www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 15:51:34

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1455 1456 1457 1458 1459 [1460] 1461 1462 1463 1464 1465 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13328490 alkalommal)
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #22239 Dátum: 2007 December 06, 21:35:51 »

Hell!

mitől lehet az, hogy mostanában a generátorom töltés visszajelzője a motor beinditása után egészen addig világit amig nem adok egy gázfröccsöt s a fordulatszám föl nem kúszik 2500 fölé?
még az ősszel nem kellet forgatni. beinditás után rögtön kialudt a töltés visszajelző.

Haveromnak is ilyen a 2-es Golfjában már 2-3 éve....gondolom nagyjából ugyanez lehet a generátor abban is.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #22238 Dátum: 2007 December 06, 20:31:36 »

Kinek van ajtobolhái???felesleges

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #22237 Dátum: 2007 December 06, 19:00:35 »

Hell!

mitől lehet az, hogy mostanában a generátorom töltés visszajelzője a motor beinditása után egészen addig világit amig nem adok egy gázfröccsöt s a fordulatszám föl nem kúszik 2500 fölé?
még az ősszel nem kellet forgatni. beinditás után rögtön kialudt a töltés visszajelző.
« Utoljára szerkesztve: 2007 December 06, 19:31:23 írta vaughan »
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #22236 Dátum: 2007 December 06, 16:20:28 »

azt majd megnézem hazafelé menet, de emlékeim szerint a felső állástól picit lejjebb áll meg. viszont nemtudom, hogy teljesen fel kell e jönni, vagy mindenhol lehet kézzel még egy kicsit emelni rajta.próbáljak légteleníteni?

Ha a féket kicsit rugózónak érzed mintha pl egy labdát taposnál akkor tutira levegős akkor érdemes megnézni, de ha emlékeim nem csalnak akkor a vákumdobon a pedál felőli oldalon van egy rugó elvileg az tolja vissza az is lehet törött. előszőr ezeket nézd meg! lehet a főfékhenger is nagyon rá lett állítva a fékrúd és nem tud rendesen visszafolyni a fékfolyadék.....
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #22235 Dátum: 2007 December 06, 16:16:47 »

Köszi Zsolti  Wink
tegnap nyitott tetővel mentem a veteránbiztosítós szemlére nagyon tetszett - jó idő volt (mögöttem meg a rendőrök jöttek eggyel, már vártam, hogy tarkón lőnek az út szélén a műszaki vizsga hiánya miatt, aztán én elfordultam, ők meg mentek tovább, huhh - megúsztam  Smiley )

Mákk! Smiley vigyázz elne kapjanak ennyi vesződés után mint engem annó az OFF Wartburggal ON. Merre voltál szemlén? Vizsga mikor lesz?
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #22234 Dátum: 2007 December 06, 16:15:16 »

csapágy cserénél illik fúrni a blokkot is, és ehhez a mérethez kell a csapágyat rendelni.
 


ez szó szerint így van! és ez a művelet ott kezdődik, hogy 40k HUF.
ezt kombináld bele!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #22233 Dátum: 2007 December 06, 15:55:57 »

Szia BlackP!

Lehet a szervótól, főfékhengertől, levegős lehet a főfékhenger. A pedál milyen állásba jön vissza?
azt majd megnézem hazafelé menet, de emlékeim szerint a felső állástól picit lejjebb áll meg. viszont nemtudom, hogy teljesen fel kell e jönni, vagy mindenhol lehet kézzel még egy kicsit emelni rajta.próbáljak légteleníteni?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #22232 Dátum: 2007 December 06, 15:35:55 »

Ez viszont jogos!

Gratulálok a gépezethez Tom!

Köszi Zsolti  Wink
tegnap nyitott tetővel mentem a veteránbiztosítós szemlére nagyon tetszett - jó idő volt (mögöttem meg a rendőrök jöttek eggyel, már vártam, hogy tarkón lőnek az út szélén a műszaki vizsga hiánya miatt, aztán én elfordultam, ők meg mentek tovább, huhh - megúsztam  Smiley )
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22231 Dátum: 2007 December 06, 15:30:45 »

csapágy cserénél illik fúrni a blokkot is, és ehhez a mérethez kell a csapágyat rendelni.
 

Valaki nem tudja a '74-es 1300-as támcsapágy száma vagy mérete? Csak hogy meg tudjam szerezni, nem boltból.  Huh
« Utoljára szerkesztve: 2007 December 06, 15:36:22 írta Balage »

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #22230 Dátum: 2007 December 06, 15:20:40 »

én úgy emlékszem, hogy 0,4 mm körülre kell kihézagolni, és max. 3db hézagoló alátétet lehet egyszerre beszerelni. nem rémlik, hogy a főtengely hézagoló lemezkék 1.5-2mm szélesek lennének per darab. szóval valszeg ki van verődve a támcsapágy (a lendkerék oldalon). ha ez a helyzet, akkor hézagolni sem lehet mihez.

Ez viszont jogos!

Gratulálok a gépezethez Tom!
Nem elérhető Moca
Hozzászólások: 296


'74 VW 1300 (ex), '86 VW Golf MKII

« Hozzászólás #22229 Dátum: 2007 December 06, 15:19:30 »

Valaki nem tudja a '74-es 1300-as támcsapágy száma vagy mérete? Csak hogy meg tudjam szerezni, nem boltból.  Huh
Nem elérhető Moca
Hozzászólások: 296


'74 VW 1300 (ex), '86 VW Golf MKII

« Hozzászólás #22228 Dátum: 2007 December 06, 15:17:42 »

ha hozzányult akkor lehet kihagyta a hézagolókat.

Hát ezt óvatosan megkérdezem tőle most  Lips Sealed
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #22227 Dátum: 2007 December 06, 15:17:30 »

Egyébként az 5 mm hosszirányu koynokág még viszonylag belefér hacsak előtte nem volt semmi, ha hozzányult akkor lehet kihagyta a hézagolókat.

én úgy emlékszem, hogy 0,4 mm körülre kell kihézagolni, és max. 3db hézagoló alátétet lehet egyszerre beszerelni. nem rémlik, hogy a főtengely hézagoló lemezkék 1.5-2mm szélesek lennének per darab. szóval valszeg ki van verődve a támcsapágy (a lendkerék oldalon). ha ez a helyzet, akkor hézagolni sem lehet mihez.
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #22226 Dátum: 2007 December 06, 15:13:33 »

Általános szerelőnél volt. Most mentem ki, és megnéztem, olyan 0,5 centit kotyog max, ahol fogom ... Beszéltem a szerelővel, azt mondta, ki kell cserélni a támcsapágyakat  Huh


Egyébként az 5 mm hosszirányu koynokág még viszonylag belefér hacsak előtte nem volt semmi, ha hozzányult akkor lehet kihagyta a hézagolókat.
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #22225 Dátum: 2007 December 06, 15:09:56 »

Nem is hajlandó elvinni.

Ez szerintem pénzlehúzás uyganis a műszaki állapothoz  motornál köze egyedül a zöldkártyának van, műszakin  az autó állapota karosszéria, fényezés(95%-ban egyszinü kell legyen, gondolom a redőrség miatt) hibátlan fékek, világítás, ablakmosó cucc mindennel redesen működjön, futómű (gömbfelyek, kormánymű, felnik, gumik,lengéscsillapítás) ezek a feltétele a biztosnságos közlekedésnek. Elvileg motor nélkül is lehet vizsgáztatni. Ezt a mozaik utcai vizsgaállomás egyik vizsgabiztosa mondta!
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #22224 Dátum: 2007 December 06, 15:03:29 »

nálam is fék kérdés. az mitől lehet, hogy egyre rövidül a fékpedál útja és a végén már folyamatosan fog? ha alányúlok a pedálnak és felhúzom, megint lent fog, majd kicsit feljebb, megint feljebb és már ismét folyton fog. valami visszahúzó rugó? jah igen, a busznál. elöl tárcsafék

Szia BlackP!

Lehet a szervótól, főfékhengertől, levegős lehet a főfékhenger. A pedál milyen állásba jön vissza?
Nem elérhető Moca
Hozzászólások: 296


'74 VW 1300 (ex), '86 VW Golf MKII

« Hozzászólás #22223 Dátum: 2007 December 06, 15:00:45 »

Nehogymár a főtengelyt rángassa a vizsgabiztos.  Grin
Jó, hogy nem néz szelephézagot.  Grin

Nem is hajlandó elvinni.
Nem elérhető Moca
Hozzászólások: 296


'74 VW 1300 (ex), '86 VW Golf MKII

« Hozzászólás #22222 Dátum: 2007 December 06, 14:58:45 »

Ha eddig nem kotyogott akkor kifelejtette a lendkerék alól a hézagolókat szimmering cserekor.
Ez esetben kihézagolva még jó sokat fog menni a motor feltételezhetően, mert a csapágykopások visszakerülnek a helyükre.
Ha előtte is lógott a főtengely időlegesen akkor is megoldás a hézagolás a lendkerék felől, de ilyenkor kétes a további futásteljesítmény, mivel a csapágy kopásai picit arrébb csúsznak. Lehet, hogy érthető amit írok?  Roll Eyes

Teljesen jó. Ezt meg kell vele beszélnem.
1303LS
« Hozzászólás #22221 Dátum: 2007 December 06, 14:54:31 »

Ha valakit érdekel, ma voltam az autószerelőnél (aki műszakira viszi - vitte volna), és nem megy át lötyögő főtengellyel az autó.
Nehogymár a főtengelyt rángassa a vizsgabiztos.  Grin
Jó, hogy nem néz szelephézagot.  Grin
Nem elérhető BigBen
Hozzászólások: 508


« Hozzászólás #22220 Dátum: 2007 December 06, 14:27:06 »

Ha valakit érdekel, ma voltam az autószerelőnél (aki műszakira viszi - vitte volna), és nem megy át lötyögő főtengellyel az autó.

De ha csak a vizsga idejére pontheggesztővel odacsinálod a blokkhoz,akkor mindjárt nem lötyög... Tongue
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #22219 Dátum: 2007 December 06, 14:14:20 »

Ha valakit érdekel, ma voltam az autószerelőnél (aki műszakira viszi - vitte volna), és nem megy át lötyögő főtengellyel az autó.

régi 120-as skodáimat magam hordtam a mozaikba vizsgára. a motorháztetőt max. a motorszám miatt nyitották ki, a lötyögő főtengelyt lese sz@rták... (bár lehet, hogy azóta más lett a divat, nemtom.)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #22218 Dátum: 2007 December 06, 14:08:40 »

Igen. Inkább ne kockáztassak, lenne rá esély, de ha mégsem akkor kidobtam a műszaki vizsgadíját  Fél éve újítgatom fel az autót a romokból, kibírom ezt a plusz 1 hónapot Evil

Keress mást, az egy hülye. Le akar venni motorfelújításra.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #22217 Dátum: 2007 December 06, 14:04:41 »

   Hangoknál azt is figyelembe kéne venni,hogy itt a hideg.Ha a váltóban őskövület olaj van (nem igen szokás cserélni,mert feltölteni rémálom jellegű),akkor amíg az reggel "meg nem törik" a fagyban,igen érdekes hangok kiséretében még a váltókart is rázza mint az állat.

Én speciel szoktam a váltóban is cserélni. Zsírzom a futóművet, írom a kilométert.
( Mire öreg bácsika leszek, kincset fog érni, kapok éárte egy új Golf 21 -est. Wink )

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22216 Dátum: 2007 December 06, 13:49:42 »

Ha képes normális zöldkártya értékeket produkálni és önerőből odamenni a vizsgára az autó és nincs más baja akkor át kell mennie.
Én keresnék mást.


Igen. Inkább ne kockáztassak, lenne rá esély, de ha mégsem akkor kidobtam a műszaki vizsgadíját  Fél éve újítgatom fel az autót a romokból, kibírom ezt a plusz 1 hónapot Evil

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Moca
Hozzászólások: 296


'74 VW 1300 (ex), '86 VW Golf MKII

« Hozzászólás #22215 Dátum: 2007 December 06, 13:19:59 »

ezt a szaki mondta?


Igen. Inkább ne kockáztassak, lenne rá esély, de ha mégsem akkor kidobtam a műszaki vizsgadíját  Fél éve újítgatom fel az autót a romokból, kibírom ezt a plusz 1 hónapot Evil
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #22214 Dátum: 2007 December 06, 13:17:18 »

ezt a szaki mondta?

Ha valakit érdekel, mavoltam az autószerelőnél (aki műszakira viszi - vitte volna), és nem megy át lötyögő főtengellyel az autó.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Moca
Hozzászólások: 296


'74 VW 1300 (ex), '86 VW Golf MKII

« Hozzászólás #22213 Dátum: 2007 December 06, 13:15:05 »

Ha valakit érdekel, ma voltam az autószerelőnél (aki műszakira viszi - vitte volna), és nem megy át lötyögő főtengellyel az autó.
« Utoljára szerkesztve: 2007 December 06, 13:18:08 írta Moca »
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #22212 Dátum: 2007 December 06, 13:05:42 »

A kézifék jól van beállítva,nem túl fönt fog?Nekem volt hogy csak az elsők fogtak,a hátsó alig,mély pedálnál.Ha tudod állitsd 2-3 ricnisre.

A kézi az zsírul fog, mondjuk nem 2-3 ricnit jön fel, szerintem többet, de nem sokat. Majd megszámolom Smiley
Mondjuk az gyanus, hogy poros vagy csúszós úton való fékezéskor az első kerekek sokkal hamarabb blokkolnak, mint a hátsók. Sőt szerintem a hátsók nem is blokkolnak.....nyikorgós fékpróbát még nem csináltam. De mondjuk ez lehet attól is, hogy elől semmi súly, a Skodám is ilen volt, az eleje blokkolt, hátul meg az eslőköz képest alig fogott.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #22211 Dátum: 2007 December 06, 12:43:34 »

Szervófék?
elvileg van benne szervó, de nemtudom működik e.

Valahol a rudazat berozsdált.
Nekem az előző bogaramban csinált ilyet, de ott ugye van pedálkonzol.
akkor egy kics CSL, plusz az alább javasolt dugattyú masszázs, remélem segít

köszi mindenkinek 

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #22210 Dátum: 2007 December 06, 12:41:05 »

de itt határozott fogásról van szó és lábbal fel tudom eleni a pedált és megint jó. te tudtommal folyadékkal nyomni lehet, húzni nem Smiley
Valahol a rudazat berozsdált.
Nekem az előző bogaramban csinált ilyet, de ott ugye van pedálkonzol.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #22209 Dátum: 2007 December 06, 12:40:40 »

...tudtommal folyadékkal nyomni lehet, húzni nem Smiley

ez olyan jó, hogy mostantól én mondtam!! Wink Grin
1303LS
« Hozzászólás #22208 Dátum: 2007 December 06, 12:36:24 »

nemtudom, kérdezem Smiley én úgy érzem a hátsó fék a ludas, mert bólint, mikor ráfékezek, akárhol is áll a pedál. de lehet, hogy rosszul érzem
Szervófék?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #22207 Dátum: 2007 December 06, 12:28:54 »

Ahogy kopik a fékbetét,a dugattyú egyre kijjebb tolódik,és nem megy vissza alapállapotba.Egy idő után már alig dolgozik,szorul.Ha ki-be nyomod párszor,újra fitt lesz és teszi a dolgát.Értsd,fékezéskor csak alig mozdul,egy idő után már arra sem képes,hogy annyira vissza engedje a betétet,hogy az ne érjen mindig picit a tárcsához.Ilyenkor jön a menet közbeni "cincogás".
de itt határozott fogásról van szó és lábbal fel tudom eleni a pedált és megint jó. te tudtommal folyadékkal nyomni lehet, húzni nem Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #22206 Dátum: 2007 December 06, 12:10:16 »

ez miben különbözik egy sima fékezéstől?
Ahogy kopik a fékbetét,a dugattyú egyre kijjebb tolódik,és nem megy vissza alapállapotba.Egy idő után már alig dolgozik,szorul.Ha ki-be nyomod párszor,újra fitt lesz és teszi a dolgát.Értsd,fékezéskor csak alig mozdul,egy idő után már arra sem képes,hogy annyira vissza engedje a betétet,hogy az ne érjen mindig picit a tárcsához.Ilyenkor jön a menet közbeni "cincogás".
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #22205 Dátum: 2007 December 06, 12:05:49 »

azt lehet nézni, semmit nem fog  Cool
Kár, mert ahogy tapasztaltam a beállított kézifék bizonyos pozícióban tartja a hátsó fékpofákat.Ha a pedált nyomod,elől már fog a fék,míg hátul az azonos mennyiségű oda jutó olaj csak arra elég,hogy éppen odanyomja őket.Fékatás nélkül.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #22204 Dátum: 2007 December 06, 11:54:53 »

 Szoktam csinálni,hogy idönként betéteket elől kiszedve megjáratom a dugattyúkat.Valakit beültetsz,hogy amikor szólsz lassan nyomja a fékpedált.Ha beletapos megszoptad,mert kinyomja a dugattyút.Majd egy darab keményfával visszanyomom.Mindezt oldalanként 3-4 X.Egyszerre persze nem mindkét oldalon szedve szét.Néha csodákat művel.
ez miben különbözik egy sima fékezéstől?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #22203 Dátum: 2007 December 06, 11:54:35 »

Én megnézném a kézifék beállítását.
azt lehet nézni, semmit nem fog  Cool

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #22202 Dátum: 2007 December 06, 11:44:53 »

nemtudom, kérdezem Smiley én úgy érzem a hátsó fék a ludas, mert bólint, mikor ráfékezek, akárhol is áll a pedál. de lehet, hogy rosszul érzem
Én megnézném a kézifék beállítását.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #22201 Dátum: 2007 December 06, 11:43:43 »

Akkor a tárcsafék automata utánállítója szaraxik nem? Huh

  Szoktam csinálni,hogy idönként betéteket elől kiszedve megjáratom a dugattyúkat.Valakit beültetsz,hogy amikor szólsz lassan nyomja a fékpedált.Ha beletapos megszoptad,mert kinyomja a dugattyút.Majd egy darab keményfával visszanyomom.Mindezt oldalanként 3-4 X.Egyszerre persze nem mindkét oldalon szedve szét.Néha csodákat művel.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #22200 Dátum: 2007 December 06, 11:41:08 »

Akkor a tárcsafék automata utánállítója szaraxik nem? Huh
nemtudom, kérdezem Smiley én úgy érzem a hátsó fék a ludas, mert bólint, mikor ráfékezek, akárhol is áll a pedál. de lehet, hogy rosszul érzem

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Oldalak: 1 ... 1455 1456 1457 1458 1459 [1460] 1461 1462 1463 1464 1465 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.134 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.