www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 10, 05:07:47

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921212 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 375 376 377 378 379 [380] 381 382 383 384 385 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13053473 alkalommal)
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #65431 Dátum: 2013 Január 19, 21:07:57 »

KDF Józsi meg azt szokta mondani, hogy a Lada főfékhenger jobb a bogárba mint a gyári VW, akkor az úgy van?  Tongue

jóhogy, az fékrásegítős  Tongue

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #65430 Dátum: 2013 Január 19, 21:02:18 »

Mert nekem a felújítás az a gyártáskori állapot visszaállítása.

Ez a kulcsmondat. Nem felújítod a karbikat, hanem restaurálod.  Wink Grin
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65429 Dátum: 2013 Január 19, 20:39:03 »

KDF Józsi meg azt szokta mondani, hogy a Lada főfékhenger jobb a bogárba mint a gyári VW, akkor az úgy van?  Tongue

Maresz is ezt szokta tanácsolni,hogy inkább újat mint felújítani,mert a Solex Pict karbik sokszor szarabbak lesznek a felújítás után,mint előtte voltak.

Ha erre jár és olvassa,talán megerősít!

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65428 Dátum: 2013 Január 19, 20:37:37 »

De megérted azt, hogy akkor akinél felújítás után rosszabb lesz egy karbi, akkor az nem jól csinálja?!
Én nem egy rossz tapasztalatból, vagy valamilyen megalapozatlan meggyőződésből, vagy hallottak alapján mondom azt, hogy lehet jól felújítani egy karbit, hanem arra alapozva, hogy ha egy furat akkora mint amekkorának lennie kell, ha egy membrán megfelelő anyagból van és nem lyukas, ha egy tengely 2 központos furatokon megy át, stb. akkor az jó.

És azt is elhiszem, hogy a Solex pict karbik sokszor szarabbak lesznek felújítás után, de csak akkor ha valaki rosszul újítja fel őket. Mert nekem a felújítás az a gyártáskori állapot visszaállítása. Ezek a karbik pedig újkorukban jók voltak. Ha felújítás után nem jók, akkor nem állították vissza a gyártáskori állapotot. És azt is elhiszem, hogy több ilyen felújító van, de ettől még nem kell azt kijelenteni, hogy nem lehet felújítani egy karbit, hogy újat kell venni, stb. Egyébként én nem vagyok sem felújítás, sem új karbi, sem használt karbi párti. Mindegyikkel volt dolgom, mindegyik lehet jó és rossz is.



Maresz is ezt szokta tanácsolni,hogy inkább újat mint felújítani,mert a Solex Pict karbik sokszor szarabbak lesznek a felújítás után,mint előtte voltak.

Ha erre jár és olvassa,talán megerősít!

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #65427 Dátum: 2013 Január 19, 20:32:32 »

Maresz is ezt szokta tanácsolni,hogy inkább újat mint felújítani
Igen, Maresz hiresen nem szeret a karbikkal foglalkozni :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #65426 Dátum: 2013 Január 19, 20:15:48 »

Maresz is ezt szokta tanácsolni,hogy inkább újat mint felújítani,mert a Solex Pict karbik sokszor szarabbak lesznek a felújítás után,mint előtte voltak.

Ha erre jár és olvassa,talán megerősít!
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65425 Dátum: 2013 Január 19, 20:04:04 »

Ez meg a másik. A legtöbb bogár amit javítottunk az sima használt karbikkal fut, nem pedig új, illetve felújítottakkal. Többször van szükség egy jó beállításra, esetleg fúvókázásra, tisztításra, mint felújításra.

egy karbi nem űrtechnika.
ha a megadott méretű fúvókák vannak benne, sok baja nem lehet.

engem sokszor becumiztatott a gyújtás, ami tökre a karbi hibájára hajazó tüneteket produkált.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65424 Dátum: 2013 Január 19, 19:55:45 »

Ennyi. Azért mert valaki már b@szott el karbi felújítást, attól még ha valaki ért hozzá, az fel tudja újítani. Ha valaki ért hozzá, akkor az nem olyan, hogy 10-ből véletlenül 3 sikerül, hanem elvégzi a megfelelő forgácsolási munkákat és kicseréli a szükséges alkatrészeket. Ha egy karbi ház jól van megperselyezve, akkor ott nem lesz fals levegő, ha rosszul van, akkor lesz fals levegő. Ez nem olyan, hogy megperselyezed a tengelyhez a megfelelő illesztéssel, aztán a fele jó, a fele meg nem. Az más kérdés, hogy ha a felét szarul perselyezed meg, akkor az szar is lesz. Hiszen a gyárban sem űrlények csinálták ezeket a karbikat.  Roll Eyes

szerintem ez marhaság. ha egy karbin nincs mechanikai sérülés menetek kiszakadva úszóház repedés tengelykiverődés akkor azt fel lehet újítani.

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #65423 Dátum: 2013 Január 19, 19:52:54 »

Ismétlés a tudás...  Wink

A karosszéria és a padlólemez közé a gumiszigetelést rakom, és összecsavar a kattőt??
Esetleg valami fontos, vagy célszerű dolgot csináljak  a későbbi szop@s.k elkerülése végett??

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65422 Dátum: 2013 Január 19, 19:50:02 »

Visszaolvashattam volna... Ezt már betették  Roll Eyes

a jószándék a fontos Kiss

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65421 Dátum: 2013 Január 19, 19:47:11 »

Visszaolvashattam volna... Ezt már betették  Roll Eyes

elöl :benzintankot ki alatta 2 csavar , km spirál,kűrt,féklámpagomba,fékolajtartály csövei,kormányrúd,
Hátul pótrugókar (stabikarkinézetű), összes motorra vezető kábel, benzincső,önindítóra menő kábelek,
hirtelen ennyi, majd kipótolják az okosok Roll Eyes

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65420 Dátum: 2013 Január 19, 19:44:47 »

Padlólemez 2 oldalán alulról végig az összes csavar ki. (elől is a 2-2 db). Hátsó ülés alatt a csavarok ki. Hátsó kerekek mögött a lengéscsillapító tartó öntvénynél a csavarok ki.

elöl :benzintankot ki alatta 2 csavar , km spirál,kűrt,féklámpagomba,fékolajtartály csövei,kormányrúd,
Hátul pótrugókar (stabikarkinézetű), összes motorra vezető kábel, benzincső,önindítóra menő kábelek,
hirtelen ennyi, majd kipótolják az okosok Roll Eyes

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #65419 Dátum: 2013 Január 19, 19:38:22 »

Köszönöm, nagyon hasznos információk most nekem az alábbiak!!   Grin Grin Grin

 

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65418 Dátum: 2013 Január 19, 19:38:16 »

Egy barátom kérdésére kérnék nyilvánosan tanácsokat szakiktól, tapasztaltaktól:
Érdemes-e az eredeti karburátort megőrizni, annak felújíttatásában gondolkozni (ha igen hol?), vagy nem biztos a sikere és vegyen egy új Brosolt? (vagy az sem jó ... ?)
(valamint a napokban felvetődött kormánybőröző elérhetőségét is kérném priv. ha lehet!)
egy karbi nem űrtechnika.
ha a megadott méretű fúvókák vannak benne, sok baja nem lehet.

engem sokszor becumiztatott a gyújtás, ami tökre a karbi hibájára hajazó tüneteket produkált.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65417 Dátum: 2013 Január 19, 19:31:18 »

A mai nap jól alakult nekem.   Grin Grin A bogaram kissé viseletes gúnyája helyett  Embarrassed szereztem egy
majdnem tökéleteset, ami mindenben stimmel az eredetivel.  Shocked Grin A fontos részei tökéletesek.
Viszont így le kell emelnem az alvázról, amitől eléggé fázom.
Hát ez van. Kérdésem evvel összefüggésben:
Mit kell lekötnöm, és hány csavar és hol tartja a kasznit?

Köszönöm!!


elöl :benzintankot ki alatta 2 csavar , km spirál,kűrt,féklámpagomba,fékolajtartály csövei,kormányrúd,
Hátul pótrugókar (stabikarkinézetű), összes motorra vezető kábel, benzincső,önindítóra menő kábelek,
hirtelen ennyi, majd kipótolják az okosok Roll Eyes

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #65416 Dátum: 2013 Január 19, 19:29:26 »

Jó sok !  Shocked Shocked

Lekötnöm a kormányrudat, üa vezetéket  illetve hátul a motorhoz vezető elektromosságot kell?

No és hány embert szerezzek a leemeléséhez???




Bár nem Bogaram van, de főbb pontjaiban megegyezik a rögzítés:
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
« Utoljára szerkesztve: 2013 Január 19, 19:31:21 írta kövi »

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #65415 Dátum: 2013 Január 19, 19:27:15 »

Bár nem Bogaram van, de főbb pontjaiban megegyezik a rögzítés:
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető LovasB
Hozzászólások: 2177


« Hozzászólás #65414 Dátum: 2013 Január 19, 19:26:01 »

A mai nap jól alakult nekem.   Grin Grin A bogaram kissé viseletes gúnyája helyett  Embarrassed szereztem egy
majdnem tökéleteset, ami mindenben stimmel az eredetivel.  Shocked Grin A fontos részei tökéletesek.
Viszont így le kell emelnem az alvázról, amitől eléggé fázom.
Hát ez van. Kérdésem evvel összefüggésben:
Mit kell lekötnöm, és hány csavar és hol tartja a kasznit?
Köszönöm!!
Bár nem Bogaram van, de főbb pontjaiban megegyezik a rögzítés:


http://vwtyp181.blogspot.com/
VW Typ 181: 1974 "The Thing" ,Hecho en Mexico
VW Typ 181: 1973 & 1976 "megleszcsinálva"
VW Jetta 2 1.6TD 1989
és még sok más:-)
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #65413 Dátum: 2013 Január 19, 19:22:27 »

 Grin

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #65412 Dátum: 2013 Január 19, 19:21:44 »

A mai nap jól alakult nekem.   Grin Grin A bogaram kissé viseletes gúnyája helyett  Embarrassed szereztem egy
majdnem tökéleteset, ami mindenben stimmel az eredetivel.  Shocked Grin A fontos részei tökéletesek.
Viszont így le kell emelnem az alvázról, amitől eléggé fázom.
Hát ez van. Kérdésem evvel összefüggésben:
Mit kell lekötnöm, és hány csavar és hol tartja a kasznit?

Köszönöm!!



[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
« Utoljára szerkesztve: 2013 Január 19, 19:23:23 írta kövi »

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #65411 Dátum: 2013 Január 19, 19:20:10 »

Nem emlékszem a pontos összegre, de majdnem 30-at fizettem a karbiért úgy, hogy a Merki elmondása szerint nem is volt annyira szar a karbim. Ennyiből szerintem lehet újat venni, ha nem is a Hudáknál, de Amerikából biztosan.
Én még 2006-ban fizettem 20.000-Forintot,akkoriban 25.000-Forintért ment a zsír új Brosol.

A Breuer mindig mondta,hogy vegyek újat,és az is lett belőle.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #65410 Dátum: 2013 Január 19, 19:06:28 »

Szerintem azt is kéne tudni hozzá, hogy egyáltalán mi baja van.
Ja, kiindulásnak az sem rossz!

Bácsi Győző
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #65409 Dátum: 2013 Január 19, 18:38:42 »

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Elgondolkodtató. Továbbítom öreg barátomnak.
A közvetlen ismeretségi körömben is van jól működő Brosol. Viszont jó lenne megmenteni az eredeti is, esetleg kevesebb pénzből ...
Azt látom mennyibe kerül egy új, de érdekes lehetne még a felújítás költségének ismeretében az összehasonlítás.
Meglátjuk milyen információt kaphatunk majd telefonon.
 
Szerintem azt is kéne tudni hozzá, hogy egyáltalán mi baja van.
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #65408 Dátum: 2013 Január 19, 17:44:46 »

Azért ez erős túlzás szerintem.

Nem emlékszem a pontos összegre, de majdnem 30-at fizettem a karbiért úgy, hogy a Merki elmondása szerint nem is volt annyira szar a karbim. Ennyiből szerintem lehet újat venni, ha nem is a Hudáknál, de Amerikából biztosan.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #65407 Dátum: 2013 Január 19, 17:41:00 »

Azért ez erős túlzás szerintem.

Nem  Roll Eyes

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65406 Dátum: 2013 Január 19, 16:58:46 »

abból az árból vehettem volna akár egy újat is.

Azért ez erős túlzás szerintem.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #65405 Dátum: 2013 Január 19, 15:23:19 »

Engem meg a Csillag és a Szabó Mikiék is lebeszéltek az újról, mert gyalázatos minőségű.
Nem mindegyhogy az új karbi "Made in China" felíratos,vagy Brosol.
A kettő ég és föld!
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #65404 Dátum: 2013 Január 19, 14:37:50 »

Miért szerinted én kivel csináltattam???

Amúgy már Maresz is írta,tíz felújított karbiból három amit jól eltalálnak.
Nem egy jó arány.

Én is a Merkinél csináltattam, nem volt olcsó, abból az árból vehettem volna akár egy újat is.
Sajnos voltak gondjaim vele a felújítás után, annak ellenére, hogy mikor visszakaptam, úgy nézett ki, mint egy új.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65403 Dátum: 2013 Január 19, 14:15:42 »

Miért szerinted én kivel csináltattam???

Amúgy már Maresz is írta,tíz felújított karbiból három amit jól eltalálnak.
Nem egy jó arány.
szerintem ez marhaság. ha egy karbin nincs mechanikai sérülés menetek kiszakadva úszóház repedés tengelykiverődés akkor azt fel lehet újítani , a motorhoz igazítás a művészet .Ezek 40-50 éves karbik szanaszét buherált fúrt faragott  keverőcsövekkel,fúvókákkal  . Belekerülhet 10-20 liter benzinbe és napokba mire az ember "tökéletesre" hangolja .Álltalában ennyi időt pénzt nem szán rá senki.  Tegnap előtt a saját karbimmal járattam egy t2motort aztán a gazdája adott egy szedett-vedett 34est hogy nincs más ezt kell felrakni, este fél hattól negyed tízig baszakodtam vele mire állványon szépen jár és akkor még hol van hogy kocsiban hogy fog viselkedni. Lehet hogy paraszt vagyok és nem is értek hozzá de az elszántságom megvan.. Roll Eyes

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #65402 Dátum: 2013 Január 19, 11:55:18 »

Engem meg a Csillag és a Szabó Mikiék is lebeszéltek az újról, mert gyalázatos minőségű.

Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Elgondolkodtató. Továbbítom öreg barátomnak.
A közvetlen ismeretségi körömben is van jól működő Brosol. Viszont jó lenne megmenteni az eredeti is, esetleg kevesebb pénzből ...
Azt látom mennyibe kerül egy új, de érdekes lehetne még a felújítás költségének ismeretében az összehasonlítás.
Meglátjuk milyen információt kaphatunk majd telefonon.
 

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #65401 Dátum: 2013 Január 19, 11:36:05 »

Karbi felújítás zsákbamacska,nem mindig sikerül.

Én az új Brosolt javasolnám.Én végigjártam,először felújítattam a gyári karbimat,aztán mégis új Brosol lett belőle.
Engem meg a Csillag és a Szabó Mikiék is lebeszéltek az újról, mert gyalázatos minőségű.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #65400 Dátum: 2013 Január 19, 10:51:07 »

A Merki félék jellemzően sikerülni szoktak. Alapos ember.

Miért szerinted én kivel csináltattam???

Amúgy már Maresz is írta,tíz felújított karbiból három amit jól eltalálnak.
Nem egy jó arány.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #65399 Dátum: 2013 Január 19, 10:44:10 »

A Merki félék jellemzően sikerülni szoktak. Alapos ember.

Karbi felújítás zsákbamacska,nem mindig sikerül.

Én az új Brosolt javasolnám.Én végigjártam,először felújítattam a gyári karbimat,aztán mégis új Brosol lett belőle.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #65398 Dátum: 2013 Január 19, 09:49:07 »

Egy barátom kérdésére kérnék nyilvánosan tanácsokat szakiktól, tapasztaltaktól:
Érdemes-e az eredeti karburátort megőrizni, annak felújíttatásában gondolkozni (ha igen hol?), vagy nem biztos a sikere és vegyen egy új Brosolt? (vagy az sem jó ... ?)
(valamint a napokban felvetődött kormánybőröző elérhetőségét is kérném priv. ha lehet!)
Karbi felújítás zsákbamacska,nem mindig sikerül.

Én az új Brosolt javasolnám.Én végigjártam,először felújítattam a gyári karbimat,aztán mégis új Brosol lett belőle.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #65397 Dátum: 2013 Január 19, 09:19:34 »

Merki Pista csinál karbifelújítást, nem tudom mennyi a brazil, hogy megéri-e.

http://www.merki.hu/munkaink_elemei/karburator.html



Köszönöm!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65396 Dátum: 2013 Január 19, 09:12:08 »

Egy barátom kérdésére kérnék nyilvánosan tanácsokat szakiktól, tapasztaltaktól:
Érdemes-e az eredeti karburátort megőrizni, annak felújíttatásában gondolkozni (ha igen hol?), vagy nem biztos a sikere és vegyen egy új Brosolt? (vagy az sem jó ... ?)
(valamint a napokban felvetődött kormánybőröző elérhetőségét is kérném priv. ha lehet!)
Merki Pista csinál karbifelújítást, nem tudom mennyi a brazil, hogy megéri-e.

http://www.merki.hu/munkaink_elemei/karburator.html


Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #65395 Dátum: 2013 Január 19, 08:48:31 »

Egy barátom kérdésére kérnék nyilvánosan tanácsokat szakiktól, tapasztaltaktól:
Érdemes-e az eredeti karburátort megőrizni, annak felújíttatásában gondolkozni (ha igen hol?), vagy nem biztos a sikere és vegyen egy új Brosolt? (vagy az sem jó ... ?)
(valamint a napokban felvetődött kormánybőröző elérhetőségét is kérném priv. ha lehet!)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető R.e.t.r.o
Hozzászólások: 94


« Hozzászólás #65394 Dátum: 2013 Január 18, 20:51:56 »

Még nem kapott a sóderessel Smiley


De hiszekneki Cool
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65393 Dátum: 2013 Január 18, 19:37:20 »

Még nem kapott a sóderessel Smiley
gonosz vagy :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #65392 Dátum: 2013 Január 18, 17:27:41 »

Még nem kapott a sóderessel Smiley

Pityubácsinak már nem is hiszed el?  Evil
Oldalak: 1 ... 375 376 377 378 379 [380] 381 382 383 384 385 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.195 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.