www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 04, 23:43:27

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 202 203 204 205 206 [207] 208 209 210 211 212 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14871362 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #72371 Dátum: 2014 Június 29, 19:58:42 »

valaki tudna mutatni egy kopott fékbetétről olyan képet, ahogy be van építve? tárcsafék...nem tudom mitől sípol néha fékezéskor, elkopott, vagy más nyűgje van...ha pl unixnál kiböngészem a bogarat, csak jó betétet kaphatok, vagy volt többféle? meg nem tudom mondani milyen nyereg van fent, de bogár, az tuti.

thx

ha kopott, azt lehet látni.
az asztbesztmentes betétek hajlamosak nyikorogni.
a betét hátulját be kell kenni vékonyan rézpasztával (ahol a dugattyú nyomja).
illetve a betét ráfutó élét (ahogy forog a kerék, a tárcsa először érintkezik a betéttel) reszelővel le kell csapni kb 45 fokra.
mást nem tudsz tenni.

betétből meg volt vagy 3 féle, ahogy tanult kollégám is írta.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #72370 Dátum: 2014 Június 29, 18:50:20 »

csak a kereket kell lekapni onnan már látszik hogy egy vagy két pálcás vagy kerek.... Undecided
na akkor holnap köszi!

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72369 Dátum: 2014 Június 29, 18:40:42 »

szóval vegyem ki, ha biztosra akarok menni
csak a kereket kell lekapni onnan már látszik hogy egy vagy két pálcás vagy kerek.... Undecided

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #72368 Dátum: 2014 Június 29, 18:35:39 »

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
nagyjából ezek vannak  ferodó jurid ate de én simán berakom a mintex-et is
szóval vegyem ki, ha biztosra akarok menni

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72367 Dátum: 2014 Június 29, 18:32:52 »

valaki tudna mutatni egy kopott fékbetétről olyan képet, ahogy be van építve? tárcsafék...nem tudom mitől sípol néha fékezéskor, elkopott, vagy más nyűgje van...ha pl unixnál kiböngészem a bogarat, csak jó betétet kaphatok, vagy volt többféle? meg nem tudom mondani milyen nyereg van fent, de bogár, az tuti.

thx



nagyjából ezek vannak  ferodó jurid ate de én simán berakom a mintex-et is

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #72366 Dátum: 2014 Június 29, 18:22:40 »

valaki tudna mutatni egy kopott fékbetétről olyan képet, ahogy be van építve? tárcsafék...nem tudom mitől sípol néha fékezéskor, elkopott, vagy más nyűgje van...ha pl unixnál kiböngészem a bogarat, csak jó betétet kaphatok, vagy volt többféle? meg nem tudom mondani milyen nyereg van fent, de bogár, az tuti.

thx

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72365 Dátum: 2014 Június 29, 13:28:07 »

Szerintem 19mm-es a gyári a Tieden. Samko jó, azért a pénzért.
a 19milis munkahenger a keskenyebbik fékpofához való illetve én még csak olyat láttam, így  azt ki kell távtartózni ha mindenképp azt akorod... egyébbként 4-5 évet  egész biztos kibír a samko és két vizsga után meg valószínű úgy is szétkell szedni a féket egy dobszabályozáshoz mert ezek a dobok amik el vannak kopva vékonyodva eccer megmelegíted és tojás lesz az utángyárott meg szintén hamar tojkó mitics lesz..... Undecided

1303LS
« Hozzászólás #72364 Dátum: 2014 Június 29, 09:31:33 »

épp a hátsó fékemet reszelem, és az egyik munkahenger szivárog.
szétszedtem és azt látom, hogy a karmantyúkon vannak bemaródási csíkok - nyilván ezért szivárog. valamint azt is látom, hogy a dugattyúkon és a hengerben vannak oxidációs nyomok, ujjal nem tapintható felületi egyenetlenségek.
a kérdés, hogy felújítókészlettel javítsam inkább, vagy vegyek új munkahengert? (nem látok rajta ate feliratot, talán egy bosch logó van elbújva a vas oxid ölelésében)
ha új munkahengert veszek, akkor olyat vegyek ami rajta volt: 17,45mm átmérőjűt, vagy láttam Unixnál 19mm-eset is?
volt beszélgetés arról, hogy a bogár hátul gyengébben fékez mint lehetne... még nem csináltam ilyen átalakítást - azt gondolom, hogy a 19mm-es munkahengerrel nagyobb erővel tudja nyomni a pofákat, viszont ugyanakkora pedálúthoz kisebb elmozdulás tartozik...  Huh
mindenem gyári bogár cucc: elöl egy tüskés tárcsa, hátul dob, bogár főfékhenger (1303)

samko munkahengerről van tapasztalat? teszi a dolgát pár évig, vagy nagyon hamar elfossa magát? (nyilván ate, fte jobb, de nem feltétlen akarok nagyot beruházni a dobfékre, mert lehet pár éven belül tárcsásítanám, ha indokoltnak látom)
Szerintem 19mm-es a gyári a Tieden. Samko jó, azért a pénzért.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #72363 Dátum: 2014 Június 28, 22:33:05 »

Hátha valakinek érdekes lehet.
Ma rápróbáltam a sárvédőt az ültetett tcs tárcsafékes futóműre,
jubi 5,5" felnikkel 175/65 gumikkal pont a sárvédő széléig jön ki  Grin Grin Grin

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #72362 Dátum: 2014 Június 28, 21:19:45 »

2-3 nap és okosabb leszek. Szerintem zsírozni kell. Anyagot már beszereztem hozzá csak időm nem volt, hogy megcsináljam.
Volt egy szabad fél órám megcsináltam. Este kipróbáltam jó lett.
A dugattyú és a fékbetét felületénél és a fül vagy füleknél kell nagyon vékonyan bekenni. Nekem a két oldalra fogyott egy borsónyi mennyiség.

http://www.bardiauto.hu/webshop/felszerelesi-cikkek/szerelesi-segedanyagok/fekbetet-zajcsokkento/-CERATEC
Nem elérhető Fülöp Atti
Hozzászólások: 11


« Hozzászólás #72361 Dátum: 2014 Június 28, 14:41:39 »

Sziasztok!

79-es T2-hez keresek fényszórót.Igazából egy műanyag tartó van benne eltörve,szóval bármilyen állapotú megfelel,csak az a kis műanyag legyen meg benne.
Köszönöm.

Bogár 1965
T2 1979
Mercedes 190D 1989
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72360 Dátum: 2014 Június 28, 13:32:06 »

Erre jó megoldás, ha lelakkozza az ember. Csak menni ne kelljen vele. :-))))

Én mindig látom,hogy már másnap rozsdás,de az a durva,hogy a kolegám napi használatú autójával reggel kimentünk melózni,nappal esett,és a 8-10 óra múlva,a műszak végén mikor kimentünk az autóhoz,már látható volt a vízcseppeknél kezdődő rozsdásodás.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #72359 Dátum: 2014 Június 28, 12:30:17 »


Eső után 3 nap és rozsdásodik.
Én mindig látom,hogy már másnap rozsdás,de az a durva,hogy a kolegám napi használatú autójával reggel kimentünk melózni,nappal esett,és a 8-10 óra múlva,a műszak végén mikor kimentünk az autóhoz,már látható volt a vízcseppeknél kezdődő rozsdásodás.
1303LS
« Hozzászólás #72358 Dátum: 2014 Június 28, 11:33:08 »

Mi az, hogy rajta marad a betét a tárcsán? Forog vele körbe körbe? Mert akkor leszakadt/rohadt a fémről, kuka.
Zsírozni?  Jezusom ...
Két fékezés között a bekerült valami kosztól, kavicstól nyikoroghat. Vagy rozsdás a tárcsa foltosan. Eső után 3 nap és rozsdásodik a betét alatt alul nem tud gyorsan leszáradni. Vagy simán üt a tárcsa, mert túl vékony, vagy szarul lett feltéve.
Rézpasztát csak a betét és a dugattyú közé kell kenni. Tárcsára soha semmit. Mielőtt valaki azt hinné.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72357 Dátum: 2014 Június 28, 10:23:46 »

2-3 nap és okosabb leszek. Szerintem zsírozni kell. Anyagot már beszereztem hozzá csak időm nem volt, hogy megcsináljam.
Zsírozni?!?
Maximum rézpaszta, de attól még csikorogni fog.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #72356 Dátum: 2014 Június 28, 09:53:18 »

2-3 nap és okosabb leszek. Szerintem zsírozni kell. Anyagot már beszereztem hozzá csak időm nem volt, hogy megcsináljam.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72355 Dátum: 2014 Június 28, 08:48:38 »

Szervusztok!
bogár első tárcsafék menet közben két fékezés között csikorog. a betét rajta marad a tárcsán. mik lehetnek a problémák?  köszönöm!
A Girling típusú tárcsafékben van a betét és a dugattyú között egy zajcsillapító lemez, ami megakadályozza, hogy a betét teljesen párhuzamos legyen a tárcsával, így nem tapad hozzá és nem csikorog. Öreg szarokból hiányozni szokott. *-nál kapható.
Az Ate fékek dugattyújának peremében kicsi lépcső van, ugyanez a funkciója.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #72354 Dátum: 2014 Június 28, 08:27:35 »

Szervusztok!
bogár első tárcsafék menet közben két fékezés között csikorog. a betét rajta marad a tárcsán. mik lehetnek a problémák?  köszönöm!
2-3 nap és okosabb leszek. Szerintem zsírozni kell. Anyagot már beszereztem hozzá csak időm nem volt, hogy megcsináljam.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #72353 Dátum: 2014 Június 27, 22:54:27 »

bármilyet, ami a legolcsóbb a sarki autósboltban.
nem akkora a gyújtófeszkó, hogy bármilyen kábelen kifogjon.
volt nekem szilikonos, rezes, mindegyik jó volt.
Bementem ma négy autósboltba,kábel van,réz belső pvc borítással, zavarszűrős pipát még csak találtam,de a kábel másik felére semmit. Mi van ilyenkor? Holnap ránézek nem e találok hozzá valami végeket itthon..

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #72352 Dátum: 2014 Június 27, 21:57:38 »

20 vagy 30 van csak. Vettem mindkettőt. Vagyont hagytam ott 

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #72351 Dátum: 2014 Június 27, 21:54:15 »

Szervusztok!
bogár első tárcsafék menet közben két fékezés között csikorog. a betét rajta marad a tárcsán. mik lehetnek a problémák?  köszönöm!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #72350 Dátum: 2014 Június 27, 18:28:13 »

El kell nittelni a végét Smiley

az meg csúnyán néz ki a csomagtartóban Undecided
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #72349 Dátum: 2014 Június 27, 12:51:23 »

az meg csúnyán néz ki a csomagtartóban Undecided
le kell festeni :-P



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72348 Dátum: 2014 Június 27, 11:18:17 »

Akkor 30 mm rozsdamentes lesz. Kösziiiiiiiiiiiiiiiii
az meg csúnyán néz ki a csomagtartóban Undecided

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #72347 Dátum: 2014 Június 27, 11:16:20 »

Akkor 30 mm rozsdamentes lesz. Kösziiiiiiiiiiiiiiiii
Sós környezetbe talán ajánlottabb a saválló.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #72346 Dátum: 2014 Június 27, 10:55:22 »

rövid csavart nagyon nehéz bekapatni,és a sárvédőt is nehéz a helyére terelgetni... Minimum 20 mili és fakötésű alátét....
Akkor 30 mm rozsdamentes lesz. Kösziiiiiiiiiiiiiiiii

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72345 Dátum: 2014 Június 27, 08:42:46 »

Minél kevesebb álljon ki. Szerintem.
rövid csavart nagyon nehéz bekapatni,és a sárvédőt is nehéz a helyére terelgetni... Minimum 20 mili és fakötésű alátét....

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #72344 Dátum: 2014 Június 27, 08:36:00 »

Az világos volt, de elég a 15mm vagy 20 mm vagy hosszabb kell???
 
Minél kevesebb álljon ki. Szerintem.

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72343 Dátum: 2014 Június 26, 21:59:27 »

meg egyezik-e az első a hátsóval?

Kösz!
Nem egyezik meg.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #72342 Dátum: 2014 Június 26, 21:45:18 »

nyolcast Kiss

Az világos volt, de elég a 15mm vagy 20 mm vagy hosszabb kell???
 

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72341 Dátum: 2014 Június 26, 21:27:46 »

URAK  Cool Cool Cool

Sárvédő felrakáshoz milyen csavarokat vegyek??

nyolcast Kiss

1303LS
« Hozzászólás #72340 Dátum: 2014 Június 26, 21:17:06 »

URAK  Cool Cool Cool

Sárvédő felrakáshoz milyen csavarokat vegyek??

Én sima rozsdamnetessel raktam fel őket, de a normál fejmagasság miatt kicsit óvatosabbnak kell leni.
Magasítottat nem tudom lehet-e kapni.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #72339 Dátum: 2014 Június 26, 21:09:40 »

URAK  Cool Cool Cool

Sárvédő felrakáshoz milyen csavarokat vegyek??

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72338 Dátum: 2014 Június 26, 17:26:12 »

Megjött a kuplungbovden, holnap csere. :-)


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3646


« Hozzászólás #72337 Dátum: 2014 Június 26, 12:50:40 »

Üdv! 65.01 havi bogár első és hátsó telóját cserélni szeretném.
Tudja valaki, hogy meg egyezik-e az első a hátsóval?
A teló alsó felső része szemes rögzítésű.
Kösz!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #72336 Dátum: 2014 Június 25, 21:59:50 »

Természetesen ezek is meg lesznek csinálva. A csapággyal kezdem, mert kávédaráló hangja van a generátornak.

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72335 Dátum: 2014 Június 25, 20:21:09 »

ez pontosan így van 

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #72334 Dátum: 2014 Június 25, 20:18:48 »

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72333 Dátum: 2014 Június 25, 20:11:20 »

Generátor csapágyat cserélnék. A csapágylehúzó csak a külső karikát szedte le, annyira rajta van a belső, vagy a képen 7-es számmal jelölt távtartó. Meg is melegítettem pedig. Szóval most maradt egy csapágy belsőm. Hogy lehet azt leszedni?  Cool
<beszúrt kép törölve>
ja azt hittem már a csapágy futógyűrűje van csak meg  Undecided  azt a gyűrűt egy csőfogóval le kell erőszakolni aztán a csapágy igen könnyen, előfordul hogy kézzel lejön

1303LS
« Hozzászólás #72332 Dátum: 2014 Június 25, 20:10:49 »

Generátor csapágyat cserélnék. A csapágylehúzó csak a külső karikát szedte le, annyira rajta van a belső, vagy a képen 7-es számmal jelölt távtartó. Meg is melegítettem pedig. Szóval most maradt egy csapágy belsőm. Hogy lehet azt leszedni?  Cool
<beszúrt kép törölve>
Flexxel levágnék egy szeletet belőle úgy, hogy minél vkonyabb maradjon a tengelyig. AZtán majd csak elpattan.
Oldalak: 1 ... 202 203 204 205 206 [207] 208 209 210 211 212 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.156 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.