www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 02, 00:33:28

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 518 519 520 521 522 [523] 524 525 526 527 528 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14819452 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #59731 Dátum: 2012 Január 20, 17:15:51 »

Sajnos valszeg nem lesz más megoldás...
Bár a "gyűjtögetést" nem tudom, hogyan tudom majd megoldani, mert lassan a tankolás is gondot jelent... ilyen árak mellett Undecided
Igaz, akkor viszon kit érdekel, ha csak a garázsban áll... Tongue Evil

A nagy kartergázt a hengerek kopottsága okozza. Most is árul a Maresz egy garnitúra használt 1.6-os hengert, én is adtam el már olcsón hibátlan henger/dugó készletet.
Keresel egy kisebb csapatot, egy délután alatt lecserélik a hengereket, én is szívesen segítek, a motorszerelős munkát megcsinálom, csak segítesenek kivenni, betenni és hozzatok light kólát meg csoki.  Cheesy

Ez, - ha szerencsénk van - teljesen megszünteti az olajfogyást és kartergázat, de nem fog örökké tartani, mert a használt csapágyaknak kicsit odatesz az új, jobb kompressziójú henger. Lehet, hogy 5000 km-en belül csapágyas lesz, de az is lehet, hogy még 40-50e km-t elmegy. Ezt nem lehet megjósolni, csak ha látnánk a csapágyak állapotát. De ahhoz jobban szét kell szedni...és akkor nem érdemes összerakni a régiekkel.... és lehet hogy fúrni kell, stb. stb. és már ott vagyunk a 200e ft-nál.

Ez az olcsó megoldás.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #59730 Dátum: 2012 Január 20, 16:50:23 »

en ugy tajekozodom, hogy latom itt a forumon, ki mikor irogatja a halal fontos dolgait+
kerdeses emberünk mar reggel 7 töl fontoskodik, este kesöig tehat munkaidöben is . ezt mar regebben megtargyaltuk, de ugylatszik nem valtoztatott semmin .
tehat en ezt latom ,  es  e-miatt szekalom kicsit , mert neki erre szüksege van !
Te biztos jobban tudod onnan a messzi távolból...
Az elmúlt 2.5 évben közvetlen közelről, napi szinten láttam, tapasztaltam TBK-001 munkamorálját és éppen nem ezt tapasztaltam...

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
1303LS
« Hozzászólás #59729 Dátum: 2012 Január 20, 16:02:28 »


mar azt is megbeszeltük, ha itt ezzel a munkamorallal dolgoznanak az emberek olyan allapotok lennenek mint magyarorszagon.

Néhány ismerősöm dolgozik ott, mesélnek a munkamorálról.  Roll Eyes
Legújabb ismerős:
"Komám, itt nem ez a stílus a munkában, szépen nyugodtan dolgozz, nem azért jöttél, hogy itt elpusztulj a hajtástól."
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #59728 Dátum: 2012 Január 20, 15:14:01 »

Te sajnos nem udvarias, hanem tájékozatlan vagy, de ez is megszokott.
en ugy tajekozodom, hogy latom itt a forumon, ki mikor irogatja a halal fontos dolgait+
kerdeses emberünk mar reggel 7 töl fontoskodik, este kesöig tehat munkaidöben is . ezt mar regebben megtargyaltuk, de ugylatszik nem valtoztatott semmin .
tehat en ezt latom ,  es  e-miatt szekalom kicsit , mert neki erre szüksege van !

mar azt is megbeszeltük, ha itt ezzel a munkamorallal dolgoznanak az emberek olyan allapotok lennenek mint magyarorszagon.
na es becsödölne az orszag . Ugy mint Magyarorszag

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #59727 Dátum: 2012 Január 20, 14:46:41 »

most nem ezert vagy azert:

de aki nem dolgozik, (hanem munkaidö alatt is a Bogarhatun tölti az idejet ) annak sose lesz penze  .Se a " buxtarcajaban " sem a bankszamlajan . . . .

Most kibaszott udvarias voltam !
Te sajnos nem udvarias, hanem tájékozatlan vagy, de ez is megszokott.

Bácsi Győző
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #59726 Dátum: 2012 Január 20, 14:43:16 »

most nem ezert vagy azert:

de aki nem dolgozik, (hanem munkaidö alatt is a Bogarhatun tölti az idejet ) annak sose lesz penze  .Se a " buxtarcajaban " sem a bankszamlajan . . . .

Most kibaszott udvarias voltam !

Hálisten.
Főleg emiatt szeretünk téged.
Grin

 Evil

Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #59725 Dátum: 2012 Január 20, 14:27:57 »

Egyelőre már nem nagyon marad, mert az említett összeg nincs sem a buxtárcámban, sem a bankszámlámon... Undecided
most nem ezert vagy azert:

de aki nem dolgozik, (hanem munkaidö alatt is a Bogarhatun tölti az idejet ) annak sose lesz penze  .Se a " buxtarcajaban " sem a bankszamlajan . . . .

Most kibaszott udvarias voltam !

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #59724 Dátum: 2012 Január 20, 14:18:02 »

Eddig ugye a papíros légszűrőházba volt vezetve, de folyton telenyomta olajjal... akkor tettem rá (de minek!!) azt a kis kartergázszűrőt... Akkor kezdődtek a gondok...
Hát azért papperesen nem nagyon szoktam vezetni, inkább tempósan és néha kicsit igyekszem meghajkurászni Őkelmét...
Nem tudom, hogy ez tényleg jó lehetne-e erre az a már említett fékolajos megoldás... Az a baj, hogy félek tőle, mert én mégiscsak építész vagyok, nem szerelő és nem szeretném hazavágni végérvényesen...
Nem kell félni, Stunt írta, hogy ez neki rutin feladat. A dolog egyszerű: olajcsere előtt garázsban, felmelegítés után beöntesz a motorba 3 dl fékolajat.
m
Meglátogatod édesanyádat, nem a szokásos csikorgós stílusban. Esetleg minket... Még melegen aláteszünk egy tekenőt, olajat leeresztjük, megszemléljük, olajszűrőt megtisztítjuk, visszatesszük, olajat töltünk, reménykedünk. Előzetes egyeztetés jól jöhet. Nem biztos, hogy megoldódik a probléma, esetleg mérhetünk kompressziót is, hátha tényleg kopottas a gyorsulási versenyek  állandó résztvevője.
Ha nagy a baj, nem motorra kell költeni a robogó helyett, hanem Őcsisajt szívére. Ennyi.

Bácsi Győző
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59723 Dátum: 2012 Január 20, 13:55:05 »

Még akár évek lehetnek a mi temponkban a motorodban.Addig gyüjtögess és majd ha végleg megadja magát akkor nem nulláról kell kezdened.SzvszAddig meg Józsibá modszer.

Sajnos valszeg nem lesz más megoldás...
Bár a "gyűjtögetést" nem tudom, hogyan tudom majd megoldani, mert lassan a tankolás is gondot jelent... ilyen árak mellett Undecided
Igaz, akkor viszon kit érdekel, ha csak a garázsban áll... Tongue Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #59722 Dátum: 2012 Január 20, 13:41:58 »

Hát ez az... Undecided

Kaptam egy "ajánlatot-lehetőséget" egy hasonló, AS-el kezdődő, mint Öcsisajté, 1,6-os, (ha jól tudom) komplett motorra... de ugye az is lutri: mennyi van benne, mennyire van széthajtva...stb... Roll Eyes
Még akár évek lehetnek a mi temponkban a motorodban.Addig gyüjtögess és majd ha végleg megadja magát akkor nem nulláról kell kezdened.SzvszAddig meg Józsibá modszer.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59721 Dátum: 2012 Január 20, 13:37:12 »

Ezt nem tudom megmondani, mert van akinek egy gyűrűzés is full felújítás.

Másrészt pedig nem elég hengereket cserélni, mert akkor meg (nagy valószínűséggel) csapágyas lesz, az új csapágyakat meg a fúratlan blokkba akkor van értelme belerakni, ha a blokk egyáltalán nincs beverődve.

Egyik viszi a másikat... a költség meg elmegy minimálisan 250e Ft-ig és még ez sem full felújítás.

Hát ez az... Undecided

Kaptam egy "ajánlatot-lehetőséget" egy hasonló, AS-el kezdődő, mint Öcsisajté, 1,6-os, (ha jól tudom) komplett motorra... de ugye az is lutri: mennyi van benne, mennyire van széthajtva...stb... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #59720 Dátum: 2012 Január 20, 13:15:19 »

Lips Sealed
És annak várható költsége?
Sacc per kábé???
Nem tuning... alap... stb...
 Shocked

Ezt nem tudom megmondani, mert van akinek egy gyűrűzés is full felújítás.

Másrészt pedig nem elég hengereket cserélni, mert akkor meg (nagy valószínűséggel) csapágyas lesz, az új csapágyakat meg a fúratlan blokkba akkor van értelme belerakni, ha a blokk egyáltalán nincs beverődve.

Egyik viszi a másikat... a költség meg elmegy minimálisan 250e Ft-ig és még ez sem full felújítás.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59719 Dátum: 2012 Január 20, 13:08:30 »

A kicsi kezeddel le fogod törőlni az olajat, és töltessz utánna mindig. Ez a legolcsóbb verzió. Régen amikor IFÁztam Budapest -Debrecen útvonalon 8 liter olajat evett az IFA. Igaz az olaj ára csak 120 forint volt literenként, de húztuk a motorgenerált ameddig tudtuk. Egy új motor is 100-on 1 deci olajat megeszik, a kopott meg 3 decit. Azt akarom mondani ezzel, hogy ezer kilóméterenként 3 liter olajadba kerül, ha mindig töltögetsz bele. Én így járnék el, mert a motor generál nem olcsó, ha így döntenél.

Egyelőre már nem nagyon marad, mert az említett összeg nincs sem a buxtárcámban, sem a bankszámlámon... Undecided

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #59718 Dátum: 2012 Január 20, 12:45:23 »

Mittomen mennyier' adta! Ez nem az amelyiket elzavartuk. Ez az en elbontott '02-esembol van.
Én az elzavartra gondoltam.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #59717 Dátum: 2012 Január 20, 12:41:30 »

Most a 70 forintosról beszélünk vagy nem?
Mittomen mennyier' adta! Ez nem az amelyiket elzavartuk. Ez az en elbontott '02-esembol van.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #59716 Dátum: 2012 Január 20, 12:40:19 »

Na ez a gáz... mert ennyit már nem nagyon érne meg, sajnos... Illetve nincs rá ennyi... Roll Eyes Tongue
A kicsi kezeddel le fogod törőlni az olajat, és töltessz utánna mindig. Ez a legolcsóbb verzió. Régen amikor IFÁztam Budapest -Debrecen útvonalon 8 liter olajat evett az IFA. Igaz az olaj ára csak 120 forint volt literenként, de húztuk a motorgenerált ameddig tudtuk. Egy új motor is 100-on 1 deci olajat megeszik, a kopott meg 3 decit. Azt akarom mondani ezzel, hogy ezer kilóméterenként 3 liter olajadba kerül, ha mindig töltögetsz bele. Én így járnék el, mert a motor generál nem olcsó, ha így döntenél.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59715 Dátum: 2012 Január 20, 12:34:26 »

macskakoves ajanlott itt 1.6-os motort, annak nem lotyog a fotengelye es nem folyik belole az olaj.

Meglátom... ezért bátorkodtam kérdezni, hogy lássam, mibe érdemes belevágni... Undecided

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #59714 Dátum: 2012 Január 20, 12:34:03 »

gyürüzéssel vegyes érzelmek  vannak.
 volt már hogy jónak itélt Hengert(megmérve,megnézve) meghonoltuk kapott  gyürüt és szarabb lett mint volt...3 henger járt ette az olajat....de van hibátlan..... és mindig kopás határt megnézzem gyürü hornyok kipucolva.....
és mégis az ördög nem alszik....

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #59713 Dátum: 2012 Január 20, 12:33:46 »

Dehogy! ;-) Egy autot elbontott, abbol van.
Most a 70 forintosról beszélünk vagy nem?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #59712 Dátum: 2012 Január 20, 12:32:42 »

Ez a full felujitott?
Dehogy! ;-) Egy autot elbontott, abbol van.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59711 Dátum: 2012 Január 20, 12:32:28 »

Szerintem első körön simán gyűrűzd meg. Párezer forint és biztos vagyok benne, hogy van ott a környéken pár bogaras (mintha lenne valami klub is) aki tud segíteni megcsinálni.

Hmmm... és én ne kötekedjek...
Na mindegy...

Igen, tudom, hogy van.... de sajna biztos én vagyok ebben a hibás, mert én mindenkinek, első szóra segítek, ha tudok... De kérni már nehezebben megy... főleg ilyet.... Undecided
És még az sem biztos, hogy meg is tudnánk csinálni... (hely, szerszámok, idő, stb...)

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #59710 Dátum: 2012 Január 20, 12:31:26 »

macskakoves ajanlott itt 1.6-os motort, annak nem lotyog a fotengelye es nem folyik belole az olaj.
Ez a full felujitott?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #59709 Dátum: 2012 Január 20, 12:30:57 »

Na ez a gáz... mert ennyit már nem nagyon érne meg, sajnos... Illetve nincs rá ennyi... Roll Eyes Tongue
Most.Lassan ugy is ez a vége.Alkatrész vásárlás apránként.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #59708 Dátum: 2012 Január 20, 12:30:32 »

Na ez a gáz... mert ennyit már nem nagyon érne meg, sajnos... Illetve nincs rá ennyi... Roll Eyes Tongue
macskakoves ajanlott itt 1.6-os motort, annak nem lotyog a fotengelye es nem folyik belole az olaj.


Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #59707 Dátum: 2012 Január 20, 12:30:20 »

Szerintem első körön simán gyűrűzd meg. Párezer forint és biztos vagyok benne, hogy van ott a környéken pár bogaras (mintha lenne valami klub is) aki tud segíteni megcsinálni.
Persze úgy "első körön", ha már kizártad, hogy a labirint nincs eldugulva és kipróbáltad olajbetöltő nélkül.
Ahhoz,hogy annyi kartergáz legyen ami a lefelefordított nyitott csövön ne menjen ki ahhoz nagyon kopottnak kell lenni a motornak.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59706 Dátum: 2012 Január 20, 12:30:00 »

Szerintem csak simán eltömte a botond.
Cseréld le.


 Evil

Olvass vissza! Nem a botond-os korszakban kezdődött... Undecided

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59705 Dátum: 2012 Január 20, 12:29:07 »

300-400.

Na ez a gáz... mert ennyit már nem nagyon érne meg, sajnos... Illetve nincs rá ennyi... Roll Eyes Tongue

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #59704 Dátum: 2012 Január 20, 12:28:25 »

Én ezt használom Valvoline Turbo 15W-50.
De télen nem használom a kocsit.


 Evil


Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59703 Dátum: 2012 Január 20, 12:28:05 »

Hát nemtom most milyen a botond de régen szar volt legalábbis nekem.
A 20W-50 nem télire való olaj hanem kifejezetten melegre.


 Evil

Nem tudom, a minőségét megítélni... Roll Eyes
Nem télen használtam... max tavasszal, nyáron és ősszel...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #59702 Dátum: 2012 Január 20, 12:28:02 »

Lips Sealed
És annak várható költsége?
Sacc per kábé???
Nem tuning... alap... stb...
 Shocked
Szerintem első körön simán gyűrűzd meg. Párezer forint és biztos vagyok benne, hogy van ott a környéken pár bogaras (mintha lenne valami klub is) aki tud segíteni megcsinálni.
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #59701 Dátum: 2012 Január 20, 12:25:35 »

Lips Sealed
És annak várható költsége?
Sacc per kábé???
Nem tuning... alap... stb...
 Shocked

Szerintem csak simán eltömte a botond.
Cseréld le.


 Evil

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #59700 Dátum: 2012 Január 20, 12:23:22 »

Lips Sealed
És annak várható költsége?
Sacc per kábé???
Nem tuning... alap... stb...
 Shocked
300-400.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #59699 Dátum: 2012 Január 20, 12:23:09 »

Nem értek hozzá, de nekem is több motorom nyomta ki az olajat az ékszíjtárcsánál.
Ennek több oka is lehet, ezeket kell átgondolni:

- olaj labirint tele van kosszal - ékszíjtárcsát levenni és kitisztítani  Ezt említetted már, emlékszem, de mekkora meló ez?
- nagy a kartergáz - valahol kicsit több szellőzést biztosítani, akkor lehet, hogy megszűnik, pl. próbaképpen levenni az olajsapkát és csak egy rongyot rátenni, hogy az olajgőzt megfogja. Egyébként ha ezt kell javítani, akkor az zsebbe nyúlós, pláne ha jól akarjuk megcsinálni, nem csak egy gyűrűzéssel (ami azért hozhat eredményt)  Na sajnos a nagyon zsebbenyúlóstól tartok eléggé, mert arra nem van lóvé... Tongue
- magas az olajszint  Ez biztos, hogy nem játszik, mert folyamatosan fogy belőle és nem győzöm utántölteni, de sosem töltöm túl!
- szorul az olajelkerülő szelep és túl nagy az olajnyomás, ezt is könnyű ellenőrizni, tisztítani. A lendkeréknél lévő szelepről van szó. Na ehhetz nem tudok hozzászólni, sajnos...
- túl nagy vagy túl kics viszkozitású az olaj, ha túl nagy akkor nagy az olajnyomás, ha kicsi akkor meg sok az olajpára, a felverődő olaj 15W 40-es olajat használok rendszeresen, de utóbb már a 20W 50-es Botondot töltöttem bele, mert többen tanácsolták, hátha a sűrűbb kevésbé megy el, de nem jelentett szinte semmit...
- felhabzik az olaj (szar a minősége)

Hát nemtom most milyen a botond de régen szar volt legalábbis nekem.
A 20W-50 nem télire való olaj hanem kifejezetten melegre.


 Evil

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59698 Dátum: 2012 Január 20, 12:20:57 »

Természetesen ha nem érzed biztonságosnak, akkor ne csináld.

Egyébként sajnos én úgy érzem a leírtakból, hogy egyszerűen csak kopott a motor és azon csak egy dolog segít....a felújítás.  Embarrassed

 Lips Sealed
És annak várható költsége?
Sacc per kábé???
Nem tuning... alap... stb...
 Shocked

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #59697 Dátum: 2012 Január 20, 12:03:47 »


Nem tudom, hogy ez tényleg jó lehetne-e erre az a már említett fékolajos megoldás... Az a baj, hogy félek tőle, mert én mégiscsak építész vagyok, nem szerelő és nem szeretném hazavágni végérvényesen...

Természetesen ha nem érzed biztonságosnak, akkor ne csináld.

Egyébként sajnos én úgy érzem a leírtakból, hogy egyszerűen csak kopott a motor és azon csak egy dolog segít....a felújítás.  Embarrassed

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #59696 Dátum: 2012 Január 20, 12:00:32 »

Hogy lehet nagy a kartergaz, ha a blokk belseje nyitva van a kulvilag fele az olajbeontonel ?

Úgy, hogy nem bír annyit elvezetni, amennyi termelődik (lefúj a gyűrűk mellett) és a motor forgattyúházában túlnyomás ( népi nevén kartergáz) lesz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #59695 Dátum: 2012 Január 20, 11:20:39 »

Jaja,sokan munkát és pénzt ölnek bele hogy így álljanak a hátsó kerekeik,báttya meg elintézte gyorsba  Evil Grin

Nekem is törött el torzióm. A lapról törött le a ráhegesztett ricnis rész. A tengely sértetlen maradt. Én 8 métert repültem és a bal hátsó kerékre érkeztem. A történet röviden: A Nagykörösi útnál még nem volt a vasút fölött felüljáró és lámpák szabályozták az áthaladást. Nyomtam neki és a zöldön át is értem. A vasúti átjáró egy domb volt. 80Km/ó-nál sok volt.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59694 Dátum: 2012 Január 20, 11:17:15 »

A főtengely hosszirányban nem lóghat. Rángassad meg az ékszíjtárcsát két kézzel határozott mozdulatokkal. Ha lóg, akkor ki kell venni a motort, és hézagolni a lendkeréknél a főtengelyt. A sok szivató használattól felhigul az olaj, hisz tél van. Ez is közrejátszik a hosszirányba lógó fötengelyhez.

Régen rángattam már meg, de akkor számottevő lógásra nem emlékszem...
Télen már nem is nagyon használom... ha lehet kímélem...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #59693 Dátum: 2012 Január 20, 11:14:13 »

Hogy lehet nagy a kartergaz, ha a blokk belseje nyitva van a kulvilag fele az olajbeontonel ?
Ha füstöl a kartergáz, akkor van gond. A dugattyúk mozgásából adódóan a karterban mindig légáramlatok vannak. Ezért nevezik szuszogó csőnek is, mert ki be áramlik benne a kartergáz. Nyilván több megy ki mint amit beszív. Az előző hozzászólásomat még kiegészíteném azzal, hogy a főtengely ha lóg minen kuplungolásnál megmozdul, és kinyomott tengelykapcsolónál egy lámpánál várakozva a forditott spirál ami az olajat visszavezetné kifelé jön és nem olyan hatékony. Szóval a hosszirányú mozgás okolható az olaj kiszivárgásáért. Nagy kartergáznál a szelepdekni tömítéseknél folyna az olaj először, ezt még megjegyezném, de ez már gyűrű törésnél jelentkezik, de ebbe nem menjünk bele.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #59692 Dátum: 2012 Január 20, 11:11:12 »

Kérnék egy képet a motortérről.Fékolajos pucolás nálam is lesz és már volt is. Kárt nem tesz a motorban.
Botondot ne, mert szeret habozni és kokszosodásra hajlamos.

Rendben, csinálok róla fotót...

Eddig a fekete flakonos Castrolt használtam, GTX3-at... de az már nincs sajnos, így kapta a fehér flakonos Castrolt, szintén 15W 40-et...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Oldalak: 1 ... 518 519 520 521 522 [523] 524 525 526 527 528 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.193 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.