www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 23:32:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1808 1809 1810 1811 1812 [1813] 1814 1815 1816 1817 1818 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14748317 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #8131 Dátum: 2006 Október 08, 18:15:06 »

nyáron nekem is szokott néha ilyen trutymós lenni, mondjuk nem ennyire

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #8130 Dátum: 2006 Október 08, 17:43:18 »

Mi, a szívócső? Nem láttam, hogy bármi el lenne törve... 

Arra a csonkra gondolok amire a gumicső egyik végét rádugod a másikat meg a légszűrőházra.
De ahogy nézem a képen ami elég homályos lehet hogy nincs letörve.
Mert ha azt a csövet nem teszed rá én el tudom képzelni hogy ott mindig a párás levegőt beszivogatja (netalántán még az esővíz is oda tud csöpögni) és az csapódik ki az olajjal.
Meg gondolom az is közrejátszik milyen olaj volt benne, de azt majd a Stunt jobban tudja hogy melyik hogy tűri a vizet, habosodásilag.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #8129 Dátum: 2006 Október 08, 17:34:35 »

Mi, a szívócső? Nem láttam, hogy bármi el lenne törve... 

Nem le van törve az a csonk amire a karrbi felé menő cső megy?
Vagy csak rosszul látom.
Jaaa, nem vizes motor? Akkor pára.  Grin
1303LS
« Hozzászólás #8128 Dátum: 2006 Október 08, 17:20:58 »

Szuszogócső van, csak már lehúztam. Megnyugodtam. De honnan megy oda víz????

Nem le van törve az a csonk amire a karrbi felé menő cső megy?
Vagy csak rosszul látom.
Jaaa, nem vizes motor? Akkor pára.  Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #8127 Dátum: 2006 Október 08, 17:18:46 »

Szuszogócső van, csak már lehúztam. Megnyugodtam. De honnan megy oda víz????

Hát nem mondom biztosra de a szuszogócső látványos hiánya miatt talán kicsit sok párás levegőt szivogat be + talán jó rövidtávokon nem mindig melegszik fel rendesen a motor.
Egyébként víz.
1303LS
« Hozzászólás #8126 Dátum: 2006 Október 08, 17:17:22 »

XIII.ker Alig utca.A Lehelcsarnokkal szemben.

De ha nem tudja megcsinálni, az óbudai temető mellett van a Nyiri Feri bács mühelye,ott tekercselnek mindent.

 
1303LS
« Hozzászólás #8125 Dátum: 2006 Október 08, 17:17:00 »

Ma olajat cseréltünk Piriben. Levettem a betöltő nyílás fedelét, és ezt találtam. Mi a túró ez??????
Hát nem mondom biztosra de a szuszogócső látványos hiánya miatt talán kicsit sok párás levegőt szivogat be + talán jó rövidtávokon nem mindig melegszik fel rendesen a motor.
Egyébként víz.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #8124 Dátum: 2006 Október 08, 17:13:12 »



halott wermacht katonák nem voltak a tankban ?  Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
PéZsé
« Hozzászólás #8123 Dátum: 2006 Október 08, 16:59:55 »

Ő hol is található?
Nekem is lenne egy két jeladóm amit alkalom adtán a kezébe adnék.

XIII.ker Alig utca.A Lehelcsarnokkal szemben.

De ha nem tudja megcsinálni, az óbudai temető mellett van a Nyiri Feri bács mühelye,ott tekercselnek mindent.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #8122 Dátum: 2006 Október 08, 16:59:21 »

Ma olajat cseréltünk Piriben. Levettem a betöltő nyílás fedelét, és ezt találtam. Mi a túró ez??????
1303LS
« Hozzászólás #8121 Dátum: 2006 Október 08, 16:48:11 »



Holnap foltozás,Haudek bácsi meg megtekercseli az adót.

Ő hol is található?
Nekem is lenne egy két jeladóm amit alkalom adtán a kezébe adnék.
PéZsé
« Hozzászólás #8120 Dátum: 2006 Október 08, 16:43:36 »

A mai nap a doka üzemanyagszintjelző javitással telt.

Induljunk a kályhától,müszer kivesz,gyujtás rátesz,próbalámpa;-igen a 15ös ponton ott az áram ollé.Lámpán keresztül mutató kitér müszer tehát oké.

Gyerünk tovább,keressük meg a tankot.
Hátul nem bontható a burkolat(pedig épp készültem egy motorkivételre)nézzük elöl.A hátsó ülés mögött,nini ott van 2db csavarokkal eltávolitható fedél.Csavarok kiteker és ott a tank rajta a jeladó vezetékei.Vezeték testelés,gyujtással müszer kitér,hurrá nincs szakadás.Jeladó 5ös csavarjai kicsavar eközben 2 db 8as kulcs beesik a tank meg a hátsó lemez közé,(hiába áldozatok nélkül nincs gyözelem).Nagynehezen kijön az adó,mérés müszerrel szakadás felső és alsó végen egyaránt,ennek annyi.
Viszont ha már igy belejöttem vegyük ki a tankot,állt is sokat,lehet lukas,(meg kellene az a 2db 8as villás is)...
Benzin leenged,bilincs leold,kint a tank,megvannak a kulcsok,hurrá!

Valami van benne,ki kéne venni.Alapvetöen kicsiny kezeimmel megpróbálok benyúlni,(rájövök,hogy a nőgyógyászat sem fenékig tejfel),de semmi.
Akkor rázzuk,ami bement kiis jön valahogy,elöbb egy kupac rozsdás szemét aztán egy ablaktörlőkar,végül egy (talán)Zsuk emelö szára.
Teljes siker és két méretes luk a tankon.

Holnap foltozás,Haudek bácsi meg megtekercseli az adót.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #8119 Dátum: 2006 Október 08, 14:57:25 »

Stunt, ugye a télen azért szétkapsz egy typ4-es motort? :-)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8118 Dátum: 2006 Október 08, 14:37:38 »

Nekem az a vesszőparipám, hogy a részleteken nagyon sok múlik.
Ez mondjuk egy szélsőséges példa, mert itt a "szakember" az alapokkal sem volt tisztában, de hozzáértő motorszerelők is elsiklanak néha egy-egy vonalbafúrás és összeszerelés előtt vagy közben olyan dolgokon, amelyek aztán azt eredményezik, hogy a motor közel sem lesz olyan hosszú élettartamú, mint a gyári. Aztán mindenki levonja a következtetést, hogy "amit felújítanak, az soha nem lesz olyan, mint a gyári"...hát valóban, így nem.

Én azért szoktam hangsúlyozni, hogy pl. a typ4-es motorhoz nem értek, mert az nem úgy működik, hogy valaki motorszerelő, csinált más sok Ladát, VW vizes négyest, 1.6D-t akkor majd megépít egy typ4-est is. Az apró dolgok, amik egy-egy motorra jellemzőek ritkán vannak leírva egy Haynes-ben vagy valami ehhez hasonlóban. Tapasztalatot úgy tud az ember szerezni, hogy megépít párat és aztán amikor szétdől vagy tovább tökéletesíti akkor *figyelmesen* szétszedi, megnézi a kopásnyomokat, a beverődéseket és levonja a következtetéseket. Azokat a következtetéseket, amihez gyakorlat, műszaki szemlélet és tudás kell.

Ha most én szétszednék egy typ4-est, akkor azt sem tudnám mit nézzek. Nyilván nem a csapágyak kopottsága vagy a mérés lenne a kérdés, hanem pl. annak a blokknak is vannak tipikus sajátosságai, mint a typ1-esnek a első csapágy (lendkeréknél) váll-kopása, beverődése, kimozgása, vagy a főtengely és vezérműtengely egymáshoz képesti ellenkező irányba tolódása (ferde fogazás!) vagy a himbatengely olaj-hiányos futása a szelepemelő tőkék kopásakor, stb.
Ezen egy lada szerelő (legyen az akármilyen tapasztalt motorszerelő, motorépítő) átlép, nem figyel rá, nem tulajdonít neki jelentőséget. Ezért typ1 motort léghűtéses, lehetőleg typ1-es szerelővel szereltessünk.


Egy motort össze lehet rakni jó alkatrészekből, összecsavarozni, összeilleszteni az alkatrészeket...és meg lehet építeni, figyelemmel, mindent mérve, mikrózva, grammolva meg csiszolva, polírozva, nyomatékolva. Mind a kettő motor lesz, az egyik addig megy ameddig és úgy, ahogy, a másikból meg kihoztuk a maximumot, jobban forog, jobban tömített, szebb a hangja és jobban fogyaszt.

Az elsőt meg lehet fizetni (munkadíj), a másodikat senki nem fizeti meg, azt vagy haverságból lehet megcsinálni, vagy magadnak. Az első egy napos munka, a második minimum egy hónapos, mire mindent kijátszol, kicentíroztatsz, felpoírozol, kigrammolsz.


A legtöbb gány nem a igénytelenségből fakad, hanem a hozzá nem értésből, a tapasztalatlanságból. Aztán van az igénytelenség.
"Á, jó lesz az még!" "Az a lemez nem kell oda, minek?" "Alig látszik rajta a kopás." "Elmegy az még sokat."  stb.



ez igy van  már motor külleme és árulkodot magárol hol milyen ujitást kapot piros hemerájt:D forever Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8117 Dátum: 2006 Október 08, 13:45:15 »

egy kis érdekesség!!
ma nálam volt/van egy motor ami nem indult még be soha bár felujitott(ez már érdekes)
azon kivol h a szelep be vannk rohadva +meglepi h a fötengely csapágy nem jo méret és zsabályosan tojás alakuan van bent ezáltal az olaj is döl +szorul a motor!!


+szelpeken a rugok össze vissza vannak+lógnak a vezetöben és valki ezt nevezi felujitott motornak!

Nekem az a vesszőparipám, hogy a részleteken nagyon sok múlik.
Ez mondjuk egy szélsőséges példa, mert itt a "szakember" az alapokkal sem volt tisztában, de hozzáértő motorszerelők is elsiklanak néha egy-egy vonalbafúrás és összeszerelés előtt vagy közben olyan dolgokon, amelyek aztán azt eredményezik, hogy a motor közel sem lesz olyan hosszú élettartamú, mint a gyári. Aztán mindenki levonja a következtetést, hogy "amit felújítanak, az soha nem lesz olyan, mint a gyári"...hát valóban, így nem.

Én azért szoktam hangsúlyozni, hogy pl. a typ4-es motorhoz nem értek, mert az nem úgy működik, hogy valaki motorszerelő, csinált más sok Ladát, VW vizes négyest, 1.6D-t akkor majd megépít egy typ4-est is. Az apró dolgok, amik egy-egy motorra jellemzőek ritkán vannak leírva egy Haynes-ben vagy valami ehhez hasonlóban. Tapasztalatot úgy tud az ember szerezni, hogy megépít párat és aztán amikor szétdől vagy tovább tökéletesíti akkor *figyelmesen* szétszedi, megnézi a kopásnyomokat, a beverődéseket és levonja a következtetéseket. Azokat a következtetéseket, amihez gyakorlat, műszaki szemlélet és tudás kell.

Ha most én szétszednék egy typ4-est, akkor azt sem tudnám mit nézzek. Nyilván nem a csapágyak kopottsága vagy a mérés lenne a kérdés, hanem pl. annak a blokknak is vannak tipikus sajátosságai, mint a typ1-esnek a első csapágy (lendkeréknél) váll-kopása, beverődése, kimozgása, vagy a főtengely és vezérműtengely egymáshoz képesti ellenkező irányba tolódása (ferde fogazás!) vagy a himbatengely olaj-hiányos futása a szelepemelő tőkék kopásakor, stb.
Ezen egy lada szerelő (legyen az akármilyen tapasztalt motorszerelő, motorépítő) átlép, nem figyel rá, nem tulajdonít neki jelentőséget. Ezért typ1 motort léghűtéses, lehetőleg typ1-es szerelővel szereltessünk.


Egy motort össze lehet rakni jó alkatrészekből, összecsavarozni, összeilleszteni az alkatrészeket...és meg lehet építeni, figyelemmel, mindent mérve, mikrózva, grammolva meg csiszolva, polírozva, nyomatékolva. Mind a kettő motor lesz, az egyik addig megy ameddig és úgy, ahogy, a másikból meg kihoztuk a maximumot, jobban forog, jobban tömített, szebb a hangja és jobban fogyaszt.

Az elsőt meg lehet fizetni (munkadíj), a másodikat senki nem fizeti meg, azt vagy haverságból lehet megcsinálni, vagy magadnak. Az első egy napos munka, a második minimum egy hónapos, mire mindent kijátszol, kicentíroztatsz, felpoírozol, kigrammolsz.


A legtöbb gány nem a igénytelenségből fakad, hanem a hozzá nem értésből, a tapasztalatlanságból. Aztán van az igénytelenség.
"Á, jó lesz az még!" "Az a lemez nem kell oda, minek?" "Alig látszik rajta a kopás." "Elmegy az még sokat."  stb.



Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8116 Dátum: 2006 Október 08, 13:03:41 »

Mindenki a maga tehetsége szerint ítélkezik.
Neki ez a felújított, majd egy kicsit járódik azt jó lesz az.  Grin
ja ha 3000x átfordul a motor csak kiesztergálodik Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #8115 Dátum: 2006 Október 08, 12:59:39 »

és valki ezt nevezi felujitott motornak!

Mindenki a maga tehetsége szerint ítélkezik.
Neki ez a felújított, majd egy kicsit járódik azt jó lesz az.  Grin
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8114 Dátum: 2006 Október 08, 12:56:24 »

egy kis érdekesség!!
ma nálam volt/van egy motor ami nem indult még be soha bár felujitott(ez már érdekes)
azon kivol h a szelep be vannk rohadva +meglepi h a fötengely csapágy nem jo méret és zsabályosan tojás alakuan van bent ezáltal az olaj is döl +szorul a motor!!


+szelpeken a rugok össze vissza vannak+lógnak a vezetöben és valki ezt nevezi felujitott motornak!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
matchbox
« Hozzászólás #8113 Dátum: 2006 Október 08, 11:43:42 »

Egyébként is, a különböző helyeken elhelyezett mérőpontokat nem jó összehasonlítani, mert mindegyik más értéket ad, ezek inkább arra jók, hogy ha tudod, hogy 100-zal haladva 75 fokos az olajad, és egyszer valami miatt (araszolás, verseny, emelkedő) 110 fokos, akkor óvatosságra int, hogy ne nyomd tovább.
Nekem is kifejezetten ilyen megfontolasbol lett beapplikalva: legyen egy viszonyitasi pont, amihez kepest sokkal melegebb lett az olaj.
Köszönöm az értékes infokat!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #8112 Dátum: 2006 Október 08, 09:45:21 »

A nívópálca végébe elhelyezett mérőponttal az a gond, hogy komolyabb haladásnál a mérőpálca alja nem biztos, hogy olajban van (vagy ez egy hosszított pálca egésza karter aljáig?), mert a nagyobb szívás hatására a kenési helyekről nem jut vissza olyan gyorsan olaj, hogy a szintet tartsa. Ha meg oljapára és kartergáz hőmérsékletet mér akkor hamar beleszaladunk a 150-be...

ez olyan módon van megoldva, hogy állíthatod, meddig lógjon bele az olajba.
van egy csavaros-távtartós megoldás rajta.

ha akarod az aljáig benyomod, ha nem akarod, akkor az olajpára hőmésékletét méri.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8111 Dátum: 2006 Október 08, 08:46:34 »

Az olajhűtő felé semmilyen termoszelep nincs, mindössze egy nyomáskorlátozó szelep, ami kb. 6 barnal kinyit, hogy ne menjen nagyobb nyomás a hűtőre. Nyilván az olaj viszkozitás-változása a hőmérséklet emelkedésével úgy befolyásolja a nyomást, hogy meleg oljanál majdem miinden mennyiség a hűtő felé megy.

Ami pedig az olaj hőfokot illeti, a 75-80 fok 100-as tempónál pontosan tökéletes, a 100-110 fok lehet valami nyári hajszánál és semmiképpen ne menjen az olajhőfok itt, a teknőben mérve 130-140 fok fölé.

Az olajhőfok eloszlása a kenési helyeken olyan, hogy egyes helyeken pillanatnyilag a 160 fokot is elérheti (csapágyak, szelepszárak), de ahol nagy menniységben van jelen, pl. karter ott 80-100 fok között kell lenni egy utazótempónál.

A jeldót több helyre el lehet tenni, nekem a kiegészítő karter hátsó felében van, szerintem a te helyed a legjobb, ott gyakorlatilag azt méri, amit az olajszivattyú szív.

A Maresz féle megoldás is hibádzik, mert ott meg nincs nagy olajáram, mert egy "zsákutcában" mér. Ráadásul az inkább egy közvetett adat, hogy milyen olaj megy a hűtőhöz a felső olajjáratban. Nem azt mondom, hogy nem mondd semmit, viszonyítási alapnak jó.

A nívópálca végébe elhelyezett mérőponttal az a gond, hogy komolyabb haladásnál a mérőpálca alja nem biztos, hogy olajban van (vagy ez egy hosszított pálca egésza karter aljáig?), mert a nagyobb szívás hatására a kenési helyekről nem jut vissza olyan gyorsan olaj, hogy a szintet tartsa. Ha meg oljapára és kartergáz hőmérsékletet mér akkor hamar beleszaladunk a 150-be...


Egyébként is, a különböző helyeken elhelyezett mérőpontokat nem jó összehasonlítani, mert mindegyik más értéket ad, ezek inkább arra jók, hogy ha tudod, hogy 100-zal haladva 75 fokos az olajad, és egyszer valami miatt (araszolás, verseny, emelkedő) 110 fokos, akkor óvatosságra int, hogy ne nyomd tovább.
ez sem az én technikám vdo!! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #8110 Dátum: 2006 Október 08, 08:40:46 »

Nekem a jelado a blokk hatso felen van, ott ahol a typ3-asnak van az olajbetolto fedele. Aranylag lent, es nem log ki lefele (se nem kapja dirketbe a menetszel).
Az olajnyomas gombanal nekem az elosztoba a muszer es az idiota lampa nyomasjeladoja van berakva. (azt irtak sokan a thesamban, hogy a ketkivezetos - muszer es idiota - nyomasjeladok idiota kivezetese nem a legjobb, ezert anno inkabb egykivezeteses jeladokat vettem elosztoval a gyari idiota melle)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8109 Dátum: 2006 Október 08, 07:52:02 »

Mas...
Merki Pista batyam gyonyoru szepen beapplikalta az olajhofk-jeladot: az olajleereszto csavar helyere, egy rez-kozbetettel megoldva.
Normalis az, ha 90-100 km/h-as temponal az olajhofok 75-80°C kozott mozog? Mintha Stunt 100-110°C-rol tett volna emlitest.
Vagy nem zar a termoszelep/gomba az olajhuto fele es egyszeruen tulhuti az olajat?
Azert a biztonsag kedveert holnap a melohelyen ramerek egy digit-homerovel, amelyen van tapinto-erzekelo.

Az olajhűtő felé semmilyen termoszelep nincs, mindössze egy nyomáskorlátozó szelep, ami kb. 6 barnal kinyit, hogy ne menjen nagyobb nyomás a hűtőre. Nyilván az olaj viszkozitás-változása a hőmérséklet emelkedésével úgy befolyásolja a nyomást, hogy meleg oljanál majdem miinden mennyiség a hűtő felé megy.

Ami pedig az olaj hőfokot illeti, a 75-80 fok 100-as tempónál pontosan tökéletes, a 100-110 fok lehet valami nyári hajszánál és semmiképpen ne menjen az olajhőfok itt, a teknőben mérve 130-140 fok fölé.

Az olajhőfok eloszlása a kenési helyeken olyan, hogy egyes helyeken pillanatnyilag a 160 fokot is elérheti (csapágyak, szelepszárak), de ahol nagy menniységben van jelen, pl. karter ott 80-100 fok között kell lenni egy utazótempónál.

A jeldót több helyre el lehet tenni, nekem a kiegészítő karter hátsó felében van, szerintem a te helyed a legjobb, ott gyakorlatilag azt méri, amit az olajszivattyú szív.

A Maresz féle megoldás is hibádzik, mert ott meg nincs nagy olajáram, mert egy "zsákutcában" mér. Ráadásul az inkább egy közvetett adat, hogy milyen olaj megy a hűtőhöz a felső olajjáratban. Nem azt mondom, hogy nem mondd semmit, viszonyítási alapnak jó.

A nívópálca végébe elhelyezett mérőponttal az a gond, hogy komolyabb haladásnál a mérőpálca alja nem biztos, hogy olajban van (vagy ez egy hosszított pálca egésza karter aljáig?), mert a nagyobb szívás hatására a kenési helyekről nem jut vissza olyan gyorsan olaj, hogy a szintet tartsa. Ha meg oljapára és kartergáz hőmérsékletet mér akkor hamar beleszaladunk a 150-be...


Egyébként is, a különböző helyeken elhelyezett mérőpontokat nem jó összehasonlítani, mert mindegyik más értéket ad, ezek inkább arra jók, hogy ha tudod, hogy 100-zal haladva 75 fokos az olajad, és egyszer valami miatt (araszolás, verseny, emelkedő) 110 fokos, akkor óvatosságra int, hogy ne nyomd tovább.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #8108 Dátum: 2006 Október 07, 22:51:45 »

dobnal nekem egy kepet rola?
 

miért nem a nívópálcás megoldást választod ? az a tutti ! van VDO pálca is jeladóval.

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8107 Dátum: 2006 Október 07, 22:44:07 »

dobnal nekem egy kepet rola?
 

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
matchbox
« Hozzászólás #8106 Dátum: 2006 Október 07, 20:25:47 »

szerintem az olaj keringési járatába kel rekni ergo nekm van egy közbetétem ami az olajnyomás gombát ossza meg!
dobnal nekem egy kepet rola?
 
1303LS
« Hozzászólás #8105 Dátum: 2006 Október 07, 19:59:36 »

Nekem hogy lehetne egy ilyenem?
 Wink
SZVSZ egy esztergályozó művész pár perc alatt összedob egy ilyet, ha viszel neki egy olajgombát abból mindent fog kb tudni.
matchbox
« Hozzászólás #8104 Dátum: 2006 Október 07, 19:30:54 »

szerintem az olaj keringési járatába kel rekni ergo nekm van egy közbetétem ami az olajnyomás gombát ossza meg!
Nekem hogy lehetne egy ilyenem?
 Wink
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8103 Dátum: 2006 Október 07, 17:00:40 »

szerintem az olaj keringési járatába kel rekni ergo nekm van egy közbetétem ami az olajnyomás gombát ossza meg!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #8102 Dátum: 2006 Október 07, 16:29:37 »

Mas...
Merki Pista batyam gyonyoru szepen beapplikalta az olajhofk-jeladot: az olajleereszto csavar helyere, egy rez-kozbetettel megoldva.
Normalis az, ha 90-100 km/h-as temponal az olajhofok 75-80°C kozott mozog? Mintha Stunt 100-110°C-rol tett volna emlitest.
Vagy nem zar a termoszelep/gomba az olajhuto fele es egyszeruen tulhuti az olajat?
Azert a biztonsag kedveert holnap a melohelyen ramerek egy digit-homerovel, amelyen van tapinto-erzekelo.

a gömbölyű busznál volt nekem hasonló jelenség
a jeladót a benzinpumpa helyére raktuk be (2 lityis mociról van szó) és azt produkálta, hogy álló helyzetben szépen mutatta a hőfokot, de menet közben pillanatok alatt lehült 70 fok alá
végül azt az elméletet alakítottam ki, hogy menet közben a blokk azon része telibe kapja a menetszelet és egyszerűen ennyire lehül

ezután raktuk át a jeladót a hengerfejbe és ott állandóan jó értékeket láttam

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
1303LS
« Hozzászólás #8101 Dátum: 2006 Október 07, 15:48:26 »


 az olajleereszto csavar helyere, egy rez-kozbetettel megoldva.

Nem lóg az nagyon ki?
Közbetét+gomba.Kép nincs róla?
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #8100 Dátum: 2006 Október 07, 15:44:42 »

Mas...
Merki Pista batyam gyonyoru szepen beapplikalta az olajhofk-jeladot: az olajleereszto csavar helyere, egy rez-kozbetettel megoldva.
Normalis az, ha 90-100 km/h-as temponal az olajhofok 75-80°C kozott mozog? Mintha Stunt 100-110°C-rol tett volna emlitest.
Vagy nem zar a termoszelep/gomba az olajhuto fele es egyszeruen tulhuti az olajat?
Azert a biztonsag kedveert holnap a melohelyen ramerek egy digit-homerovel, amelyen van tapinto-erzekelo.

az övé nem a gyári helyre ment be ? mert a karter alján szerintem azért hűvösebb az olaj, mint a járatokban.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
matchbox
« Hozzászólás #8099 Dátum: 2006 Október 07, 14:57:13 »

Mas...
Merki Pista batyam gyonyoru szepen beapplikalta az olajhofk-jeladot: az olajleereszto csavar helyere, egy rez-kozbetettel megoldva.
Normalis az, ha 90-100 km/h-as temponal az olajhofok 75-80°C kozott mozog? Mintha Stunt 100-110°C-rol tett volna emlitest.
Vagy nem zar a termoszelep/gomba az olajhuto fele es egyszeruen tulhuti az olajat?
Azert a biztonsag kedveert holnap a melohelyen ramerek egy digit-homerovel, amelyen van tapinto-erzekelo.
1303LS
« Hozzászólás #8098 Dátum: 2006 Október 07, 14:56:05 »

2 eve meg az oreg benzincsobol ugy folyt a le, hogy 50 km alatt kb. 10 liter folyt el => a Vedo-angyalom izzadhatott rendesen!
Hát igen a benzincsövek időnkénti cseréje sok kellemetlenségtől meg tud óvni.
Nem is olyan rég lett ugye eladva ingyen egy kiégett bogi.  Cry
Benzincsőből meg nincs 1000Ft a nagyon jó minőségű sem, szóval kár spórolni rajta.
Ahol meg benzinszag van ott van benzin is és ahhoz már csak szikra kel....  Undecided
matchbox
« Hozzászólás #8097 Dátum: 2006 Október 07, 14:52:40 »



Elől nincs szag csak a motornál Huh
2 eve meg az oreg benzincsobol ugy folyt a le, hogy 50 km alatt kb. 10 liter folyt el => a Vedo-angyalom izzadhatott rendesen!
matchbox
« Hozzászólás #8096 Dátum: 2006 Október 07, 14:50:39 »



Elől nincs szag csak a motornál Huh

Engem mar szivattyuzott meg az AC pumpa: a bementi rez cso nem volt elegge kellemesen benyomva, ezert ott csopogott a le - majdnem kigyulladtam.
Nem elérhető San7
Hozzászólások: 1028


« Hozzászólás #8095 Dátum: 2006 Október 07, 14:02:44 »



semmit nem találok(látok)
keresem tovább



Elől nincs szag csak a motornál Huh
Nem elérhető San7
Hozzászólások: 1028


« Hozzászólás #8094 Dátum: 2006 Október 07, 14:00:53 »

nem csoda, pillanatok alatt elpárolog, mikor lyukas volt a tankom, 10 liter elfolyt nyom nélkül...



semmit nem találok(látok)
keresem tovább
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #8093 Dátum: 2006 Október 06, 15:52:27 »

Egy szellőzőcső a csomagtérfedél pereme alatt, a szélvédő előtt is kell menjen, asszem a cső vége valahol le kell menjen a tank alatti térbe, hogy ne a csomagtérbe szuszogjon. Asszem...
Szóval mintha núgy láttam volna valami képen, vagy zsír bogáron.
Van ilyen cső, de sokan nem veszik a fáradtságoz bekötni... Szuszogó cső egyébként a tank /szembenállva a bogárral/ jobb oldalán van, a bal oldali a beöntőcsonkról indul.

Bácsi Győző
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #8092 Dátum: 2006 Október 06, 14:58:13 »

NGA!

Vedd meg!  Evil Evil Evil
Fiúk!

Billnél valami flexes buli készül!!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Oldalak: 1 ... 1808 1809 1810 1811 1812 [1813] 1814 1815 1816 1817 1818 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.