www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 17, 18:24:11

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1631 1632 1633 1634 1635 [1636] 1637 1638 1639 1640 1641 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13150858 alkalommal)
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #15195 Dátum: 2007 április 19, 22:44:52 »

Ma a közértböl kijövet ezt láttam a vasamon.
Nem normálisak az emberek!!
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #15194 Dátum: 2007 április 19, 22:36:43 »

Anyáztam egy nagyot,majd hazamentem SZMB-zn.
Ezt szülte a szükségmegoldás,átmenetileg.

[melléklet törölve az admin által]

Tóth Zoltán
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #15193 Dátum: 2007 április 19, 22:35:02 »

Ma a közértböl kijövet ezt láttam a vasamon.

[melléklet törölve az admin által]

Tóth Zoltán
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15192 Dátum: 2007 április 19, 21:45:39 »

minden esetre köszönöm mindenkinek épitő jellegű hozzászólását!
mindeig tanul az ember!
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15191 Dátum: 2007 április 19, 21:44:40 »

Tisztára gépgyártástechnológia óra feeeling  Grin

Még jó, hogy múlt héten ZH-ztam belőle, és képben vagyok valamennyire.... Roll Eyes


akkor beszélgethetnénk ezen gépészeti témában!
sört viszek!
dt
« Hozzászólás #15190 Dátum: 2007 április 19, 21:42:26 »

Tisztára gépgyártástechnológia óra feeeling  Grin

Még jó, hogy múlt héten ZH-ztam belőle, és képben vagyok valamennyire.... Roll Eyes

off hova jársz? on
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #15189 Dátum: 2007 április 19, 21:41:57 »

Tisztára gépgyártástechnológia óra feeeling  Grin

Még jó, hogy múlt héten ZH-ztam belőle, és képben vagyok valamennyire.... Roll Eyes

onnan van Cheesy nálunk szerkezeti anyagok, és megmunkálások 3: forgácsolástechnológia néven futott még tavaly. gondolom most is Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #15188 Dátum: 2007 április 19, 21:41:04 »

A dörzsárak dolgozó részének főbb elemei:
1.   bekezdő kúp (45°) - bevezeti a szerszámot
2.   forgácsoló kúp - forgácsol
3.   vezető rész - méretet biztosít (kalibrál)
4.   hátsó kúp - a beszorulást akadályozza meg.
A forgácsoló kúpon a főél elhelyezési szöge:
   kézi dörzsáron kappa = 30-40°
   rövidkúpos gépi dörzsáron kappa = 15-45°
   hosszúkúpos gépi dörzsáron kappa = 4-5°
A vezetőrészen 0,1-0,2 mm széles élszalagot képeznek ki, a forgácsoló kúpon nincs élszalag.




Tisztára gépgyártástechnológia óra feeeling  Grin

Még jó, hogy múlt héten ZH-ztam belőle, és képben vagyok valamennyire.... Roll Eyes

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
1303LS
« Hozzászólás #15187 Dátum: 2007 április 19, 21:37:43 »

" A dörzsár mindig követi az előfurat irányát és helyzetét. Ezért szokás gépi dörzsöléskor a szer-számot csuklósan befogni a gépbe, hogy a dörzsár beállhasson az előfurat tengelyirányába."
Akkor ezért a párhuzamosító csapszegpersely megmunkálás fúrás és nem dörzsárazás.
Mert ha dörzsárazás akkor csuklóval van hajtva és követi az eredeti irányt.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #15186 Dátum: 2007 április 19, 21:30:36 »

A dörzsárak dolgozó részének főbb elemei:
1.   bekezdő kúp (45°) - bevezeti a szerszámot
2.   forgácsoló kúp - forgácsol
3.   vezető rész - méretet biztosít (kalibrál)
4.   hátsó kúp - a beszorulást akadályozza meg.
A forgácsoló kúpon a főél elhelyezési szöge:
   kézi dörzsáron kappa = 30-40°
   rövidkúpos gépi dörzsáron kappa = 15-45°
   hosszúkúpos gépi dörzsáron kappa = 4-5°
A vezetőrészen 0,1-0,2 mm széles élszalagot képeznek ki, a forgácsoló kúpon nincs élszalag.




[melléklet törölve az admin által]

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #15185 Dátum: 2007 április 19, 21:27:02 »


Van gepi dorzsar is ...

"A dörzsárak gondos kezelést igénylő, befejező megmunkáló többélű szerszámok. Általában IT7 pontosságú, Ra = 0,8-3,2 mikrométer átlagos érdességű a dörzsölt furat. Pontos élezésű szerszámmal, gondos munkával elérhető az IT6 pontosság is. Szükség esetén a dörzsölést két lépésben kell elvégezni, na-gyoló és simító dörzsárral. A forgó főmozgást kézzel vagy géppel lehet biztosítani. Ennek megfelelően van kézi és gépi dörzsár. A dörzsár ún. önvezető szerszám. A vágókúp kis nyílásszöge miatt a sugár-irányú erőkomponensek olyan nagyok, hogy a dörzsárat az előfurat tengelyvonalába kényszerítik be-állni. A dörzsár mindig követi az előfurat irányát és helyzetét. Ezért szokás gépi dörzsöléskor a szer-számot csuklósan befogni a gépbe, hogy a dörzsár beállhasson az előfurat tengelyirányába."

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #15184 Dátum: 2007 április 19, 21:20:29 »

A dörzsárazás nem csak a kézi dörzsárazást jelenti, a dörzsár egy szerszám.
Idézet

akkor jó!
az én kezemben még csak kézi dörzsár volt.
ha a fúróban dörzsár van, akkor fúrsz, vagy dörzsárazol?
 Smiley

Van gepi dorzsar is ...

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #15183 Dátum: 2007 április 19, 21:18:23 »

úgy tűnik itt az idő, hogy kibarkácsold a bogár seggéből a vasat, oszt puccen.
bár, ha a "működik, akkor ne basztasd" filozófiát nézzük, akkor mégsem :-)))

kint van, gsa szíves közreműködésével kiszedtük most sztem le a dinamót, lemezeket, szívócsövet.
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 19, 21:23:57 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15182 Dátum: 2007 április 19, 21:17:14 »

olajhűtő körül aza szivacs szerű anyag valamikor  tömítésre szolgált, hoyg nem menjen el mellete alevegő ? kozzáértem,és elporladt Smiley  ilyet lehet szerezni valahol, avyg van egyéltalán jelentőgssége ?
láttatok már fél centis olajsaras retket, felverődőtt kavicsok meg beleágyazódva ?Cheesy  a motor alja ilyen.

úgy tűnik itt az idő, hogy kibarkácsold a bogár seggéből a vasat, oszt puccen.
bár, ha a "működik, akkor ne basztasd" filozófiát nézzük, akkor mégsem :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #15181 Dátum: 2007 április 19, 21:12:21 »

olajhűtő körül aza szivacs szerű anyag valamikor  tömítésre szolgált, hoyg nem menjen el mellete alevegő ? kozzáértem,és elporladt Smiley  ilyet lehet szerezni valahol, avyg van egyéltalán jelentőgssége ?

láttatok már fél centis olajsaras retket, felverődőtt kavicsok meg beleágyazódva ?Cheesy  a motor alja ilyen.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15180 Dátum: 2007 április 19, 18:11:47 »

A dörzsárazás nem csak a kézi dörzsárazást jelenti, a dörzsár egy szerszám.
Idézet

akkor jó!
az én kezemben még csak kézi dörzsár volt.
ha a fúróban dörzsár van, akkor fúrsz, vagy dörzsárazol?
 Smiley
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #15179 Dátum: 2007 április 19, 16:37:48 »

Hanyas dugokulcs kell hozza, azt meg tudod mondani?

Vszeg csere lesz _majd_ belole, de 10kHUFom most nincs sajna...
attól függ melyen a kormányod. azt hiszem vagy 24es vagy 22es kell hozzá
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #15178 Dátum: 2007 április 19, 16:36:39 »

Hanyas dugokulcs kell hozza, azt meg tudod mondani?

Vszeg csere lesz _majd_ belole, de 10kHUFom most nincs sajna...
itthon vagy?
gyere fel vele most és leszedjük! Wink
eddig nem is kell index Cheesy
aztán meglátjuk. a kormány akár visszamegy nélküle is.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #15177 Dátum: 2007 április 19, 14:54:47 »

nemhinném, hogy 10k lenne, biztos akad itt valakinek...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15176 Dátum: 2007 április 19, 14:42:09 »

A kormányt egy sima rövid hosszabbítós dugókulccsal le tudod szedni, az alatt meg azt hiszem 3 csavar tartja az egész kormánykapcsolót. Én kicserélném, nem lehet ezt megbízhatóan javítani.

Hanyas dugokulcs kell hozza, azt meg tudod mondani?

Vszeg csere lesz _majd_ belole, de 10kHUFom most nincs sajna...


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15175 Dátum: 2007 április 19, 14:36:16 »

Need help!


A kormányt egy sima rövid hosszabbítós dugókulccsal le tudod szedni, az alatt meg azt hiszem 3 csavar tartja az egész kormánykapcsolót. Én kicserélném, nem lehet ezt megbízhatóan javítani.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15174 Dátum: 2007 április 19, 14:31:30 »

Need help!

Tegnap megmurdelt az iranyjelzo bajuszkapcsoloja. Konkretan nem tudom, h mi tortent vele, ehhez kene egy kis segitseg nekem... Mar a rajzason is volt egyszer, h balra indexeles utan egy _kicsit_ nehezebb volt visszabillenteni kozepallasba, meglepodtem, de nem kellett hozza tul nagy ero es akkor visszaallt kozepallasba. Azota semmi gond nem volt vele, aztan tegnap este, mikor jottem haza a varosbol egy jobbraindexeles kozben azt vettem eszre, hogy  nem maradt ott abban az allasban a kapcsolo, hanem visszaugrott kozepre. Csodalkoztam, de megtartottam kezzel jobboldalon es bekanyarodtam, majd felrealltam es megprobaltam gyengeden jobbra-balra kapcsolgatni vele, ez 2x sikerult is, majd kampec.

Most a kapcsolo csak ott all kozepen, igazabol se balra, se jobbra nem tudom rendesen kiteriteni, kb csak ott all kozepen es barmira lotyog, de jobbra-balra nem kapcsol, a reflektort viszont konnyeden be tudom vele kapcsolni. Vhogy egyszeruen lotyog.

A kerdeseim:

1. Talalkoztatok mar ilyennel? Akkor ez most bizony el van torve?
2. Hogy kell kiszerelni onnan azt az egeszet, milyen szerszamok kellenek hozza? (le kell szedni a kormanyt gondolom ... ahhoz meg vmi jo melyre dughato dugokulcs kellene, nem?)
3. Az az egesz kormanykapcsolo ize szetszerelheto? Fel eve Megyo kicserelte mar nekem, akkor csak jobbra nem szeretett felakadni a kapcsolo, esetleg a regibol meg ebbol az ujbol maganak a muanyag kapcsolonak a kicserelesevel lehetne csinalni egy mukodot ...

Szoval ezt kene vhogy megoldanom, minden otletet es tippet orommel fogadok, addig sajna nem tudok kimenni az utra, amig nincs iranyjelzom, igy pl Megyohoz sem tudom elvinni, hogy segitsem rajtam ... Sad

Elore is ksozonok minden segitseget!  Cry


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15173 Dátum: 2007 április 19, 14:23:26 »

az én hajtókarjaimba bepréseltem a csapszegperselyt. elvittem egy gépműhelybe, hogy dörzsárazzák fel nekem, hogy jó legyen. s kiröhögött a pali mert ő nem dörzsárazza hanem fúrja. van egy spec gép amibe teljesen jól be lehet lőni a derékszöget. a hajtókart összeszerelte s felhúzta egy csapra amivel egybe van épitve a fúrótokmány szánja.

Elmondom neked, hogy az a gép is egy dörzsárat forgat a bronzperselyben. A dörzsár és a fúró majdnem azonos, de a dörzsár több éllel és kisebb "fogásmélységgel" "fúr", hogy a felület minősége jobb legyen és pontosabb. A csapszeget 1 századra szokták illeszteni a csapszegperselyben, azt hagyományos, kétélű fúróval senki nem tudja kifúrni, hiába állványos fúró vagy akár eszterga tokmányba van befogva.

Minden (komolyabb) gépműhelyben van egy ilyen gép, ami a megmunkálás alatt pontosan pozícionálja a hajtórudat.

A dörzsárazás nem csak a kézi dörzsárazást jelenti, a dörzsár egy szerszám.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15172 Dátum: 2007 április 19, 13:58:17 »

A lényege az, hogy a hajtórúd alsó csapjának és a dugattyúcsapszeg furatának a tengelye párhuzamosan fusson egymással. Amikor a csapszeg perselyt teszik be és dörzsárazzák, akkor fogják be pontosan a hajtórudat így lesz pontos. Ha már kész, én nem erőltetném, görbítgentném, mert akkor nem lesz sehogy sem pontos, nem ott deformálódik, ahol kellene.

az én hajtókarjaimba bepréseltem a csapszegperselyt. elvittem egy gépműhelybe, hogy dörzsárazzák fel nekem, hogy jó legyen. s kiröhögött a pali mert ő nem dörzsárazza hanem fúrja. van egy spec gép amibe teljesen jól be lehet lőni a derékszöget. a hajtókart összeszerelte s felhúzta egy csapra amivel egybe van épitve a fúrótokmány szánja.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15171 Dátum: 2007 április 19, 08:51:27 »

köszi! arra gondoltam hogy hogyan/mivel/hol lehet ezt beállítani?

A lényege az, hogy a hajtórúd alsó csapjának és a dugattyúcsapszeg furatának a tengelye párhuzamosan fusson egymással. Amikor a csapszeg perselyt teszik be és dörzsárazzák, akkor fogják be pontosan a hajtórudat így lesz pontos. Ha már kész, én nem erőltetném, görbítgentném, mert akkor nem lesz sehogy sem pontos, nem ott deformálódik, ahol kellene.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Zsovács
Hozzászólások: 166


« Hozzászólás #15170 Dátum: 2007 április 19, 08:35:14 »

es a baloldalon mindegyik csak a rendszamat tolta be? Wink
Nem volt rendesen rögzítve és ott maradt.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15169 Dátum: 2007 április 19, 08:27:57 »

Az szerintem nem dekoráció, hanem kintről beletolattak

es a baloldalon mindegyik csak a rendszamat tolta be? Wink


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Zsovács
Hozzászólások: 166


« Hozzászólás #15168 Dátum: 2007 április 19, 08:16:36 »

Szép a dekoráció a garázs falán  Smiley
Az szerintem nem dekoráció, hanem kintről beletolattak
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #15167 Dátum: 2007 április 19, 08:11:27 »

Alakulgat már a bogaram....bár sokkal de sokkal lassabban, mint hittem-terveztem.....most jöttem be a a garázsból  Tongue

Szép a dekoráció a garázs falán  Smiley
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #15166 Dátum: 2007 április 19, 07:43:24 »

Alakulgat már a bogaram....bár sokkal de sokkal lassabban, mint hittem-terveztem.....most jöttem be a a garázsból  Tongue

Üdvözöllek a rozsdás vasak élvezetes flexelösrozsdátlanítósfelújitós világában,  Grin az alváz a könnyebbik felújitós része, a kaszninál már én is anyáztam vagy kettőt Cheesy

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #15165 Dátum: 2007 április 19, 07:06:08 »

Alakulgat már a bogaram....

hát ahogy nézem, ezen még van mit reszelni  Wink Grin
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #15164 Dátum: 2007 április 19, 00:34:00 »

Alakulgat már a bogaram....bár sokkal de sokkal lassabban, mint hittem-terveztem.....most jöttem be a a garázsból  Tongue


[melléklet törölve az admin által]

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15163 Dátum: 2007 április 18, 22:33:23 »

Köszönöm szépen! Sikerült minden szükséges infót "kiolvasnom".
a kisdonos ahol tud segít Wink

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #15162 Dátum: 2007 április 18, 22:20:29 »

küldtem mélben képet ,talán segít
Köszönöm szépen! Sikerült minden szükséges infót "kiolvasnom".

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15161 Dátum: 2007 április 18, 21:57:14 »

Sziasztok!
A következő lenne a kérdésem:
 68's 1300-sról van szó, a dinamónak turbanaházba csúszó lemezének van egy nyílása (levegőáramoltatás céljából, gondolom), ez a nyílás milyen irányba áll, illetve kpét nagyobb lemez között lévő kisebb gyűrűnek milyen a helyes állása. ha esetleg van valakinek erről egy robbantott ábrája azt nagyon megköszönném.....
küldtem mélben képet ,talán segít

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #15160 Dátum: 2007 április 18, 21:27:40 »

Sziasztok!
A következő lenne a kérdésem:
 68's 1300-sról van szó, a dinamónak turbanaházba csúszó lemezének van egy nyílása (levegőáramoltatás céljából, gondolom), ez a nyílás milyen irányba áll, illetve kpét nagyobb lemez között lévő kisebb gyűrűnek milyen a helyes állása. ha esetleg van valakinek erről egy robbantott ábrája azt nagyon megköszönném.....

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15159 Dátum: 2007 április 18, 19:42:44 »

hajtorudon lehet annyit fesziteni balra jobbra hogy derékszögbe legyen blokk al 

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15158 Dátum: 2007 április 18, 19:41:30 »

Lehet én vagyok a láma, de ezt nem egészen értem Huh

müszert nemtok én szemre szoktam egy csapszeggel amival hajtórudon mozgatok megfelelö irányba

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15157 Dátum: 2007 április 18, 19:23:49 »

köszi! arra gondoltam hogy hogyan/mivel/hol lehet ezt beállítani?
müszert nemtok én szemre szoktam egy csapszeggel amival hajtórudon mozgatok megfelelö irányba

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #15156 Dátum: 2007 április 18, 19:20:58 »

fötengelyre nem meröleges hajtórud igy dugó hengerben ferde és jobban kopok melegszik stb.....

köszi! arra gondoltam hogy hogyan/mivel/hol lehet ezt beállítani?

'81 Hecho en México
Oldalak: 1 ... 1631 1632 1633 1634 1635 [1636] 1637 1638 1639 1640 1641 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.422 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.