www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 21:28:38

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 366 367 368 369 370 [371] 372 373 374 375 376 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 12931147 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #65777 Dátum: 2013 Február 05, 19:40:55 »

Célszerű hosszú csavarokkal felrakni a sárvédőt, és azzal együtt festeni a kocsit. Így nem esik le, nem sérül a sárvédő.
Igen, de sok fényező szereti (ha már lezsedhető a sárvédő) külön bakon fújni, mert úgy kényelmesebb.
Asszem gyöngyházfénynél tud egyes pigment meglepetést okozni, ha külön fújódik.
1303LS
« Hozzászólás #65776 Dátum: 2013 Február 05, 19:38:54 »

Akkor elmondom a tutit.
Nem azért kell oda bármi, mert kifolyik a zsír. Se nem azért, mert bemegy oda a festék.
Azért kell oda valami, hogy az ott megült port ne keverje ki a pisztoly onnan fújáskor.
Ezért szokták az összes nyílászárót meg liket lukat is papírral leragasztani.
Egyébként meg teljesen mindegy, hogy azokat a csavarhelyeket bedugjuk, vagy nem nem oszt nem szoroz. Bár ha lenne annyi pénzem egyszer az életben, hogy kidobnék belőle 500ezret fényezésre, akkor tutibiztos, hogy ideges lennék ha nem csavarnának bele minimum antimagnetikes titániumcsavart a fújás idejére.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65775 Dátum: 2013 Február 05, 19:37:30 »

Célszerű hosszú csavarokkal felrakni a sárvédőt, és azzal együtt festeni a kocsit. Így nem esik le, nem sérül a sárvédő.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65774 Dátum: 2013 Február 05, 19:31:33 »

Sztem legegyszerűbb ha a festés idejére csavar beleteker azt jólvan. Nem űrtechnika. Én anno mikor először fújtam a ogarat a kert végében nem is foglalkoztam vele, festés után a meneteket áthajtottam a menetvágóval de nem volt nagy ellenállás oszt csókolom.
Na itt a megoldás, Fa@ért bogarazik aki erre nem jön rá.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #65773 Dátum: 2013 Február 05, 19:27:48 »

Vagy kiveszi a beépített meneteket. Festés után meg visszateszi.
Sztem legegyszerűbb ha a festés idejére csavar beleteker azt jólvan. Nem űrtechnika. Én anno mikor először fújtam a ogarat a kert végében nem is foglalkoztam vele, festés után a meneteket áthajtottam a menetvágóval de nem volt nagy ellenállás oszt csókolom.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65772 Dátum: 2013 Február 05, 19:22:09 »

Esetleg ha olyan készséget tesz a likakba ami pont illik bele?  Wink
Vagy kiveszi a beépített meneteket. Festés után meg visszateszi.
1303LS
« Hozzászólás #65771 Dátum: 2013 Február 05, 19:19:51 »

Sodorsz papírból kis dugókat, és fújás előtt bedugaszolod a likakat.
Esetleg ha olyan készséget tesz a likakba ami pont illik bele?  Wink
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #65770 Dátum: 2013 Február 05, 19:13:13 »

Tényleg. mit csinálunk, ha azok a sárvédőcsavar menetek tele vannak zsírral? Hogy lehet azt fényezés előtt kipuceválni? gondolok arra, hogy tele megy gittporral, szétkenjük a zsírt a környékén stb...
Sodorsz papírból kis dugókat, és fújás előtt bedugaszolod a likakat.
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #65769 Dátum: 2013 Február 05, 09:19:46 »

De csinálhat ekkora eltérés elől! Bogaraknál jellemző, hogy ha elől rosszul áll az autó, akkor a hiba a hátsó torziónál keresendő. Sőt, hátul egy kis eltérés elől még nagyobb különbséget tud okozni. Ezt ültetett autóknál lehet jobban érzékelni. Gondold el, ha a bogár alja egy merev lemez aminek lenyomod mondjuk a bal hátsó sarkát, akkor a jobb első sarka fel fog emelkedni (Mivel a padló nem csavarodik). A hátul elhelyezkedő tömeg (a motor) még jobban kihozza ezt a jelenséget.



köszönöm! akkor a közeljövőben a korábban írt leírás alapján megnézzük a hátsó felét  Cheesy
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #65768 Dátum: 2013 Február 04, 22:51:34 »

Nem akarlak elszomorítani, de azért egy rozsdátlanítás-festés ráférne, most van annyira szétszedve, hogy meg tudod tisztességesen csinálni. A sárvédő felfogató anyák környéke - amennyiben így hagyod, pozdorjává rozsdásodnak átlag használat mellett 4-5 év alatt. Nem okoskodás, tapasztalat. Wink

Természetesen nem így megy fel. A belsejében is lesz még munka, meg az említett részeken is felcsiszol, savas alapozó , alapozó majd gestés.
Meg a küszönöket is a fűtéscsatornákkal egyetemben felületkezelem.

Több évre tervezem, ezért is jók mások tapasztalatai  Wink Wink

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65767 Dátum: 2013 Február 04, 22:50:23 »

Hogy festésnél ne folyjon ki azoxigén. az oldószertől. de lehet, hogy csak paranoiás vagyok.
milyen oldószertől?  ne aggódjál már, régen zsírral kenték be a lámpákat meg kilincseket sőt még a szélvédőt is ha nem akartak ragasztgatni Roll Eyes

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #65766 Dátum: 2013 Február 04, 22:34:04 »

féktisztító spré sűrített levegő , de a menetből mért akarnád kiszedni?
Na ja... sőt, hogy ne kelljen a festéket aztán kihajtani onnan, én le is kenném a meneteket zsírral, vagy hagynám a francba, és a festék nem tapad meg fújáskor. Aztán összerakásnál zsír, és összerakás után viszont a javítófestékből lekenném (alapos lemosás után) a csavarmenetek kilátszó részét.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65765 Dátum: 2013 Február 04, 22:33:07 »

féktisztító spré sűrített levegő , de a menetből mért akarnád kiszedni?
Hogy festésnél ne folyjon ki azoxigén. az oldószertől. de lehet, hogy csak paranoiás vagyok.

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65764 Dátum: 2013 Február 04, 22:31:09 »

De a menetből? kisecset?
féktisztító spré sűrített levegő , de a menetből mért akarnád kiszedni?

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65763 Dátum: 2013 Február 04, 22:29:09 »

Nitrós Lakkbenzines lemosás.
De a menetből? kisecset?

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #65762 Dátum: 2013 Február 04, 22:01:36 »

Tényleg. mit csinálunk, ha azok a sárvédőcsavar menetek tele vannak zsírral? Hogy lehet azt fényezés előtt kipuceválni? gondolok arra, hogy tele megy gittporral, szétkenjük a zsírt a környékén stb...
Nitrós Lakkbenzines lemosás.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65761 Dátum: 2013 Február 04, 21:58:21 »

Nem akarlak elszomorítani, de azért egy rozsdátlanítás-festés ráférne, most van annyira szétszedve, hogy meg tudod tisztességesen csinálni. A sárvédő felfogató anyák környéke - amennyiben így hagyod, pozdorjává rozsdásodnak átlag használat mellett 4-5 év alatt. Nem okoskodás, tapasztalat. Wink
Tényleg. mit csinálunk, ha azok a sárvédőcsavar menetek tele vannak zsírral? Hogy lehet azt fényezés előtt kipuceválni? gondolok arra, hogy tele megy gittporral, szétkenjük a zsírt a környékén stb...

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #65760 Dátum: 2013 Február 04, 21:55:30 »

Ezek a levedlett karosszériának a részei. Az alváz kicsit jobb állapotban van.
Napoleonnál lesz egy kis foltozás, illetve a padlólemezek cseréje, avagy az oldalcsík cseréje. Majd meglátom.
A többi elég jó állapotú.

A karosszéria meg már kilakatolva jón rá, és fényezve.
Nem akarlak elszomorítani, de azért egy rozsdátlanítás-festés ráférne, most van annyira szétszedve, hogy meg tudod tisztességesen csinálni. A sárvédő felfogató anyák környéke - amennyiben így hagyod, pozdorjává rozsdásodnak átlag használat mellett 4-5 év alatt. Nem okoskodás, tapasztalat. Wink

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #65759 Dátum: 2013 Február 04, 21:51:07 »

Valszeg megoldódik, találtam King Tony-t. Holnap kiderül, hogy van-e nekik.
pl.:
http://beta-szerszam.hu/spd/beta_1494xzn/Beta_1494XZN_olajleereszto_dugokulcs_betet_XZN_csa
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #65758 Dátum: 2013 Február 04, 21:48:47 »

Valszeg megoldódik, találtam King Tony-t. Holnap kiderül, hogy van-e nekik.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65757 Dátum: 2013 Február 04, 21:39:04 »

Tehát vegyek egy nagyonkínai torxot, meg valami penge fúrószárat?
én megnézem pitybát ahogy kifúrja  Jezusom ...

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29077


Road Force One

« Hozzászólás #65756 Dátum: 2013 Február 04, 21:35:24 »


Ezt talán XZN -nek hívják

A kép címe is mintha ez lenne... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65755 Dátum: 2013 Február 04, 21:34:35 »

A torx az csak hatágú (meg abban lehet kapni lukasat is elég sok helyen).
Ezt talán XZN -nek hívják

parasztországban (pl. nálunk) sűrű torxnak hívják. :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14975

« Hozzászólás #65754 Dátum: 2013 Február 04, 21:28:39 »

Ilyet hol lehet venni?
Itt kérdezd: http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=100&t=9141630&na_order=
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #65753 Dátum: 2013 Február 04, 21:25:02 »

Tehát vegyek egy nagyonkínai torxot, meg valami penge fúrószárat?
A torx az csak hatágú (meg abban lehet kapni lukasat is elég sok helyen).
Ezt talán XZN -nek hívják
« Utoljára szerkesztve: 2013 Február 04, 21:29:59 írta szódásbácsi »
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65752 Dátum: 2013 Február 04, 21:17:58 »

Tehát vegyek egy nagyonkínai torxot, meg valami penge fúrószárat?
a nagyonkínai torxhoz nem kell penge fúrószár :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #65751 Dátum: 2013 Február 04, 21:13:36 »

sima sűrű torx.
oszt fúrsz a közepébe egy lyukat.
Tehát vegyek egy nagyonkínai torxot, meg valami penge fúrószárat?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65750 Dátum: 2013 Február 04, 21:12:41 »


sima sűrű torx.
oszt fúrsz a közepébe egy lyukat.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #65749 Dátum: 2013 Február 04, 21:11:07 »

Szerszámboltban biztos rendelhető, de hova kell ilyen?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65748 Dátum: 2013 Február 04, 21:06:22 »

Ilyet hol lehet venni?
Szerszámboltban biztos rendelhető, de hova kell ilyen?

Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #65747 Dátum: 2013 Február 04, 21:04:53 »

Ilyet hol lehet venni?

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65746 Dátum: 2013 Február 04, 21:04:08 »

B1L 1400 kcal 2 dl/óra fogyasztással.
Barkas 3000 kcal 5 dl/ó.
Köszi. Ez nem is rossz.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65745 Dátum: 2013 Február 04, 21:00:26 »

Nem tudom, hogy jól értelmezem-e a képet, de fém karika a szimplaszívós szívócsövek alá kellhet, olajnyomás szabályzó szelep csavarja alá, illetve olajleeresztő csavar alá. A gumi henger pedig szerintem olajhűtőé (Többféle olajhűtő van többféle tömítéssel: Van a lépcsős, de van sima henger is)

Van itthon egy fél (negyed) tőmítés készletem, sajnos nem derül ki,hogy milyen, mert a zacskókon nincs semmi felirat, valószínű, hogy dobozos volt.

A kérdésem az, hogy a 3 fém karika hova megy, ill. a négy kisebbik piros gumi henger? (Nem olajhűtő)
Nem kell megijedni, még nem tartok sehol a motorral, meg holnap jön a reinz,  csak most hirtelen nem ugrik be, hogy ezek hova mennek.  Roll Eyes

<beszúrt kép törölve>

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #65744 Dátum: 2013 Február 04, 20:55:37 »

De csinálhat ekkora eltérés elől! Bogaraknál jellemző, hogy ha elől rosszul áll az autó, akkor a hiba a hátsó torziónál keresendő. Sőt, hátul egy kis eltérés elől még nagyobb különbséget tud okozni. Ezt ültetett autóknál lehet jobban érzékelni. Gondold el, ha a bogár alja egy merev lemez aminek lenyomod mondjuk a bal hátsó sarkát, akkor a jobb első sarka fel fog emelkedni (Mivel a padló nem csavarodik). A hátul elhelyezkedő tömeg (a motor) még jobban kihozza ezt a jelenséget.

a hátsó torzió nem egyforma, a bal lejebb van kb 1.5-2 cm-t. de az nem csinálhat előre ekkora eltérést..

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65743 Dátum: 2013 Február 04, 20:52:57 »

Mexikói és német első sárvédőn van-e különbség az indexlyukakon kívül? Alak, felfogatási pontok?
nincs.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14975

« Hozzászólás #65742 Dátum: 2013 Február 04, 20:42:10 »

Mennyi egy ilyen fűtésnek a teljesítménye? Ki tudja? W-ban.
B1L 1400 kcal 2 dl/óra fogyasztással.
Barkas 3000 kcal 5 dl/ó.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65741 Dátum: 2013 Február 04, 20:32:10 »

Mexikói és német első sárvédőn van-e különbség az indexlyukakon kívül? Alak, felfogatási pontok?

Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #65740 Dátum: 2013 Február 04, 19:12:00 »

a kulonbseg adodhat tobb dologbol.. pl nem egyforma sarvedok. akar karambolos javitas miatt. vagy nem egyforma et-ju felnik. en osszel vettem eszre hogy a teli garnituram 3 eltero et-ju felnin van sajnos. eddig nem tunt fel..

karambolos javítás csak nem.. a hátsó torzió nem egyforma, a bal lejebb van kb 1.5-2 cm-t. de az nem csinálhat előre ekkora eltérést..az első torzió meg nem lehet különböző nem? ott két rugóköteg van alul felül a hídban
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18489


1969

« Hozzászólás #65739 Dátum: 2013 Február 04, 18:59:00 »

a kulonbseg adodhat tobb dologbol.. pl nem egyforma sarvedok. akar karambolos javitas miatt. vagy nem egyforma et-ju felnik. en osszel vettem eszre hogy a teli garnituram 3 eltero et-ju felnin van sajnos. eddig nem tunt fel..
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65738 Dátum: 2013 Február 04, 18:55:42 »

Az mitől lehet, hogy a bogár eleje bal oldalon a sárvédő széle és a kerék között kb 1 centi hely van, a balon meg legalább 4? Puma híd van alatta, de a két első lengéscsillapítóm az kuka... lehet az a hiba?
Lehet, hogy rosszul tudom, de a lengéscsilla nem tartja a futóművet, hacsak nincs beragadva.
Hátsó torzió egyforma? És az első?

Oldalak: 1 ... 366 367 368 369 370 [371] 372 373 374 375 376 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 5.776 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.