www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 00:20:24

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 802 803 804 805 806 [807] 808 809 810 811 812 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13198270 alkalommal)
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #48355 Dátum: 2010 Szeptember 04, 12:46:25 »

a sportlégszűrő meg a kevésbenzin kapás között szerintem nincs összefüggés.
a fúvókamérethez sajnos segg vagyok.
ha ugyanaz az átmérő, akkor havaj.
tedd fel, meglátod :-))

Lusta vagyok, amúgy is csak "tartalék"  Roll Eyes
(de a kíváncsiság gyötör  Grin)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #48354 Dátum: 2010 Szeptember 04, 12:34:46 »

Sziasztok!
1300-as bogaram van sportlégszűrő van most benne, a főfúvókám viszont 120-as mekkorára kéne kicserélni, mert most így kevesebb benzint kap?
a sportlégszűrő meg a kevésbenzin kapás között szerintem nincs összefüggés.
a fúvókamérethez sajnos segg vagyok.

Kis segítséget kérnék:
A 12V-os dinamó, és a külső szabályzós generátor talpa között van-e különbség? (a két gép átmérője azonos)
Köszi: Imrüs
ha ugyanaz az átmérő, akkor havaj.
tedd fel, meglátod :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #48353 Dátum: 2010 Szeptember 04, 11:57:41 »

Kis segítséget kérnék:
A 12V-os dinamó, és a külső szabályzós generátor talpa között van-e különbség? (a két gép átmérője azonos)
Köszi: Imrüs

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Herczi
Hozzászólások: 8

« Hozzászólás #48352 Dátum: 2010 Szeptember 04, 10:52:19 »

Sziasztok!
1300-as bogaram van sportlégszűrő van most benne, a főfúvókám viszont 120-as mekkorára kéne kicserélni, mert most így kevesebb benzint kap?
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #48351 Dátum: 2010 Szeptember 04, 07:09:57 »

Van rengeteg YATO márkájú szerszámom, sőt a csalódások után csak ilyeneket veszek. Elérhető áron kiváló minőség. Még semmi sem törött el belőle 2 éve nyúzom mindennap. A fejeket szív fájdalom nélkül teszem rá légkulcsra is. Az alakváltozásnak legkisebb jelét sem mutatja. Szóval ezt merem ajánlani bárkinek.
majd ha lesz megint eladó szett akkor szólj!


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #48350 Dátum: 2010 Szeptember 03, 23:13:42 »

Minden gyártmányból, nem csak a Proxxonból.  Wink
Van rengeteg YATO márkájú szerszámom, sőt a csalódások után csak ilyeneket veszek. Elérhető áron kiváló minőség. Még semmi sem törött el belőle 2 éve nyúzom mindennap. A fejeket szív fájdalom nélkül teszem rá légkulcsra is. Az alakváltozásnak legkisebb jelét sem mutatja. Szóval ezt merem ajánlani bárkinek.


                             GNX-967
Süni
« Hozzászólás #48349 Dátum: 2010 Szeptember 03, 09:12:15 »

én kb 2 hetente megyek cseréltetni a proxon fejeket, főleg a torxokat. Törik mint a ropi.
Minden gyártmányból, nem csak a Proxxonból.  Wink
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #48348 Dátum: 2010 Szeptember 03, 00:15:03 »



beviszed a töröttet és kapsz helyette újat. nem kell se számla se semmi. Sőtt nem is számít hogy hol vetted. A garancia érvényesíthető bármelyik proxont forgalmazó cégnél.


                             GNX-967
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #48347 Dátum: 2010 Szeptember 03, 00:11:17 »



én kb 2 hetente megyek cseréltetni a proxon fejeket, főleg a torxokat. Törik mint a ropi. Szóval az örökgarit kihasználom. Mindig újak a szerszámaim. Undecided Grin
Ha ez nekik megéri.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #48346 Dátum: 2010 Szeptember 02, 23:58:52 »


Én meg eddig pont a Proxonban bíztam volna a leginkább,
én kb 2 hetente megyek cseréltetni a proxon fejeket, főleg a torxokat. Törik mint a ropi. Szóval az örökgarit kihasználom. Mindig újak a szerszámaim. Undecided Grin
Ha ez nekik megéri.


                             GNX-967
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #48345 Dátum: 2010 Szeptember 02, 20:11:22 »

Mai érdekesség:

4 db nyomatékkulcsom van, amiket ma elvittem a szokásos ellenőrzésre. Az eredmény a következő:

-1. Beta nyomatékkulcs. kb 10-15 éves (közelebb van a 15-höz) Egyszer 2003-ban az én hibámból javítani kellett, amit szakszervízben végeztek. Pontossága minden tartományban 100%-os.

-2. Egy kb. 30-35 éves nyomatékkulcs, amit néha használok nem annyira kényes dolgokhoz. Ez 5-15 Nm-t csal a beállított nyomaték mértékével egyenes arányban.

-3. Egy kb. 25-30 éves 1,2 méteres 350Nm-es nyomatékkulcs. Ez 30 Nm-t csal a 200-350-es tartományban.

-4. De itt jön a lényeg a Proxon nyomatékkulcsunk, ami nem tartozik a gagyik közé. Ezt akkor vettük amikor a Betat meggyilkoltam és csak 1-2 hétig használtuk, amíg a Beta el nem készült. Azóta ez a kulcs tartalékként pihen a szekrényben, tehát újszerű állapotban van a gyári dobozában. Ez a kulcs minden tartományban 30%-ot csal!!
A 120Nm-es beállítással már 80Nm-nél lekattan... Azt mondta mérést végző ember, hogy ez a kuka kategória...

Én meg eddig pont a Proxonban bíztam volna a leginkább, mert minőségi, új, még soha sem javították... A 2 öreg eredménye szerintem reális, azokat kiványcsiságból vittem el. A BETA meg hibátlan.
Van nálam 2 db nyomatékkulcs kölcsönbe.
A reptéren már ráragasztották, hogy nem minősített.
Gondolom le van selejtezve.
Nem értem hogy mitől lesz pontatlan. Öregszik a fém?
Volt dolgom fémmel. Az egyik, azaz első szakmám mechanikai műszerész.
Vagyis megértem, csak sajnálom az idő haladását. Grin

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #48344 Dátum: 2010 Szeptember 02, 18:42:10 »

Mai érdekesség:

4 db nyomatékkulcsom van, amiket ma elvittem a szokásos ellenőrzésre. Az eredmény a következő:

-1. Beta nyomatékkulcs. kb 10-15 éves (közelebb van a 15-höz) Egyszer 2003-ban az én hibámból javítani kellett, amit szakszervízben végeztek. Pontossága minden tartományban 100%-os.

-2. Egy kb. 30-35 éves nyomatékkulcs, amit néha használok nem annyira kényes dolgokhoz. Ez 5-15 Nm-t csal a beállított nyomaték mértékével egyenes arányban.

-3. Egy kb. 25-30 éves 1,2 méteres 350Nm-es nyomatékkulcs. Ez 30 Nm-t csal a 200-350-es tartományban.

-4. De itt jön a lényeg a Proxon nyomatékkulcsunk, ami nem tartozik a gagyik közé. Ezt akkor vettük amikor a Betat meggyilkoltam és csak 1-2 hétig használtuk, amíg a Beta el nem készült. Azóta ez a kulcs tartalékként pihen a szekrényben, tehát újszerű állapotban van a gyári dobozában. Ez a kulcs minden tartományban 30%-ot csal!!
A 120Nm-es beállítással már 80Nm-nél lekattan... Azt mondta mérést végző ember, hogy ez a kuka kategória...

Én meg eddig pont a Proxonban bíztam volna a leginkább, mert minőségi, új, még soha sem javították... A 2 öreg eredménye szerintem reális, azokat kiványcsiságból vittem el. A BETA meg hibátlan.

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #48343 Dátum: 2010 Szeptember 02, 16:47:45 »

Dr. Flexes hajlana arra, hogy a Brosol AC pumpához zégergyűrű fogadására alkalmas tengelyt csináljon (szakértő bogarasságok topik a közösségiben), esetleg akár több darabot is. (mertugyi többen jártak úgy, hogy kiesett a gyári megoldással) Segítség kellene: ha valakinek van elfekvőben, egy pontos mérést végezhetne a kiszedett tengelyen, esetleg ha valaki arra jár, vihetne neki mintadarabot...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #48342 Dátum: 2010 Szeptember 02, 11:21:07 »

Oké várjuk a képeket.
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #48341 Dátum: 2010 Szeptember 02, 11:12:07 »

Coleoptera, akkor képeket is tehetnél fel nekünk.

Az összkép kísértetiesen emlékeztet egy 71-es gyári 1300-as Bogárra -- a "vájtszeműek" persze észrevehetnek pár apróbb eltérést. A fényezésnél tökéletesen sikerült visszaadni az eredeti színt -- Molnár Csaba csinálta Pilisjászfalun, őt is jó szívvel tudom ajánlani (akárcsak Nagy Mihályt, aki a kárpitozást csinálta Dunaharasztiban).

Szóval ilyen Bogarat már láthattatok párat  Smiley, de azért hétvégén csinálok pár képet, és felteszem majd ide.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #48340 Dátum: 2010 Szeptember 02, 10:58:09 »

Coleoptera, akkor képeket is tehetnél fel nekünk.
Nem elérhető Coleoptera
Hozzászólások: 25

« Hozzászólás #48339 Dátum: 2010 Szeptember 02, 10:41:04 »

Tiszteletem!

A tegnapi nappal végre "befejezettnek" érzem Bogarunk felújítását, ami majd' két évvel ezelőtt kezdődött. Meggyesi Balázs korrigálta az utolsó szépséghibákat is, amiket a méregdrága felújítás során benne hagytak a korábbi mesterek (és amiket így utólag lehetett). Kicserélte a kuplungot -- végre nem remeg induláskor az autó, ilyet még nem értem meg --, és elpepecselt azokkal az apróságokkal, amik az előző szerelőnek és lakatosnak már derogáltak volna. Végre szép feszítőkeretes gumik kerültek be -- az eredetiket a lakatos a szemétdombra hajította: a nevét már csak mumusként emlegetik otthon az óvodás fiaim, én hadd ne emlegessem még egyszer. Balázs szívott azzal, hogy az utángyártott feszítőkeret persze másmilyen profilú, mint a gyári (akitől vettem, "garanciát vállalt" rá), be kellett hajtogatni a helyére, a záróelemek pedig egyáltalán nem passzoltak hozzá. Itt leteszem a nagyesküt, hogy ezután csak a Bakáts téren vásárolok, ott még sohasem ejtettek át.
Balázsnak a kormányt is sikerült végre teljesen középre igazítania, ami az előző szerelő szerint lehetetlen lett volna. Kicserélte az új árban berakott régi, vacak féknyergeket, amik miatt szorult-nyikorgott a fék, mint a fene (előző szerelőtől idézve: "ez tárcsafékbetegség, nem lehet segíteni rajta"). Nagy szemeket meresztett a nagy felújítás árlistájára, amit megmutattam neki. Az hagyján, hogy a munkadíjnál vastagon fogott a toll, de az alkatrészáraknál is... Az új futóművön megmutatta a "Made in Brazil" matricát, amiért persze szintén gyári árat fizettem a régi szerelőnek. Ennyire hülyének nézett a szerelő, és persze volt is ebben igazsága ugye. A motort szerencsére Balázs is jónak ítéli, de ez mondjuk el is várható egy 400 ezres motorgenerál után (csak a motor volt ennyi, sajnos a nagygenerált még a régi mester csinálta), remélem, odabent nem lapulnak további német árú dél-amerikai alkatrészek.
A pillangóablak négy évtizedes gumijait (amiket a lakatos visszarakott, és simán befolyt alatta a víz) kicserélte -- ugye nem kell mondanom, hogy ezt mennyivel érdemesebb lett volna eleve így csinálni, amikor úgyis csavarokig szét volt szedve az autó. Ha már itt tartott, meghúzta a csavarokat az ajtók belsejében (egy sem volt meghúzva) és pótolta a hiányzó gumi- és textil zajfogó elemeket.
Feltette a fellépőre a díszléceket: persze ez sem ment a gyári rögzítőkkel, mert a fellépő nem gyári. A lakatos annak idején jóindulatúan elmagyarázta nekem, hogy nem lehet jó minőséget kapni, ezért ő gyártott egyet maga. Balázs szerint 2500 Ft-ért árulják valami kisipari boltban. Mindenesetre stabil, a díszlécek felrakásához pedig köszörült hozzá csavarokat és több helyen átfúrta, felfogatta.
Ezért az egész munkáért annyit kért, mint az előző szerelő annak idején a tárcsafék felrakásának munkadíjaként.

Két okból írtam le mindezt. Az egyik tanulság, hogy aki nem ért hozzá, azt mégoly rokonszenves és hozzáértő mesterek is kegyetlenül átverhetik. Ez nyilván nem vonatkozik a fórum aktív tagjaira, de mindenkinek lehet ilyen ismerőse, jó azért más hibájából okulni. A másik a konkrét emberek. Az eredeti mesterek visszakereshetők a korábbi posztomban. És tévedés ne essék: egyikőjük hozzáértésében sem kételkedem -- csak a tisztességük nem állta ki a gyakorlat próbáját. Mindketten elismert szakemberek, nagyokat alkottak valamikor és nyilván tudnának ma is: pontosan tudták, hogyan vernek át, miközben mindent szépen atyaian elmagyaráztak nekem.

És végül a pozitív végszó: azt mondom, az egész megérte azért, hogy végre kinyíljon a szemem (ha csak feleennyire ráznak át, még évekig folytathatták volna), és ami a legfontosabb: eljussak Meggyesi Balázshoz (köszönet a tippért!). Nem csak azt csinálta meg tisztességesen, amit a korábbi mesterek is megcsináltak volna (drágábban, de slamposabban), hanem olyan apróságokkal is elszöszmötölt, amik azoknál szóba sem jöhettek, mert a pepecselős aprómunka nem fizet. Ha ezzel a történettel akár csak egy-két embernek megspórolom, hogy hasonló kacskaringók után jusson el hozzá, akkor már megérte ezt leírnom.

Tudom, hogy ez nem SZMB, de nem láttam másik fórumot, amibe jobban passzolt volna. A dolog "reklám" jellegéről pedig annyit, hogy "név és cím a szerkesztőségben", magánlevélben vállalom én ezt névvel is; Balázsnak pedig sem barátja, sem fizetett tollnoka nem vagyok, csak egy rendkívül elégedett ügyfele.

A Bogár pedig nagyon szép, a jóvátehetetlen dolgokon pedig nem bosszankodom tovább. Ha tökéletes lenne, nem is Bogár lenne. A nagy felújítás örömére új nevet is kapott: Bödzsek lett a neve, ami törökül (fonetikusan átírva) jelent bogarat  Smiley.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #48338 Dátum: 2010 Szeptember 02, 10:20:13 »

hogy hallottam? nem lehet hogy olvastam Tongue
tréfát félretéve , olyasmi rémlik hogy gyárban beragasztott fekete bitumenlapoknál nem törekedtek  a teljes fedésre(pedig ott lehetne)
ez a rezgéstompításra vonatkozik....az üveggyapotszerű védőpaplan teljes méretben takar,az gondolom más jellegű zaj- hő ellen védhet....
lehet hogy a kettő együtt a jó megoldás?

igen, ezeket a zajcsillapítókat elég középre rakni.
a lemez rezgését csillapítja a hallható tartományon kívülre.
a gyapot meg a tényleges zaj csillapítására szolgál.
szóval a kettő kombinációja az ideális.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető _NagyG
Hozzászólások: 1980


« Hozzászólás #48337 Dátum: 2010 Szeptember 02, 10:02:56 »

az a sárga az micsoda?
más,
 én hallottam olyat is hogy  elég a lemezfelület középső részére  rakni
az is elnyeli a rezgést....

A sárga részeket le lehet húzni róla, és ott össze melegíthető/ragasztható. Nem használtam ki ezt a lehetőséget, és egymás mellé ragasztottam a kivágott lapokat.
Persze, ha a nagyobb felületek közepére raksz akkor is sokat javítottál a lemezek "kongásán". Így szerettem volna megcsinálni.

G.

https://www.facebook.com/milleniumflakon

alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #48336 Dátum: 2010 Szeptember 02, 09:30:19 »

Biztos vagy benne?
hogy hallottam? nem lehet hogy olvastam Tongue
tréfát félretéve , olyasmi rémlik hogy gyárban beragasztott fekete bitumenlapoknál nem törekedtek  a teljes fedésre(pedig ott lehetne)
ez a rezgéstompításra vonatkozik....az üveggyapotszerű védőpaplan teljes méretben takar,az gondolom más jellegű zaj- hő ellen védhet....
lehet hogy a kettő együtt a jó megoldás?
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #48335 Dátum: 2010 Szeptember 02, 09:23:47 »

az a sárga az micsoda?
más,
 én hallottam olyat is hogy  elég a lemezfelület középső részére  rakni
az is elnyeli a rezgést....
Biztos vagy benne?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #48334 Dátum: 2010 Szeptember 02, 09:17:50 »

Méretrevág, hőlégfúvóval felmelegít, majd mint egy matricát, egyik végét leragaszt majd levegőt nem engedve alá szépen elsímit. Ezek után még egy kis görgővel lehengereltem. Az egész platóra, az oldallemezekre, és az összes ajtóra raktam amennyi ráfért.
Talán ezen a képen látszik. Csíkonként ragasztottam, nagyon lassan, és amennyire lehet odafigyelve arra, hogy ne maradjon levegő a lemez és a lapok között. Egyik helyen vissza kellett valamiért bontani, és alig birtam levésni(tél volt), ha melegítettem akkor meg kenődött mindenfelé, de nem jött le egyben.

G.
az a sárga az micsoda?
más,
 én hallottam olyat is hogy  elég a lemezfelület középső részére  rakni
az is elnyeli a rezgést....
Nem elérhető _NagyG
Hozzászólások: 1980


« Hozzászólás #48333 Dátum: 2010 Szeptember 01, 22:06:30 »

király vagy,köszönöm Smiley
pontos módszer a ragasztásra? és hogy hová került?
esetleg képek? Evil

Méretrevág, hőlégfúvóval felmelegít, majd mint egy matricát, egyik végét leragaszt majd levegőt nem engedve alá szépen elsímit. Ezek után még egy kis görgővel lehengereltem. Az egész platóra, az oldallemezekre, és az összes ajtóra raktam amennyi ráfért.
Talán ezen a képen látszik. Csíkonként ragasztottam, nagyon lassan, és amennyire lehet odafigyelve arra, hogy ne maradjon levegő a lemez és a lapok között. Egyik helyen vissza kellett valamiért bontani, és alig birtam levésni(tél volt), ha melegítettem akkor meg kenődött mindenfelé, de nem jött le egyben.

G.

[a csatolmányt egy admin törölte]

https://www.facebook.com/milleniumflakon

alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #48332 Dátum: 2010 Szeptember 01, 21:42:25 »

Több mint 8nm bitumenlapot ragasztottam a Buszomba. Nagyon jó lett. Aki kipróbálta(Karakury) azt mondta sokkal halkabb mint az Ő Busza. Attól féltem, hogy büdös lesz nagy melegben, de semmi szaga nem volt tűző napon sem, csak ajánlani tudom Mindenkinek. Miután lelapoztam, raktam rá két réteg padlófilcet is, és azután a kárpitot/szőnyeget.
Ugy emlékszem tőle vettem: http://apronet.hu/autohifi/cd/mp3/aprohirdetes=10302127

G.
király vagy,köszönöm Smiley
pontos módszer a ragasztásra? és hogy hová került?
esetleg képek? Evil
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #48331 Dátum: 2010 Szeptember 01, 21:16:30 »

azt írta 1-2cm. az alig látszik, és lehet ezzel lesz gyári a magasság..

Így van, most kb 1 ujjnyi a távolság a kerék és a sárvédő között. Sík helyen az orra láthatóan magasabban van, ha meg beül egy 100+-os emberke akkor majdnem ráér a dob a kerékre. Ahogy méregettem 1-2 cm emeléssel jó lesz a "menetszint", de lehet, hogy lesz az 3 is, majd kiderül.

Tényleg nem akarok Baja-t sem, sem aszfaltkarcolót sem.  Wink (Bár mindkettő kivitelből láttam már olyat ami gondolkodóba ejtett........... Tongue)

Köszi Callook ez nagy segítség volt! (csak az irányon módosítok majd!) Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2010 Szeptember 02, 20:57:57 írta fecszso »

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető _NagyG
Hozzászólások: 1980


« Hozzászólás #48330 Dátum: 2010 Szeptember 01, 20:52:16 »

annó volt szó (buszba)nagyobb lemezfelületekre(belülre Grin) ragasztott rezgéscsillapító lapokról-ragasztásáról....
-kész project tapasztalat?
-olcsó alapanyag beszerzés?

Több mint 8nm bitumenlapot ragasztottam a Buszomba. Nagyon jó lett. Aki kipróbálta(Karakury) azt mondta sokkal halkabb mint az Ő Busza. Attól féltem, hogy büdös lesz nagy melegben, de semmi szaga nem volt tűző napon sem, csak ajánlani tudom Mindenkinek. Miután lelapoztam, raktam rá két réteg padlófilcet is, és azután a kárpitot/szőnyeget.
Ugy emlékszem tőle vettem: http://apronet.hu/autohifi/cd/mp3/aprohirdetes=10302127

G.

https://www.facebook.com/milleniumflakon

alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #48329 Dátum: 2010 Szeptember 01, 20:39:38 »

Azaz... Egyszerűbb 2 belső ricnivel lerakni  Evil

csak pepecselös Grin

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #48328 Dátum: 2010 Szeptember 01, 20:38:46 »

Önmagában nincsen sok jelentősége, de emiatt van az, hogy néha egy-egy bogár csálén áll... Mert valamikor valaki kihúzta a torziós rudat, lehúzta a lengőkart is és utána azt találomra szerelte össze... Utána látja, hogy csálé és feljebb rakja 1 ricnivel, de akkor meg az az oldal lesz túl magas, na ekkor kezdődhet a játék...
Valamikor megszámoltam a külső és a belső ricnik számát is, aztán csináltam egy táblázatot, hogy merre-mennyi ricni hány centi. Ez a táblázat a garázsomban van, és nem akarok hülyeséget mondani, de mintha valami 9mm jött volna ki a legkisebb állítási lehetőségre...

köszi! bár azt sem tudom mi haszna 1 centinek, nemis látszik, de ez már nem az én dolgom

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #48327 Dátum: 2010 Szeptember 01, 20:25:47 »

De mivel a torziós rúd külső, illetve belső végén nem ugyanannyi a ricnik száma, így megfelelően kombinálva a külső, illetve a belső oldal ide-oda tételét, el lehet érni 1cm-es változást is...

köszi! bár azt sem tudom mi haszna 1 centinek, nemis látszik, de ez már nem az én dolgom

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #48326 Dátum: 2010 Szeptember 01, 20:24:53 »

De mivel a torziós rúd külső, illetve belső végén nem ugyanannyi a ricnik száma, így megfelelően kombinálva a külső, illetve a belső oldal ide-oda tételét, el lehet érni 1cm-es változást is...

csak pepecselös Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #48325 Dátum: 2010 Szeptember 01, 20:23:35 »

De mivel a torziós rúd külső, illetve belső végén nem ugyanannyi a ricnik száma, így megfelelően kombinálva a külső, illetve a belső oldal ide-oda tételét, el lehet érni 1cm-es változást is...


Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #48324 Dátum: 2010 Szeptember 01, 19:21:39 »

annó volt szó (buszba)nagyobb lemezfelületekre(belülre Grin) ragasztott rezgéscsillapító lapokról-ragasztásáról....
-kész project tapasztalat?
-olcsó alapanyag beszerzés?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #48323 Dátum: 2010 Szeptember 01, 17:12:48 »

azt írta 1-2cm. az alig látszik, és lehet ezzel lesz gyári a magasság..

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #48322 Dátum: 2010 Szeptember 01, 16:34:30 »

Akkor minek emelsz? Én szoktam néha terepen menni, igaz, azért mert muszáj, de elég a gyári. Ha emelsz, csúnyán változik a kerékdőlés hátul...
azt írta 1-2cm. az alig látszik, és lehet ezzel lesz gyári a magasság..
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #48321 Dátum: 2010 Szeptember 01, 16:13:06 »

Original-look forever. de azért köszi!  :evil6:Köszi rákeresek.

Akkor minek emelsz? Én szoktam néha terepen menni, igaz, azért mert muszályj, de elég a gyári. Ha emelsz, csúnyán változik a kerékdőlés hátul...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #48320 Dátum: 2010 Augusztus 31, 21:53:03 »

Original-look forever. de azért köszi! 
akkor az emelés is ki van zárva  Tongue

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #48319 Dátum: 2010 Augusztus 31, 21:31:44 »

lufigumi  Roll Eyes
Original-look forever. de azért köszi! 
A váciak honlapján van egy cikk erről. Ha jól emlékszem, Jopi még egy táblázatot is csinált, hol mennyit kell állítani a ricniken.

Köszi rákeresek.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #48318 Dátum: 2010 Augusztus 31, 18:35:12 »

A váciak honlapján van egy cikk erről. Ha jól emlékszem, Jopi még egy táblázatot is csinált, hol mennyit kell állítani a ricniken.

A kocsi hátulján szeretnék kb 10-20 mm-t emelni, ezt hogyan tudom megtenni?
Próbáltam itt keresgélni, mert emlékszem, hogy volt erről szó, de sajnos nem jártam eredménnyel.
Köszi előre is.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #48317 Dátum: 2010 Augusztus 31, 16:52:24 »

A kocsi hátulján szeretnék kb 10-20 mm-t emelni, ezt hogyan tudom megtenni?
Próbáltam itt keresgélni, mert emlékszem, hogy volt erről szó, de sajnos nem jártam eredménnyel.
Köszi előre is.
lufigumi  Roll Eyes

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #48316 Dátum: 2010 Augusztus 31, 15:47:10 »

A kocsi hátulján szeretnék kb 10-20 mm-t emelni, ezt hogyan tudom megtenni?
Próbáltam itt keresgélni, mert emlékszem, hogy volt erről szó, de sajnos nem jártam eredménnyel.
Köszi előre is.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Oldalak: 1 ... 802 803 804 805 806 [807] 808 809 810 811 812 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.