www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 16:57:49
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1749
1750
1751
1752
1753
[
1754
]
1755
1756
1757
1758
1759
...
2015
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 13169401 alkalommal)
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10475 Dátum:
2006 November 29, 15:42:46 »
Két kérdés:
1. mi a fene az az "into"
2. ez most új blokk vagy valami használt.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 29, 15:26:03
Ehhez ki kell veni a blokk tőcsavarokat, síklapra kell fektetni és into kell hozzá.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10474 Dátum:
2006 November 29, 15:26:03 »
Mesélek egy kicsit, most voltam megnézni a gépműhelyt ahol az 1915-ös blokkom készül.
Ha csak annyit mond az ember, hogy marják ki a hengereknek a nagyobb furatot a hengerfejen és a motorblokkon is, az elég egyszerűnek tűnik és kétségkívül az is, de ahhoz, hogy jó legyen az eredmény, ne csak menjen valahogy sok az ellenőrizendő és a buktató a dologban.
Az első probléma, hogy a fúrásnál a tengelyközépnek a gépműhelyek (a szakál metál is) 99%-a azt veszi, ami az egyes csapágy fészkének a közepe és azzal fúrják vonalba a blokkot, majd ehhez képest fúrják meg a 4. csapágyfészket, ami ugye kisebb. Ezzel az a baj, hogy ha a négyes csapágy be van verődve akkor az általában nem egyenletesen van mindkét oldalra, hanem az egyikre jobban, ez akár (szélsőséges esetben) lehet 1 mm is. Ekkor az egész főtengely az új furatban 1 mm-rel félre lesz, következésképpen az egyik oldalon a dugattyúkiállás nagyobb lesz, más lesz a kompresszióviszony, soha nem fog szépen járni és jól forogni a motor.
Ezt úgy lehet kijátszani, ha a hengerfuratoknál a blokk osztósíkjánál a csapágyív csúcspontjától mérünk távolságot a hengertalp felfekvési felületéig és a nagyobb henger (94 mm furat) bemarásánál a homlokmarót annyira engedjük bele, hogy ezt a magasságot pontosan egyformára hozza. Ez azonnal szükségessé teszi majd a hengertalp hézagolást, de a kompresszióviszony növekedése miatt ez úgyis szükségessé válik. Ehhez ki kell veni a blokk tőcsavarokat, síklapra kell fektetni és into kell hozzá. Meg pontos indikátoróra. Persze nem kell századra, de tized szükséges.
Ezt gondolhatjátok, amikor elmondom a gépműhelyben hogy néznek rám. De itt (szakál-metál) legalább egy ember (I. Z.) biztosan érti.
Szóval a lényeg megvan a motoromon, holnap még finomítás* és kész. Természetesen azért, hogy ezt nekem megcsinálják (munkaidőn kívül) plusz pénzt kell fizetni, de megéri, és kell is, ha jó motort akar az ember.
* a vezérműtengely csapágyakat meg kell hántolni, mert a fúrás miatt a két blokkfél nem úgy ül és kicsit szorul a vezérműtengely. Mondhatnók ugyibár, hogy majd eldolgozza magát, de én nem szeretem az ilyet. Nekem ezt szépen 2-4 századra hántolják, ez egy elég szarozós meló és nagyon sok türelmet igényel, mert az ellenőrzés csak a 70 Nm-rel összehúzott blokkban lehetséges.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10473 Dátum:
2006 November 29, 15:18:19 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 29, 11:37:54
Akkor minden ősszel miért foglalkozunk ezzel a jelenséggel folyamatosan? Már mindenkinek 46-os téli cipője van, hogy tudjon gázfröccsöt adni fékezés közben
Mert senki nem pucolja ki azt a kibaszott szívócsövet, basszájba. Meg érdemes megnézni az AC -t, mert ha fáradt, akkor nincsen meg a benzinszint alapjáraton, vagy pedig a visszacsapó szelep nem zár, és fékezéskor előrelendül a tartályban, innetől lásd. második pont.
Emiatt aztán ha túl dús, akkor bejön a háromhengerezés, ha szegény, akkor a fuldoklás.
VW Beetle - the original since 1938
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10472 Dátum:
2006 November 29, 15:03:46 »
Maximalista vagy!! :-)))
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10471 Dátum:
2006 November 29, 15:02:11 »
Idézetet írta: tati - 2006 November 29, 14:42:42
nem nem csak jól be kell álítani a karbit korábban 3mat mondtam de volt -van egy 1.2 em is azon is jó az alapjárat télen nyáron hideg meleg ben viszont volt 4 ford escort meg fiestám soha nem volt jó hidegben egyiksem
Tati, mindannyiunkon sokat segítene ha használnál írásjeleket a mondataid tagolására. Akkor többen lehet, hogy másodikra-harmadikra már megértenénk, hogy mit akarsz mondani, így - jelek, vesszők stb. nélkül - nekem néha egyáltalán nem sikerül.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10470 Dátum:
2006 November 29, 14:42:42 »
Nem nem csak jól be kell álítani a karbit! Korábban 3mat mondtam de volt -van egy 1.2 em is. Azon is jó az alapjárat télen-nyáron hideg-melegben .Viszont volt 4 ford escort meg fiestám soha nem volt jó hidegben egyiksem
«
Utoljára szerkesztve: 2006 November 29, 15:57:44 írta tati
»
www.tatinson.hu
www.kck.hu
partizán
Hozzászólások: 4035
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10469 Dátum:
2006 November 29, 13:43:31 »
solex 28 pci rulez. No szivató no probléma. Kb 2 km-et kell vigyázni az alapjárattal. és ilyen időben is alig vagyok 10 fölött városban!
06204031888,
kalmarszilard@gmail.com
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10468 Dátum:
2006 November 29, 13:18:23 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 29, 12:21:56
Az egész autó egy nagy konstrukciós hiba, ha mai szemmel nézzük. Abban az időben pedig a legjobb volt.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10467 Dátum:
2006 November 29, 12:57:59 »
Na, ez lehet.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 29, 12:21:56
Az egész autó egy nagy konstrukciós hiba, ha mai szemmel nézzük. Abban az időben pedig a legjobb volt.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10466 Dátum:
2006 November 29, 12:21:56 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 29, 12:06:11
Na, szerintem ezt hívják - mondjuk - konstrukciós hibának.
Az egész autó egy nagy konstrukciós hiba, ha mai szemmel nézzük. Abban az időben pedig a legjobb volt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10465 Dátum:
2006 November 29, 12:06:11 »
Na, szerintem ezt hívják - mondjuk - konstrukciós hibának.
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 29, 11:41:16
ha jobban ráállítanánk a szivatót és akkor csak nyáron a nagy melegben menne visszza. De akkor az emberek fele azért sír mert 12 litert fogyaszt, a másik fele, meg mert pörög a motor.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10464 Dátum:
2006 November 29, 11:44:01 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 29, 11:41:16
...
Szarni, futni, meg egy helyre potyogtatni nem lehet.
Most beindult a fantáziám és szerintem lehet, bár nehéz és fárasztó az igaz
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10463 Dátum:
2006 November 29, 11:41:16 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 29, 11:37:54
Akkor minden ősszel miért foglalkozunk ezzel a jelenséggel folyamatosan? Már mindenkinek 46-os téli cipője van, hogy tudjon gázfröccsöt adni fékezés közben
Nem kellene vele foglalkozni, ha jobban ráállítanánk a szivatót és akkor csak nyáron a nagy melegben menne visszza. De akkor az emberek fele azért sír mert 12 litert fogyaszt, a másik fele, meg mert pörög a motor.
Szarni, futni, meg egy helyre potyogtatni nem lehet.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10462 Dátum:
2006 November 29, 11:37:54 »
Akkor minden ősszel miért foglalkozunk ezzel a jelenséggel folyamatosan? Már mindenkinek 46-os téli cipője van, hogy tudjon gázfröccsöt adni fékezés közben
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 29, 11:32:06
Én sem szeretem ezt a tipushibázást. Mondjuk ez nekem szakmai ártalom, műszaki vevőszolgálaton dolgozom 1994 óta.
A jellemző hiba az nem tipushiba. A tipushibákat rég kijavították, volt rá idejük. :-)
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10461 Dátum:
2006 November 29, 11:35:30 »
Idézetet írta: ratro - 2006 November 29, 11:31:23
Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.
Ja, tipikus hiba:
falsot szív és előgyújtást kell rajta állítani
(hörpintés, hátradőlés)
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10460 Dátum:
2006 November 29, 11:34:05 »
Idézetet írta: ratro - 2006 November 29, 11:31:23
Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.
ez olyan gyújtás bajnak érződik
a gömbölyűben nekem is volt ilyen azzal megfejelve, hogy néha beindult és járt 5 percig majd megint leállt
aztán rájöttem, hogy biztosítékra rakták a gyújtást és lötyögött a biztosíték a tartójában
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10459 Dátum:
2006 November 29, 11:33:45 »
Idézetet írta: ratro - 2006 November 29, 11:31:23
Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.
Lecsúszott a kábel a trafóról. Akármelyik.
Szétesett a megszakító.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10458 Dátum:
2006 November 29, 11:32:06 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 29, 10:06:15
Ami a bogarak 95 %-án beteg, az tipushiba. Ne mérgelődj
Én sem szeretem ezt a tipushibázást. Mondjuk ez nekem szakmai ártalom, műszaki vevőszolgálaton dolgozom 1994 óta.
A jellemző hiba az nem tipushiba. A tipushibákat rég kijavították, volt rá idejük. :-)
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
ratro
Hozzászólások: 4513
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10457 Dátum:
2006 November 29, 11:31:23 »
Menet közben 80-as tempónál, egyik pillanatról a másikra elfogyott. Áram van, benzin van benne. Tekeri az önindító, de nem indul. A szikrát még nem néztem.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10456 Dátum:
2006 November 29, 10:15:24 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 29, 10:10:25
Na, ez elég is. A többit meg csináld meg a kocsidon!
már hitlernek is megmondták hogy az egész autó egy tipushiba és hogy nem lessz belőle semmi ahoz képest jósok embert átbasztak vele vagy 30milliót
engem 3szor is
www.tatinson.hu
www.kck.hu
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10455 Dátum:
2006 November 29, 10:10:25 »
Na, ez elég is. A többit meg csináld meg a kocsidon!
Idézetet írta: te_o - 2006 November 29, 10:08:51
Egy típushiba van beépítve, az a hosszú szívócső
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10454 Dátum:
2006 November 29, 10:08:51 »
Idézetet írta: gsattila - 2006 November 29, 10:06:15
Ami a bogarak 95 %-án beteg, az tipushiba. Ne mérgelődj
Például? Hogy össze-vissza van állítva a karbi, hogy nem nézik a szelepeket, hogy ki tudja, mikor cserélték az olajat a légszűrőben, így fojtja a sok por, vagy hogy a gyújtásrendszer egy kalap fos?
Egy típushiba van beépítve, az a hosszú szívócső az előmelegítővel, azt meg ki kell pucolni vagy cserélni 150-170e után.
Te, buflák orrús.
Ja, az is egy típushiba, hogy 03 -ra végződik. Végzetes.
VW Beetle - the original since 1938
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10453 Dátum:
2006 November 29, 10:06:15 »
Ami a bogarak 95 %-án beteg, az tipushiba. Ne mérgelődj
Idézetet írta: te_o - 2006 November 29, 09:49:52
Ezt a típushibázást hagyjuk már! Ha 160e km után előjön valami, könyörgöm, az NEM típushiba, basszájba! Elhasználódás, eltömődés, elállítódás, elkopás.
Orvosolni lehet cserével, tisztítással, beállítással, utánállítással.
Bazmeg.
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10452 Dátum:
2006 November 29, 09:49:52 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 November 28, 21:47:26
ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni
, vagy állíts magasabb alapjáratot
de azért a 10 perc túl soknak tánik
Ezt a típushibázást hagyjuk már! Ha 160e km után előjön valami, könyörgöm, az NEM típushiba, basszájba! Elhasználódás, eltömődés, elállítódás, elkopás.
Orvosolni lehet cserével, tisztítással, beállítással, utánállítással.
Bazmeg.
VW Beetle - the original since 1938
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10451 Dátum:
2006 November 29, 09:42:26 »
Idézetet írta: tati - 2006 November 29, 09:35:40
nekem a dupla wéberen van szivató olyan mint a kispolák porlasztón csak a duplaweber a polcon van nem merem feltenni
Majdenm minden weberen (DCNF, DCNL, IDF stb. ) van lehetőség szivató beépítésére, de általában nem szokott lenni, hanem le van egy lappal zárva az oldalán.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10450 Dátum:
2006 November 29, 09:35:40 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 29, 09:06:32
Nekem is van alapjárat a typ3-ason a dupla weberekkel. Beindul, kicsit (10 mp) tartani kell a gázzal, utána szinte tökéletes.
Ezek a karbik eleve dúsabbra veszik az alapjárati keveréket, ráadásul a szívócső nagyon rövid, és hamar bemelegszik...és rövidsége miatt egyébként sem csapódik le annyi benzin rajta, mint a 40 centi hosszú bogár szívócsövön.
Ráadásul a 6 henger amúgy is könnyebben jár, mint négy...
nekem a dupla wéberen van szivató olyan mint a kispolák porlasztón csak a duplaweber a polcon van nem merem feltenni
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10449 Dátum:
2006 November 29, 09:06:32 »
Idézetet írta: tati - 2006 November 29, 00:19:19
azt már nem is merem mondani hogy a911 motoron két tripla 40es wéberen nincs is szivató mégis van alapjárat hidegen melegen is de nem értem mért
Nekem is van alapjárat a typ3-ason a dupla weberekkel. Beindul, kicsit (10 mp) tartani kell a gázzal, utána szinte tökéletes.
Ezek a karbik eleve dúsabbra veszik az alapjárati keveréket, ráadásul a szívócső nagyon rövid, és hamar bemelegszik...és rövidsége miatt egyébként sem csapódik le annyi benzin rajta, mint a 40 centi hosszú bogár szívócsövön.
Ráadásul a 6 henger amúgy is könnyebben jár, mint négy...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10448 Dátum:
2006 November 29, 09:03:23 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 21:33:56
Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
Két lehetőség van:
1, nem működik a szivatód
2, működik, de nem elég sokáig.
Ez utóbbi esetében a bimetált jobban rá kell fordítani, persze akkor az lesz, hogy az emelt alapjárat meg túl sokaig fogja a motort "énekeltetni" de legalább nem áll le. Nekem is van egy olyan fázis, amikro a motornak még nincs alapjárata, de már visszaállt a szivató. Cserébe indításkor csak 1500 a fordulat, nem 2500...
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10447 Dátum:
2006 November 29, 09:00:25 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 November 28, 21:21:05
En Permatex 3H-t szereztem, azzal rakom majd ossze a bogar motorjat. Sokfele (thesamban is) ezt ajanlottak sokan. Jo budos kis barna trutyi
Mellesleg a hengerfej csavarokat (a blokkban levo perselybe) beragasztjatok vagy tomitovel kenitek be?
Én ezt a permatex-et nem is ismerem. Utána nézek.
Én menetrögzítőt teszek a tőcsavarokra, úgy csavarom be koppanásig. Mondjuk a Loctite 2701-es jó, mert erős, de oldható, nem ragasztó.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
péter
Hozzászólások: 1227
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10446 Dátum:
2006 November 29, 07:52:49 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2006 November 28, 22:32:35
OFF
MODERÁTOR BÁCSIK!!
Nem lehetne-e létrehozni egy külön topicot az szmb-n belül a tipikus, vagy gyakori hibaforrásoknak az ismertetésére, a hibák orvoslására?
Ez egy olyan közös, de rendszerezett bázis lenne mindenkinek, mondjuk továbbosztva motor, karbi, kupplung, váltó, futómű, fék, elettronyosság, stb.. témára?
Nem először fordul elő, hogy egy adott hibára kérdez rá valaki, és jópárunknak beugrik valami, de csak motoszkálunk, holott már a jó megoldás elhangzott...
VÉLEMÉNY???
ON
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10445 Dátum:
2006 November 29, 00:19:19 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 22:06:44
lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D
Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
biztos mindenki azt fogja mondani hogy hazudok de nekem mind a három bogaramon hidegen és melegen is jó alapjárat volt és van . a probléma inkább az volt hogy hidegben (5fok c ) bezabál és le3hengeresedik de a szivató fedőkének teljesbezárását visszább vettem (több levegőt kap ) azóta azzal sincs baj azt már nem is merem mondani hogy a911 motoron két tripla 40es wéberen nincs is szivató mégis van alapjárat hidegen melegen is de nem értem mért
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10444 Dátum:
2006 November 29, 00:08:42 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2006 November 28, 22:27:08
Tati jött rá a megoldásra: rugalmas fékcső fala kezd leválni?
Keresd vissza ennek a nevű bácsinak a hozzászólásait. tutira emlékszem, hogy ő fejtette meg Partizán szaktárs autójának hasonló titkát.
nem vagyok bácsi bácsi az aki legalább "1966"os vagy attól öregebb fasz . ezt a hibát vallóban én dobtam fel de azt gondoltam hogy miután felderítem (hosszú szopás) soha nem fog előfordulni még eccer
www.tatinson.hu
www.kck.hu
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10443 Dátum:
2006 November 28, 22:32:35 »
OFF
MODERÁTOR BÁCSIK!!
Nem lehetne-e létrehozni egy külön topicot az szmb-n belül a tipikus, vagy gyakori hibaforrásoknak az ismertetésére, a hibák orvoslására?
Ez egy olyan közös, de rendszerezett bázis lenne mindenkinek, mondjuk továbbosztva motor, karbi, kupplung, váltó, futómű, fék, elettronyosság, stb.. témára?
Nem először fordul elő, hogy egy adott hibára kérdez rá valaki, és jópárunknak beugrik valami, de csak motoszkálunk, holott már a jó megoldás elhangzott...
VÉLEMÉNY???
ON
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
gyuszkó
Hozzászólások: 13814
ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10442 Dátum:
2006 November 28, 22:27:08 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 22:06:44
lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D
Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Tati jött rá a megoldásra: rugalmas fékcső fala kezd leválni?
Keresd vissza ennek a nevű bácsinak a hozzászólásait. tutira emlékszem, hogy ő fejtette meg Partizán szaktárs autójának hasonló titkát.
Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Pisti
Hozzászólások: 184
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10441 Dátum:
2006 November 28, 22:06:44 »
Idézetet írta: Typ117 - 2006 November 28, 21:47:26
ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni
, vagy állíts magasabb alapjáratot
de azért a 10 perc túl soknak tánik
lehet hogy csak 5perc de van vagy 10 lámpa 5perc alatt is:) és ott evidens hogy fékezek meg gázt pumpálok meg ilyenek:D
Van még egy olyan tünet hogy kb 40km folyamatos ut után elkezd egyre feljebb fogni a fék és aztán a végén már magától is fog! eleintre fékállításra gondoltam hogy bemelegszik forralja a fékolajat és azértz de most is hogy nagy házag van a dob és a betétek közt is!
Tegnap poénos kedvébe volt a gépem mert a város közepén az ut szelen ugy gondolta hogy elfelejti forgatni az önindítót!
lecsuszitt róla a saru:D
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10440 Dátum:
2006 November 28, 21:47:26 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 21:33:56
Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!
Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
ez sajnos tipushiba. míg be nem melegszik.
Hamar megtanulsz fékezés közben a sarkaddal a gázt adni
, vagy állíts magasabb alapjáratot
de azért a 10 perc túl soknak tánik
Pisti
Hozzászólások: 184
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10439 Dátum:
2006 November 28, 21:33:56 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 19:47:55
A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.
Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.
Köszi!
Majd megbirkozok vele!
Ugy erzem sok ido kell meg mig a kocsi osszeall!
Az miert van hogy hideginditas utan kb 10percig nincs alapjaratom? jegesedik a karbi vagy rosszul van bealliva?
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10438 Dátum:
2006 November 28, 21:21:05 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 November 28, 16:42:12
Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.
En Permatex 3H-t szereztem, azzal rakom majd ossze a bogar motorjat. Sokfele (thesamban is) ezt ajanlottak sokan. Jo budos kis barna trutyi
Mellesleg a hengerfej csavarokat (a blokkban levo perselybe) beragasztjatok vagy tomitovel kenitek be?
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10437 Dátum:
2006 November 28, 19:50:27 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 18:14:52
Lehet!
főleg a szimmering befogatása érdekel
A szimmering kicsit erős illesztéssel van a blokkban. Kézzel majdnem benyomható, de mégsem. A régit csavarhúzóval ki lehet ügyesen fordítani a főtengely egyik stiftjére támasztva a csavarhúzót.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #10436 Dátum:
2006 November 28, 19:47:55 »
Idézetet írta: Pisti - 2006 November 28, 18:14:52
Lehet!
Kérdés: a kuplung felőli főtengelyszimmering csere hogy zajlik? főleg a szimmering befogatása érdekel
A kuplung felölit meg tudom mondani, a másikat nem. Kiveszed a motort, leveszed a kuplungot, kerítesz egy erős 36-os dugókulcsot, lecsavarod a lendkereket fogó anyát (dugókulcs meghosszabbítva vagy bika légkulcs) leveszed a lendkereket. Kifeszítgeted a szimmeringet, hézagolókra vigyázol, megvizsgálod a lendkerék o gyűrűjét, esetleg cseréled, megvizsgálod a lendkerék futófelületét, esetleg meg üvegpapírozod, megvizsgálod a főtengely stiftjeit és a lendkerék furatait, nem lehet kiverődve, beütögeted az új főtengely szimmeringet ütközésig, 36-os csavarba teszel egy kis zsírt (tűgörgőre!) kívülről lezsírtalanítod, megtisztítod féktisztítóval, bekened a menetet Loctite 2701-essel, , szimmeringre egy kicsi zsír, visszateszed a lendkereket meghúzod az anyát 300 Nm-rel, ez azt jelenti, hogy a fél méteres erőkarra 60 kg-mal nehezedsz rá. Lendkerék ellenfogása kifurkált és rácsavarozott laposvassal.
Nagyjából így. Az egyes csapágy kiverődését ne vizsgáld, mert csak bosszantod vele magad, úgysem veszed szét a blokkot, a távtartókat (hézagolók) is hagyd úgy, ahogy volt.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
1749
1750
1751
1752
1753
[
1754
]
1755
1756
1757
1758
1759
...
2015
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...