www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 02, 19:54:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921226 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1971 1972 1973 1974 1975 [1976] 1977 1978 1979 1980 1981 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13408666 alkalommal)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1602 Dátum: 2006 Március 09, 19:48:49 »

Annak biztos szorult a légmennyiségmérő torlólapja. Meg lehet minden csinálni, de soha nem lesz tökéletes, mert a bemelegedésszabályzók 5-8 év után cserére szorulnak, mert nem szabályozzák pontosan a nyomást, valamint a nyomáselosztó vezérlőéle is megkopik, pláne azoknál az autóknál, amik itthon futottak és a tulajok nem tudták, hogy van egy szűrő hátul alul a tank mellett... Shocked
tank mellet? Én ott a nyomástartóra meg az AC-ra emlékszem,a szürö a motortérben volt elhelyezve,tudomásom szerint,de a szüröcsere elhanyagolása az igaz.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1601 Dátum: 2006 Március 09, 19:48:25 »

aszthiszed hogy a KE jobb?Lehet nekem is inkább karbisban kéne gondolkoznom?Nemtom összezavarodtam. A K-jetinek valóban ezek lesznek a hibái,egy idö elteltével úgy 10 év után,mikor már le vannak strapálva,szétállitgatva,kikopva.

A KE is szar, a typ3-ason D jet volt. Az se egy világtalálmány, de nem lehetett rajta motoronic DME 3-as... Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1600 Dátum: 2006 Március 09, 19:45:32 »

Volt rokonomnak K-jetes Jettája. vagy alapjarat vagy teljesgaz a ketto kozotti tartomanyt nem ismerte. utanna kapott egy karbit Grin

Annak biztos szorult a légmennyiségmérő torlólapja. Meg lehet minden csinálni, de soha nem lesz tökéletes, mert a bemelegedésszabályzók 5-8 év után cserére szorulnak, mert nem szabályozzák pontosan a nyomást, valamint a nyomáselosztó vezérlőéle is megkopik, pláne azoknál az autóknál, amik itthon futottak és a tulajok nem tudták, hogy van egy szűrő hátul alul a tank mellett... Shocked

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1599 Dátum: 2006 Március 09, 19:45:14 »

Akkor lesz a világvége, amikor én K-jethez hozzányúlok. Nagyon sokat dolgoztam vele, volt szinte minden nyomásmérőm hozzá, minden nyomásadatom, gyári leírások, stb. nagyon utálom azt a rendszert!

Ha 911-esem lenne arra is webert tennék, a K-jetet meg kikukáznám. Addig jó, amig jó, aztán kezd az üresjárat fűrészelni, hol 1100, hol 850, hol meg amkettő között fűrészel...áhhhh brrr, a hideg is kiráz ettől a szótól: bemelegedésszabályzó....
aszthiszed hogy a KE jobb?Lehet nekem is inkább karbisban kéne gondolkoznom?Nemtom összezavarodtam. A K-jetinek valóban ezek lesznek a hibái,egy idö elteltével úgy 10 év után,mikor már le vannak strapálva,szétállitgatva,kikopva.

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1598 Dátum: 2006 Március 09, 19:40:01 »

Akkor lesz a világvége, amikor én K-jethez hozzányúlok. Nagyon sokat dolgoztam vele, volt szinte minden nyomásmérőm hozzá, minden nyomásadatom, gyári leírások, stb. nagyon utálom azt a rendszert!

Ha 911-esem lenne arra is webert tennék, a K-jetet meg kikukáznám. Addig jó, amig jó, aztán kezd az üresjárat fűrészelni, hol 1100, hol 850, hol meg amkettő között fűrészel...áhhhh brrr, a hideg is kiráz ettől a szótól: bemelegedésszabályzó....
Volt rokonomnak K-jetes Jettája. vagy alapjarat vagy teljesgaz a ketto kozotti tartomanyt nem ismerte. utanna kapott egy karbit Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1597 Dátum: 2006 Március 09, 19:37:34 »

100 pénz az sztem sok érte,én is nláttam és lehültem,K-jeti az olcsóbb

Akkor lesz a világvége, amikor én K-jethez hozzányúlok. Nagyon sokat dolgoztam vele, volt szinte minden nyomásmérőm hozzá, minden nyomásadatom, gyári leírások, stb. nagyon utálom azt a rendszert!

Ha 911-esem lenne arra is webert tennék, a K-jetet meg kikukáznám. Addig jó, amig jó, aztán kezd az üresjárat fűrészelni, hol 1100, hol 850, hol meg amkettő között fűrészel...áhhhh brrr, a hideg is kiráz ettől a szótól: bemelegedésszabályzó....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1596 Dátum: 2006 Március 09, 19:24:15 »

100 pénz az sztem sok érte,én is nláttam és lehültem,K-jeti az olcsóbb

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1595 Dátum: 2006 Március 09, 19:17:40 »

Stunt ,injektoros mocin nem gondolkodtál?Vagy a karbis megoldás korhübbnek tartod?

De, gondolkodtam, de elsősorban tudom másra fordítani a pénzt (Csoki árul egy rendszert, nincs nap amikor nem gondolok rá...) másodsorban pedig + egy beépített hibalehetőség, amit nem tudok az úton javítani.  

Harmadsorban pedig a nem gyári dolgoktól idegenkedem, nem tudom olyan szépen vezetékelni, utólagos reléket (egyet biztos) kell berakni, a vezérlőegység elhelyezéséhez sincs kis ajtóm a hátsó csomagtérben, stb. Túl szép és túl gyári az autóm egy ilyen barkácshoz. (vagy csak savanyú a szőlő, hogy nem tudom megvenni?  Már gondolkodtam, hogy tschokkernek felajánlok valami részletfizetési konstrukciót...nincs még elvetve a dolog. Minden leírásom, minden megvan hozzá.)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1594 Dátum: 2006 Március 09, 19:14:23 »

Stunt ,injektoros mocin nem gondolkodtál?Vagy a karbis megoldás korhübbnek tartod?
,injektoros szerintem csak akkor jo ha valaki jo karosanyag kibocsajtasra hajt Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1593 Dátum: 2006 Március 09, 19:13:10 »

A sportszűrő alakja, fojtása stb. nagyon meghatározó, én azokra nem számolnék...

A benzinszintet nem szabad babrálni, mert az úgy jó, ahogy gyárilag van. Ha megváltoztatod, akkor minden felborul, az alapjárati redszer, a gyorsitó szivattyú dózisa, a keverőcső tüzelőanyag szintje. Az gagyizás, sufnituning.
akkor ha sokat kapna megis inkabb kissebb fuvoka?
most 130-as (30 pict2)van benne de sokat kap. szivatoval nem is indul. amugy meg pocre Grin meg az uszohazon levo csavanak nincs menete az uszuhazban es szivarog a benzin Undecided es igy nem jarok vele nehogy baj legyen
ezt kicsrelem egy 30pct3ra gyari fuvokaval.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #1592 Dátum: 2006 Március 09, 19:11:22 »

Stunt ,injektoros mocin nem gondolkodtál?Vagy a karbis megoldás korhübbnek tartod?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1591 Dátum: 2006 Március 09, 19:09:21 »

a kipufogo meg a sport szuro miatt is elbirja szerintem.
Uszohazba lejebb tudom venni a benzin szintet akkor kevesebbet kap Wink
A hangja: nem repedtfazek hangja van!! Szep oblos mely hangja van! es elviselheto 90-korul temponal engem egyaltalan nem zavar. Egyszoval kellemes a hangja.

A sportszűrő alakja, fojtása stb. nagyon meghatározó, én azokra nem számolnék...

A benzinszintet nem szabad babrálni, mert az úgy jó, ahogy gyárilag van. Ha megváltoztatod, akkor minden felborul, az alapjárati redszer, a gyorsitó szivattyú dózisa, a keverőcső tüzelőanyag szintje. Az gagyizás, sufnituning.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1590 Dátum: 2006 Március 09, 19:06:11 »

Először is mérd meg a szívócső talpát és a karbi talpát, hogy az egyezzen, ne legyen ott egy lépcső, hogy kisebb a szívócső átmérője, mint 30 mm. Ha van éps nem akarsz szívócsövet cserélni, akkor ott egy kicsit (szó szerint) reszelni kell. (ne hulljon forgács a szívócsőbe!)

Először a gyári mérettel próbáld, mert mégiscsak egy 1200-es motor, annak ez a karbi kicsit nagy, de aztán esetleg megpróbálhatod 5-tel növelni a főfúvókát és 10-zel a féklevegőt. A kipu miatt lehet, hogy ezt elbírja. Ha mész egy 20-30 km-t, akkor a gyertya színén látod, hogy dús vagy jó a keverék.


Milyen hangja van? Remélem nem nagy? Kicsit mélyebb?
a kipufogo meg a sport szuro miatt is elbirja szerintem.
Uszohazba lejebb tudom venni a benzin szintet akkor kevesebbet kap Wink
A hangja: nem repedtfazek hangja van!! Szep oblos mely hangja van! es elviselheto 90-korul temponal engem egyaltalan nem zavar. Egyszoval kellemes a hangja.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1589 Dátum: 2006 Március 09, 19:01:01 »

nagyon jo hangja van Grin
Hetfon teszem fel a 30 pict 3-as karbit probaljam ki gyari fofuvokaval vagy rogton csereljem 125-re???

Először is mérd meg a szívócső talpát és a karbi talpát, hogy az egyezzen, ne legyen ott egy lépcső, hogy kisebb a szívócső átmérője, mint 30 mm. Ha van éps nem akarsz szívócsövet cserélni, akkor ott egy kicsit (szó szerint) reszelni kell. (ne hulljon forgács a szívócsőbe!)

Először a gyári mérettel próbáld, mert mégiscsak egy 1200-es motor, annak ez a karbi kicsit nagy, de aztán esetleg megpróbálhatod 5-tel növelni a főfúvókát és 10-zel a féklevegőt. A kipu miatt lehet, hogy ezt elbírja. Ha mész egy 20-30 km-t, akkor a gyertya színén látod, hogy dús vagy jó a keverék.


Milyen hangja van? Remélem nem nagy? Kicsit mélyebb?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1588 Dátum: 2006 Március 09, 18:55:52 »

Valami ilyen lesz nekem is a typ3-as alatt.
nagyon jo hangja van Grin
Hetfon teszem fel a 30 pict 3-as karbit probaljam ki gyari fofuvokaval vagy rogton csereljem 125-re???

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1587 Dátum: 2006 Március 09, 18:53:10 »

http://kep.tar.hu/makai11/50136198/19700464#2
a keperamba van meg par kep rolla. de szerintem ez a legkiralyabb Grin

Valami ilyen lesz nekem is a typ3-as alatt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1586 Dátum: 2006 Március 09, 16:16:25 »

Van erről képed? empius.com-on van kép?
http://kep.tar.hu/makai11/50136198/19700464#2
a keperamba van meg par kep rolla. de szerintem ez a legkiralyabb Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1585 Dátum: 2006 Március 09, 16:13:30 »

nekem 36

Köszi, tök hüyle vagyok, csak azt tudom, hogy nekem a legnagyobb kulcsom jó rá, de nem tudom hanyas...
Jó lenne dugókulcs, mert utoljára szépen megtisztítottam, loctite, és meghúztam 300+ Nm-rel, úgyhogy most kell majd a légkulcs hozzá....

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1584 Dátum: 2006 Március 09, 16:11:24 »

AZ empi Sq- dobnak nagyon szep hangja van 1200-es mocival is Cool. Nekem jcso+szokigyo+empi dob van fent.

Van erről képed? empius.com-on van kép?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #1583 Dátum: 2006 Március 09, 16:03:32 »

AZ empi Sq- dobnak nagyon szep hangja van 1200-es mocival is Cool. Nekem jcso+szokigyo+empi dob van fent.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #1582 Dátum: 2006 Március 09, 15:41:35 »

A lendkerék csavarja 32-es vagy 36-os kulcsnyílású?

nekem 36

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1581 Dátum: 2006 Március 09, 14:56:22 »

A lendkerék csavarja 32-es vagy 36-os kulcsnyílású?
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 09, 15:05:26 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1580 Dátum: 2006 Március 09, 14:55:13 »

Létezik olyan motorolaj ami tartósan elviseli a 140 -150 'C-os hőmérsékletet? Van egy olajhőmérőórám aminek a skálázása 60 -170.. (vmilyen Audi-ból való)

Az új szintetikus olajok HTHS viszkozitását (High Temperature High Shear) 150 C-os hőmérsékleten mérik. Egy mai, korszerű olajnak a 150 fokot tartósan, különösebb kokszosodás nélkül el kell viselnie.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1579 Dátum: 2006 Március 09, 14:53:30 »

hmm a hőmérő engem is érdekelt volna, bár azt hiszem lecsúsztam..
nekem csak egy kölcsöndarabom van.
ez hol mér? valahova be kell csavarni? vágni kéne neki menetet, vagy nívópálcás?


Ez egy normál jeladós, be kell valahová fúrni, a legtutibb a leeresztőcsavarba. Azt hiszem 10-es a menete.

Én nem szeretem a nívópálcásat, a bogaramban sem olyan volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #1578 Dátum: 2006 Március 09, 14:51:10 »

Létezik olyan motorolaj ami tartósan elviseli a 140 -150 'C-os hőmérsékletet? Van egy olajhőmérőórám aminek a skálázása 60 -170.. (vmilyen Audi-ból való)

'81 Hecho en México
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #1577 Dátum: 2006 Március 09, 14:50:32 »


hmm a hőmérő engem is érdekelt volna, bár azt hiszem lecsúsztam..
nekem csak egy kölcsöndarabom van.
ez hol mér? valahova be kell csavarni? vágni kéne neki menetet, vagy nívópálcás?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1576 Dátum: 2006 Március 09, 14:29:13 »

Hőmérőhöz nyomásmérőhöz van jeladó is?
Hogy néz ki?
Mennyi?

Van a hőmérőhöz is jeladó és van a nyomásmérőhöz is jeladó, ez utóbbi visszajelző kontaktos és a bogárba azonnal becsavarható (10x1-es menet), minden VDO 52 mm-es, a fordszámmérő 80 mm-es VDO, amit NGA-tól vettem, de nem az lesz beleépítve.

Lefényképezem majd este őket, de Stone-nak megigértem, hogy ő az első, úgymond elővételi joga van... :-)
A hőmérő 8e, a nyomásmérő 13e, a fordszámmérő 10e Ft.

A nyomásmérő szerintem elengedhetetlen egy ilyen jellegű motorhoz. A 914-esben volt is a kezdettől fogva...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1575 Dátum: 2006 Március 09, 14:22:33 »

Szóval lemaradtam kicsit. Ez most azt jelenti, hogy amit elkezdtél motort azt most összeraktad és szétborítod újra mert nem volt kóser? És szinte széria motort építesz?

Odáig stimmel, hogy összeraktam és nem olyan, mint vártam ezért szétszedem ismét. De nem lesz ez sem széria, de nem lesz annyira "éles", mint azt terveztem. Azért egy 65-68 lóerőre számítok.
Egyes alkatrészek előnye csak akkor jön ki, ha hozzájuk igazítjuk a másikokat is. Egy 11 mm-t emelő 294 fokos tengely akkor lenne a motorba tökéletes, ha lenne rajta két 36-38-as weber és egy igazán jó kipufogórendszer...és esetleg nagyobb szelepes hengerfej. Mivel ezek nincsenek ezért én csak a hátrányait "élveztem" volna.

Nekem meg van növelve a kompresszióviszony, a két 32PDSIT-2/3 karbimnak a 24-es venturiját felpolírozom 25-ösre, teszek bele nagyobb főfúvókát, 140-est és (talán) érkezik egy csőkígyós single quite dobom. A vezérműtengely egy engle W100-as lesz, ami 276-os, ellentétben a gyári 250 körülivel, ami emel 7.5 mm-t ez az engle pedig olyan 8.5 mm-t.

Ha pedig már megint szétszedem, akkor leellenőrzöm a csapágyazást is, mert kicsit motoszkál bennem, hogy nem tökéletes, illetve nem olyan, ahogy szerettem volna.
És időközben beszereztem sokféle főtengely hézagolót is, azt sem hagyom 2 tizedes játékkal, beállítom a "hivatalos" kb. 1 tizedre.

Persze még így is van amin bosszankodhatok, de ez már csak így marad. Az egyik ilyen, hogy a vezérműkerék foghézagát a gyárban úgy állítják be, hogy a kerék cikkszáma mellett van egy kétjegyű szám, mondjuk 35 vagy 40 vagy 50, ami minél nagyobb annál nagyobb a kerék átmérőja, annál kisebb a foghézag (és annál pontosabb a vezérlés). Ezt a németek szépen összepárosítják, de a tuning (utólagos) kerekekből már csak egy méret létezik...úgyhogy most "felvásároltam" 4 (3 csavaros) vezérműtengelyt, lefúrom a kerekeket és méregetem a foghézagokat és az ideálist párosítom.

Ha az ember pontos motort akar akkor van min szarakodni napokat mindenféle látványos eredmény nélkül.    

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #1574 Dátum: 2006 Március 09, 14:09:34 »

Ezzel az engle W120-assal még be lehet állítani 900 körüli egyenletes alapjáratot, ha lejjeb viszed, akkor olyan a hangja, mintha az egyik henger nem lenne tökéletes. Tudod, nem úgy szól hogy brrrrrr, hanem hogy brbrbrbrbrbr, ami nem baj, hiszen végülis egy boxermotor... Viszont nagyon veszi vele a fordulatot.

Most összegondolom, hogy miket használok fel..és lesz egy csomó cuccom eladó. Pl. ez a tengely, olajhőmérő, olajnyomásmérő, fordulatszámmérő... majd felrakom az adok-veszekbe. Jó áron, mert nem akarok felhalmozni alkatrészeket.

Hőmérőhöz nyomásmérőhöz van jeladó is?
Hogy néz ki?
Mennyi?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #1573 Dátum: 2006 Március 09, 14:07:28 »

Ezzel az engle W120-assal még be lehet állítani 900 körüli egyenletes alapjáratot, ha lejjeb viszed, akkor olyan a hangja, mintha az egyik henger nem lenne tökéletes. Tudod, nem úgy szól hogy brrrrrr, hanem hogy brbrbrbrbrbr, ami nem baj, hiszen végülis egy boxermotor... Viszont nagyon veszi vele a fordulatot.

Most összegondolom, hogy miket használok fel..és lesz egy csomó cuccom eladó. Pl. ez a tengely, olajhőmérő, olajnyomásmérő, fordulatszámmérő... majd felrakom az adok-veszekbe. Jó áron, mert nem akarok felhalmozni alkatrészeket.

a fordszámmérőre előre is kiváncsi vagyok. nem mintha olyan marha fontos lenne, de be szeretném tenni ezeket a műszereket, hátha előbb utóbb összejön valami komoly motor.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #1572 Dátum: 2006 Március 09, 13:56:26 »

Most összegondolom, hogy miket használok fel..és lesz egy csomó cuccom eladó. Pl. ez a tengely, olajhőmérő, olajnyomásmérő, fordulatszámmérő... majd felrakom az adok-veszekbe. Jó áron, mert nem akarok felhalmozni alkatrészeket.
Szóval lemaradtam kicsit. Ez most azt jelenti, hogy amit elkezdtél motort azt most összeraktad és szétborítod újra mert nem volt kóser? És szinte széria motort építesz?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1571 Dátum: 2006 Március 09, 13:52:35 »

Bárcsak az én kocsimnál is ez lehetne az indok...
Laza illesztéssel egészen jó erőben van a moci. Alapjáraton (indításnál) az olajnyomás lámpája azért 2-3 másodperccel később alszik ki, mint felújítás előtt. Nomeg egy kis IFA-fíling a motorzaj miatt. De jó a hifim...

A gyári illesztés 0.04-0.15-ig jó, kopáshatár 0.19 mm. Ha az olajpumpád jó állapotú, akkor a 0.2 mm-es csapágyillesztési hézagot is megfelelően, megfelelő nyomással kitölti és a motor járása egyenletes és szép lesz, nem lesz zajos. További előnye, hogy nagy térfogatú olajat áramoltat át a csapágyon és a csapágy hőfoka alacsony marad. Az is előny, hogy a szűretlen olaj által szállított kopadékok sem okoznak komoly gondot. Hátránya, hogy ha valami híg olajat teszel bele 5W vagy még talán a 10W is híg, hamar csapágyasra megy a motor és a főtengely torziós deformációjának is nagyobb teret ad...
Érdemes lenne egy jó olajpumpát betenni és nekem nagy kedvencem az állítható olajnyomásszelep.

Most az olajpumpákról olvasok egy könyvben (Gene Berg írta), nagyon érdekes. Érdekes a szállítási diagramja a kisfuratos olajpumpának, valójában 3800 főtengely fordulat felett hiába növeled a fordulatot a pumpa nem szállít többet. Egy 30 mm-es Schadek pumpa 1800-on többet szállít, mint a 20mm-es kisfuratos maximálisan...de a kisfuratos blokkba nem szabad beletenni a nagyfuratos pumpát...stb. Sok érdekesség a 70-es évekből.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1570 Dátum: 2006 Március 09, 13:42:10 »

A köszörülési beszólásodból azt hittem hogy szarul köszörültek valamit.
Mi abaj a vez tengellyel?Csak a hangja vagy alapjárat is?
Azért kérdezem mert lehet hogy a mexikói blokkból csinálnék egy pörgőske 1.5öst a 64-es lökettel és ahhoz lehet hogy tennék egy kis sporttengelyt.Ez minden alapelképzelésemmel szembe megy, d eaz agyam azért forog.

Ezzel az engle W120-assal még be lehet állítani 900 körüli egyenletes alapjáratot, ha lejjeb viszed, akkor olyan a hangja, mintha az egyik henger nem lenne tökéletes. Tudod, nem úgy szól hogy brrrrrr, hanem hogy brbrbrbrbrbr, ami nem baj, hiszen végülis egy boxermotor... Viszont nagyon veszi vele a fordulatot.

Most összegondolom, hogy miket használok fel..és lesz egy csomó cuccom eladó. Pl. ez a tengely, olajhőmérő, olajnyomásmérő, fordulatszámmérő... majd felrakom az adok-veszekbe. Jó áron, mert nem akarok felhalmozni alkatrészeket.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető zsolt
Hozzászólások: 833


« Hozzászólás #1569 Dátum: 2006 Március 09, 13:06:00 »

Talán jó a denaturált szesz is, de azért az adalékoknak van egyéb oldószer hatásuk (adalékolásuk) is. Én még nem próbáltam denaturált szesszel, de könnyű tenni egy próbát. Egy deci benzin, kevés víz bele...és aztán beletenni egy kis adalékot és összerázni. Ha elegyedik, akkor oké, ha elkülönül egy kis üllepítés után akkor nem oké.
A denaturáltszesz tökéletesen megfelel. Én évek óta ezt öntök a benzinbe. Főleg így télen, mert szerintem baromi vizes a benzin. Ha enélkül megyek, sokszor rángat és kihagy a motor.Ez a legolcsób megoldás.Tankoláskor löttyintek a tankba 1-2 decit.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #1568 Dátum: 2006 Március 09, 12:37:02 »

Akkor a tudtom nélkül nekem is a spéci vezérműtengely kalapál (amit tudtom nélkül tettek be..), és nem a laza (elb.szott) csapágyillesztés miatt.  Wink Grin
Bárcsak az én kocsimnál is ez lehetne az indok...
Laza illesztéssel egészen jó erőben van a moci. Alapjáraton (indításnál) az olajnyomás lámpája azért 2-3 másodperccel később alszik ki, mint felújítás előtt. Nomeg egy kis IFA-fíling a motorzaj miatt. De jó a hifim...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #1567 Dátum: 2006 Március 09, 12:34:39 »

Cheesy

A hétvégén megint szétszedem, lemérem az összes forgattyúcsapot és ha kell ismét egy nagyobb túlméretre köszörültetem és addig csináltatom (mi lesz ez édesapám? Fogpiszkáló, ha el nem baszom") amíg nem lesz az összes siklócsapágy illesztése 0.06-0.08 között. Mikrométerrel megyek átvenni a munkát, csak a saját szememben bízok. Aztán a 294-es tengely 276-osra cserélem és szépen összerakom.  A Nightcruise-on szépen zenélő motorral leszek ott, azt hiszem egy sportkipufogó is alákerül, de ez még nem biztos.
ez az átka, ha valaki túlságosan ért valamihez. nekem a számítógépem épsége olyan kérdés, amiben nem engedek, idegesít is rendesen Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #1566 Dátum: 2006 Március 09, 12:33:35 »

Az egyik szelephézag kopogott egy kicsit (ezt beállítottam) aztán már csak a nagyobb emelésű, agresszívebb profilú tengely hangját lehetett hallani. Ne olyan zörgést képzelj, mintha csapágyas lenne, hanem olyat, amivel sokan eljárkálnak, mert nem veszik észre... De nem járt vele szépen...ellenben vette a fordulatot rendesen... Valamit valamiért.


Akkor a tudtom nélkül nekem is a spéci vezérműtengely kalapál (amit tudtom nélkül tettek be..), és nem a laza (elb.szott) csapágyillesztés miatt.  Wink Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #1565 Dátum: 2006 Március 09, 12:32:54 »

Az egyik szelephézag kopogott egy kicsit (ezt beállítottam) aztán már csak a nagyobb emelésű, agresszívebb profilú tengely hangját lehetett hallani. Ne olyan zörgést képzelj, mintha csapágyas lenne, hanem olyat, amivel sokan eljárkálnak, mert nem veszik észre... De nem járt vele szépen...ellenben vette a fordulatot rendesen... Valamit valamiért.

A főtengely gépmunkája sem zűrös, de ha már szétszedem akkor megnézetem, mert úgy tűnt, hogy nem csináltak olyan pontos munkát, mint szerettem volna. Csak elméleti jelentősége van, mert a nagyszállítású pumpám és a szabályozható olajnyomásommal 2 tizedes csapágyhézagot is lazán kiolajozok... :-)

A köszörülési beszólásodból azt hittem hogy szarul köszörültek valamit.
Mi abaj a vez tengellyel?Csak a hangja vagy alapjárat is?
Azért kérdezem mert lehet hogy a mexikói blokkból csinálnék egy pörgőske 1.5öst a 64-es lökettel és ahhoz lehet hogy tennék egy kis sporttengelyt.Ez minden alapelképzelésemmel szembe megy, d eaz agyam azért forog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #1564 Dátum: 2006 Március 09, 12:26:31 »

Mi zörgött?

Az egyik szelephézag kopogott egy kicsit (ezt beállítottam) aztán már csak a nagyobb emelésű, agresszívebb profilú tengely hangját lehetett hallani. Ne olyan zörgést képzelj, mintha csapágyas lenne, hanem olyat, amivel sokan eljárkálnak, mert nem veszik észre... De nem járt vele szépen...ellenben vette a fordulatot rendesen... Valamit valamiért.

A főtengely gépmunkája sem zűrös, de ha már szétszedem akkor megnézetem, mert úgy tűnt, hogy nem csináltak olyan pontos munkát, mint szerettem volna. Csak elméleti jelentősége van, mert a nagyszállítású pumpám és a szabályozható olajnyomásommal 2 tizedes csapágyhézagot is lazán kiolajozok... :-)
« Utoljára szerkesztve: 2006 Március 09, 12:28:54 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #1563 Dátum: 2006 Március 09, 12:20:55 »

Cheesy

A hétvégén megint szétszedem, lemérem az összes forgattyúcsapot és ha kell ismét egy nagyobb túlméretre köszörültetem és addig csináltatom (mi lesz ez édesapám? Fogpiszkáló, ha el nem baszom") amíg nem lesz az összes siklócsapágy illesztése 0.06-0.08 között. Mikrométerrel megyek átvenni a munkát, csak a saját szememben bízok. Aztán a 294-es tengely 276-osra cserélem és szépen összerakom.  A Nightcruise-on szépen zenélő motorral leszek ott, azt hiszem egy sportkipufogó is alákerül, de ez még nem biztos.

Mi zörgött?
Oldalak: 1 ... 1971 1972 1973 1974 1975 [1976] 1977 1978 1979 1980 1981 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.13 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.