www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 16, 17:09:09

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921344 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 380 381 382 383 384 [385] 386 387 388 389 390 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14559985 alkalommal)
Nem elérhető R.e.t.r.o
Hozzászólások: 94


« Hozzászólás #65251 Dátum: 2013 Január 14, 10:28:29 »

Valahogy így kéne kinéznie.
ha az segít, mindjárt keresek képet alulról is.
ja azt értem újat én is találtam csak egy ilyen folyamatra gondoltam hogy látszik hogy egy eredeti régi alvázfej lefejtése.. hogyan néz ki. te csak a napoleon sitykát meg a lemezt cserélted nem? de attól függetlenül jöhet a kép Smiley
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65250 Dátum: 2013 Január 14, 10:22:18 »

erről véletlenül nincs képed? kíváncsi lennék hogyan is néz ki ez ha le van fejtve rendesen a gyáriról. vagy esetleg linket ahol le van fényképezve egy ilyen művelet? vagy marad az utóbbi verzió hogy majd meglátom  Cool

Ezt most találtam, nem is tudtam, hogy van.
<beszúrt kép törölve>

Valahogy így kéne kinéznie.
ha az segít, mindjárt keresek képet alulról is.

Nem elérhető R.e.t.r.o
Hozzászólások: 94


« Hozzászólás #65249 Dátum: 2013 Január 14, 09:48:32 »

Jaja, értem. Én arra gondoltam, ha rendesen, ügyesen lefejti a régit. akkor elvileg azt is úgy kell felszerelni, hogy ráhúzza az alagútra. Nem pedig úgy, hogy az alvázfej hegesztésénél leflexeli az alagutat is.


erről véletlenül nincs képed? kíváncsi lennék hogyan is néz ki ez ha le van fejtve rendesen a gyáriról. vagy esetleg linket ahol le van fényképezve egy ilyen művelet? vagy marad az utóbbi verzió hogy majd meglátom  Cool
Nem elérhető R.e.t.r.o
Hozzászólások: 94


« Hozzászólás #65248 Dátum: 2013 Január 14, 09:45:25 »

Tegyél csövet a napoleonba. A munkahenger felfogatásánál nem roppan meg meghúzásnál. Pici heft, és nem esik le.
rendben Smiley megfogadom a a tanácsod Smiley
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65247 Dátum: 2013 Január 13, 21:52:20 »

Tegyél csövet a napoleonba. A munkahenger felfogatásánál nem roppan meg meghúzásnál. Pici heft, és nem esik le.
Köszi a tanácsot. Kezfogas  Cheesy
Engem is megáldott a jóisten műszaki érzékkel, így a gyárinak azt a részét eltettem, hogy majd átteszem a csövet belőle.  Kezfogas

Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #65246 Dátum: 2013 Január 13, 20:06:34 »

ösmerős ez az alapozó Wink
Smiley jó darab jóembertől Smiley


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #65245 Dátum: 2013 Január 13, 19:43:54 »

ma beinditottam bogaram.....indult.
Lada szmb volt
 Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65244 Dátum: 2013 Január 13, 19:15:18 »

<beszúrt kép törölve>

pacsi
ösmerős ez az alapozó Wink

Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #65243 Dátum: 2013 Január 13, 18:32:22 »


  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #65242 Dátum: 2013 Január 13, 18:28:54 »


Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #65241 Dátum: 2013 Január 13, 18:25:42 »

És ez a címe: Eturunkopalkin vaihto   Grin
kéremszépen, meg kell tanulni hippiűl  Grin

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65240 Dátum: 2013 Január 13, 18:18:03 »

ez meg csak a rahmenkopf csere http://fvwa.sitefactory.fi/data/10.pdf
És ez a címe: Eturunkopalkin vaihto   Grin

Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #65239 Dátum: 2013 Január 13, 18:15:21 »


  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #65238 Dátum: 2013 Január 13, 18:06:16 »

NEM elvágni!! Lefejteni! Az alagút az alvázfej alatt végig meg az alvázfej elejéig. Ha lefejti, akkor megmarad érintetlenül, gyengítés nélkül a gyári alagutad, amire rátolod a másikról lefejtett alvázfejet, ami megütközik az alagutad végén, így pontos és tartós lesz. Ha csak levágja mindkettőről (az rohadt egyszerű és kényelmes a lakatosnak) akkor nehéz pontosan felhegeszteni (ne legyen ferde, csavarodott, stb) és még a merevség is kérdéses lehet.



pacsi


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #65237 Dátum: 2013 Január 13, 17:54:56 »

ez meg csak a rahmenkopf csere http://fvwa.sitefactory.fi/data/10.pdf

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #65236 Dátum: 2013 Január 13, 17:44:44 »

Licitáltam magamnak az ebayon felkészülve az esetleges napoleon cserére egy  - kb. 30 oldalas -  szervízleírást.
Sajnos nem eredeti, csak másolat.
Még nem néztem át alaposan, de elég komolynak tűnik.
Német nyelvű.


tessék százmillió lesz Grin
 http://vwbus2.dyndns.org/bulli/michaelk/vw_bus_d/RG50_Typ1_4_75/frame.html

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #65235 Dátum: 2013 Január 13, 13:58:14 »

De gondolom, azt ti csináltátok.
igen

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65234 Dátum: 2013 Január 13, 09:51:16 »

nekünk is van sablon....régi ujra 02,03 asra
De gondolom, azt ti csináltátok.

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #65233 Dátum: 2013 Január 13, 00:34:19 »

szvsz persze, úgy mint a gyárban, sablonra helyezték az elemeket. Van is valahol ilyen fain korabeli video, ahol a bogár gyárat mutatják be.
nekünk is van sablon....régi ujra 02,03 asra

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #65232 Dátum: 2013 Január 12, 21:39:36 »

Erre az alvázfej cserére a Volkswagen szakszervízekben anno a hatvanas és hetvenes években,volt valami szakszerszám,valami állvány vagy micsoda,aminek pont az volt a lényege,hogy az autó a beavatkozás után szépen álljon,ne félsódérosan,ferdén.

Licitáltam magamnak az ebayon felkészülve az esetleges napoleon cserére egy  - kb. 30 oldalas -  szervízleírást.
Sajnos nem eredeti, csak másolat.
Még nem néztem át alaposan, de elég komolynak tűnik.
Német nyelvű.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #65231 Dátum: 2013 Január 12, 21:08:25 »

Ez a pillanatnyi terv. pici ültetés, kicsit keskenyebb gumi. Smiley
Jó kerékkel, és jó futóművel,nem is lóg ki alóla


VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Bazsibug71
Hozzászólások: 110


« Hozzászólás #65230 Dátum: 2013 Január 12, 21:02:19 »


Vagy csak kicsit.

A 02-es nagyon érzékeny, mert az első nyomtáv elég széles. Ami kerék jól elfér a torzióson, a 02-esen éri a sárvédő szélét.

Ez a pillanatnyi terv. pici ültetés, kicsit keskenyebb gumi. Smiley

Vw 1302Ls 1971
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65229 Dátum: 2013 Január 12, 19:30:37 »

mi lenne, ha nem ültetnéd le? :-)


Vagy csak kicsit.

A 02-es nagyon érzékeny, mert az első nyomtáv elég széles. Ami kerék jól elfér a torzióson, a 02-esen éri a sárvédő szélét.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65228 Dátum: 2013 Január 12, 19:24:10 »

A dinamó ventillátora.
Cseréljem emiatt?

Igen, én már szoptam meg ezzel. A baj az, hogy a kiverődés miatt hiába húzod meg erősen, tud majd mozogni és lelazítja a csavart. Ha pedig erős menetrögzítővel bekened, akkor a csavar marad, de ide-oda mozogva meglazul alatta a turbina kerék és kiszakad a középrésze.

Ne kérdezd meg honnan tudom!   Shocked Shocked Shocked

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #65227 Dátum: 2013 Január 12, 19:13:54 »

A dinamó ventillátora.
Cseréljem emiatt?

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #65226 Dátum: 2013 Január 12, 18:50:37 »

Erre az alvázfej cserére a Volkswagen szakszervízekben anno a hatvanas és hetvenes években,volt valami szakszerszám,valami állvány vagy micsoda,aminek pont az volt a lényege,hogy az autó a beavatkozás után szépen álljon,ne félsódérosan,ferdén.
szvsz persze, úgy mint a gyárban, sablonra helyezték az elemeket. Van is valahol ilyen fain korabeli video, ahol a bogár gyárat mutatják be.

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #65225 Dátum: 2013 Január 12, 18:43:58 »

akkor nehéz pontosan felhegeszteni (ne legyen ferde, csavarodott, stb) és még a merevség is kérdéses lehet.

Erre az alvázfej cserére a Volkswagen szakszervízekben anno a hatvanas és hetvenes években,volt valami szakszerszám,valami állvány vagy micsoda,aminek pont az volt a lényege,hogy az autó a beavatkozás után szépen álljon,ne félsódérosan,ferdén.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65224 Dátum: 2013 Január 12, 17:53:37 »

Ha az alvázszám és a kézifék között vágod, akkor el kell vágnod egy csomó csövet, mert azok is oda vannak rögzítve elöl is. Roll Eyes
Ha az alvázfejed nem, csak a napoleon és az alsó lemez rohad, azt ki lehet cserélni.

<beszúrt kép törölve>
Tegyél csövet a napoleonba. A munkahenger felfogatásánál nem roppan meg meghúzásnál. Pici heft, és nem esik le.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65223 Dátum: 2013 Január 12, 14:42:26 »

meg annyit jó tudni az utángyártottról hogy extraként Wink a súlya kb 60-70%-a a réginek... tudomisén hogy oldották meg........ Grin de hát  "mire nem képes a mai tudomány"
azaz, ha jó a régi érdemes megmenteni(nekem  nyissz ugrott az egész, és kapott komplett újat --mamár lehet máshogy csinálnám--)
Az enyém pedig 180% a gittől és össze is van gyűrve.  Undecided   Ja és nincs alja.

« Utoljára szerkesztve: 2013 Január 12, 14:48:25 írta Zoli »

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65222 Dátum: 2013 Január 12, 13:47:36 »

Jaja, értem. Én arra gondoltam, ha rendesen, ügyesen lefejti a régit. akkor elvileg azt is úgy kell felszerelni, hogy ráhúzza az alagútra. Nem pedig úgy, hogy az alvázfej hegesztésénél leflexeli az alagutat is.

Ő ezt mondja:
<beszúrt kép törölve>

Nem is értem, ezt hogy gondolták. Akkor inkább ne lenne rajta az alsó trapéz és rá lehetne tenni normálisan a régi alagútra. Már ha van...

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65221 Dátum: 2013 Január 12, 13:45:38 »

szal ha a szurkos tuttifruttit leszedem akkor elméletben látnom kell a gyári hegesztést és letudom fejteni erre mondtad hogy időigényes és tökölős. az a baj hogy amég nem látom nemigen tudom elképzelni hogy hogyan van ez a lefejtős ponthegesztős varratos bigyó. de gondolom erre gondolsz hogy ez a leflexelős nem szép munka csak itt annyi a különbség hogy új elemet raknak rá amit rátud csúsztatni mert gondolom pont annyival nagyobb.
http://boxernaplo.blogspot.hu/2010_03_01_archive.html
Igen, ez így nagyobb, de vigyázz, mert hosszabb is. Az egy segédlemez rajta, nem az alagút része.

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65220 Dátum: 2013 Január 12, 13:43:17 »

A bontott is ugyanígy rácsúsztatós!! Ugyanígy rakták rá a gyárban is. Ha ügyesen lefejted, akkor pont ugyanígy fogod rátolni. De kemény munka épségben lefejteni.

Ő ezt mondja:


Nem is értem, ezt hogy gondolták. Akkor inkább ne lenne rajta az alsó trapéz és rá lehetne tenni normálisan a régi alagútra. Már ha van...

Nem elérhető Bazsibug71
Hozzászólások: 110


« Hozzászólás #65219 Dátum: 2013 Január 12, 13:28:14 »

Hogy tényleg szép legyen az ültetés és semmi ne érjen bele semmibe, az tényleg nem egyszerű. A 60-as bogaramban elől a 3. futómű van:
1. gyári szélességű , állítható magasságú gömbfejes, széles dobfékekkel
2. 5 centivel keskenyített, állítható magasságú, keskeny dobfékkel
3. 10 centivel keskenyített állítható magasságú csapszeges, ültető csonkokkal és széles tárcsafékekkel
Emellett a 3. felniméretem van fenn:
1. gyári 4 széles eléggé befele szélesedő felnik
2. 4,5 széles erősen kifele szélesedő BRM-ek
3. 5 széles kifele szélesedő BRM-ek
Gumiból is a 3. verzión fut elől az autó:
1. 155
2. 135
3. 155/70

És mindez azért, hogy esztétikus és biztonságos legyen.

Értem! Köszönöm a tanácsokat!

Vw 1302Ls 1971
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65218 Dátum: 2013 Január 12, 13:27:34 »

A bontott is ugyanígy rácsúsztatós!! Ugyanígy rakták rá a gyárban is. Ha ügyesen lefejted, akkor pont ugyanígy fogod rátolni. De kemény munka épségben lefejteni.

szal ha a szurkos tuttifruttit leszedem akkor elméletben látnom kell a gyári hegesztést és letudom fejteni erre mondtad hogy időigényes és tökölős. az a baj hogy amég nem látom nemigen tudom elképzelni hogy hogyan van ez a lefejtős ponthegesztős varratos bigyó. de gondolom erre gondolsz hogy ez a leflexelős nem szép munka csak itt annyi a különbség hogy új elemet raknak rá amit rátud csúsztatni mert gondolom pont annyival nagyobb.
http://boxernaplo.blogspot.hu/2010_03_01_archive.html

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65217 Dátum: 2013 Január 12, 13:24:51 »

Hogy tényleg szép legyen az ültetés és semmi ne érjen bele semmibe, az tényleg nem egyszerű. A 60-as bogaramban elől a 3. futómű van:
1. gyári szélességű , állítható magasságú gömbfejes, széles dobfékekkel
2. 5 centivel keskenyített, állítható magasságú, keskeny dobfékkel
3. 10 centivel keskenyített állítható magasságú csapszeges, ültető csonkokkal és széles tárcsafékekkel
Emellett a 3. felniméretem van fenn:
1. gyári 4 széles eléggé befele szélesedő felnik
2. 4,5 széles erősen kifele szélesedő BRM-ek
3. 5 széles kifele szélesedő BRM-ek
Gumiból is a 3. verzión fut elől az autó:
1. 155
2. 135
3. 155/70

És mindez azért, hogy esztétikus és biztonságos legyen.

Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #65216 Dátum: 2013 Január 12, 13:21:53 »

meg annyit jó tudni az utángyártottról hogy extraként Wink a súlya kb 60-70%-a a réginek... tudomisén hogy oldották meg........ Grin de hát  "mire nem képes a mai tudomány"
azaz, ha jó a régi érdemes megmenteni(nekem  nyissz ugrott az egész, és kapott komplett újat --mamár lehet máshogy csinálnám--)
persze, az összes brazil elem, vékonyabb lemezből készül.

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető R.e.t.r.o
Hozzászólások: 94


« Hozzászólás #65215 Dátum: 2013 Január 12, 13:21:12 »

NEM elvágni!! Lefejteni! Az alagút az alvázfej alatt végig meg az alvázfej elejéig. Ha lefejti, akkor megmarad érintetlenül, gyengítés nélkül a gyári alagutad, amire rátolod a másikról lefejtett alvázfejet, ami megütközik az alagutad végén, így pontos és tartós lesz. Ha csak levágja mindkettőről (az rohadt egyszerű és kényelmes a lakatosnak) akkor nehéz pontosan felhegeszteni (ne legyen ferde, csavarodott, stb) és még a merevség is kérdéses lehet.


szal ha a szurkos tuttifruttit leszedem akkor elméletben látnom kell a gyári hegesztést és letudom fejteni erre mondtad hogy időigényes és tökölős. az a baj hogy amég nem látom nemigen tudom elképzelni hogy hogyan van ez a lefejtős ponthegesztős varratos bigyó. de gondolom erre gondolsz hogy ez a leflexelős nem szép munka csak itt annyi a különbség hogy új elemet raknak rá amit rátud csúsztatni mert gondolom pont annyival nagyobb.
http://boxernaplo.blogspot.hu/2010_03_01_archive.html
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #65214 Dátum: 2013 Január 12, 13:18:37 »

Az a kormánymű szerelőnyílása. Azért van gyárilag kettő, mert univerzálisra csinálták a jobb- és balkormányos autókhoz. Az, hogy az utángyártott elemen szögletes, az ki tudja miért van, ugyanúgy mint ahogy az utángyártott alvázfej elején sem ovális a lyuk, hanem kerek.

meg annyit jó tudni az utángyártottról hogy extraként Wink a súlya kb 60-70%-a a réginek... tudomisén hogy oldották meg........ Grin de hát  "mire nem képes a mai tudomány"
azaz, ha jó a régi érdemes megmenteni(nekem  nyissz ugrott az egész, és kapott komplett újat --mamár lehet máshogy csinálnám--)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65213 Dátum: 2013 Január 12, 13:17:37 »

Azért vettem ilyet, hogy jó és szép legyen az autó  Wink

Nem cserélnéd esetleg el velem a befele szélesedő et-jű felniket? Persze érték egyeztetéssel! Smiley

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65212 Dátum: 2013 Január 12, 13:16:55 »

Azt gondoltam, ha azt írtad, hogy túl széles... Sokat nem tudsz tenni, az alábbi lehetőségeid vannak:

1. Nem ültetsz.
2. Ültetsz és elviseled, hogy beleér a kerék a sárvédőbe.
3. Veszel nagyon peres gumit és elfogadod, hogy ugyanakkora, vagy jóval nagyobb rés lesz a kerék és az ív között mint amikor még nem volt ültetve az autód, de cserébe aránytalanul kicsi lesz a kereked a sárvédőhöz képest. Ez nem túl szép, de bemeséled magadnak, hogy jól néz ki.
4. Veszel az ültetéssel összhangban lévő szélességű és ET-jü felnit és gumit.
5. Kombinálsz néhányat az előző pontok közül (Nagyon keveset ültetsz, picit peresebb gumit raksz, picit keskenyebb gumit raksz, stb)

Sajnos akárhogy is nézzük, egy szép és komfortos ültetéshez összhangban kell lennie az ültetés mértékének, a nyomtávnak és a gumiméretnek. A kompromisszumos megoldások mindig sántítanak picit

Igen. De sajnos nekem mind a 4 egyforma et-jű!

Oldalak: 1 ... 380 381 382 383 384 [385] 386 387 388 389 390 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.