www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 15:36:27

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921219 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1295 1296 1297 1298 1299 [1300] 1301 1302 1303 1304 1305 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13231382 alkalommal)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #28636 Dátum: 2008 Június 10, 15:02:14 »

az érdekes lesz!  Grin

a gyári szeirntem egyszerű, domború oldalú (harmonikus) bütyükprofillal rendelkezik, tehát ha megmérjük a megnagyobb méretét ( a csúcson át), és kivonjuk az alapkör átmérőjét, megkapjuk amaximális emelést.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #28635 Dátum: 2008 Június 10, 14:55:44 »

meg tudná nekem mérni vki tolómérővel hogy a gyári vezmü tengelynek 1 bütyke átmérőben mekkora????

ezt megmértem egyszer, aztán jól elfelejtettem. ha jól emélkszem, az 1,4 es himbával kijött olyan 11 mm körüli emelés. tehát gyári himbasorral kb. 8,6. persze nem esküdnék meg rá Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2008 Június 10, 14:58:06 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Vwfun
Hozzászólások: 214


« Hozzászólás #28634 Dátum: 2008 Június 10, 14:28:01 »

de én erre vagyok kiváncsi,az nem baj?

"Kedvencem a hidegvágó és flex után az Ultra Derm!!"
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #28633 Dátum: 2008 Június 10, 14:18:13 »

Grin
de ez meg nem az emelés szvsz  Wink
Nem elérhető Vwfun
Hozzászólások: 214


« Hozzászólás #28632 Dátum: 2008 Június 10, 14:08:03 »

 Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

"Kedvencem a hidegvágó és flex után az Ultra Derm!!"
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #28631 Dátum: 2008 Június 10, 14:01:59 »

meg tudná nekem mérni vki tolómérővel hogy a gyári vezmü tengely mekkorát emel????
az érdekes lesz!  Grin
Nem elérhető Vwfun
Hozzászólások: 214


« Hozzászólás #28630 Dátum: 2008 Június 10, 13:16:14 »

 Grin Grin Grin
Köszi!mindjárt ránézek és megmondom a szöget is Shocked Cool
ezért mondom hogy egyenlőre csak a nyitás nagyságával foglalkozom...mert az mérhető...
azért fokolt tengely mert nyilván máshol,és máshogyan nyit/emel mint a gyári...gondolom én... Lips Sealed
létezhet olyan tengely is ami másmilyen szögben nyit de ua akkorát mint a gyári????????????

"Kedvencem a hidegvágó és flex után az Ultra Derm!!"
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #28629 Dátum: 2008 Június 10, 12:53:33 »

nem kopást szeretnék mérni...van két vezmü tengelyem,és nem tudni hogy gyári e vagy sem,a rajta lévő számok alapján sem,így e képpen próbálom kideríteni hogy mi a helyzet.... Roll Eyes
vmelyik bütyök legnagyobb átmérőjét...mivel azt így nemtom eldönteni hogy hol nyit,csak azt tudom leellenőrizni hogy nagyobbat nyit é Huh Undecided

de ha Vkinek van másegyéb 5lete szívesen várom Grin

Nem volt még szerencsém (hál' Isten) bogár vezérműtengelyhez, de szerintem a szög is számít, nem csak a nyitás nagysága, hiszen a szelephézag fix...

Nem elérhető Vwfun
Hozzászólások: 214


« Hozzászólás #28628 Dátum: 2008 Június 10, 12:33:45 »

azt hogy? mihez képest?
a veztengely kopását meg mikrométerrel szokták szerintem ellenőrizni
van otthon két vez tengelyem, csak mondd mit mérjek rajta

nem kopást szeretnék mérni...van két vezmü tengelyem,és nem tudni hogy gyári e vagy sem,a rajta lévő számok alapján sem,így e képpen próbálom kideríteni hogy mi a helyzet.... Roll Eyes
vmelyik bütyök legnagyobb átmérőjét...mivel azt így nemtom eldönteni hogy hol nyit,csak azt tudom leellenőrizni hogy nagyobbat nyit é Huh Undecided

de ha Vkinek van másegyéb 5lete szívesen várom Grin

"Kedvencem a hidegvágó és flex után az Ultra Derm!!"
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #28627 Dátum: 2008 Június 10, 11:54:01 »

meg tudná nekem mérni vki tolómérővel hogy a gyári vezmü tengely mekkorát emel????
azt hogy? mihez képest?
a veztengely kopását meg mikrométerrel szokták szerintem ellenőrizni
van otthon két vez tengelyem, csak mondd mit mérjek rajta
Nem elérhető Vwfun
Hozzászólások: 214


« Hozzászólás #28626 Dátum: 2008 Június 10, 11:39:45 »

meg tudná nekem mérni vki tolómérővel hogy a gyári vezmü tengelynek 1 bütyke átmérőben mekkora????
« Utoljára szerkesztve: 2008 Június 10, 14:32:06 írta Vwfun »

"Kedvencem a hidegvágó és flex után az Ultra Derm!!"
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #28625 Dátum: 2008 Június 10, 10:40:44 »

beraksz egy csavart ami kuvul 17-es es eleg vastag, hogy meg hozza ferjel egy jo krovaval
Vettem egy made in usa imbuszt. Minden más eltört. Ez egyből kivette...+fél méter "coloscső"

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #28624 Dátum: 2008 Június 10, 09:50:27 »

A benzin nem is, esetleg a benne levő adalék: pl. szelepülék, szelepszár, stb.

Hát, pedig a csöveken, az AC membránjain, meg a fúvókákon kívül nem sok mindent tud "kenni" szegény benzin. De hinni szép dolog. Wink
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28623 Dátum: 2008 Június 10, 09:05:36 »

ezt komolyan mondod ? hasonlítsd össze pl az alkoholok kenési tulajdonságaival. maj dtessék megnézni az üzemanyaggal érintkező mozgó felületek kopásait.

persze szvsz nem kell túlspilázni a dolgot Smiley

Hát, pedig a csöveken, az AC membránjain, meg a fúvókákon kívül nem sok mindent tud "kenni" szegény benzin. De hinni szép dolog. Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #28622 Dátum: 2008 Június 10, 08:37:59 »

hétvégén állítottam az előgyújtáson, de a lemezhang fordulaton nem szünt meg. Sőt, tegnap reggel már indításnál is jelentkezett,
aztán tegnap este már egyre alacsonyabb fordulaton is jelentkezett, többször leállt fékezésnél és nehezen indult, végül nagy lemezcsörömpölés közepette ismét leállt és azóta csak gurítgatni lehet.
Az indító motor forgat.
Lehet a turbina a gond? Tegnap Holló úrral és kedves szomszédjával elméleti síkon erre jutottunk...
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #28621 Dátum: 2008 Június 09, 23:09:48 »

segitséget kérnék
ki milyen modszert alkalmaz fék légtelenitésre.mert már nem tudom mit csináljak.most lett ujra csövezve szoval nincs benne sok olaj még.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #28620 Dátum: 2008 Június 09, 22:52:54 »

Meg a benzinnek mit kéne kennie? A motort a motorolaj keni, azért van benne.

ezt komolyan mondod ? hasonlítsd össze pl az alkoholok kenési tulajdonságaival. maj dtessék megnézni az üzemanyaggal érintkező mozgó felületek kopásait.

persze szvsz nem kell túlspilázni a dolgot Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2008 Június 09, 22:55:11 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #28619 Dátum: 2008 Június 09, 22:43:22 »

Van ilyenem (talán a ratroé volt), kipróbálom (2 év alatt nem sikerült) és beszámolok a fejleményekről.
En egyszer kiprobaltam a buszomon, es kellemes hus levegot nyomott befele. Persze csak menet kozben, nem dugoban...
A viz nem folyik befele, legalabbis nekem nem folyt.
Neha a madzagot meghuzza az ember, hogy nedvesitse a szalmahengert, oszt kesz.
Jeggel nem probaltam. Meg.
En is gondolkoztam, hogy gyartani kellene, de szerintem azert egy szep kivitelezes nem olyan egyszeru.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #28618 Dátum: 2008 Június 09, 22:37:23 »

lehet kapni bótban olyan krovafejet
meg sima 17-es imbuszkulcsot is  Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
matchbox
« Hozzászólás #28617 Dátum: 2008 Június 09, 21:46:10 »

A termosztáttal szenvedek én is. amikor vettem nem volt benne, de szereztem hozzá cuccokat. Az lenne a kérdésem, hogy a csappantyúk, és a rudazat, ami a csappantyúkat mozgatja, az ugyanolyan mindegyik motornál? Mert nekem vhogy nem akar összeállni... Sad
Ide tessék ellátogatni, itt vannak használható fotók is:
http://www.vw-resource.com/vanes_thermostat.html
Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #28616 Dátum: 2008 Június 09, 21:23:29 »

nekem 80 körül volt a tárcsafék, asszem csak a tengelycsonk volt felújított

ok, kössz az infót Wink Smiley
Robpanzer
« Hozzászólás #28615 Dátum: 2008 Június 09, 21:16:50 »


Először is, nekem mindig volt és még a tuningmotoromban is van termosztát. A termosztát nem passzió, hanem kitalálták, megtervezték, annak ott a helye, van értelme.
De vannak emberek, akik két sör mellett félrészegen áthalloták a kocsmában egy másik asztaltól, hogy ha elromlik a termosztát majd jól megfől a motor és ezt jól elsajátították és remegve vetetik ki a szerelővel.
A másik amit hallotak ugyanebben a milliőben, hogy öreg motorba nem szabad szintetikus olajat tenni, mert az "vékony". Viszkozitás senkit nem érdekel, a szintetikus az vékony, punktum, téma befejezve.

Termosztát kell, mert szabályozza a motor hőfokát, főleg a bemelegedési szakaszban segít, és télen.

A termosztáttal szenvedek én is. amikor vettem nem volt benne, de szereztem hozzá cuccokat. Az lenne a kérdésem, hogy a csappantyúk, és a rudazat, ami a csappantyúkat mozgatja, az ugyanolyan mindegyik motornál? Mert nekem vhogy nem akar összeállni... Sad
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #28614 Dátum: 2008 Június 09, 18:33:58 »

Ma megint haladtam picit.




Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #28613 Dátum: 2008 Június 09, 18:08:10 »

Ezt kitől hallottad? csak nem a kutastól? Aki eddigis rádtukmálta a méregdrága 98-ast? Baromság az egész. A 95-ös benya, mint mindegyik, ami nem bioetanol ásványi eredetű. Meg a benzinnek mit kéne kennie? A motort a motorolaj keni, azért van benne.
Nem a kutas volt..... Jelen esetben pedig inkább az ólompótlót akará tukmálni gondolom Cheesy

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #28612 Dátum: 2008 Június 09, 18:02:05 »

Ezt az olajos dolgot én is sokszor hallgatom.... Csakis ásványi olajat az öregbe... De ez miért?
Valamint amit most hallgatok, hogy a 98-s benzin megszüntetésével kihagyták a 95-s benyából az ásványi összetevőket amiket kémiai úton pótoltak, ezért nincs kenése a benzinnek és minden tankolásnál rakjak bele ólompótlóadalékot, hogy a motorkopást meg miegymás megakadájozzam...
Ezt kitől hallottad? csak nem a kutastól? Aki eddigis rádtukmálta a méregdrága 98-ast? Baromság az egész. A 95-ös benya, mint mindegyik, ami nem bioetanol ásványi eredetű. Meg a benzinnek mit kéne kennie? A motort a motorolaj keni, azért van benne.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #28611 Dátum: 2008 Június 09, 17:59:00 »


Először is, nekem mindig volt és még a tuningmotoromban is van termosztát. A termosztát nem passzió, hanem kitalálták, megtervezték, annak ott a helye, van értelme.
De vannak emberek, akik két sör mellett félrészegen áthalloták a kocsmában egy másik asztaltól, hogy ha elromlik a termosztát majd jól megfől a motor és ezt jól elsajátították és remegve vetetik ki a szerelővel.
A másik amit hallotak ugyanebben a milliőben, hogy öreg motorba nem szabad szintetikus olajat tenni, mert az "vékony". Viszkozitás senkit nem érdekel, a szintetikus az vékony, punktum, téma befejezve.

Termosztát kell, mert szabályozza a motor hőfokát, főleg a bemelegedési szakaszban segít, és télen.
Ezt az olajos dolgot én is sokszor hallgatom.... Csakis ásványi olajat az öregbe... De ez miért?
Valamint amit most hallgatok, hogy a 98-s benzin megszüntetésével kihagyták a 95-s benyából az ásványi összetevőket amiket kémiai úton pótoltak, ezért nincs kenése a benzinnek és minden tankolásnál rakjak bele ólompótlóadalékot, hogy a motorkopást meg miegymás megakadájozzam...

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #28610 Dátum: 2008 Június 09, 16:38:39 »

Nekiálltam olajat cserélni a váltóban, de HOGY A PICSÁBA KELL KISZEDNI A BEÖNTŐ CSAVART az oldalán? (17-es imbusz) ???? Bele van nőve...Lehet, hogy még sose volt kiszedve?

Nekem meg a leeresztő nem indul meg  Sad nehogy csavarfejjel, még új kulcsal sem, pedig csavart is vettem újat (1500 Undecided)
Sajna meg van nyíilva a csavar az egyik elvékonyított élnél Cry valszle melegítés lesz

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #28609 Dátum: 2008 Június 09, 15:22:58 »

Nekiálltam olajat cserélni a váltóban, de HOGY A PICSÁBA KELL KISZEDNI A BEÖNTŐ CSAVART az oldalán? (17-es imbusz) ???? Bele van nőve...Lehet, hogy még sose volt kiszedve?

Tompa vágóval megindítod!  Evil Evil Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Tyrsec
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #28608 Dátum: 2008 Június 09, 14:54:16 »

lehet kapni bótban olyan krovafejet
tudom, de ha nem akar venni, es kifurni sem akarja egy furoval  Grin , akkor ez lehet egy megoldas.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #28607 Dátum: 2008 Június 09, 14:51:46 »

beraksz egy csavart ami kuvul 17-es es eleg vastag, hogy meg hozza ferjel egy jo krovaval

lehet kapni bótban olyan krovafejet
Nem elérhető Tyrsec
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #28606 Dátum: 2008 Június 09, 14:49:42 »

Ennyi eszem volt szerencsére... Wink
beraksz egy csavart ami kuvul 17-es es eleg vastag, hogy meg hozza ferjel egy jo krovaval
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #28605 Dátum: 2008 Június 09, 14:21:25 »

halkan jegyzem meg, hogy mindig a beöntő nyílás szabaddá tételével kell ezeket kezdeni. ha nem jön ki, ott állsz olaj nélkül, mert már leeresztetted
Ennyi eszem volt szerencsére... Wink

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #28604 Dátum: 2008 Június 09, 14:19:03 »

Nekiálltam olajat cserélni a váltóban, de HOGY A PICSÁBA KELL KISZEDNI A BEÖNTŐ CSAVART az oldalán? (17-es imbusz) ???? Bele van nőve...Lehet, hogy még sose volt kiszedve?
halkan jegyzem meg, hogy mindig a beöntő nyílás szabaddá tételével kell ezeket kezdeni. ha nem jön ki, ott állsz olaj nélkül, mert már leeresztetted

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #28603 Dátum: 2008 Június 09, 14:17:44 »

Nekiálltam olajat cserélni a váltóban, de HOGY A PICSÁBA KELL KISZEDNI A BEÖNTŐ CSAVART az oldalán? (17-es imbusz) ???? Bele van nőve...Lehet, hogy még sose volt kiszedve?

Hosszú erőkarral. Visszarakásnál nem kell agyontépni, ha minden igaz, kúpon tömít.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #28602 Dátum: 2008 Június 09, 14:13:50 »

Nekiálltam olajat cserélni a váltóban, de HOGY A PICSÁBA KELL KISZEDNI A BEÖNTŐ CSAVART az oldalán? (17-es imbusz) ???? Bele van nőve...Lehet, hogy még sose volt kiszedve?

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #28601 Dátum: 2008 Június 09, 13:37:43 »

Az ültetésnek azért van értelme, meg a keskenyítésnek is ha nem divatból van.


...

Szóval annyi értelme van mint az ültetésnek, keskenyítésnek, mocitető kiemelésnek, 76'-os antennalabdának, szivarozó kacsának, stb, stb,....
Showelem, +1 liter fogyasztás.  Grin

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #28600 Dátum: 2008 Június 09, 13:25:39 »

Szerintem a szalmával tömött része el van különítve az utastérbe levegőt juttató résztől, csak a "hideget" veszi át valami hőcserélő alkalmatosságon keresztül.
Gondolom én.  Cheesy
Amit biztosan tudok az meg az, hogy ennek a mi éghajlati viszonyaink között semmi haszna nincs mivel nálunk a meleg általában nem "szárazmeleg" hanem párás, és olyankor a párologtatás is nehezebben megy.
Szóval egy ilyen vélhetőleg gyenge hatásfokú cucc a korlátozott viszonyok miatt pont 0 működési értékkel bír.
Pont úgy mint a "nedves léghűtők" amiket az áruházakban árulnak tizenhuszonezrekért.
Száraz forró klímás országokban teljesen jól működik, de magyarországon csak a hátrányát tudod élvezni.

Szóval annyi értelme van mint az ültetésnek, keskenyítésnek, mocitető kiemelésnek, 76'-os antennalabdának, szivarozó kacsának, stb, stb,....
Showelem, +1 liter fogyasztás.  Grin
de legalább árnyékot vet a mitfárerre  Wink Evil Evil
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #28599 Dátum: 2008 Június 09, 13:15:03 »

Jeget is lehet, mert két rács közé kell tenni, úgy rémlik.
Viszont én is egyszer szalmát láttam benne egy korabeli fényképen, azt hittem valami abrak lovaknak. Egy jólértesült ember világosítiott fel, hogy ablakklíma. ;-)
Hollót, meg Ratrot kérdezzétek. Nekik volt/van. Holló azt mondta, kókusz-szövet, vagy mia gyík van benne.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #28598 Dátum: 2008 Június 09, 13:10:46 »

csak látni kéne belülről, mert szerintem ahol a levegő bemegy az utastérbe, ott a víz is. vagy az aljában összegyűlik
<beszúrt kép törölve>
Szerintem a szalmával tömött része el van különítve az utastérbe levegőt juttató résztől, csak a "hideget" veszi át valami hőcserélő alkalmatosságon keresztül.
Gondolom én.  Cheesy
Amit biztosan tudok az meg az, hogy ennek a mi éghajlati viszonyaink között semmi haszna nincs mivel nálunk a meleg általában nem "szárazmeleg" hanem párás, és olyankor a párologtatás is nehezebben megy.
Szóval egy ilyen vélhetőleg gyenge hatásfokú cucc a korlátozott viszonyok miatt pont 0 működési értékkel bír.
Pont úgy mint a "nedves léghűtők" amiket az áruházakban árulnak tizenhuszonezrekért.
Száraz forró klímás országokban teljesen jól működik, de magyarországon csak a hátrányát tudod élvezni.

Szóval annyi értelme van mint az ültetésnek, keskenyítésnek, mocitető kiemelésnek, 76'-os antennalabdának, szivarozó kacsának, stb, stb,....
Showelem, +1 liter fogyasztás.  Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #28597 Dátum: 2008 Június 09, 12:43:54 »

Van ilyenem (talán a ratroé volt), kipróbálom (2 év alatt nem sikerült) és beszámolok a fejleményekről.
Oldalak: 1 ... 1295 1296 1297 1298 1299 [1300] 1301 1302 1303 1304 1305 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.2 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.