www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 19:49:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 771 772 773 774 775 [776] 777 778 779 780 781 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13172778 alkalommal)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #49595 Dátum: 2010 Október 18, 17:00:16 »

bakker fejezd már ki százalékosan a két erőkar közötti méretkülömbséget....
ha lineális az összefüggés, ekkora százalék lesz a fékerőkülömnbség........
Engem ez nem erdekel. En annyit mondtam, hogy szerintem mas osszefugges van a dob belso atmeroje es a fekhatas kozott ... :-)
(Es lineaRis :-P)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49594 Dátum: 2010 Október 18, 15:57:53 »

Igen, mert ha túlmelegszik, meghajolhatnak a fékpofák (ember mondta, nem értek hozzá).

Basszus, nem pestig kell menni vele, a megvasalás pár tíz méter! Roll Eyes

Bácsi Győző
Süni
« Hozzászólás #49593 Dátum: 2010 Október 18, 15:55:37 »

bakker fejezd már ki százalékosan a két erőkar közötti méretkülömbséget....
ha lineális az összefüggés, ekkora százalék lesz a fékerőkülömnbség........
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #49592 Dátum: 2010 Október 18, 15:31:09 »

Szerintem a nagyobb belso atmeroju dob azonosan surlodo fekpofakkal jobban fekez, mert nagyobb a dob kozepetol (tehat a tengelytol) merve az erokar... Roll Eyes
bakker fejezd már ki százalékosan a két erőkar közötti méretkülömbséget....
ha lineális az összefüggés, ekkora százalék lesz a fékerőkülömnbség........
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #49591 Dátum: 2010 Október 18, 15:25:50 »

Igen, mert ha túlmelegszik, meghajolhatnak a fékpofák (ember mondta, nem értek hozzá).

Sőt dobok is oválisok lehetnek...  Undecided
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49590 Dátum: 2010 Október 18, 15:24:25 »

Igen, mert ha túlmelegszik, meghajolhatnak a fékpofák (ember mondta, nem értek hozzá).

Kerülendő, inkább sok fékezéses vezetési stílust kell használni.  Wink
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #49589 Dátum: 2010 Október 18, 15:22:30 »

nyomod a féket miközben a gázt is. Erőlteted a féket.
Kerülendő, inkább sok fékezéses vezetési stílust kell használni.  Wink
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #49588 Dátum: 2010 Október 18, 15:18:10 »

mit jelent ez a megvasalás? már többször használtátok..
nyomod a féket miközben a gázt is. Erőlteted a féket.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #49587 Dátum: 2010 Október 18, 15:15:35 »


Azt mondja a csávó, menjünk el egy körre, megvasaljuk, jobb lesz.
mit jelent ez a megvasalás? már többször használtátok..
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49586 Dátum: 2010 Október 18, 14:56:50 »

Az élet rejtély.
Összeraktam, kigurultam, érzem, hogy veszettül üt a pedál. Á, mondom, el sem megyek. Fékeztem párat, meggyőzőnek tűnt. Mégis elmegyek, legalább a fékerőt megnézzük.
Beállok, megmérjük, 22% a fékerő ingadozás (30 lehet). Azt mondja a csávó, menjünk el egy körre, megvasaljuk, jobb lesz. Így is tettünk, visszamentünk, 20% volt. A két oldal közötti fékerő eltérés 10%.
Pénzt nem fogadtak el. javasolták, hogy használjam sokat, egyre jobban bekopik majd. Így legyen.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #49585 Dátum: 2010 Október 18, 12:00:11 »

Ha jól okoskodom: a mostani dob belső átmérője kisebb, mint amit levettem. Ha nem csak a fékpofák beállításán múlik, akkor logikusan ennek a dobnak többet kellele fognia, mint a nagyobb belső átmérőjű réginek.
Szerintem a nagyobb belso atmeroju dob azonosan surlodo fekpofakkal jobban fekez, mert nagyobb a dob kozepetol (tehat a tengelytol) merve az erokar... Roll Eyes


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49584 Dátum: 2010 Október 18, 11:59:09 »

Nálunk 3500-ért mérik (hogy rohadjanak meg), onnan tudtam meg, hogy nem jó (szerencsére nem a vizsgán).
Mindkettő azonos évjáratú kocsiról való, csak nem váltott anyagminőséget a VW, de ki tudja... Délután kiderül minden. A kompúter nem hazudik, a többi csak szájkarate. :-)))
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 18, 12:18:25 írta stonemen »
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #49583 Dátum: 2010 Október 18, 11:43:28 »

A dudán belül?Elvileg mindegyiknek ott kellene nem?Majd kiderül.Legfeljebb mikor gyújtást adok,jelzi a dudám,mert folyamatosan működni fog. Grin
Egyszerű. Ha két vezeték megy rá nem kell szigetelni, mert a testet sarun keresztül kapja, ha egy, akkor testel a ház és a "+" vezérelt.

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49582 Dátum: 2010 Október 18, 11:07:58 »

Most nem ez a helyzet, most szeretnék a bal oldalra jó féket, ami nem üt.

Most, ha jó a fékdobod amit kaptál, akkor látni fogod a vizsgán az órák mit mutatnak. Akkor jó ha ( basznak a mutatók). Én el szoktam vinni vizsga elött fékhatásmérésre a kocsit. 1000 forintért megmérik. Persze, hogy nem szedik le a dobot a vizsgán, ők csak fékeznek, és ha az eltérés a két oldal között több mint 15%, akkor az nem jó. Ha jóindulatúak, akkor vasalják egy kicsit, hogy összekopjon, és újra mérnek. Ha a két fékdobod egyforma átmérőjű, akkor az eltérés is kisebb fékmérésnél. Azért elmondanám , hogy a két fékdob anyaga ha nem egyforma már lehet eltérés, de ezekbe ne menjünk most bele. Fontos viszont a kerekek guminyomása. Ezt te is meg tudod csinálni, hogy egyforma legyen.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #49581 Dátum: 2010 Október 18, 10:42:26 »

A dudán belül?Elvileg mindegyiknek ott kellene nem?Majd kiderül.Legfeljebb mikor gyújtást adok,jelzi a dudám,mert folyamatosan működni fog. Grin
Nekem is volt olyan dudám,amit felszereléskor el kellett szigetelni a kasznitól,hogy ne érintkezzen fémesen.(Lehet,hogy még most is ilyen van rajt).
De nálam gyújtás ráadásakor nem volt baj,hanem ha megnyomtam a dudát,kibaszott egy biztit.Elszigetelés után tökéletes lett.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49580 Dátum: 2010 Október 18, 10:31:00 »

Jellemzően belül vannak szigetelve, mint a 220-nál a kettős szigetelés.

A dudán belül?Elvileg mindegyiknek ott kellene nem?Majd kiderül.Legfeljebb mikor gyújtást adok,jelzi a dudám,mert folyamatosan működni fog. Grin

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49579 Dátum: 2010 Október 18, 10:27:18 »

Értem. Most ugye van 4 dobfék a kocsin. Hátul a mérések szerint meinden rendben volt, elöl ez az oldal kicsit kevesebbet fogott, de az eltérés még megengedett mértéken belül volt. A gond az volt, hogy ütött a dob.
Ha jól okoskodom: a mostani dob belső átmérője kisebb, mint amit levettem. Ha nem csak a fékpofák beállításán múlik, akkor logikusan ennek a dobnak többet kellele fognia, mint a nagyobb belső átmérőjű réginek. Lehet, hogy pont így leszünk egálban.
Ha felújítanék, akkor én is levenném mindkét dobot és felszabályoztatnám. Azon azért gondolkodnék, ha nagy lenne az eltérés a két dob között, akkor a kisebb belső átmérőjűt felmaratnám-e a másik szintjére, ha mondjuk van 1,5mm átmérő beli eltérés. Most nem ez a helyzet, most szeretnék a bal oldalra jó féket, ami nem üt.

Ha egyforma.
De azért ne mondd, hogy Te csak úgy felteszel egy dobot, aztán bízol benne, hogy pont jó lesz! Műszakin nem veszik le, őket roppantul nem érdekli, KDF is csak mint útmutatót írta... Szerintem. Wink
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #49578 Dátum: 2010 Október 18, 10:25:10 »

Jellemzően belül vannak szigetelve, mint a 220-nál a kettős szigetelés.

A duda ha fel van szerelve nem testel le a lököstartónál?Mert ha 12V megy rá,a másik vezeték meg a csúszógyűrűnél testel,akkor nem lehet fémhez fogatni.Jól tudom?Szoktak oda valami szigetelést rakni a felfogatásához?Hogy ne érintkezzen fém a fémmel a bódéhoz?
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49577 Dátum: 2010 Október 18, 10:24:51 »

Őszinte leszek, nem látom értelmét. Ha a fékhatás megegyezik és megfelelő értékű a 2 oldalon, akkor nekem tökmindegy, hogy az egyik dob belső átmérője 0,6mm-rel kisebb.

Szerintem hosszabb fékezésnél veszed észre a különbséget,mikor is az egyik oldalon gyengül a fékhatás.Bár műszakin is hosszan fékezik,hogy ezt ellenőrizzék.

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49576 Dátum: 2010 Október 18, 10:23:11 »

Szerintem a tartó lemez belül van elszigetelve, bár fene tudja, nekem volt olyan dudám, ami alá kellett egy szigetelés, de olyan is, amit csak felraktam, oszt' jó napot.
Nekem nem tipus azonos van,de a testet ha jól tudom megkapja a felfogatásnál,mert ezt a dudát raktam össze a játékhoz találkozóra Fonyódon. Undecided  Akkor majd letesztelem. Wink

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49575 Dátum: 2010 Október 18, 10:20:01 »

A duda ha fel van szerelve nem testel le a lököstartónál?Mert ha 12V megy rá,a másik vezeték meg a csúszógyűrűnél testel,akkor nem lehet fémhez fogatni.Jól tudom?Szoktak oda valami szigetelést rakni a felfogatásához?Hogy ne érintkezzen fém a fémmel a bódéhoz?
Szerintem a tartó lemez belül van elszigetelve, bár fene tudja, nekem volt olyan dudám, ami alá kellett egy szigetelés, de olyan is, amit csak felraktam, oszt' jó napot.

Bácsi Győző
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49574 Dátum: 2010 Október 18, 10:17:57 »

A duda ha fel van szerelve nem testel le a lököstartónál?Mert ha 12V megy rá,a másik vezeték meg a csúszógyűrűnél testel,akkor nem lehet fémhez fogatni.Jól tudom?Szoktak oda valami szigetelést rakni a felfogatásához?Hogy ne érintkezzen fém a fémmel a bódéhoz?

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49573 Dátum: 2010 Október 18, 10:17:51 »

Őszinte leszek, nem látom értelmét. Ha a fékhatás megegyezik és megfelelő értékű a 2 oldalon, akkor nekem tökmindegy, hogy az egyik dob belső átmérője 0,6mm-rel kisebb.

Ha egyforma.
De azért ne mondd, hogy Te csak úgy felteszel egy dobot, aztán bízol benne, hogy pont jó lesz! Műszakin nem veszik le, őket roppantul nem érdekli, KDF is csak mint útmutatót írta... Szerintem. Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49572 Dátum: 2010 Október 18, 10:05:53 »

Őszinte leszek, nem látom értelmét. Ha a fékhatás megegyezik és megfelelő értékű a 2 oldalon, akkor nekem tökmindegy, hogy az egyik dob belső átmérője 0,6mm-rel kisebb.

Te magad, mielőtt felteszed. Wink
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49571 Dátum: 2010 Október 18, 10:02:44 »

Aham. Műszaki vizsgán? Az út mellett a rendőr? Vagy ki a csuda?

Te magad, mielőtt felteszed. Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49570 Dátum: 2010 Október 18, 10:01:05 »

Aham. Műszaki vizsgán? Az út mellett a rendőr? Vagy ki a csuda?
Még pár kérdés: ki veszi le a dísztárcsát? Ő? ha megsérti a felnit, mert nincs dísztárcsa leszedője, akkor fizeti a fényezést? Vagy engem kötelez? Én nem tudom, hogy kell. Oké, leveszem a dísztárcsát. A dobot ki veszi le? A vizsgabiztos? Van ilyen kulcsa? Tudja, hogy balmenetes az egyik oldal? Felkészült a kontraanyás megoldásra? Ha ezekre mind igen a válasz, akkor már gondolom arra képes, hogy megfelelően húzza meg az anyát (ne lógjon és ne szoruljon).
Elnézést, ez nekem kicsit életszerűtlen. Ha bárki - aki ezt olvassa - látott már olyat vagy hallott olyanról, hogy a megfelelő fékhatás mérése után a vizsgán levették a dobot, szóljon.

Tolómérővel megmérik a dob belső átmérőjét.
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 18, 10:05:00 írta stonemen »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49569 Dátum: 2010 Október 18, 09:55:37 »

Ezt hogy ellenőrzik?

Tolómérővel megmérik a dob belső átmérőjét.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49568 Dátum: 2010 Október 18, 09:30:19 »

Ezt hogy ellenőrzik?

Stonemen minden esetben egyforma méretűnek (belső átmérő) kell lennie az egy tengelyen lévő fékdoboknak.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49567 Dátum: 2010 Október 18, 09:23:13 »

Stonemen minden esetben egyforma méretűnek (belső átmérő) kell lennie az egy tengelyen lévő fékdoboknak. Az nem lehet, hogy kaptál egy dobot és már teszed is fel. Ami üt azt le kell drehálni és hozzá a másikat is. 0,26 nem vészes bőven marad még rajta. A fékdob belsejében van egy szám az az alsó határérték.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49566 Dátum: 2010 Október 18, 08:58:45 »

Nos, igazuk volt a szakembereknek, üt a dob (sajnos elég nagy amplitúdóval +/- irányban, a legnagyobb eltérés 0,26mm).
Szereztem egy másik dobot, ez rendben van (a legnagyobb eltérés 0,05mm, a szaki szerint nem érdemes bántani). Kapott új szimmeringet, külső-belső csapágyat. Felteszem a dobot, délután megyek méretni.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49565 Dátum: 2010 Október 17, 21:19:25 »

Pára, víz?
Volt belőle éppen elég, Debrecen után két napig csak szellőztettem az utasteret, mert befele csak-csak, de kifelé semmi...!
Lehet, fékalaplapot cserélnem kéne, az állító lyuk kissé deformált..

Bácsi Győző
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #49564 Dátum: 2010 Október 17, 20:26:47 »

Csak első-második alkalommal csinálja, aztán mindkettőt csúszóra tudom fékezni, vagy ahogy a helyzet kívánja...
Mindenesetre hamarosan ránézek, köszi a választ!
Pára, víz?

Nem elérhető bszoki
Hozzászólások: 492


Szoki

« Hozzászólás #49563 Dátum: 2010 Október 17, 20:14:36 »

Hát kétnaponta legalább. Cheesy
Akkor lehet, hogy ez nem azaz eset. Cheesy

Saját felújítás képekben: http://picasaweb.google.com/szokimuhely
Saját felújításom blogban: http://szokibuszo.blogspot.hu/
1975 - VW T2b
1995 - MB W124
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49562 Dátum: 2010 Október 17, 20:09:11 »

Ennél nem lehet, hogy egyszerűbb?  Huh
Ha a felületét a korrózió egy kicsit megkezdi akkor befog egy-két fékezésnél és mikor felkopik / lekopik ez a réteg akkor utána fog szépen. (De én csak egy zöldfülű vagyok itten.) Astrám csinál ilyet a hátsó dobbal.
Milyen sűrűn használod az autót?
Hát kétnaponta legalább. Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető bszoki
Hozzászólások: 492


Szoki

« Hozzászólás #49561 Dátum: 2010 Október 17, 19:58:53 »

Csak első-második alkalommal csinálja, aztán mindkettőt csúszóra tudom fékezni, vagy ahogy a helyzet kívánja...
Mindenesetre hamarosan ránézek, köszi a választ!
Ennél nem lehet, hogy egyszerűbb?  Huh
Ha a felületét a korrózió egy kicsit megkezdi akkor befog egy-két fékezésnél és mikor felkopik / lekopik ez a réteg akkor utána fog szépen. (De én csak egy zöldfülű vagyok itten.) Astrám csinál ilyet a hátsó dobbal.
Milyen sűrűn használod az autót?

Saját felújítás képekben: http://picasaweb.google.com/szokimuhely
Saját felújításom blogban: http://szokibuszo.blogspot.hu/
1975 - VW T2b
1995 - MB W124
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49560 Dátum: 2010 Október 17, 19:58:17 »

Remélem, csak annyi lesz a hiba, hogy régi a gumi, egy csere nem okoz nagy gondot... Köszi!
Jó szívós csavarokat kell beletenni 10g-st. Ezek fogják a fedelet ami el is lehet rohadva. (erre készüljél fel)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49559 Dátum: 2010 Október 17, 19:47:09 »

Elkopott a gumipersely. Nekem egyszer eltörött kőrben a hegesztés a torziós lapon. Ha félig elrepedt neked, akkor lehet ez a hiba, vagy a gumi.
Remélem, csak annyi lesz a hiba, hogy régi a gumi, egy csere nem okoz nagy gondot... Köszi!

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49558 Dátum: 2010 Október 17, 19:45:26 »

Sok oka lehet. A kelleténél távolabb van a fékdobtól a fékpofa. Fékezéskor hirtelen nekivágódik és bekap a fék. Jönnek a végletek. Lehetséges, hogy a másik felén hatástalan a fék, így a másik felén érzed, hogy bekap, pedig csak az dolgozik. Levegős a másik fele ami nem kap be. Nem egyformák a fékbetétek anyagai a két oldalon. Olajos az az oldal ami nem kap be.
Csak első-második alkalommal csinálja, aztán mindkettőt csúszóra tudom fékezni, vagy ahogy a helyzet kívánja...
Mindenesetre hamarosan ránézek, köszi a választ!

Bácsi Győző
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49557 Dátum: 2010 Október 17, 19:44:43 »

Még egy kérdés:
hátsó torzió felől érdekes hangok jönnek hirtelen úthibáknál, és lóg a kocsi arra az oldalra, nem sokat, de láthatóan. Lengők jók.
Elkopott a gumipersely. Nekem egyszer eltörött kőrben a hegesztés a torziós lapon. Ha félig elrepedt neked, akkor lehet ez a hiba, vagy a gumi.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49556 Dátum: 2010 Október 17, 19:41:12 »

Ha már fék, mondja már meg valaki, mitől van, hogy az első két fékezésre az egyik első kerék beblokkol, aztán minden beáll a normális működésre?
Sok oka lehet. A kelleténél távolabb van a fékdobtól a fékpofa. Fékezéskor hirtelen nekivágódik és bekap a fék. Jönnek a végletek. Lehetséges, hogy a másik felén hatástalan a fék, így a másik felén érzed, hogy bekap, pedig csak az dolgozik. Levegős a másik fele ami nem kap be. Nem egyformák a fékbetétek anyagai a két oldalon. Olajos az az oldal ami nem kap be.
Oldalak: 1 ... 771 772 773 774 775 [776] 777 778 779 780 781 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.