www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 15:49:07

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 220 221 222 223 224 [225] 226 227 228 229 230 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13211039 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #71635 Dátum: 2014 Május 02, 17:28:51 »

Hétfőn folytatom a javítást. Már minden megvan hozzá.
:-))))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #71634 Dátum: 2014 Május 02, 17:22:19 »

Ma kikerült a pihenő-garázsból a bogár (töredéke).


Hétfőn folytatom a javítást. Már minden megvan hozzá.


Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #71633 Dátum: 2014 Május 02, 17:15:08 »

Vigyázz a szíjtárcsa újra cserélésével! Ez megint egy olyan dolog amiből jobb a gyári. A szíjtárcsa labirint részét ha nem barmolják szét, akkor nem tud elb@szódni. Viszont az új szíjtárcsákba gyakran nem marják olyan mélyre a spirált, illetve az agy átmérők sem olyan pontosak mint a gyáriaknál (nagy a szórás). Én rendbe raknám a gyárit ha csak az esztétika a gond. Ha alumíniumot akarsz, akkor inkább vedd meg a szimeringeset. Drága, de legalább nem lesz rosszabb a helyzet mint most.


Apropó, annak idején volt egy ígereted egy szimmeringes cuccra, az ékszíjtárcsa alá... elfelejtödött, gondolom... Undecided

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #71632 Dátum: 2014 Május 02, 17:13:50 »

Ha pénz nem számít és magadnak hosszú távra építed, vegyél egy szimeringes ékszíjtárcsát. +3le.
Akkor nem kell a blokkon alakítani?

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71631 Dátum: 2014 Május 02, 17:13:22 »

Vigyázz a szíjtárcsa újra cserélésével! Ez megint egy olyan dolog amiből jobb a gyári. A szíjtárcsa labirint részét ha nem barmolják szét, akkor nem tud elb@szódni. Viszont az új szíjtárcsákba gyakran nem marják olyan mélyre a spirált, illetve az agy átmérők sem olyan pontosak mint a gyáriaknál (nagy a szórás). Én rendbe raknám a gyárit ha csak az esztétika a gond. Ha alumíniumot akarsz, akkor inkább vedd meg a szimeringeset. Drága, de legalább nem lesz rosszabb a helyzet mint most.


Rendben, kipucolok mindent (és kap új szíjtárcsát is -esztétikai okokból úgy is kapna Cheesy -).


Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #71630 Dátum: 2014 Május 02, 16:50:08 »

Köszönöm!

Rendben, kipucolok mindent (és kap új szíjtárcsát is -esztétikai okokból úgy is kapna Cheesy -).
Üdv.
A régit elkérném ha vasba szánod.
Lazlow
« Hozzászólás #71629 Dátum: 2014 Május 02, 16:38:14 »

Ha pénz nem számít és magadnak hosszú távra építed, vegyél egy szimeringes ékszíjtárcsát. +3le.

 Grin
Á én bemondásra tuningolok. Az olcsóbb. Grin Ez a gyári motor lesz vagy 400 lóerős...ne kérdezd, hogy. Titok!  Grin Grin Grin Evil
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71628 Dátum: 2014 Május 02, 16:15:30 »

Ha pénz nem számít és magadnak hosszú távra építed, vegyél egy szimeringes ékszíjtárcsát. +3le.
Lazlow
« Hozzászólás #71627 Dátum: 2014 Május 02, 15:28:25 »

Köszönöm!

Rendben, kipucolok mindent (és kap új szíjtárcsát is -esztétikai okokból úgy is kapna Cheesy -).

Valamiféle eltömődésre (nem megfelelő karterszellőzésre) már én is gondoltam mert amikor légszűrőt cseréltem (ezen már papír van), a kartergáz visszavezető gumi csőből olajos "kátrányos" trutyi jött és egy nagy részen fekete volt a légszűrő (és a karbi belseje is).

Üdv.

  

Nem.
Nézd meg, hogy az ékszíjtárcsán a "menet" elég tiszta-e, ha el van tömődve, akkor reménykedhetsz, hogy kitisztítva jó lesz.
Akkor sorban.
Itt a folyást 3 dolog okozza.
"Menet" eltömődése.
Visszavezető kiscsatorna eltömődése. Akár csak az olajsártól, de lehet simán egy rosszul összeszereléskor odakerült men megfelelő tömítőpasztától.
Nagyon magas kartergnyomás. Ez is két dologtól lehet.
Kopott, szar motor. Ehhez mondjuk nagyon szarnak kell lennie.
Elvezetőcső dugulása. Van benne egy kis szita. Vagy tuningszűrő a kartergázvisszavezetőcsövön. Lásd TBKSanyi gépe.
Tehát labirint tisztítás, vékony dróttal belepiszkálás a kisfuratba, karterszellőzés megoldása.
Meg mehet egy jó kis fékolajos motormosás belülről.
1303LS
« Hozzászólás #71626 Dátum: 2014 Május 02, 15:25:51 »

erről a dróttal pelepiszkálás kis furatba ,lehetne képet kérni hogy ez hogy is van? Undecided
Nehezen. De meg is lehet fúrni a blokkot vékony fúróval kívülről és onnan kitisztítani, ha konkrétan tudni lehet, hogy belekötött a paszta. Még ez is jobb, mint széthúzni egy tök jó blokkot.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71625 Dátum: 2014 Május 02, 15:22:53 »

Nem.
Nézd meg, hogy az ékszíjtárcsán a "menet" elég tiszta-e, ha el van tömődve, akkor reménykedhetsz, hogy kitisztítva jó lesz.
Akkor sorban.
Itt a folyást 3 dolog okozza.
"Menet" eltömődése.
Visszavezető kiscsatorna eltömődése. Akár csak az olajsártól, de lehet simán egy rosszul összeszereléskor odakerült men megfelelő tömítőpasztától.
Nagyon magas kartergnyomás. Ez is két dologtól lehet.
Kopott, szar motor. Ehhez mondjuk nagyon szarnak kell lennie.
Elvezetőcső dugulása. Van benne egy kis szita. Vagy tuningszűrő a kartergázvisszavezetőcsövön. Lásd TBKSanyi gépe.
Tehát labirint tisztítás, vékony dróttal belepiszkálás a kisfuratba, karterszellőzés megoldása.
Meg mehet egy jó kis fékolajos motormosás belülről.
erről a dróttal pelepiszkálás kis furatba ,lehetne képet kérni hogy ez hogy is van? Undecided

1303LS
« Hozzászólás #71624 Dátum: 2014 Május 02, 15:17:55 »

Sziasztok!

Leszedtem a főtengely ékszíjtárcsát. Minden csupa olaj:

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

Ez az olajfolyás az ékszíjtárcsa cseréjével (újra) esetleg megoldódik?   Megmértem a blokk furatát (amiben forog a szíjtárcsa olajvisszavezető része): 49,82mm. Itt van valami határérték? Remélem, hogy a blokkal nincs probléma.  Undecided

Köszönöm!

Üdv.
Nem.
Nézd meg, hogy az ékszíjtárcsán a "menet" elég tiszta-e, ha el van tömődve, akkor reménykedhetsz, hogy kitisztítva jó lesz.
Akkor sorban.
Itt a folyást 3 dolog okozza.
"Menet" eltömődése.
Visszavezető kiscsatorna eltömődése. Akár csak az olajsártól, de lehet simán egy rosszul összeszereléskor odakerült men megfelelő tömítőpasztától.
Nagyon magas kartergnyomás. Ez is két dologtól lehet.
Kopott, szar motor. Ehhez mondjuk nagyon szarnak kell lennie.
Elvezetőcső dugulása. Van benne egy kis szita. Vagy tuningszűrő a kartergázvisszavezetőcsövön. Lásd TBKSanyi gépe.
Tehát labirint tisztítás, vékony dróttal belepiszkálás a kisfuratba, karterszellőzés megoldása.
Meg mehet egy jó kis fékolajos motormosás belülről.
Lazlow
« Hozzászólás #71623 Dátum: 2014 Május 02, 14:47:18 »

Sziasztok!

Leszedtem a főtengely ékszíjtárcsát. Minden csupa olaj:







Ez az olajfolyás az ékszíjtárcsa cseréjével (újra) esetleg megoldódik?   Megmértem a blokk furatát (amiben forog a szíjtárcsa olajvisszavezető része): 49,82mm. Itt van valami határérték? Remélem, hogy a blokkal nincs probléma.  Undecided

Köszönöm!

Üdv.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #71622 Dátum: 2014 Május 01, 22:04:15 »

Az egész jó, TEE  Grin Grin, csak rozsdás egy kicsit. De már a javulás útjára lépett.

Az induláshoz kellett egy kis  karbipucolás is. Illetve , hogy kiköpje azt a kb 1/2 kiló darázsfészket
az autó a kipufogójából  Grin Grin

Az első képen friss benzin van, amit kioldott az úszóházból trutyival.
A második karbipucolás közben az úszóház.
És a darázsfészek egy darabja. Égve baromi budös  Wink







30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #71621 Dátum: 2014 Május 01, 21:47:01 »

mondtam én h a Motor legalább az jó Wink

Az egész jó, TEE  Grin Grin, csak rozsdás egy kicsit. De már a javulás útjára lépett.

Az induláshoz kellett egy kis  karbipucolás is. Illetve , hogy kiköpje azt a kb 1/2 kiló darázsfészket
az autó a kipufogójából  Grin Grin

Az első képen friss benzin van, amit kioldott az úszóházból trutyival.
A második karbipucolás közben az úszóház.
És a darázsfészek egy darabja. Égve baromi budös  Wink






[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2014 Május 01, 21:57:37 írta kövi »

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #71620 Dátum: 2014 Május 01, 21:44:35 »

11 év állás után az első indítás:

https://www.youtube.com/watch?v=EtvCfEM5Zyw&feature=player_detailpage

És most itt állunk :   Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kAQAR4MfyKQ

Holnap kifufogó és olajcsere, megy gyertya+ kábelek cseréje. És  remélem nemsokára rójuk az utunkat, együtt  Grin Grin

  mondtam én h a Motor legalább az jó Wink

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #71619 Dátum: 2014 Május 01, 21:31:20 »

11 év állás után az első indítás:

https://www.youtube.com/watch?v=EtvCfEM5Zyw&feature=player_detailpage

És most itt állunk :   Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kAQAR4MfyKQ

Holnap kifufogó és olajcsere, megy gyertya+ kábelek cseréje. És  remélem nemsokára rójuk az utunkat, együtt  Grin Grin

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #71618 Dátum: 2014 április 30, 18:08:22 »

Sajnos látatlanban ezen információk alapján sem lehet véleményt mondani. Szét kell szedni, meg kell mérni. A főtengely megmozgatása és megforgatása sem beszédes, mert egy 100ezret futott motor egy hosszirányú hézagolás után ugyanúgy tud kottyanásmentes lenni és ugyanúgy tudod két ujjal forgatni. Itt századokról beszélünk, amit még tolómérővel sem tudsz korrektül ellenőrizni, nem, hogy kézzel. (Ezért bírom azt amikor valaki azt mondja, hogy felújítottam a motorom, de gépmunka nem kellett, mert minden tökéletes volt. Mindezt csupán szemrevételezéssel megállapítva.)
Pl. a hosszirányú hézagolás ha pár századdal szorosabb lesz (0,07mm az alsó érték), attól ugyanúgy tudod forgatni a motort, viszont lazán elkeni a hátsó csapágyat mondjuk 20km után. Illetve olyan dolgokat is számítanak, hogy köszörülés után polírozták-e a csapokat vagy nem, stb.
Ez a motor lehet nagyon jó, illetve akár bukta is. (Mondjuk az összehúzott blokk, de nem felszerelt hajtórúd az nem jó ómen, meg az az igazság, hogy tanműhelyben láttam már veszélyes dolgokat.)
Én azt javasolnám, ha az a kérdés, hogy megvásárold-e, hogy a rizikó miatt vagy nyomott áron kell megvenni (alkatrészárban és a gépmunkát nem számolva), vagy úgy, hogy széthúzhasd a blokkot és a mérések, látottak alapján fizetni magasabb vagy alacsonyabb árat.

Én eladni szeretném ezt a blokkot,csak nem tudom,hogy mennyit kérhetek érte.

De szerintem valamelyik nap beviszem hozzátok az egészet úgy ahogy van.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71617 Dátum: 2014 április 30, 12:35:23 »

A blokkon a nagyon jó állapotot lehet látni. Ez az egyetlen dolog, illetve a másik véglet amikor nagyon szar a blokk (De ehhez is kell rutin, illetve kellő ismeretek). De szemre közepes blokknál már mérni kell szerintem, itt már rizikós a vetemedés is, amit ellenőrizni kell. Illetve ott a főtengely, amit szintén mérni kell. (Én így komplexen gondoltam arra, hogy sokan messziről ránéznek és 100% tudják, hogy minden OK a motorral (És most nem rólad, Mareszról, Megyóról, Szepesről, Tatiról, stb. beszélek, hanem olyan emberekről, akik felhívnak tanácsot kérni mert melegen elgyengül az autó és leáll, és amikor mondom neki, hogy nézz olajszintet mert tegnap láttam az autód alatt a parkolóban egy b@szott nagy olajtócsát, akkor azt mondja, hogy az biztos jó, mert ő ÉRZI, hogy a gyújtással van gond...  Shocked ).

A csapágy beverődést azért tudod szemmel is ellenőrizni, valamint a támcsapágy (lendkerék alatt) kiverődését, pozícióját is meg tudod nézni.

Amikor a csapágy felirat még nem látszik a blokkban és az olajvezető járat a csapágyban még nem hagyott nyomott a csapágyfészekben akkor azért általában nem kell vonalfúrás.
Persze ez csak egy dolog, ettől még elmehettek a hengertalp távolságok és deformálódhatott az egész blokk is annyira, hogy a veztengely is szorul benne. stb.

Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #71616 Dátum: 2014 április 30, 12:32:13 »

Ha holnapig ráér, akkor én is meg tudom mérni majd. Nekem tutira olyan magas hátul, mint eredetileg is volt.
Természetesen ráér, és köszönöm előre.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71615 Dátum: 2014 április 30, 12:09:06 »

(Ezért bírom azt amikor valaki azt mondja, hogy felújítottam a motorom, de gépmunka nem kellett, mert minden tökéletes volt. Mindezt csupán szemrevételezéssel megállapítva.)



A csapágy beverődést azért tudod szemmel is ellenőrizni, valamint a támcsapágy (lendkerék alatt) kiverődését, pozícióját is meg tudod nézni.

Amikor a csapágy felirat még nem látszik a blokkban és az olajvezető járat a csapágyban még nem hagyott nyomott a csapágyfészekben akkor azért általában nem kell vonalfúrás.
Persze ez csak egy dolog, ettől még elmehettek a hengertalp távolságok és deformálódhatott az egész blokk is annyira, hogy a veztengely is szorul benne. stb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #71614 Dátum: 2014 április 30, 10:28:53 »

Tegnap máshol járt az eszem mikor írtam. Sad
Szóval köszi, hogy megmérted, lehet, hogy kipróbálok egy +2 -2 ricnis emelést, az kb 12 mm, és megnézem hogy áll utána a kocsi hátulja.

Ha holnapig ráér, akkor én is meg tudom mérni majd. Nekem tutira olyan magas hátul, mint eredetileg is volt.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #71613 Dátum: 2014 április 30, 10:14:17 »

igen, aztán rájöttem. az nálam hátul 65,5cm.
Tegnap máshol járt az eszem mikor írtam. Sad
Szóval köszi, hogy megmérted, lehet, hogy kipróbálok egy +2 -2 ricnis emelést, az kb 12 mm, és megnézem hogy áll utána a kocsi hátulja.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #71612 Dátum: 2014 április 30, 10:12:17 »

flexesnek : itten van kép a piros nyil a bund amit privátban beszéltünk , a kék nyil egy másik méret  a sárga pedig az ékszíjtárcsa labirintja miatt nem szabad vele semmit csinálni vagy esetleg szimeringházat építeni bele.
Koszi.

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71611 Dátum: 2014 április 30, 10:00:53 »

flexesnek : itten van kép a piros nyil a bund amit privátban beszéltünk , a kék nyil egy másik méret  a sárga pedig az ékszíjtárcsa labirintja miatt nem szabad vele semmit csinálni vagy esetleg szimeringházat építeni bele.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71610 Dátum: 2014 április 30, 09:18:31 »

Sajnos látatlanban ezen információk alapján sem lehet véleményt mondani. Szét kell szedni, meg kell mérni. A főtengely megmozgatása és megforgatása sem beszédes, mert egy 100ezret futott motor egy hosszirányú hézagolás után ugyanúgy tud kottyanásmentes lenni és ugyanúgy tudod két ujjal forgatni. Itt századokról beszélünk, amit még tolómérővel sem tudsz korrektül ellenőrizni, nem, hogy kézzel. (Ezért bírom azt amikor valaki azt mondja, hogy felújítottam a motorom, de gépmunka nem kellett, mert minden tökéletes volt. Mindezt csupán szemrevételezéssel megállapítva.)
Pl. a hosszirányú hézagolás ha pár századdal szorosabb lesz (0,07mm az alsó érték), attól ugyanúgy tudod forgatni a motort, viszont lazán elkeni a hátsó csapágyat mondjuk 20km után. Illetve olyan dolgokat is számítanak, hogy köszörülés után polírozták-e a csapokat vagy nem, stb.
Ez a motor lehet nagyon jó, illetve akár bukta is. (Mondjuk az összehúzott blokk, de nem felszerelt hajtórúd az nem jó ómen, meg az az igazság, hogy tanműhelyben láttam már veszélyes dolgokat.)
Én azt javasolnám, ha az a kérdés, hogy megvásárold-e, hogy a rizikó miatt vagy nyomott áron kell megvenni (alkatrészárban és a gépmunkát nem számolva), vagy úgy, hogy széthúzhasd a blokkot és a mérések, látottak alapján fizetni magasabb vagy alacsonyabb árat.

Ez egy huszonéve felújított blokk,Ausztriából jött,egy ottani autószerelő tanműhelyben,az volt a feladat,hogy egy bogármotort generáloznak teljesen fel.A blokkot vonalba fúrták,a főtengelyt köszörülték,és új csapágyakkal összerakták,és valamiért itt véget is ért a történet,nem csinálták tovább,a többi alkatrésze külön van hozzá egy dobozban.A főtengelynek semmi  holtjátéka,nulla kotyogás vagy mozgás,tök passzentos,viszont kétujjal,a mutató és a hüvelyk ujjammal,játszva,szinte nulla erőkifejtés nélkül tekerem.
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 30, 09:20:02 írta callook »

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #71609 Dátum: 2014 április 30, 07:30:06 »

Sárvédő peremre gondolhatott,kb. pont középtájon...(Úgy mérhette ezt a távolságot...
igen, aztán rájöttem. az nálam hátul 65,5cm.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71608 Dátum: 2014 április 30, 01:26:57 »

nem a Szakál Metált akarom lehúzni
En ugyan nagyon tavol allok egyelore a motor szet-ossze jatektol, de akihez eddig mi motort vittunk felujitani, mind azt mondta, hogy a Szakal-Metal csak vegszukseg eseten, mert a bogarmotor nem igazan illik a profiljukba es sokat elrontanak. Sajat tapasztalatom nincs. (illetve van, de azt nem hozzajuk vittuk es jo lett :-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71607 Dátum: 2014 április 29, 23:38:27 »

Persze, nincs is ezzel semmi, a kabriónkba is ők csinálták anno a gépmunkát, illetve az én régi 1,6 motoromon is. Csak arról beszélek, hogy hajlamosak vagyunk drágának nyilvánítani egy olyan munkát amit nem láttunk, valójában meg ha kiszámolnánk a ráfordított többlet munkaidőt, akkor rájönnénk, hogy kisebb haszna van a dolgon, mint az olcsó gépműhelynek. (Az általam favorizált gépműhelynek tényleg hihetetlen a munkája és mindig pontosan ugyanolyan, a tól/ig határon belül mindig ugyanoda fúrnak, köszörülnek. Emellett ez a két gépműhely (Merki és Mareszon keresztül a Peti) látszik, hogy mindig mindent mérnek, ellenőriznek. Olyan dolgokra hívják fel a figyelmemet, olyan dolgokra kérdeznek rá, amivel más műhely nem is foglalkozik, csak megcsinálja a munkát és küldi vissza. Tehát ár/érték arányban lehet az olcsó és a drága is jó.

ezt a történetet én már hallottam tőled 2x ezért fostam is kicsit a szakál-metáltól  de aztán a pénztárca döntött helyettem, meg arra is gondoltam ha máshova vinnék 100blokkot ott is benne van hogy egyet elbaszcsikáznak  Undecided

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71606 Dátum: 2014 április 29, 23:24:49 »

Alkatrészesből áthozva:

Az az igazság, hogy raktunk már össze ilyen blokkot nagyon régen (egyébként szinte mind vetemedett valamennyire), és valóban megy az a motor a mai napig, viszont hidegen hallasz egy enyhe (sokan észre sem veszik) kopogást. Emellett sajnos ez előtt az eset előtt rakott össze apu egy motort ami a Szakál Metáltól jött. Rövid idő után megszorult. Szétszedés és mérés után egyértelmű volt, hogy a gépműhely hibázott (már nem emlékszem mi volt a gond de sajnos összerakás előtt nem mért apu, hiszen a csapágyak is onnan jöttek, illetve több tíz motort csináltak már nekünk). A gépműhelyben közösen megnéztük a dolgot, közösen megmértük a blokkot, főtengelyt és elismerték a hibát, garanciában megcsinálták a gépmunkát  és adták az új csapágyakat, de a motor kiszedését (szép fényezett, felületkezelt elemek), a motor szét és összerakását, a pesti utat, az új tömítéseket és olajat mi álltuk. Meg a lerobbant autó elvontatását. Szóval többet nem akartunk kockáztatni.
De mindezzel nem a Szakál Metált akarom lehúzni, hisz' hosszú évekig csak velük csináltattuk a gépmunkát, nagyon gyorsak és olcsók voltak, nem volt probléma. A fenti két eset lehetett véletlen is. Csak azt akartam kihangsúlyozni, hogy gépmunka és gépmunka között van különbség. Konkrétan az általam leírt Merki-féle gépmunka majdnem 10 lépéssel többet tartalmaz, mégis mindkettőt simán bogár motor gépmunkának nevezzük, csak az egyiket drágálljuk, pedig nem dupla, hanem többszörös munka van benne.

ezt a történetet én már hallottam tőled 2x ezért fostam is kicsit a szakál-metáltól  de aztán a pénztárca döntött helyettem, meg arra is gondoltam ha máshova vinnék 100blokkot ott is benne van hogy egyet elbaszcsikáznak  Undecided

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71605 Dátum: 2014 április 29, 23:18:52 »

Alkatrészesből áthozva:

Az az igazság, hogy raktunk már össze ilyen blokkot nagyon régen (egyébként szinte mind vetemedett valamennyire), és valóban megy az a motor a mai napig, viszont hidegen hallasz egy enyhe (sokan észre sem veszik) kopogást. Emellett sajnos ez előtt az eset előtt rakott össze apu egy motort ami a Szakál Metáltól jött. Rövid idő után megszorult. Szétszedés és mérés után egyértelmű volt, hogy a gépműhely hibázott (már nem emlékszem mi volt a gond de sajnos összerakás előtt nem mért apu, hiszen a csapágyak is onnan jöttek, illetve több tíz motort csináltak már nekünk). A gépműhelyben közösen megnéztük a dolgot, közösen megmértük a blokkot, főtengelyt és elismerték a hibát, garanciában megcsinálták a gépmunkát  és adták az új csapágyakat, de a motor kiszedését (szép fényezett, felületkezelt elemek), a motor szét és összerakását, a pesti utat, az új tömítéseket és olajat mi álltuk. Meg a lerobbant autó elvontatását. Szóval többet nem akartunk kockáztatni.
De mindezzel nem a Szakál Metált akarom lehúzni, hisz' hosszú évekig csak velük csináltattuk a gépmunkát, nagyon gyorsak és olcsók voltak, nem volt probléma. A fenti két eset lehetett véletlen is. Csak azt akartam kihangsúlyozni, hogy gépmunka és gépmunka között van különbség. Konkrétan az általam leírt Merki-féle gépmunka majdnem 10 lépéssel többet tartalmaz, mégis mindkettőt simán bogár motor gépmunkának nevezzük, csak az egyiket drágálljuk, pedig nem dupla, hanem többszörös munka van benne.

ahelyett hogy összeraktad volna , azóta is jó lenne de te  inkább szivattad magad  Wink

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71604 Dátum: 2014 április 29, 22:13:18 »

ez tízpontos Grin
olyan van a tiedben is Grin

Nem elérhető lacman
Hozzászólások: 238

« Hozzászólás #71603 Dátum: 2014 április 29, 22:09:33 »

67,5??  Huh

szóval nálam:
a hátsó sárvédő alatt a lökőstartó vonalában 23,5cm a földig. a kipuff mögött középen a hátfal alsó pontjától 22,5cm.
az olajleeresztő mellett a blokk alsó bordájától 19,5cm a földig.
Sárvédő peremre gondolhatott,kb. pont középtájon...(Úgy mérhette ezt a távolságot...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #71602 Dátum: 2014 április 29, 21:25:10 »


Arra gondoltam, hogy pl a hátsó sárvédő alső éle a talajtól (ez nekem most 67,5 cm) vagy valami hasonló.
67,5??  Huh

szóval nálam:
a hátsó sárvédő alatt a lökőstartó vonalában 23,5cm a földig. a kipuff mögött középen a hátfal alsó pontjától 22,5cm.
az olajleeresztő mellett a blokk alsó bordájától 19,5cm a földig.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #71601 Dátum: 2014 április 29, 20:07:02 »

Nekem van riasztó a bogaramban.

Az állapota.  Grin
ez tízpontos Grin

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #71600 Dátum: 2014 április 29, 18:14:57 »

Nekem van riasztó a bogaramban.

Az állapota.  Grin
:-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #71599 Dátum: 2014 április 29, 16:22:45 »

Nekem van riasztó a bogaramban.

Az állapota.  Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #71598 Dátum: 2014 április 29, 14:11:11 »

Még ha a féken lenne.
Simán elhajtok a világ végéig kuplung nélkül.  Cheesy
arra meg ott a kézifék..
gáz helyett meg elmegy alapjáraton.
ha beraksz egy áramtalanító kapcsolót, akkor is el tudják vontatni, de legalább nem megy saját lábán, hacsak át nem köti a motortérben..
1303LS
« Hozzászólás #71597 Dátum: 2014 április 29, 14:03:00 »

Tudom nem ide való de szerintem nagy ötlet,nekem már lopták el autóm,és hátha valakiét egy ilyen mentené meg! Wink
Még ha a féken lenne.
Simán elhajtok a világ végéig kuplung nélkül.  Cheesy
Nem elérhető ratbike
Hozzászólások: 130


« Hozzászólás #71596 Dátum: 2014 április 29, 13:37:56 »

Tudom nem ide való de szerintem nagy ötlet,nekem már lopták el autóm,és hátha valakiét egy ilyen mentené meg! Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]
Oldalak: 1 ... 220 221 222 223 224 [225] 226 227 228 229 230 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.183 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.