www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 06, 23:40:11

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 770 771 772 773 774 [775] 776 777 778 779 780 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14916464 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #49651 Dátum: 2010 Október 19, 20:16:35 »

Te konkrét dolgokat kérdezel, aminek  a megválaszolásához figyelem, ismeret és gyakorlat kell. Itt meg elvi fingfűrészelés volt a fékekről.


Ezzel csak azt akartam mondani,hogy nekem alig szoktak segíteni,valamikor 1 nap alatt az írásom után talán ha 4-5 fórumtárs írt.De azok sem mindig és mindegyik nekem.Most meg tegnap délelőtt óta 2 oldal leforgott a fék miatt.Vagy nem jó időszakba fórumozok?

Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #49650 Dátum: 2010 Október 19, 20:14:31 »

Elvileg a gumit így fel kell nyomkodni a kasztni található peremre. A guminak a kialakítása olyan hogy felmegy rá. Máshogy nem nagyon lehet szerintem.

Köszönöm a gyors válaszod! A profilt gondolom ismered. Abban segíts még légyszi, hogy mivel nincs meg a régi, hogyan kell ennek illeszkednie a motor fele?
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #49649 Dátum: 2010 Október 19, 20:09:19 »

Szervwusztok!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek Roll Eyes
A motor és a kaszni közé, a gumi tömítést miként kell felrakni? Undecided Nem szeretném, hogy elszakadjon és a profil kialakításából nem jöttem rá, hogy hogyan kellene felrakni.

Válaszotok előre is köszönöm!

Üdvw: Bendzsi

Elvileg a gumit így fel kell nyomkodni a kasztni található peremre. A guminak a kialakítása olyan hogy felmegy rá. Máshogy nem nagyon lehet szerintem.

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #49648 Dátum: 2010 Október 19, 20:07:15 »

Szervwusztok!

Segítséget szeretnék kérni Tőletek Roll Eyes
A motor és a kaszni közé, a gumi tömítést miként kell felrakni? Undecided Nem szeretném, hogy elszakadjon és a profil kialakításából nem jöttem rá, hogy hogyan kellene felrakni.

Válaszotok előre is köszönöm!

Üdvw: Bendzsi
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #49647 Dátum: 2010 Október 19, 19:59:57 »

végül még egy kérdés.A szőnyeget a küszöbnél hogyan rakjam fel,ragasszam?Mert a perem alá csúsztatom a gumit,az oké.Új szőnyegből van az is,és merevebb mint a használt idomult filc.És középen a barlangnál?Ragasszam? Roll Eyes

Kérek mindenkit a továbbhaladásom végett aki tud adjon az alábbiakban tanácsot.Ha már a féket 3 oldalon elemeztétek Grin
úgy úgy küszöbön peremalá , többit tüzfalon doblemezen ragaszt .Ha el áll akkor a központi gerendára is ragaszd fel (ha gyáribuzivagy akkor a doblemezre szegelni is kell) Roll Eyes és ez nem volt vicc pusmogas

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #49646 Dátum: 2010 Október 19, 19:59:03 »


Ablakgumijaim vannak, de bontottak.
Úgy , hogy nem látod , nem szívesen ajánlom.
Nem biztos, hogy jó a méret, vagy bármi.
A motortérgumit meg vedd meg az újat nyugodtan. A bontottak már nem olyan rugalmasak. Töredeznek.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #49645 Dátum: 2010 Október 19, 19:58:21 »

A régi ablakgumit kell beraknom télre,mert senki nem ajánlott nekem eladót (feszítőset) Undecided




Ablakgumijaim vannak, de bontottak.
Úgy , hogy nem látod , nem szívesen ajánlom.
Nem biztos, hogy jó a méret, vagy bármi.
A motortérgumit meg vedd meg az újat nyugodtan. A bontottak már nem olyan rugalmasak. Töredeznek.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #49644 Dátum: 2010 Október 19, 19:53:00 »

  műanyag kaszni de itt az csak egy... Lips Sealed Grin
ez a lényeg  nem kell szigetelni nem rohad Kiss

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #49643 Dátum: 2010 Október 19, 19:48:00 »

végül még egy kérdés.A szőnyeget a küszöbnél hogyan rakjam fel,ragasszam?Mert a perem alá csúsztatom a gumit,az oké.Új szőnyegből van az is,és merevebb mint a használt idomult filc.És középen a barlangnál?Ragasszam? Roll Eyes


Holnap megnézem, de nem igazán ragasztottunk filcet.
Csak elöl a lábtérben.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49642 Dátum: 2010 Október 19, 19:42:52 »

A régi ablakgumit kell beraknom télre,mert senki nem ajánlott nekem eladót (feszítőset) Undecided
Gumi kell a motortér ajtóhoz csomagtérajtóhoz Valaki mondott Zsiguliét, (hova valót?Ajtóhoz?)

2600 forint a zsigulié. Nem olcsó, de ez is a nagykerben kerül ennyibe. Első ajtóé kell, és a végtelen hosszú, mert a gyári két darabból áll. Ezt a peremre rárakod és kész. Nem eredeti, de jobb, mert nem rohad, és tömít is.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49641 Dátum: 2010 Október 19, 19:28:29 »

1. az nem gond, ha nem vagy bejelentkezve (bar ha itt vagy mikor sokan masok is, akkor a folyamatos reagalasok miatt felporognek az esemenyek)
2. igen, szerintem eleg keves bogaras szerelt ma' szet annyira bogarat, mint mondjuk te ... :-) En biztos nem mernek nekiallni (nem azert, mert elrontanam, hanem mert ha elfogy a kedvem es a lelkesedesem, akkor biztos, hogy soha tobbet nem akarok vele foglalkozni, inkabb felgyujtom vagy Pityubaval szetflexeljuk ... Regebben meg megvolt a hev, de azota tanultam a "megleszcsinalva!" dolgokbol Cheesy).
3. igen, a kozos sorozes sok dolgot megold! :-)
Off

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #49640 Dátum: 2010 Október 19, 19:25:29 »

vagy azért nem írnak mert nem vagyok bejelentkezve,vagy nem ért hozzá,vagy mert még nem söröztem vele Wink
1. az nem gond, ha nem vagy bejelentkezve (bar ha itt vagy mikor sokan masok is, akkor a folyamatos reagalasok miatt felporognek az esemenyek)
2. igen, szerintem eleg keves bogaras szerelt ma' szet annyira bogarat, mint mondjuk te ... :-) En biztos nem mernek nekiallni (nem azert, mert elrontanam, hanem mert ha elfogy a kedvem es a lelkesedesem, akkor biztos, hogy soha tobbet nem akarok vele foglalkozni, inkabb felgyujtom vagy Pityubaval szetflexeljuk ... Regebben meg megvolt a hev, de azota tanultam a "megleszcsinalva!" dolgokbol Cheesy).
3. igen, a kozos sorozes sok dolgot megold! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #49639 Dátum: 2010 Október 19, 19:21:10 »

Aztán támadták is a hozzászólásaimat. Faszom kiváncsi erre. Old meg!
Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49638 Dátum: 2010 Október 19, 19:17:26 »

Aztán támadták is a hozzászólásaimat. Faszom kiváncsi erre. Old meg!
Ha megoldom,akkor szét esik. Grin

Ezzel csak azt akartam mondani,hogy nekem alig szoktak segíteni,valamikor 1 nap alatt az írásom után talán ha 4-5 fórumtárs írt.De azok sem mindig és mindegyik nekem.Most meg tegnap délelőtt óta 2 oldal leforgott a fék miatt.Vagy nem jó időszakba fórumozok?

Attól,hogy nem vagyok gép előtt még lehet ám írni.Ha meg fent vagyok,és nem tudok segíteni a másik kérdésében,inkább nem is írok.Hülyeséget nem akarok írni.De rajtam kívül olyan sok ember van,aki tapasztalt a dolgokban,ennek ellenére vagy azért nem írnak mert nem vagyok bejelentkezve,vagy nem ért hozzá,vagy mert még nem söröztem vele Wink

Jah! Ez általánosságban értettem,és nem személyedre szól,hanem az idézetedből

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #49637 Dátum: 2010 Október 19, 19:11:22 »

végül még egy kérdés.A szőnyeget a küszöbnél hogyan rakjam fel,ragasszam?Mert a perem alá csúsztatom a gumit,az oké.Új szőnyegből van az is,és merevebb mint a használt idomult filc.És középen a barlangnál?Ragasszam? Roll Eyes

Kérek mindenkit a továbbhaladásom végett aki tud adjon az alábbiakban tanácsot.Ha már a féket 3 oldalon elemeztétek Grin

Privi! Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49636 Dátum: 2010 Október 19, 18:43:10 »



Kérek mindenkit a továbbhaladásom végett aki tud adjon az alábbiakban tanácsot.Ha már a féket 3 oldalon elemeztétek Grin
Aztán támadták is a hozzászólásaimat. Faszom kiváncsi erre. Old meg!
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 19, 18:53:41 írta kdf 001 »
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49635 Dátum: 2010 Október 19, 18:19:25 »

végül még egy kérdés.A szőnyeget a küszöbnél hogyan rakjam fel,ragasszam?Mert a perem alá csúsztatom a gumit,az oké.Új szőnyegből van az is,és merevebb mint a használt idomult filc.És középen a barlangnál?Ragasszam? Roll Eyes

Kérek mindenkit a továbbhaladásom végett aki tud adjon az alábbiakban tanácsot.Ha már a féket 3 oldalon elemeztétek Grin

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49634 Dátum: 2010 Október 19, 18:16:12 »

A régi ablakgumit kell beraknom télre,mert senki nem ajánlott nekem eladót (feszítőset) Undecided
Gumi kell a motortér ajtóhoz csomagtérajtóhoz Valaki mondott Zsiguliét, (hova valót?Ajtóhoz?)
Indítani akartam ma,de odáig jutottam,hogy kattant,aztán ennyi.Önindító működött,mielőtt szétbontottam.Ma már nem szarakodtam vele,majd máskor.Mérek aksit

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49633 Dátum: 2010 Október 19, 18:12:33 »

Összegezve úgy állok a bogárkámmal,hogy áramkör rendben,működik minden,kivétel a következők. Roll Eyes

-Reflektorom nincs,pedig minden jó,elvileg a bekötés is,de nem is akar váltani. (Észrevételek a következők)

 Égők jók,Aksi jó,A testet a bajuszkapcsoló a kormánynál vezérli (ellenőriztem)
 A világítás kapcsolótól megkapja az áramot ( azt hiszem 56)
  másik 2 a tompított és a reflektor.
 És van még egy ami a test ( a bajuszkapcsoló vezérli)
 De még csak nem is kattan (próbál váltani)
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 19, 19:35:11 írta bruno »

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #49632 Dátum: 2010 Október 19, 17:53:57 »

Most többet írok,mert elmaradtam.
A duda működése stimmel nálam.De az én dudámon 1 saru van,és máshogy az elvek alapján nem tudom üzembe helyezni,csak ha szigetelve teszem fel.Csak azért nehéz,mert a csavar már testel.Vagy veszek egy dudát.De nem most. Grin
Csavarra műanyag alátét, műanyag cső. Vagy műanyag felfogató lemezke, vagy műanyag kaszni de itt az csak egy... Lips Sealed Grin

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49631 Dátum: 2010 Október 19, 17:51:06 »

Egyszerű. Ha két vezeték megy rá nem kell szigetelni, mert a testet sarun keresztül kapja, ha egy, akkor testel a ház és a "+" vezérelt.
Most többet írok,mert elmaradtam.
A duda működése stimmel nálam.De az én dudámon 1 saru van,és máshogy az elvek alapján nem tudom üzembe helyezni,csak ha szigetelve teszem fel.Csak azért nehéz,mert a csavar már testel.Vagy veszek egy dudát.De nem most. Grin

Nem elérhető zoejazz
Hozzászólások: 255


slooow rider.. 06-20/9704079

« Hozzászólás #49630 Dátum: 2010 Október 19, 17:34:04 »


van aki pedig genetikailag gépészmérnök

és van aki csak simán genetikus Smiley

automata öntözőrendszerek tervezése, kivitelezése, füvesítés, parkosítás
www.kvaderkft.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #49629 Dátum: 2010 Október 19, 15:19:21 »

jó, de ha gyakorlatilag új a fék és párszáz km alatt kiderül az egyik feléről hogy anyaghibás, akkor a másik jót is cseréled?

én is most cseréltettem a hátsó dobokat, munkahengereket, betéteket az odavezető fém csöveket újra. ha egy hónap múlva kiderül hogy az egyik dob mondjuk elrepedt, vagy ovális lett stb, nem hiszem hogy mindkét darabot ki akarnám cserélni..
a páros dolog nyilván nem az életciklusa 2%ánál értendő, hanem a végén, hogy "ezt cserélni kell, de a másik oldal elmegy még egy ezrest" típusú szerelői megnyilvánulásokra

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #49628 Dátum: 2010 Október 19, 08:06:24 »


Emellett beülnék a karmannba a vetart mellé, pedig állatorvos, de lelkiismeretesen rakta össze, mert az övé.

köszi. Be is fogsz!

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49627 Dátum: 2010 Október 19, 05:54:30 »

bocsánat ! nem akartam senkit megbántani, nekem ez a véleményem a fékpartyról  Roll Eyes

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49626 Dátum: 2010 Október 19, 04:52:11 »

Köszönöm mindenkinek a segítséget.
A hátsó nem üt, ezt a rögzítőfékkel kipróbáltuk.
Örülök, hogy vallási téma lett a dologból. A féknek az a lényege, hogy megfelelően működjön. Ha ezt fékpadon, 2 független helyen lemérik és jó, akkor mindegy, hogy a náncsi néni krétázta, vagy a pista bácsi, aki már 1000 kocsit rakott össze és egy kicsit rossz a szeme, meg a kedve is, mert épp tegnap hagyta el a felesége.
A kocsimat autószerelők rakták össze, akik évek óta ezt csinálják, sőt, elsőre olyanok is kasznizták (másodikra is). Mindenki visszaolvashat, mennyi hibát tártam fel a kormányműtől a fékig. Mindegyikbe bele lehet halni.
Emellett beülnék a karmannba a vetart mellé, pedig állatorvos, de lelkiismeretesen rakta össze, mert az övé.

Ez így igaz. Én sokat gondolkodtam mi lehet a hiba, de mivel egy kőrös a fék még az is lehet, hogy a hátsó dob üt. Ugyan úgy hat a pedálra. Azért sokan segítettek stonemennek. Én is próbáltam.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #49625 Dátum: 2010 Október 18, 23:38:48 »

Ez így igaz. Én sokat gondolkodtam mi lehet a hiba, de mivel egy kőrös a fék még az is lehet, hogy a hátsó dob üt. Ugyan úgy hat a pedálra. Azért sokan segítettek stonemennek. Én is próbáltam.
én már qrva régen voltam jelen műszakin, de emlékeim szerint vagy csak az első vagy csak a hátsó kerekek vannak a mérőpadon egyszerre

másodszor pedig Stone fórumtárs leírta, hogy hátul jó a fék

harmadszor Sebes-Kőrös (és az összes Körös), pósta, lakósság, egy kőrös fék



píszendjuniti Wink
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #49624 Dátum: 2010 Október 18, 23:09:15 »

én pedig azt gondolom,hogy vannak olyan fickók akik évekig ezt tanulták és utána évekig gyakorolták, sőt felelősséget is vállalnak a munkájukér és annak minőségéért, bíznak a szaktudásukban és a gyakorlatukban ....
Mondj egy ilyet a forumon! Grin


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #49623 Dátum: 2010 Október 18, 22:34:39 »


van aki pedig genetikailag gépészmérnök


az ér, ha valaki nem genetikailag, de gépészmérnök? ;-) az kicserélheti a fékbetétet? ;-)
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49622 Dátum: 2010 Október 18, 22:32:03 »

ok, a különböző anyagminőségben igazad van, én is ugyanazt a brembot venném (bár ha belegondolok lehet hogy ha a minőséggel van gond akkor már nem bíznék benne és mindkettőt valami megbízhatóra cserélném)
és a fék valóban nem játék, egyetértek. azt nem is akarom én szerelni, csinálja olyan aki ért hozzá és bízom benne
nekem speciel soha az eszembe nem jutna egy trepnin,a ház előtt, a fűben akár csak fékbetétet sem cserélni
van aki pedig genetikailag gépészmérnök és mindent maga meg tud csinálni, netes infókból és fórumos hszekből
én pedig azt gondolom,hogy vannak olyan fickók akik évekig ezt tanulták és utána évekig gyakorolták, sőt felelősséget is vállalnak a munkájukér és annak minőségéért, bíznak a szaktudásukban és a gyakorlatukban ....
a kipuffogót én is le tudom cserélni és az olajat is , de ez nálam más kategória !

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #49621 Dátum: 2010 Október 18, 22:25:14 »

az én életemben eddig nem fordult elő ilyesmi ! ha előfordult volna lehet,hogy mérlegelném stb.... a dolgot de eddig csak egyszerre csináltam bármi ilyesmi
akikkel kontaktban vagyok rendes normál autószerelőkkel azok is mind ezt mondják !
a fék nem játék , csak párban mókázunk vele !
soha olyan nincs,hogy csak egyik, csak másik oldal betétjét,dobját stb.. bármit cserélnénk !

biztosan lesz itt kurvaokos,kurvatapasztalt ősöreg szaki aki biztosan még mindig szilvalekvárral rakja fel a hengerfejet , de én speciel erre szarok , és annak van igaza aki azt írta,hogy lehet akár a dob, akár a betét anyagában különbség, és én arra a különbségre, sem a gyerekem, sem a feleségem , sem pedig a barátaim életét nem teszem fel !

most
lehet ütni és fikázni , meg beírni,hogy majd megpontozzuk,meg becsiszoljuk stb , de maradjunk annyiban, sokaknak ez nem ér annyit.....................

nekem ,biztosan nem !

hajrá fékreszelés .....
ok, a különböző anyagminőségben igazad van, én is ugyanazt a brembot venném (bár ha belegondolok lehet hogy ha a minőséggel van gond akkor már nem bíznék benne és mindkettőt valami megbízhatóra cserélném)
és a fék valóban nem játék, egyetértek. azt nem is akarom én szerelni, csinálja olyan aki ért hozzá és bízom benne
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #49620 Dátum: 2010 Október 18, 22:20:42 »

Már nagyon régen létezik motorizált változat Ivet esztergál iv -hez Cheesy
Ihun -e
http://www.fekero.hu/products/fekfelujber.pdf

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49619 Dátum: 2010 Október 18, 22:19:25 »

jó, de ha gyakorlatilag új a fék és párszáz km alatt kiderül az egyik feléről hogy anyaghibás, akkor a másik jót is cseréled?

én is most cseréltettem a hátsó dobokat, munkahengereket, betéteket az odavezető fém csöveket újra. ha egy hónap múlva kiderül hogy az egyik dob mondjuk elrepedt, vagy ovális lett stb, nem hiszem hogy mindkét darabot ki akarnám cserélni..
az én életemben eddig nem fordult elő ilyesmi ! ha előfordult volna lehet,hogy mérlegelném stb.... a dolgot de eddig csak egyszerre csináltam bármi ilyesmi
akikkel kontaktban vagyok rendes normál autószerelőkkel azok is mind ezt mondják !
a fék nem játék , csak párban mókázunk vele !
soha olyan nincs,hogy csak egyik, csak másik oldal betétjét,dobját stb.. bármit cserélnénk !

biztosan lesz itt kurvaokos,kurvatapasztalt ősöreg szaki aki biztosan még mindig szilvalekvárral rakja fel a hengerfejet , de én speciel erre szarok , és annak van igaza aki azt írta,hogy lehet akár a dob, akár a betét anyagában különbség, és én arra a különbségre, sem a gyerekem, sem a feleségem , sem pedig a barátaim életét nem teszem fel !

most
lehet ütni és fikázni , meg beírni,hogy majd megpontozzuk,meg becsiszoljuk stb , de maradjunk annyiban, sokaknak ez nem ér annyit.....................

nekem ,biztosan nem !

hajrá fékreszelés .....

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #49618 Dátum: 2010 Október 18, 22:10:00 »

én úgy tanultam és alkalmaztam az elmúlt 25 évben,hogy féket tengelyenként csak egyszerre ,legyen szó bármiről !  Roll Eyes
jó, de ha gyakorlatilag új a fék és párszáz km alatt kiderül az egyik feléről hogy anyaghibás, akkor a másik jót is cseréled?

én is most cseréltettem a hátsó dobokat, munkahengereket, betéteket az odavezető fém csöveket újra. ha egy hónap múlva kiderül hogy az egyik dob mondjuk elrepedt, vagy ovális lett stb, nem hiszem hogy mindkét darabot ki akarnám cserélni..
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #49617 Dátum: 2010 Október 18, 22:09:01 »


A dobféket nem lehet bevasalni, se előre sem hátra, tök független a fel vagy lefutástól. Be kell csiszolni, krétával jelölni, forgatni, csiszolni, jelölni, csiszolni, stb.
Már nagyon régen létezik motorizált változat Ivet esztergál iv -hez Cheesy

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49616 Dátum: 2010 Október 18, 22:06:04 »

Pedig ez pont nem butaság, főleg, ha hozzávesszük a Józsi előéletét.
Ugyanis pont a Zsukokon van duplex fék (elől) ahol igenis más a fékhatás előremeneten, mint hátramenetben ugyanis mind a két fékpofa "felfutóágon" áll a dobban. Igen két dugattyú van.
Szóval itt tolatva kisebb a fék megégetésének veszélye. Persze aki tolatva vasal féket, ahelyett, hogy kicsit óvatosabban kezelné a pedált az hülye, de az elv adott.
zsuknál baszdmeg !

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49615 Dátum: 2010 Október 18, 22:05:05 »

A vasalást hátramenetben kell végezni, ezt ugye nem sokan tudják. (csak mondom). Persze fékpadon is szokták, de ez ugye előre forgatja a kereket. Lehet előre menetben is, de vigyázni kell, hogy nehogy megégjen a betét, mert csökken a tapadása.
már bocsánat , de ez egy jó nagy baromság !

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49614 Dátum: 2010 Október 18, 22:00:15 »

Értem. Most ugye van 4 dobfék a kocsin. Hátul a mérések szerint meinden rendben volt, elöl ez az oldal kicsit kevesebbet fogott, de az eltérés még megengedett mértéken belül volt. A gond az volt, hogy ütött a dob.
Ha jól okoskodom: a mostani dob belső átmérője kisebb, mint amit levettem. Ha nem csak a fékpofák beállításán múlik, akkor logikusan ennek a dobnak többet kellele fognia, mint a nagyobb belső átmérőjű réginek. Lehet, hogy pont így leszünk egálban.
Ha felújítanék, akkor én is levenném mindkét dobot és felszabályoztatnám. Azon azért gondolkodnék, ha nagy lenne az eltérés a két dob között, akkor a kisebb belső átmérőjűt felmaratnám-e a másik szintjére, ha mondjuk van 1,5mm átmérő beli eltérés. Most nem ez a helyzet, most szeretnék a bal oldalra jó féket, ami nem üt.

én úgy tanultam és alkalmaztam az elmúlt 25 évben,hogy féket tengelyenként csak egyszerre ,legyen szó bármiről !  Roll Eyes

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #49613 Dátum: 2010 Október 18, 21:19:15 »

Be kell csiszolni, krétával jelölni, forgatni, csiszolni, jelölni, csiszolni, stb.
Koszonjuk! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49612 Dátum: 2010 Október 18, 21:18:27 »

forditva is igy van....
Elő nem fordulhat kishazánkban  Roll Eyes.Mondjuk aki akora barom hogy a fékkel és mások életével játszon az igazán megérdemli hogy ne legyen müszakija.

ja, a sok köcsög fék nélkül autókázik  Roll Eyes



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 770 771 772 773 774 [775] 776 777 778 779 780 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.241 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.