www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 04, 21:23:31

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 392 393 394 395 396 [397] 398 399 400 401 402 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14869334 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64771 Dátum: 2012 December 16, 19:49:19 »

typ3 sárvédők milyen kéderrel vannak feltéve? elöl is van ? és a függőleges részeken is ? nincs valami letölthető cucc typ3-hoz? Undecided

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64770 Dátum: 2012 December 16, 17:49:30 »

Az miért van, hogy beakarok indítani egy motort a kocsin kívül, tekerem az önindítóval és a gyújtáselosztóban elég egy kábel?
Az amelyik a megszakítóról indul.
Kicseréltem, gondoltam biztos letestelt vagy valami, de újból elégett. Szikra pedig nincs.
Mindent úgy kötöttem be ahogy már többször is, amikor beakartam röffenteni egy motort.
Az az érdekes, hogy kb fél éve működött még ez a motor is.
Ötlet?

én meg azt gondolom hogy a trafó oldalán jól elbasztad a saruzást nem arra a pólusra kötötted ahonnan az alapjárati mágnestekercs és a szivató is kapja a delejt hanem rákötötted a megszakítóra  Undecided

Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #64769 Dátum: 2012 December 16, 15:30:28 »

Két vastag kábelnek mindenképp kell lenni a bekötésben.
Az egyik TEST közel az önindítóhoz.
A másik egy POZITÍv az önindítóra.

Ha ez megvan akkor úgy indítva, hogy az önindító két pólusát összeérinted valami szikrázást tűrő vasdarabbal, nam szabad elégnie semminek. Ha úgy indítasz, hogy valahonnan a behúzómágnesre adsz +12V-ot akkor azon a szálon elindulva kell keresned a bibit. Valószínűleg annak az árama megy kersztül a vékonyka kis vezetéken.
Egyszerűbb lenne, ha leírnád, hogy kötötted, de egyszerűbb ha betartod azt a szabályt, hogy a megfelelő áraerősséghez választod a megfelelő keresztmetszetű vezetéket, mindig keresve a legrövidebb utata az akkutól a felhasználás helyéig. Esetedben a behúzó kapcsolóáramát is a motoron kívülről, közvetlen az akkusaruról vidd, ha a szikráztatós indítást nem akarod.
Úgy kötöttem be, ahogy szoktam: pozitív az akksiról az önindítóra bikakábellel, test az a váltón van a gyári testkábellel. Meg még a trafó pozitív oldalára az akksiról.
Így működni szokott minden hiba nélkül.
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #64768 Dátum: 2012 December 16, 15:26:16 »

ha minden jól van bekötve, kapott az önindító és a motor is rendes vastagságú kábellel testet?
A váltóról megy a test az akksira. Ennyi elég szokott lenni  Undecided
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #64767 Dátum: 2012 December 16, 14:41:00 »

ha minden jól van bekötve, kapott az önindító és a motor is rendes vastagságú kábellel testet?
ja van még egy tippem:
lejött a trafóról a +12V és hozzáért valamihez (akár testhez) vagy eleve fordítva van rajta a két vezeték..

máshol a vezetékek közt nincs olvadásnyom?
1303LS
« Hozzászólás #64766 Dátum: 2012 December 16, 14:37:19 »

Az miért van, hogy beakarok indítani egy motort a kocsin kívül, tekerem az önindítóval és a gyújtáselosztóban elég egy kábel?
Az amelyik a megszakítóról indul.
Kicseréltem, gondoltam biztos letestelt vagy valami, de újból elégett. Szikra pedig nincs.
Mindent úgy kötöttem be ahogy már többször is, amikor beakartam röffenteni egy motort.
Az az érdekes, hogy kb fél éve működött még ez a motor is.
Ötlet?

Két vastag kábelnek mindenképp kell lenni a bekötésben.
Az egyik TEST közel az önindítóhoz.
A másik egy POZITÍv az önindítóra.

Ha ez megvan akkor úgy indítva, hogy az önindító két pólusát összeérinted valami szikrázást tűrő vasdarabbal, nam szabad elégnie semminek. Ha úgy indítasz, hogy valahonnan a behúzómágnesre adsz +12V-ot akkor azon a szálon elindulva kell keresned a bibit. Valószínűleg annak az árama megy kersztül a vékonyka kis vezetéken.
Egyszerűbb lenne, ha leírnád, hogy kötötted, de egyszerűbb ha betartod azt a szabályt, hogy a megfelelő áraerősséghez választod a megfelelő keresztmetszetű vezetéket, mindig keresve a legrövidebb utata az akkutól a felhasználás helyéig. Esetedben a behúzó kapcsolóáramát is a motoron kívülről, közvetlen az akkusaruról vidd, ha a szikráztatós indítást nem akarod.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #64765 Dátum: 2012 December 16, 14:33:06 »

Az miért van, hogy beakarok indítani egy motort a kocsin kívül, tekerem az önindítóval és a gyújtáselosztóban elég egy kábel?
Az amelyik a megszakítóról indul.
Kicseréltem, gondoltam biztos letestelt vagy valami, de újból elégett. Szikra pedig nincs.
Mindent úgy kötöttem be ahogy már többször is, amikor beakartam röffenteni egy motort.
Az az érdekes, hogy kb fél éve működött még ez a motor is.
Ötlet?

ha minden jól van bekötve, kapott az önindító és a motor is rendes vastagságú kábellel testet?
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #64764 Dátum: 2012 December 16, 14:27:16 »

Az miért van, hogy beakarok indítani egy motort a kocsin kívül, tekerem az önindítóval és a gyújtáselosztóban elég egy kábel?
Az amelyik a megszakítóról indul.
Kicseréltem, gondoltam biztos letestelt vagy valami, de újból elégett. Szikra pedig nincs.
Mindent úgy kötöttem be ahogy már többször is, amikor beakartam röffenteni egy motort.
Az az érdekes, hogy kb fél éve működött még ez a motor is.
Ötlet?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64763 Dátum: 2012 December 14, 23:42:26 »

A kompresszor hűtése végett!
Szerintem is.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64762 Dátum: 2012 December 14, 21:26:18 »

ez kompresszor, jó nagy kuladomb Undecided
igaz, írva is vagyon, hogy kompresszor.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #64761 Dátum: 2012 December 14, 19:32:32 »

A motorból csináltak egy kompresszort. Nem tudom mennyi levegőt tud termelni, meg milyen max nyomást tud elérni, de érdekes.
Hogy a dinamó minek van rajta az az abszolút kérdőjel.  Cheesy
A kompresszor hűtése végett!
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #64760 Dátum: 2012 December 14, 19:31:34 »

Hogy a dinamó minek van rajta az az abszolút kérdőjel.  Cheesy
Mert az egész egy házitakesz.Adott volt egy bogármotor amit felhasználtak,azon adott volt a dinamó,bár felesleges,őket nem zavarta ezért rajthagyták.Gondolom én. Roll Eyes Undecided

De az is lehet,hogy a bogármotor indításához szükséges akksit,visszatöltetik vele.
1303LS
« Hozzászólás #64759 Dátum: 2012 December 14, 19:24:54 »

És az mire jó? Forgatja a bogármotort, hogy töltsön a dinamó?  Cool
A motorból csináltak egy kompresszort. Nem tudom mennyi levegőt tud termelni, meg milyen max nyomást tud elérni, de érdekes.
Hogy a dinamó minek van rajta az az abszolút kérdőjel.  Cheesy
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64758 Dátum: 2012 December 14, 19:21:51 »

Inverz
És az mire jó? Forgatja a bogármotort, hogy töltsön a dinamó?  Cool

1303LS
« Hozzászólás #64757 Dátum: 2012 December 14, 19:20:10 »

mi az érdekes?
egy bogármotorhoz kapcsolt orosz generátor.
Inverz
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64756 Dátum: 2012 December 14, 19:17:35 »

mi az érdekes?
egy bogármotorhoz kapcsolt orosz generátor.
ez kompresszor, jó nagy kuladomb Undecided

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64755 Dátum: 2012 December 14, 19:09:53 »


mi az érdekes?
egy bogármotorhoz kapcsolt orosz generátor.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #64754 Dátum: 2012 December 14, 18:27:39 »

http://www.willhaben.at/iad/viewimage?adId=50241853#4

Tessenek nagyon figyelni!
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #64753 Dátum: 2012 December 13, 11:40:06 »

Nem annyira, mert nem ott méri az olaj hőfokát, ahol nagy tömegben van jelen.
A nívópálcás mérő - mérési szempontból - eggyel jobb.

Még egy pont, hogy ez már van  Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64752 Dátum: 2012 December 13, 11:35:11 »

Ez jó megoldásnak tűnik.

Nem annyira, mert nem ott méri az olaj hőfokát, ahol nagy tömegben van jelen.
A nívópálcás mérő - mérési szempontból - eggyel jobb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64751 Dátum: 2012 December 13, 10:52:50 »

Az óra VDO
a motor friss
de ...

 Huh
Igen, en is ugy vettem mar, hogy az ekszijtarcsa leforgacsolt belole egy kicsit, mert valoban kozel allt hozza es neha hozzaert. Mikor hozzam kerult en szinten meghajlitottam kicsit, mint typ117 es utana nem volt ilyen gondom.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #64750 Dátum: 2012 December 13, 10:46:37 »

az enyém is ilyen
nincs vele semmi gond. én úgy oldottam meg, hogy tőből elhajlítottam egy kicsit, hogy a teteje az olajbetöltő felé álljon. az oda érkező vezetékek pedig csak annyira hosszúak (és jobbról jönnek a kábelkötegből), hogy semmiképp se tudjon az egész az ékszíjhoz hozzáérni.

azt hiszem tudod tologatni kicsit a felfekvési pontot. nálam ahol véget ér a bumszli rész teteje azt állítottam a minimum olajszinthez és fölé bekarcoltam a maximumot

Ok, köszi!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #64749 Dátum: 2012 December 13, 10:43:21 »

Az óra VDO
a motor friss
de ...

 Huh
az enyém is ilyen
nincs vele semmi gond. én úgy oldottam meg, hogy tőből elhajlítottam egy kicsit, hogy a teteje az olajbetöltő felé álljon. az oda érkező vezetékek pedig csak annyira hosszúak (és jobbról jönnek a kábelkötegből), hogy semmiképp se tudjon az egész az ékszíjhoz hozzáérni.

azt hiszem tudod tologatni kicsit a felfekvési pontot. nálam ahol véget ér a bumszli rész teteje azt állítottam a minimum olajszinthez és fölé bekarcoltam a maximumot
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #64748 Dátum: 2012 December 13, 10:20:00 »


Ez jó megoldásnak tűnik.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #64747 Dátum: 2012 December 13, 10:18:59 »

én használtam teljesen jó volt vdo órához ... nagy kartergázos motornál nem a legjobb mert nem zár annyira sem mint a gyári

Az óra VDO
a motor friss
de ...

 Huh

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #64746 Dátum: 2012 December 13, 10:12:33 »

Az egyik regi kocsimban volt, szerettem.

Nem okozott problémát a hossza?

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64745 Dátum: 2012 December 13, 09:38:00 »

A gyári gomba helyére.
A másik kérdésedre a válasz: Oda megy a nyomás mérő gomba.
 
ezt hova dugod be?
jól sejtem, hogy ehhez meg kell fúrni a blokkot?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64744 Dátum: 2012 December 13, 09:25:36 »


ezt hova dugod be?
jól sejtem, hogy ehhez meg kell fúrni a blokkot?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Bugris
Hozzászólások: 383


« Hozzászólás #64743 Dátum: 2012 December 13, 08:20:52 »

Valaki használ ilyet?

en inkabb ezt hasznalnam:
 https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/2600/vdo-adapter-2601-hez

 https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/2601/vdo-olajhofok-jelado

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64742 Dátum: 2012 December 13, 08:18:50 »

Igazad van, ezt néztem be. Kérlek bocsáss meg, gyenge felfogású vagyok. 

semmi probléma már megszoktam hogy nekem nem hisz senki hiába van igazam Wink

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64741 Dátum: 2012 December 13, 08:17:01 »

Valaki használ ilyet?
én használtam teljesen jó volt vdo órához ... nagy kartergázos motornál nem a legjobb mert nem zár annyira sem mint a gyári

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64740 Dátum: 2012 December 13, 07:04:37 »

Valaki használ ilyet?
Az egyik regi kocsimban volt, szerettem.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64739 Dátum: 2012 December 13, 04:58:13 »

egyik ismerős tűzoltócsapat kapott egy szivattyút de nem tökéletes, van ötletetek?

"A szivattyút egy 4 hengeres  1200 cm3 benzines BOXER motor tekeri ami üzemi hőmérsékleten nem akar indulni. Ez még kurblis indítású most szerkesztem rá az önindítót."
Megszakító.

Bácsi Győző
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #64738 Dátum: 2012 December 12, 23:41:58 »

Valaki használ ilyet?

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #64737 Dátum: 2012 December 12, 21:21:39 »

Igazad van, ezt néztem be. Kérlek bocsáss meg, gyenge felfogású vagyok. 

B motorkódú motorhoz kellene karbi fúvókázás + előgyújtás adatai! Öcsémmel konzultálva az F motoromra költségkímélés címen 1.6 hengerek ugranak fel, a gyári hengerfejek kimarásával. Azt mondja, anno a B kódú motorok voltak ilyenek... Az eredetiségre szarok akkor, amikor az új 1.3 szett 100ezer körül lenne meg, az 1.6-ot meg megkapom annyiért, amennyiért itt árulják. A gépmunkát meg szinte anyagáron csinálja nagynéném férje.
« Utoljára szerkesztve: 2012 December 12, 21:25:47 írta gsattila »
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64736 Dátum: 2012 December 12, 19:57:30 »

A ködöt szurkálod, mert egy B-s motorról volt szó.

esetleg ha elolvasnád azt a hozzászólást is amit beidéztem akkor nem a szürke ködöt látnád szurkálni ,bár lehet akkor  sem értenéd ,azért próbáld meg hátha...  Kiss

Nem elérhető Kuszto
Hozzászólások: 1042


« Hozzászólás #64735 Dátum: 2012 December 12, 18:03:52 »

egyik ismerős tűzoltócsapat kapott egy szivattyút de nem tökéletes, van ötletetek?

"A szivattyút egy 4 hengeres  1200 cm3 benzines BOXER motor tekeri ami üzemi hőmérsékleten nem akar indulni. Ez még kurblis indítású most szerkesztem rá az önindítót."
« Utoljára szerkesztve: 2012 December 12, 18:36:16 írta Kuszto »



Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #64734 Dátum: 2012 December 11, 22:21:15 »

A ködöt szurkálod, mert egy B-s motorról volt szó.

szerintem ez a történet nem állja meg a helyét! mert a F-es blokkoknak nincs buszgerenda tartó öntésük ettől függetlenül F-es nagy olajfuratos blokkból lehet csinálni jó egyhatos motort csak célszerű ABsnek megfelelő méretű olajhűtőt meg szivattyút feltenni a 31es karbi a saját szimpla szívócsövével meg gecijólesz ( én még az első motorjaim között raktam ilyet össze akkor azt monta Stunt hogy jó lesz... na jó is lett azóta is megy...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64733 Dátum: 2012 December 11, 20:45:42 »

1967-70 között szerelt buszmotorok, tulajdonképpen F blokkra szimplaszívós hengerfejjel 1600-as hengerek. Én is tegnap tudtam meg öcsémtől, ő nézett utána. Szóval lesz egy kókányolt bogaram F blokkal, kb + 5-7 lóerővel.
szerintem ez a történet nem állja meg a helyét! mert a F-es blokkoknak nincs buszgerenda tartó öntésük ettől függetlenül F-es nagy olajfuratos blokkból lehet csinálni jó egyhatos motort csak célszerű ABsnek megfelelő méretű olajhűtőt meg szivattyút feltenni a 31es karbi a saját szimpla szívócsövével meg gecijólesz ( én még az első motorjaim között raktam ilyet össze akkor azt monta Stunt hogy jó lesz... na jó is lett azóta is megy...

Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #64732 Dátum: 2012 December 10, 23:20:58 »

én 8 évig használtam F blokkra épített 1.6 motort szimplaszívós fejekkel, 31 karbival, 025 gyújtással. Meggyesi Balázs csinálta 1998-ban (gépmunka, felújítás és átépítés). 70+ezer kilométert mentem azzal a motorral kifogástalanul. a kocsi (kék 1970-es) közben kirohadt alólam, és a motor átkerült egy sárga 1972-esbe kb. 5ezer kilométer erejéig, végül a szürke oválomba került (még 6ezer kilométerig). főtengely axiális hézaga nem nőtt 80+ezer km után, és tudomásom szerint még ma is szépen teszi a dolgát az oválban (bukarestből jön találkozóra ha kedve tartja). szóval hajrá, csak bátorítani tudlak  Wink
ja, az F blokkom száma asszem 208-al kezdődött - a lényeg, hogy nagy olajfuratos volt.
Oldalak: 1 ... 392 393 394 395 396 [397] 398 399 400 401 402 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.129 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.