www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 10:12:29

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13227005 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75555 Dátum: 2015 November 02, 10:31:11 »

Tavasszal kérdeztem, hogy miért nem ér le a motorháztető zárja a hátfalig. Az volt a válasz, hogy el van lakatolva a kaszni. Két rácsosat is próbáltam, egyik sem volt jó, a másik kasznira is volt hegesztve egy kis lemez, ami megmagasította a zárhidat.

Nemrég vettem egy teli motorháztetőt, azzal meg jó.  Huh

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75554 Dátum: 2015 November 02, 10:14:38 »

Ok!
Úgy tudtam a jobbost kicsit jobbra kell állítani, hogy jobban megvilágítsa az út szélét

Azt elvileg megoldja a lámpa kialakítása. Az angol hülyék ezért ragasztgatják le a lámpákat a balkormányos kocsikon.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75553 Dátum: 2015 November 02, 08:34:52 »

Ok!
Úgy tudtam a jobbost kicsit jobbra kell állítani, hogy jobban megvilágítsa az út szélét

Ha szeretnéd, lehet.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75552 Dátum: 2015 November 02, 08:31:37 »

Szia Zoli!

Ez már az újabb 12V matrica,kb 1973-tól jött.A Merkuros Spar bódéd 1974-es,mert akkor már volt.Ha 1971-esre és korhűre akarod,akkor ezt a fajta Neked eleve felejtős,mert akkor meg még nem volt.De amúgy ez nem is kapható.
Főleg, hogy 72 -ig 6V -os a spar.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75551 Dátum: 2015 November 02, 07:35:27 »

Két fényszóró közepének távolsága.
Ok!
Úgy tudtam a jobbost kicsit jobbra kell állítani, hogy jobban megvilágítsa az út szélét

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75550 Dátum: 2015 November 02, 07:31:37 »

Köszönöm
Az "A" méretre van valami adat?
Két fényszóró közepének távolsága.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75549 Dátum: 2015 November 02, 00:08:20 »

Sziasztok!

Nemrég elkezdtem a bogaramon motor nagygenerált csinálni (Mivel lógott a főtengelyem, és nem volt az egyik hengerben kompresszió, illetve még szétszedés közben volt egy-két meglepi)
Jelenlegi állapot: A főtengelyt egyenesbe fúrattuk stb. Most próbálnám hézagolni. Igen ám, csakhogy a könyv ami szerint dolgozok nem ír erről semmit. A kérdésem tehát a következő: Mi a megengedett hézag a főtengelynél? (Vagy máshogyan: mennyi a főtengely megengedhető mozgása előre-hátra?)

Köszönettel:
Kristóf

Milyen könyv az? A Haynes's manualokban benne van, de a How to rebuild your air cooled vw engine könyvben tuti. Motorfelújításhoz nem árt egy jó alapanyag.

Nekem a csapágy beillesztése és a három gyári hézagoló lemez ( pedig vettem még  0,3-ast) behelyezése után magától megszületett a 0,09mm hézag. A csapágyat Merki Pista hangolta be.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75548 Dátum: 2015 November 01, 23:39:56 »

<beszúrt kép törölve>

A lámpákat is helyezzük be a helyére és ellenőrizzük a beállítását!
A fényszóró ellenőrzését házilag, műszer nélkül, vízszintes talajon, merőleges fal vagy palánk előtt álló kocsin végezhetjük el.

Az ellenőrzés előtt mérjük meg és szükség esetén állítsuk be a gumik levegőnyomását. A terheletlen járművet a faltól 5 m-re állítjuk, majd meglengetjük a kocsit, hogy a rugók beálljanak nyu­galmi helyzetükbe.
Ezután a falra kimérjük az ábrán látható méreteket, ahol a H méret a lámpaközép talajtól mért távolsága. Ha a tompított világítás képe megegyezik az ábrán jelzettekkel, akkor a lámpák beállítása helyes.Ha az ellenőrzés során azt tapasztaljuk, hogy a fényszórók beállítása nem a fenti eredményt adja, a beállítást módosítani kell.
Köszönöm
Az "A" méretre van valami adat?

« Utoljára szerkesztve: 2015 November 01, 23:47:15 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75547 Dátum: 2015 November 01, 19:43:02 »

A fényszóró beállítás paramétereit tudja valaki, már régen állítottam és elfelejtettem.


A lámpákat is helyezzük be a helyére és ellenőrizzük a beállítását!
A fényszóró ellenőrzését házilag, műszer nélkül, vízszintes talajon, merőleges fal vagy palánk előtt álló kocsin végezhetjük el.

Az ellenőrzés előtt mérjük meg és szükség esetén állítsuk be a gumik levegőnyomását. A terheletlen járművet a faltól 5 m-re állítjuk, majd meglengetjük a kocsit, hogy a rugók beálljanak nyu­galmi helyzetükbe.
Ezután a falra kimérjük az ábrán látható méreteket, ahol a H méret a lámpaközép talajtól mért távolsága. Ha a tompított világítás képe megegyezik az ábrán jelzettekkel, akkor a lámpák beállítása helyes.Ha az ellenőrzés során azt tapasztaljuk, hogy a fényszórók beállítása nem a fenti eredményt adja, a beállítást módosítani kell.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75546 Dátum: 2015 November 01, 19:27:14 »

A fényszóró beállítás paramétereit tudja valaki, már régen állítottam és elfelejtettem.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75545 Dátum: 2015 November 01, 19:25:15 »

Sziasztok!

Nemrég elkezdtem a bogaramon motor nagygenerált csinálni (Mivel lógott a főtengelyem, és nem volt az egyik hengerben kompresszió, illetve még szétszedés közben volt egy-két meglepi)
Jelenlegi állapot: A főtengelyt egyenesbe fúrattuk stb. Most próbálnám hézagolni. Igen ám, csakhogy a könyv ami szerint dolgozok nem ír erről semmit. A kérdésem tehát a következő: Mi a megengedett hézag a főtengelynél? (Vagy máshogyan: mennyi a főtengely megengedhető mozgása előre-hátra?)

Köszönettel:
Kristóf
Ha jól emlékszem, 0.07-0.15 mm között jó az hézag, de azt mondják az okosok, 0.1-re min. kell felújításnál, hogy amikor a lendkereket a kellő nyomatékkal meghúzod  és minden a helyére kerül nehogy szoros legyen

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #75544 Dátum: 2015 November 01, 11:42:21 »

Sziasztok!

Nemrég elkezdtem a bogaramon motor nagygenerált csinálni (Mivel lógott a főtengelyem, és nem volt az egyik hengerben kompresszió, illetve még szétszedés közben volt egy-két meglepi)
Jelenlegi állapot: A főtengelyt egyenesbe fúrattuk stb. Most próbálnám hézagolni. Igen ám, csakhogy a könyv ami szerint dolgozok nem ír erről semmit. A kérdésem tehát a következő: Mi a megengedett hézag a főtengelynél? (Vagy máshogyan: mennyi a főtengely megengedhető mozgása előre-hátra?)

Köszönettel:
Kristóf

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75543 Dátum: 2015 Október 31, 04:12:35 »

Szia Zoli!

Ez már az újabb 12V matrica,kb 1973-tól jött.A Merkuros Spar bódéd 1974-es,mert akkor már volt.Ha 1971-esre és korhűre akarod,akkor ezt a fajta Neked eleve felejtős,mert akkor meg még nem volt.De amúgy ez nem is kapható.
Köszi.

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75542 Dátum: 2015 Október 30, 18:54:20 »

Jesssszus!!  Shocked
Kösz ,hogy tecccik Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75541 Dátum: 2015 Október 30, 18:31:12 »

Szóval a gyári takarólemez helyére gyártottam egy másikat ,hogy az eredeti megmaradjon épségben. Erre rászereltem egy reed relét ,a váltórudazat szilentre pedig egy mágnest rögzítettem. Ez funkcionál kapcsolóként. Igaz a reedem nem tudja kapcsolni közvetlenül a tolilámpát mivel kb. 200mA-t tud max. Ezért reléznem kell. De ez egyáltalán nem zavar. (jelenleg itt tartok Cheesy)
Gondoltam, hogy így fogod megoldani. Smiley
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75540 Dátum: 2015 Október 30, 17:50:01 »

Az enyémben még nincsen hely a kapcsolónak gyárilag.
 Azért ilyen apróság nem akaszt meg:
Szóval a gyári takarólemez helyére gyártottam egy másikat ,hogy az eredeti megmaradjon épségben. Erre rászereltem egy reed relét ,a váltórudazat szilentre pedig egy mágnest rögzítettem. Ez funkcionál kapcsolóként. Igaz a reedem nem tudja kapcsolni közvetlenül a tolilámpát mivel kb. 200mA-t tud max. Ezért reléznem kell. De ez egyáltalán nem zavar. (jelenleg itt tartok Cheesy)

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75539 Dátum: 2015 Október 30, 17:44:39 »

Az enyémben még nincsen hely a kapcsolónak gyárilag.
 Azért ilyen apróság nem akaszt meg:
Jesssszus!!  Shocked
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75538 Dátum: 2015 Október 30, 17:42:37 »

Á.
Okosok, az ő váltójában nincs kapcsolónak helye még?

Merthogy létezik ilyen:
<beszúrt kép törölve>
Az enyémben még nincsen hely a kapcsolónak gyárilag.
 Azért ilyen apróság nem akaszt meg:

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75537 Dátum: 2015 Október 30, 17:21:44 »

A Narancsom 1974-es,és azon már volt.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75536 Dátum: 2015 Október 30, 17:19:24 »

Tudja valaki ez milyen matrica? Bal A oszlop.

Szia Zoli!

Ez már az újabb 12V matrica,kb 1973-tól jött.A Merkuros Spar bódéd 1974-es,mert akkor már volt.Ha 1971-esre és korhűre akarod,akkor ezt a fajta Neked eleve felejtős,mert akkor meg még nem volt.De amúgy ez nem is kapható.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75535 Dátum: 2015 Október 30, 11:12:18 »

Tudja valaki ez milyen matrica? Bal A oszlop.



Csináltam pár képet (úgy, ahogy...) a tetőkárpit befogatásáról. Szerintem elég nagy segítség annak, aki még nem látott ilyet.







« Utoljára szerkesztve: 2015 Október 30, 11:18:40 írta Zoli »

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75534 Dátum: 2015 Október 30, 06:20:01 »

Nincsen, csak valamikor volt. Amikor megvettem már csak a kapcsoló volt az autóban meg a lökhárító baba teteje volt megfúrva (gondolom oda tették)

És milyen tolatólámpád van?
Külön segéd?

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #75533 Dátum: 2015 Október 29, 22:20:40 »

Az én 60 év végi bogaramban sincs helye a váltóban. Egy olyan hella tolatólámpa kapcsoló van benne ami a km óra és a spriál között van. Akkor kapcsol ha megmoccan a spirál hátramenetben.


És milyen tolatólámpád van?
Külön segéd?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75532 Dátum: 2015 Október 29, 21:37:08 »

Az én 60 év végi bogaramban sincs helye a váltóban. Egy olyan hella tolatólámpa kapcsoló van benne ami a km óra és a spriál között van. Akkor kapcsol ha megmoccan a spirál hátramenetben.

Á.
Okosok, az ő váltójában nincs kapcsolónak helye még?

Merthogy létezik ilyen:
<beszúrt kép törölve>

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75531 Dátum: 2015 Október 29, 20:23:13 »

Még nem de fent van Cheesy  A kapcsoló a felfogatás elkészítve ,már csak beépítésre ,összedrótozásra vár. Majd rakok képet a beépítésről is.
Csak legyen időm ,rögtön rázizzenek Grin
Á.
Okosok, az ő váltójában nincs kapcsolónak helye még?

Merthogy létezik ilyen:
« Utoljára szerkesztve: 2015 Október 29, 20:25:34 írta Zoli »

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75530 Dátum: 2015 Október 29, 19:36:37 »

király. Működik is?

Még nem de fent van Cheesy  A kapcsoló a felfogatás elkészítve ,már csak beépítésre ,összedrótozásra vár. Majd rakok képet a beépítésről is.
Csak legyen időm ,rögtön rázizzenek Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75529 Dátum: 2015 Október 29, 19:31:47 »

Végre felkerült a tolilámpa Grin
Meg ha már szerelgetés ,úgy döntöttem benézek a bogi alá.
Az egyik kormányösszekötő gömbfej cserére szorult de jobbnak láttam ha mind a négyet cserélem.
Végül is Meyle lett belőle. Be is építettem ,nem rég jöttem haza a próbakörről.
Isteni lett Cheesy
király. Működik is?

Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #75528 Dátum: 2015 Október 29, 19:30:37 »


1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75527 Dátum: 2015 Október 29, 19:25:23 »

Végre felkerült a tolilámpa Grin
Meg ha már szerelgetés ,úgy döntöttem benézek a bogi alá.
Az egyik kormányösszekötő gömbfej cserére szorult de jobbnak láttam ha mind a négyet cserélem.
Végül is Meyle lett belőle. Be is építettem ,nem rég jöttem haza a próbakörről.
Isteni lett Cheesy

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2015 Október 29, 19:27:52 írta zsozsy »

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75526 Dátum: 2015 Október 29, 19:12:16 »

Na most kiderül mennyire értesz a bogarakhoz vagy sem Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #75525 Dátum: 2015 Október 29, 15:49:05 »

Ja-ja  Grin
<beszúrt kép törölve>

Igen...hát kiderült... Evil

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #75524 Dátum: 2015 Október 29, 13:46:34 »

Ilyen kellene (persze az első úton megőrülnék, hogy nincs benzinszint jelző)

<beszúrt kép törölve>

sztem nekem van ilyen otthon

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75523 Dátum: 2015 Október 29, 12:44:15 »

Mivel ez egy felújított darab, így azt raknak rá, amit akarnak (ők se tudták, hogy nem kell rá, vagy csak szimpán így tetszett nekik). Én is rárakhatok az oválomra mexikói, nagy lámpás hátsó sárvédőket, mert nekem az tetszik, de attől még az nem volt gyári úgy.
Ja-ja  Grin

Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #75522 Dátum: 2015 Október 29, 12:43:59 »

Az a probléma, hogy a gyári fellépőn a gumi eldolgozása nem szép, ha leveszed a díszlécet. Márpedig csak az kapható, ugye...
Tudtommal nincs kifúrkálva a gumi a díszléc rögzítéséhez szükséges helyeken, legalábbis ha külön gumit veszel. Szerintem meg lehet ezt szépen csinálni. De nem tudom milyen "utángyártott" darabokat árulnak éppen, nem vettem még ilyesmit. De érdemes külföldön is körbenézni, mert szerintem csomó olyan alkatrész lehet, amit itthon nem forgalmaznak, de külföldön pedig kapható.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75521 Dátum: 2015 Október 29, 12:21:09 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75520 Dátum: 2015 Október 29, 12:14:42 »

Az a probléma, hogy a gyári fellépőn a gumi eldolgozása nem szép, ha leveszed a díszlécet. Márpedig csak az kapható, ugye...
de gumi van külön, nem? de. (BUZI SHIFT!)


Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75519 Dátum: 2015 Október 29, 12:08:17 »

Mivel ez egy felújított darab, így azt raknak rá, amit akarnak (ők se tudták, hogy nem kell rá, vagy csak szimpán így tetszett nekik). Én is rárakhatok az oválomra mexikói, nagy lámpás hátsó sárvédőket, mert nekem az tetszik, de attől még az nem volt gyári úgy.
Az a probléma, hogy a gyári fellépőn a gumi eldolgozása nem szép, ha leveszed a díszlécet. Márpedig csak az kapható, ugye...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #75518 Dátum: 2015 Október 29, 12:03:58 »

Mondjuk a fejtámlás ülés se kutya...
Na de hagyjuk. Inkább beszéljünk arról, hogy mennyi és milyen olaj kell a bogárba.  Cool
vagy milyen gyertya?  Cheesy
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75517 Dátum: 2015 Október 29, 11:59:46 »

Mivel ez egy felújított darab, így azt raknak rá, amit akarnak (ők se tudták, hogy nem kell rá, vagy csak szimpán így tetszett nekik). Én is rárakhatok az oválomra mexikói, nagy lámpás hátsó sárvédőket, mert nekem az tetszik, de attől még az nem volt gyári úgy.
Mondjuk a fejtámlás ülés se kutya...
Na de hagyjuk. Inkább beszéljünk arról, hogy mennyi és milyen olaj kell a bogárba.  Cool

Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #75516 Dátum: 2015 Október 29, 11:57:41 »

Viszont erre raktak fellépő-díszlécet. Pedig ez volt eddig az etalon.

<beszúrt kép törölve>

Mivel ez egy felújított darab, így azt raknak rá, amit akarnak (ők se tudták, hogy nem kell rá, vagy csak szimpán így tetszett nekik). Én is rárakhatok az oválomra mexikói, nagy lámpás hátsó sárvédőket, mert nekem az tetszik, de attől még az nem volt gyári úgy.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Oldalak: 1 ... 122 123 124 125 126 [127] 128 129 130 131 132 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.138 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.