www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 19:17:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1750 1751 1752 1753 1754 [1755] 1756 1757 1758 1759 1760 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13172227 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10435 Dátum: 2006 November 28, 18:23:39 »

Nekem halt meg így - igaz Wartburg - motorom. Beakadt a kemény rugóacél a henger és a dugó közé a kipuffo ablaknál. Képzelheted.

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10434 Dátum: 2006 November 28, 18:20:47 »

elég ha egyszer ki esik csak 1 db.
ez azoknál nagy probléma, akik nem a "hagyományos" hengerürtartalmú motorokat használják.

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10433 Dátum: 2006 November 28, 18:14:52 »

Persze, léghűtés, négy kerék (fékezett mind a négy) tekerhető kormány, kifelé nyíló ajtók, utcára néző ablakok.

Annyi hasonlóság van, mint egy Lada és egy BMW között. Ha kényszerítenek felsorolok vagy százat. Ha értelmesen nézzük akkor egy sincs.

Lehet!

Kérdés: a kuplung felőli főtengelyszimmering csere hogy zajlik? főleg a szimmering befogatása érdekel
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10432 Dátum: 2006 November 28, 18:08:32 »

Most adtam el:D
Amugy iszonyat sok hasonlóság van a 2 kocsi között!

Persze, léghűtés, négy kerék (fékezett mind a négy) tekerhető kormány, kifelé nyíló ajtók, utcára néző ablakok.

Annyi hasonlóság van, mint egy Lada és egy BMW között. Ha kényszerítenek felsorolok vagy százat. Ha értelmesen nézzük akkor egy sincs.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10431 Dátum: 2006 November 28, 18:05:09 »

Akkor inkább vegyél kispolszkit.

Most adtam el:D
Amugy iszonyat sok hasonlóság van a 2 kocsi között!
1303LS
« Hozzászólás #10430 Dátum: 2006 November 28, 18:02:09 »

Magas fordulaton (nem széria typ1 motor) előállhat olyan szerencsétlen helyzet hogy a biztosító olyan irányban áll hogy az alsó vagy felső holtponti irányváltáskor a kis fül tömegénél fogva egyszerűen összenyomódik(tehetetlenség) és simán kijön a helyéről.
Ezt mondják az okosok, de elképzelhetőnek tartom.Bár nem tudom hol lehet az a határ ami fordulat felett mindez megtörténhet egy gyári biztosítóval.  Gondolom nem 5000-5000 fordulat környékén.  Evil
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10429 Dátum: 2006 November 28, 17:54:21 »

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem

Nem is a kopott hengeres 2500-at forgó 31.5 lóerős motorokról van szó, hanem a nagy lökettérfogatú, forgós, izmos gépekről, mint a mieink...  Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #10428 Dátum: 2006 November 28, 17:49:18 »

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.

most így felidéztem magamban, hogy hányszor tört el, esett ki vagy zörgött a csapszeg a kocsimban, de nem jut eszembe egy eset sem

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10427 Dátum: 2006 November 28, 17:44:14 »

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.


A másik okosság pedig a csapszegre egy 45 fokos letörést csinálni, a rugós biztosítógyűrű két behajló végét levágni és kész. Bepattintod, ha a csapszeg nekimegy a letörés miatt szétfelé feszíti, nem bírja kilökni. A levágott végek miatt a kiszerelés nem könnyű, de megoldható.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10426 Dátum: 2006 November 28, 17:04:09 »

valami ilyesmire gondoltam.
kösz

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10425 Dátum: 2006 November 28, 17:02:14 »

A rugós biztosító helyett van. Nem tud eltörni, kiesni, zörögni. Állítólag csudajó!  Smiley  Miután a csapszeg egyforma hosszú, a különböző átmérőjű hengerekbe más-más méret kell.

ez mire jó?
sok helyen láttam már, de nem tudok rájönni.
illetve sejtéseim vannak, de nem vagyok benne biztos
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=172
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10424 Dátum: 2006 November 28, 16:58:47 »

ez mire jó?
sok helyen láttam már, de nem tudok rájönni.
illetve sejtéseim vannak, de nem vagyok benne biztos
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=172

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10423 Dátum: 2006 November 28, 16:55:57 »

Stunt!
Küldtem mail-t.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10422 Dátum: 2006 November 28, 16:55:32 »

Nekem volt román teherautóm. A tapasztalatom az, hogy kétes esetben hasznos a papír, mintegy "meghordja" a tömítő anyagot. Én az Elring féle tömítőt használom, ez az a fajta, ami szétszerelésnél állítólag elporlik.

Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10421 Dátum: 2006 November 28, 16:42:59 »

Ha jól láttam 50 rongy lenne a fékdobok+betétek?
Ez nagyon sok...
Bár viszonyítási alapom a kispolski! abba ez az egész 12e huf-ból kijött:D

alapjáratnak mennyit szoktatok állítani? akönyvebn 850van de nekem 950 körül kezd szépen járni!

Akkor inkább vegyél kispolszkit.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10420 Dátum: 2006 November 28, 16:42:12 »

1. igen, de specifikusan engem a nagyobb hengerhez érdekelne, mivel e tömítéskészletben ilyen nincs (pl. 94mm)
2. hehe, ezért irtam hogy LÁMA Wink
Egyébként miért nem elég pl. a LOCTITE 5699, minek a papir?


Én nem fogok papírtömítést tenni, egyébként sem túl jó ide, mert nagyon vékony a tömítő felület. A gyárinál sokkal vékonyabb. Én valami jóféle pasztát fogok használni, talán ThreeBond (Dreibond)-ot.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10419 Dátum: 2006 November 28, 16:38:45 »

És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?



Azt tudják, hogy sokkal erősebbek, 40%-kal nehezebbek, cserébe ÁLLÍTÓLAG 10-ből 4 biztosan enged a porozitása miatt, mert nem valami minőségi öntvények.
Nincs vele közvetlen tapasztalatom.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #10418 Dátum: 2006 November 28, 16:33:03 »

1. A hengertalp alá papírból és tömítőpaszta - normál esetben
2. CSÖKKENTENI  kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor az maga a tömítés. Meg esetleg egy kis paszta, attól függ, mit használsz. Sziloplaszt biztos nem Smiley

1. igen, de specifikusan engem a nagyobb hengerhez érdekelne, mivel e tömítéskészletben ilyen nincs (pl. 94mm)
2. hehe, ezért irtam hogy LÁMA Wink
Egyébként miért nem elég pl. a LOCTITE 5699, minek a papir?

'81 Hecho en México
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10417 Dátum: 2006 November 28, 16:07:02 »

Ha jól láttam 50 rongy lenne a fékdobok+betétek?
Ez nagyon sok...
Bár viszonyítási alapom a kispolski! abba ez az egész 12e huf-ból kijött:D

alapjáratnak mennyit szoktatok állítani? akönyvebn 850van de nekem 950 körül kezd szépen járni!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10416 Dátum: 2006 November 28, 15:34:23 »

1. A hengertalp alá papírból és tömítőpaszta - normál esetben
2. CSÖKKENTENI  kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor az maga a tömítés. Meg esetleg egy kis paszta, attól függ, mit használsz. Sziloplaszt biztos nem Smiley


Ide milyen tömítés kerül? Úgy értem ?) Ha növelni kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor tömítés szempontjából hogy változik a helyzet?
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #10415 Dátum: 2006 November 28, 15:23:45 »

Enyém meg csütörtökön!  Cool

Egyébként szépen szembesültünk jónéhány problémával, pl, hogy a 94-es hengerekhez kimart nagyobb hengerfuratok esetében a hengerpalást tömítőfelülete ráér a hengerfej csavar menet-perselyére, és az jobban kilóg, tehát azt is le kellett szedni homlokmaróval, de aztán a tömítést is meg kell oldani, ne folyjojn ott az olaj.
... http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=126
..

Lenne ide pár LÁMA kérdésem (csak hogy tanuljak vmit Smiley )
Ide milyen tömítés kerül? Úgy értem a hengertalp alá (kivágsz papírból egyet?(94mm) vagy elég a tömítőpaszta?) Ha növelni kell a kompressziót és beteszel ilyen gyűrűket, akkor tömítés szempontjából hogy változik a helyzet?

'81 Hecho en México
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10414 Dátum: 2006 November 28, 15:16:04 »

És akkor az u.n. alumínium blokkok mit tudnak? Azon kívül, hogy jól hegeszthetök?

A csapágy beverődésre az AS21-es blokk hajlamos a legkevésbé, viszont hajlamosabb repedni, mint az AS41-es, ami kicsit rugalmasabb, puhább anyagból van, de beverődésre hajlamosabb és az egész kevésbé merev, torzióra hajlamosabb.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10413 Dátum: 2006 November 28, 15:12:49 »

fák jú!  Grin

akkor axilálisan billeg, ez gondolom annyira nem jó


A billegés az tényleg nem jó. 4-6 századra kell illeszteni a hajtórudat. Ha így van illesztve, akkor amikor olaj van a csapágyban oldalra a hajtórúd egyáltalán nem billethető, eltolni a forgattyúcsapon el lehet kb. 1 mm-t.


Az okosok ( Gene Berg, Lousi Vittone (Empi) etc.) azt mondják, hogy a tuningra épített blokkot csak egyszer lehet vonalba fúrni és akkor a legjobb. Nem azért, mert sok anyag kikerül belőle, hanem azért, mert amikor először benyomódnak a csapágyak a (látszólagos) csapágylétrába, akkor az anyag zömül és a maximális kleménységét akkor éri el. Egy pontos első vonalbafúrás után a csapágy a lehető legstabilabban ül a fészekben, beverősére a legkevésbé hajlamos. A második vonalbafúrásra már akkor kerül sor általában, amikor a blokk már fárad, sok fárasztó igénybevételt kapott és repedésre hajlamosabb.

A csapágy beverődésre az AS21-es blokk hajlamos a legkevésbé, viszont hajlamosabb repedni, mint az AS41-es, ami kicsit rugalmasabb, puhább anyagból van, de beverődésre hajlamosabb és az egész kevésbé merev, torzióra hajlamosabb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10412 Dátum: 2006 November 28, 14:50:16 »

fák jú!  Grin

akkor axilálisan billeg, ez gondolom annyira nem jó

A két irány tengelyirány (axiális) és sugárirány (radiális).  Evil  nem észak meg dél meg fel meg le...meg oldal meg tat meg far... meg függőleges..  Evil Evil

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10411 Dátum: 2006 November 28, 14:33:50 »


Van még egy olyan jelenség, hogy a hajtókarók oldal irányban elbillennek, illetve csúsztatható is oldalra 1-1 mm-t. Függőleges irányba

A két irány tengelyirány (axiális) és sugárirány (radiális).  Evil  nem észak meg dél meg fel meg le...meg oldal meg tat meg far... meg függőleges..  Evil Evil

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10410 Dátum: 2006 November 28, 14:31:19 »

Szóval azt mondod, hogy érdemes még foglalkozni ezzel a blokkal.
AS 41ről van szó. Már majdnem kidobtam.
Egy barátomnak épülne belőle motor.

Van még egy olyan jelenség, hogy a hajtókarók oldal irányban elbillennek, illetve csúsztatható is oldalra 1-1 mm-t. Függőleges irányba nem lötyög.
Ez a billenés mennyire természetes dolog?


Még egy körre menthető ez a blokk, ne dobd ki.

A hajtórudak a hajtókarcsapokon oldalirányban elcsúsztathatók, sőt kell, is, hogy elcsúsztathatók legyenek, ezen a résen távozik az olaj a hajtókarcsapágyból. Azt hiszem olyan 0.7-nek kell lenni.

A csapágycsésze elég csúnya...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10409 Dátum: 2006 November 28, 12:27:11 »

most jött aweber könyvem!!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10408 Dátum: 2006 November 28, 12:23:35 »

én is kobelsmit csapágyakat rendeltem !

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10407 Dátum: 2006 November 28, 12:16:42 »

Amikor melegen valami barom jól berántja a kéziféket akkor van ez, hogy ovális lesz.
A felszabályozás alapvetően arra jó, amikor a dob felülete belül már be van maródva és ezt kiveszik egy kis fogásmélységgel. Amikor azonban az egész dob ovális, gyakran akkora fogásmélységet kellene venni, hogy a dob átmérője annyival nagyobb lesz, hogy a fékpofa nem passzol hozzá, mert az íve jelentősen kisebb és az első sokszáz kilométeren nagyon szar lesz a fékhatás....vagy pedig a betéteket hozzá kell igazítani. Ez nem kis munka úgy, hogy pontos legyen.

Én azt mondom dobot kell cserélni.
Először nézesd meg egy esztergályossal. Ha még nem volt felszabályozva, akkor még lehet, hogy esztergálható. Akkor viszont érdemes a túloldalit is, hogy a fékhatás (a Stunt mester által említett okok miatt...) egyforma legyen a két oldalon.
Mondjuk ha újrabetétezteted a fékpofákat, akkor krétás módszerrel egy unalmas délutánon bele tudod egy reszelő/ráspoly kombó segítségével a fékbetétet faragni az esztergált dobba.
Ha van pénzed, szerintem szintén fékdob csere, de én komplett garnitúrát tennék fel, azzal jó10 évig semmi bajod nem lesz. Úgy 50 ropiból (saccperkábé..) megúszhatod. Plusz gyári fékpofák? (Talán az is benne lehet az 50-ben?...)

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10406 Dátum: 2006 November 28, 12:14:48 »

Ez meg a csapágy belső fele!  Grin

A főtengelyen semmi karcolás nem látható!


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10405 Dátum: 2006 November 28, 12:08:54 »

Szóval azt mondod, hogy érdemes még foglalkozni ezzel a blokkal.
AS 41ről van szó. Már majdnem kidobtam.
Egy barátomnak épülne belőle motor.

Van még egy olyan jelenség, hogy a hajtókarók oldal irányban elbillennek, illetve csúsztatható is oldalra 1-1 mm-t. Függőleges irányba nem lötyög.
Ez a billenés mennyire természetes dolog?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10404 Dátum: 2006 November 28, 12:01:25 »

A főtengely csapágy belül 0.5 mm-es (kettes túlméret) kívül meg 1.0 mm-es, tehát itt is kettes túlméret.

A hajtókar csap 0.25-ös egyes túlméret.

A fészek elég biztató, a közepén nincs benyomódva a külső csapányhorony. Egyszer még biztos felújítható. Az is lehet, hogy a vonalbafúrás szem szükséges...de azért ajánlott.


...és Kolbenschmidt csapágyak, ezek a legjobbak, vitán felül.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10403 Dátum: 2006 November 28, 12:00:35 »

ezekből mit lehet kiolvasni?

Ez volt a főtengelynél
<beszúrt kép törölve>

ez meg az egyik hajtókarnál
<beszúrt kép törölve>

ez meg a lendkerél felöli csapágy fészke, az a csapágyat már nem találtam meg Sad
<beszúrt kép törölve>


A főtengely csapágy belül 0.5 mm-es (kettes túlméret) kívül meg 1.0 mm-es, tehát itt is kettes túlméret.

A hajtókar csap 0.25-ös egyes túlméret.

A fészek elég biztató, a közepén nincs benyomódva a külső csapányhorony. Egyszer még biztos felújítható. Az is lehet, hogy a vonalbafúrás szem szükséges...de azért ajánlott.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10402 Dátum: 2006 November 28, 11:31:56 »

ezekből mit lehet kiolvasni?

Ez volt a főtengelynél


ez meg az egyik hajtókarnál


ez meg a lendkerél felöli csapágy fészke, az a csapágyat már nem találtam meg Sad


belül - 0.75 (3. túlméret)
kívül + 2 mm (4. túlméret)

A lendkerék felöli csapágy (1-es) gallérvastagsága pedig + 1 mm, csak ez van. Ha ez is kiverődik, gányolni kell.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10401 Dátum: 2006 November 28, 11:03:28 »

a főtengely csapágynak mekkora az utolsó túlmérete?

belül - 0.75 (3. túlméret)
kívül + 2 mm (4. túlméret)

A lendkerék felöli csapágy (1-es) gallérvastagsága pedig + 1 mm, csak ez van. Ha ez is kiverődik, gányolni kell.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10400 Dátum: 2006 November 28, 11:01:46 »

na leadtam a pakom gépmühelybe kb 2hét mulva kész!! Grin

Enyém meg csütörtökön!  Cool

Egyébként szépen szembesültünk jónéhány problémával, pl, hogy a 94-es hengerekhez kimart nagyobb hengerfuratok esetében a hengerpalást tömítőfelülete ráér a hengerfej csavar menet-perselyére, és az jobban kilóg, tehát azt is le kellett szedni homlokmaróval, de aztán a tömítést is meg kell oldani, ne folyjojn ott az olaj.
Aztán az a hengertalp a blokk öntvényen, ahová a henger felül az eltűnt, atehát a henger mélyebbre kerül, mint volt, a dugattyúkiállás megváltozik, túl nagy lesz a kompresszió...csökkenteni kell a kompressziót, alátétezni a hengereket, hogy egyforma kiállás legyen. Ehhez ezzekből kell: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=126


stb. stb.

De meglesz minden és szakítani fog a gép!   Cool  Cool  Cool

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10399 Dátum: 2006 November 28, 10:58:42 »

a főtengely csapágynak mekkora az utolsó túlmérete?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10398 Dátum: 2006 November 28, 10:57:53 »

nekem elég sokat kellet kiflexelnem onnan

Én is a generátorból reszeltem le.
A rudat ha hajlítod akkor nem is a karakterisztika változik meg, hanem egyszerűen nehéz úgy megcsinálni, hogy ne szoruljon és ne félrenyomja a membránt mozgató kart, ami aztán kikoptatja a házat, stb. Be kell nyomni a gázt, eltolni a rudat és ott rajta, laposreszelővel kicsit megigazítani a generátor házat. Egyrészt könnyen viszi, másrészt meg kell kb. 0.5-1 mm-t levenni.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10397 Dátum: 2006 November 28, 10:56:26 »

Generátor: enyémen úgy van megoldva, amit sparkaefer kolléga írt: kicsit le van köszörülve a generátorból. Nem kell sok (bár én már így vettem).
Attól tartok, hogy ha hajlítod a rudat, megváltozik a gyorsító karakterisztikája...

Én is a generátorból reszeltem le.
A rudat ha hajlítod akkor nem is a karakterisztika változik meg, hanem egyszerűen nehéz úgy megcsinálni, hogy ne szoruljon és ne félrenyomja a membránt mozgató kart, ami aztán kikoptatja a házat, stb. Be kell nyomni a gázt, eltolni a rudat és ott rajta, laposreszelővel kicsit megigazítani a generátor házat. Egyrészt könnyen viszi, másrészt meg kell kb. 0.5-1 mm-t levenni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #10396 Dátum: 2006 November 28, 10:40:07 »

na leadtam a pakom gépmühelybe kb 2hét mulva kész!! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 1750 1751 1752 1753 1754 [1755] 1756 1757 1758 1759 1760 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.