www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 03, 18:34:32

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 660 661 662 663 664 [665] 666 667 668 669 670 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14847678 alkalommal)
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #54051 Dátum: 2011 Május 10, 18:09:11 »

A zöld 63-asom,tavaly áprilistól,idén februárig tároltam egy garázsban.Elől semminémű folt nem volt az autó alatt.
Februárban átkerült egy másik garázsba,ami össz-vissz 50m-re volt a régi garázstól,oda átgurultam vele.Ma kijárok az autóval,és látom,hogy elől,középen,elég nagy fekete tócsa van az autó alatt.Nekiálltam agyalni,hogy elől milyen folyadék szivároghat.Motor hátul,váltó hátul,elől csak benzin lehet vagy fékolaj.Megszagoltam,benzin 100%,hogy nem volt,ezt teljességgel kizárható.

De akkor mi folyhat ott elől,és középen?
Talán főfékhengerből,fékolaj?
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #54050 Dátum: 2011 Május 10, 17:52:11 »

Holnap ki jön Pátyra SZMB-zni 5-6 körül?
én nem tudok...,bocs Undecided

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #54049 Dátum: 2011 Május 10, 17:41:40 »

Holnap ki jön Pátyra SZMB-zni 5-6 körül?
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #54048 Dátum: 2011 Május 10, 17:38:39 »

A torzió rúdnak nincs köze a jelöléshez, a lengőtengelyt, amiben a féltengely forog, azt kell jelölni a torziólaphoz, hogy a hátsó kerekek összetartása ne változzon.
Köszi
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #54047 Dátum: 2011 Május 10, 08:44:45 »

szólj ha megvan a megoldás  Grin
a kuplung tárcsában vannak rugók, ezek a rugalmasabb kapcsolást segítik, off kocsinál(50 Le) előfordult, hogy az új tárcsában 1-el több rugóvolt és a rugók közepében gumituskó volt, az csinált ilyet, hogy finoman nem lehetett kezelni a kuplungot mert rángatott, ha rúgtam jó volt, de nem gyorsul az ember állandóan.... azt mondták túl erős volt a csillapítása ki vettem és kapott újra újat amiben nem volt gumi és azzal jó lett, azt mondta a boltos, hogy az valami erősített vagy sport tárcsa 80-100 Le-re méretezve azért ilyen, van ahol dupla rugót alkalmaznak

szerkezetet már cseréltél ha jól tudom
a tárcsát is cseréltétek?

lehet, hogy nem ez a baj, de .........

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #54046 Dátum: 2011 Május 10, 07:09:29 »

Szétszedett kocsinál jön majd a kérdés, hogy a törött rugó "beszorult" részét mivel piszkálja ki a rúdból.  Cheesy
Na igen, de általában a külső rész törik, mert ott hamarabb kap rozsdát. Felhívom asszony nőgyógyász szakorvosát. Grin
Valahogyan majd kipiszkálom, ütögetve-kocogtatva.
Abba már belenyugodtam, hogy ma egyedül nem leszek vele készen. Ha mégis, akkor öröm van.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #54045 Dátum: 2011 Május 10, 06:54:54 »

Először egy vágóval megjelölöd, utána 3 csavart kiveszed, kézifékbowdent lazára állítod, és az egész tengelyt, dobostól a lemez lengőkarból, hátrahúzva kiveszed. Ekkor már csak a torziólappal kell foglalkoznod.
Szétszedett kocsinál jön majd a kérdés, hogy a törött rugó "beszorult" részét mivel piszkálja ki a rúdból.  Cheesy
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #54044 Dátum: 2011 Május 09, 22:46:03 »

A torzió rúdnak nincs köze a jelöléshez, a lengőtengelyt, amiben a féltengely forog, azt kell jelölni a torziólaphoz, hogy a hátsó kerekek összetartása ne változzon.
Oké, tiszta minden. Köszi!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #54043 Dátum: 2011 Május 09, 22:30:48 »

tanacsot kernek !
 indulasnal nagyon razkodik a bogar. utana ok. csak az elso par meter. mig helybol indulok.
voltcserelve kuplung kabel, nyomocsapagy, kuplung tarcsa. ?????
szólj ha megvan a megoldás  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #54042 Dátum: 2011 Május 09, 22:25:20 »

Ha a torzió rúd eltört, és másik kerül bele, akkor mit kell jelölni, mihez?

A torzió rúdnak nincs köze a jelöléshez, a lengőtengelyt, amiben a féltengely forog, azt kell jelölni a torziólaphoz, hogy a hátsó kerekek összetartása ne változzon.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #54041 Dátum: 2011 Május 09, 22:06:42 »

Először egy vágóval megjelölöd, utána 3 csavart kiveszed, kézifékbowdent lazára állítod, és az egész tengelyt, dobostól a lemez lengőkarból, hátrahúzva kiveszed. Ekkor már csak a torziólappal kell foglalkoznod.
Ha a torzió rúd eltört, és másik kerül bele, akkor mit kell jelölni, mihez?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #54040 Dátum: 2011 Május 09, 22:04:07 »

Rugócserénél milyen szinten kell szétkapni az adott oldalt?
A féltengelyt is ki kell bontani az agyból, vagy elég csak leakasztani a 3 csavarral a komplett hátsó agyat-dobot a lemezkarról?


Először egy vágóval megjelölöd, utána 3 csavart kiveszed, kézifékbowdent lazára állítod, és az egész tengelyt, dobostól a lemez lengőkarból, hátrahúzva kiveszed. Ekkor már csak a torziólappal kell foglalkoznod.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Sompi
« Hozzászólás #54039 Dátum: 2011 Május 09, 22:00:05 »

Mit? A törött rudat cserélem. Ja, a csavaroknál a lemezkart? Nem lesz nehéz, 3 napja alvázvédőztem, a kontúr élesen fog látszani.
alant egy link pár fotóval a művletről, inkább hangulat érzékeltető fotókkal ez alapján nehéz megcsinyálni!!  Grin Grin

https://picasaweb.google.com/Sompibug/SzMB?feat=directlink

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #54038 Dátum: 2011 Május 09, 21:48:30 »

Elég.
Jelölni kötelező.  Roll Eyes
Mit? A törött rudat cserélem. Ja, a csavaroknál a lemezkart? Nem lesz nehéz, 3 napja alvázvédőztem, a kontúr élesen fog látszani.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Sompi
« Hozzászólás #54037 Dátum: 2011 Május 09, 21:44:40 »

Rugócserénél milyen szinten kell szétkapni az adott oldalt?
A féltengelyt is ki kell bontani az agyból, vagy elég csak leakasztani a 3 csavarral a komplett hátsó agyat-dobot a lemezkarról?


elég! a lemezt és a torziót kell csak bazgurálni.
1303LS
« Hozzászólás #54036 Dátum: 2011 Május 09, 21:43:14 »

Rugócserénél milyen szinten kell szétkapni az adott oldalt?
A féltengelyt is ki kell bontani az agyból, vagy elég csak leakasztani a 3 csavarral a komplett hátsó agyat-dobot a lemezkarról?

Elég.
Jelölni kötelező.  Roll Eyes
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #54035 Dátum: 2011 Május 09, 21:39:42 »

Rugócserénél milyen szinten kell szétkapni az adott oldalt?
A féltengelyt is ki kell bontani az agyból, vagy elég csak leakasztani a 3 csavarral a komplett hátsó agyat-dobot a lemezkarról?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BX_thomas
Hozzászólások: 229


Szőr

« Hozzászólás #54034 Dátum: 2011 Május 09, 19:17:26 »

Szerintem hetven1-2 környékétől lett nagyobb meg más az olajhűtő.
Én biztos, hogy kivenném a motort a helyedben. Plusz fél óra.
Belőled kinézem, hogy van hozzá eszközöd. Két krokodil jó, ha van, de eggyel is fog menni.
Amennyit vesztesz a motorkivétellel, annyit spórolsz, hogy nem kell akrobatikáznod.
Gyakorlatilag plusz 4db csavar.

Simán kiveszem, raklapon indítottunk 2 hete egy mocit. Nem szeretném, ha a pláza kövén olaj lenne, utána úgy is darabokra kapon, és rendeberakjuk a mocit.

Ha bajod van a világgal, nem a világgal van a baj…
1303LS
« Hozzászólás #54033 Dátum: 2011 Május 09, 17:35:06 »

69es 1.3, lövésem nincs milyen, még csak pucolgattam a gépet
Szerintem hetven1-2 környékétől lett nagyobb meg más az olajhűtő.
Én biztos, hogy kivenném a motort a helyedben. Plusz fél óra.
Belőled kinézem, hogy van hozzá eszközöd. Két krokodil jó, ha van, de eggyel is fog menni.
Amennyit vesztesz a motorkivétellel, annyit spórolsz, hogy nem kell akrobatikáznod.
Gyakorlatilag plusz 4db csavar.
Nem elérhető BX_thomas
Hozzászólások: 229


Szőr

« Hozzászólás #54032 Dátum: 2011 Május 09, 14:54:41 »

motorkód alapján nagy eséllyel beazonosítható

este, passatal vagyok, rossz időre való tekintettel Shocked

Ha bajod van a világgal, nem a világgal van a baj…
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #54031 Dátum: 2011 Május 09, 14:51:07 »

69es 1.3, lövésem nincs milyen, még csak pucolgattam a gépet
motorkód alapján nagy eséllyel beazonosítható



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BX_thomas
Hozzászólások: 229


Szőr

« Hozzászólás #54030 Dátum: 2011 Május 09, 13:59:49 »

Olyan kutyaház is lejön kocsiban lévő motornál ahol belül van a hűtő?
Mondjuk nem tudjuk BX kollégáé milyen.
69es 1.3, lövésem nincs milyen, még csak pucolgattam a gépet

Ha bajod van a világgal, nem a világgal van a baj…
1303LS
« Hozzászólás #54029 Dátum: 2011 Május 09, 13:48:25 »

Olyan kutyaház is lejön kocsiban lévő motornál ahol belül van a hűtő?
Mondjuk nem tudjuk BX kollégáé milyen.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #54028 Dátum: 2011 Május 09, 11:19:25 »

Ha igazán precízen használnánk a megnevezéseket, akkor a:
Ventillátorház, turbinaház, az ami.
Kutyaház=a külső olajhűtő háza, ami a korábbi turbinaházakon nem volt, úgy lett hozzáragasztva.
Én legalábbis így vettem ki a "szakirodalom"-ból. 

igen, a venti háza a kutyaház Smiley
és 36os dugókulcs is fog kelleni hátulra a ventilátor csavarjához
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #54027 Dátum: 2011 Május 09, 10:44:26 »

Azt - nehanyunk beidegzodesevel ellentetben - nem szoktuk lecsavarni.

Nagyon nem praktikus. Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #54026 Dátum: 2011 Május 09, 10:13:42 »

de hogy le tudd venni a venti házát (átemelve az olajhűtőn), le kell róla venni a generátort is vagy azzal együtt kell kivenni, de mintha úgy nem lehetne eléggé megdönteni..
nem kell levenni. A kutyaházzal együtt letudja venni a dinamót is.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető BX_thomas
Hozzászólások: 229


Szőr

« Hozzászólás #54025 Dátum: 2011 Május 09, 10:12:57 »

de hogy le tudd venni a venti házát (átemelve az olajhűtőn), le kell róla venni a generátort is vagy azzal együtt kell kivenni, de mintha úgy nem lehetne eléggé megdönteni..

étem, holnap ránézek

Ha bajod van a világgal, nem a világgal van a baj…
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #54024 Dátum: 2011 Május 09, 10:12:33 »

és 36os dugókulcs is fog kelleni hátulra a ventilátor csavarjához
Azt - nehanyunk beidegzodesevel ellentetben - nem szoktuk lecsavarni.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #54023 Dátum: 2011 Május 09, 10:08:24 »

ventihez? Minek? nekem olajhűtő tömítés vizsgálat lesz ...  Shocked
de hogy le tudd venni a venti házát (átemelve az olajhűtőn), le kell róla venni a generátort is vagy azzal együtt kell kivenni, de mintha úgy nem lehetne eléggé megdönteni..
Nem elérhető BX_thomas
Hozzászólások: 229


Szőr

« Hozzászólás #54022 Dátum: 2011 Május 09, 10:02:22 »

igen, a venti háza a kutyaház Smiley
és 36os dugókulcs is fog kelleni hátulra a ventilátor csavarjához

ventihez? Minek? nekem olajhűtő tömítés vizsgálat lesz ...  Shocked

Ha bajod van a világgal, nem a világgal van a baj…
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #54021 Dátum: 2011 Május 09, 09:58:59 »

kutyaház... Nerónak nincs. Mijaza a kutyaház? a venti ház?
Minden bontható hátulról?  Cheesy
igen, a venti háza a kutyaház Smiley
és 36os dugókulcs is fog kelleni hátulra a ventilátor csavarjához
Nem elérhető BX_thomas
Hozzászólások: 229


Szőr

« Hozzászólás #54020 Dátum: 2011 Május 09, 09:48:56 »

Generátor le talp le karbi le kutyaház le. és ott vagy.

kutyaház... Nerónak nincs. Mijaza a kutyaház? a venti ház?
Minden bontható hátulról?  Cheesy

Ha bajod van a világgal, nem a világgal van a baj…
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #54019 Dátum: 2011 Május 09, 09:42:36 »

Óriási kérdés. Mivel időm alig, sőt semmire nincs.
Hogy lehet bejutni az olajhűtőhöz a legegyszerűbben?
Motor kivétel nélkül  Grin


Generátor le talp le karbi le kutyaház le. és ott vagy.
Nem elérhető EPE
Hozzászólások: 907


« Hozzászólás #54018 Dátum: 2011 Május 08, 22:18:03 »

Váltótartó bak.
Nem drága. Szopós. Kicsit.
uj az is

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #54017 Dátum: 2011 Május 08, 21:34:00 »

jáj ez hülyeség.....


akkor össze sem tudod tolni motort a váltóval
te eddig nem ittál  Grin Grin Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #54016 Dátum: 2011 Május 08, 21:19:54 »

tanacsot kernek !
Lehet, hogy fel kene szabalyozni a lendkereket, mert melyek benne a barazdak.
Meg Maresz fix ponthoz kepest mericskel valamit a kuplungszerkezet sikban levosegen, de ezt nem tudjuk mi, mert ilyeneket nem hajlando elmondani... :-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #54015 Dátum: 2011 Május 08, 21:15:08 »

kuplung központosítás ?
jáj ez hülyeség.....


akkor össze sem tudod tolni motort a váltóval

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #54014 Dátum: 2011 Május 08, 21:13:21 »

tanacsot kernek !
 indulasnal nagyon razkodik a bogar. utana ok. csak az elso par meter. mig helybol indulok.
voltcserelve kuplung kabel, nyomocsapagy, kuplung tarcsa. ?????
kuplung központosítás ?

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #54013 Dátum: 2011 Május 08, 21:10:59 »

tanacsot kernek !
 indulasnal nagyon razkodik a bogar. utana ok. csak az elso par meter. mig helybol indulok.
voltcserelve kuplung kabel, nyomocsapagy, kuplung tarcsa. ?????
Váltótartó bak.
Nem drága. Szopós. Kicsit.

Bácsi Győző
Nem elérhető EPE
Hozzászólások: 907


« Hozzászólás #54012 Dátum: 2011 Május 08, 21:02:33 »

tanacsot kernek !
 indulasnal nagyon razkodik a bogar. utana ok. csak az elso par meter. mig helybol indulok.
voltcserelve kuplung kabel, nyomocsapagy, kuplung tarcsa. ?????

Oldalak: 1 ... 660 661 662 663 664 [665] 666 667 668 669 670 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.2 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.