www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 12, 21:09:19

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 417 418 419 420 421 [422] 423 424 425 426 427 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13087341 alkalommal)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63752 Dátum: 2012 Szeptember 17, 16:57:14 »

Azért tört el, mert nem állt rendesen a pedálban. Minden gázadásnál hajlított rajta egyet, ahelyett, hogy a kanyarrésze fordult volna a lukában.
Ha jól van összerakva akkor évtizedekig jó egy bowden.
A cső amin kijön annak az alját bevágja elfűrészeli 50 év alatt. Ez is egy hibaforrás.
1303LS
« Hozzászólás #63751 Dátum: 2012 Szeptember 17, 16:52:00 »

A képen látszik, hogy tőben letörött. Csináltam 3 tartalékot, és van 2 darab ami nem sodort bowden, hanem egyszálas. Egyiket rézcsővel erősítettem meg. A kis Z formát kell nézni a bowden végén.  A munkafolyamat végén cinbe mártottam a végüket. Remélem addig tudok bogarazni még, hogy elszakítom mind a három tartalékot.
Azért tört el, mert nem állt rendesen a pedálban. Minden gázadásnál hajlított rajta egyet, ahelyett, hogy a kanyarrésze fordult volna a lukában.
Ha jól van összerakva akkor évtizedekig jó egy bowden.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63750 Dátum: 2012 Szeptember 17, 16:42:24 »

Jártam már én is így  Undecided Közel 10 kilométert kellett gázbowden nélkül megtennem. Rajtam egy csavarhúzó segített. Befeszítettem, hogy legyen kellő fordulat és jó is volt minden.  Grin
A képen látszik, hogy tőben letörött. Csináltam 3 tartalékot, és van 2 darab ami nem sodort bowden, hanem egyszálas. Egyiket rézcsővel erősítettem meg. A kis Z formát kell nézni a bowden végén.  A munkafolyamat végén cinbe mártottam a végüket. Remélem addig tudok bogarazni még, hogy elszakítom mind a három tartalékot.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #63749 Dátum: 2012 Szeptember 16, 09:21:30 »

http://elitevwclub.blog.hu/2012/09/16/the_914_assembly

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Csosza007
Hozzászólások: 669


« Hozzászólás #63748 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:44:41 »

Ma szivatóval autóztam a városban, mert elszakadt a gázbowdenem. A kézi szivatós autóval hibátlanul lehet közlekedni. Egy nagy jópont a VW bogár ezen típusának. Otthon megérkezéskor kapott egy puszit a kocsi.
Jártam már én is így  Undecided Közel 10 kilométert kellett gázbowden nélkül megtennem. Rajtam egy csavarhúzó segített. Befeszítettem, hogy legyen kellő fordulat és jó is volt minden.  Grin
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63747 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:37:33 »

az szép. De olyankor nem dúsít?
Valószínűleg igen. Viszont felhasználja a haladáshoz a motor a benzint. Az olajból meg el fog párologni idővel a benzin. Nem néztem meg, de hétfőn megnézem az olajat, hogy mennyire hígult fel. A szivató vezérli is egy kar segítségével a gázadást ezen a karburátoron ami nekem van.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #63746 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:19:00 »

Ma szivatóval autóztam a városban, mert elszakadt a gázbowdenem. A kézi szivatós autóval hibátlanul lehet közlekedni. Egy nagy jópont a VW bogár ezen típusának. Otthon megérkezéskor kapott egy puszit a kocsi.
az szép. De olyankor nem dúsít?

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63745 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:04:49 »

Ma szivatóval autóztam a városban, mert elszakadt a gázbowdenem. A kézi szivatós autóval hibátlanul lehet közlekedni. Egy nagy jópont a VW bogár ezen típusának. Otthon megérkezéskor kapott egy puszit a kocsi.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63744 Dátum: 2012 Szeptember 15, 06:00:02 »

Régen sem gondolták máshogy. Ha megnézed a hátsó kerekeket, akkor látható a negatív kerékdőlés. Ezen van a nagyobb terhelés, vagyis ezzel lehet növelni a kanyarsebességet. Az első kerekek pozitív dőlése a rásegítés nélküli kormányzás miatt van, ez volt a "rásegítés". Túl nagy pozitív dőlés esetén viszont alulkormányzottá válhat az autó.
szerintem meg ha megnézed a képen, akkor kanyarban éppen rátámaszt az ívkülső kerékre és úgy kerül szépen helyre a futófelület.

de bogárnál ez tényleg nem üzemszerű.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #63743 Dátum: 2012 Szeptember 14, 23:55:27 »

ezt régen miért gondolták máshogy? mármint a versenyautóknak miért dőlt kifelé a kerekük?
<beszúrt kép törölve>

Régen sem gondolták máshogy. Ha megnézed a hátsó kerekeket, akkor látható a negatív kerékdőlés. Ezen van a nagyobb terhelés, vagyis ezzel lehet növelni a kanyarsebességet. Az első kerekek pozitív dőlése a rásegítés nélküli kormányzás miatt van, ez volt a "rásegítés". Túl nagy pozitív dőlés esetén viszont alulkormányzottá válhat az autó.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #63742 Dátum: 2012 Szeptember 14, 20:24:59 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?

Ha nem volt megemelve előtte a kocsi és ez az alapállás, akkor ez annyira nem jó. El kellene vinni beállíttatni a futóművedet. A felső gombfej egy excenteres csavarban van benne, azzal pillanatok alatt belőhető a gyári érték, de utána az összetartást is be kell állítani, mert azt is viszi magával.

A negatív dőlést terpesztésnek hívjuk, ez jelenti a függőlegeshez képest befelé dőlő kereket, azaz a felső rész beljebb van mint az alsó.
A terpesztés jó a nagy sebességű kanyarvételhez, mert ilyenkor a centrifugális erő kifelé igyekszik feszíteni a kereket, azaz kényszeríti a függőleges állás felé, így növekszik a guminak az úttal érintkező felülete és növekszik a tapadás is.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #63741 Dátum: 2012 Szeptember 14, 20:17:02 »

ezt régen miért gondolták máshogy? mármint a versenyautóknak miért dőlt kifelé a kerekük?
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #63740 Dátum: 2012 Szeptember 14, 19:29:33 »

Lehet ez kanyarban jól jöhet.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #63739 Dátum: 2012 Szeptember 14, 17:33:39 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?

Lehet ez kanyarban jól jöhet. Mindenesetre a végső állítás előtt utánanézek adatoknak...

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63738 Dátum: 2012 Szeptember 14, 11:02:03 »




Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63737 Dátum: 2012 Szeptember 14, 11:00:21 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?

na ez jó kérdés. Én kicseréltem minden gömbfejet, meg tűgörgőt. be van állítva a futómű, a gumi nem kopik félre és mégis az enyémnek is negatív dőlése van. 

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #63736 Dátum: 2012 Szeptember 14, 10:52:49 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?


[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63735 Dátum: 2012 Szeptember 14, 10:37:53 »

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7lm31Rqg5i0#!

Ezen be fogtok sz@rni! Nem véletlen tettem ide, és ismerős ez az eset sokak számára.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #63734 Dátum: 2012 Szeptember 12, 19:49:48 »

A váltóba és a motorba is egyaránt 2.5 liter megy.

A váltóknál egy pici különbség van attól függően, hogy melyik difi ház van benne és olajos vagy száraz féltengelyes.
2.2-2.6-ig vátozik.  2.2 liter a nagy difiház a száraz féltengelyesben.

Kösz a választ!

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
1303LS
« Hozzászólás #63733 Dátum: 2012 Szeptember 12, 18:12:01 »

volt/van ilyen gondolatom.
miért?
SZVSZ ilyen "ismeretlen" összetételű ötvözeteknél 10 hegesztőből aki el is vállalja 9 örül ha a lukat befoltozza, hogy ne follyon ki az olaj, vagy csapágyfészket felhegeszt megmunkálható méretre. Teherviselő (ráadásul nagy terhet) elemet felhegeszteni talán a NASA tudna neked, de az is a nagykomputerén tervezné meg a megfelelő felhegesztendő bordákat amik elosztják a keletkező erőket a felületen.
1303LS
« Hozzászólás #63732 Dátum: 2012 Szeptember 12, 18:08:15 »

Typ3-ba a bogár rövid váltó (száraz) betehető alakítás nélkül, vagy valamit kell faragni a kapcsolótengely bevezetésénél? Illetve fordítva?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63731 Dátum: 2012 Szeptember 12, 17:15:48 »

garázsban nem tökmindegy?
pár szalma bála kellene köré és mehetne a lost&foundba. a por+pokháló már adott hozzá kívülről. Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63730 Dátum: 2012 Szeptember 12, 17:10:46 »

Hegesztett ponthoz akarod rögzíteni a váltót?
garázsban nem tökmindegy?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63729 Dátum: 2012 Szeptember 12, 17:04:31 »

Hegesztett ponthoz akarod rögzíteni a váltót?
volt/van ilyen gondolatom.
miért?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
1303LS
« Hozzászólás #63728 Dátum: 2012 Szeptember 12, 16:56:48 »

+váltó rögzítés, merevítés. feszesebben álljon az a váltó a garázsban
Hegesztett ponthoz akarod rögzíteni a váltót?
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #63727 Dátum: 2012 Szeptember 12, 16:49:45 »


Valszeg a dudagombod nincs meg.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63726 Dátum: 2012 Szeptember 12, 13:40:23 »

garázsváltó? Földrengés volt?   Evil
+váltó rögzítés, merevítés. feszesebben álljon az a váltó a garázsban

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63725 Dátum: 2012 Szeptember 12, 13:32:36 »

megoldjuk, csak bonyolultabb. 
garázsváltó? Földrengés volt?   Evil

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63724 Dátum: 2012 Szeptember 12, 12:58:41 »




Buzi, aki fékez! :-)))
Elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #63723 Dátum: 2012 Szeptember 12, 12:49:35 »



« Utoljára szerkesztve: 2012 Szeptember 12, 12:52:36 írta kormányzoo »
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63722 Dátum: 2012 Szeptember 12, 12:49:17 »

megoldjuk, csak bonyolultabb. 

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63721 Dátum: 2012 Szeptember 12, 12:46:43 »




Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63720 Dátum: 2012 Szeptember 12, 12:44:44 »

Alu-magnezium otvozet.
jó móka lesz akkor hegeszteni.  Lips Sealed

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #63719 Dátum: 2012 Szeptember 12, 12:41:54 »

Igen, valóban nagyon bonyolult. És gyorsan kell megcsinálni, mert ha meghal az a pár ember, aki segíteni tud, akkor Bogár duda nélkül marad az emberiség.

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63718 Dátum: 2012 Szeptember 12, 12:04:04 »

Váltónak a háza milyen anyagból van?
Alu vagy vas?
Alu-magnezium otvozet.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63717 Dátum: 2012 Szeptember 12, 11:53:52 »

Váltónak a háza milyen anyagból van?
Alu vagy vas?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #63716 Dátum: 2012 Szeptember 12, 11:48:52 »

A váltóba és a motorba is egyaránt 2.5 liter megy.

A váltóknál egy pici különbség van attól függően, hogy melyik difi ház van benne és olajos vagy száraz féltengelyes.
2.2-2.6-ig vátozik.  2.2 liter a nagy difiház a száraz féltengelyesben.

Köszönöm az infot... én valahogy kevesebbre emlékeztem, de jó tudni... Wink Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63715 Dátum: 2012 Szeptember 12, 11:08:10 »

A váltóba is??? Nem csak a motorba??? Shocked

A váltóba és a motorba is egyaránt 2.5 liter megy.

A váltóknál egy pici különbség van attól függően, hogy melyik difi ház van benne és olajos vagy száraz féltengelyes.
2.2-2.6-ig vátozik.  2.2 liter a nagy difiház a száraz féltengelyesben.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #63714 Dátum: 2012 Szeptember 12, 09:41:08 »

2.5 liter

A váltóba is??? Nem csak a motorba??? Shocked

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63713 Dátum: 2012 Szeptember 12, 09:32:11 »

megnézném a varázsló arcát mikor egy hatvanas környékibe  kell kürtöt varázsolni amiről azt sem tudni éppen melyik fajta kormány volt benne ... annyira nem lenne öszinte a mosolya  Wink

A "hatvanas környéki"  esetében nekem sehogy sem lenn őszinte a mosolyom.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 417 418 419 420 421 [422] 423 424 425 426 427 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.203 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.