www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 31, 23:11:28

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 417 418 419 420 421 [422] 423 424 425 426 427 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14801032 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63771 Dátum: 2012 Szeptember 19, 08:57:44 »


Tatabányáról hazafelé viszont elkezdett rángatni.

Gyújtáskábelekre és gyújtótrafóra (CPI-1280 van az enyémben) gyanakodtam.
Találtam 1 db rossz gyertyapipát azt kicseréltem. Vasárnap felmentünk a Bátrak Versenyére Balassagyarmatra. Bogár gyönyörűen indult, jobban vette a lapot. Szendehely magasságában elkezdett a gyújtás kihagyogatni.
Visszafelé ugyanezt tapasztaltuk 20 perc után rángatni kezdet. Itthon kicseréltem a trafót (egy másik CPI-1280-ra). Ma este teszteltem tökéletes lett. Smiley






Nekem 2 db CPI halt meg ugyanígy. Amikor meleg, akkor nincs vagy kicsi a szikra.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #63770 Dátum: 2012 Szeptember 18, 22:41:04 »

Nemrégiben Megyónál járt a bogár. Amit megbeszéltünk nagyon jól megcsinálta, maximálisan elégedett vagyok a munkájával. Azóta autó repül, keveset fogyaszt...

Tatabányáról hazafelé viszont elkezdett rángatni.

Gyújtáskábelekre és gyújtótrafóra (CPI-1280 van az enyémben) gyanakodtam.
Találtam 1 db rossz gyertyapipát azt kicseréltem. Vasárnap felmentünk a Bátrak Versenyére Balassagyarmatra. Bogár gyönyörűen indult, jobban vette a lapot. Szendehely magasságában elkezdett a gyújtás kihagyogatni.
Visszafelé ugyanezt tapasztaltuk 20 perc után rángatni kezdet. Itthon kicseréltem a trafót (egy másik CPI-1280-ra). Ma este teszteltem tökéletes lett. Smiley

Héten még ki kéne cserélnem a hátsó lengéscsillapítókat. Ha időm engedi bekerülnek a Kayabák.



Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63769 Dátum: 2012 Szeptember 18, 19:06:32 »

Pár perce hívott a Porsche M5, hogy oktober 13-án a hungaroringen bemutatják a hetes gofot, és minden vw tulajdonost szeretettel várnak. Egy golf 1-est sorsolnak ki. Golf bemutató.hu oldalon kell regisztrálni. Nincs is is ilyen, csak felbaszták az agyamat. Legalább is nem találtam meg. Megint egy sorozatban gyártott szemét. Azért megnézem, ha nem esik az eső, és ingyen van a belépő.
golftalalkozo.hu-t próbáld inkább...

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63768 Dátum: 2012 Szeptember 18, 19:02:26 »

Pár perce hívott a Porsche M5, hogy oktober 13-án a hungaroringen bemutatják a hetes gofot, és minden vw tulajdonost szeretettel várnak. Egy golf 1-est sorsolnak ki. Golf bemutató.hu oldalon kell regisztrálni. Nincs is is ilyen, csak felbaszták az agyamat. Legalább is nem találtam meg. Megint egy sorozatban gyártott szemét. Azért megnézem, ha nem esik az eső, és ingyen van a belépő.
Nem elérhető szilati
Hozzászólások: 1119


« Hozzászólás #63767 Dátum: 2012 Szeptember 17, 23:30:07 »

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #63766 Dátum: 2012 Szeptember 17, 22:19:08 »

Az igaz, hogy mind szar még a VW golf is. Magától leesnek az alkatrészék! Van is erre egy dobozom rendszeresítve. Az a jó, hogy ezek nélkül is ugyan úgy működik minden. Ennyi erővel ki is hagyhatták vona ezeket az alkatrészeket. Írni is fogok a gyárnak ezzel kapcsolatban. A következő autóm nem VW lesz ez már biztos.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #63765 Dátum: 2012 Szeptember 17, 20:55:29 »

Az igaz, hogy mind szar még a VW golf is. Írni is fogok a gyárnak ezzel kapcsolatban. A következő autóm nem VW lesz ez már biztos.
Jezusom ... Jezusom ...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #63764 Dátum: 2012 Szeptember 17, 20:54:24 »

Bevágja a csövet a bowden és megszorul. Ha többszálas az meg elszakad, mert a vékonyka szálakat elvágja. Ilyen szar konstrukció. A cső végébe valami bronz perselyt kéne bedugni ami megszorul. A kispolski is ilyen az is szar. Talán a zsírzás segít valamit, de ezt nem szokta senki kenni.
Én a cső végét kihajlítottam trombita formára, és nem lett baja a bowdennek.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #63763 Dátum: 2012 Szeptember 17, 20:11:22 »

Az igaz, hogy mind szar még a VW golf is. Magától leesnek az alkatrészék! Van is erre egy dobozom rendszeresítve. Az a jó, hogy ezek nélkül is ugyan úgy működik minden. Ennyi erővel ki is hagyhatták vona ezeket az alkatrészeket. Írni is fogok a gyárnak ezzel kapcsolatban. A következő autóm nem VW lesz ez már biztos.


Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63762 Dátum: 2012 Szeptember 17, 18:32:17 »

Erről valami közelebbi? Akár csak egy név?
1983-ban mesélte nekem a Szabó Sanyi aki a csoportvezetőm volt, és Vecsésen lakott. Bemész Vecsésre és az első utca jobbra. utcanevet nem tudok. Öregeket kérdezz meg.
1303LS
« Hozzászólás #63761 Dátum: 2012 Szeptember 17, 18:27:30 »

A következő autóm nem VW lesz ez már biztos.
Teljesen mindegy melyiket veszed meg. Letakarod az emblémát és azt választod amelyik tetszik és úgy megy ahogy Te szeretnéd.
Kifizeted és leszarod.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63760 Dátum: 2012 Szeptember 17, 18:27:01 »




Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #63759 Dátum: 2012 Szeptember 17, 18:26:06 »

A kerékkulcsok Vecsésen készültek.
Erről valami közelebbi? Akár csak egy név?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63758 Dátum: 2012 Szeptember 17, 18:18:55 »

Józsi! Hasonlítsd már össze egy ma gyártott autóval/alkatrésszel. Melyik bír ki 5-10 évnél többet?
Az igaz, hogy mind szar még a VW golf is. Magától leesnek az alkatrészék! Van is erre egy dobozom rendszeresítve. Az a jó, hogy ezek nélkül is ugyan úgy működik minden. Ennyi erővel ki is hagyhatták vona ezeket az alkatrészeket. Írni is fogok a gyárnak ezzel kapcsolatban. A következő autóm nem VW lesz ez már biztos.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63757 Dátum: 2012 Szeptember 17, 17:54:29 »

De rossz! A főtengelyem is 50 év alatt eltörött, pedig volt még egy lépcső rajta. Van olyan schwimmwagen alkatrészem amit 1941-ben gyártottak, és hibátlan a mai napig! Gumiból van ráadásul az alkatrész. Amúgy a főtengelyeket a Csepel művekben gyártották. Dunaújvárosban hengerelték a VW bogarakhoz a lemezeket eleinte. A kerékkulcsok Vecsésen készültek. A kürtök az EVIG-ben. Ja és Barényi Béla alkotása a kocsi. Ennek ellenére tönkremennek az alkatrészek.
Józsi! Hasonlítsd már össze egy ma gyártott autóval/alkatrésszel. Melyik bír ki 5-10 évnél többet?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63756 Dátum: 2012 Szeptember 17, 17:53:00 »

úgy értem, ha 50 év alatt, az nem olyan rossz...  Grin
De rossz! A főtengelyem is 50 év alatt eltörött, pedig volt még egy lépcső rajta. Van olyan schwimmwagen alkatrészem amit 1941-ben gyártottak, és hibátlan a mai napig! Gumiból van ráadásul az alkatrész. Amúgy a főtengelyeket a Csepel művekben gyártották. Dunaújvárosban hengerelték a VW bogarakhoz a lemezeket eleinte. A kerékkulcsok Vecsésen készültek. A kürtök az EVIG-ben. Ja és Barényi Béla alkotása a kocsi. Ennek ellenére tönkremennek az alkatrészek.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63755 Dátum: 2012 Szeptember 17, 17:33:13 »

Bevágja a csövet a bowden és megszorul. Ha többszálas az meg elszakad, mert a vékonyka szálakat elvágja. Ilyen szar konstrukció. A cső végébe valami bronz perselyt kéne bedugni ami megszorul. A kispolski is ilyen az is szar. Talán a zsírzás segít valamit, de ezt nem szokta senki kenni.
úgy értem, ha 50 év alatt, az nem olyan rossz...  Grin

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63754 Dátum: 2012 Szeptember 17, 17:31:52 »

cseszd meg, 50 év alatt......  Roll Eyes
Bevágja a csövet a bowden és megszorul. Ha többszálas az meg elszakad, mert a vékonyka szálakat elvágja. Ilyen szar konstrukció. A cső végébe valami bronz perselyt kéne bedugni ami megszorul. A kispolski is ilyen az is szar. Talán a zsírzás segít valamit, de ezt nem szokta senki kenni.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63753 Dátum: 2012 Szeptember 17, 17:13:36 »

A cső amin kijön annak az alját bevágja elfűrészeli 50 év alatt. Ez is egy hibaforrás.
cseszd meg, 50 év alatt......  Roll Eyes

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63752 Dátum: 2012 Szeptember 17, 16:57:14 »

Azért tört el, mert nem állt rendesen a pedálban. Minden gázadásnál hajlított rajta egyet, ahelyett, hogy a kanyarrésze fordult volna a lukában.
Ha jól van összerakva akkor évtizedekig jó egy bowden.
A cső amin kijön annak az alját bevágja elfűrészeli 50 év alatt. Ez is egy hibaforrás.
1303LS
« Hozzászólás #63751 Dátum: 2012 Szeptember 17, 16:52:00 »

A képen látszik, hogy tőben letörött. Csináltam 3 tartalékot, és van 2 darab ami nem sodort bowden, hanem egyszálas. Egyiket rézcsővel erősítettem meg. A kis Z formát kell nézni a bowden végén.  A munkafolyamat végén cinbe mártottam a végüket. Remélem addig tudok bogarazni még, hogy elszakítom mind a három tartalékot.
Azért tört el, mert nem állt rendesen a pedálban. Minden gázadásnál hajlított rajta egyet, ahelyett, hogy a kanyarrésze fordult volna a lukában.
Ha jól van összerakva akkor évtizedekig jó egy bowden.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63750 Dátum: 2012 Szeptember 17, 16:42:24 »

Jártam már én is így  Undecided Közel 10 kilométert kellett gázbowden nélkül megtennem. Rajtam egy csavarhúzó segített. Befeszítettem, hogy legyen kellő fordulat és jó is volt minden.  Grin
A képen látszik, hogy tőben letörött. Csináltam 3 tartalékot, és van 2 darab ami nem sodort bowden, hanem egyszálas. Egyiket rézcsővel erősítettem meg. A kis Z formát kell nézni a bowden végén.  A munkafolyamat végén cinbe mártottam a végüket. Remélem addig tudok bogarazni még, hogy elszakítom mind a három tartalékot.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #63749 Dátum: 2012 Szeptember 16, 09:21:30 »

http://elitevwclub.blog.hu/2012/09/16/the_914_assembly

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Csosza007
Hozzászólások: 669


« Hozzászólás #63748 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:44:41 »

Ma szivatóval autóztam a városban, mert elszakadt a gázbowdenem. A kézi szivatós autóval hibátlanul lehet közlekedni. Egy nagy jópont a VW bogár ezen típusának. Otthon megérkezéskor kapott egy puszit a kocsi.
Jártam már én is így  Undecided Közel 10 kilométert kellett gázbowden nélkül megtennem. Rajtam egy csavarhúzó segített. Befeszítettem, hogy legyen kellő fordulat és jó is volt minden.  Grin
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63747 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:37:33 »

az szép. De olyankor nem dúsít?
Valószínűleg igen. Viszont felhasználja a haladáshoz a motor a benzint. Az olajból meg el fog párologni idővel a benzin. Nem néztem meg, de hétfőn megnézem az olajat, hogy mennyire hígult fel. A szivató vezérli is egy kar segítségével a gázadást ezen a karburátoron ami nekem van.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #63746 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:19:00 »

Ma szivatóval autóztam a városban, mert elszakadt a gázbowdenem. A kézi szivatós autóval hibátlanul lehet közlekedni. Egy nagy jópont a VW bogár ezen típusának. Otthon megérkezéskor kapott egy puszit a kocsi.
az szép. De olyankor nem dúsít?

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63745 Dátum: 2012 Szeptember 15, 22:04:49 »

Ma szivatóval autóztam a városban, mert elszakadt a gázbowdenem. A kézi szivatós autóval hibátlanul lehet közlekedni. Egy nagy jópont a VW bogár ezen típusának. Otthon megérkezéskor kapott egy puszit a kocsi.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63744 Dátum: 2012 Szeptember 15, 06:00:02 »

Régen sem gondolták máshogy. Ha megnézed a hátsó kerekeket, akkor látható a negatív kerékdőlés. Ezen van a nagyobb terhelés, vagyis ezzel lehet növelni a kanyarsebességet. Az első kerekek pozitív dőlése a rásegítés nélküli kormányzás miatt van, ez volt a "rásegítés". Túl nagy pozitív dőlés esetén viszont alulkormányzottá válhat az autó.
szerintem meg ha megnézed a képen, akkor kanyarban éppen rátámaszt az ívkülső kerékre és úgy kerül szépen helyre a futófelület.

de bogárnál ez tényleg nem üzemszerű.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #63743 Dátum: 2012 Szeptember 14, 23:55:27 »

ezt régen miért gondolták máshogy? mármint a versenyautóknak miért dőlt kifelé a kerekük?
<beszúrt kép törölve>

Régen sem gondolták máshogy. Ha megnézed a hátsó kerekeket, akkor látható a negatív kerékdőlés. Ezen van a nagyobb terhelés, vagyis ezzel lehet növelni a kanyarsebességet. Az első kerekek pozitív dőlése a rásegítés nélküli kormányzás miatt van, ez volt a "rásegítés". Túl nagy pozitív dőlés esetén viszont alulkormányzottá válhat az autó.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #63742 Dátum: 2012 Szeptember 14, 20:24:59 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?

Ha nem volt megemelve előtte a kocsi és ez az alapállás, akkor ez annyira nem jó. El kellene vinni beállíttatni a futóművedet. A felső gombfej egy excenteres csavarban van benne, azzal pillanatok alatt belőhető a gyári érték, de utána az összetartást is be kell állítani, mert azt is viszi magával.

A negatív dőlést terpesztésnek hívjuk, ez jelenti a függőlegeshez képest befelé dőlő kereket, azaz a felső rész beljebb van mint az alsó.
A terpesztés jó a nagy sebességű kanyarvételhez, mert ilyenkor a centrifugális erő kifelé igyekszik feszíteni a kereket, azaz kényszeríti a függőleges állás felé, így növekszik a guminak az úttal érintkező felülete és növekszik a tapadás is.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #63741 Dátum: 2012 Szeptember 14, 20:17:02 »

ezt régen miért gondolták máshogy? mármint a versenyautóknak miért dőlt kifelé a kerekük?
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #63740 Dátum: 2012 Szeptember 14, 19:29:33 »

Lehet ez kanyarban jól jöhet.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #63739 Dátum: 2012 Szeptember 14, 17:33:39 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?

Lehet ez kanyarban jól jöhet. Mindenesetre a végső állítás előtt utánanézek adatoknak...

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63738 Dátum: 2012 Szeptember 14, 11:02:03 »




Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #63737 Dátum: 2012 Szeptember 14, 11:00:21 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?

na ez jó kérdés. Én kicseréltem minden gömbfejet, meg tűgörgőt. be van állítva a futómű, a gumi nem kopik félre és mégis az enyémnek is negatív dőlése van. 

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #63736 Dátum: 2012 Szeptember 14, 10:52:49 »

A bogaram új helyen parkol a mélygarázsban, és így csak most tünt fel, hogy az első kerekeknek elég nagy negatív dőlése van (teteje kiljebb van mint az alja). Nooormális ez?


[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63735 Dátum: 2012 Szeptember 14, 10:37:53 »

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7lm31Rqg5i0#!

Ezen be fogtok sz@rni! Nem véletlen tettem ide, és ismerős ez az eset sokak számára.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #63734 Dátum: 2012 Szeptember 12, 19:49:48 »

A váltóba és a motorba is egyaránt 2.5 liter megy.

A váltóknál egy pici különbség van attól függően, hogy melyik difi ház van benne és olajos vagy száraz féltengelyes.
2.2-2.6-ig vátozik.  2.2 liter a nagy difiház a száraz féltengelyesben.

Kösz a választ!

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
1303LS
« Hozzászólás #63733 Dátum: 2012 Szeptember 12, 18:12:01 »

volt/van ilyen gondolatom.
miért?
SZVSZ ilyen "ismeretlen" összetételű ötvözeteknél 10 hegesztőből aki el is vállalja 9 örül ha a lukat befoltozza, hogy ne follyon ki az olaj, vagy csapágyfészket felhegeszt megmunkálható méretre. Teherviselő (ráadásul nagy terhet) elemet felhegeszteni talán a NASA tudna neked, de az is a nagykomputerén tervezné meg a megfelelő felhegesztendő bordákat amik elosztják a keletkező erőket a felületen.
1303LS
« Hozzászólás #63732 Dátum: 2012 Szeptember 12, 18:08:15 »

Typ3-ba a bogár rövid váltó (száraz) betehető alakítás nélkül, vagy valamit kell faragni a kapcsolótengely bevezetésénél? Illetve fordítva?
Oldalak: 1 ... 417 418 419 420 421 [422] 423 424 425 426 427 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.204 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.