www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 01:34:29

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921219 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 842 843 844 845 846 [847] 848 849 850 851 852 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13239196 alkalommal)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #46756 Dátum: 2010 Június 28, 19:54:33 »

Az üvegekkel végeztem, becsomagolva várják a beszerelést.  Itt a kilógó gumit vágtam le.  Nem látszik, de szeretem ha szép.
hajrá szép lesz!!  Cheesy Wink

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #46755 Dátum: 2010 Június 28, 19:53:44 »

Aztán áramot kapott és kijött, de nem vágódott ki. Az ajtórés meg nem volt jó. Ráütöttem, és a párhuzamos rés ívelt lett. Jött a flex! Holnap a másik felét csinálom.
szép munka

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #46754 Dátum: 2010 Június 28, 19:49:10 »

SOS! Bezártam a kulcsot a penny parkolóban, mit vigyek kinyitni?
esetleg hajlékony vékony drótot, a legjobb ha van műanyag bevonata. Az ajtó jobb felső sarkánál, esetleg az elefántfülnél érdemes próbálkozni. Ha kopott az zár akkor meg szinte bármi jó lehet ami befér.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #46753 Dátum: 2010 Június 28, 19:23:46 »

Fényképek alapján szép lett a karosindex. Gratula!
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #46752 Dátum: 2010 Június 28, 19:17:09 »

SOS! Bezártam a kulcsot a penny parkolóban, mit vigyek kinyitni?
Másik bogár kulcsát.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #46751 Dátum: 2010 Június 28, 19:03:09 »


 Szerelőt váltani kb olyan, mint orvost váltani -- marha nehéz.


már mér is nehéz?

bejelentkezel a Mareszhoz, és megkéred egy átvizsgálásra (ahhoz képest, amennyit eddig kifizettél, ez már nem lesz egy említésre méltó összeg).
meghallgatod, mit mond, és utána eldöntöd, hogy kihez hordod a továbbiakban a pénzed.

itt a topikon meg megkérdezed a többieket, hogy "Maresz, vagy Hoffer? Hoffer, vagy Maresz?"
aztán amikor az egyikre minimum tízszer annyi szavazat érkezik, mint a másikra, akkor nem is lesz olyan bonyolult a döntés.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #46750 Dátum: 2010 Június 28, 18:55:46 »

Féltéglát.  Evil
Ez lett volna a másik...köszi Imre

Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #46749 Dátum: 2010 Június 28, 18:54:35 »

SOS! Bezártam a kulcsot a penny parkolóban, mit vigyek kinyitni?

Féltéglát.  Evil

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #46748 Dátum: 2010 Június 28, 18:52:47 »

SOS! Bezártam a kulcsot a penny parkolóban, mit vigyek kinyitni?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #46747 Dátum: 2010 Június 28, 18:49:40 »

Szóltam apának, már kijavította. Írni nem tud, de jól hegeszt!
thx.  Wink
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46746 Dátum: 2010 Június 28, 18:43:39 »

-g
Szóltam apának, már kijavította. Írni nem tud, de jól hegeszt!

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46745 Dátum: 2010 Június 28, 18:37:29 »

Aztán áramot kapott és kijött, de nem vágódott ki. Az ajtórés meg nem volt jó. Ráütöttem, és a párhuzamos rés ívelt lett. Jött a flex! Holnap a másik felét csinálom.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #46744 Dátum: 2010 Június 28, 18:37:24 »

heggesztve.
-g
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46743 Dátum: 2010 Június 28, 18:35:05 »

Kicsit gitteltem, hogy legyen pofája a munkámnak.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46742 Dátum: 2010 Június 28, 18:34:17 »

Oda hegesztem. Nagyon elhúzza a meleg, és a rés kinyíllik a hőre.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010 Június 28, 18:39:50 írta kdf 001 »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46741 Dátum: 2010 Június 28, 18:32:52 »

A meghajlított lemezt hozzá igazítom.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46740 Dátum: 2010 Június 28, 18:31:44 »

Soxor fel kell próbálni, hogy jól is áljon.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46739 Dátum: 2010 Június 28, 18:30:47 »

Az eredeti indexét is megkaptam a régi tulajdonostól. Elmentem a forgalmiban szereplő címekre. 1970-ben szerelték ki és azóta a fiókban voltak a garázsban!

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46738 Dátum: 2010 Június 28, 18:28:57 »

Először is szinbe kell állítani. A felfogatásokat meg kell csinálni. Amikor megvettem a kocsit be volt az index helye hegesztve.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010 Június 28, 18:40:12 írta kdf 001 »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46737 Dátum: 2010 Június 28, 18:27:18 »

10 éve megvettem az indexeket, és most 2x nehezebb visszaépíteni.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46736 Dátum: 2010 Június 28, 18:26:05 »

Egyszer én csináltam bele indexet és egy tokba tettem bele. A tokhoz szét kellett vágni és szétbarmolni az oszlop belsejét.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46735 Dátum: 2010 Június 28, 18:24:16 »

Ha a segédem nem segít, még mindig a bal oldalát csinálnám a kocsinak.  Nyomom a képeket a mai munkámról.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46734 Dátum: 2010 Június 28, 18:16:20 »

Az üvegekkel végeztem, becsomagolva várják a beszerelést.  Itt a kilógó gumit vágtam le.  Nem látszik, de szeretem ha szép.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #46733 Dátum: 2010 Június 28, 18:13:56 »

Ma felkerült a sin az üvegekre.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #46732 Dátum: 2010 Június 28, 18:07:53 »

És ezzel mi a fenét lehet csinálni? Kukába a féket és újat betenni? Hogyan lehetne ellenőrizni?

Egyébként sík terep után megnéztem, akkor hideg -- tehát nem folyamatosan fékez. Lehet, hogy a fékezéstől beragad, de csak átmenetileg? Az ilyen lejtmenetek után leállítva a következő alkalommal sosem nyikorog. Akkor kezdi újra, amikor legközelebb megyek hosszú lejtőn.

fék: nem drága megcsinálni de így ne járj vele, vidd vissza szerelőhöz és mond meg neki ennyi pénzért minimum hogy azonnal és ingyen rendbe tegye féked....az nem játék az életed múlhat rajta

motor: ha teljes motorfelújítást kaptál (mit cseréltek? mibe került?) akkor a motornak 100-110et könnyen kell menni (többet is), 4000km van benne nyugodtan kipróbálhatod, ha nem megy akkor valamit szarul csinált meg a szerelő és gondolom még garanciában rendbe is kéne tennie. Véleményem szerint a zörgés valami olyan dologtól jöhet amit kispórolt a mester...összerakta bontott kuplunggal, vagy rossz váltótartó bakkal, vagy a rudazat zörög. Ha nem a motorból jön talán nincs nagy baj, de megint azt mondom vidd vissza tegye rendbe aki csinálta, ne kísérletezz és így ne is járj vele.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #46731 Dátum: 2010 Június 28, 17:43:17 »

Meg hát ugye az autó öreg, de a tárcsafék tök új, 120E Ft volt csak az alkatrészár, és ez már vagy másfél évvel ezelőtt, még a felújítás elején. Akkor még nem tudtam, hogy ez voltaképp egy nagyon kicsi tétel...

nekem bontott tengelycsonkkal, de új féknyereggel, betétekkel, tárcsákkal volt 60-70 5 évvel ezelőtt...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #46730 Dátum: 2010 Június 28, 17:19:29 »

Meg hát ugye az autó öreg, de a tárcsafék tök új, 120E Ft volt csak az alkatrészár, és ez már vagy másfél évvel ezelőtt, még a felújítás elején. Akkor még nem tudtam, hogy ez voltaképp egy nagyon kicsi tétel...


2-Itt szerintem szorul a féknyeregben a dugattyú, már nekem is előfordult más öreg autómnál. Így gyakorlatilag befog a fék, ezért nyikorog akkor is, ha nem fékezel és így persze melegszik is. Amúgy ha befog a fék, akkor valszeg nem is mehet gyorsabban...
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #46729 Dátum: 2010 Június 28, 17:16:17 »

És ezzel mi a fenét lehet csinálni? Kukába a féket és újat betenni? Hogyan lehetne ellenőrizni?

Egyébként sík terep után megnéztem, akkor hideg -- tehát nem folyamatosan fékez. Lehet, hogy a fékezéstől beragad, de csak átmenetileg? Az ilyen lejtmenetek után leállítva a következő alkalommal sosem nyikorog. Akkor kezdi újra, amikor legközelebb megyek hosszú lejtőn.

2-Itt szerintem szorul a féknyeregben a dugattyú, már nekem is előfordult más öreg autómnál. Így gyakorlatilag befog a fék, ezért nyikorog akkor is, ha nem fékezel és így persze melegszik is. Amúgy ha befog a fék, akkor valszeg nem is mehet gyorsabban...
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #46728 Dátum: 2010 Június 28, 17:13:08 »

Köszönöm a válaszokat!

A motort (meg az egyéb mechanikát) Hoffer Ferenc szerelte. Már elég régóta hozzá "jár" a Bogár, és korábban a kisebb szerelésekkel mindig elégedett voltam. Most ez az egész éves nagyfelújítás már a pénztárcám mellett az idegeimet is igénybe vette, de az utóbbiért leginkább a lakatolás/összerakás volt felelős, Feri most is gyorsan megcsinálta, amit ígért, és nyilván jobb is lett a motor, de ha igazatok van, akkor nem annyira, amennyire kellett volna. Megkérdezem, hátha tud megoldást (eddig nem is mondtam neki, hogy gond lehet, mert csak most merült fel bennem). Szerelőt váltani kb olyan, mint orvost váltani -- marha nehéz. És arról legalább van valami fogalmam, hogy az emberi test hogy működik, de a Bogár belseje egy óriási rejtély...

Ki a szerelő? Merre laksz? Egy 1600os széria motorral a 110-120as utazót könnyen tudni kéne bármi zörgés nélkül. Egyébként lehet hogy rossz a váltó tartó bak, vagy rudazat csuklója és azért vannak zörgések....de ezt így nehéz megtippelni. Ha nem megy 100-110et könnyedén a motorod akkor valami nagyon el lett rontva.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #46727 Dátum: 2010 Június 28, 15:40:00 »

Az én tippjeim:
1-A kardánalagútban nekem is volt egyszer zörgés. A váltórudazaton van egy kis gumi v. műanyag persely, ami megvezeti az alagútban. Az volt nekem szétszakadva, bár ha jól emlékszem, akkor ez a zörgés nem volt sebességfüggő. Ez a persely párszáz forint, én Maresztől vettem.

2-Itt szerintem szorul a féknyeregben a dugattyú, már nekem is előfordult más öreg autómnál. Így gyakorlatilag befog a fék, ezért nyikorog akkor is, ha nem fékezel és így persze melegszik is. Amúgy ha befog a fék, akkor valszeg nem is mehet gyorsabban...

köszönöm, hogy megkíméltél attól, hogy ezeket leírjam :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető boat74
Hozzászólások: 40


APV-061 Attila, Győr

« Hozzászólás #46726 Dátum: 2010 Június 28, 15:06:20 »

próbálok finoman fogalmazni: te valami istentelenül át lettél baszva (plusz nyilván le is lettél húzva)
Az én tippjeim:
1-A kardánalagútban nekem is volt egyszer zörgés. A váltórudazaton van egy kis gumi v. műanyag persely, ami megvezeti az alagútban. Az volt nekem szétszakadva, bár ha jól emlékszem, akkor ez a zörgés nem volt sebességfüggő. Ez a persely párszáz forint, én Maresztől vettem.

2-Itt szerintem szorul a féknyeregben a dugattyú, már nekem is előfordult más öreg autómnál. Így gyakorlatilag befog a fék, ezért nyikorog akkor is, ha nem fékezel és így persze melegszik is. Amúgy ha befog a fék, akkor valszeg nem is mehet gyorsabban...

VW 1300 - 1974
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #46725 Dátum: 2010 Június 28, 15:04:51 »

Tiszteletem!

Sajnos a Bogár mechanikájához cseppet sem konyítok, ezért előre is elnézést az együgyű kérdésekért, amiből kettő is akad.

Nemrég teljes körű felújításon esett át a Bogarunk, beleértve a motor alapos felújítását és előre tárcsafékek beszerelését. A 71-es évjáratú, eredetileg 1300-as motor 1600-os új hengereket kapott (meg még egy csomó mindent, aminek a nevét sem értem). Megy is gyönyörűen, a városi közlekedésben, emelkedőn érzem a megnövekedett erőt -- viszont a nagyobb sebességet nem szereti. 85-nél elkezd zörögni valami, úgy érzésre a kardánalagút (az a kiemelkedés a két ülés között... remélem, jó szót használok) irányából. Mondta a szerelő, hogy 90 fölé ne nagyon menjek, nem is akarnék, de odáig azért jó lenne. A zörgés nem a nyomatékon múlik, mert az érdi emelkedőn is zokszó (illetve) zörgés nélkül felszalad 85-tel, noha ehhez nyilván akkora teljesítményt ad le a motor, mint vízszintesen legalább százon. Emellett lejtőn lefelé is 85 fölött zörög. Szóval nem a motor erejével van a baj, hanem mintha ezt a fordulatszámot nem szeretné már. Ha elveszem a lábam a gázról, azonnal abbahagyja, vagyis mégiscsak a motorral lehet valami. Nyilván a szerelővel is megbeszélem majd a dolgot, de örülnék előzetesen egy-két tippnek innen is. (Azt még hozzáteszem, hogy az első ezer kilométeren 70 fölé sem mentem, most már 4000 fölött vagyunk a felújítás óta, és ezt a zörgést azóta sem "provokálom", csak kipróbáltam, mikor jön elő -- viszont jó lenne azért 90-nel autózni egy ilyen felújítás után, emellett aggódom, nehogy valami rejtett bajt jelezzen ez.)

A másik dolog pedig, hogy hosszabb lejtmenet után a bal oldali tárcsafék (meg az egész felni és dísztárcsa) tűzforró és büdös (így vettem észre), míg a jobb oldali tök hideg. Köze lehet a dologhoz, hogy ugyanekkor (miután Budakesziről már leértem a Budakeszi út közepére) vijjogni is elkezd a fék, amit érdekes módon elsősorban éppen akkor csinál, amikor nem fékezek, és ha finoman rálépek a fékre, akkor abbahagyja. A hangot már korábban észrevettem (hetente járok erre, és mindig előjön), de erre azt mondta a szerelő, hogy "tárcsafékbetegség", nem lehet vele mit kezdeni. De ez az aszimmetrikus forrósodás azért aggaszt. Jogos ez?

Előre is köszönöm a tippeket!

Egy tudatlan, de lelkes Bogaras
Ki a szerelő? Merre laksz? Egy 1600os széria motorral a 110-120as utazót könnyen tudni kéne bármi zörgés nélkül. Egyébként lehet hogy rossz a váltó tartó bak, vagy rudazat csuklója és azért vannak zörgések....de ezt így nehéz megtippelni. Ha nem megy 100-110et könnyedén a motorod akkor valami nagyon el lett rontva.
Nem elérhető dt
Hozzászólások: 248


« Hozzászólás #46724 Dátum: 2010 Június 28, 15:03:07 »

tipp: több szerelő is javít Bp-en és környékén, szerencsére van választék...  Wink

Tiszteletem!

Sajnos a Bogár mechanikájához cseppet sem konyítok, ezért előre is elnézést az együgyű kérdésekért, amiből kettő is akad.

Előre is köszönöm a tippeket!

Egy tudatlan, de lelkes Bogaras
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #46723 Dátum: 2010 Június 28, 14:53:15 »


Nemrég teljes körű felújításon esett át a Bogarunk

Mondta a szerelő, hogy 90 fölé ne nagyon menjek



a bal oldali tárcsafék (meg az egész felni és dísztárcsa) tűzforró és büdös (így vettem észre)

erre azt mondta a szerelő, hogy "tárcsafékbetegség", nem lehet vele mit kezdeni


próbálok finoman fogalmazni: te valami istentelenül át lettél baszva (plusz nyilván le is lettél húzva)
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #46722 Dátum: 2010 Június 28, 14:46:07 »

Tiszteletem!

Sajnos a Bogár mechanikájához cseppet sem konyítok, ezért előre is elnézést az együgyű kérdésekért, amiből kettő is akad.

Nemrég teljes körű felújításon esett át a Bogarunk, beleértve a motor alapos felújítását és előre tárcsafékek beszerelését. A 71-es évjáratú, eredetileg 1300-as motor 1600-os új hengereket kapott (meg még egy csomó mindent, aminek a nevét sem értem). Megy is gyönyörűen, a városi közlekedésben, emelkedőn érzem a megnövekedett erőt -- viszont a nagyobb sebességet nem szereti. 85-nél elkezd zörögni valami, úgy érzésre a kardánalagút (az a kiemelkedés a két ülés között... remélem, jó szót használok) irányából. Mondta a szerelő, hogy 90 fölé ne nagyon menjek, nem is akarnék, de odáig azért jó lenne. A zörgés nem a nyomatékon múlik, mert az érdi emelkedőn is zokszó (illetve) zörgés nélkül felszalad 85-tel, noha ehhez nyilván akkora teljesítményt ad le a motor, mint vízszintesen legalább százon. Emellett lejtőn lefelé is 85 fölött zörög. Szóval nem a motor erejével van a baj, hanem mintha ezt a fordulatszámot nem szeretné már. Ha elveszem a lábam a gázról, azonnal abbahagyja, vagyis mégiscsak a motorral lehet valami. Nyilván a szerelővel is megbeszélem majd a dolgot, de örülnék előzetesen egy-két tippnek innen is. (Azt még hozzáteszem, hogy az első ezer kilométeren 70 fölé sem mentem, most már 4000 fölött vagyunk a felújítás óta, és ezt a zörgést azóta sem "provokálom", csak kipróbáltam, mikor jön elő -- viszont jó lenne azért 90-nel autózni egy ilyen felújítás után, emellett aggódom, nehogy valami rejtett bajt jelezzen ez.)

A másik dolog pedig, hogy hosszabb lejtmenet után a bal oldali tárcsafék (meg az egész felni és dísztárcsa) tűzforró és büdös (így vettem észre), míg a jobb oldali tök hideg. Köze lehet a dologhoz, hogy ugyanekkor (miután Budakesziről már leértem a Budakeszi út közepére) vijjogni is elkezd a fék, amit érdekes módon elsősorban éppen akkor csinál, amikor nem fékezek, és ha finoman rálépek a fékre, akkor abbahagyja. A hangot már korábban észrevettem (hetente járok erre, és mindig előjön), de erre azt mondta a szerelő, hogy "tárcsafékbetegség", nem lehet vele mit kezdeni. De ez az aszimmetrikus forrósodás azért aggaszt. Jogos ez?

Előre is köszönöm a tippeket!

Egy tudatlan, de lelkes Bogaras
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #46721 Dátum: 2010 Június 28, 10:48:21 »

Lehet, hogy a német fórumon ez volt, de szerintem hülyeség. Ha megindul a motor, akkor a behúzótekercse kap elég áramot. Ha nem megy a motor, akkor lehet, hogy az érintkezői oxidáltak, de erre sem a relé a megoldás, hanem a tisztítás. Ez azonban ha rossz, akkor hidegen, melegen is rossz.

Amikor hidegen és melegen máshogy viselkedik akkor szinte mindig a hőmérséklet változása miatt van valami zárlat. Egyik okozója a persely, de ez ki van csarélva, a másik pedig a réz szegmensek közötti (kommutátor) zárlat...és ugyebár iylenkor a motor teljesítménye csökken, mert kevesebb lesz az aktív szegmens.

Vedd ki az indítómotort, szedd szét nézd meg a kommutátort és hegyes csavarhúzóval kapard ki a közöket, aztán finom papírral csiszold meg, szinte polír szintig.

Szerintem ez lesz a baja.

reméltem, hogy tudsz valami jó (bár melós) megoldást. :-))
köszönöm.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #46720 Dátum: 2010 Június 28, 10:40:01 »

melyik ágat relézzem le?
az akksitól megy egy fix plusz kurvavastag tyúkbélen, azt kizárom.
meg megy egy sima madzag a behúzótekercshez, ami önmaga reléként működik. ebbe az ágba tegyek 1 relét?

Lehet, hogy a német fórumon ez volt, de szerintem hülyeség. Ha megindul a motor, akkor a behúzótekercse kap elég áramot. Ha nem megy a motor, akkor lehet, hogy az érintkezői oxidáltak, de erre sem a relé a megoldás, hanem a tisztítás. Ez azonban ha rossz, akkor hidegen, melegen is rossz.

Amikor hidegen és melegen máshogy viselkedik akkor szinte mindig a hőmérséklet változása miatt van valami zárlat. Egyik okozója a persely, de ez ki van csarélva, a másik pedig a réz szegmensek közötti (kommutátor) zárlat...és ugyebár iylenkor a motor teljesítménye csökken, mert kevesebb lesz az aktív szegmens.

Vedd ki az indítómotort, szedd szét nézd meg a kommutátort és hegyes csavarhúzóval kapard ki a közöket, aztán finom papírral csiszold meg, szinte polír szintig.


Szerintem ez lesz a baja.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #46719 Dátum: 2010 Június 28, 08:01:53 »

Engem a 411-nél az inditómotor tengelyének végén lévő bronzpersely szivatott meg így, csak jelzem...

"eddig hidegen is csinálta, perselyt cseréltem, most a fenti tényállás van."

azért köszönöm :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #46718 Dátum: 2010 Június 28, 06:44:53 »

az miért van, hogy hidegen az önindító nagyon szépen pörgeti a motort, üzemmelegen meg csak nyekereg, nagyon nehezen forgatja át.
eddig hidegen is csinálta, perselyt cseréltem, most a fenti tényállás van.

önindító csere vagy egyéb?
Engem a 411-nél az inditómotor tengelyének végén lévő bronzpersely szivatott meg így, csak jelzem...
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #46717 Dátum: 2010 Június 28, 00:45:03 »

a "meleg motornál szar az önindító" problémára valamelyik dojcs nyelvű fórumon az önindító lerelézését javasolták.
kipróbáltam, bevált. buszon is, passaton is.

hogy miért, ne kérdezd, mert fingom sincs róla.
milyen relét meg miket vásároljak hozzá,s hol?


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Oldalak: 1 ... 842 843 844 845 846 [847] 848 849 850 851 852 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.21 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.