www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 11:44:10

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921220 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1234 1235 1236 1237 1238 [1239] 1240 1241 1242 1243 1244 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13247835 alkalommal)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #31077 Dátum: 2008 Szeptember 04, 17:48:57 »

a motortér oldalsó burkolatai alatt vannak a kasztnin ezek a pontok.. Motortér borítás le, (oldalt az a háromszög-féle rész),
Jah hogy ott kéne valami borításnak lennie? Roll Eyes Shocked Cool

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31076 Dátum: 2008 Szeptember 04, 17:21:54 »



Mégegy, a műszerfalon a rádió helye fölött és alatt lévő gombok(világítás, spricni/ablaktörlő, stb.) helye sűlyesztett vagy csak egy lyuk? A képen van ilyen is olyan is(csakúgy mint az én autómon) igzából nemtudom melyik lenne az igazi.. Valaki kérem mondja meg!
Kösz
A süllyesztett lyuk az igazi, és a süllyesztett peremben van egy sugárirányú "beütés", abban kapaszkodik meg az adott kapcsoló (ha nincs is teljesen meghúzva, ez a "beütés akadályozza meg az elforgástól - pl. ablaktörlő kapcsoló..). De az is lehet, hogy kettő van, már nem emlékszem...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #31075 Dátum: 2008 Szeptember 04, 17:16:18 »

Üdv!

A képen látható gyújtáskapcsoló mikor került a kormányoszlop mellé?(nem konkrétan ez hanem álltalában) Láttam már itt is, műszerfalon is évjárattól függetlenül és nem tudom, hogy mi a rendszer benne. Az enyém a képen láthatóéhoz hasonló és 61-es autóban van.



Mégegy, a műszerfalon a rádió helye fölött és alatt lévő gombok(világítás, spricni/ablaktörlő, stb.) helye sűlyesztett vagy csak egy lyuk? A képen van ilyen is olyan is(csakúgy mint az én autómon) igzából nemtudom melyik lenne az igazi.. Valaki kérem mondja meg!



Kösz

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31074 Dátum: 2008 Szeptember 04, 17:11:46 »

Ezt a "normális" bogarak így csinálják gyárilag.  Roll Eyes
1971-től. A 71-es típusévben jelent meg ez a megoldás.
A normális bogarak meg pont azelőttiek...
Innentől nyúlt meg az orruk, meg görbült el a szélvédőjük is. Evil

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #31073 Dátum: 2008 Szeptember 04, 17:07:40 »

Ha nincs gyújtás, akkor csak helyzetjelző ég.
Ezt a "normális" bogarak így csinálják gyárilag.  Roll Eyes
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31072 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:43:58 »

ha már kábel téma :
vettem ilyen kis sípoló cuccot hogy ha nyitva van az ajtó és a fényszóró fel van kapcsolva akkor sípoljon
eddig jól működött, viszont nem rég elkezdett búgni /kerregni akor ha lámpa fel van kapcsolva de az ajtó csukva van, tehát menet közben, olyan a hanagja mintha nem kapna elég naftát vagy fordítva lenne  kötve a pórus, ajtónyitáskor továbbra is sípol rendesen
mitől kezd el kerregni mikor kussolnia kéne?
Valahonnan testet kap, mert ugye egyszer kapja a direktet a lámpákról, és a testet szakítja meg az ajtó kapcsolója. A testvezeték valahol lesérülhetett, és csak minimális tstelést kap, attól "csak" berreg. Egyébként az enyémből két kínai kütyü feküdt ki, egyszerűen megmurgyeltak. Én inkább lereléztem a dolgot. Ha nincs gyújtás, akkor csak helyzetjelző ég.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #31071 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:38:59 »

Az nem inkabb akkor kene, hogy sipoljon ha leveszed a gyujtast es ugyfelejted a lampat? :-)

gyujtas nuku, ajto niytva, lámpa benn, ez 3 dolog 2 kábelre, ez nekem sok , jó lenne az a gyujtás kihagyásával is de még akkor is pröttyög ha csak lámpa van  Lips Sealed
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #31070 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:35:07 »

vettem ilyen kis sípoló cuccot hogy ha nyitva van az ajtó és a fényszóró fel van kapcsolva akkor sípoljon
Az nem inkabb akkor kene, hogy sipoljon ha leveszed a gyujtast es ugyfelejted a lampat? :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #31069 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:33:53 »

akár 2 nek is sorba kötve Cheesy
Ugyerted parhuzamosan kotve, nem ? :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #31068 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:27:55 »

ha már kábel téma :
vettem ilyen kis sípoló cuccot hogy ha nyitva van az ajtó és a fényszóró fel van kapcsolva akkor sípoljon
eddig jól működött, viszont nem rég elkezdett búgni /kerregni akor ha lámpa fel van kapcsolva de az ajtó csukva van, tehát menet közben, olyan a hanagja mintha nem kapna elég naftát vagy fordítva lenne  kötve a pórus, ajtónyitáskor továbbra is sípol rendesen
mitől kezd el kerregni mikor kussolnia kéne?
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31067 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:09:25 »

Akkor húz egy szálat az akksihoz. De általában az alvázon jobb tespontok vannak, mint a kasztnin, pláne a sárvédőkön, pláne a srávédőkre csavarozott lámpabiliken...
Általáéban minden fogyasztóhoz megy egy testszál is a kötegben, amelyek azért eléggé fix ponokra vannak kötve. Elöl a csomagtér alatti helyre, meg a műszerfal környékére, hátul a motortér oldalsó burkolatai alatt vannak a kasztnin ezek a pontok. Na, ott hátul szokott ez-az behalni. Motortér borítás le, (oldalt az a háromszög-féle rész), mert oda futnak be a testszálak a lámpáktól. Tuti, hogy van mit pucolni rajtuk.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #31066 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:08:32 »

Korrekt.  Kiss

Akkor húz egy szálat az akksihoz. De általában az alvázon jobb tespontok vannak, mint a kasztnin, pláne a sárvédőkön, pláne a srávédőkre csavarozott lámpabiliken...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #31065 Dátum: 2008 Szeptember 04, 16:04:34 »

Ez így van. De egy öreg taligában van jó csatlakozás? Ha testhez fémes felületet csinálsz, rögtön berozsdál Smiley


Akkor húz egy szálat az akksihoz. De általában az alvázon jobb tespontok vannak, mint a kasztnin, pláne a sárvédőkön, pláne a srávédőkre csavarozott lámpabiliken...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #31064 Dátum: 2008 Szeptember 04, 14:22:12 »

Ez így van. De egy öreg taligában van jó csatlakozás? Ha testhez fémes felületet csinálsz, rögtön berozsdál Smiley

Ha minden csatlakozás OK, akkor nincsen különbség a 6 és a 12V között. Csak éppen 6V -nál egy rossz csatlakozás többet ront...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #31063 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:21:51 »

Ez nekem szól?
Ha igen, nem értem... Smiley

Első lépésnek megpucolom, utána jön a többi...

A lámpában a foglalatot, ill az izzóét is nézzed meg (víz bejut és oxidál), ill. ha csak a kasztnin testel, akkor én vinnék oda külön testszálat valami biztos helyről... Eléggé fos megoldás a gyári, ahol a foncsor rögzítő csavarjai végzik el a testelést...
Ha minden csatlakozás OK, akkor nincsen különbség a 6 és a 12V között. Csak éppen 6V -nál egy rossz csatlakozás többet ront...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #31062 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:19:13 »

Grin   ....ez azért van mert Te egy jólnevelt, rendes humanista egyetemista vagy ... én meg egy 



(majd ha utólérlek rájössz) Grin

Ja, leesett...
Gyere, van egy aranyos kis kalapácsom, szívesen segítek a problémádon...  Grin

Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #31061 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:17:16 »

Ez nekem szól?
Ha igen, nem értem... Smiley

Első lépésnek megpucolom, utána jön a többi...

 Grin   ....ez azért van mert Te egy jólnevelt, rendes humanista egyetemista vagy ... én meg egy 



(majd ha utólérlek rájössz) Grin
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #31060 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:13:12 »

...de azért azt megjegyezném egy kis felujítás ráférne a tragacsomra ..... merre is járkálsz mostanság??? Evil


Ez nekem szól?
Ha igen, nem értem... Smiley

Első lépésnek megpucolom, utána jön a többi...

Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #31059 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:10:35 »

...de azért azt megjegyezném egy kis felujítás ráférne a tragacsomra ..... merre is járkálsz mostanság??? Evil


valamint mostmár kár csiszolgatnod a sarudat ugyis tudni fogjuk a ledek viritanak benne... Wink
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29086


Road Force One

« Hozzászólás #31058 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:10:24 »

ahogy gyuszkó is mondta, puceráld meg a csatlakozásokat és jó lesz a féklámpád mindenféle buzerálás nélkül.

...főleg a testelést kellene, mert a régi Bogaram 6V-os rendszerének is az volt a rákfenéje...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #31057 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:09:20 »

...ÁÁÁÁ hadjátok nem akar kókizni Grin

...az OT-n kivakitja a vizsgabiztos szemét a lézer dióda sugár fénye Roll Eyes Evil
Grin
Meggondolom, lehet ez lesz a vége...
Köszi mindenkinek! Wink


Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #31056 Dátum: 2008 Szeptember 04, 13:07:59 »

...ÁÁÁÁ hadjátok nem akar kókizni Grin

...az OT-n kivakitja a vizsgabiztos szemét a lézer dióda sugár fénye Roll Eyes Evil
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31055 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:51:28 »

Ott a pont... Led gyújtófeszültsége bőven megvan a 6 voltos rendszerben. És nem is mókolás.

akár 2 nek is sorba kötve Cheesy mondjuk egy rendes 5 mm átmérőjű nayg fényerejű led (amiket éredems használni, az erősítőimbe is ezeket rakom Cheesy), 100 akárhány ft darabja.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31054 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:49:11 »

Mondjuk 6 és fél volt?  Evil  LED-es izzó kell a rendes foglalatba oszt kész.

Ott a pont... Led gyújtófeszültsége bőven megvan a 6 voltos rendszerben. És nem is mókolás.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #31053 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:48:35 »

Ezért gondoltam a régi ködlámpára.
Mert, ha az megoldható, akkor OT után simán felszerelhető, az összképbe se rondít bele (csak más a funkció), és nagyobb biztonságban érzem majd magam...
Ezért kérdeztem, hogy megoldható-e...

Csak a hátsóablakos megoldás az engedélyezett?

ahogy gyuszkó is mondta, puceráld meg a csatlakozásokat és jó lesz a féklámpád mindenféle buzerálás nélkül.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #31052 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:47:35 »

Mondjuk 6 és fél volt?  Evil  LED-es izzó kell a rendes foglalatba oszt kész.

nem feszültségre Tongue hanem áramerősségre
de a ledes szerintem sem rossz. inkább mint egy törött autó  Roll Eyes (persze az nem eredeti)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #31051 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:44:48 »

Mondjuk 6 és fél volt?  Evil  LED-es izzó kell a rendes foglalatba oszt kész.

esetleg erősebb 6V akksi nem jó?

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #31050 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:43:02 »

Na igen...
Akkor ezen majd még rágódok...
Csak féklámpa nélkül nem az igazi.
esetleg erősebb 6V akksi nem jó?
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #31049 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:42:40 »

Ezért gondoltam a régi ködlámpára.
Mert, ha az megoldható, akkor OT után simán felszerelhető, az összképbe se rondít bele (csak más a funkció), és nagyobb biztonságban érzem majd magam...
Ezért kérdeztem, hogy megoldható-e...

Csak a hátsóablakos megoldás az engedélyezett?

safety star Cool

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #31048 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:41:46 »

Kérdés hogy fogja értelmezni a fényt a mögötted jövő.


Na igen...
Akkor ezen majd még rágódok...
Csak féklámpa nélkül nem az igazi.

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #31047 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:38:48 »

Kérdés hogy fogja értelmezni a fényt a mögötted jövő.

Ezért gondoltam a régi ködlámpára.
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #31046 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:36:51 »

Akkor a továbbiakban tiéd a probléma  Cool


Ezért gondoltam a régi ködlámpára.
Mert, ha az megoldható, akkor OT után simán felszerelhető, az összképbe se rondít bele (csak más a funkció), és nagyobb biztonságban érzem majd magam...
Ezért kérdeztem, hogy megoldható-e...

A pótféklámpát. Ilyet nem tehetsz a kocsira.

Csak a hátsóablakos megoldás az engedélyezett?

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31045 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:35:36 »

Mármint mit nem fognak díjazni?
Magát a lámpát, vagy, hogy így van megoldva a féklámpa?

Ledeket nem akarok, megy OT-ra a vas télen vagy tavasszal, nagyon mókolni nem kellene rajta... (amúgy már megcsináltam volna a 12V-t)
A pótféklámpát. Ilyet nem tehetsz a kocsira.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #31044 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:32:10 »

Akkor a továbbiakban tiéd a probléma  Cool

Mármint mit nem fognak díjazni?
Magát a lámpát, vagy, hogy így van megoldva a féklámpa?

Ledeket nem akarok, megy OT-ra a vas télen vagy tavasszal, nagyon mókolni nem kellene rajta... (amúgy már megcsináltam volna a 12V-t)
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #31043 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:27:55 »

A 6 voltos rendszer nekem is ilyen volt életem első Trabantján.
Esetleg a kábelcsatlakozókat nézd át, mert valószínű, 6 voltos rendszerben az ilyenek is nagyobb veszteséget okozhatnak.
Régi hátsó ködlámpára gondoltál? Vaterán van az a kerek Bosch, ami nekem is van, de a rendőrök nem fogják díjazni.

Mármint mit nem fognak díjazni?
Magát a lámpát, vagy, hogy így van megoldva a féklámpa?

Ledeket nem akarok, megy OT-ra a vas télen vagy tavasszal, nagyon mókolni nem kellene rajta... (amúgy már megcsináltam volna a 12V-t)

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #31042 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:24:24 »

Pont ezt akartam mondani. Beszélj Melák-kal.

1000 leddel megoldanám Grin   
(...és akkor lecserélhetnéd 3V-ra rendszeredet) Roll Eyes
Nem elérhető noel-68
Hozzászólások: 1227

« Hozzászólás #31041 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:11:31 »

Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #31040 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:09:58 »

Állandó probléma nekem a 6V-s rendszer miatt a féklámpa.
Ha mondjuk városon kívül megyek felkapcsolt fényszóróval, akkor nem villan fel eléggé (szinte láthatatlan, ha nem nézi az ember).
Még éjszaka, vagy lekapcsolt lámpával OK, de nappal semmi.
Ezen lehet valahogy orvosolni, vagy törődjek bele, hogy a 6V ennyit tud és kész?
Csak nem akarom, hogy valaki megnézze a seggét közelebbről.

Arra gondoltam még, hogy egy régi ködlámpát lehetne-e pótféklámpának használni?
Mert olyan műanyag hátsóablakra való szart nem akarok belegányolni...


1000 leddel megoldanám Grin   

(...és akkor lecserélhetnéd 3V-ra rendszeredet) Roll Eyes
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #31039 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:07:12 »

Skodi, ez egy eszement gány, ami nem baj, azt csinálsz amit akarsz, de ne indokold meg.Viszont segítségedre leszek, adok még pár tippet:
- műszerfalba új olcsó rádió befaragása - mert tudja az útinformot és a biztonság nagyon fontos
- B oszlopba fúrj helyet az automata övnek, mert napi használatú az autó és a kényelem lényeges
- szerelj be a műszerfalra egy ventillátort, mert ez jobban párátlanít - biztonság!
- előre tegyél Lada kockalámpát, mert abban a halogén jobban megvilágítja az utat
- szerelj az ajtó lakatpántot, mert a régi ajtózár már nem olyan biztonságos
- stb.

Mi a fenének vettél bogarat? Egy Golf1-es kényelmesebb és jobban is fűt.

Eszem megáll.


ne hagyd magad skodi ! Grin    ... a te autód   olyan legyen hogy mikor beleülsz jólérzed benne magad...

(és mikor már eleget alkottál dölj hátra és csúsztas le egy pohár sört)

... valamint a titkos jó ötleteket ne oszd meg senkivel .... látod mi a vége ! Grin
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #31038 Dátum: 2008 Szeptember 04, 12:05:01 »

Állandó probléma nekem a 6V-s rendszer miatt a féklámpa.
Ha mondjuk városon kívül megyek felkapcsolt fényszóróval, akkor nem villan fel eléggé (szinte láthatatlan, ha nem nézi az ember).
Még éjszaka, vagy lekapcsolt lámpával OK, de nappal semmi.
Ezen lehet valahogy orvosolni, vagy törődjek bele, hogy a 6V ennyit tud és kész?
Csak nem akarom, hogy valaki megnézze a seggét közelebbről.

Arra gondoltam még, hogy egy régi ködlámpát lehetne-e pótféklámpának használni?
Mert olyan műanyag hátsóablakra való szart nem akarok belegányolni...
A 6 voltos rendszer nekem is ilyen volt életem első Trabantján.
Esetleg a kábelcsatlakozókat nézd át, mert valószínű, 6 voltos rendszerben az ilyenek is nagyobb veszteséget okozhatnak.
Régi hátsó ködlámpára gondoltál? Vaterán van az a kerek Bosch, ami nekem is van, de a rendőrök nem fogják díjazni.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Oldalak: 1 ... 1234 1235 1236 1237 1238 [1239] 1240 1241 1242 1243 1244 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.