www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 31, 00:03:45

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1574 1575 1576 1577 1578 [1579] 1580 1581 1582 1583 1584 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14781705 alkalommal)
Nem elérhető st. michael
Hozzászólások: 167


« Hozzászólás #17491 Dátum: 2007 Július 17, 14:03:15 »

2,5? minden típusnál ez a mennyiség a jellemző? Nekem egy 1302S van (1584cm3). Ha jól emlékszem 4 litert számolt a fickó...  Shocked
ez az olajkinyomás mennyire veszélyes? mert már mentem vele azóta  Undecided
köszönöm az infókat!

Ha nem eredeti a nivopalcad (mint pl az enyem, hofokmeros, elektromos), akkor ugye nem sokat mond rajta a min/max jeloles, akkor ami tampont: 2,5 liter olaj kell a bogiba. :-)

Te pedig mennyei seregek vezére, a Sátánt és a többi gonosz szellemet, akik a lelkek vesztére körüljárnak a világban, Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17490 Dátum: 2007 Július 17, 13:25:17 »

Protheus, gratulálok a kitartásodhoz! Néha kicsit törődni kell a kedvencekkel, de szerencsére ritkán szoktak este szakadó esőben tönkremenni. Lelkük van. :-)

Ja és vegyél buszt!
(abban tudsz aludni, ha lerohad  Grin )

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17489 Dátum: 2007 Július 17, 13:18:18 »

Protheus, gratulálok a kitartásodhoz! Néha kicsit törődni kell a kedvencekkel, de szerencsére ritkán szoktak este szakadó esőben tönkremenni. Lelkük van. :-)
   én is pont erre gondoltam jó hogy mások is így érzik 

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17488 Dátum: 2007 Július 17, 12:56:18 »

1. Szedd le a dobot, látni fogsz mindent. Azért, mert kis fék nyomásra Te még nem érzel fékhatást, lehet, hogy a pofák már megmozdulnak és nem csikorog.
2. Mindenkéépen eressz le belőle olajat, a megfefelő szintig. Ellenkező esetben minden létező helyen (szimmeringek, légszűrő, mittomén) ki fogja nyomni magából, amit nem szeretnél.

Ha nem eredeti a nivopalcad (mint pl az enyem, hofokmeros, elektromos), akkor ugye nem sokat mond rajta a min/max jeloles, akkor ami tampont: 2,5 liter olaj kell a bogiba. :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17487 Dátum: 2007 Július 17, 12:46:56 »

1. Szedd le a dobot, látni fogsz mindent. Azért, mert kis fék nyomásra Te még nem érzel fékhatást, lehet, hogy a pofák már megmozdulnak és nem csikorog.
2. Mindenkéépen eressz le belőle olajat, a megfefelő szintig. Ellenkező esetben minden létező helyen (szimmeringek, légszűrő, mittomén) ki fogja nyomni magából, amit nem szeretnél.

fék-kérdés:

Megy a kis auto, s - ha jól hallom - a hátsó dobfék ütemesen nyikorog (nyik-nyik-nyik-nyik...).
Szaki(?) mondja, elgyengült a visszahúzórugó. De az a furcsa, hogy ha egy picit benyomom a pedált, akkor abbamarad a hang (s még nem érezni a fékezést).
Egy másik szaki(?) azt mondja, kizárt, hogy a rugóval van gond.  Huh
Most akkor mi van?
Érdemes lenne kicserélni a rugót? Szokott ez ilyet okozni?

olaj-kérdés:

Nagy motorgenerál után volt egy olajcsere. A srác jól megtöltötte olajjal, úgy, hogy a pálcán nem a két jel között van a szint, hanem vagy mégegyszer olyan magasan, mint a min-max intervallum. Nem probléma ez? Nem kellene kiengedni valamennyit?

Köszönöm a segítséget!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17486 Dátum: 2007 Július 17, 12:44:24 »

Protheus, gratulálok a kitartásodhoz! Néha kicsit törődni kell a kedvencekkel, de szerencsére ritkán szoktak este szakadó esőben tönkremenni. Lelkük van. :-)
Nem elérhető st. michael
Hozzászólások: 167


« Hozzászólás #17485 Dátum: 2007 Július 17, 12:40:55 »

fék-kérdés:

Megy a kis auto, s - ha jól hallom - a hátsó dobfék ütemesen nyikorog (nyik-nyik-nyik-nyik...).
Szaki(?) mondja, elgyengült a visszahúzórugó. De az a furcsa, hogy ha egy picit benyomom a pedált, akkor abbamarad a hang (s még nem érezni a fékezést).
Egy másik szaki(?) azt mondja, kizárt, hogy a rugóval van gond.  Huh
Most akkor mi van?
Érdemes lenne kicserélni a rugót? Szokott ez ilyet okozni?

olaj-kérdés:

Nagy motorgenerál után volt egy olajcsere. A srác jól megtöltötte olajjal, úgy, hogy a pálcán nem a két jel között van a szint, hanem vagy mégegyszer olyan magasan, mint a min-max intervallum. Nem probléma ez? Nem kellene kiengedni valamennyit?

Köszönöm a segítséget!

Te pedig mennyei seregek vezére, a Sátánt és a többi gonosz szellemet, akik a lelkek vesztére körüljárnak a világban, Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17484 Dátum: 2007 Július 17, 12:28:27 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!

Beterveztuk az indulast szerdan Kunmadarasra (parom szulei), majd ugye onnan penteken Kiskorere. Szolnoknal lefordultunk Foldvar fele, parom talalkozni akart regi osztalytarsaival, aztan Rakoczifalvan vmi erdekes sivito hang jott a motor felol, mikor felrealltam le is allt. Probaltam inditani, de kb meg se tekerte a motrot, harmadik inditasnal tortent vmi, de iszonyatos hangja volt, az utemek eleg szetb@szottak voltak ... kozben alapjaratot eppencsak tartja, gyorsan hatraszaladok kozben brutal kerreges es csattogas, tolom a gazbowdent, fordulaton meg brutalisabb, fulsuketito zorej, a dinamobol szurke por szall fel, az recseg iszonyatosan, mikozben hihetetlenul forro. Na mondom szep... Hagytuk egy orat hulni, utana csak egyszer probaltam inditani, nem javult, nem eroltettem tovabb. Parom elment busszal Foldvarra, addig en probaltam vhogy felvenni a kapcsolatot azzal az autoszerelovel, aki elott lerohadt a bogi, de nem nyitottak ajtot. Felhivtam Mareszt, h adjon tanacsot, mondtam, h a dinamo megmurdelt. Aszonta kossem ki a vezetekeket, szenkefeket akasszam ki es ugy el tudok vele menni hazaig (toltes nelkul ugye). Ez jo is lett volna, ha nem a csapagy rohad meg a dinamoban. Megjott az autoszerelo, kertem tole tanacsot, micsinaljak. Az elso amit mondott az az volt, h ilyen 100 eves szarral minek jar az ember... Ezt nem kommentaltam, egy kedves mosolyt megeresztve megkerdeztem megegyszer, h mien _megoldast_ javasol? Aztan arra jutottunk, h 1 telepulessel vissza, Szolnok fele van egy autovillamossagis oregur, o siman felujitja nekem kb 5kHUF-er' a dinamomat, vigyem el hozza. Mondom remek, koszonom, akkor adjon egy nagy csavarhuzot, h az ekszijtarcsat rogzitve meg tudjam lazitani az anyat, stbstbstb. Adott egyet, kikuldte a fiat (szinten autoszerelo), h segitsen nekem (ugye meg mindig ott allunk a hazuk elott). Levettuk a tarcsat, meglazitottuk a bilincset, szetcsavaroztunk mindent, de Mareszt ujbol felhivva (es tanacsot kerve a dinamo kiemelesevel kapcsolatban) sem tudtuk kihuzni a turbinat a hazbol. Maresz mondta, h spajszert is nyugodtan hasznalhatunk, de ugy sem ment. Ja, kozben az eso brutalisan elkezdett esni! Szarra aztunk mind a ketten, a gyerek csak rohogott rajtam, h mien jol elakadtam Bp-tol millio kilometerre, majd gondol ram, mikor ejjel a masik oldalara fordul en meg kint azok tovabbra is az esoben ... Mondta, h egy utolso probalkozas, ha nem megy, akkor o megy. Aztan ment, mer' nem ment.

Ott altam az esoben, szetazva, nyakig olajosan es mocskosan, bogi telepakolva cuccokkal Kiskorere, motor darabokban, hatalmas patakok folydogalnak mar mindenfele, sotetedik es ott vagyok a bogarral anyamkinnyafalvan. Remek. Elmentem tusfurdovel megfurodtem az 50 meterre levo langyos vizforrashoz, a kenszaggal nem torodtem, orultem, h fogyott rolam az olaj, az auto mellett atoltoztem (akkor mar csak szemerkelt az eso) es beultem, vartam paromat aki jott vissza a busszal Foldvarrol. Kozben beszeltem az apjaval, h vajon megoldhato-e, h ertunk jojjon kocsival? Mondta indul, parommal kb egyszerre ertek oda a kocsihoz (masfel ora mulva), gyorsan ittunk egy kis forro kavet amit hoztak termoszban es megkezdodott a 80 kilometeres vontatas!

Az jo volt, mer' hatalmas eso kerekedett ismet, en ugye nem torolhettem allandoan az ablakot, mer' csak akksirol ment minden, toltes nem jart hozza, feltem, h a tompitott sem birja majd azt a ket orat, amit en a vontatasra szamitottam. Neha szo szerint halalfelelmem volt, mert neha mentunk vagy 70-nel, ejszaka, lampa nelkul, zuhogo esoben egy kotellel osszekotve egy masik kocsival amibol en csak annyit lattam, h vilagit elottem 2 meterre ket piros lampa. Tudtam, h ha most fekez akkor belemegyek, mer' nem igazan volt meg a sebesseghez valo eloirt kotelezo kovetesi tavolsag... Neha eltuntek jobbra, vagy balra, akkor hirtelen utanukkormanyoztam, mert oankor kanyar volt, vagy ki kellett kerulni egy biciklist, tisztara olyan volt, mint vmi reflex-fejleszto autoversenyes jatek, ugyh igyekeztem jol teljesiteni, mer' ugye menteni nem lehetett ;-) Ha ablakot toroltem, akkor egy mp-ig jo volt, utana mar rosszabb, mint elotte, mer' a sok kis vizcseppen nem lattam at semmit, akkor lett kicsit jobb, mikor mar osszefuggo vizreteg volt az ablakon, akkor azer' vmit lattam. Na, aztan megerkeztunk Kunhegyesre, mar orultem, h mar csak par kilometer van hatra, arra amugyis kicsi a forgalom (plane igy ejjel), egy jobbkanyar es egyenes az ut Kunmadarasra.

Es akkor folytatodott a remalom! A jobb elso kerektol ISZONYATOS femes csikorgo hang jelentkezett, a tablakreta csikorgasa vegyitve az uveg csikorgasaval es mindez egy nagy acellemez szelen raspolyhuzogatassal. Aszittem leszakadt a jobb eleje, aztan leer a kocsi a foldre, de ezt gyorsan elvetettem, mer' az auto nem dolt meg. Azonnal elkezdtem villogni meg dudalni, h alljunk felre, de mint kiderult nem kellett volna, mer' ok is hallottak, meg meg a szomszed falu is vszeg. Nem tudtuk mi lehet, az esoben alafekudtunk, nezegettuk, aszittuk, h a kormanymu tolorudja ratolta a fektarcsara azt a takarolemezt (nemtom mi a neve) es az ad ki ilyen hangot. Mindekozben fek volt, tehat a fekrendszer egybenlevonek tunt. Ha megmozditottuk az autot 2 centinyit, akkor is azonnal nyikorgott, rendkivul hangosan, femesen. Probaltuk utogetni, a lemezt tavolabb hajlitani a fektarcsatol, de ezek nem segitettek, ugyh nem maradt mas, a maradek 3-4 kilometert igy tettuk meg, felcsikorogtunk ket falut jo kis eji almukbol ;-)

Otthon masnap a dinamo - talan mondanom sem kell - 1 perc alatt kijott turbinastul, keritettunk 36os csillagkulcsot, szetszereltuk az egeszet (halas koszonet megint Maresznak es Megyonak, akik telefonos segitseget nyujtottak ehhez), vettunk bele csapagyakat, beleraktuk, en atpucoltam addig az egesz karbit, mindent beraktunk a helyere, es akkor kiderult, h nincs meg az a nagy kupos alatet ami a kulso ekszijtarcsafelet a tavtarto-lemezekkel rogziti ... atturtam mindent, de tudtam, h nem volt benne a leltaramban, amit gondosan mar anyamkinnyafalvan elkezdtem osszeallitani (csavarok, alatetek, alkatreszek) es szepen elrakni, vszeg a szerelo mikor letekerte az anyat a legelejen lerakta az alatetet a homokba, ami az eso megerkezese utan azonnal sartengerre valtozott es tocsogva nyelte magaba a bogim egy apro, de nagyon fontos alkatreszet ... Tehat mar minden kesz volt, ossze is raktuk, de az utolso kis anyat nem tudtuk meghuzni. Kinomban persze jot rohogtem, h "ilyen nincs", de persze megis van. Sufnimodszerekkel megoldottuk, tettunk ala vmi kupos vizvezetekrendszerbeli szoritogyurut, arra egy hatalmas, buszokban hasznalt anyat, es ez ideiglenesen a helyen tartott mindent, az auto - miutan szivott maganak benzint - tokeletesen mukodott! Ugyh akkor mar beszereltem a sparkafertol vett szep papirkesztyutartot, kimostam kivul belul az autot, visszahegesztettuk a 2 eve letort kis fulet a motorter ajto zarjahoz a kasztnira (vegre megint zarhato, hehe), megcsinaltam a csomitetozarat. Ket napom volt ra (csutortok + pentek), h csak a bogarral foglalkozzak, nagyon jo erzes volt, ez itt Pesten nem csinalhattam volna meg, mer' se helyem, se idom, se szerszamom nem lett volna ra. Nagyon jo erzes volt, h a regota ismert problemak sorban megjavulnak, ha az ember kicsit torodik az autojaval ... :-)

Az iszonyatos femes csikorgast 5 perc alatt orvosoltam, lekaptam a kereket, alaneztem es azonnal meglattam a ludast, a takarolemez (meg mindig nemtom, h h hivjak) es a fektarcsa koze beszorult egy darab kavics vagy femdarab, egy csavarhuzoval kipattintottam es maris gordulekenyen es neman forgott minden, mar csak vissza kellett rakni a kereket!

Kiskoren Maresztol kaptam dinamot turbinaval es lett vele egyutt az a kis kupos alatet is, atszereltuk 1 perc alatt es azota minden rendben :-)

Szegeny parom mar neha a siras hataran allt, azt gondolta, h ezzel a bogarral tobbet nem megyunk sehova, ez ott marad Kunhegyesen a kanyarban, kesz passz. De itthon vagyunk! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17483 Dátum: 2007 Július 17, 11:57:44 »

a balhé az kell Grin aztat mi nagyon szeressükám

Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17482 Dátum: 2007 Július 17, 11:41:18 »

   Én értem,de akinek kell a motor,saját szerelőjével rakatja be,mert az már persze kiberhálta a másikat,hogy nehogy mozgás képes legyen a busz.És az ragaszkodik hozzá.Amúgy meg szerintem messze sincs köze léghűtésesekhez.Mai modern szakember,aki csak úgy tud valamit cserélni,ha az takkra megegyezik a cserélendővel.Láthatóan az egészhez lövése sem volt.Szerintem lesz még gondom ebből,bár addig nem kértem az árát,amig nem röfög a buszban a tulaj megelégedésére.Lehet hohy f@sz vagyok,de nem akarok balhét.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17481 Dátum: 2007 Július 17, 10:45:08 »


A kétlityis gerenda nem jó az 1.6-os motorhoz. Tök más. Sőt, tán a t2a és a t2b gerendája sem egyforma.
De mondom T2b-be nem kell gerenda. Szerintem a 90%-ban nincs is bennük.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17480 Dátum: 2007 Július 17, 07:35:50 »

   Ha valakit érdekel az 1.6-os motor berekása buszba,akkor a Hudáknál lehet mindenféle gerendát kapni,nem kell gányolni hozzá.


                                           Üdv.
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #17479 Dátum: 2007 Július 16, 14:56:32 »

Az vagy 2003-ban vagy 2004-ben volt. :-))))

2004-ben én meg szembe jöttem(mentem) céges géppel éppen........mickolc felé

Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #17478 Dátum: 2007 Július 16, 13:16:40 »

Örülök, hogy segíthettünk!

Én köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17477 Dátum: 2007 Július 16, 13:14:08 »

Örülök, hogy segíthettünk!
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #17476 Dátum: 2007 Július 16, 13:03:54 »

Na úgy tünik megoldódik a dolog a bogi hazahozatalára. Szedán keresztül trailer lesz, ma délután, elfogadható áron (töredéke az autóklubbosnak). Tudom hogy puhapöcs dolog a vontatáshoz képest  Wink, de a hőségre és a sürgősségre való tekintettel most ez az optimális.

Régebben engem is vontattak sokat (Budapes-Balaton....), de akkor vaskötéllel (a la privát by apósom). Legutóbb amikor húzni kellett a bogarat, 5 km-es távon 2x szakadt el a szar normál kötél. 60 km-re akkor az 12 kötél, á 1000 Ft zusammen 12 eFt, ez sem lenne kevés   
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17475 Dátum: 2007 Július 16, 12:49:05 »

Az vagy 2003-ban vagy 2004-ben volt. :-))))

tavaly előtt meg én húztalak Gyöngyöstől az M3-on végig és ott se volt semmi
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17474 Dátum: 2007 Július 16, 12:47:00 »

T2b-be be lehet rakni a bogármotort gerenda nélkül, megtartja a váltó (pont mint a bogárban), bár gyárilag tényleg gerendával rakják be
ha kétlityis moci helyére rakod, akkor viszont esetleg önindító inkompatibilitási gondok lehetnek

  Szia KIZS!

  Ez az a motor,amit még tőled vettem,de a kasztni miatt valószínüleg kell egy másik bogár,és a kettőből lenne egy.A gerendához azért jó lenne valamihez hozzábiggyeszteni.Házilag nyomjuk oda valahogy a 2000-es hátsó tartóját,esetleg egy másik konzollal,vagy van valaki,akitől be lehet szerezni ilyet?

                                                                             Üdv:Funk
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17473 Dátum: 2007 Július 16, 12:33:24 »

...                                     Üdv:Funk

T2b-be be lehet rakni a bogármotort gerenda nélkül, megtartja a váltó (pont mint a bogárban), bár gyárilag tényleg gerendával rakják be
ha kétlityis moci helyére rakod, akkor viszont esetleg önindító inkompatibilitási gondok lehetnek

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17472 Dátum: 2007 Július 16, 12:31:36 »

Mi hortobágyról húztuk haza az Öreglányt (T2a) Pátyra, végig sztrádán, vasárnap délelőtt-délután. Semmi gáz nem volt.

tavaly előtt meg én húztalak Gyöngyöstől az M3-on végig és ott se volt semmi

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17471 Dátum: 2007 Július 16, 12:30:56 »

Csodálkozhatsz, de anyám off kocsiján a múltkor 23e-ért cseréltek olajat...

ez én off kocsimon csak az olaj kerül ennyibe (úgy, hogy én veszem)...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17470 Dátum: 2007 Július 16, 12:29:36 »

    Sziasztok!
  Egy kis segítséget szeretnék kérni.
  A bogaramból kiszedett 1,6-os AD-s motort,ha be akarunk toszogatni egy 1979-es T2(tán B)-be,ahol hátul van egy tartó gerenda,milyen felfüggesztés kell?Ami bent volt 2000-es,azt a váltónál (mint a bogárnál) 4 csavar tartja,de ott alul ugye nincs váznyulvány.Viszont a motor alsó ékszijtárcsája alatt van két csavar hely.Gondolom,erre kéne felcsavarozni a két tartót,de azon 2-2 furat van.Illetve hogy simán bemegy a buszba az eredetileg 1,6-os,vagy kell valamit kendácsolni,szerezni?


                                                 Üdv:Funk
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17469 Dátum: 2007 Július 16, 11:40:49 »

Mi hortobágyról húztuk haza az Öreglányt (T2a) Pátyra, végig sztrádán, vasárnap délelőtt-délután. Semmi gáz nem volt.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #17468 Dátum: 2007 Július 16, 11:34:56 »

Utolsó lehetőségként ez lesz - csak hát hazáig 60 km, a végén Budapesten át...

Nézdd, engem egyszer majdnem ugyanonnan vontatak haz, éjjel, hidegben, Gyöngyösön túlról, Pesten át, Tatabányára....
Ki lehet bírni..... Inkább, minthogy néhány tételt leszereljenek a Bogiról, vagy egészben eltűnjön.....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17467 Dátum: 2007 Július 16, 11:33:21 »

nem az a lenyeg h 2000 sok v nem. hanem hogy x aszongya 2000, y meg hogy semmi...

ez a meglepo.
ha mindketto azt mondja 5000 akko ok, annyi es kesz.

az egyiknél épp nem áll sorban rengeteg meló, és kóláért segít, a másik meg örül, hogy lyuk van a s.ggén, de mégis segíteni akar - ennyiért.
(én nem ismerem egyiküket sem személyesen, csak hozzászóltam  Smiley )
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #17466 Dátum: 2007 Július 16, 11:32:41 »

Vannak ugye az "ingyenes" olajcsere szervízek....
Na ott sem ingyenes azért, mert az olaj árában (árrésében) benne van ott is!!

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Noo
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #17465 Dátum: 2007 Július 16, 11:31:55 »

Utolsó lehetőségként ez lesz - csak hát hazáig 60 km, a végén Budapesten át...
Ez a 60 km csak vidéken nem jelenet távolságot? Én Zalaegerszeg-Kaposvár vonalon vontattam. Mikor vettem a bogit akkor Kőröshegy-Kaposvár távon vontattam bogárral!!
Szerintem nagyon gyorsan állj neki hazahozni az ut széléről a kocsit. A vas ára még mindig elég csalogató ahhoz hogy szétpakolják. Nehogy valami vicces társaság megrongálja. Bár ez még véletlenül se történjen meg.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #17464 Dátum: 2007 Július 16, 11:31:23 »

nem az a lenyeg h 2000 sok v nem. hanem hogy x aszongya 2000, y meg hogy semmi...

ez a meglepo.
ha mindketto azt mondja 5000 akko ok, annyi es kesz.


Döntsd el, melyikben bízol meg jobban és vidd oda...!
Csak ne legyen belőle 1/2 nap agonizálás!!

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #17463 Dátum: 2007 Július 16, 11:29:40 »


az a 2000 ft nem sok igazából, ha azt nézed, hogy off szerelő ennyit csak azért elkér, hogy szóbaáll veled...

nem az a lenyeg h 2000 sok v nem. hanem hogy x aszongya 2000, y meg hogy semmi...

ez a meglepo.
ha mindketto azt mondja 5000 akko ok, annyi es kesz.

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #17462 Dátum: 2007 Július 16, 11:25:49 »

ugy hogy vitte az olajat?

(de a kulonbsegen csodalkoztam amugy)
nem, márkaszervíz.

az a 2000 ft nem sok igazából, ha azt nézed, hogy off szerelő ennyit csak azért elkér, hogy szóbaáll veled...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17461 Dátum: 2007 Július 16, 11:24:54 »

ugy hogy vitte az olajat?

(de a kulonbsegen csodalkoztam amugy)
szerintem teljesen normális 1-2ezer forint egy olajcseréért. pl. egy biciklikereket is ennyiért centíroznak ki...
ha rendesen megcsinálja, akkor eltölt vele fél órát, alámászik, kipucolja a "szűrőt", tesz rá 2db tömítést a fiókból (párszáz/db). Ja és nem kell otthagynod a kocsit szervezni a közlekedésedet mikor eljössz - visszamész a járgányért. csak hátradőlsz és megiszol valamit közben újságot lapozgatva, még a kezedet sem kell összekenned, nemhogy a ruhádat. sőt a fáradt olajat sem kell kocsikáztatnod a leadóhelyig (gondolom nem öntöd ki akárhová?!)
azt kifelejtettem, hogy nem kell szívni az esetlegesen beszakadt 6-os menettel a blokkban, ha netán nem lehet meghúzni az anyát a tőcsavaron visszaszerelésnél (mert valaki korábban beleszakította).
« Utoljára szerkesztve: 2007 Július 16, 11:30:20 írta luftsick »
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #17460 Dátum: 2007 Július 16, 11:18:19 »

Csodálkozhatsz, de anyám off kocsiján a múltkor 23e-ért cseréltek olajat...

ugy hogy vitte az olajat?

(de a kulonbsegen csodalkoztam amugy)

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #17459 Dátum: 2007 Július 16, 11:12:59 »

udvw!

gondoltam olajat cserelek  Wink

megvettem az olajat, szal a folyamat elindult. de kiskoren kiderult hogy nincs olyan leereszto csavar, es egyeb kis reszlet, szal ugy dontottem rabizom valakire aki nalam bolcsebb.
multkor olajastol 3500 penzert cserelte magyar gabor (erd) szerelo. gondoltam 1000ert most igy meglesz.

most felhivtam szabo mikit, hogy mennyi lenne lenne az olajcsere, viszem az olajat. a valasz 2000 (!)  nem sok egy kicsit?
gondoltam hat akkor hivom magyar gabort. es mi volt a valasz? 2 doboz cola!!

 Undecided el vagyok csodalkozva. nem kene?
Csodálkozhatsz, de anyám off kocsiján a múltkor 23e-ért cseréltek olajat...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető aaggoottaa
Hozzászólások: 2949


« Hozzászólás #17458 Dátum: 2007 Július 16, 11:00:40 »

udvw!

gondoltam olajat cserelek  Wink

megvettem az olajat, szal a folyamat elindult. de kiskoren kiderult hogy nincs olyan leereszto csavar, es egyeb kis reszlet, szal ugy dontottem rabizom valakire aki nalam bolcsebb.
multkor olajastol 3500 penzert cserelte magyar gabor (erd) szerelo. gondoltam 1000ert most igy meglesz.

most felhivtam szabo mikit, hogy mennyi lenne lenne az olajcsere, viszem az olajat. a valasz 2000 (!)  nem sok egy kicsit?
gondoltam hat akkor hivom magyar gabort. es mi volt a valasz? 2 doboz cola!!

 Undecided el vagyok csodalkozva. nem kene?

Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #17457 Dátum: 2007 Július 16, 10:17:01 »

Off autóval visszamész és hazavontatod?

Utolsó lehetőségként ez lesz - csak hát hazáig 60 km, a végén Budapesten át...
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17456 Dátum: 2007 Július 16, 10:14:39 »

...
Nagyon nem szeretem, hogy ott áll a sztráda mellett, szóval ha bárkinek ötlete van jelezzétek! Köszönöm!

Off autóval visszamész és hazavontatod?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17455 Dátum: 2007 Július 16, 10:13:02 »

BigBug, mi van a buszoddal?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #17454 Dátum: 2007 Július 16, 09:54:02 »

Ilyen volt velem is. Csavartörés, leesett e vezérmű tengely a jobb oldalon - semmi kompresszió. Persze attól lehet más is.


himba ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #17453 Dátum: 2007 Július 16, 09:37:03 »

Én arra gondolok, hogy megégtek a dugattyúk, esetleg gyűrű töréssel kombinálva.
Csak tippelek: 1200 belső olajhűtős (?)


AR-s (duplaszívó/duplaleömlő) 1,6-os hengerdugókkal... eddig pöpecül muzsikált  Cry
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17452 Dátum: 2007 Július 16, 09:22:58 »

Én arra gondolok, hogy megégtek a dugattyúk, esetleg gyűrű töréssel kombinálva.
Csak tippelek: 1200 belső olajhűtős (?)

SOS!

Tud valaki Hatvan vagy Gyöngyös környékén olyan szerelőt, ahova a bogaramat nyugodt szívvel el lehet vinni?
Tegnap este hazafele Budapestre az M3-on a gyöngyösi emelkedőnél a bogár feladta a hőséggel folytatott harcot.
Egyre gyengült a lejtőn felfele, gázelvételre lefulladt, majd újraindiításra hatalmas füstfelhőt nyomott ki.
A lejtő tetején megálltam megnézni, hogy mi van, ott már el sem indult.
1/2 óra pihenés után továbbra sem indult - ezért és a közelgő sötétedés miatt az autóklubbot hívtam ki (tag vagyok, és egyetlen bogár vagy busz sem jött  Cry). Öreg szaki megjelent újabb 3/4 óra múlva - kettő henger elindult, de a másik kettő nem - gyújtás van, szikra van, benzin van, szelepemelő müködik - csak éppen kompresszió nincs a balodali hengerekben. Két hengerrel eldöcögtünk a 60-i pihenőhöz, onnan stoppal hazamentem, off autóval vissza a családért meg a cuccokért. Éjjel fél egyre haza is értünk, de a bogarat ott kellett hagyni.   Sad
Az autóklub a trélezésre 50-60 eFt-t mondott Budapestig - ez rengeteg, ha már költeni kell, ezt a pénzt inkább szerelőre költöm, tehát inkább a környéken csináltatnám meg, ahova el lehetne vontatni.

Nagyon nem szeretem, hogy ott áll a sztráda mellett, szóval ha bárkinek ötlete van jelezzétek! Köszönöm!


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Oldalak: 1 ... 1574 1575 1576 1577 1578 [1579] 1580 1581 1582 1583 1584 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.173 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.