www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 27, 21:37:36

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1907 1908 1909 1910 1911 [1912] 1913 1914 1915 1916 1917 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13331580 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4159 Dátum: 2006 Június 01, 11:07:40 »

Ez a fékezésre leálló motor egyébént tipikus bogár hiba.
nekem is ezt csinálja

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4158 Dátum: 2006 Június 01, 11:07:28 »

Hát akkor nem maradt más, minthogy nem szabad fékezned Smiley

Egyébként az ilyen esetekre nagyon jó a kis programozható gyújtásom, amit úgy állítottam be, hogy ha 750 alá esik a fordulat, akkor elkezdi emelni az előgyújtást, tehát visszaemelkedik a fordulat.

Ez a fékezésre leálló motor egyébént tipikus bogár hiba.

Nálam ez javult, amikor kicsit javult a szívócső-előmelegítés, de igazán akkor szűnt meg, amikor az AC visszacsapó szelepét kicseréltem. Ezért erőltettem most is ennyire. Ui. ha fékezel, a tankban előrelöttyen a benya, ez szívja magával a csőben is, és az AC ugye nem folyamatosan szív, hanem szakaszosan. Ilyenkor csökken a benzinszint a karbiban, ezért a kehelycsőben csökken a szint és szegényedik a keverék.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4157 Dátum: 2006 Június 01, 11:03:59 »

Az úszó TELJESEN műanyagból van. A tűszelep alatt egy pici vékony fíber alátét van. Az meg gondolom kell. SZVSZ nem is lehet állítani a szintet, "gyárilag" vasalva van.

Hát akkor nem maradt más, minthogy nem szabad fékezned Smiley

Egyébként az ilyen esetekre nagyon jó a kis programozható gyújtásom, amit úgy állítottam be, hogy ha 750 alá esik a fordulat, akkor elkezdi emelni az előgyújtást, tehát visszaemelkedik a fordulat.

Ez a fékezésre leálló motor egyébént tipikus bogár hiba.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4156 Dátum: 2006 Június 01, 10:48:45 »

A másik motoron nem túl jó, mert ha sokat áll, többet kell önindítózni. De ez több hetes állás után is azonnal indul. De azért szétszedem az AC-t, sohasem lehessen tudni - mondta Micimackó.


Olyankor inkább a karbi úszóházán múlik a dolog, nem? Szögletes fejű AC -d van?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4155 Dátum: 2006 Június 01, 10:47:52 »

Az úszó TELJESEN műanyagból van. A tűszelep alatt egy pici vékony fíber alátét van. Az meg gondolom kell. SZVSZ nem is lehet állítani a szintet, "gyárilag" vasalva van.

Az úszó nyakának a hajlításával? Vagy esetleg a tűszelep alatt van túl sok alátét.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4154 Dátum: 2006 Június 01, 10:45:51 »

A másik motoron nem túl jó, mert ha sokat áll, többet kell önindítózni. De ez több hetes állás után is azonnal indul. De azért szétszedem az AC-t, sohasem lehessen tudni - mondta Micimackó.

AC visszacsapó szelep is jó? Mert itt inkább erről lenne szó.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4153 Dátum: 2006 Június 01, 10:44:20 »

Lehet, de ahogy elnéztem a műanyag úszót, nem tudom, hogyan? Smiley

Az úszó nyakának a hajlításával? Vagy esetleg a tűszelep alatt van túl sok alátét.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4152 Dátum: 2006 Június 01, 10:39:09 »

Az AC kb fél méter magasra lövi a benzint, ha leveszem a csövet. A "fékezékor" jelenség összekapcsolódik a fordulat eséssel. Ha fékezés közben kis gázt adok, stabilizálódik az alapjárat, és a további fékezés esetén már nem nagyon áll le.


AC visszacsapó szelep is jó? Mert itt inkább erről lenne szó.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4151 Dátum: 2006 Június 01, 10:37:43 »

Lehet, de ahogy elnéztem a műanyag úszót, nem tudom, hogyan? Smiley

Lehet csak benzinszintet kéne állítani a karbiban.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #4150 Dátum: 2006 Június 01, 10:34:36 »

Az AC kb fél méter magasra lövi a benzint, ha leveszem a csövet. A "fékezékor" jelenség összekapcsolódik a fordulat eséssel. Ha fékezés közben kis gázt adok, stabilizálódik az alapjárat, és a további fékezés esetén már nem nagyon áll le.

Lehet csak benzinszintet kéne állítani a karbiban.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4149 Dátum: 2006 Június 01, 10:33:33 »

Most puccantottam fényesre a karbit. (persze attól még bele mehette azóta valami) A másik 31 Pict-4-es karbi is pont ugyanezt csinálja.

Hohó!
És előremenetben lefullad, ha fékezel? De alapjárat jó? Ha hátramenetben nem csinálja, akkor valami eltömődött a karbiban, szerintem.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4148 Dátum: 2006 Június 01, 10:32:08 »

Az AC kb fél méter magasra lövi a benzint, ha leveszem a csövet. A "fékezékor" jelenség összekapcsolódik a fordulat eséssel. Ha fékezés közben kis gázt adok, stabilizálódik az alapjárat, és a további fékezés esetén már nem nagyon áll le.

AC jó? Emlékeim szerint fékezéskor alapjáraton állogatott meg.
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #4147 Dátum: 2006 Június 01, 09:55:52 »

Hohó!
És előremenetben lefullad, ha fékezel? De alapjárat jó? Ha hátramenetben nem csinálja, akkor valami eltömődött a karbiban, szerintem.

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4146 Dátum: 2006 Június 01, 09:52:26 »

Úgy néz ki, jó lett a motor, amit beállítottál. Normális fogyasztás, semmi olajfogyás. Az alapjárat sajnos teljesen bizonytalan, időnként nulla. De nem nagyon fedezek fel benne rendszert. Ha tartós fodulatról visszaesik, talán akkor.


AC jó? Emlékeim szerint fékezéskor alapjáraton állogatott meg.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4145 Dátum: 2006 Június 01, 09:25:55 »

Úgy néz ki, jó lett a motor, amit beállítottál. Normális fogyasztás, semmi olajfogyás. Az alapjárat sajnos teljesen bizonytalan, időnként nulla. De nem nagyon fedezek fel benne rendszert. Ha tartós fodulatról visszaesik, talán akkor.

Visszamenőleg az összes typ1-es motornak 0.15 mm-re kell állítani a szelephézagot, ez egy szervizinfo volt 74 körül.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #4144 Dátum: 2006 Június 01, 09:24:30 »

A nagyobb nyomású ponttól meg a kisebb nyomású felé, azt hiszem balról jobbra, menetirány szerint.

Ehhez segítség: a kipuff leömlőn egyik oldalon van egy plusz lyuk, a másik oldalon pedig a kipuffon egy kacskaringós kis cső vezet a dobba. Csak mert lehet, hogy a kipuff változott eből a szempontból (mintha ezt olvastam volna valahol).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4143 Dátum: 2006 Június 01, 09:23:20 »

Az egy előmelegítő csövesnél. 1974-től már szembe megy a két csövön.

A nagyobb nyomású ponttól meg a kisebb nyomású felé, azt hiszem balról jobbra, menetirány szerint.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #4142 Dátum: 2006 Június 01, 09:21:58 »

Szedd ki a féltengelyeket (thorx 12 élű az 1303-nál) és akkor hozzá férsz kívül-belül, ha jól emlékszem. Ha ennyire lebontod, esetleg érdemes csapágyat is cserélni. Pár ezer forint.

Engem is érdekelne, de száraz tengelyesnél. Szeretném megoldani a váltó kiszedése nélkül.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4141 Dátum: 2006 Június 01, 09:20:26 »

amelyik végén nagyobb a lik ott megy be a kipuff. asszem.

A nagyobb nyomású ponttól meg a kisebb nyomású felé, azt hiszem balról jobbra, menetirány szerint.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4140 Dátum: 2006 Június 01, 09:19:38 »

Ma ráértem végre kicsit Smiley

beállítottam a szelephézagokat. a könyv  0,1mm-t írt a 64 utáni motorokra. ugye jó ha annyira állítottam?
Mondjuk azt nem tudtam, hogy keressem meg azt a pontot, amikor a házagot állítani kel.. a lila könyv annyit írt, hogy az elosztó pipája mutasson a jelre (ami 1es hengert jelzi) aztán annyit fordítani tovább, míg 90 fokot fordul. Hát ez nem egy precízen meghatározható dolog..
mindegy. megoldottam. az egyes és kettes henger hézagai nagyok voltak, valamelyik 0,2 is. A hármas és négyes hengeren meg az egyik jó volt a másik meg kicsi..

mindenesetre úgy érzem jobb lett.  Cheesy


Visszamenőleg az összes typ1-es motornak 0.15 mm-re kell állítani a szelephézagot, ez egy szervizinfo volt 74 körül.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4139 Dátum: 2006 Május 31, 23:14:13 »

hát annyira még nem néztem meg :-P illetve nem emlékeztem Roll Eyes

van másik hülye kérdés is: az előmelegítő csőben melyik irányba halad a forró levegő? jobbról balra?

amelyik végén nagyobb a lik ott megy be a kipuff. asszem.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #4138 Dátum: 2006 Május 31, 23:09:15 »



van másik hülye kérdés is: az előmelegítő csőben melyik irányba halad a forró levegő? jobbról balra?

Ez miért érdekes?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #4137 Dátum: 2006 Május 31, 22:55:41 »

lyuly.

ha megnézel egy hengerfejet, akkor a közepe táján csatlakozik bele a szívócső, a két szélső végén meg a kipufogó... na akkor vajon? ;-)

hát annyira még nem néztem meg :-P illetve nem emlékeztem Roll Eyes

van másik hülye kérdés is: az előmelegítő csőben melyik irányba halad a forró levegő? jobbról balra?
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4136 Dátum: 2006 Május 31, 22:50:45 »

Kérdés is van:

a 4 szelep közül (egy oldalon) melyik kettő engedi be a benzint a hengerekbe? szimetrikus az elrendezés vagy mindegyik hengerbe -mondjuk- az autó eleje felé lévő szelep?


lyuly.

ha megnézel egy hengerfejet, akkor a közepe táján csatlakozik bele a szívócső, a két szélső végén meg a kipufogó... na akkor vajon? ;-)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #4135 Dátum: 2006 Május 31, 22:44:27 »

Kérdés is van:

a 4 szelep közül (egy oldalon) melyik kettő engedi be a benzint a hengerekbe? szimetrikus az elrendezés vagy mindegyik hengerbe -mondjuk- az autó eleje felé lévő szelep?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18493


1969

« Hozzászólás #4134 Dátum: 2006 Május 31, 22:38:38 »

Ma ráértem végre kicsit Smiley

beállítottam a szelephézagokat. a könyv  0,1mm-t írt a 64 utáni motorokra. ugye jó ha annyira állítottam?
Mondjuk azt nem tudtam, hogy keressem meg azt a pontot, amikor a házagot állítani kel.. a lila könyv annyit írt, hogy az elosztó pipája mutasson a jelre (ami 1es hengert jelzi) aztán annyit fordítani tovább, míg 90 fokot fordul. Hát ez nem egy precízen meghatározható dolog..
mindegy. megoldottam. az egyes és kettes henger hézagai nagyok voltak, valamelyik 0,2 is. A hármas és négyes hengeren meg az egyik jó volt a másik meg kicsi..

mindenesetre úgy érzem jobb lett.  Cheesy
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #4133 Dátum: 2006 Május 31, 22:09:57 »

Azt nem tudom, de a többi sebességben nem csinálja!
Amugy nem éreztem rázkódást!
Ezeket honnét tudhatnám meg hogy jok-e?

Gázadáskor a kipuff furulya nem mozdul-e felfelé (koppanó hangot ad...), meg álló helyzetben fel-le cibálod a kipuffnál fogva. Ha mozog, azt jelenti, hogy a bak nem tart, és elfordul a motor-váltó együttes a féltengely körül.

De kérdezz meg nálam okosabbakat is!!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #4132 Dátum: 2006 Május 31, 21:57:37 »

Motortartó, váltótartó bakod rendben? Ha az döcög akkor is kidobja gyorsításkor
Azt nem tudom, de a többi sebességben nem csinálja!
Amugy nem éreztem rázkódást!
Ezeket honnét tudhatnám meg hogy jok-e?

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #4131 Dátum: 2006 Május 31, 21:54:59 »

Sziasztok!
A váltóm a negyediket terhelésnél kidobja, alapjáraton mondjuk dombon lefelé nem csinálja, és ott hallom recsegni a váltókulisszában, ha erővel ott tartom akkor sem marad bent negyedikben. van valakinek valami tippje hogy a váltókulisszábna lehet e valamit csinálni hogy jó legyen vagy maga a váltó a xar?

Motortartó, váltótartó bakod rendben? Ha az döcög akkor is kidobja gyorsításkor

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #4130 Dátum: 2006 Május 31, 21:48:15 »

Sziasztok!
A váltóm a negyediket terhelésnél kidobja, alapjáraton mondjuk dombon lefelé nem csinálja, és ott hallom recsegni a váltókulisszában, ha erővel ott tartom akkor sem marad bent negyedikben. van valakinek valami tippje hogy a váltókulisszábna lehet e valamit csinálni hogy jó legyen vagy maga a váltó a xar?

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
1303LS
« Hozzászólás #4129 Dátum: 2006 Május 31, 06:15:43 »

Köszi Azs
Elég jó megoldás. Elég lesz egy ember is aki hintázik Taki komám szereti az ilyen játékokat.
Majd holnam megírom mi lett.

Aztán ami még nagyon fontos, hogy összerakásnál legalább 40kilóval meg kell húzni a csavart mert különben lelezulhat a lendkereked.
Én már jártam így (nem én raktam öszze) és elég kellemetlenül szétbarmolta egy alapméretes tökéletes főtengely stiftjeit és a lendkerék lukait. Undecided
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4128 Dátum: 2006 Május 31, 05:23:28 »

Légkulcs, 2 mp.

Ok köszi a segítséget holnap megpróbáljuk igy. Két választása van a csavarnak vagy lejön vagy lejön nincs más.

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #4127 Dátum: 2006 Május 30, 23:03:26 »

és még ma érdemes csavarlazítózni, nem?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #4126 Dátum: 2006 Május 30, 22:50:27 »

Köszi Azs
Elég jó megoldás. Elég lesz egy ember is aki hintázik Taki komám szereti az ilyen játékokat.
Majd holnam megírom mi lett.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4125 Dátum: 2006 Május 30, 22:35:06 »

fogsz egy lapos vasat fúrsz rá két furatott és rácsavarozod lendkerékre  rögtön ellen tudsz tartani egyik fogja a vasat másiklenderék anyát tekeri egy kulcsal amire pl vascsövet teszel növelve az erőkart....de régen rossz ha így összegyógyult...nekem pl fel volt heggesztve Sad

vagy behajtasz egy kidobásra ítélt csavart a blokkba, meg behajtasz egy kidobásra ítélt csavart a kuplung csavarjának a helyére (ezek meg fognak pusztulni)
aztán ennek a két csavarnak a szárára ügyesen ráillesztesz egy mindkét végén csillag kulcsot (ez ki fogja bírni). majd a központi anyára illesztett krova nyelére egy kb. két méteres vascsövet, aminek a végén egy-két ember hintázik.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #4124 Dátum: 2006 Május 30, 22:33:32 »

Ok köszi a segítséget holnap megpróbáljuk igy. Két választása van a csavarnak vagy lejön vagy lejön nincs más.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #4123 Dátum: 2006 Május 30, 22:24:01 »

Jó estét, Sziasztok!
Sürgős segitségre lenne szükségem és lelkes szerelő barátaimnak. Főtengely szimeringet cserélnénk csak az a fránya lendkerék rögzítő csavar nem akar megindulni. Kérdésem hogy hogyan kell a lendkeréknek ellentartani vagy valamilyen célszerszám szükséges hozzá?
Infót előre is köszönöm.


fogsz egy lapos vasat fúrsz rá két furatott és rácsavarozod lendkerékre  rögtön ellen tudsz tartani egyik fogja a vasat másiklenderék anyát tekeri egy kulcsal amire pl vascsövet teszel növelve az erőkart....de régen rossz ha így összegyógyult...nekem pl fel volt heggesztve Sad
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #4122 Dátum: 2006 Május 30, 22:20:08 »

Jó estét, Sziasztok!
Sürgős segitségre lenne szükségem és lelkes szerelő barátaimnak. Főtengely szimeringet cserélnénk csak az a fránya lendkerék rögzítő csavar nem akar megindulni. Kérdésem hogy hogyan kell a lendkeréknek ellentartani vagy valamilyen célszerszám szükséges hozzá?
Infót előre is köszönöm.
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4121 Dátum: 2006 Május 30, 21:54:36 »

A trükk összeszereléskor van.
Kis apróság, de nagy galibát okozhat!
Van egy kb. 5cm cső ráhúzva a féltengelyre ( erre csúszik rá a simering).
Ezt először be kell nyomni a kicserélt szimeringbe (amikor már be van nyomva a házba), és megnézni, hogy a szimering rugója a helyén maradt e! Ha nem, akkor vissza kell tenni, és így felszerelni a helyére.
Ha nem így csinálod, akkor nagy valószínűséggel leesik a rugó és szivárogni fog a váltóolaj és eláztatja a féket.
Remélem érthetően fogalmaztam.   Wink

Hali!
Féltengely-szimmering cserének van trükkje?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #4120 Dátum: 2006 Május 30, 19:15:15 »


fogyazstás? teljesítmény?

fogyasztást mé gnem tudok mondani, a benzinszintmérő nem mindig mutat értelmes értékeket, majd tankolásnál kiderül.

teljesítményt meg már leírtam.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Oldalak: 1 ... 1907 1908 1909 1910 1911 [1912] 1913 1914 1915 1916 1917 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.11 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.