www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 20:46:45

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1818 1819 1820 1821 1822 [1823] 1824 1825 1826 1827 1828 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14746175 alkalommal)
Holló
« Hozzászólás #7731 Dátum: 2006 Október 02, 14:44:45 »

Sziasztok!
Budapesti buszosokhoz lenne egy kérésem.
A felújításból maradt egy csomó bogáralkatrészem, amit nem tudok tovább tárolni a társasházi közös pincében. Szeretném elszállítani Martinhoz, hogy Ő válogassa, ki közülük, mi az ami hasznosítható és eladható.
Tud-e nekem valaki segíteni a szállításban, mivel az én bogaramba nem férnek be a cuccok? Köszi.
honnan és mi a motyó?
Holló
« Hozzászólás #7730 Dátum: 2006 Október 02, 14:44:12 »

köszönöm a segítséget
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #7729 Dátum: 2006 Október 02, 14:35:12 »

csináljátok már privátban, vagy az anyázósban. köszi

Dehogyis. Nagyon jó :-)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7728 Dátum: 2006 Október 02, 14:29:10 »

itt a különbseg köztünk:
en nem akarok veled beszelgetni, mert te meg ilyet nem epitettel, fingod sincs hozza, amit tudsz azt könyvekböl olvastad, amit en is megtehetek.
Te az elmeletek embere vagy teletömöd fölösleges szakszavakkal a temat amitöl hasraesnek .
Majd ha lesz egy müködökepes Injektoros autod jelentkezz.
addig viszont ne. Ott lesz neked az asztalos akinek dudagombokra adhatsz tanacsot,

en a te duplakarbis varazslasodba se sz0oltem bele, mert mas a velemenyem, es nem akartam vitazni

erre te viszont bvelevakersz hogy nem jo, kar a meloert, minek, büdös benzinszagu voltal, fölösleges, stb. stb.

ha valamit nem ertesz megmagyarazom, guny nelkül !


Tudod Xoyox, nekem már 1991-ben volt általam épített injektoros autóm, és a tudás megszerzésének az első lépése az, hogy az elméleti ALAPOKKAL tsiztában legyünk. Az, hogy te az én tudásomat elméletinek minősíted, abból sok dolgot ki lehet szűrni, ebbe ne menjünk bele. Nyilván ennek egyik oka, hogy nem is ismersz, csak anélkül minősítesz. Ebből is le lehet sok dolgot szűrni, nem akarom én megtenni.
Az elméleti alapokkal egyidőben a tapasztalatot is fejleszteni kell, a gyakorlati munkát, ezért vannak az iskolákban (egyetem, főiskola és szakközép) műhely gyakorlatok, ami sajnos nem elég, ezért érdemes esetleg közben egy műhelybe elhelyezkedni, hogy az elméleti alapokra gyakorlati tudást tegyünk. Továbbá ezért jó belekezdeni befecskendező építésbe, beszerelésbe, mert a tapasztalati úton megszerzett tudás mindig más, mondjuk maradandóbb.
Nagyon fontos lenne, hogy te is megtedd, hogy könyvekből olvasol hozzá (Kasedorf könyvei elsősorban német nyelvűek), mert akkor nem mondanál olyat, hogy a K jetnek nincs diagnosztikája, mert nincs benne elektronika...

Én nem az elméletek embere vagyok, csak próbálok szabatosan fogalmazni, mert úgy gondolom, hogy ha már a szakmám, akkor így helyes nem pedig úgy, hogy "azt az izét kigörbíted, belefúszt és rámegy a bigyó a valamire". Lehet, hogy ez (szabatos beszéd) neked idegen, de azért mégiscsak ez a normális, könyvben is így fogod megtalálni, hogy pótlevegő tolattyú, meg központi nyomáselosztó, stb. Ezek nem fölösleges szavak és egyáltalán enm célom, hogy bárki is hasraessen akár elméleti, akár gyakorlati tudásomtól.

A K jetről a saját véleményemet mondtam el, nem kell senkinek megfogadni és nem is ez volt a cél. Csak egy komment, egy másik nézőpont. Ha én építek valamit és valaki hozzáteszi az ő tapasztalatát azt én meggköszönöm, ahogy azt is megköszöntem volna ha az én "duplakarbis varászlásomba" (ahogy fogalmazol) beleszólsz, hasznos infót adsz hozzá. (Egyébként azért mérettem le a motort, hogy ne nevezze senki varázslásnak, ez nem varázslás, ez motorépítés)

Nekem nem csak a szakmám a járműgépészet, hanem a hobbim is, amióta tuningolni kezdtem 12 évesen az első Rigámat, amióta dolgozom szervizekben és műszaki (járművek) területen vagyok, jelenleg is szerelőkkel foglalkozom, konkrétan motorkerékpár szerelőket (is) oktatok, és 7 évig oktattam autószerelőket. Ez önmagában még nem jelentene semmit, legfeljebb annyit, hogy esetleg a kicsit tapintatosabb emberek nem szólnak olyat, hogy "fingod sincs hozzá", hanem ha hibát, tévedést tapsztalnak, akkor kijavítanak. Ami jó, mert egy görbe szöggel kevesebb....ha már asztalosról volt szó.  Wink

Ezt csak a tisztánlátás kedvéért írtam és nem szivesen offolnám szét ezt a (számomra kedvenc) topikot teljesen feleslegesen. Bocs a többiektől én befejeztem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #7727 Dátum: 2006 Október 02, 14:22:37 »

csináljátok már privátban, vagy az anyázósban. köszi

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7726 Dátum: 2006 Október 02, 14:11:32 »

munkanelküli vagy ? Ennyire raersz ? vagy elvezed a baszogatast ? vagy csak egyszerüen hülye vagy ? mert hogy teged aztan senki nem kerdezett  . . . mihez is ertesz te amugy ? ?

Képzeld, nem vagyok munkanélküli... Csak egy egyszerű építész... aki mellesleg dolgozik is mellette-közben!
És Te mit csinálsz? Azon kívül hogy itt rontod a levegőt?

Leírhattam volna én is, hogy nem lennék képes káposztagyalut csinálni az egyébként szép Bogaram motorháztetejéből, de ugye nem vagyunk egyformák...
Ne a határ túloldaráról dumálj! Gyere vissza és dolgozz annyit és annyiért, mint itt, sokan és akkor szólj bele más dolgába!!

De, ha nem megy, akkor megtehetnéd azt a szívességet, amit egyszer már megtettél... gondolom, tudod, miről van szó!

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7725 Dátum: 2006 Október 02, 14:04:46 »

itt a különbseg köztünk:
en nem akarok veled beszelgetni, mert te meg ilyet nem epitettel, fingod sincs hozza, amit tudsz azt könyvekböl olvastad, amit en is megtehetek.
Te az elmeletek embere vagy teletömöd fölösleges szakszavakkal a temat amitöl hasraesnek .
Majd ha lesz egy müködökepes Injektoros autod jelentkezz.
addig viszont ne. Ott lesz neked az asztalos akinek dudagombokra adhatsz tanacsot,

en a te duplakarbis varazslasodba se sz0oltem bele, mert mas a velemenyem, es nem akartam vitazni

erre te viszont bvelevakersz hogy nem jo, kar a meloert, minek, büdös benzinszagu voltal, fölösleges, stb. stb.

ha valamit nem ertesz megmagyarazom, guny nelkül !

Xoyox!

Valamiben nagyon kenterbe versz bennünket, ebben tarthatnál okítást: bunkóságban!
De nem biztos, hogy lenne rá jelentkező....
Gondolokozz már el egy kicsit a stílusodon, ha kérhetnénk! És, ha tudsz emberi hangon, indulatok nélkül társalogni, akkor gyere közénk!

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Süni
« Hozzászólás #7724 Dátum: 2006 Október 02, 13:57:29 »

Pedig Bugmasternek még oka is lett volna beszólni, csinált valamit, én meg lehurrogtam, hogy túl sok értelme nincs.
De ő nem szólt. Vajon miért?  
Mert munkát adtam neki, és nincs idelye fórumozni ! (egyébként sem szólna be azért, mert vki máshogy látja a dolgokat. Az én vagyok !  Grin)
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7723 Dátum: 2006 Október 02, 13:55:33 »

Pedig Bugmasternek még oka is lett volna beszólni, csinált valamit, én meg lehurrogtam, hogy túl sok értelme nincs.
De ő nem szólt. Vajon miért?  

Találgathatok? Kultúra???  Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7722 Dátum: 2006 Október 02, 13:54:53 »

nezzetek meg mive alakul egy elkezdett info csere amikor beleugatnak es okoskodnak masok!!

Pedig Bugmasternek még oka is lett volna beszólni, csinált valamit, én meg lehurrogtam, hogy túl sok értelme nincs.
De ő nem szólt. Vajon miért?  

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7721 Dátum: 2006 Október 02, 13:53:42 »

nezzetek meg mive alakul egy elkezdett info csere amikor beleugatnak es okoskodnak masok!!

Erről beszélünk nyuszó-muszó!
Mér szóltál bele???

Tudod, nem mindegy, hogy egy okos ember hülyéskedik, vagy egy hülye okoskodik!  Tongue

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7720 Dátum: 2006 Október 02, 13:52:40 »



"A személyeskedést meg mellőzd, ha kérhetlek. Köszi."

Szakmai dolgokról, akár a K Jetről szivesen beszélgetek, akár vitatkozhatunk is, ha kicsit emberibb, kultúráltabb hangot tudsz megütni.
Itt ez a szokás, olvasgasd a fórumot, nincs más, aki így közelítené meg a dolgokat, mint te.

Köszi, mégegyszer.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süni
« Hozzászólás #7719 Dátum: 2006 Október 02, 13:46:07 »

Én a Gábor 1.8GTi kabrióját nézegetem néha és hát már költött egy kevés pénzt a K-Jet rendberakására.
Nincs vele olyan probléma, hogy ne lehessen vele valahova eljutni de az, hogy egy piros lámpánál tökéletes alapjárat mellett hirtelen leáll, ez mindennapos dolog. De a Stunt által emlegetett hol 800 hol 1200-as alapjárat is.

Pedig tényleg hozzáértő injektor szervíz nézte, szerelte, tisztította a rendszert nem egyszer, nem kétszer. Persze lehetne cserélni (alkatrészenként) az egészet, de nem éri meg.

Jó ki MonoJet. Az a tuti. Még légtömegmérő sincs benne. Ha bogaram lenne, ilyet raknék fel. Vagy két kis MonoJetet a két karbi helyére a buszba.

Van elég szívs vele, ezért voltam mérges, mikor a versenyzőtársamat nem tudtam meggyőzni, hogy váltsuk le karbira !  Grin Grin Góf2 az 1-es GTi 1.6 motorjával, és ő megálmodta, hogy majd tuningolja a K-Jetet... 2 nagyobb AC párhuzamosan (Audi 200 2.2Turbo), szintén az Audi befecsijei (amik az általam talált adatok szerint semmivel sem másabbak az 1.6 GTi-től, eltekintve a külső hosszát, mert az nagyobb), ráállított nyomás, persze a sima 1.6 fejjel... Egy ideig szenvedtünk vele, aztán eladtuk...
Volt főnököm szintén így kezdte az 1.8 16v-vel, míg a végén rárakatott két dupla Webert, utána ezerszer jobban ment (sokkal szebb hanggal  Grin), és soha semmi probléma nem volt vele ! (Hacsak a fával való találkozást nem tekintjük annak.)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7718 Dátum: 2006 Október 02, 13:45:07 »

Amikor Audi 80 1.6 GTE-m volt ( 3 éve) bontós tételek : K-fej : 5000,- befecsi : 500,-/db. Bemelegedésszabályzó több ismerősömnek felújított van benne, 10.000,- körül a felújítás. Állítólag a befecsiket szokták ultrahanggal tisztítani, amikor már becsöpögnek. Sztem ezek nem veszélyes tételek, bár igaz, az utánpótlás véges. Az új csúcs 15 ropi körül van, ami még mindig olcsóbb mint a mostani autók elektromosan vezéreltje. Én a nagyobb problémát a korlátaiban látom. A benzinnyomást nem emelheted a végtelenségig, mert egy idő után a beszívandó levegő nem tudja megemelni a torlótárcsát, a rá "nehezedő" benzinnyomás miatt...stb...


A befecskendezők ultrahanggal való tisztítását a BMW ( az E21-esben sok K jet volt) kimondottan tiltja, mert a zárókúpból eltávolít olyan beleragadt kosz és egyéb dolgokat, amik aztán nem jól zárást eredményeznek.
Egyébként a K jet befecskendező szelepe nem problémás, mert működési jellegéből kifolyólag nem kell állandóan zárni-nyitnia. (K= konstant) Az L és LH szekvenciális rendszerűeknél fontos ez. Persze azért nem jó, ha megfolyik, becsepeg, mert akár leüríti a nyomástárolót...pláne ha a szabályzó dugattyú kopott.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #7717 Dátum: 2006 Október 02, 13:40:11 »

Én a Gábor 1.8GTi kabrióját nézegetem néha és hát már költött egy kevés pénzt a K-Jet rendberakására.
Nincs vele olyan probléma, hogy ne lehessen vele valahova eljutni de az, hogy egy piros lámpánál tökéletes alapjárat mellett hirtelen leáll, az mindennapos dolog. De a Stunt által emlegetett hol 800 hol 1200-as alapjárat is.

Pedig tényleg hozzáértő injektor szervíz nézte, szerelte, tisztította a rendszert nem egyszer, nem kétszer. Persze lehetne cserélni (alkatrészenként) az egészet, de nem éri meg.

Jó kis MonoJet. Az a tuti. Még légtömegmérő sincs benne. Ha bogaram lenne, ilyet raknék fel. Vagy két kis MonoJetet a két karbi helyére a buszba.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7716 Dátum: 2006 Október 02, 13:39:51 »

Cheesy

Én nem akarok ehhez szólni, tartózkodom mindenféle ilyen jellegű kommentártól, személyeskedéstől, csak az bosszant, amikor a nyilvánvalót megkérdőjelezik.

Naivitás lenne azt mondani, hogy én vagyok a legjobb a K Jetből, de régen igen elmélyültem benne, olyannyira, hogy nyomásmérő órát, sőt differenciál nyomásmérőt is beszereztem (építtettem) a bemelegedésszabályzóhoz, beszereztem minden akkor kapható könyvet (Flamisch Ottó, Jürgen Kasedorf könyveit) és mivel diagnosztikai műhelyben dolgoztam (EnTak GMK) kétnaponta találkoztam vele úgyhogy foglalkoztam tüzelőanyag ellátó berendezésekkel, ha mondjuk nem vágna a szakmámba akkor is tudnék róluk egyet, s mást. Így pedig, hogy még tanultam is...hát.  D Jetből vizsgáztam is. Nyilván van számomra is ismeretlen dolog a K Jettel és társaival ( D, L, LH, Jetronic majd a Mono Jetronic-ok) kapcsolatban, de úgy érzem azt nem Xoyox fogja elmesélni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süni
« Hozzászólás #7715 Dátum: 2006 Október 02, 13:39:08 »

K- és KE-Jetronic-hoz csak annyit tudok hozzátenni, hogy a Ford mániás üzlettársam iszonyatosan sokat szívott miattuk (KIZS említette hibajelenségek egy az egyben) először egy Escort XR3i-nél később egy RS-Turbo-nál. (Most RS Cosworth van neki, ott meg más miatt szopikál)
OFF Ki az ??
Süni
« Hozzászólás #7714 Dátum: 2006 Október 02, 13:33:42 »


A diagnosztikai berendezések nagyon drágák voltak, nem is nagyon volt, talán csak az Óbudai Autójavítónak (VW Mozaik utca), de ők sem használták.
A mai Bosch szervizek sem foglalkoznak vele itthon, met egy nagy macera és az alkatrészek drágák. A bontott meg bizonytalan. Egyébként bontóban is elég drága egy-egy fej mondjuk GTi-hez...vagy bemelegedésszabályzó.



1985-1988 környékén jelent meg Jürgen Kasedorfnak egy könyve a német befecskendezőkről, elég részletesen tárgyalja a K jet-et is, mint rendszert, valamint 1989 (?)-ben egy komoly diagnosztikai könyve is megjelent. Valamint jók a sárga Bosch füzetek is. Nekem valahol mind megvan, amikor szervizben dolgoztam sokat foglalkoztam a K és KE jet-tel, úgyhogy nagyjából tudom mit beszélek.


 

Amikor Audi 80 1.6 GTE-m volt ( 3 éve) bontós tételek : K-fej : 5000,- befecsi : 500,-/db. Bemelegedésszabályzó több ismerősömnek felújított van benne, 10.000,- körül a felújítás. Állítólag a befecsiket szokták ultrahanggal tisztítani, amikor már becsöpögnek. Sztem ezek nem veszélyes tételek, bár igaz, az utánpótlás véges. Az új csúcs 15 ropi körül van, ami még mindig olcsóbb mint a mostani autók elektromosan vezéreltje. Én a nagyobb problémát a korlátaiban látom. A benzinnyomást nem emelheted a végtelenségig, mert egy idő után a beszívandó levegő nem tudja megemelni a torlótárcsát, a rá "nehezedő" benzinnyomás miatt...stb...
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #7713 Dátum: 2006 Október 02, 13:32:44 »

Tudtommal egyébként a gyárilag injektoros bogarakon is a kockabusz DigiFantja van rajta (már a mexikói injektorosakon).

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #7712 Dátum: 2006 Október 02, 13:31:34 »

K- és KE-Jetronic-hoz csak annyit tudok hozzátenni, hogy a Ford mániás üzlettársam iszonyatosan sokat szívott miattuk (KIZS említette hibajelenségek egy az egyben) először egy Escort XR3i-nél később egy RS-Turbo-nál. (Most RS Cosworth van neki, ott meg más miatt szopikál)

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #7711 Dátum: 2006 Október 02, 13:27:00 »

kóla, popcorn bekészítve... 

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #7710 Dátum: 2006 Október 02, 13:23:54 »

Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2006 Október 02, 13:25:58 írta vw1966 »
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7709 Dátum: 2006 Október 02, 13:16:19 »

latom te mar megint összekevered a kecsegve ringo fecsket , a recsegve fingo kecskevel  Grin Grin

a baratod meg elöbb tanulja meg a minek is talaltak ki az elsö tengelyhez beepitendö alu tavtartot ( ha tudna mi is az   Grin ) aztan szojjon be a "diagnosztikajaval " egy Elektromossagot nelkülözö cucchoz

abban senki nem ketelkedett, hogy ö fejböl tutta az összes adatot , hiszen ö itt a zseni es a  sarlatansag hataran mozgo parodia  Grin Grin

meg egyeb felhomalyositast is irnek neki,---- arrol pl. hogy a karbik utan jött a Jetronik, es ez a mai napig el es fut es minden autoban ez van, csak megkombinaltak es teletömtek elektronikaval ---- de ugyse erti ,  Grin


Te már egyszer felhomályosítottál a csaphátradőlésről, (futómű geometria) az is nagyon jól sikerült.
A személyeskedést meg mellőzd, ha kérhetlek. Köszi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #7708 Dátum: 2006 Október 02, 13:15:59 »

Na jó, látom a stílusod változatlan...
Majd, ha normálisan tudsz válaszolni, akkor szólj!  Tongue


Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7707 Dátum: 2006 Október 02, 13:14:21 »

Szerintem ha minden jól működik rajta, akkor jobb a K-jet, hiszen egyszerűbb mint a karbi, viszont nagyobb tuninghoz mindenféleképp jobb a karbi, a több állítási, változtatható paraméter miatt.

A K Jetnek az a baja, hogy nagyon érzékeny a kopásra, mivel a benzinnyomás tulajdonképpen a vezérlő adat. A nyomáselosztóban a dugattyú vezérlőélét még mérni sem lehet, hogy kopott-e, a bemelegedésszabályzó nyomáskarakterisztikája mind olyan dolog ami nehezen, vagy egyáltalán nem diagnosztizálható. Aztán jönnek a K Jet tipikus betegségei: a félmeleg állapotban leállás, a melegen hullámzó alapjárat, vagy hol 850 hol 1100 az alapjárat amit csak alkatrész-cserével tudod javítani...vagy legalábbis mérsékelni.
A központi nyomáselosztónak ( K fej) élettartama max. 15-20 év, utána biztosra veheted, hogy a dugattyú furata megkopik annyira, hogy nem szabályoz pontosan, CO-t nem tudsz állítani és a torlólap az elmozdulásával nem arányosan állítja a nyomást (a kopott dugattyú és vezérlő él miatt). Elég egyszer rosszul cserélni a szűrőt és egy bekerült kosz húzást okoz a szabályzódugattyú palástján és a dugattyúfuraton. Kész, onnan kezdve nincs normális alapjáratod.

Amikor az első KE-k megjelentek lambda szabályozással (1985-> Passat, Audi, stb.) pont ez volt a baj, hogy 5-8 év után nem lehettett őket pontosan beállítani, és a lambda szonda katalizátor stb. nagyon kényes, hamar behaltak.

A diagnosztikai berendezések nagyon drágák voltak, nem is nagyon volt, talán csak az Óbudai Autójavítónak (VW Mozaik utca), de ők sem használták.
A mai Bosch szervizek sem foglalkoznak vele itthon, met egy nagy macera és az alkatrészek drágák. A bontott meg bizonytalan. Egyébként bontóban is elég drága egy-egy fej mondjuk GTi-hez...vagy bemelegedésszabályzó.


Én is láttam (és látok is) benne fantáziát, de a nagy munka ellenére optimális esetben sem hoz nagy előnyöket. Nem véletlenül szokták a 911-eseket is átszerelni a két tripla weber-es változatra (40 IDA 3 bbl), ha meg nem optimális a dolog akkor sajnos hamar a szívóoldalra kerülsz.

1985-1988 környékén jelent meg Jürgen Kasedorfnak egy könyve a német befecskendezőkről, elég részletesen tárgyalja a K jet-et is, mint rendszert, valamint 1989 (?)-ben egy komoly diagnosztikai könyve is megjelent. Valamint jók a sárga Bosch füzetek is. Nekem valahol mind megvan, amikor szervizben dolgoztam sokat foglalkoztam a K és KE jet-tel, úgyhogy nagyjából tudom mit beszélek.


 
« Utoljára szerkesztve: 2006 Október 02, 13:17:02 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7706 Dátum: 2006 Október 02, 13:07:28 »

latom te mar megint összekevered a kecsegve ringo fecsket , a recsegve fingo kecskevel  Grin Grin

a baratod meg elöbb tanulja meg a minek is talaltak ki az elsö tengelyhez beepitendö alu tavtartot ( ha tudna mi is az   Grin ) aztan szojjon be a "diagnosztikajaval " egy Elektromossagot nelkülözö cucchoz

abban senki nem ketelkedett, hogy ö fejböl tutta az összes adatot , hiszen ö itt a zseni es a  sarlatansag hataran mozgo parodia  Grin Grin

meg egyeb felhomalyositast is irnek neki,---- arrol pl. hogy a karbik utan jött a Jetronik, es ez a mai napig el es fut es minden autoban ez van, csak megkombinaltak es teletömtek elektronikaval ---- de ugyse erti ,  Grin

Na jó, látom a stílusod változatlan...
Majd, ha normálisan tudsz válaszolni, akkor szólj!  Tongue

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #7705 Dátum: 2006 Október 02, 13:04:17 »

Egen! A Patony Peti (BAL-417) Bogarában is volt, az előző tulaja által K-jetronic befecsi, de aztán maradt a jelenlegi kétszer 2 karbis megoldás, mert sosem lehetett tökéletesen belőni....

Én se raknák fel K-Jet -tet bogárra.
ahogy nézem Golfon is szarakszik állandóan (úgy álatlában jó, de mondjuk az alapjárat néha nincs, hidegindítás néha nincs, ...)
úgy általában szerintem nem rossz gondolat az injektorosítás, de én első körben inkább egy MonoJet-tet raknék fel. Ez nem sokban tér el a központi karbitól, de sokkal kifinomultabb szerkezet annál. Vagy a kocka buszok DigiJet vagy DigiFant rendszerét fabrikálnám be, de ott már komolyan játszani kéne befecsi szelepek pontos berakásával. Ezért egyszerűbb a MonoJet.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #7704 Dátum: 2006 Október 02, 13:04:09 »


...és rájött, hogy kár volt a sok meló...  Evil

Ja. kb 6 évig hibátlanul ment a motor. Azóta is csak azért áll, mert ujrafényezték a kocsit, és még nincs összerakva. Hihetetlen jól ment a motor a K-Jetronikkal. Ha lehetőségem lenne, egy 1,6-os motornál én is megcsinálnám. Egyébként Tschokker-nek is volt benne, és elég nagy tempót tudott vele menni. Szóval nem hinném hogy látatlanba le kellene valakit fikázni
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #7703 Dátum: 2006 Október 02, 12:34:06 »

bugmaster!
olyan dudagombot keresek mint a tied honnan van? tudsz szerezni?
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7702 Dátum: 2006 Október 02, 12:31:54 »

nem valoban nem vitatkozunk


Naazzééé!  Tongue Grin Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7701 Dátum: 2006 Október 02, 12:23:34 »

nem allok neki vitatkozni egy szar, kis kamras duplakarbi hatranyairol, beallitasi problemairol, amikre sokan nem is gondolnak, nekem ott figyel egy vadi uj garnitura / USA bol vettem / a polcon, ki is probaltam, de ezt a rendszert jobbnak itelem.

Hát ezen ne is vitatkozzunk, mivel ezzel a "szar, kis kamrás duplakarbis" motorral verte el már néhányszor a Peti a tuning mezőnyt, gyorsulásiban....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Süni
« Hozzászólás #7700 Dátum: 2006 Október 02, 12:14:37 »

erdekes !
15 even keresztül minden annakidejen modern-nek nevezett autoban / GTI, Saab 901 I, Scirocco, Minden Mercedes, Jettak/ sorozata, stb stb ezekkel volt felszerelve
nem allok neki vitatkozni egy szar, kis kamras duplakarbi hatranyairol, beallitasi problemairol, amikre sokan nem is gondolnak, nekem ott figyel egy vadi uj garnitura / USA bol vettem / a polcon, ki is probaltam, de ezt a rendszert jobbnak itelem.

 ennyi.

en megprobalom, ha sikerül sikerül, ha nem, nem.
de hogy nem müködik, az ki van zarva !
Szerintem ha minden jól működik rajta, akkor jobb a K-jet, hiszen egyszerűbb mint a karbi, viszont nagyobb tuninghoz mindenféleképp jobb a karbi, a több állítási, változtatható paraméter miatt.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7699 Dátum: 2006 Október 02, 12:12:46 »

Persze, próbálkozni lehet, azt hiszem sokunknak volt itt K jetronic-os autója, szereltünk is ilyen rebndszereket, még KE-t is, aztán szépen elfogytak, bontóba kerültek, nagyon kevesen próbálkoznak vele.
Ennek biztos oka van, mert az életképes dolgok sokáig megmaradnak, mint az öreg weber karbik.


Csak gondoljatok arra, hogy a gyári Bosch K Jet diagnosztikai táska hány csatlakozóból és mérőórából állt...
Régen fejből tudtam a megfelelő nyomásértékeket is, bemelegedésszabályzó előtt, után, grafikonon volt megadva a hőfok függvényében.


Keress rá a TheSamba-n, hogy hány autón van KJet.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süni
« Hozzászólás #7698 Dátum: 2006 Október 02, 12:04:00 »

Egen! A Patony Peti (BAL-417) Bogarában is volt, az előző tulaja által K-jetronic befecsi, de aztán maradt a jelenlegi kétszer 2 karbis megoldás, mert sosem lehetett tökéletesen belőni....
Nekünk van emberünk aki belőtte tökéletesen. Amíg ment nem is volt vele semmi probléma, csak a tyuning szeleplökőrúd hüvelyen kicsit elakadt a dolog.... Wink
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #7697 Dátum: 2006 Október 02, 11:59:32 »

A Vörös Laci kb 10 évvel ezelött már megcsinálta. Miért nem kérdezed őt? Ott minden ki van próbálva.

Egen! A Patony Peti (BAL-417) Bogarában is volt, az előző tulaja által K-jetronic befecsi, de aztán maradt a jelenlegi kétszer 2 karbis megoldás, mert sosem lehetett tökéletesen belőni....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7696 Dátum: 2006 Október 02, 11:44:48 »

A Vörös Laci kb 10 évvel ezelött már megcsinálta. Miért nem kérdezed őt? Ott minden ki van próbálva.


...és rájött, hogy kár volt a sok meló...  Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #7695 Dátum: 2006 Október 02, 11:41:03 »

MESTER !
Le a kalappal  elötted, maximalis a tiszteletem:))

En ugyanis most penteken szereztem be a cuccokat ,/ mar amit sikerült / es majd eccer is nekiallnek a beszerelesnek, atalakitasnak.
Itt a kep, a dolgokrol, hogy hogy lesz mindez beepitve meg nem tiszta Smiley Egy fekvö turbinalapaton spekulalok a hely miatt eppen . . .
Megneznem a geped, hogy vagy helyileg ? ( Hol laksz ? )
Üdv xoyox

A Vörös Laci kb 10 évvel ezelött már megcsinálta. Miért nem kérdezed őt? Ott minden ki van próbálva.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #7694 Dátum: 2006 Október 02, 11:37:37 »

és végre csinált egy kártyát a fényező...
vasárnap festés Wink

<beszúrt kép törölve>


Kakiszin :-)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #7693 Dátum: 2006 Október 02, 11:34:37 »

A 914-es szívócsonk a TYP4-re megy fel,vagy átalakító kell.Télen keztem menni vele.Nem mértem meg mit tud.Óra szerint 147-150-et mentem,de beszívta a turbina a hangszigetelőt és kicsit melege lett a mocinak.A rajzás napján olvadt el a tuninszeleplökörúd cső (teflon) és elfolyt az olaj.1db hengerfej felújítással megúsztam.Azóta alumíniumra  cseréltem.Ez 1.6-os k-fejjel volt.Most 924-es 2l a torlótárcsáját raktam össze a 1.6-os benzinelosztóval.Apudig próbája az evés......Smiley)))

Az a baj, hogy a keverési arányt tulajdonképpen (természetesen a nyomáson kívül) az állítja be, hogy a torlótárcsa körül milyen alakú (menniyre kúpos) a felület, ahol a levegő megkerüli a torlótárcsát, azaz adott levegő tömegáramnál mennire mozdítja ki a tárcsát (az ellenerő a benzinnyomás).
Ha megnézed, ez más az 1.6 GTi-n és más az 1.6 GTE Audin is. Nagyon befolyásolja a működést, én ezzel szoptam leginkább, amikor K jet-et szereltem fel Ladára :-)
Jó sokat kell próbálgatni, két hónapig folyamatosan benzinszagú volta környék, ruhám, minden.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető manofalvi
Hozzászólások: 46


« Hozzászólás #7692 Dátum: 2006 Október 02, 11:31:26 »

Sziasztok!
Budapesti buszosokhoz lenne egy kérésem.
A felújításból maradt egy csomó bogáralkatrészem, amit nem tudok tovább tárolni a társasházi közös pincében. Szeretném elszállítani Martinhoz, hogy Ő válogassa, ki közülük, mi az ami hasznosítható és eladható.
Tud-e nekem valaki segíteni a szállításban, mivel az én bogaramba nem férnek be a cuccok? Köszi.
Oldalak: 1 ... 1818 1819 1820 1821 1822 [1823] 1824 1825 1826 1827 1828 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.