www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 00:32:27

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14802226 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75571 Dátum: 2015 November 05, 16:19:01 »

az adonyi dob feljebb jön ki, mint a pre bogaraknál jó lenne

Zolinak viszont after... csak ugy. hátfallal.
És gyári ERNST dobom van. A baj az, hogy most nem nagyon tudom a motort "bedobni" hogy kipróbáljam.

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75570 Dátum: 2015 November 05, 16:14:58 »

Igy is lehet.
az adonyi dob feljebb jön ki, mint a pre bogaraknál jó lenne

Zolinak viszont after... csak ugy. hátfallal.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #75569 Dátum: 2015 November 05, 16:12:27 »

És jó.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #75568 Dátum: 2015 November 05, 16:11:17 »

Igy is lehet.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #75567 Dátum: 2015 November 05, 16:09:53 »

Lenne néhány kérdésem.

Eltakarja-e a két szélső furatot a "kocka" rendszám? 27,5 cm. (Szeretnék olyat. Lehet-e kérni, - ha igen hogyan - az okmányirodában?)

<beszúrt kép törölve>


Javítsam a hátfalat vagy cseréljem ha ez van.
(Belever-e a dűzni a karterba?)

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>


és az új családtag (fordulatszám szabályzós)  Cheesy

<beszúrt kép törölve>

Probléma ez tudom.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75566 Dátum: 2015 November 05, 15:36:46 »

Lehet, hogy annyival feljebb halad az ív. Meg lehet bármi. Hányadékok ezek az utángyártott dolgok.
Hát ez az. de két és fél centi a különbség, nem mm-ek. 
Mondjuk ez is fura:

« Utoljára szerkesztve: 2015 November 05, 15:50:04 írta Zoli »

1303LS
« Hozzászólás #75565 Dátum: 2015 November 05, 15:35:19 »

Nem mérnéd meg a kipufogó nyílást is?  Evil Szerintem kizárt, hogy elférjen a 3 centiben

Lehet, hogy annyival feljebb halad az ív. Meg lehet bármi. Hányadékok ezek az utángyártott dolgok.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #75564 Dátum: 2015 November 05, 15:34:39 »

Nem mérnéd meg a kipufogó nyílást is?  Evil Szerintem kizárt, hogy elférjen a 3 centiben

40mm,de nekem  nem gyári,cserélhetö hátfal van.

Tóth Zoltán
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75563 Dátum: 2015 November 05, 15:23:20 »

Nálam a keret szélessége 28,5cm,igy valószinüleg eltakarja.(most mértem)
Nem mérnéd meg a kipufogó nyílást is?  Evil Szerintem kizárt, hogy elférjen a 3 centiben

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #75562 Dátum: 2015 November 05, 15:04:19 »

Lenne néhány kérdésem.

Eltakarja-e a két szélső furatot a "kocka" rendszám? 27,5 cm. (Szeretnék olyat. Lehet-e kérni, - ha igen hogyan - az okmányirodában?)

"C – normál méret (két soros: 280 mm * 200 mm)"
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyar_forgalmi_rendszámok

vagyis valószínűleg éppen eltakarja, ha tartóra teszed

na látom Vaga már megelőzött Smiley
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75561 Dátum: 2015 November 05, 15:03:51 »

Nálam a keret szélessége 28,5cm,igy valószinüleg eltakarja.(most mértem)
Köszönöm.

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #75560 Dátum: 2015 November 05, 15:03:23 »

Lenne néhány kérdésem.

Eltakarja-e a két szélső furatot a "kocka" rendszám? 27,5 cm. (Szeretnék olyat. Lehet-e kérni, - ha igen hogyan - az okmányirodában?)

<beszúrt kép törölve>


Javítsam a hátfalat vagy cseréljem ha ez van.
(Belever-e a dűzni a karterba?)

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
Nálam a keret szélessége 28,5cm,igy valószinüleg eltakarja.(most mértem)

Tóth Zoltán
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75559 Dátum: 2015 November 05, 14:57:19 »

Lenne néhány kérdésem.

Eltakarja-e a két szélső furatot a "kocka" rendszám? 27,5 cm. (Szeretnék olyat. Lehet-e kérni, - ha igen hogyan - az okmányirodában?)




Javítsam a hátfalat vagy cseréljem ha ez van.
(Belever-e a dűzni a karterba?)





és az új családtag (fordulatszám szabályzós)  Cheesy


« Utoljára szerkesztve: 2015 November 05, 15:08:14 írta Zoli »

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #75558 Dátum: 2015 November 02, 22:43:57 »

Szerezz hozzá olyat, amid nincsen. Nem olyan iszonyat ritka dolog a spar kormány és a többi. Jó kárpit talán nehéz ügy, de szerencsével találni azt is. A motor az mindegy, de szerintem akkor van értelme fiatalítani/öregbíteni/"sparosítani", ha a lehető legtöbb részletre ügyel az ember. De olyanra csinálod, ahogy neked tetszik ez egyértelmű.
Nekem pl. mexikói 1200-as D1 motor megy Öregbe. A gyári 1300 F-et váltja, iszonyat mennyiségű szívástól ment meg, mert ez egy keveset futott motor (Narancstól).
Anno hallani sem akartam 1200-as motorról az autómban, van egy gatya AD 1600 busz blokkom, rengeteg szívással, gépmunkával, gyári F motor szintén a halálán van. Ez meg egyben eljött hatvanezer jó magyar forintért. És öcskös autója meggyőzött, hogy jók ezek a kései 1200-as mocik.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75557 Dátum: 2015 November 02, 14:46:03 »

Géptetőből is volt a korábbi verzió,amin három csavar rögzíti a nyomogobos nyitót.És van az újabb fajta,amin már csak egy csavar van.A Te 1974-es Spar kasznidra,már az újabb egycsavaros fedél való.

Nem ez volt a baj?Mert egyébként én ezt akkor is írtam.
Tudom, de:
-A 71-esre nem volt jó a 3 csavaros 2 rácsos és az egycsavaros négy rácsos sem.
- a 74-esre sem volt jó egyik sem, kivéve a teli 68-70-es tetőt.

Persze lehet, hogy a zsanér szórakozik.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75556 Dátum: 2015 November 02, 14:37:25 »

Tavasszal kérdeztem, hogy miért nem ér le a motorháztető zárja a hátfalig. Az volt a válasz, hogy el van lakatolva a kaszni. Két rácsosat is próbáltam, egyik sem volt jó, a másik kasznira is volt hegesztve egy kis lemez, ami megmagasította a zárhidat.

Nemrég vettem egy teli motorháztetőt, azzal meg jó.  Huh

Géptetőből is volt a korábbi verzió,amin három csavar rögzíti a nyomogobos nyitót.És van az újabb fajta,amin már csak egy csavar van.A Te 1974-es Spar kasznidra,már az újabb egycsavaros fedél való.

Nem ez volt a baj?Mert egyébként én ezt akkor is írtam.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75555 Dátum: 2015 November 02, 10:31:11 »

Tavasszal kérdeztem, hogy miért nem ér le a motorháztető zárja a hátfalig. Az volt a válasz, hogy el van lakatolva a kaszni. Két rácsosat is próbáltam, egyik sem volt jó, a másik kasznira is volt hegesztve egy kis lemez, ami megmagasította a zárhidat.

Nemrég vettem egy teli motorháztetőt, azzal meg jó.  Huh

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75554 Dátum: 2015 November 02, 10:14:38 »

Ok!
Úgy tudtam a jobbost kicsit jobbra kell állítani, hogy jobban megvilágítsa az út szélét

Azt elvileg megoldja a lámpa kialakítása. Az angol hülyék ezért ragasztgatják le a lámpákat a balkormányos kocsikon.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #75553 Dátum: 2015 November 02, 08:34:52 »

Ok!
Úgy tudtam a jobbost kicsit jobbra kell állítani, hogy jobban megvilágítsa az út szélét

Ha szeretnéd, lehet.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75552 Dátum: 2015 November 02, 08:31:37 »

Szia Zoli!

Ez már az újabb 12V matrica,kb 1973-tól jött.A Merkuros Spar bódéd 1974-es,mert akkor már volt.Ha 1971-esre és korhűre akarod,akkor ezt a fajta Neked eleve felejtős,mert akkor meg még nem volt.De amúgy ez nem is kapható.
Főleg, hogy 72 -ig 6V -os a spar.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75551 Dátum: 2015 November 02, 07:35:27 »

Két fényszóró közepének távolsága.
Ok!
Úgy tudtam a jobbost kicsit jobbra kell állítani, hogy jobban megvilágítsa az út szélét

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #75550 Dátum: 2015 November 02, 07:31:37 »

Köszönöm
Az "A" méretre van valami adat?
Két fényszóró közepének távolsága.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75549 Dátum: 2015 November 02, 00:08:20 »

Sziasztok!

Nemrég elkezdtem a bogaramon motor nagygenerált csinálni (Mivel lógott a főtengelyem, és nem volt az egyik hengerben kompresszió, illetve még szétszedés közben volt egy-két meglepi)
Jelenlegi állapot: A főtengelyt egyenesbe fúrattuk stb. Most próbálnám hézagolni. Igen ám, csakhogy a könyv ami szerint dolgozok nem ír erről semmit. A kérdésem tehát a következő: Mi a megengedett hézag a főtengelynél? (Vagy máshogyan: mennyi a főtengely megengedhető mozgása előre-hátra?)

Köszönettel:
Kristóf

Milyen könyv az? A Haynes's manualokban benne van, de a How to rebuild your air cooled vw engine könyvben tuti. Motorfelújításhoz nem árt egy jó alapanyag.

Nekem a csapágy beillesztése és a három gyári hézagoló lemez ( pedig vettem még  0,3-ast) behelyezése után magától megszületett a 0,09mm hézag. A csapágyat Merki Pista hangolta be.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75548 Dátum: 2015 November 01, 23:39:56 »

<beszúrt kép törölve>

A lámpákat is helyezzük be a helyére és ellenőrizzük a beállítását!
A fényszóró ellenőrzését házilag, műszer nélkül, vízszintes talajon, merőleges fal vagy palánk előtt álló kocsin végezhetjük el.

Az ellenőrzés előtt mérjük meg és szükség esetén állítsuk be a gumik levegőnyomását. A terheletlen járművet a faltól 5 m-re állítjuk, majd meglengetjük a kocsit, hogy a rugók beálljanak nyu­galmi helyzetükbe.
Ezután a falra kimérjük az ábrán látható méreteket, ahol a H méret a lámpaközép talajtól mért távolsága. Ha a tompított világítás képe megegyezik az ábrán jelzettekkel, akkor a lámpák beállítása helyes.Ha az ellenőrzés során azt tapasztaljuk, hogy a fényszórók beállítása nem a fenti eredményt adja, a beállítást módosítani kell.
Köszönöm
Az "A" méretre van valami adat?

« Utoljára szerkesztve: 2015 November 01, 23:47:15 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #75547 Dátum: 2015 November 01, 19:43:02 »

A fényszóró beállítás paramétereit tudja valaki, már régen állítottam és elfelejtettem.


A lámpákat is helyezzük be a helyére és ellenőrizzük a beállítását!
A fényszóró ellenőrzését házilag, műszer nélkül, vízszintes talajon, merőleges fal vagy palánk előtt álló kocsin végezhetjük el.

Az ellenőrzés előtt mérjük meg és szükség esetén állítsuk be a gumik levegőnyomását. A terheletlen járművet a faltól 5 m-re állítjuk, majd meglengetjük a kocsit, hogy a rugók beálljanak nyu­galmi helyzetükbe.
Ezután a falra kimérjük az ábrán látható méreteket, ahol a H méret a lámpaközép talajtól mért távolsága. Ha a tompított világítás képe megegyezik az ábrán jelzettekkel, akkor a lámpák beállítása helyes.Ha az ellenőrzés során azt tapasztaljuk, hogy a fényszórók beállítása nem a fenti eredményt adja, a beállítást módosítani kell.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75546 Dátum: 2015 November 01, 19:27:14 »

A fényszóró beállítás paramétereit tudja valaki, már régen állítottam és elfelejtettem.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75545 Dátum: 2015 November 01, 19:25:15 »

Sziasztok!

Nemrég elkezdtem a bogaramon motor nagygenerált csinálni (Mivel lógott a főtengelyem, és nem volt az egyik hengerben kompresszió, illetve még szétszedés közben volt egy-két meglepi)
Jelenlegi állapot: A főtengelyt egyenesbe fúrattuk stb. Most próbálnám hézagolni. Igen ám, csakhogy a könyv ami szerint dolgozok nem ír erről semmit. A kérdésem tehát a következő: Mi a megengedett hézag a főtengelynél? (Vagy máshogyan: mennyi a főtengely megengedhető mozgása előre-hátra?)

Köszönettel:
Kristóf
Ha jól emlékszem, 0.07-0.15 mm között jó az hézag, de azt mondják az okosok, 0.1-re min. kell felújításnál, hogy amikor a lendkereket a kellő nyomatékkal meghúzod  és minden a helyére kerül nehogy szoros legyen

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #75544 Dátum: 2015 November 01, 11:42:21 »

Sziasztok!

Nemrég elkezdtem a bogaramon motor nagygenerált csinálni (Mivel lógott a főtengelyem, és nem volt az egyik hengerben kompresszió, illetve még szétszedés közben volt egy-két meglepi)
Jelenlegi állapot: A főtengelyt egyenesbe fúrattuk stb. Most próbálnám hézagolni. Igen ám, csakhogy a könyv ami szerint dolgozok nem ír erről semmit. A kérdésem tehát a következő: Mi a megengedett hézag a főtengelynél? (Vagy máshogyan: mennyi a főtengely megengedhető mozgása előre-hátra?)

Köszönettel:
Kristóf

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75543 Dátum: 2015 Október 31, 04:12:35 »

Szia Zoli!

Ez már az újabb 12V matrica,kb 1973-tól jött.A Merkuros Spar bódéd 1974-es,mert akkor már volt.Ha 1971-esre és korhűre akarod,akkor ezt a fajta Neked eleve felejtős,mert akkor meg még nem volt.De amúgy ez nem is kapható.
Köszi.

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75542 Dátum: 2015 Október 30, 18:54:20 »

Jesssszus!!  Shocked
Kösz ,hogy tecccik Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #75541 Dátum: 2015 Október 30, 18:31:12 »

Szóval a gyári takarólemez helyére gyártottam egy másikat ,hogy az eredeti megmaradjon épségben. Erre rászereltem egy reed relét ,a váltórudazat szilentre pedig egy mágnest rögzítettem. Ez funkcionál kapcsolóként. Igaz a reedem nem tudja kapcsolni közvetlenül a tolilámpát mivel kb. 200mA-t tud max. Ezért reléznem kell. De ez egyáltalán nem zavar. (jelenleg itt tartok Cheesy)
Gondoltam, hogy így fogod megoldani. Smiley
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75540 Dátum: 2015 Október 30, 17:50:01 »

Az enyémben még nincsen hely a kapcsolónak gyárilag.
 Azért ilyen apróság nem akaszt meg:
Szóval a gyári takarólemez helyére gyártottam egy másikat ,hogy az eredeti megmaradjon épségben. Erre rászereltem egy reed relét ,a váltórudazat szilentre pedig egy mágnest rögzítettem. Ez funkcionál kapcsolóként. Igaz a reedem nem tudja kapcsolni közvetlenül a tolilámpát mivel kb. 200mA-t tud max. Ezért reléznem kell. De ez egyáltalán nem zavar. (jelenleg itt tartok Cheesy)

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75539 Dátum: 2015 Október 30, 17:44:39 »

Az enyémben még nincsen hely a kapcsolónak gyárilag.
 Azért ilyen apróság nem akaszt meg:
Jesssszus!!  Shocked
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75538 Dátum: 2015 Október 30, 17:42:37 »

Á.
Okosok, az ő váltójában nincs kapcsolónak helye még?

Merthogy létezik ilyen:
<beszúrt kép törölve>
Az enyémben még nincsen hely a kapcsolónak gyárilag.
 Azért ilyen apróság nem akaszt meg:

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75537 Dátum: 2015 Október 30, 17:21:44 »

A Narancsom 1974-es,és azon már volt.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75536 Dátum: 2015 Október 30, 17:19:24 »

Tudja valaki ez milyen matrica? Bal A oszlop.

Szia Zoli!

Ez már az újabb 12V matrica,kb 1973-tól jött.A Merkuros Spar bódéd 1974-es,mert akkor már volt.Ha 1971-esre és korhűre akarod,akkor ezt a fajta Neked eleve felejtős,mert akkor meg még nem volt.De amúgy ez nem is kapható.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75535 Dátum: 2015 Október 30, 11:12:18 »

Tudja valaki ez milyen matrica? Bal A oszlop.



Csináltam pár képet (úgy, ahogy...) a tetőkárpit befogatásáról. Szerintem elég nagy segítség annak, aki még nem látott ilyet.







« Utoljára szerkesztve: 2015 Október 30, 11:18:40 írta Zoli »

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75534 Dátum: 2015 Október 30, 06:20:01 »

Nincsen, csak valamikor volt. Amikor megvettem már csak a kapcsoló volt az autóban meg a lökhárító baba teteje volt megfúrva (gondolom oda tették)

És milyen tolatólámpád van?
Külön segéd?

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #75533 Dátum: 2015 Október 29, 22:20:40 »

Az én 60 év végi bogaramban sincs helye a váltóban. Egy olyan hella tolatólámpa kapcsoló van benne ami a km óra és a spriál között van. Akkor kapcsol ha megmoccan a spirál hátramenetben.


És milyen tolatólámpád van?
Külön segéd?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75532 Dátum: 2015 Október 29, 21:37:08 »

Az én 60 év végi bogaramban sincs helye a váltóban. Egy olyan hella tolatólámpa kapcsoló van benne ami a km óra és a spriál között van. Akkor kapcsol ha megmoccan a spirál hátramenetben.

Á.
Okosok, az ő váltójában nincs kapcsolónak helye még?

Merthogy létezik ilyen:
<beszúrt kép törölve>

Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.145 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.