www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 04:23:22

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1585 1586 1587 1588 1589 [1590] 1591 1592 1593 1594 1595 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13181708 alkalommal)
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #17035 Dátum: 2007 Július 03, 14:54:37 »

Mivan akkor, ha egy bogár kihagy, meg lövöldöz? Megszakító, gyertya?

nekem ezt érthetőbben írd le Grin Evil
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17034 Dátum: 2007 Július 03, 14:53:31 »

Mivan akkor, ha egy bogár kihagy, meg lövöldöz? Megszakító, gyertya?

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17033 Dátum: 2007 Július 03, 14:26:39 »

ilyen?
<beszúrt kép törölve>
én laposvasból "gyártottam" ilyet, mikor még kevés barkácsolnivalóm akadt, és bőven volt szabadidőm. most már kifizetődőbb megvásárolni. mondjuk én nem kedvelem a beszerelését-kiszerelését.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #17032 Dátum: 2007 Július 03, 14:12:00 »

ilyen?

igen
xoyox
« Hozzászólás #17031 Dátum: 2007 Július 03, 14:04:28 »

UU Vazze , de gyönyörüen ervenyesül itt ez a csodaszep lakkozas  Grin Grin
xoyox
« Hozzászólás #17030 Dátum: 2007 Július 03, 14:01:57 »

OTT A PONT

<beszúrt kép törölve>

ezrt kell ilyen motorhaztetöt gyartani:)
es egy kis Mehiko:)

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17029 Dátum: 2007 Július 03, 13:56:05 »

elvileg tudok adni egyet(beszerzési áron), nekem nem teccik így a gép
ilyen?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17028 Dátum: 2007 Július 03, 13:46:37 »

inkább csak a kiemelés. Tudod, nekem "érbrás" van a géptetőn...
elvileg tudok adni egyet(beszerzési áron), nekem nem teccik így a gép

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17027 Dátum: 2007 Július 03, 12:46:42 »

Vagy/vagy. Esetleg mindkettő?  Roll Eyes


inkább csak a kiemelés. Tudod, nekem "érbrás" van a géptetőn...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #17026 Dátum: 2007 Július 03, 12:26:44 »

Vagy/vagy. Esetleg mindkettő?  Roll Eyes

vagy fölső kiemelésen gondolkodjak?
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17025 Dátum: 2007 Július 03, 12:12:02 »

Akkor jobb megoldás lenne, ha rácsos géptetőt szereznék?  Smiley

vagy fölső kiemelésen gondolkodjak?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17024 Dátum: 2007 Július 03, 11:04:01 »

Akkor jobb megoldás lenne, ha rácsos géptetőt szereznék?  Smiley
igen



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #17023 Dátum: 2007 Július 03, 11:02:57 »

Akkor jobb megoldás lenne, ha rácsos géptetőt szereznék?  Smiley

Na ja!
Aztán vannak eszementek, akik behegesztik az ablak alatti rácsokat is... (volt erre példa Komáromban is...) aztán amikor mentünk a Balcsira, akkor időszakonként nekik pihi volt, mert túlmelegedett a motor...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #17022 Dátum: 2007 Július 03, 11:01:38 »

Én az 1,6-os motorral, nem mindig kímélő üzemmódban szoktam furikázni a 30-35 fokban is és még nem volt gondom a meleggel.
Az más tészta, ha valaki izmosít a motoron, de akkor meg ki kell rakni előre-oldalra egy nagyobb olajhűtőt és kész...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17021 Dátum: 2007 Július 03, 10:59:28 »

Akkor jobb megoldás lenne, ha rácsos géptetőt szereznék?  Smiley
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #17020 Dátum: 2007 Július 03, 10:53:04 »

...
más: Mexicóban taxiznak a bogarakkal csukott géptetővel. sok bogár taxi futkoz így az utakon. van még kérdés?  Wink

OTT A PONT

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17019 Dátum: 2007 Július 03, 10:46:55 »

Nem javít a hűtésen. Ez egy nagyon rossz megoldás a bogárnál. Teljesen igazad van, a turbina és a terelő lemezek alulra nyomják a meleg levegőt. Ha látott valaki szélcsatornás képeket, akkor tudja, hogy a kocsi mögött visszaforog a levegő, és alulról remekül beszívja a forró levegőt az ilyen módon megnyitott motortér.
SZVSZ ne csináld, ha nem akarsz forró motorral járni.
[/font]
csatlakozom az előttem felszólalóhoz! ha nyitsz, akkor felül kell kinyitni (és együtt élni az ezzel együtt járó hátrányokkal is pl. rugó hiánya, esővíz, parkolás során avatatlan kezek ráhatása, stb.) a kocsi mögötti levegő mozgása sebességfüggő, amiből eredően biztosan van olyan helyzet, amikor előnyös lehet az alul nyitott megoldás, de ez az esetek elenyésző részében igaz. én a vizes motorom hűtésével sokat variáltam (szívtam), mert hátul volt a hűtő is. sajnos a komolyabb kísérletezések elején megfőtt a motor nyáron, viszont a tizenpárezer kilométer alatt tanúsított viselkedése alapján azt mondom, hogy sebességtől függően megváltozott a hideglevegő áramlásának iránya a motortérben (hozzáteszem, hogy kicsit átalakított motorterem volt). nem jutottam odáig, hogy tanulmányozzam a folyamatot, elakadtam ott, hogy miként állapítsam meg a légáramlás irányát, és hogyan fokozzam a hűtést.
más: Mexicóban taxiznak a bogarakkal csukott géptetővel. sok bogár taxi futkoz így az utakon. van még kérdés?  Wink
1303LS
« Hozzászólás #17018 Dátum: 2007 Július 03, 10:20:10 »

Nem javít a hűtésen. Ez egy nagyon rossz megoldás a bogárnál. Teljesen igazad van, a turbina és a terelő lemezek alulra nyomják a meleg levegőt. Ha látott valaki szélcsatornás képeket, akkor tudja, hogy a kocsi mögött visszaforog a levegő, és alulról remekül beszívja a forró levegőt az ilyen módon megnyitott motortér.
SZVSZ ne csináld, ha nem akarsz forró motorral járni.
[/font]
Én is pont erről beszéltem, de állítólag autópályán nagysebességnél (nemgyárimotorralváltóval) 5-10 fokot hül az olaj. Nem sok ez sem ha még igaz is.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy alul (nagysebességnél) nem a motortérbe áramlik a levegő hanem kifelé onnan és ez az átszellőztetés segít (a gyárilag nagyon jó helyre csinált szellőzőkkel) a több hideg levegő beáramlásának a turbina felé.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #17017 Dátum: 2007 Július 03, 09:56:16 »

Nem javít a hűtésen. Ez egy nagyon rossz megoldás a bogárnál. Teljesen igazad van, a turbina és a terelő lemezek alulra nyomják a meleg levegőt. Ha látott valaki szélcsatornás képeket, akkor tudja, hogy a kocsi mögött visszaforog a levegő, és alulról remekül beszívja a forró levegőt az ilyen módon megnyitott motortér.
SZVSZ ne csináld, ha nem akarsz forró motorral járni.

Ez inkább hasonlít a kispolszki hűtésére, ott az oldalsó réseken jön be a levegő egy vastag csövön be a turbinába majd a motortéren át a szabadba. Mikor látsz olyan kispolszkit amin van műanyag légterelő a mocitetőn és az felfelé áll(úgy, hogy a motortérbe nyomja a menetszelet) az pont ront a hűtésen mert a turbina ellen dolgozik.
Bogárnál a motortérből szív a turbina és a motor alá nyomja ki a meleget, ezért is van az a gumitömítés a motlemezek és kasztni között, hogy ne jöjjön fel a meleg. Alul nyitott mcitetőnél városi tötyörgésnél biztos vagyok benne, hogy több meleg levegő jut a motortérbe, mert az ott kavarog alul hátul, autópályás száguldásnál (mint írtam állítólag a műszer is ezt mutatta) el tudom képzelni, hogy a nagy menetszél elkavarja onnan a meleget és még javít is valamit a hűtésen.
[/font]
1303LS
« Hozzászólás #17016 Dátum: 2007 Július 03, 07:11:22 »


csak a nyári túrákra akarom föltenni amikor izzik a moci az 50 fokba, és 300km eren keresztul melege van!
Ott jó lehet.
1303LS
« Hozzászólás #17015 Dátum: 2007 Július 03, 07:09:11 »

Szintén laikusként:
ez nem így müxik?
<beszúrt kép törölve>
Ez inkább hasonlít a kispolszki hűtésére, ott az oldalsó réseken jön be a levegő egy vastag csövön be a turbinába majd a motortéren át a szabadba. Mikor látsz olyan kispolszkit amin van műanyag légterelő a mocitetőn és az felfelé áll(úgy, hogy a motortérbe nyomja a menetszelet) az pont ront a hűtésen mert a turbina ellen dolgozik.
Bogárnál a motortérből szív a turbina és a motor alá nyomja ki a meleget, ezért is van az a gumitömítés a motlemezek és kasztni között, hogy ne jöjjön fel a meleg. Alul nyitott mcitetőnél városi tötyörgésnél biztos vagyok benne, hogy több meleg levegő jut a motortérbe, mert az ott kavarog alul hátul, autópályás száguldásnál (mint írtam állítólag a műszer is ezt mutatta) el tudom képzelni, hogy a nagy menetszél elkavarja onnan a meleget és még javít is valamit a hűtésen.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17014 Dátum: 2007 Július 03, 03:47:36 »

kezded lerombolni azt az intelektuell képet, amit építgetsz magadrol a fórumon Grin

;-) Aze' remelem ertetted az analogiat! :-) Azzal huztam parhuzamot, h azer' mer' a depoban megjelenik vmi meg nem biztos, h az jo, meg ugy a helyes!

A viccet felreteve: ha ma' felkototted a mocitetodet vegezhetnel nekunk vele melegedesi/hulesi kiserleteket! :-) Kell hozza egy jo homero (nem art ha elektromos es nem kell mindig megallni es hatramaszni megnezni, h mit mutat egy homero), nehany kiszemelt meresi pont, ahol merni akarod a homersekletet, meg "némi" benzin amivel furikazol varosban meg varoson kivul lecsukott meg kicsit felnyitott mocitetovel ... ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #17013 Dátum: 2007 Július 03, 02:50:09 »

Ha' de ha en most vagok egy sziv alaku lyukat mindket ajtora es fumaggal es tragyaval beszorom a csomagtertetot attol en meg egy huje vagyok, hiaba jelenik meg rola kep a depoban ... ;-)

kezded lerombolni azt az intelektuell képet, amit építgetsz magadrol a fórumon Grin
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17012 Dátum: 2007 Július 03, 01:50:11 »

ott van depo 2007/6 szám 8-11. oldal nezze meg mineki a szürke gepet, alul van nyitva.

Ha' de ha en most vagok egy sziv alaku lyukat mindket ajtora es fumaggal es tragyaval beszorom a csomagtertetot attol en meg egy huje vagyok, hiaba jelenik meg rola kep a depoban ... ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17011 Dátum: 2007 Július 03, 00:45:17 »

Max ha 40 fok körül lesz a hőmérséklet akkor beleszámolsz az utazásba egy-két cigiszünetet is.  Roll Eyes De ha nem padlón használod akkor se lehet gond. Végtében is mediterrán országokba is találhatunk bogikat.


                             GNX-967
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #17010 Dátum: 2007 Július 02, 23:04:28 »

Én monnyuk azért gondolkodtam el rajt mert ma hazajöttem a Balatontól és a géptető kibaszott forró volt...
Most újítottam fel a motort, nem szeretném megfőzni... Ez talán segít neki egy kicsit...


nagy igazsag!!
ott van depo 2007/6 szám 8-11. oldal nezze meg mineki a szürke gepet, alul van nyitva.
ne ertsetek ferre, nem akarom cáfolni a hozzáértő emberek kommentjeit...
csak a nyári túrákra akarom föltenni amikor izzik a moci az 50 fokba, és 300km eren keresztul melege van!
de nem tom probaverzsön készült, most teszt folyik! Grin
de ha mindeki nyiltan állítja h hülyeseg akko leveszem:D eddig is kibírta ez után is ki fogja Evil
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17009 Dátum: 2007 Július 02, 22:47:02 »


Még ha valami tuning motor indokolttá tenné megérteném,de széria 34-40 LE-s motornál teljesen felesleges.

Én monnyuk azért gondolkodtam el rajt mert ma hazajöttem a Balatontól és a géptető kibaszott forró volt...
Most újítottam fel a motort, nem szeretném megfőzni... Ez talán segít neki egy kicsit...

meg külömbenis itt a globális fölmelegedés! Amikor a mérnökök számoltak még 2-3 fokkal hidegebb volt!  Grin
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17008 Dátum: 2007 Július 02, 22:36:01 »

a nálam hozzábbértők majd megmondják jól!  Wink Cheesy

szerintem fritzék annakidején úgy kalkuláltak a motortérben cirkuláló léggel, hogy optimális legyen a hűtés. bármilyen változtatás felborítja az örvénylési és áramlási viszonyokat. ha azt akarták volna, hogy alul is forgolódjon a lég, hát nyitottak volna a motortértetőn némi nyílást. de nem tették. miért? nem volt idejük-tudásuk-pénzük a kísérletezésre? azóta akkora lett a felmelegedés, hogy az afrikakorps sem tudna menni zárt motortérrel európa közepén?

én nem bántanám azt, ami 40 éve jól műxik...  Wink
Én is ezt mondom!

Ezt annó a gyárban,mérnökök hada megtervezte,kiszámította,tesztelte.

Bevált,miért kéne ezzel variálni?

Izlések és pofonok.....de SZVSZ,a kiemelés és amit Gegob is fotózott,nem is mutat jól.

Még ha valami tuning motor indokolttá tenné megérteném,de széria 34-40 LE-s motornál teljesen felesleges.
1303LS
« Hozzászólás #17007 Dátum: 2007 Július 02, 22:03:16 »

szerintem nem jó alulról meleg jön vissza csak
Én is azt mondanám, hogy nem jó alul nyitni, de van aki olajhőfokmérővel azt mondta, hogy autópályán forszírozott tempónál 5-10 fok minuszt produkál ha alul nyit.
Városi tötyörgésnél akkor is több meleget szív, SZVSZ is jó a gyári megoldás, tuningot meg nem a mocitető környékén kell próbálgatni.

Ja és a négyrácsos tetőn és a hosszúrácson a krómdízsbizbísz, ugyanígy 5-10 fokot jelent pluszban, ezt viszont el tudom hinni.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #17006 Dátum: 2007 Július 02, 21:41:22 »

Valaki segitsen egy kicsit pls ... itt mit kell nezni? Mi a bibi? Smiley Meg sosem lattam motort/valtot kiszedve, nemtom mit kell nezni...  Embarrassed

letörött a kinyomóvilla egyik szárának a vége ott ahová a kinyomócsapágy "füle" beleül. A nyelestengelyen lévő háromszög-szerű alkatrész a kuplungszerkezet része (szétesett) mögötte a kinyomócsapágy, alul a kis rugó -> ez rögzitette a a kinyomócsapágyat a villához, jobboldalt még rajt van a másik..

'81 Hecho en México
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #17005 Dátum: 2007 Július 02, 21:19:21 »

nem sértődtem meg Kiss


akkorjó!  Wink Cheesy

én nem nyitnám meg alul, maradjunk annyiban...
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17004 Dátum: 2007 Július 02, 21:15:54 »

nem sértődtem meg  Kiss

úgy gondoltam, hogy benne vagy a "tapasztalt valaki-akimárpróbálta" kategóriában.  Wink
miután hozzászóltál és pl. az általam megnevezett két személy még nem, nem gondoltam, hogy megsértődsz.
bocs.  Undecided

az alighozzáértőt magamra értettem, sajnálom, ha félreérthető volt.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #17003 Dátum: 2007 Július 02, 21:10:27 »

kösz ez jól eset, pedig már tapasztaltam elég sok dolgot, de ezek szerint nem tudok semmit Lips Sealed



úgy gondoltam, hogy benne vagy a "tapasztalt valaki-akimárpróbálta" kategóriában.  Wink
miután hozzászóltál és pl. az általam megnevezett két személy még nem, nem gondoltam, hogy megsértődsz.
bocs.  Undecided

az alighozzáértőt magamra értettem, sajnálom, ha félreérthető volt.
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17002 Dátum: 2007 Július 02, 21:07:33 »

monnyuk abból indultam ki, hogy menetszél is van a világon...
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17001 Dátum: 2007 Július 02, 21:06:36 »

Szintén laikusként:
ez nem így müxik?

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #17000 Dátum: 2007 Július 02, 21:03:49 »

16989 a képen alább: alul nyitott mocitető
szerintem nem jó alulról meleg jön vissza csak

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #16999 Dátum: 2007 Július 02, 21:00:34 »

kösz ez jól eset, pedig már tapasztaltam elég sok dolgot, de ezek szerint nem tudok semmit  Lips Sealed


ezexerint két hozzáaligértő hozzászólás alapján a franctuggya...

várd meg, amíg tapasztalt valaki (pl. Maresz, stuntmanus, akimárpróbálta, stb.  is hozzászól)

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #16998 Dátum: 2007 Július 02, 20:54:46 »

Hali

Mai light kis megmozdulás!
Ideiglenes próbaverzió, nem tom érdemes lenne e egy ilyet komolyabban összehoizni, nyári túrákra h jobban kapjon luftot a moci Huh
vélemény?? Grin
üdvw

bakker pont most gyártottam ilyet...  Grin Grin Grin
hoénap teszeki be képet.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #16997 Dátum: 2007 Július 02, 20:47:16 »

mi akonkrét kérdés?

16989 a képen alább: alul nyitott mocitető
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #16996 Dátum: 2007 Július 02, 20:43:08 »

ezexerint két hozzáaligértő hozzászólás alapján a franctuggya...

várd meg, amíg tapasztalt valaki (pl. Maresz, stuntmanus, akimárpróbálta, stb.  is hozzászól)
mi akonkrét kérdés?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 1585 1586 1587 1588 1589 [1590] 1591 1592 1593 1594 1595 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.143 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.