www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 23, 17:40:27

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1865 1866 1867 1868 1869 [1870] 1871 1872 1873 1874 1875 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13269960 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5838 Dátum: 2006 Augusztus 10, 12:38:57 »

Ez levegős boxer valami volt?


Na, ennyit tudsz.  Grin
Levegős boxer, hülye. V8-as szívó, 6000 köbcenti.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5837 Dátum: 2006 Augusztus 10, 12:37:06 »

Ez levegős boxer valami volt?


Tegnap vezettem egy olyan autót, amit 7000-ig lehetett forgatni és 2400-as fordulaton 182 km/h-val ment. Az M1-es felhajtó gyorsítósávjában 210 km/h-ra gyorsultunk és akkor húztam be a külső sávba a gépet.
75 kilométert autóztunk vele és erre rá lehett tenni 22 liter benzint.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #5836 Dátum: 2006 Augusztus 10, 12:36:22 »

Ha már gonoszkodunk, akkor a Weder karbi a Dart fajtából való?
Nehogy átgyere megverni!! :-)))))))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5835 Dátum: 2006 Augusztus 10, 12:35:48 »

írjál még!
életed története, iskolai kalandok, autós városi legendák.
Mesélj a városról, hófehér házakról, hidd el, hogy minden érdekel!



Tegnap vezettem egy olyan autót, amit 7000-ig lehetett forgatni és 2400-as fordulaton 182 km/h-val ment. Az M1-es felhajtó gyorsítósávjában 210 km/h-ra gyorsultunk és akkor húztam be a külső sávba a gépet.
75 kilométert autóztunk vele és erre rá lehett tenni 22 liter benzint.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5834 Dátum: 2006 Augusztus 10, 12:32:55 »

írjál még!
életed története, iskolai kalandok, autós városi legendák.
Mesélj a városról, hófehér házakról, hidd el, hogy minden érdekel!


Kussoljál vagy megkarcolom valamelyik szépen fényezett autódat!  Grin

Delhusa Gjoni

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #5833 Dátum: 2006 Augusztus 10, 12:09:50 »

Csak hogy az anyád-apád témáról elvigyem a szót  Wink, elmondom a terveimet.

Most ugye úgy néz ki a motorom, hogy van benne egy Scat C25-ös tengely, hozzá Scat Lightweight Lifters, azaz könnyített szelepemelők. A kompresszióviszony kb 8.8-9.0:1-hez és van rajta egy Thunderbird Single quite dob csőkígyóval.
A gyári karbi 127.5-ös főfúvókáit 135-ösre cseréltem, a 140-es levegő fúvókákat 150-esre (könyv ajánlás) de aztán vissza gyárira, mert nagyon bedúsult.
Gyújtásom egy hall jeladós régi Golf 1.6-os elektronikus, de az előgyújtás szabályozásom a 71 utáni dupla vákumdobos typ1 motoré.

A motor teljesen széria kinézetre.

Most jön a lényeg. Érkezik két Weder 40 DCNF karbim vele két szívócső és K&N szűrők, olyanok, amik beférnek a typ3 motorterébe és lecsukható a fedél. (Igen, igen, meleg levegőt fog szívni, de kitalálok valamit!) A kék gyújtótekercsem és a 009-es osztófej már otthon pislog, valamint veszek egy Pierburg vagy Facet benzinpumpát is és leveszem az AC-t.
Ekkor a motor eléggé lecsupaszodik, mert nem megy vákumcsó az osztófejhez, a typ3-as nagy légszűrője is eltűnik és a karburátorokat összekötő balansz-cső is lekerül. (Tényleg a IDA Webereket nem szokták összekötni???) Lekerül továbbá az AC és a cső sem úgy fog keresztülívelni a motorn.

A karterszellőzőt is kicserélem egy kisebbre (bogár csavaros olajbetöltője, aminek van karterszellőző kivezetése) eléggé letisztulnak a viszonyok.

Most rendelek a DCNF-ekhez teljes felújító készletet és tengely csapágyat, mert ugye ez csapágyazott, nem perselyes. Pontosan beállítom (semmi tapasztalatom nincs vele) és ősszel fékpadra megy a gép. Nagyon kíváncsi vagyok mit tud, reálisan szerintem 65-68 lóerő lesz.


A DCNF karburátorokat régi Ferrarikon és Maseratikon (Serak?) használták, jellemzője, hogy nagyon alacsony és szépen elfér a typ3 motorfedele alatt. Ritka karbi.


írjál még!
életed története, iskolai kalandok, autós városi legendák.
Mesélj a városról, hófehér házakról, hidd el, hogy minden érdekel!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5832 Dátum: 2006 Augusztus 10, 11:46:57 »

Csak hogy az anyád-apád témáról elvigyem a szót  Wink, elmondom a terveimet.

Most ugye úgy néz ki a motorom, hogy van benne egy Scat C25-ös tengely, hozzá Scat Lightweight Lifters, azaz könnyített szelepemelők. A kompresszióviszony kb 8.8-9.0:1-hez és van rajta egy Thunderbird Single quite dob csőkígyóval.
A gyári karbi 127.5-ös főfúvókáit 135-ösre cseréltem, a 140-es levegő fúvókákat 150-esre (könyv ajánlás) de aztán vissza gyárira, mert nagyon bedúsult.
Gyújtásom egy hall jeladós régi Golf 1.6-os elektronikus, de az előgyújtás szabályozásom a 71 utáni dupla vákumdobos typ1 motoré.

A motor teljesen széria kinézetre.

Most jön a lényeg. Érkezik két Weber 40 DCNF karbim vele két szívócső és K&N szűrők, olyanok, amik beférnek a typ3 motorterébe és lecsukható a fedél. (Igen, igen, meleg levegőt fog szívni, de kitalálok valamit!) A kék gyújtótekercsem és a 009-es osztófej már otthon pislog, valamint veszek egy Pierburg vagy Facet benzinpumpát is és leveszem az AC-t.
Ekkor a motor eléggé lecsupaszodik, mert nem megy vákumcső az osztófejhez, a typ3-as nagy légszűrője is eltűnik és a karburátorokat összekötő balansz-cső is lekerül. (Tényleg a IDA Webereket nem szokták összekötni???) Lekerül továbbá az AC és a cső sem úgy fog keresztülívelni a motorn.

A karterszellőzőt is kicserélem egy kisebbre (bogár csavaros olajbetöltője, aminek van karterszellőző kivezetése) eléggé letisztulnak a viszonyok.

Most rendelek a DCNF-ekhez teljes felújító készletet és tengely csapágyat, mert ugye ez csapágyazott, nem perselyes. Pontosan beállítom (semmi tapasztalatom nincs vele) és ősszel fékpadra megy a gép. Nagyon kíváncsi vagyok mit tud, reálisan szerintem 65-68 lóerő lesz.


A DCNF karburátorokat régi Ferrarikon és Maseratikon (Serak?) használták, jellemzője, hogy nagyon alacsony és szépen elfér a typ3 motorfedele alatt. Ritka karbi.
« Utoljára szerkesztve: 2006 Augusztus 10, 12:37:50 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #5831 Dátum: 2006 Augusztus 10, 00:22:23 »

apád mitt szól hozzá? Grin Evil
semmit, legalább edzésben lesz, mert leér a lába, de a keze jól ki van tekeredve és fárad is, ahogy távtart Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #5830 Dátum: 2006 Augusztus 09, 21:52:25 »

Csak a 11-et nyelő motoroknak nincs görbéje.  Grin

:-PPP
annak egyenese van



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Holló
« Hozzászólás #5829 Dátum: 2006 Augusztus 09, 21:29:57 »

na, betettem anyát távtartónak, tesztelni is fogom a kuplungot, álló helyzetben érezhetően jobb. eddig majdnem tövid volt tekerve aszárnyasanya és úgy is csomó holtjátéka volt a pedálnak
apád mitt szól hozzá? Grin Evil
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #5828 Dátum: 2006 Augusztus 09, 20:45:49 »

Nekem a dokába meg hosszabb volt fél centivel a zsír új bowden, két anya alá azt' kész. Nem kell kétségbe esni.(most még...) Evil

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #5827 Dátum: 2006 Augusztus 09, 19:57:18 »

Imádkozz (jó nem komolyan mondom  Grin ) hogy ne a kiemelő villa legyen törött.
szerintem nem az, mert apránként szaródott el, mindegy, ennyit megér, hogy megtudjam

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #5826 Dátum: 2006 Augusztus 09, 19:52:54 »

na, betettem anyát távtartónak, tesztelni is fogom a kuplungot, álló helyzetben érezhetően jobb. eddig majdnem tövid volt tekerve aszárnyasanya és úgy is csomó holtjátéka volt a pedálnak
Imádkozz (jó nem komolyan mondom  Grin ) hogy ne a kiemelő villa legyen törött.
1303LS
« Hozzászólás #5825 Dátum: 2006 Augusztus 09, 19:51:14 »

lehet, hogy az 1.6 motornak nincs is jelleggörbéje, azért nincs benne a könyben? :-))

Csak a 11-et nyelő motoroknak nincs görbéje.  Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #5824 Dátum: 2006 Augusztus 09, 19:50:53 »

na, betettem anyát távtartónak, tesztelni is fogom a kuplungot, álló helyzetben érezhetően jobb. eddig majdnem tövid volt tekerve aszárnyasanya és úgy is csomó holtjátéka volt a pedálnak

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #5823 Dátum: 2006 Augusztus 09, 19:48:30 »

Igaza volt NGA-nak (most is, a kurva életbe! Wink Grin) a könyv magyar kiadása 1983-as, a könyv pedig maga 1978-as..és igenis benne vannak a 1303 és 1302S modellek is, csak rosszul emlékeztem.
Egyébként 1600-asnak semmilyen motorjelleggörbéje nincs benne.

lehet, hogy az 1.6 motornak nincs is jelleggörbéje, azért nincs benne a könyben? :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5822 Dátum: 2006 Augusztus 09, 19:38:49 »

Majd megnézem. Szerintem öregebb, legfeljebb a magyar kiadás 78-as.  Csak a H kódú motor van benne, ráadásul a kapcsolási rajzok is öregek, nincs pl. generátoros benne.

Igaza volt NGA-nak (most is, a kurva életbe! Wink Grin) a könyv magyar kiadása 1983-as, a könyv pedig maga 1978-as..és igenis benne vannak a 1303 és 1302S modellek is, csak rosszul emlékeztem.
Egyébként 1600-asnak semmilyen motorjelleggörbéje nincs benne.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #5821 Dátum: 2006 Augusztus 09, 17:27:38 »

...hogyha vannak domborok is? Grin

a domborok jók! főleg, ha nem rajz.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Holló
« Hozzászólás #5820 Dátum: 2006 Augusztus 09, 17:02:57 »

a túrót! ezeket a diagramokat kell letörölni! kit érdekelnek a görbék egy koordináta rendszerben?
...hogyha vannak domborok is? Grin
Sompi
« Hozzászólás #5819 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:55:24 »

Lips Sealed
na azééé!  Cheesy Grin
1303LS
« Hozzászólás #5818 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:54:05 »

Azé van könyvikadásdátumvita, meeer neked keresünk 1.6-os görbét.  Tongue Tongue Tongue Grin
Lips Sealed
Sompi
« Hozzászólás #5817 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:51:53 »

Na mindegy majd holnap reggel felteszek egy kérdést, hogy:
" Nincs valakinek egy ynomaték diagrammja 1.6-os bogár motorról? "
Most nem, mert most könyvkiadásidátumvita van. Grin
Azé van könyvikadásdátumvita, meeer neked keresünk 1.6-os görbét.  Tongue Tongue Tongue Grin
1303LS
« Hozzászólás #5816 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:50:45 »

Na mindegy majd holnap reggel felteszek egy kérdést, hogy:
" Nincs valakinek egy ynomaték diagrammja 1.6-os bogár motorról? "
Most nem, mert most könyvkiadásidátumvita van. Grin
1303LS
« Hozzászólás #5815 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:48:31 »

kit érdekelnek a görbék egy koordináta rendszerben?

Főleg az eszembében.  Grin
Nem elérhető Petyó
Hozzászólások: 1020


1962

« Hozzászólás #5814 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:47:46 »

felteszem újra kérdésT!

mitől akad egy ponton gázpedál buszban...?

őőő... padlólemez?  Wink

Petyó
Sompi
« Hozzászólás #5813 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:38:31 »

Tudtommal a Jezewsky könyv 1978-as kiadás.
Az enyém 83-as kiadás.
mármint a én példányom. Hogy az eredeti lengyel mikori azt sehol nem találtam benne.  Huh
(monnyuk az alvázszámok 77-ig benne vannak, de ez valszeg itthoni szerkesztés.)
cool Sompi
igyexik az ember  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2006 Augusztus 09, 16:41:02 írta Sompi »
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5812 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:10:06 »

felteszem újra kérdésT!

mitől akad egy ponton gázpedál buszban...?

Biztos valami megakasztja, megszorítja, beszorítja vagy ilyesmi.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5811 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:09:09 »

Tudtommal a Jezewsky könyv 1978-as kiadás.

Majd megnézem. Szerintem öregebb, legfeljebb a magyar kiadás 78-as.  Csak a H kódú motor van benne, ráadásul a kapcsolási rajzok is öregek, nincs pl. generátoros benne.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #5810 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:08:42 »

felteszem újra kérdésT!

mitől akad egy ponton gázpedál buszban...?
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #5809 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:06:49 »

Tudtommal a Jezewsky könyv 1978-as kiadás.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #5808 Dátum: 2006 Augusztus 09, 16:03:35 »

cool Sompi 

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #5807 Dátum: 2006 Augusztus 09, 15:58:49 »

le kell törölni a KIZS töménytelen mennyiségű ekkora mell nincs is képeit Grin

a túrót! ezeket a diagramokat kell letörölni! kit érdekelnek a görbék egy koordináta rendszerben?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #5806 Dátum: 2006 Augusztus 09, 15:32:04 »

a jezewski-féle könyben még nemtuti, hogy benne van az 1.6

Nem lehet benne, bogárban csak később volt 1.6-os, mint az a könyv megjelent/íródott.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Sompi
« Hozzászólás #5805 Dátum: 2006 Augusztus 09, 15:09:31 »

a jezewski-féle könyben még nemtuti, hogy benne van az 1.6
a jezewsky-ben nem találtam 1.6-ot, csak azt amit a gumibá belinkelt.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #5804 Dátum: 2006 Augusztus 09, 14:55:15 »

Hol poszter ez.
Nézz át a lost/foundba 
hja, láttam, az is gáz...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Holló
« Hozzászólás #5803 Dátum: 2006 Augusztus 09, 14:47:53 »

elég lenne ezekről egy link is, fasznak kell ennyi poszter méretű kép? be fog telni ak orlátlan tárhely...
le kell törölni a KIZS töménytelen mennyiségű ekkora mell nincs is képeit Grin
1303LS
« Hozzászólás #5802 Dátum: 2006 Augusztus 09, 14:47:13 »

elég lenne ezekről egy link is, fasznak kell ennyi poszter méretű kép? be fog telni ak orlátlan tárhely...
Hol poszter ez.
Nézz át a lost/foundba 
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #5801 Dátum: 2006 Augusztus 09, 14:39:30 »

elég lenne ezekről egy link is, fasznak kell ennyi poszter méretű kép? be fog telni ak orlátlan tárhely...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #5800 Dátum: 2006 Augusztus 09, 14:30:45 »

a jezewski-féle könyben még nemtuti, hogy benne van az 1.6
Akkor máhonnan.
Eszembe jutott hogy az 1.5 nyomatékgörbéjét összevetném most az 1.6-éval.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #5799 Dátum: 2006 Augusztus 09, 14:26:53 »

Dejólenne még egy 1.6-os is.  Wink

a jezewski-féle könyben még nemtuti, hogy benne van az 1.6
Oldalak: 1 ... 1865 1866 1867 1868 1869 [1870] 1871 1872 1873 1874 1875 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.089 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.