www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 09, 12:44:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921280 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 227 228 229 230 231 [232] 233 234 235 236 237 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13966813 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #71362 Dátum: 2014 április 19, 15:36:47 »

Nézegettem a webshopot, de nem találok olyan lehetőséget hogy index alá gumi talptömítést kapni csak, burával. Plusz hátsó lámpához is bura és tömítés kéne, szerintetek ilyen kombót árulnak?
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/0761/els%3f-index-alatet-gumi-66-74-parban
Nem erre gondolsz?

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #71361 Dátum: 2014 április 19, 13:52:46 »

Nézegettem a webshopot, de nem találok olyan lehetőséget hogy index alá gumi talptömítést kapni csak, burával. Plusz hátsó lámpához is bura és tömítés kéne, szerintetek ilyen kombót árulnak?
én vettem pár éve.
ne a webshopot nézd, hanem hívd fel a baditz-csillag-hudák aranyhároszög valamelyikét, oszt jó'van :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Herbie
Hozzászólások: 162


« Hozzászólás #71360 Dátum: 2014 április 19, 13:18:43 »

Nézegettem a webshopot, de nem találok olyan lehetőséget hogy index alá gumi talptömítést kapni csak, burával. Plusz hátsó lámpához is bura és tömítés kéne, szerintetek ilyen kombót árulnak?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71359 Dátum: 2014 április 19, 06:14:07 »

OK, akkor sarukat tisztítok (a kapcsoló már kint, megmozgattam őket). Jelentkezem az eredménnyel.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71358 Dátum: 2014 április 19, 01:23:48 »

Jelenség: elakadásjelző nincs, index van. Saruk rajta a kapcsolón.
Mit nézzek még meg?
Felrohogtem az eddigi hozzaszolasokon, de azert leirom mi volt velem. A '02-essel jartam ugyanigy, index volt, elakadasjelzo nem volt (a gomb kihuzva megallt "vilagito" uzemmodban, nem villogott). Az elakadasjelzo nagy kapcsolojan kellett igazgatni a csomagterben a sarukat (mocskos szarul lehet oket abajgatni), utana megjavult.
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 19, 01:25:29 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71357 Dátum: 2014 április 18, 21:43:22 »

A 302-esen milyen a villogó? Asimára vagy a 303-aséra hasonlít?
Ha a 303-aséra akkor bízd villynaszerelőre, mert az egy elmebeteg. Megy vagy 8 vezeték az elakadásjelző kapcsolójára.  Grin


A simára hasonlít, de az is elmebeteg.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #71356 Dátum: 2014 április 18, 21:33:41 »

Öröm veletek az élet. :-)

A 302-esen milyen a villogó? Asimára vagy a 303-aséra hasonlít?
Ha a 303-aséra akkor bízd villynaszerelőre, mert az egy elmebeteg. Megy vagy 8 vezeték az elakadásjelző kapcsolójára.  Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71355 Dátum: 2014 április 18, 21:26:04 »

Nem, ez a 302-es. A reléket megmozgattam.

A csomagtartóban van egy kombi relé, azt kocogtasd meg. (ha a pirosról van szó)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71354 Dátum: 2014 április 18, 21:25:17 »

Jelenség: elakadásjelző nincs, index van. Saruk rajta a kapcsolón.
Mit nézzek még meg?

A csomagtartóban van egy kombi relé, azt kocogtasd meg. (ha a pirosról van szó)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71353 Dátum: 2014 április 18, 21:24:36 »

Öröm veletek az élet. :-)

Titanicot. Wink
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #71352 Dátum: 2014 április 18, 20:44:11 »

Titanicot. Wink
Grin Grin Grin

1303LS
« Hozzászólás #71351 Dátum: 2014 április 18, 20:43:37 »

A harang belsejében szétszórta az olajat. Ma pucoltam ki. Cheesy
Nagyon finoman olajos, olyan mindha olajpára lenne. Szerencsére a kuplung nem csúszott, minden felület olajmentes.

Holnap csinálok egy közeli képet.Wink
Akkor szimering.
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 18, 20:45:20 írta 1303LS »
Lazlow
« Hozzászólás #71350 Dátum: 2014 április 18, 19:35:27 »

Ha ott olajos lenne akkor csúszott volna a kuplungod.
Szimmering a Lendkerék hárultját olajozza és pörgeti fel a harang belsejébe ha szar.
Ott belül az összerakáskor jól bezsírozott tűgörgőből szokta kinyomni a zsírt. Nem jelent problémát.
Mondjuk közelebbi kép többet mondana.

A harang belsejében szétszórta az olajat. Ma pucoltam ki. Cheesy
Nagyon finoman olajos, olyan mindha olajpára lenne. Szerencsére a kuplung nem csúszott, minden felület olajmentes.

Holnap csinálok egy közeli képet.Wink
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #71349 Dátum: 2014 április 18, 19:33:13 »

Jelenség: elakadásjelző nincs, index van. Saruk rajta a kapcsolón.
Mit nézzek még meg?
Titanicot. Wink

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71348 Dátum: 2014 április 18, 19:31:16 »

Jelenség: elakadásjelző nincs, index van. Saruk rajta a kapcsolón.
Mit nézzek még meg?
1303LS
« Hozzászólás #71347 Dátum: 2014 április 18, 18:19:27 »

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #71346 Dátum: 2014 április 18, 18:14:10 »

Holnap dolgozom, de ha nagyon arra jársz a postaládába akár be is dobhatod. Megköszönöm.
Ki van már fizetve? Nem is emlékszem már rá.

1303LS
« Hozzászólás #71345 Dátum: 2014 április 18, 18:11:23 »

Azt írta olajos. Nem zsíros!  Grin Az a kenyér.  Grin
Lehet holnap megyek feléd. Átvigyem a tank takarót?
Holnap dolgozom, de ha nagyon arra jársz a postaládába akár be is dobhatod. Megköszönöm.
Ki van már fizetve? Nem is emlékszem már rá.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #71344 Dátum: 2014 április 18, 18:09:36 »

Ha ott olajos lenne akkor csúszott volna a kuplungod.
Szimmering a Lendkerék hárultját olajozza és pörgeti fel a harang belsejébe ha szar.
Ott belül az összerakáskor jól bezsírozott tűgörgőből szokta kinyomni a zsírt. Nem jelent problémát.
Mondjuk közelebbi kép többet mondana.
Azt írta olajos. Nem zsíros!  Grin Az a kenyér.  Grin
Lehet holnap megyek feléd. Átvigyem a tank takarót?

1303LS
« Hozzászólás #71343 Dátum: 2014 április 18, 18:06:42 »

Leszedtem a kuplungszerkezetet. Nem tudom milyen 7mm-ről beszélt a csávó mert megmértem és a tárcsám alig 8mm vastag, de a szegecs csak 1mm-re van bent a tárcsában. Ilyen állapotban van:
<beszúrt kép törölve>

A lendkeréknek mekkora lehet a válla? Mert körömmel alig tapintható. Karcok nincsenek benne.

Viszont a lendkeréken belül mitől lehet olajos cucc? A képen pirossal bekarikáztam azt a részt ahol ilyen olajos izé van. De nem csak ott hanem abban a sugarú körben jónéhány helyen ilyen "olajfolyás" van. hol kisebb, hol nagyobb. Ez mitől van? Hátsó főtengelyszimering is döglött, talán attól?

<beszúrt kép törölve>

Köszönöm! SmileySmiley
Ha ott olajos lenne akkor csúszott volna a kuplungod.
Szimmering a Lendkerék hárultját olajozza és pörgeti fel a harang belsejébe ha szar.
Ott belül az összerakáskor jól bezsírozott tűgörgőből szokta kinyomni a zsírt. Nem jelent problémát.
Mondjuk közelebbi kép többet mondana.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #71342 Dátum: 2014 április 18, 18:02:27 »

Leszedtem a kuplungszerkezetet. Nem tudom milyen 7mm-ről beszélt a csávó mert megmértem és a tárcsám alig 8mm vastag, de a szegecs csak 1mm-re van bent a tárcsában. Ilyen állapotban van:
<beszúrt kép törölve>

A lendkeréknek mekkora lehet a válla? Mert körömmel alig tapintható. Karcok nincsenek benne.

Viszont a lendkeréken belül mitől lehet olajos cucc? A képen pirossal bekarikáztam azt a részt ahol ilyen olajos izé van. De nem csak ott hanem abban a sugarú körben jónéhány helyen ilyen "olajfolyás" van. hol kisebb, hol nagyobb. Ez mitől van? Hátsó főtengelyszimering is döglött, talán attól?

<beszúrt kép törölve>

Köszönöm! SmileySmiley
Igen, a sérült főtengely szimering miatt lehet.

Lazlow
« Hozzászólás #71341 Dátum: 2014 április 18, 15:03:40 »

Leszedtem a kuplungszerkezetet. Nem tudom milyen 7mm-ről beszélt a csávó mert megmértem és a tárcsám alig 8mm vastag, de a szegecs csak 1mm-re van bent a tárcsában. Ilyen állapotban van:


A lendkeréknek mekkora lehet a válla? Mert körömmel alig tapintható. Karcok nincsenek benne.

Viszont a lendkeréken belül mitől lehet olajos cucc? A képen pirossal bekarikáztam azt a részt ahol ilyen olajos izé van. De nem csak ott hanem abban a sugarú körben jónéhány helyen ilyen "olajfolyás" van. hol kisebb, hol nagyobb. Ez mitől van? Hátsó főtengelyszimering is döglött, talán attól?



Köszönöm! SmileySmiley
Lazlow
« Hozzászólás #71340 Dátum: 2014 április 18, 13:16:13 »


1303LS
« Hozzászólás #71339 Dátum: 2014 április 18, 13:03:43 »


(valami szerelős videóban mondta egy amerikai csávó)?
Lazlow
« Hozzászólás #71338 Dátum: 2014 április 18, 12:56:32 »

Meg idővel vegyél majd egy csavarlazító spray-t (Mondjuk a Würthtől vagy a Bernertől). A WD40 egy univerzális spray (zsírzó, kontakt, csavarlazító, stb.), ami nagyon jó egy háztartásban, de azért az univerzális dolgok olyanok, hogy mindenben jók, de igazándiból semmiben sem olyan jók mint a direkt arra a célra kifejlesztett anyagok. Ha egy ilyen öreg autót komolyabban szerelgetsz, akkor nagyon jó amikor a különböző feladatokra megvan a jó anyag.


De jó, hogy említetted a csavarlazítót! Múlt évben vettem 2 flakonnal Már teljesen elfelejtettem Jezusom ...

Na akkor megfújkálom azzal.  Grin Grin

Meg még egy villám kérdés:
Igaz az, hogy a kuplungtárcsa 7mm vastagságig használható (valami szerelős videóban mondta egy amerikai csávó)?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71337 Dátum: 2014 április 18, 12:47:17 »

Meg idővel vegyél majd egy csavarlazító spray-t (Mondjuk a Würthtől vagy a Bernertől). A WD40 egy univerzális spray (zsírzó, kontakt, csavarlazító, stb.), ami nagyon jó egy háztartásban, de azért az univerzális dolgok olyanok, hogy mindenben jók, de igazándiból semmiben sem olyan jók mint a direkt arra a célra kifejlesztett anyagok. Ha egy ilyen öreg autót komolyabban szerelgetsz, akkor nagyon jó amikor a különböző feladatokra megvan a jó anyag.

Köszönöm!
Kipróbálom! Wink

Nem elérhető ratbike
Hozzászólások: 130


« Hozzászólás #71336 Dátum: 2014 április 18, 12:19:14 »

Sziasztok!

Motor takaró lemezeknél a hátsó (lendkerék felöli) csavarok nagyon összerohadtak (pedig 1 hétig fújkáltam őket WD40-el). Mivel lehet azt onnan kibányászni? Meg a hengerfejen lévő hátsó lemezrögzítő csavar szintén beállt mint a szög. Nem merem őket feszegetni mert még ha el is törnének (jobbik eset) akkor is elöbb a fejük kezd elnyalódni...

(Ja és flexre még gondolni se akarok mert 20cm-re van a motor a kasznitól.  Grin )

Előre is köszi!

Üdvw.


[/quote

Nekem nagyon bevált, sima 60 forintos közérti citromsav be nedvesítve és rá kenve,massza állagban,egy napig állni hagyni.
A busz tankját is így rozsdátlanítottam,tele forróvízzel beledobtam 40 deka citromsavat és két nap után mintha homokszórták volna a belsejét! Wink
Lazlow
« Hozzászólás #71335 Dátum: 2014 április 18, 11:05:53 »

Melegítsd meg.

Köszönöm!
Kipróbálom! Wink
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14985

« Hozzászólás #71334 Dátum: 2014 április 18, 10:47:32 »

Motor takaró lemezek...
Üdvw.
Melegítsd meg.
Lazlow
« Hozzászólás #71333 Dátum: 2014 április 18, 10:44:17 »

Sziasztok!

Motor takaró lemezeknél a hátsó (lendkerék felöli) csavarok nagyon összerohadtak (pedig 1 hétig fújkáltam őket WD40-el). Mivel lehet azt onnan kibányászni? Meg a hengerfejen lévő hátsó lemezrögzítő csavar szintén beállt mint a szög. Nem merem őket feszegetni mert még ha el is törnének (jobbik eset) akkor is elöbb a fejük kezd elnyalódni...

(Ja és flexre még gondolni se akarok mert 20cm-re van a motor a kasznitól.  Grin )

Előre is köszi!

Üdvw.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71332 Dátum: 2014 április 17, 22:15:54 »

Kérédsem lenne:

Adott egy féknyereg, beletört légtelenítő csavarral. Miként lehetne új életet lehelni bele funkcionálisan??
Esetleg szaki, aki megoldaná??

köszi


Légtelenítsd a fékcsőnél és használd úgy, ahogy van. Ez a legjobb megoldás, egyébként meg ki lehet fúrni és régebben lehetett túlméretest kapni légtelenítőből, de már nincs vagy nagyon ritka. Gyártatni kell.

A kifúrás sem annyira egyszerű, mert a légtelenítő kúpon zár és ha megsérted kibányászás közben, akkor azzal is ügyeskedni kell.

Mindenképpen le kell szedni, esetleg szétszedni, melegíteni... stb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #71331 Dátum: 2014 április 17, 21:39:42 »

Kérédsem lenne:

Adott egy féknyereg, beletört légtelenítő csavarral. Miként lehetne új életet lehelni bele funkcionálisan??
Esetleg szaki, aki megoldaná??

köszi

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #71330 Dátum: 2014 április 17, 21:35:04 »

A fogskerekek foghézagát, tehát holtjátékot.

....


köszönöm!
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14985

« Hozzászólás #71329 Dátum: 2014 április 16, 17:11:03 »

http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Korm%C3%A1nym%C5%B1_be%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1sa
Nem elérhető Herbie
Hozzászólások: 162


« Hozzászólás #71328 Dátum: 2014 április 16, 16:44:59 »

Ez nagyon jó, ezért nem értettem mitől lehet az hogy a kinézett autónak középen nulla, széleken meg van holtjátéka...  Cheesy akkor az így van jól, csak a középállás számít!  Wink
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71327 Dátum: 2014 április 16, 10:04:25 »

A fogskerekek foghézagát, tehát holtjátékot.

Közép állásban tartva a kormányt felbakolod az autó elejét, meglazítod a kontraanyát és finoman csavarod a csavar befelé. Amikor kicsit elnehezül, akkor háromszor végállástól végállásig eltekered a kormányt, majd megnézed középen mekkora a holtjáték. Ha még van egy kicsi, akkor ráhúzod, de nagyon finoman. Utána rákontrázod az anyát.

A csavart nagyon finoman kell tekerni, mert nulla holtjáték kell középen (szélen, végső állásban úgyis lesz több) de nem szabad, hogy szoruljon, mert ha itt középen szorul, akkor fél fordulatra (ahol alig kopott a csiga) jobban fog szorulni és szétkopik.

Ha középen beállítod és fél fordulatnál szorul, akkor kopott a kormánymű.
Szélső állásban mindig lesz holtjáték, azzal ne foglalkozzatok.

Ha a csavar kevesebb, mint két menetnyit áll ki a kontraanyából, akkor kopott a kormánymű, egyszer még állíthatsz, de soha nem lesz tökéletes.


Ez a leírás igaz minden modell csigás kormánygépére, a fogaslécesekre nem.
ezt de szépen leírtad   
honnan másoltad be?  Grin
Proti! be lehetne ezt tenni a tudásbázisba?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71326 Dátum: 2014 április 16, 10:00:39 »

A kormanymuvon az allitocsavarral mit állítok es hogyan? Undecided

A fogskerekek foghézagát, tehát holtjátékot.

Közép állásban tartva a kormányt felbakolod az autó elejét, meglazítod a kontraanyát és finoman csavarod a csavar befelé. Amikor kicsit elnehezül, akkor háromszor végállástól végállásig eltekered a kormányt, majd megnézed középen mekkora a holtjáték. Ha még van egy kicsi, akkor ráhúzod, de nagyon finoman. Utána rákontrázod az anyát.

A csavart nagyon finoman kell tekerni, mert nulla holtjáték kell középen (szélen, végső állásban úgyis lesz több) de nem szabad, hogy szoruljon, mert ha itt középen szorul, akkor fél fordulatra (ahol alig kopott a csiga) jobban fog szorulni és szétkopik.

Ha középen beállítod és fél fordulatnál szorul, akkor kopott a kormánymű.
Szélső állásban mindig lesz holtjáték, azzal ne foglalkozzatok.

Ha a csavar kevesebb, mint két menetnyit áll ki a kontraanyából, akkor kopott a kormánymű, egyszer még állíthatsz, de soha nem lesz tökéletes.


Ez a leírás igaz minden modell csigás kormánygépére, a fogaslécesekre nem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #71325 Dátum: 2014 április 16, 07:18:05 »

Holtjátékot. A csigatengelyt (nem tudom mi a neve) feszíti. Az anyát kilazítod, a belső csavart meg meghúzod, aztán az anyát vissza "kontrázod". Mint a szelep állításnál.
csak nem szabad túlhúzni, mert akkor a végállásban szorulni-ropogni fog és hamarabb tönkremegy, nem?
az enyémen is meg kéne nézni mennyit lehet még ráállítani, de még nem mertem..
ha valaki leírná mire kell figyelni, hogy kell csinálni, annak én is örülnék
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #71324 Dátum: 2014 április 15, 22:39:02 »

A kormanymuvon az allitocsavarral mit állítok es hogyan? Undecided
Holtjátékot. A csigatengelyt (nem tudom mi a neve) feszíti. Az anyát kilazítod, a belső csavart meg meghúzod, aztán az anyát vissza "kontrázod". Mint a szelep állításnál.

Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #71323 Dátum: 2014 április 15, 21:19:24 »

A kormanymuvon az allitocsavarral mit állítok es hogyan? Undecided
Oldalak: 1 ... 227 228 229 230 231 [232] 233 234 235 236 237 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.152 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.