az is teljesen legalis.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67936 Dátum: 2013 Július 21, 15:12:42 »

Én a Szabó Mikinél vettem legutóbb is... nem volt drága (talán 2-300 Ft) (khhhhmmm... tudom, nem lieblinged... Evil Grin )
Életemben nem voltam nála.Szerintem.Csak itt állnak a szarok,bogár az aknán,opelek kint,motor bent,olaj,szűrök megvannak,de nem szedném le új tömítés nélkül,hogy azután a csöpögéssel bajlódjak.Csak azért el kell zarándokolnom a boltba.-1 nap.
Én is a készletre gondoltam az új alátétekkel.Csak ez egy épített motor.

Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Július 21, 15:17:28 írta Funk »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #67935 Dátum: 2013 Július 21, 14:47:25 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #67934 Dátum: 2013 Július 21, 13:55:39 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
Ha elfelejtettem venni akkor vágok.  Undecided

Igen a weblap felépítése és a kereső funkció nem áll a helyzet magaslatán.

Guglival hamarabb megtalálod...
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67933 Dátum: 2013 Július 21, 13:06:26 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
A kis rézalátéteket is ki kell cseréni,meg az ajánlottab az anyák meghúzásánál elvékonyodott olajszitát is cserélni.Ezért árulnak egyben ilyen olajcsere tömítést készletet kompletten,két papírtömítés,kis rézalátétek,nagy rézalátét a középső leeresztőhöz,és szita.
Így érdemes szerintem.Egy-kétezer Forint egy ilyen szett.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #67932 Dátum: 2013 Július 21, 13:01:59 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.

Én a Szabó Mikinél vettem legutóbb is... nem volt drága (talán 2-300 Ft) (khhhhmmm... tudom, nem lieblinged... Evil Grin )

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #67931 Dátum: 2013 Július 21, 12:33:41 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
szerintem kb. 200 forint a 2 tömités, igy én nem szoktam bajlódni vele.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67930 Dátum: 2013 Július 21, 12:01:41 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67929 Dátum: 2013 Július 21, 11:54:50 »


Egyébként kézifék gumi 1300 Ft pl.
Nekem az ilyen 1300-Ft-os kézifékgumi,már a felszerelése közben darabokra szakadt (bár lehet,hogy ez más gyártó terméke).
Aztán egy használt gyárit tett fel Porsche fórumtárs.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67928 Dátum: 2013 Július 21, 10:43:24 »

A képen egy kisebb vagyon látható  Cheesy
Annyira nem, de nem mertem beírni az árát, mert Vili megszólja.  Tongue  Grin

Egyébként kézifék gumi 1300 Ft pl. A hardy tárcsa volt drága talán 3500. (Made in Germany)

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67927 Dátum: 2013 Július 21, 10:41:24 »

Sajnos ezt tudom... Tongue
Már megvettem egy csomó ütköző és átvezető gumit, amiről tudom, hogy az enyémből hiányzik, szakadt, vagy össze van festve. Nem olcsók.
Ez a kis kocka gumi pl. webáruházakban úgy szerepel, hogy hány db-ot kérek, de az nincs ott, hogy hány kell egy autóhoz.  Az enyémen az alváz-kaszni összefogatása elöl, a futóműnél kettő és hátul a két fűtés bakelit közötti 4 csavarral volt megoldva, a többi csavarnak nyoma se volt. Arra pedig nem emlékeztem, hogy elöl a kaszni fülei alatt is lettek volna gumik. Ezért kérdeztem, hogy hol alul. A linket pedig köszi, azok az alkatrészek nekem megvannak.

<beszúrt kép törölve>
A képen egy kisebb vagyon látható  Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67926 Dátum: 2013 Július 21, 10:38:35 »

Ja és még egy tanács!

Kérdezed,hogy ez is kell,meg az is kell,hová megy,meg hány van!
A legésszerűbb megoldás,hogy fogsz egy jó webáruházat,és A-tól Z-ig végigmész rajta!Első futómű,hátsó futómű,fékek,fűtés-kipuffogórendszer,gumitömítések,javítóelemek,motor,elektromosság,belső tér,szóval csoportonként.Fogsz egy köteg A4-es papírt,és nekiállsz kijegyzetelni.Annyi cucc közbe fog jönni,amire nem is gondolnál,vagy nem is tudsz róla.Ha árakkal jegyzetelsz és a végén összeadod,le fogsz döbbenni,szvsz csak az alkatrészeken lehet venni pár jobb állapotú bogarat. Wink
Sajnos ezt tudom... Tongue
Már megvettem egy csomó ütköző és átvezető gumit, amiről tudom, hogy az enyémből hiányzik, szakadt, vagy össze van festve. Nem olcsók.
Ez a kis kocka gumi pl. webáruházakban úgy szerepel, hogy hány db-ot kérek, de az nincs ott, hogy hány kell egy autóhoz.  Az enyémen az alváz-kaszni összefogatása elöl, a futóműnél kettő és hátul a két fűtés bakelit közötti 4 csavarral volt megoldva, a többi csavarnak nyoma se volt. Arra pedig nem emlékeztem, hogy elöl a kaszni fülei alatt is lettek volna gumik. Ezért kérdeztem, hogy hol alul. A linket pedig köszi, azok az alkatrészek nekem megvannak.


Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #67925 Dátum: 2013 Július 21, 10:04:58 »

Hogyan lehet arról meggyőződni, hogy jó a gyujtáskapcsoló ? Hol kellene mérnem hozzá a biztosítéktábán ? Az indítózásra gondolok. A gyújtást ráadja azt ki tudom mérni, de nem tudom, hogy hol kellene mérnem ahhoz, hogy lássam a bendix is kap-e áramot ? Nyilván az önindítónál, de el volt törve a kezem és ezzel az éppen összeforrt csonttal nem állnék még neki kereket szerelni. Leírnátok, hogy az önindítón mely vezetéket kell rákötni közvetlenül majd az akkumulátorra, hogy kiderüljön nem-e az önidító a hibás ?
amit tegnap szereltem, azon ha jól emlékszem úgy nézett ki, hogy a fekete-piros fekete volt összekötve gyújtáson és indítózáskor a sárga-fekete pirosat kötötte össze. de kb annyi, hogy gyújtáson kettő van összekötve, indítózáskor meg a másik kettő is

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67924 Dátum: 2013 Július 21, 01:19:50 »

Itt van pont egy szett ilyen gumi,ez csak az előre való garnitúra.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?172565

(Annyi apró bizbaz van egy autón,hogy az emberek nem is gondolják.Mindenki csak a nagy tételekkel számol,pl küszöbök,taposók,lökösők,aztán ezek a párszáz,párezer Forintos apróságok mind összeadódnak,és rengeteg lóvét tesznek ki.Mire a végére érsz majd Te is megtapasztalod). Wink
Ja és még egy tanács!

Kérdezed,hogy ez is kell,meg az is kell,hová megy,meg hány van!
A legésszerűbb megoldás,hogy fogsz egy jó webáruházat,és A-tól Z-ig végigmész rajta!Első futómű,hátsó futómű,fékek,fűtés-kipuffogórendszer,gumitömítések,javítóelemek,motor,elektromosság,belső tér,szóval csoportonként.Fogsz egy köteg A4-es papírt,és nekiállsz kijegyzetelni.Annyi cucc közbe fog jönni,amire nem is gondolnál,vagy nem is tudsz róla.Ha árakkal jegyzetelsz és a végén összeadod,le fogsz döbbenni,szvsz csak az alkatrészeken lehet venni pár jobb állapotú bogarat. Wink
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67923 Dátum: 2013 Július 21, 01:12:54 »

Ilyenből hány van összesen? Elöl kettő, hátul kettő? Ha ráteszem a kasznit az alvázra, akkor itt hézagnak kell lennie?
Itt van pont egy szett ilyen gumi,ez csak az előre való garnitúra.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?172565

(Annyi apró bizbaz van egy autón,hogy az emberek nem is gondolják.Mindenki csak a nagy tételekkel számol,pl küszöbök,taposók,lökösők,aztán ezek a párszáz,párezer Forintos apróságok mind összeadódnak,és rengeteg lóvét tesznek ki.Mire a végére érsz majd Te is megtapasztalod). Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67922 Dátum: 2013 Július 20, 23:01:29 »

Ovál, 30 lovas motor.
Nem régen volt olajcsere (15W40). Olyat csinál, hogy hosszabb-rövidebb állás után indítom a motort, beindul és 2-3mp-ig az olajlámpa égv e marad és a motor kopog. Olyan, mintha állás közben lefolyna az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken. Lehet ilyen?
2-3mp után a lámpa kialszik, a csúnya hang megszűnik és az autó tökéletesen üzemel. A probléma korábban nem jelentkezett.
Ötlete van valakinek?

Én megpróbálnám 10W40-es olajjal, hiszen ezekbe anno SAE30-ast írtak elő.
Azt talán hamarabb felszedi az olajszivattyú.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Sirály
Hozzászólások: 24

« Hozzászólás #67921 Dátum: 2013 Július 20, 21:59:43 »

Hogyan lehet arról meggyőződni, hogy jó a gyujtáskapcsoló ? Hol kellene mérnem hozzá a biztosítéktábán ? Az indítózásra gondolok. A gyújtást ráadja azt ki tudom mérni, de nem tudom, hogy hol kellene mérnem ahhoz, hogy lássam a bendix is kap-e áramot ? Nyilván az önindítónál, de el volt törve a kezem és ezzel az éppen összeforrt csonttal nem állnék még neki kereket szerelni. Leírnátok, hogy az önindítón mely vezetéket kell rákötni közvetlenül majd az akkumulátorra, hogy kiderüljön nem-e az önidító a hibás ?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67920 Dátum: 2013 Július 20, 21:39:07 »

itt a kocogtatás a fennakadó bronzkefe(ha az van benne)helyreugrását eredményezi,hogy újra érintkezzen?
Ilyen hiba esetén kattognia kéne azért.

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67919 Dátum: 2013 Július 20, 21:36:14 »

+ önindítón a vezetékeket, leginkább a testkábelt. És egy kicsit meg is kocogtathatod az önindítót kalapáccsal. (nem szét verni kell csak kocogtatni)
itt a kocogtatás a fennakadó bronzkefe(ha az van benne)helyreugrását eredményezi,hogy újra érintkezzen?

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67918 Dátum: 2013 Július 20, 21:33:08 »

A bogárba elkezdtem cserélni a gázbowdent, előre húzom kifelé márcsak kb 30 cm van hátra amikor is megakadt se előre  se vissza. Attól félek hogy elszakad!Valakinek van valami ötlete, mit csináljak vele? Mi a fenébe akadt meg?
Először cserélek bowdent. Huh
előre húzod kifelé,vagy elölről a gźpedéltól nyomod a motor felé. Én amikor cseréltem minden gond nélkül,elölről toltam hátra a sima végét ami nem tud megakadni máshol,mint a kutyaháznál az átvezető csőnél.Ott meg kell segíteni és a végét beálítani a karbihoz...

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67917 Dátum: 2013 Július 20, 21:20:33 »

na, annyi fix, hogy a 12V rajta az önindítón gyújtás állásban, az indító jelet is megkapja, föld is van, mégsem történik semmi. kezd erős lenni a gyanúm, hogy az önindító szar. jah, megpróbáltam kézzel ráadni a feszt az önindítóra és akkor sem történt semmi.
Ha csak a behúzó tekercsre (vékony kábel, csúszó saru) adsz 12V-ot és testet a házra, akkor csak kattognia kell, nem forgat.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #67916 Dátum: 2013 Július 20, 21:11:29 »

Nem beépítve azért nem lehet kipróbálni jól, mert az önidító tengelyének első megvezetése (perselye, csapágya) a váltóban van, ha ez nincs megvezetve, beleér a forgórész az állóba.

Az önindítón állandó 12 V-van, ha azt átkötöd a behúzótekercs érintkezőjére akkor azonnal forgatnia kell.
Testet ellenőrízz (váltónál jó?) és akksi sarut, nem laza-e.


nah, megvan a hiba, illetve összetettebb volt a dolog. lepróbáltam, ellenőriztem, fesz, illetve test rendben volt, önindító csere után hibátlan. illetve a gyújtáskapcsoló patron(?) szét van esve, ezt most összeragasztgattam ideiglenesre. életem első önindító cseréje volt  Cool

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #67915 Dátum: 2013 Július 20, 20:39:18 »

Ovál, 30 lovas motor.
Nem régen volt olajcsere (15W40). Olyat csinál, hogy hosszabb-rövidebb állás után indítom a motort, beindul és 2-3mp-ig az olajlámpa égv e marad és a motor kopog. Olyan, mintha állás közben lefolyna az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken. Lehet ilyen?
2-3mp után a lámpa kialszik, a csúnya hang megszűnik és az autó tökéletesen üzemel. A probléma korábban nem jelentkezett.
Ötlete van valakinek?
Gépmunka óta mennyit ment a motor??? Nálunk kopottabb (főtengelycsapágyak, hajtókar-csapágyak kopása) motoroknál csinálta/csinálja. Nagy baja nem lesz, évtizedekig elmegy így is. Amíg nincs meg az olajnyomás, ne hergeld... Smiley

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #67914 Dátum: 2013 Július 20, 20:35:27 »

A bogárba elkezdtem cserélni a gázbowdent, előre húzom kifelé márcsak kb 30 cm van hátra amikor is megakadt se előre  se vissza. Attól félek hogy elszakad!Valakinek van valami ötlete, mit csináljak vele? Mi a fenébe akadt meg?
Először cserélek bowdent. Huh
Ha az utolsdó 30 cm, akkor megakadt a ventillátorházon átmenő cső környékén, valszeg előtte. Kis nőgyógyászkodás után ki kell jönnie.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #67913 Dátum: 2013 Július 20, 18:50:56 »

A bogárba elkezdtem cserélni a gázbowdent, előre húzom kifelé márcsak kb 30 cm van hátra amikor is megakadt se előre  se vissza. Attól félek hogy elszakad!Valakinek van valami ötlete, mit csináljak vele? Mi a fenébe akadt meg?
Először cserélek bowdent. Huh
Egy kicsit játszani kell vele. Próbáld forgatni, mint a behúzó szalagot a villanyszerelésnél.
Ha megmozdul esetleg, akkor told vissza ki, és kötözz rá egy vékony spárgát, hogy legyen mivel behúznod az új bowdent.
Jól zsírozd be az újat, mikor megy befelé.

Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 [317] 318 319 320 321 322 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.198 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.