www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 04, 19:34:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 196 197 198 199 200 [201] 202 203 204 205 206 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14867736 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #72611 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:20:01 »

Miért?
Nem lehet azt a csavart visszafele is tekerni?  Grin
Motorcsere.  Wink
Pont van is eladó motorom.  Grin
1303LS
« Hozzászólás #72610 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:19:15 »

Na üdv mindenkinek ismét. Smiley

Megpróbáltam amit Protheus írt, nem vált be.

Ma tök véletlenül elemeltem az UNIX-nál egy saját újságot, és tök véletlenül kinyitottam a közepén, ahol a Bosch gyertyák betegségeit sorolja fel, képekkel illusztrálva. Nem csak azt írta a kormos gyertya képénél, hogy sok anyagot kap a motor, hanem azt is, hogy a légszűrő lehet egy merő dzsuva.

Olajos légszűrőm van. Azt kéne kitisztítani, de az asszem le van írva a lila könyvben is (nem tudom, mennyire mérvadó szakirodalom), majd megnézem.

Hát akkor villanyászkodni kell, jön is a kérdés, van valakinek 1303 kapcsolási rajza? (73-as, elvileg német, aztán majd kiderül, mennyire fedi a valóságot). Mert nekem csak egy 6V-os rajzom van, ami nem tudom, miféle évjáraté lehet. De csak ha egy biztitábla-kiosztásotok van, az is elég. Smiley

Akkor ne csavarjak a keveréken? (egyelőre azt se tudom, hol az a csavar, ha lökés a lejtő tetején, lehet jobb is. Shocked Nem szeretném temetni a gépemet... Sad )
Olajos légszűrőt hagggyad, az nem tud eldugulni. Bár kipucolni és friss olajjal feltölteni nem árt.
http://www.vintagebus.com/wiring/index.html
Nem igazán kell kapcsolási rajz, hiszen dolgozhatsz mindig egy vezetéken, azt meg visszadugod oda ahol volt.
Neked volt pár napja az ablakmosón 6V?
Igen lejtő, mert ami eddig jól volt beállítva (hiszen jól ment a kocsi, gond nélkül) és nem kopó, mozgó alkatrész az most is jó.
Csinálsz egy újabb hibát, arra valaki benyögi, hogy tekerj a gyújtáson, aztán cserélj fúvókát, tegyél rá duplakarbit, motorgenerál......stb...prés.
Kályhától indulni. Tank, szűrő, csövek, tűszelep, karbi.....
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #72609 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:16:04 »

Az egyik legrosszabb ötlet. Lökés a lejtő tetején.
Miért?
Nem lehet azt a csavart visszafele is tekerni?  Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72608 Dátum: 2014 Augusztus 06, 17:10:34 »

Na üdv mindenkinek ismét. Smiley

Megpróbáltam amit Protheus írt, nem vált be.

Ma tök véletlenül elemeltem az UNIX-nál egy saját újságot, és tök véletlenül kinyitottam a közepén, ahol a Bosch gyertyák betegségeit sorolja fel, képekkel illusztrálva. Nem csak azt írta a kormos gyertya képénél, hogy sok anyagot kap a motor, hanem azt is, hogy a légszűrő lehet egy merő dzsuva.

Olajos légszűrőm van. Azt kéne kitisztítani, de az asszem le van írva a lila könyvben is (nem tudom, mennyire mérvadó szakirodalom), majd megnézem.

Hát akkor villanyászkodni kell, jön is a kérdés, van valakinek 1303 kapcsolási rajza? (73-as, elvileg német, aztán majd kiderül, mennyire fedi a valóságot). Mert nekem csak egy 6V-os rajzom van, ami nem tudom, miféle évjáraté lehet. De csak ha egy biztitábla-kiosztásotok van, az is elég. Smiley

Akkor ne csavarjak a keveréken? (egyelőre azt se tudom, hol az a csavar, ha lökés a lejtő tetején, lehet jobb is. Shocked Nem szeretném temetni a gépemet... Sad )


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
1303LS
« Hozzászólás #72607 Dátum: 2014 Augusztus 06, 16:53:17 »

csavarj beljebb a keverék csavaron egy fél fordulatot
Az egyik legrosszabb ötlet. Lökés a lejtő tetején.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #72606 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:39:03 »

Ha a vezetékek nincsenek megégve, vagy repedezve, egy újra saruzás segíthet. Utolsó pár centi levág, új saru fel, a vezeték a helyére színkód szerint. Nekem egy nagyon beteges 74-es sparnál bevált. Egy hétvégén bőven megvan, csak hozzávaló kapcsolási rajz kell.

A lámpák testje rendben van, de van egy olyan gyanúm, hogy újra kéne vezetékezni a gépet. Nulláról. Na ez az, amire perpillanat egy kanyi vasam sincs.... Sad
A motorkérdés meg még mindig jó kérdés... Sad Beszéltem szerelőmmel, szombaton tudja megmondani, mikor tud foglalkozni a géppel, valószínű jövő héten.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #72605 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:35:56 »


A lámpák testje rendben van, de van egy olyan gyanúm, hogy újra kéne vezetékezni a gépet. Nulláról. Na ez az, amire perpillanat egy kanyi vasam sincs.... Sad

azért azzal javíthatsz valószínűleg a dolgon, ha ellenőrzöd legalább az összes csatlakozót a biztitáblán és a lámpáknál. mármint szépen megcsiszolod a csatlakozó felületeket, és megrángatod hogy a kábel nem-e esik ki a saruból.

a rádió nálam elég érzékeny a feszültség változásra. lehet hogy az is egy kontakthiba. egyébként nálam alapjáraton lehalkul, menet közben (vagy a fordulatot álló helyben megemelve) hangosabb újra, de nekem dinamóm van. nálad valószínűleg generátor, ott talán nincs ilyen összefüggés
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72604 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:35:12 »

Mert indexrelére költöd, mielőtt kérdezel. :-)
Én azért megnézném mindkét baloldali indexnél nem csak a testet, hanem a komplett foglalatot. Búra nélkül indexnél mozgatod az izzót, ha néha jó, akkor kontakt probléma. Helyzetjelző jól működik bal hátul? Esetleg ha van ott tolatólámpa, az is? Direktbe vigyél egy testet kábellel oda is (miután kiszerelted a lámpát), hátha ettől megjavul. Persze lehet kormánykapcsoló is (bár nem értem, ehhez mi köze lehet a Protinál a kormányoszlopnak :-)))
A motort egyszerűen átnézheted magad is. Szerintem kicsit sokat kaphat (ha feketék a gyertyák), csavarj beljebb a keverék csavaron egy fél fordulatot és menj a kocsival.

egy kanyi vasam sincs.... Sad
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72603 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:33:53 »

Kopik a kapcsolo belseje, javitani nem igazan lehet, csere lesz belole elobb-utobb. Atmeneti megoldaskent ket dolgot probalj meg:
1. ne teritsd ki a bajuszkapcsolot a vegallasaig, elotte allitsd meg (van egy pont ahol nekem megall, kb feluton), akkor jol mukodik az index.
2. mozgasd meg a kormanyoszlopot, nekem speciel jobbra kell meglokni a kormanyt, akkor vegallasban is jo mindket index :-))
Na ezeket ki fogom próbálni Cheesy Köszönöm a tippet Smiley


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #72602 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:29:39 »

hiába indexelek balra, csak pislákol az izzó elöl és hátul is, és a relé gyorsan ketyeg, mint amikor ki van égve az egyik izzó
Kopik a kapcsolo belseje, javitani nem igazan lehet, csere lesz belole elobb-utobb. Atmeneti megoldaskent ket dolgot probalj meg:
1. ne teritsd ki a bajuszkapcsolot a vegallasaig, elotte allitsd meg (van egy pont ahol nekem megall, kb feluton), akkor jol mukodik az index.
2. mozgasd meg a kormanyoszlopot, nekem speciel jobbra kell meglokni a kormanyt, akkor vegallasban is jo mindket index :-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72601 Dátum: 2014 Augusztus 06, 15:21:15 »

Nyoh...

Üdv ismét mindenkinek, köszönöm az eddigi hsz-eket.

A gép jelenleg le van támasztva... Sad

A gyertyák, amit tegnap megpucoltam, mára ismét beköpte a gép. Illetve csak a 4-es hengerét néztem, az tiszta retek volt. Cseréltem üzemanyagszűrőt is (valami rozsdaszerű vörösesbarna aprószemű dzsuva volt benne rengeteg), most már van is benne matéria, mert az előzőben csak max 5mm magasan volt a nafta, ebben majdnem teli van.

Kicseréltem az első fényszórókat. (Golf1-es fényszórókat sikerült szerezni, elsőre passzoltak a helyükre). Beraktam őket, de kész szívás volt, mert hol a helyzetjelző, hol a tompított ment el szabadságra. Kellett adni a biztitáblának egy pofont, hogy működjön, most jó. (kontakthiba-hegyek lehetnek)

Aztán előjött pár plusz hiba is. Az egyik az, hogy hiába indexelek balra, csak pislákol az izzó elöl és hátul is, és a relé gyorsan ketyeg, mint amikor ki van égve az egyik izzó. Másik irányba működik, vettem horror áron új indexrelét, a probléma nem szűnt meg. (szóval most van egy eladó darabom Cheesy)
A másik hiba, ami előjött, hogy amikor rálépek a fékre, akkor kikapcsol a rádióm, illetve nem világít a bal oldali (minő meglepetés) féklámpám se, de a helyzetjelző igen.

A lámpák testje rendben van, de van egy olyan gyanúm, hogy újra kéne vezetékezni a gépet. Nulláról. Na ez az, amire perpillanat egy kanyi vasam sincs.... Sad
A motorkérdés meg még mindig jó kérdés... Sad Beszéltem szerelőmmel, szombaton tudja megmondani, mikor tud foglalkozni a géppel, valószínű jövő héten.


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72600 Dátum: 2014 Augusztus 06, 14:01:25 »

Akkor belemenve a részletekbe, saját tapasztalatom szerint:
- hidegen - ahogy írtad - egyet rárúg, a jól működő szivató bekapcsol és pöccre indulunk
- üzemmeleg motornál ha keveset állunk (max 2-3 perc), akkor általában pöccre indul a gép
- ha többet állunk, akkor nekem sem indul padlógáz nélkül (már a 302-es szimpla karbival), ilyenkor padlóval indítok. Ha nem így teszek, akkor vagy be sem indul, vagy ha beröffen, akkor is nagyon betegen jár és kell neki pár másodperc, amíg magához tér. Padlógázzal indításkor minden tökéletes az első pillanattól.

és ez így van jól Wink

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72599 Dátum: 2014 Augusztus 06, 13:27:14 »

Akkor belemenve a részletekbe, saját tapasztalatom szerint:
- hidegen - ahogy írtad - egyet rárúg, a jól működő szivató bekapcsol és pöccre indulunk
- üzemmeleg motornál ha keveset állunk (max 2-3 perc), akkor általában pöccre indul a gép
- ha többet állunk, akkor nekem sem indul padlógáz nélkül (már a 302-es szimpla karbival), ilyenkor padlóval indítok. Ha nem így teszek, akkor vagy be sem indul, vagy ha beröffen, akkor is nagyon betegen jár és kell neki pár másodperc, amíg magához tér. Padlógázzal indításkor minden tökéletes az első pillanattól.

melegen elpárolog a szivócsőből a nyál akkor is ha minden jó.teligázzal melegen ,egyszer berugva a pedált hogy a szivató müködjön, hidegen.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Augusztus 06, 13:55:53 írta stonemen »
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #72598 Dátum: 2014 Augusztus 06, 13:19:01 »

Igen, így kell működnie, ha minden jó, de az övé nem az. :-)

melegen elpárolog a szivócsőből a nyál akkor is ha minden jó.teligázzal melegen ,egyszer berugva a pedált hogy a szivató müködjön, hidegen.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72597 Dátum: 2014 Augusztus 06, 12:38:06 »

Igen, így kell működnie, ha minden jó, de az övé nem az. :-)

Nekem a 03-as automatám úgy indul, hogy egyszer indítás előtt nyomok neki egy padlót, aztán gáz nélkül indítok és azonnal bepöccen.

Melegen meg simán gáz nélkül egy pöccre indul.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #72596 Dátum: 2014 Augusztus 06, 12:17:22 »

Meleg motort melegben padlógázzal indíts, nem puNpálva.


Nekem a 03-as automatám úgy indul, hogy egyszer indítás előtt nyomok neki egy padlót, aztán gáz nélkül indítok és azonnal bepöccen.

Melegen meg simán gáz nélkül egy pöccre indul.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72595 Dátum: 2014 Augusztus 06, 05:38:54 »

Meleg motort melegben padlógázzal indíts, nem puNpálva.

Én erre csak tippelek, de van sok jel, ami azt igazolja, hogy évekig a kert dísze lehetett, eladásra rakhatták össze.

Megnézetem a tűszelepet akkor majd. Smiley Köszönöm a tippeket. Smiley Kályha mellől indulni nem tudok sajnos, tudom, hogy eretnekség, meg főbe lőtök érte, de nincs garázsom. Sad
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72594 Dátum: 2014 Augusztus 05, 21:22:50 »

Ha jól tudom ez egy sokáig állt nemrég feltámasztott autó.

Én erre csak tippelek, de van sok jel, ami azt igazolja, hogy évekig a kert dísze lehetett, eladásra rakhatták össze.

Megnézetem a tűszelepet akkor majd. Smiley Köszönöm a tippeket. Smiley Kályha mellől indulni nem tudok sajnos, tudom, hogy eretnekség, meg főbe lőtök érte, de nincs garázsom. Sad


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #72593 Dátum: 2014 Augusztus 05, 21:19:15 »

Az oválba azt hiszem jó lenne. Mit kóstál?

Ha ilyen kell, nekem van egy pár. A koszon kívül nincs baja.

1303LS
« Hozzászólás #72592 Dátum: 2014 Augusztus 05, 21:17:40 »

A gyújtás mint rendszer talán nem lehet baja, mert az a rotort kivéve teljesen új. A karbi elvileg jó, azért megnézetem majd a szerelőmmel. Smiley Másra nem nagyon tudok tippelni, szelephézag lett még beállítva.

Viszont csinál olyat is a gép, amikor el kell vennem a lábamat a gázról hirtelen, akkor ugye elkezd dolgozni a motorfék, és ilyenkor durran egyet a kipufogó. Nem tudom, ez mitől van, de szerintem ez sem egészséges. Lehet segít valamit, valószínűleg Ti jobban tudjátok, mint én. Cheesy
Ha befolyik a tűszelep PICIKÉT akkor menet közben nem veszed észre, max fél, 1 literrel többet eszik, meg kormolja a gyertyát.
Ha befolyik a tűszelep PICIKÉT akkor leállításkor -mivel az AC nyomás alatt tart némi mennyiséget- túlfolyik a karbi, magas lesz a  benzinszint, esetleg be is folyik a torokba. Ilyenkor melegen nem fog könnyen indulni.
Ha befolyik a tűszelep PICIKÉT akkor leállításkor -mivel az AC nyomás alatt tart némi mennyiséget- túlfolyik a karbi, magas lesz a  benzinszint, esetleg be is folyik a torokba. Majd másnap reggelre a befolyt lé elpárolog a motor pedig hidegen újjongva veszi tudomásul, hogy a magas benzinszint miatt kicsit többet kap.
Ha befolyik a tűszelep PICIKÉT akkor állítgatáskor könnyen becsapja a mestert aki a PICIKE többlet benzin miatt máshonnan fog elvenni egy kicsit. Na ilyenkor mi történik? Na???? Viszont csinál olyat is a gép, amikor el kell vennem a lábamat a gázról hirtelen, akkor ugye elkezd dolgozni a motorfék, és ilyenkor durran egyet a kipufogó. Na.  Grin
Ne állíts el semmit.
egy 30+ éves rendszernél nem jelentheted ki, hogy azért tiszta, mert két hete tiszta volt.
SZűrő takarítás, esetleg tűszelep csere.
Elindulni  kályhától....
Ha jól tudom ez egy sokáig állt nemrég feltámasztott autó.
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #72591 Dátum: 2014 Augusztus 05, 21:13:49 »

Ha ilyen kell, nekem van egy pár. A koszon kívül nincs baja.


Köszi de nekem nem jó, ez '58 előttibe való. Smiley  de azért köszi!!
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72590 Dátum: 2014 Augusztus 05, 21:08:54 »

egy 30+ éves rendszernél nem jelentheted ki, hogy azért tiszta, mert két hete tiszta volt. az is lehet, hogy olyan koszdarab lazult fel a takarítás során, ami később vált le, stb. én már 2* pucoltam ki a karbikat, pedig azok is rendben voltak. a benzinszűrőm pl alul fekete volt 3-4000km után, utána hiába volt minden új/kitakarított, jöhetett a régi részből a mocsok

Mondjuk ez is jogos. Majd kiderül, köszönöm Tőled is az észrevételt. Smiley


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #72589 Dátum: 2014 Augusztus 05, 20:56:38 »

mágus és 1303LS, köszönöm a válaszotokat.

A karbit elvileg beállította, meg kitakarította a szerelőm, azzal talán nincs gond. Az automata szívatóval volt gond, a cekasz cserélve lett. Azelőtt fogyasztott a kis 1.2-es motor 12 litert, most egy olyat sikerült csinálni (Győr-Bp-Gyömrő-Bp-Győr) hogy 410 km alatt ivott meg a gép 32 liter üzemanyagot, ez 7.9-re jön ki. Smiley (a városi fogyasztás sem több 9-nél)
Nem tartom magamat egy műszaki antitálentumnak, de a karbihoz nem értek, ahhoz nem szívesen nyúlnék, mert tuti elrontok valamit.

Hidegen mindig indul elsőre, ritkán másodikra. Meleg motornál voltak gondok, de tízet még sose kellett indítóznom (maximum hármat, de ritkán). :/ Most talán jó lesz, holnap reggel kíváncsi leszek, mit produkál.

Illetve amíg a motor nem melegedett be, előszeretettel elszöktek a lovak három hengerezés miatt. Így arra jutottam, hogy indulás előtt (ha hidegebb volt az éjjel) akkor hagyom 3-4 percet alapjáraton, hadd melegedjen, akkor nem érzem, hogy rángatna. 2 km-re lakom a munkahelyemtől, ha nem hagytam melegedni, a három hengerezés pont elmúlik, mire hazaérek vele. Szoktam vele hosszabb távra is menni, illetve néha ki szoktam menni a városból, hadd menjen, ne lustuljon el.
egy 30+ éves rendszernél nem jelentheted ki, hogy azért tiszta, mert két hete tiszta volt. az is lehet, hogy olyan koszdarab lazult fel a takarítás során, ami később vált le, stb. én már 2* pucoltam ki a karbikat, pedig azok is rendben voltak. a benzinszűrőm pl alul fekete volt 3-4000km után, utána hiába volt minden új/kitakarított, jöhetett a régi részből a mocsok

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72588 Dátum: 2014 Augusztus 05, 20:55:15 »

Nem azért, de valami beállítási gond lesz ott azért, ha eddig se ugrott melegen...

A gyújtás mint rendszer talán nem lehet baja, mert az a rotort kivéve teljesen új. A karbi elvileg jó, azért megnézetem majd a szerelőmmel. Smiley Másra nem nagyon tudok tippelni, szelephézag lett még beállítva.

Viszont csinál olyat is a gép, amikor el kell vennem a lábamat a gázról hirtelen, akkor ugye elkezd dolgozni a motorfék, és ilyenkor durran egyet a kipufogó. Nem tudom, ez mitől van, de szerintem ez sem egészséges. Lehet segít valamit, valószínűleg Ti jobban tudjátok, mint én. Cheesy


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #72587 Dátum: 2014 Augusztus 05, 20:47:49 »

mágus és 1303LS, köszönöm a válaszotokat.

A karbit elvileg beállította, meg kitakarította a szerelőm, azzal talán nincs gond. Az automata szívatóval volt gond, a cekasz cserélve lett. Azelőtt fogyasztott a kis 1.2-es motor 12 litert, most egy olyat sikerült csinálni (Győr-Bp-Gyömrő-Bp-Győr) hogy 410 km alatt ivott meg a gép 32 liter üzemanyagot, ez 7.9-re jön ki. Smiley (a városi fogyasztás sem több 9-nél)
Nem tartom magamat egy műszaki antitálentumnak, de a karbihoz nem értek, ahhoz nem szívesen nyúlnék, mert tuti elrontok valamit.

Hidegen mindig indul elsőre, ritkán másodikra. Meleg motornál voltak gondok, de tízet még sose kellett indítóznom (maximum hármat, de ritkán). :/ Most talán jó lesz, holnap reggel kíváncsi leszek, mit produkál.

Illetve amíg a motor nem melegedett be, előszeretettel elszöktek a lovak három hengerezés miatt. Így arra jutottam, hogy indulás előtt (ha hidegebb volt az éjjel) akkor hagyom 3-4 percet alapjáraton, hadd melegedjen, akkor nem érzem, hogy rángatna. 2 km-re lakom a munkahelyemtől, ha nem hagytam melegedni, a három hengerezés pont elmúlik, mire hazaérek vele. Szoktam vele hosszabb távra is menni, illetve néha ki szoktam menni a városból, hadd menjen, ne lustuljon el.
Nem azért, de valami beállítási gond lesz ott azért, ha eddig se ugrott melegen...

Bácsi Győző
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72586 Dátum: 2014 Augusztus 05, 20:34:57 »

mágus és 1303LS, köszönöm a válaszotokat.

A karbit elvileg beállította, meg kitakarította a szerelőm, azzal talán nincs gond. Az automata szívatóval volt gond, a cekasz cserélve lett. Azelőtt fogyasztott a kis 1.2-es motor 12 litert, most egy olyat sikerült csinálni (Győr-Bp-Gyömrő-Bp-Győr) hogy 410 km alatt ivott meg a gép 32 liter üzemanyagot, ez 7.9-re jön ki. Smiley (a városi fogyasztás sem több 9-nél)
Nem tartom magamat egy műszaki antitálentumnak, de a karbihoz nem értek, ahhoz nem szívesen nyúlnék, mert tuti elrontok valamit.

Hidegen mindig indul elsőre, ritkán másodikra. Meleg motornál voltak gondok, de tízet még sose kellett indítóznom (maximum hármat, de ritkán). :/ Most talán jó lesz, holnap reggel kíváncsi leszek, mit produkál.

Illetve amíg a motor nem melegedett be, előszeretettel elszöktek a lovak három hengerezés miatt. Így arra jutottam, hogy indulás előtt (ha hidegebb volt az éjjel) akkor hagyom 3-4 percet alapjáraton, hadd melegedjen, akkor nem érzem, hogy rángatna. 2 km-re lakom a munkahelyemtől, ha nem hagytam melegedni, a három hengerezés pont elmúlik, mire hazaérek vele. Szoktam vele hosszabb távra is menni, illetve néha ki szoktam menni a városból, hadd menjen, ne lustuljon el.


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
1303LS
« Hozzászólás #72585 Dátum: 2014 Augusztus 05, 20:20:58 »

de egyik pillanatról a másikra.
Kis kosz kerülhetett a tűszelep alá a karbiban és túlfolyik. Nme zár rendesen a benzinszint elérésekor, de csak annyira keveset ereszt túl, hogy azt a motor menet közben észrevétlenül megeszi, persze sokat fogyaszt és kormol.
Kis kosz simán túl is mehet és havaj, de ott is ragadhat hosszú időre.
Előbb többször pucold ki a tűszelepet, meg akkor már magát a karbit is, ne állíts, ne hajlítgass el semmit, ha eddig jó volt.
Az úszót még megnézheted, hogy nem-e lukadt ki és benne lötyög a benzin.
Ócska utángyártott tűszelepet csak alegvégső esetben vegyél.
Cserélj szűrőt a benzincsöveken, vagy tegyél be egyet ha nincs. A több, jobb.  Grin
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #72584 Dátum: 2014 Augusztus 05, 20:14:40 »

Szerintem nem kapcsol ki a szivató, vagy pedig nem jól van beállítva a karbid. Túl sokat kap, nem tudja elégetni a szikra a sok benzint.  Melegen azért nem indul, hiden nincs gond (vagy félmelegen), mert ott igényli a dús keveréket. Szerintem
Sziasztok!

Picit más téma...

Mitől lehet egy merő korom az összes gyújtógyertyám? 1000 km-t futott BOSCH gyertyák.

Nagyon nehezen indult az autó, de egyik pillanatról a másikra. Mikor elindultam ma vele, pöcc-röff, aztán mikor elindultam volna a parkolóból (10 perc után), tizedikre se indult be, utána beindult, de igen akadozva, egyenetlenül járt.

Elmentem a dolgomra haver autójával, mikor visszaértem, beindult elsőre a gép. Ismét elmentem a dolgomra, és ott is baromi nehezen indult be az autó. Hazaértem, kivettem az összes gyertyát, megpucoltam, 3x beindítottam egymás után, mindegyik alkalommal pöcc-röff. Kíváncsi leszek rá holnap reggel is.

Mitől lehettek kormosak? (főleg a vezetőoldali hengersor nézett ki csúnyán)

Előre is köszi!
Széth Cheesy
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72583 Dátum: 2014 Augusztus 05, 20:08:36 »

Sziasztok!

Picit más téma...

Mitől lehet egy merő korom az összes gyújtógyertyám? 1000 km-t futott BOSCH gyertyák.

Nagyon nehezen indult az autó, de egyik pillanatról a másikra. Mikor elindultam ma vele, pöcc-röff, aztán mikor elindultam volna a parkolóból (10 perc után), tizedikre se indult be, utána beindult, de igen akadozva, egyenetlenül járt.

Elmentem a dolgomra haver autójával, mikor visszaértem, beindult elsőre a gép. Ismét elmentem a dolgomra, és ott is baromi nehezen indult be az autó. Hazaértem, kivettem az összes gyertyát, megpucoltam, 3x beindítottam egymás után, mindegyik alkalommal pöcc-röff. Kíváncsi leszek rá holnap reggel is.

Mitől lehettek kormosak? (főleg a vezetőoldali hengersor nézett ki csúnyán)

Előre is köszi!
Széth Cheesy


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #72582 Dátum: 2014 Augusztus 05, 13:22:24 »

na kérem Bélának lesz igaza! Smiley

Ami nekem van az '67 utáni kapaszkodó. (nem értem miért ezt kaptam az autóhoz.... )
Amit a Józsi muatott az '58 előtti... Smiley

'58-'67 közt ez van: ((mehetek a Bakáts térre... )


Ha ilyen kell, nekem van egy pár. A koszon kívül nincs baja.


[a csatolmányt egy admin törölte]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72581 Dátum: 2014 Augusztus 05, 10:49:07 »

A kormány levétele egyszerű, arra figyelj, hogy óvatosan pattintsd ki a dudát (ne törjenek a fülecskék).
Nem vagyok nagyon otthon a témában, de a kormányburkolatot sem nehéz leszedni, viszont a kapcsolót tuti ki kell venni, hogy hozzáférj a kontaktusokhoz (már ha egyáltalán így sikerül).
Nem elérhető Széth
Hozzászólások: 104


Káoszisten

« Hozzászólás #72580 Dátum: 2014 Augusztus 05, 10:42:33 »

Az is lehet, hogy a kapcsoló kontaktusai kicsit megégtek. Ha hozzáférsz, csiszold meg azokat is.


Szia!

Na megnéztem a tartályon a motort, akksiról megy. Egyébként jól pofán is fröcskölt az ablakmosó-folyadék mikor beindítottuk akksiról. Cheesy Szóval a tartály jó.

A kormányoszlopon lévő bajuszkapcsoló kontaktusaira gondolsz? Arra ötletem sincs, hogy kéne hozzáférni, a kormányt le lehet venni, mert talán 27-es kulcs kell hozzá (legalábbis ennyire tippelek, krova, vagy hasonló). Illetve ha valahogy le lehet szedni a kormánykerék mögötti burkolatot, úgy is hozzá lehetne férni?... Cheesy Látszik, hogy még nagyon kezdő vagyok Bogárból Cheesy

Köszi az eddigi segítségeteket. A mosó egyébként nincs relézve ugye? Azért tippelek a bajuszkapcsoló hibájára, mert mikor magam felé meghúzom, hogy spricceljen, semmi kapcsolási érzete sincs, hogy egyáltalán történne benne valami. Huh Nincs kedvem leszedni a kormányt, de mivel amúgy is csereérett, egyszer lehet megjátszom ezt a hadműveletet. Shocked Vezetéket meg tudnék kivinni a mosóig, mert van hol. Smiley


ˆ"Szentjánosbogarak... Szentjánosbogarak, amik valahogy beleragadtak abba a nagy kékes-fekete izébe."
Nem elérhető bszoki
Hozzászólások: 492


Szoki

« Hozzászólás #72579 Dátum: 2014 Augusztus 04, 23:06:14 »

Első 15eFt és a hátsó 20eFt.

Ez az a fele, ahol a lentebbi képen a vonóhorog nyomata volt.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Saját felújítás képekben: http://picasaweb.google.com/szokimuhely
Saját felújításom blogban: http://szokibuszo.blogspot.hu/
1975 - VW T2b
1995 - MB W124
Nem elérhető bszoki
Hozzászólások: 492


Szoki

« Hozzászólás #72578 Dátum: 2014 Augusztus 04, 23:05:58 »

Es mennyibe kerult ?
Első 15eFt és a hátsó 20eFt.


[a csatolmányt egy admin törölte]

Saját felújítás képekben: http://picasaweb.google.com/szokimuhely
Saját felújításom blogban: http://szokibuszo.blogspot.hu/
1975 - VW T2b
1995 - MB W124
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #72577 Dátum: 2014 Augusztus 04, 22:59:55 »

Nem ez a fajta való oda. Neked is olyan kell, mint nekem. Vízszintesen 2 csavaros felfogatásos.

na kérem Bélának lesz igaza! Smiley

Ami nekem van az '67 utáni kapaszkodó. (nem értem miért ezt kaptam az autóhoz.... )
Amit a Józsi muatott az '58 előtti... Smiley

'58-'67 közt ez van: ((mehetek a Bakáts térre... )

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=413349





« Utoljára szerkesztve: 2014 Augusztus 04, 23:05:00 írta Sompi »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #72576 Dátum: 2014 Augusztus 04, 22:15:08 »

Nehéz felrakni, mert a csavar hossz számít nagyon. Menet van a felhegesztett tartóba, és a csavar méretre vágásánál nem kap bele, és tényleg nehéz eltalálni a hosszúságot.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #72575 Dátum: 2014 Augusztus 04, 22:10:08 »

Nem ez a fajta való oda. Neked is olyan kell, mint nekem. Vízszintesen 2 csavaros felfogatásos.

Bélám a gyári prospektus szar???????   Huh Huh Huh Huh
Szűr Gabiéra leszek kíváncsi.... Smiley
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #72574 Dátum: 2014 Augusztus 04, 22:08:59 »

Hello Urak!

Hátha valaki képben van...
Nem ez a fajta való oda. Neked is olyan kell, mint nekem. Vízszintesen 2 csavaros felfogatásos.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #72573 Dátum: 2014 Augusztus 04, 22:07:15 »

Forrasztás.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #72572 Dátum: 2014 Augusztus 04, 22:06:11 »

Mágnes a segítségem.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Oldalak: 1 ... 196 197 198 199 200 [201] 202 203 204 205 206 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.191 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.