www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 03, 15:45:10

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 579 580 581 582 583 [584] 585 586 587 588 589 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14845464 alkalommal)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #57291 Dátum: 2011 Október 03, 15:49:51 »

Nem vagyok vegyész, de szvsz a benzin sem egy egynemü stabil anyag, hanem különböző szénhidrogének relatíve instabil elegye. És ugye azt tudjuk, hogy párolog... tehát hosszabb idő alatt lehet, hogy bizonyos (könnyebb) komponensek eltünnek belőle. Remélem nem írtam túl nagy baromságot  Lips Sealed
szerintem nem baromság amit írtál, anno vettem egy bogit bontásra volt vagy 5 lityi benya benne, ami vagy 3 éve állt benne. Elég érdekes szaga volt , amikor beröffentettük vele olyan fehér büdös füstje volt hogy a szunyogok ledöglöttek tőlle Grin

Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #57290 Dátum: 2011 Október 03, 14:43:13 »

A Totalcar-on azt írta az Olajdoki (az te vagy Stunt?), hogy "A gázolaj eltarthatósága, a felhasznált adalékoktól és a tárolási hőmérséklettől függően, 6 hónap és 2 év között mozog. "
ez a benzin esetében is így van?
bár ha jól gondolom egy bogárnak aztán mindegy milyen öreg a benzin, ugye?

Nem vagyok vegyész, de szvsz a benzin sem egy egynemü stabil anyag, hanem különböző szénhidrogének relatíve instabil elegye. És ugye azt tudjuk, hogy párolog... tehát hosszabb idő alatt lehet, hogy bizonyos (könnyebb) komponensek eltünnek belőle. Remélem nem írtam túl nagy baromságot  Lips Sealed
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #57289 Dátum: 2011 Október 03, 14:16:45 »

Szerintem jó a válasz. A föld alatt, míg ki nem bányásztuk, évmilliókig elvolt. Szóval adalékolatlan gázolajat veszek befektetésként Smiley

A Totalcar-on azt írta az Olajdoki (az te vagy Stunt?), hogy "A gázolaj eltarthatósága, a felhasznált adalékoktól és a tárolási hőmérséklettől függően, 6 hónap és 2 év között mozog. "
ez a benzin esetében is így van?
bár ha jól gondolom egy bogárnak aztán mindegy milyen öreg a benzin, ugye?
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #57288 Dátum: 2011 Október 03, 13:48:18 »

A Totalcar-on azt írta az Olajdoki (az te vagy Stunt?), hogy "A gázolaj eltarthatósága, a felhasznált adalékoktól és a tárolási hőmérséklettől függően, 6 hónap és 2 év között mozog. "
ez a benzin esetében is így van?
bár ha jól gondolom egy bogárnak aztán mindegy milyen öreg a benzin, ugye?
Nem vagyok benne teljesen biztos, hogy jól gondolod. Megmondom miért. A bogaramban amikor megvettem volt vagy 10l piros(!) benzin (azaz régi ólmos) elraktam, hogy az majd jó lesz. Amikor elkészült a kocsi beleöntöttem, és azzal indítottam be, de nem volt alapjárat. Akkor azt hittem, hogy a karbi miatt. Utána még kevergettem 1/3-mad 2/3-mad arányban mostani benzinnel, de lusta voltam és elkerült a garázs végébe. Tavasszal rotáltam a kertet, és gondoltam hagy fogyjon, beleöntöm. Miután tisztán belekerült, először elkezdett fulladni ásás közben, utána már ha beindult, akkor sem lehetett gázt adni mert azonnal lefulladt a kapa. Régi benzin ki, új be és a probléma megszűnt. Az is igaz, hogy a tanksapka elveszett és min 3 évig tudott párologni a benzin. Ebből kiindulva szerintem nem mindegy milyen öreg az a nafta.  Wink

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #57287 Dátum: 2011 Október 03, 13:29:04 »

A Totalcar-on azt írta az Olajdoki (az te vagy Stunt?), hogy "A gázolaj eltarthatósága, a felhasznált adalékoktól és a tárolási hőmérséklettől függően, 6 hónap és 2 év között mozog. "
ez a benzin esetében is így van?
bár ha jól gondolom egy bogárnak aztán mindegy milyen öreg a benzin, ugye?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #57286 Dátum: 2011 Október 02, 15:30:56 »


« Utoljára szerkesztve: 2011 Október 02, 15:53:34 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #57285 Dátum: 2011 Október 02, 15:29:19 »

Mert most meg azért fogok lerobbanni, mert kifogy a benzinem :-)
Benzinkanna vagy muanyag flakon!
En is jartam mar hasonloan, azota van benzinkanna a kocsiban es tankolasnal mindig azt toltom meg eloszor, igy nem jarhatok hasonloan. ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #57284 Dátum: 2011 Október 02, 14:47:03 »

nincs túlbonyolítva
A gyári sem, csak abban perforált csövek vannak, nem ilyen piskóták, cserében az a furulyák előtt nem perforált. Egyszer találtam arról is képet. A fojtást meg a furulya adja úgyis...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #57283 Dátum: 2011 Október 02, 11:59:25 »

http://www.vwdcqinc.org.au/vwdcqimages/insideamuffler/insideamuffler.html


Kipufogó metszet, nem gyári, hanem Kadron gyártmány...

nincs túlbonyolítva



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #57282 Dátum: 2011 Október 02, 11:44:24 »

http://www.vwdcqinc.org.au/vwdcqimages/insideamuffler/insideamuffler.html


Kipufogó metszet, nem gyári, hanem Kadron gyártmány...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #57281 Dátum: 2011 Október 02, 09:10:31 »

Néha magas fordulaton....lámpánál elrúgva vagy körforgalomból kihúzatva....bevillan a töltés lámpa! Belső fesszabos, generátoros a bogaram....mi okozza? 500km alatt 3* csinálta eddig!
Abban is van szénkefe. Nem lehet esetleg?
Süni
« Hozzászólás #57280 Dátum: 2011 Október 02, 08:40:59 »

A bogarak egyik olyan különlegessége a levegős ablakmosó, mint a bokszerhang.
Csípőből kiölni belőle enyhénszólva....
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #57279 Dátum: 2011 Október 01, 23:06:55 »

Néha magas fordulaton....lámpánál elrúgva vagy körforgalomból kihúzatva....bevillan a töltés lámpa! Belső fesszabos, generátoros a bogaram....mi okozza? 500km alatt 3* csinálta eddig!
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #57278 Dátum: 2011 Október 01, 20:47:32 »

Annak 80 fok fölé nem nagyon szabad menni.


Értem,
Köszönöm a segítséget  Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #57277 Dátum: 2011 Október 01, 20:02:52 »

Igen, igazad van.
A blokkról van szó, konkrétan az a terület ahova az olajhűtő van felfogatva.
Köszi

Annak 80 fok fölé nem nagyon szabad menni.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #57276 Dátum: 2011 Október 01, 19:13:17 »

Ne haragudj, de ez egy buta kérdés.

Hol hevülhet fel? hengerfej? Alja, oldala?
Igen, igazad van.
A blokkról van szó, konkrétan az a terület ahova az olajhűtő van felfogatva.
Köszi
1303LS
« Hozzászólás #57275 Dátum: 2011 Október 01, 18:31:58 »

Aztán jöhet a subaru  motor.  Evil
A bogarak egyik olyan különlegessége a levegős ablakmosó, mint a bokszerhang.
Csípőből kiölni belőle enyhénszólva....
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #57274 Dátum: 2011 Október 01, 17:40:42 »

Normális esetben hány fokra hevülhet fel a blokk? (1.6, as41)
láttam olyat ami elolvadt .... tűzben  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #57273 Dátum: 2011 Október 01, 17:39:20 »

Normális esetben hány fokra hevülhet fel a blokk? (1.6, as41)

Ne haragudj, de ez egy buta kérdés.

Hol hevülhet fel? hengerfej? Alja, oldala?

Maga a blokk nagyjából annyira meleg, mint az olaj, tehát 80-100 fok között. Ha ráköpsz és sistereg, akkor baj van. Hengerfej 140-190 fok között, hengerek 110-180 fok között.

Szelep 700 fok.  Shocked

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #57272 Dátum: 2011 Október 01, 17:08:24 »

Szerintem kötés és relé kérdése csupán.
Aztán jöhet a subaru  motor.  Evil
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #57271 Dátum: 2011 Október 01, 16:26:51 »

Az a mikrokapcsoló szerintem a spricceléskori 3 törlés indítására (is) jó.
Szerintem kötés és relé kérdése csupán.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #57270 Dátum: 2011 Október 01, 16:25:57 »


Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
1303LS
« Hozzászólás #57269 Dátum: 2011 Október 01, 16:21:29 »


1303LS
« Hozzászólás #57268 Dátum: 2011 Október 01, 16:20:14 »

75 után volt elektromos. Az utángyártott bajuszkapcsoló, amit a boltban lehet kapni, tartalmazza mind a levegős szelepet, mind az elektromos mikrokapcsolót, tehát bármelyik rendszerhez köthető. Az elektromos csati tűinek száma nem mindegy, (min. 5) mert van, amelyik tudja a 3. állást is (ha kitöröd az ütközőjét), ami az intervallumos működtetést teszi lehetővé.
Az a mikrokapcsoló szerintem a spricceléskori 3 törlés indítására (is) jó.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #57267 Dátum: 2011 Október 01, 16:10:40 »

őőő, izé. zavart érzek az erőben.
a bajuszkapcsolós az nem levegős. a levegős meg nem bajuszkapcsolós.
legalábbis amiket én láttam.
még a zilben is egy buzi kis gomb volt a műszerfalon.
75 után volt elektromos. Az utángyártott bajuszkapcsoló, amit a boltban lehet kapni, tartalmazza mind a levegős szelepet, mind az elektromos mikrokapcsolót, tehát bármelyik rendszerhez köthető. Az elektromos csati tűinek száma nem mindegy, (min. 5) mert van, amelyik tudja a 3. állást is (ha kitöröd az ütközőjét), ami az intervallumos működtetést teszi lehetővé.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető TéZsé
Hozzászólások: 604


30/9549338

« Hozzászólás #57266 Dátum: 2011 Október 01, 14:05:23 »

Csak utánam most már!
Tézsét ajánlom.
Ha Spike vasából autót csinál, akkor tud valamit! Grin
Grin Kiss

1967. L620 beige (2009.12.17.-től újra forgalomban)
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #57265 Dátum: 2011 Október 01, 13:12:29 »

Normális esetben hány fokra hevülhet fel a blokk? (1.6, as41)
Nem elérhető Kiss Steve
Hozzászólások: 112


« Hozzászólás #57264 Dátum: 2011 Október 01, 12:29:18 »

köszi Peti a többi Privibe!
Nem elérhető Minx
Hozzászólások: 1155

« Hozzászólás #57263 Dátum: 2011 Október 01, 11:23:26 »

Amugy nem akarom gusztustalan elektromos tartályos ablmosószivattyúval csökkenteni az amugy is kicsi csomagtarót!
Ha mégis, akkor nekem megvan az előző bogaramból kivett elektromos mosócucc. Kicsi és nem annyira gusztustalan, szívesen odaadom.

2003 Mazda MX-5 Sportive
1995 Opel Astra F Caravan 1.4 SE
2009 Opel Astra G Caravan 1.4 Twinport
2019 Hyundai i20
1995 Honda CB750 Sevenfifty
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #57262 Dátum: 2011 Október 01, 08:33:12 »

Hátra meg subaru motort. 
Így van, hallom holnap te is betolsz egyet a typ3-ba.  Kiss
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #57261 Dátum: 2011 Október 01, 08:32:10 »

Pityubá köszi a tanácsot,de én a Zil-en nöttem fel amin lábmüködtetésü pumpa volt!Higgyétek el,hogy van a 78-as utsó szérián még.Amugy nem akarom gusztustalan elektromos tartályos ablmosószivattyúval csökkenteni az amugy is kicsi csomagtarót!Azért még várom a tanácsokat /Ratro-Maresz-stb/
Indexkart és ablakmosó kart is ki kell szedni (ugye alul a csatlakozót lehúztad róluk, mert különben a büdös életben nem fogja elengedni).
Ha kezedben a kar, akkor rá fogsz jönni, hogy a szelep tönkrement. Bontott nincs, javítani nem lehet, veszel újat. Pl: * Gabinál 17e-ért (marha lassan ér ide). Én is most csinálom...  Roll Eyes
Nem elérhető Kiss Steve
Hozzászólások: 112


« Hozzászólás #57260 Dátum: 2011 Október 01, 07:57:10 »

Pityubá köszi a tanácsot,de én a Zil-en nöttem fel amin lábmüködtetésü pumpa volt!Higgyétek el,hogy van a 78-as utsó szérián még.Amugy nem akarom gusztustalan elektromos tartályos ablmosószivattyúval csökkenteni az amugy is kicsi csomagtarót!Azért még várom a tanácsokat /Ratro-Maresz-stb/
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #57259 Dátum: 2011 Október 01, 07:03:31 »

Hátra meg subaru motort. 
golf motor is jó :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #57258 Dátum: 2011 Október 01, 06:54:10 »

Van, a 73-as bogaram bajuszkapcsolós és levegős.

Ki kell kötni lenn a tartálynál és helyére betenni egy villanymotoros univerzális ablakmosó tartályt.
Hátra meg subaru motort. 
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #57257 Dátum: 2011 Szeptember 30, 23:18:14 »

Van, a 73-as bogaram bajuszkapcsolós és levegős.

höhh, ezt majd egyszer megszemlélném.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #57256 Dátum: 2011 Szeptember 30, 23:14:07 »

őőő, izé. zavart érzek az erőben.
a bajuszkapcsolós az nem levegős. a levegős meg nem bajuszkapcsolós.
legalábbis amiket én láttam.
még a zilben is egy buzi kis gomb volt a műszerfalon.
Van, a 73-as bogaram bajuszkapcsolós és levegős.

Ki kell kötni lenn a tartálynál és helyére betenni egy villanymotoros univerzális ablakmosó tartályt.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #57255 Dátum: 2011 Szeptember 30, 22:29:51 »

hali mkinek! tanácsot szeretnk kérni a levegö müködtetésü,abl.mosókapcsoló/78-as gyártmányú bogár/leszeléséről.Neki álltam:1-kormánykerék le,2-irányjelz.bajuszkapcs le,3-alul 1Db-8-as inbuszcsavar ki.De semmi mozgás!Hogy jön ki a kormányszár?Mitöl kezdett csöpögni az ablakmosó a kormányszárnál?Csövezeték vagy kapcsoló vagy vmi gumitömités?Köszi

őőő, izé. zavart érzek az erőben.
a bajuszkapcsolós az nem levegős. a levegős meg nem bajuszkapcsolós.
legalábbis amiket én láttam.
még a zilben is egy buzi kis gomb volt a műszerfalon.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #57254 Dátum: 2011 Szeptember 30, 21:46:21 »

Valaki nem tudna egy BOGARAS, JÓ és nem utolsó sorban olcsó lakatost? Roll Eyes
Csak utánam most már!
Tézsét ajánlom.
Ha Spike vasából autót csinál, akkor tud valamit! Grin
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #57253 Dátum: 2011 Szeptember 30, 21:28:23 »

Gyári motor marad még egy darabig tutira. A gyorsulás annyira nem izgat, mindegy, hogy 31 vagy 35 másodperc alatt van százon. Ha nem eszik többet tőle, akkor azt elviselem.
Az ár egyelőre alku alatt van. A spanyol forgalmazó autóján voltak, alig volt használva, de a kocsi elkelt a felnik és a gumik nélkül, ezért most külön eladó.
szerintem vedd meg . nekem ez a felállás tettszik .
gumibogi sárgájának volt egyszer hasonló kiállása Smiley


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #57252 Dátum: 2011 Szeptember 30, 21:25:50 »

ezek feltételek együtt nem szoktak teljesülni

"Cégünk gyorsan, pontosan és olcsón dolgozik! Ön ezek közül kettőt válaszhat!"
 Evil Roll Eyes Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Oldalak: 1 ... 579 580 581 582 583 [584] 585 586 587 588 589 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.193 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.