www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 31, 16:31:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 [317] 318 319 320 321 322 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14795512 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67971 Dátum: 2013 Július 24, 20:57:53 »

Én letöltöttem, de nem állt össze a végén sehogy, nem tudtam megnyitni.
Egy csomó könyvtárban lévő olyan file-t töltött le, ami nem volt megnyitható, de engem is érdekelne, hogy hogyan működik.
A rar-on belül van egy ISO fájl. Az megnyitod Alcohol120%-kal, vagy Daemon Tools-szal és fut, mint egy cd Vagy kiírod lemezre.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67970 Dátum: 2013 Július 24, 20:54:39 »

Letöltötte valaki? Nekem túl nagy.


Én letöltöttem, de nem állt össze a végén sehogy, nem tudtam megnyitni.
Egy csomó könyvtárban lévő olyan file-t töltött le, ami nem volt megnyitható, de engem is érdekelne, hogy hogyan működik.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #67969 Dátum: 2013 Július 24, 20:16:05 »

Letöltötte valaki? Nekem túl nagy.

Könyv címe: Minden Ami Tuning
 Kiadás dátuma: 2004
http://bitshare.com/files/y9sayxep/tuning.rar.html
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67968 Dátum: 2013 Július 24, 19:59:26 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Enyém ilyen volt.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #67967 Dátum: 2013 Július 24, 19:47:40 »

Szivesen elrángatnék egy ilyent a buszommal! Cheesy

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #67966 Dátum: 2013 Július 24, 13:06:08 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Sokféle van.
Így most a képeken nem látok olyat amilyen az enyém.
Az enyém egy köztes féle, azt mondanám rá, hogy elég erős, stabil.
Keresztbe a lököstartók között van egy erős vas és megy előre két vastag cső ami 2-2 U bilinccsel van rögzítve a torziórúdhoz és a Ynyúlványhoz. Itt értelemszerűen az U bilncsek 90'-al el vannak egymáshoz képest fordítva, így az is elég stabil fogást ad.
Ami csak a lököstartóhoz rögzül az -így 40éves autókkal gondolkodva- abszolut elvetendő.
Ilyen van a lenti képeken jópár.
https://www.google.hu/search?q=kafer+anhaengerkupplung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=mrPvUeizNKWH4gTJ5ICQCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1404&bih=854#imgdii=_
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #67965 Dátum: 2013 Július 24, 12:27:20 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Megyó tud eladót
azt hiszem a hátsó lökőstartóra, meg az alváz végénél a torzió házra kell rögzíteni
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67964 Dátum: 2013 Július 24, 12:18:23 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67963 Dátum: 2013 Július 24, 11:16:59 »


Könyv címe: Minden Ami Tuning
 Kiadás dátuma: 2004

 A könyv Illusztrációjaként 440db, 300 illetve 680px szélesre méretezett kép szolgál, 22,5MB terjedelemben.

Alapfogalmak - mi is a "Tuning"?
 A szó eredeti jelentése: "hangolás"
 Finomhangolás, hatásfoknövelés, gyári megoldások "kiigazítása"
 Miért lehetséges további teljesítménynövelés, mik rejlenek egy motorban?
 Komolyabb módosítások: Mik a határok? Mik a felmerülő költségek?
 A Tuning mely ágával foglalkozik ez a CD?

 Mielőtt nekikezdünk
 Miről mondunk le? Elsősorban autónk jóindulatáról!
 A megfelelő tuning-alap kiválasztása. Melyek a szempontok?
 Néhány jól tuningolható autó, melyhez Mo.-n is elérhetőek a kellékek
 A tuning-alap általános műszaki követelményei
 Mi a célunk? Mire fogjuk használni az autót?
 Mire és hogyan ne használjuk az autót?
 Kihez forduljunk?
 Mivel kezdjük?
 Költségek beosztása

 Utcai autók: kompromisszumok
 Mennyiben befolyásolják autónk eladási értékét a módosításaink?
 Mennyire nehéz ezt az értéket eladáskor visszakapni?
 Milyen munkát igényel az esetleges visszaalakítás?
 További meggondolni valók?
 A közúti használat kompromisszumai
 Közúti ellenőrzés
 Műszaki vizsga
 Zöldkártya
 Eredetvizsgálat
 Kik lesznek az utasaink (gyerekek is)? Kik fogják vezetni az autót?
 Egy gyakori kérdés: a fogyasztás
 Vezethetőség, kényelem, zajszint

 A motor tuningja, teljesítménynövelése - bevezető
Bevezetés
 Tévhitek
 "A tuningolt motor sokat fogyaszt" (nem)
 "A tuningolt motor élettartama drasztikusan csökken" (nem)
 "Csak 'rárakom' ezt vagy azt, és máris jobban megy" (nem)

 Motorcsere típusidegen motorra
 Miért érdemes?
 Mik a lehetőségek?
 Hogyan válasszunk donort?
 Mik szükségesek?
 Mik az áthidalandó problémák, mi a csere menete?
 A motor tömege (súlya)
 Motor+váltó összeillesztése már az autón kívül
 A motor mérete
 A motor rögzítése
 Kuplung-kinyomó szerkezet
 Kipufogó
 Turbó, kompresszor, stb. (elhelyezése)
 Hűtő
Elektromos rendszer
 Üzemanyagrendszer
 A kihajtás többi eleme
 A hivatalos oldal...

 A motor optimalizálása: hatásfoknövelés = fogyasztáscsökkentés!
 Könnyítések a motoron belül
 Lendkerék-könnyítés
 Kiegyensúlyozás: statikus és dinamikus egyensúly
 Polírozás
 A szívósor illesztése
 Kipufogótuning
 Miből is áll a kipufogórendszer?
 Kipufogó gyűjtőcső = leömlő
Katalizátor
 Dobok
 Csövek
 Saválló rendszer
 A teljes rendszer fojtása: az átmérővel ne essünk végletekbe!
 Összegzés

 "No replacement for displacement", vagyis legjobb Tuning a 'köbcenti tuning'
 A jól ismert "felfúrás" - de mit is jelent ez?
 A löket növelése
 Motorcsere
 Összefoglalva...

 A hengerfej átalakításai
 Szívó- és kipufogócsatornák tágítása, polírozása. Szelepvezetők.
 Égéstér
 Szelepek
 Nagyszelepes hengerfej - de mit is jelent ez?

 Kompressziónövelés
 Kompressziónövelés. Mit jelent és hogyan számoljuk elméletben?
 Miért szükséges a növelés?
 Mik a módjai?
 Mik a hatásai?

 Az olajzás kérdései
 Milyen olajat használjak?
 Az olajszűrő megválasztása
 Maga az olajcsere
 Milyen olajnyomásra van szükség, mi legyen az olajpumpával?
 Speciális olajteknők
 Olajhűtők
 Olajnyomásmérés
 Kartervédő

Vezérlés: vezérműtengelyek, ECU-k
 Bevezetés
 Mit jelentenek a vezérműtengelyek paraméterei?
 Mik az új tengely hatásai?
 Milyen vezérműtengelyt válasszak?
 "Nagy alapkörös tengely" - mi ez?
 A felrakás problémái
 A vezérműtengely-tuning egyéb kellékei
 Szeleprugók
 "Fokolókerék"
 Gyújtások
 Hagyományos gyújtások
 Gyújtáselektronika alkalmazása
 Motorvezérlő elektronikák titkai
 2D és 3D vezérlések
 "Chip-tuning" és ami mögötte van
 Valódi chip-tuning
 Speciális vezérlőelektronikák verseny célra

 Üzemanyagellátás
 Bevezetés
 Kezdjük a "legelején": sportlégszűrő, "direkt szűrő"
Hideg levegő bevezetése
 Szívótölcsér
 A karburátorok lelkivilága
 Mit jelent az átfúvókázás, mikor van értelme és mire jó?
 Néhány szó a karburátorok szakszerű hangolásáról, tuningjáról
 Karburátor-csere: mit kell megfontolnunk?
 Újat vagy használtat? Milyen típust?
 Fel is kell szerelni...
 Versenykarburátorok: "Weber-t, vagy Dellorto-t?"
 A versenykarburátorok hatása a menetre és a fogyasztásra
 Karburátoros autó átalakítása ikerkarburátorosra
 Befecskendezős autó átalakítása ikerkarburátorosra
 Karburátoros autó átalakítása befecskendezősre
 Befecskendezős autók tuningja
 LPG és tuning? (Granovitter Gábor)

 A motorok feltöltése
 Bevezetés
 Feltöltés turbóval
 Szívómotor átalakítása turbósra
 Karburátoros motor esetén
 Karburátor cseréje befecskendező-rendszerre
 Szívókarburátor cseréje turbós karburátorra
 Atmoszférukus karburátor nyomás alá helyezése
 Befecskendezős motor esetén
 Eredetileg is turbós motor teljesítménynövelése
 Intercooler (töltőlevegő-visszahűtő
Az intercooler hűtése
 Vízbefecskendezés
 Turbónyomás növelése
 Turbószűkítő (kiszedése - ha van)
 ALS - miért durrog egy WRC?
 Gumicsövek helyett fém csövek
 Feltöltés kompresszorral
 Szívómotor átalakítása kompresszorosra
 A varázsszó: NITRÓ!
 Mi is ez, mi a működési elve?
 Milyen egyéb módosítások szükségesek a tartály beszerelésén kívül?
 A nitrós motor élettartama

 A teljesítményről, a teljesítménymérésről
 Van-e értelme "lóerőről" beszélni?
 Gyorsulásmérés ("0-100")
 Teljesítménymérés

 A hajtáslánc
 Bevezetés
 Az erősebb motor hatása a váltóra és differenciálművekre
 Az áttételek
 A váltó cseréje
 Sport- és versenyváltók
 Tolókerekes váltó - mi is ez valójában?
 Szekvenciális váltó
 Sperrdifi - mindenütt ezt hallom. Mi ez?
 Vezetéstechnikai trükkök
 Hazánkban készített sper-ek
 Speciális igényei: a hidraulika-olaj minősége

 Futóműátalakítások
 A felni- és gumicsere nem optikai tuning!
 Felni kiválasztása - paraméterek
 Felnivásárlás
 Gumi kiválasztása - paraméterek
 Szélesség változtatása: futómű-igénybevétel
 Átmérő változtatása: áttételváltozás
 Mire figyeljünk vételkor?
 A rugóstagok
 Futóműkeményítés változatlan magasság mellett
 Az ültetés (a kinézet itt sokadrangú szempont)
 Az autó kiemelése
 A futómű alkatrészeinek merevítése, strapabíróbbá tétele
 A "szilent"-ek
 Nyomtávszélesítés
 Tőcsavarok
 Stabilizátorok
 Lehetőségek a túlkormányozottság növelésére
 Futóműbeállítás!

 Karoszéria
 Merevítés, erősítés
 Könnyítés
 Egyedi karosszéria-elemek

 A fékberendezés tuningja
 A fékberendezés tökéletessége alapkövetelmény
 A Tuning (verseny) pedálsor nem optikai, hanem biztonsági módosítás
 Tárcsák, betétek
 Fémszövet bevonatú csövek
 Tudnivalók a fékfolyadékok DOT számozásáról
 Elsőfék tuning: normálról hűtött tárcsára, kisebbről nagyobb tárcsára
 Hátsófék cseréje kisebbről nagyobbra (tárcsa)
 Dobfék cseréje tárcsafékre
 A főfékhengernek a módosított rendszerhez kell illeszkednie!
 Versenycélú fékerőelosztó: mikor NE!
 Hidraulikus kézifék
 Egyszerűbb kézifék-tuning
 Kézifékes megfordulás (hogyan csináljam?)

 Az elektromos rendszer jobbítása
 Milyen akkumulátort válasszak?
 Az elektromos rendszer lelke: a kontaktusok minősége
 Biztosító ("biztosíték") = biztonság!
 Kábelek megválasztása új egységek felszerelésekor
 "Relézés"
 Akkumulátor áthelyezése komolyabb motortéri módosítások esetén
 Központi áramtalanító: lopásgátlás + tűzvédelem!
 Fényszórók felszerelése: célszerűség és jogszabály
 Pótféklámpa felszerelése
 Műszerek

 Az utastér módosításai
 Kagylóülések ("verseny-ülés")
 Más típus ülései
 Biztonsági övek (3-, 4-, 5-, 6-pontos)
 Sportkormány
 Sportpedálok
 Váltókar: hosszú vagy rövid legyen?
 Műszerek
 Sebességmérő
Fordulatszámmérő
Turbónyomásmérő
Olajnyomásmérő
Olajhőmérő
Vízhőmérő
Feszültségmérő
Árammérő
Műszer-számlapok
 Flokkolt műszerfal
 Bukókeret

 Néhány szó az optikai tuningról
 Futómű: ültetés/keményítés, gumik, felnik, stb.
 Felnik szinterezése
 Légbeömlők: optikai-, vagy tényleges tuning?
 Légterelők, karosszéria-elemek: "spoilerek"
 Lámpatestek
 Extra világítótestek ("kék LED")
 Matricák, festések, dekor
 Autóüveg-sötétítés, fóliázás

 Zene az autóban (a fejezetet lektorálta: T_H)
 Egy "alap" autóhifi-rendszer bemutatása
 Saját tapasztalataim
 A fejegység
 MP3
 CD-tár
 Az erősítő
Elülső hangszórók: komponens szett
 Mélysugárzók
 Kábelezés
 Miből áll a szerelés menete végül is?
 Profibb felszerelések
 Bitumenes lapok, rezgéscsillapítás
 Kondenzátor
 Hangprocesszor ("DSP")
 DVD, Playstation, navigációs rendszer, stb...

 Riportok:

 Havassy Péter - H.M.S. Havassy Péter Magyarország egyik legismertebb és legelismertebb tuningmestere. A beszélgetésben sok
 mindenről szó esik: a vezérműtengelyek gyártásától a valódi chip-tuningig, a dízelmotorok tuninglehetőségeitől a
 sportlégszűrő-sportgyertya témakörig, a kipufogórendszerek cseréjétől a lendkerék-könnyítést övező tévhitekig, a tuninggal
 való megismerkedésétől a jövőbeni terveiig.
 Csaba Péter - ProTechnic Péter a kilencvenes években kezdte egy saját építésű Ladával, amellyel a Hungaroringen gyorsulási
 versenyt nyert (kategóriában). Ezután több utcai és verseny Lada motort épített, majd más típusok motorjaival is művelt
 érdekes dolgokat: VW Bogártól és Golftól a 2300-as Saab-ig. Bizony, a Tuning nem ér véget a Zsigulival, ezek a motorok is
tuningolhatóak. A riportban a tuningról mint hobbiról, illetve mint szakmáról beszélünk, szóba kerül ennek az egésznek
 "az értelme", a jelen és a jövő.
Kiss Attila - Pmaxx Kisával a "ladázáson" keresztül ismerkedtem meg, mindketten a Lada Baráti Kör alapító tagjai
 vagyunk. A tuninggal való "kapcsolatáról", a turbós Ladájáról, a motortervezés mögött rejlő elméleti ismeretekről,
 buktatókról, apró de mégis életbevágó nüansznyi trükkök ismeretéről próbáltam kérdezni. Lehetséges-e otthon motort építeni?
 Csővári Levente - Electrocom bt. Az autóhifi területe Magyarországon még fehér folt, művelése gyerekcipőben jár. Leventéék
 első-versenyes kezdőként Fabiájukkal európabajnoki ötödik helyet szereztek, majd ezután kezdtek az új Skoda építésébe. Szó
 esik a szakma magyarországi jelenéről, némi technikai részletek is említésre kerülnek, verseny- és utcai autókkal
 kapcsolatban egyaránt.
 Ruppert Ferenc - BMW E30 327ti Ruppyval az index autós fórumában az E30 topicban ismerkedtem meg, még azokban az időkben,
 amikor megvette a 325-ösét. A "szemem előtt" készült először nagy-kompressziójú szívó 2700-as motor, amelynek
 lépéseit, kudarcait és nehézségeit a topicon bárki nyomon követhette. A fonalat akkor vesztettem el, amikor szóba került a
 turbo... ezekről a részletekről faggatom Ruppyt, aki a "riportot" inkább emailen keresztül vállalta.

 További anyagok a CD-n:

 Videók - A két szerző válogatásai külön-külön. A filmek tuningautókat, egyedi vezetéstechnikákat, vezetési hibákat és azok
 következményeit, egyéb érdekességeket mutatnak be. Összesen 36 videó, félpercestől harmincpercesig, 538MB terjedelemben.


http://bitshare.com/files/y9sayxep/tuning.rar.html
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67962 Dátum: 2013 Július 23, 09:19:42 »

Csak Stone esetében arról szól a történet, hogy melegen tökéletes az olajnyomás. Nem forró a motor. Nem erőtlen a gép. Nem a túlmelegedéstől, nem a rossz beállításoktól nincs olajnyomás. A jelenség indításkor, állás után, hideg motornál jelentkezik pár másodpercig, csúnya hang kíséretében. Tehát könnyen lehet, hogy van valami szerkezeti baja a motornak, de hagyjuk már a nagy előgyújtás, a szegény keverék, a szennyezett hűtőbordák témát, mert a kérdéses problémának köze sincs ezekhez.

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue


1303LS
« Hozzászólás #67961 Dátum: 2013 Július 23, 08:19:10 »

de miért?

 ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
Ha minden jól van beállítva, minden rendesen működik, nincs döglöttmacska a turbinában, nincs fél vödör olajsár a hengereken, stb, stb akkor sem szabad melegednie a motornak az erőlködéstől.
Értsd; az user nem tud olyan gázpedálállás/sebességfokozat/tempó/ kombinációt előidézni ami egy gyári motor melegedését okazhatná.
Így van megtervezve, így is kell lennie.
A gyakorlat is ezt igazolja.
Én sokszor megyek többszáz km-t egyhuzamban 80-90%-os ! terheléssel. Néha kicsit belekóstolva a 100%-ba. Igen a 100% a padlógázt jelenti. Nem néhány másodpercig, hanem több km hosszan. Pl ceglédberceli szép hosszú emelkedő pest felé, kb 5-6km. Elkezdem 4. padlózva majd kb 2km után mikor 70körülre lassultam 3. padlóval folytatom. Az emelkedő tetején már jó 80-85-el haladok és egészségesen forog a motor. Soha semmilyen melegedés nincs, nem fogy az olaj extrém módon, sőt. Egy ilyen etap után kinyomva a kuplungot stabil az alapjárat, nem villog az olajlámpa.
Sőt ehhez a gyakorlati tapasztalathoz hozzátehetjük, hogy a motor meszze nem 100%-os. 35ezerrel ezelőtt lett csak gyűrűzve, sűrű hülyevagytesemmiértelme megjegyzések közepette, a gyújtásba sem néztem bele 2,5 éve (2vizsgávalezelőtt volt mexakító csere)(ez most nekem is meglepően hangzik, nagyon szalad az idő) ez kb több, mint 20ezer km. Szelepet is akkor állítottam. Gyertya asszem ennél is régebbi.
Szóval, ha a motor elmelegíti az olajat és az nem valami étolaj, vagy háború előtti barnás folyadék akkor ott HIBA van valahol.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #67960 Dátum: 2013 Július 22, 22:49:19 »

Akár nem jól megválasztott fúvókázás is okozhat melegedést. Volt olyan karbim, amivel nem lehetett 90 körül autózni, mert két km után forrt az olaj.

akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor

......

 Wink
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67959 Dátum: 2013 Július 22, 22:31:31 »

de miért?

 ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
Akár nem jól megválasztott fúvókázás is okozhat melegedést. Volt olyan karbim, amivel nem lehetett 90 körül autózni, mert két km után forrt az olaj.

Bácsi Győző
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #67958 Dátum: 2013 Július 22, 21:31:18 »

Ezt így kivenném.  Wink
de miért?

 ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
1303LS
« Hozzászólás #67957 Dátum: 2013 Július 22, 21:25:05 »

1 hét, vagy egész szezon? Evil
Esetleg még elővenném, de akkor Pbá azonnal bekapcsolódik a beszélgetésbe. Azt meg ki szeretné.  Evil
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #67956 Dátum: 2013 Július 22, 21:21:34 »

Ezt így kivenném.  Wink
1 hét, vagy egész szezon? Evil
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #67955 Dátum: 2013 Július 22, 21:20:42 »

Főleg hidegindításkor. :-)))))

pláne Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #67954 Dátum: 2013 Július 22, 21:18:20 »

Főleg hidegindításkor. :-)))))

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue

1303LS
« Hozzászólás #67953 Dátum: 2013 Július 22, 21:15:20 »

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue

Ezt így kivenném.  Wink
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #67952 Dátum: 2013 Július 22, 21:11:38 »

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67951 Dátum: 2013 Július 22, 19:44:26 »

Köszi,ma megvettem.Üdv.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67950 Dátum: 2013 Július 22, 14:06:13 »

A tartalék motorom amivel már mentem vagy 5000 kilómétert az is ad hangot. Ha bemelegszik, akkor klakk-og. Nem tudom mi okozza. A kocsim felújításánál a régi motort felújítottam, na az meg kattog halkan. A két hang merőben más. Én úgy vagyok vele, hogy ha elromlik, akkor beleteszem a másik motort, és ha az is, akkor a kettőből csinálok egyet. Túl fog élni tudom, de jó lenne, ha valóra vállna amit írtam, de ezek a motorok sokat bírnak. Ha csattog, akkor van hiba, mert ilyet tapasztaltam már. Ekkor eltörött a főrtengely, de Esztergomból így is hazavitt Budapestre a kocsim.
1303LS
« Hozzászólás #67949 Dátum: 2013 Július 22, 12:43:58 »

Visszaolvasva tényleg igazad van, nem ment át amit akartam ténylegesen mondani.
Természetesen olajcserével kezdve. Ha nagyon friss az olaj én eltenném és utántöltögetnék belőle, ha majd kell.
SZVSZ ha benzines lenne annyira az olaj, hogy gyors lefolyást okoz és ezért kopog azt még egy laikus és észreveszi. Szag, tapintás.
Szóval nem akarlak elkeseríteni, de ott lesz valami csapágybaj is. Vagy már összerakáskor túl nagy hézaggal került össze a csap/csapágy, vagy időközben valamiért megnyaltál egy csapágyat. Egyáltalán milyen a kopogás? Csapágy, vagy mélyebb/teltebb dugattyúkolompolás. Mert simán lehet az is a 40 éves sokszázezret futott 30lovas hengereknél, ha esetleg csak gyűrűzve lett.
Ja és nem kell mindjárt eret vágni.
Egy kis kopogással, ha tudható, hogy rendben van egyébként minden, csak kicsit nagyobb a hézag sok10ezret el fogsz még menni vele.
Az én motorom is kopog mint a fene mióta összeraktam, néha jobban néha egyáltalán nem. Összerakáskor csattant egy nagyot mikor a himbasort húztam rá, mert valami valahol felakadt és akkor ugrott a helyére. Ekkkor lehet, hogy kapott egy kokit a tőke és mikor az úgy fodul akkor kopog, vagy csak simán a himba a lukában lóg, bár az kétlem, hogy annyira hangos tudna lenni, mint.... Vagy a dugattyúcsapszeg szól, de az meg nem tudna 10ezrek alatt elhalkulni, eltompulni, mint ez. Sőt 35ezret mentem vele, ennyi idő alatt egy kopogós csapszeg már biztos, hogy be kellett volna, hogy adja a kulcsot végleg.
Bár ez wolszwágeb, mindig haza hoz.  Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #67948 Dátum: 2013 Július 22, 12:37:34 »

Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))

Visszaolvasva tényleg igazad van, nem ment át amit akartam ténylegesen mondani.
Természetesen olajcserével kezdve. Ha nagyon friss az olaj én eltenném és utántöltögetnék belőle, ha majd kell.
SZVSZ ha benzines lenne annyira az olaj, hogy gyors lefolyást okoz és ezért kopog azt még egy laikus és észreveszi. Szag, tapintás.
Szóval nem akarlak elkeseríteni, de ott lesz valami csapágybaj is. Vagy már összerakáskor túl nagy hézaggal került össze a csap/csapágy, vagy időközben valamiért megnyaltál egy csapágyat. Egyáltalán milyen a kopogás? Csapágy, vagy mélyebb/teltebb dugattyúkolompolás. Mert simán lehet az is a 40 éves sokszázezret futott 30lovas hengereknél, ha esetleg csak gyűrűzve lett.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67947 Dátum: 2013 Július 22, 11:04:22 »

Egyébként én anno eléggé széttiportam az 1,6 motoromat, de tökéletesen üzemelt. Szezon kezdeti olajcsere után bizonyos szituációkban (gyorsulási versenyeken a negyed mérföld után) világított az olajnyomás lámpa. Kiszedtem az autóból, mert már majdnem kész volt az oxyboxer és lehúztam róla a hengereket csak a kíváncsiság kedvéért. Láttam, hogy kopottak a hengerek, meg, hogy a hengerfejek elrepedtek (konkrétan az egyiknél a szelepvezető mentén teljes hosszban volt repedés.) Felkerült a polcra a motor, aztán szólt haver, hogy gyorsulási verseny lesz, menjek ki. Gyorsan összeszórtam a motort, feltöltöttem valami gagyi olajjal és elmentem gyorsulni azzal az elképzeléssel, hogy tényleg szétrúgom a motort. 2 napon át gyorsultam vele, olajnyomás végig rendben volt. Utána még lementem vele Tatabányára, ahol már tényleg úgy gondoltam, hogy vonattal megyek haza. A motornak semmi baja nem lett, az olajnyomás hibátlan volt, pedig még a kátrány szigetelőt is beszívta a turbina Tatabánya felé. Aztán még havernak kölcsönadtam az autómat, aki elment vele Fürstenfeldbe gond nélkül. Pár év pihenő után idén ideiglenesen beraktuk ezt a motort haver autójába, aki felment vele Pestre, aztán 1 hónapja Soproni VW találkozón a gumi füstölő területen adtunk neki. (Az elképzelés az volt, hogy most már tényleg feladja a harcot a motor.) És semmi, amióta a másik olajjal visszakerült a motor autóba, azóta nem világított az olajnyomáslámpa.

Ha kb. olajcsere óta csinálja, cserélj rajta olajat ahogy a Varázsló is mondta. Én nem is szaroznék,  a 20W50 MOL Botondot beletolnám. Ez az olajcsere kidobná azt is ha olaj gond volt, mert akkor valami változás történne. Illetve kidobná azt is ha benzin van az olajban, mert akkor is megszűnne a probléma, csak esetleg később visszatérne. (De akkor egyrészt figyelemmel tudnád követni az olajszint változását, illetve lehetne nyomozni a benzinesedés után.)
Feltétlenül az sem jelent semmit, hogy valakinek tökéletes az általad használt olaj, mert bár az összes bogár motor szinte ugyanolyan, az egybebakos ovál motor azért még sok részletében más a fiatalabbakhoz képest: Lazán lehet, hogy érzékenyebb a hígabb olajra. De még akár két ugyanolyan motornál is lehetnek különbségek pl. itt egyikünk sem tudja, hogy a Vili, illetve a te motorod olajpumpájánál milyen hézagok vannak.
Szóval ne csapongj a tanácsok között, csináld a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgot az olajcserét (Én is ezzel kezdenék saját motornál), aztán a tapasztalatok után lehet tovább agyalni.
Ha nem akarod ezt kipróbálni, akkor azzal is kezdheted, hogy darabokra szeded a motort, mindent megmérsz, mindent kiórázol.  :-P



Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67946 Dátum: 2013 Július 22, 11:03:38 »

Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))


Ahogy callook mondta "a 20W50 MOL Botondot beletolnám. " Ebben a nagy melegben ez az olaj jó. Télen meg nem nagyon mész a bogárral, így maradhat is benne ez az olaj. Főleg, ha hígul az meg télen jó. Régen sok járműbe öntöttek télen leállításnál benzint az olajba, ami napközben elpárolgott a napi használat során.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67945 Dátum: 2013 Július 22, 10:56:48 »

Ha kb. olajcsere óta csinálja, cserélj rajta olajat ahogy a Varázsló is mondta. Én nem is szaroznék,  a 20W50 MOL Botondot beletolnám. Ez az olajcsere kidobná azt is ha olaj gond volt, mert akkor valami változás történne. Illetve kidobná azt is ha benzin van az olajban, mert akkor is megszűnne a probléma, csak esetleg később visszatérne. (De akkor egyrészt figyelemmel tudnád követni az olajszint változását, illetve lehetne nyomozni a benzinesedés után.)
Feltétlenül az sem jelent semmit, hogy valakinek tökéletes az általad használt olaj, mert bár az összes bogár motor szinte ugyanolyan, az egybebakos ovál motor azért még sok részletében más a fiatalabbakhoz képest: Lazán lehet, hogy érzékenyebb a hígabb olajra. De még akár két ugyanolyan motornál is lehetnek különbségek pl. itt egyikünk sem tudja, hogy a Vili, illetve a te motorod olajpumpájánál milyen hézagok vannak.
Szóval ne csapongj a tanácsok között, csináld a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgot az olajcserét (Én is ezzel kezdenék saját motornál), aztán a tapasztalatok után lehet tovább agyalni.
Ha nem akarod ezt kipróbálni, akkor azzal is kezdheted, hogy darabokra szeded a motort, mindent megmérsz, mindent kiórázol.  :-P


én is az olajcserét mondtam volna valami unix vagy alko20-50est én a botondot utálom mert beöntöd a motorba hirtelen olyan mint ha felújítóttad volna a motort csendes nem füstöl 200km után meg még rosszabb mint amit leengedtem belőle  Undecided

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67944 Dátum: 2013 Július 22, 10:42:42 »

Ha kb. olajcsere óta csinálja, cserélj rajta olajat ahogy a Varázsló is mondta. Én nem is szaroznék,  a 20W50 MOL Botondot beletolnám. Ez az olajcsere kidobná azt is ha olaj gond volt, mert akkor valami változás történne. Illetve kidobná azt is ha benzin van az olajban, mert akkor is megszűnne a probléma, csak esetleg később visszatérne. (De akkor egyrészt figyelemmel tudnád követni az olajszint változását, illetve lehetne nyomozni a benzinesedés után.)
Feltétlenül az sem jelent semmit, hogy valakinek tökéletes az általad használt olaj, mert bár az összes bogár motor szinte ugyanolyan, az egybebakos ovál motor azért még sok részletében más a fiatalabbakhoz képest: Lazán lehet, hogy érzékenyebb a hígabb olajra. De még akár két ugyanolyan motornál is lehetnek különbségek pl. itt egyikünk sem tudja, hogy a Vili, illetve a te motorod olajpumpájánál milyen hézagok vannak.
Szóval ne csapongj a tanácsok között, csináld a legegyszerűbb, legkézenfekvőbb dolgot az olajcserét (Én is ezzel kezdenék saját motornál), aztán a tapasztalatok után lehet tovább agyalni.
Ha nem akarod ezt kipróbálni, akkor azzal is kezdheted, hogy darabokra szeded a motort, mindent megmérsz, mindent kiórázol.  :-P


Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))
Nem csak én használtam a kocsit, de most volt benne olajcsere (nem én csináltam), pont félig van a szint a nívópálcán, tehát nem gondolom, hogy benzin lenne benne (hacsak nem félig töltötték fel). Én 90-nél gyorsabban nem mentem vele, extrém meleg nem volt, a hengerek szerintem mind mentek (a 30 lovon hamar érezni, ha az egyik kihagy, főleg emelkedőn).
Mivel egyetlen jelenség az indításkori kopogás (ami eddig nem volt), sem terhelésnél, sem máskor nem jön elő, ezért azt gondolom, hogy az olaj híg. Azt, hogy mitől lehet híg, nem tudom. Mivel a Vilinél jó, ezért a rossz olaj kérdést kizárnám. Marad a benzin ment bele (nem tudom, honnan, mikor és hogyan) vagy a vudú csodák.
Tehát már tudom, hogy mit zárhatok ki, valaki már olyat is mondhatna, mi lehet a baj. :-)


Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67943 Dátum: 2013 Július 22, 10:24:25 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
Én most vettem egy ilyet. Nagyon fasza vastag anyagból van a tányér.

https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1852/komplett-olajleereszt%3f-keszlet

Itt van, ami Neked kell:

https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1851/olajleereszto-tanyer-tomites-t1

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #67942 Dátum: 2013 Július 22, 10:06:38 »

Érdemes itt tanácsot kérni. :-))))
Nem csak én használtam a kocsit, de most volt benne olajcsere (nem én csináltam), pont félig van a szint a nívópálcán, tehát nem gondolom, hogy benzin lenne benne (hacsak nem félig töltötték fel). Én 90-nél gyorsabban nem mentem vele, extrém meleg nem volt, a hengerek szerintem mind mentek (a 30 lovon hamar érezni, ha az egyik kihagy, főleg emelkedőn).
Mivel egyetlen jelenség az indításkori kopogás (ami eddig nem volt), sem terhelésnél, sem máskor nem jön elő, ezért azt gondolom, hogy az olaj híg. Azt, hogy mitől lehet híg, nem tudom. Mivel a Vilinél jó, ezért a rossz olaj kérdést kizárnám. Marad a benzin ment bele (nem tudom, honnan, mikor és hogyan) vagy a vudú csodák.
Tehát már tudom, hogy mit zárhatok ki, valaki már olyat is mondhatna, mi lehet a baj. :-)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #67941 Dátum: 2013 Július 22, 09:11:43 »

nekem mióta megvan a bogár, szint mindig ilyen Shell piros van/volt benne
Nekem még ilyen puccos olaj sose volt benne.  Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #67940 Dátum: 2013 Július 22, 09:06:09 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
nekem mióta megvan a bogár, szint mindig ilyen Shell piros van/volt benne
1303LS
« Hozzászólás #67939 Dátum: 2013 Július 22, 07:38:23 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
Én többször is használtam már ezt az olajat. Mert olcsó.  Cheesy
Soha semmi baj nemvolt vele.
Egyszer kétszer raktam bele 20W50-est is. Még télen sem volt azzal sem baj.
SZVSZ nem az olaj a hibás, más lesz ott a baj.
Illetve lehet az olaj a hibás, úgy hogy benzines, egyszer megfőzted úgy, hogy észre sem vetted, stb.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67938 Dátum: 2013 Július 22, 05:05:22 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
Ebből csak az jön le, hogy totál értelmetlen modern, szuper olajat tölteni egy sokéves konstrukcióba.

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67937 Dátum: 2013 Július 22, 00:14:11 »

ráadásul az óratekergetésnek már van valami büntetési tétele 
Nos, nincs. Ezt mar kitargyaltuk, ha nem eladaskori illetektelen haszonszerzes az oratekergetes celja/oka, akkor teljesen legalis, kiveve kotelezo menetlevellel ellatott autok eseteben, azonban ott egyszeruen be kell jelenteni a km szamlalo allasanak valtozasat es akkor az is teljesen legalis.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67936 Dátum: 2013 Július 21, 15:12:42 »

Én a Szabó Mikinél vettem legutóbb is... nem volt drága (talán 2-300 Ft) (khhhhmmm... tudom, nem lieblinged... Evil Grin )
Életemben nem voltam nála.Szerintem.Csak itt állnak a szarok,bogár az aknán,opelek kint,motor bent,olaj,szűrök megvannak,de nem szedném le új tömítés nélkül,hogy azután a csöpögéssel bajlódjak.Csak azért el kell zarándokolnom a boltba.-1 nap.
Én is a készletre gondoltam az új alátétekkel.Csak ez egy épített motor.

Üdv.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Július 21, 15:17:28 írta Funk »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #67935 Dátum: 2013 Július 21, 14:47:25 »

Nos, hazajöttem 200km-t az Ovállal. Semmi probléma nem volt, alapjáraton volt halványan olajlámpa. Gyújtás nélkül indítóztam, mikor utána indítottam, nem volt kopogás.
Az olajszint egyáltalán nem változott, a szaga sem benzines. Szerintem ezt a shell HX3 olajat egyszerűen nem kajálja, híg neki.
http://www.shell.hu/products-services/on-the-road/shell-helix-tpkg/product-range-new/helix-hx3.html
Leeresztem a jövő héten és kap valami 10W40-et, ahogy Stunt javasolta.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #67934 Dátum: 2013 Július 21, 13:55:39 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
Ha elfelejtettem venni akkor vágok.  Undecided

Igen a weblap felépítése és a kereső funkció nem áll a helyzet magaslatán.

Guglival hamarabb megtalálod...
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #67933 Dátum: 2013 Július 21, 13:06:26 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.
A kis rézalátéteket is ki kell cseréni,meg az ajánlottab az anyák meghúzásánál elvékonyodott olajszitát is cserélni.Ezért árulnak egyben ilyen olajcsere tömítést készletet kompletten,két papírtömítés,kis rézalátétek,nagy rézalátét a középső leeresztőhöz,és szita.
Így érdemes szerintem.Egy-kétezer Forint egy ilyen szett.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #67932 Dátum: 2013 Július 21, 13:01:59 »

Olajcserénél veszitek,vagy otthon vágjátok a papírtömítést?Hudáknál láttam készletet ,de most nem találom.

Én a Szabó Mikinél vettem legutóbb is... nem volt drága (talán 2-300 Ft) (khhhhmmm... tudom, nem lieblinged... Evil Grin )

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Oldalak: 1 ... 312 313 314 315 316 [317] 318 319 320 321 322 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.192 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.