www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 00:17:17

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13219420 alkalommal)
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75835 Dátum: 2015 December 12, 15:40:10 »

A házit elvégeztem! Bár kicsit megkésve Grin ÍÍÍÍgy oldottam meg Wink (apróság még hiányzik)

Nos az apróság felülről:

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #75834 Dátum: 2015 December 12, 14:07:55 »

ez most komoly? soha nem fog stimmelni, reszelhetsz egész nap,
Én inkább megmondanám,ha tudnám,hogyan csinálja?

Tóth Zoltán
pecek
« Hozzászólás #75833 Dátum: 2015 December 12, 13:55:25 »

igy talán....
<beszúrt kép törölve>

ez most komoly? soha nem fog stimmelni, reszelhetsz egész nap,
« Utoljára szerkesztve: 2015 December 12, 14:03:51 írta pecek »
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #75832 Dátum: 2015 December 12, 10:44:03 »

igy talán....
<beszúrt kép törölve>
na így már sokkal jobban látszik
szép munka
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75831 Dátum: 2015 December 12, 10:36:55 »

wow Cheesy
ügyes. én sem jöttem volna rá, mit kell nézni. ha mondod hogy javítóelem még úgy sem könnyű, de akkor már van esély
igy talán....

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #75830 Dátum: 2015 December 12, 07:47:31 »

Azt, ahogyan épp javítóelemet gyártok a pótkerékzsebre. Nem konstans a görbületi sugár, ezért gyártottam egy sablont FÁBÓL. Szóval kicsit asztalosnak is kell lenni.
wow Cheesy
ügyes. én sem jöttem volna rá, mit kell nézni. ha mondod hogy javítóelem még úgy sem könnyű, de akkor már van esély
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75829 Dátum: 2015 December 11, 18:48:23 »

Mit kell nézni?

Azt, ahogyan épp javítóelemet gyártok a pótkerékzsebre. Nem konstans a görbületi sugár, ezért gyártottam egy sablont FÁBÓL. Szóval kicsit asztalosnak is kell lenni.

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75828 Dátum: 2015 December 11, 18:43:00 »

Mit kell nézni?


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75827 Dátum: 2015 December 11, 05:27:17 »

Mit kell nézni?

A susztert várják a kaptafánál.
<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75826 Dátum: 2015 December 10, 21:53:53 »

A susztert várják a kaptafánál.

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75825 Dátum: 2015 December 09, 06:15:34 »

Tök jó, csak ez  a cső a légszűrőből rossz helyre megy. Azt még javítsd ki!  Evil
Nincs hely máshol, valami kavar van úgyhogy így oldottam meg egyenlőre  Grin   (ezt mán végig zongoráztam)

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75824 Dátum: 2015 December 08, 23:20:04 »

A házit elvégeztem! Bár kicsit megkésve Grin ÍÍÍÍgy oldottam meg Wink (apróság még hiányzik)

Tök jó, csak ez  a cső a légszűrőből rossz helyre megy. Azt még javítsd ki!  Evil

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75823 Dátum: 2015 December 08, 20:27:29 »

Ha van a hőcserélődön és a lemezelésen csonk akkor oda tedd a csövet úgy ahogy most áll a légszűrő.
Ha nincs akkor azt a műanyag dugót vedd ki, szerezz oda egy csonkot a lemezelés alá, fordítsd meg a légszűrőt, vagy szerezz egy jobbra állót és úgy tegyél csövet.
Azért van a két megoldás, mert a hőcserélőről/kipufogócsonkról előbb kap meleg levegőt, mint a másik megoldásnál a hengerek bordáiról.
Házi feladatnak meghagyom, hogy melyik illik a hidegebb égtájakhoz.
A házit elvégeztem! Bár kicsit megkésve Grin ÍÍÍÍgy oldottam meg Wink (apróság még hiányzik)


[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #75822 Dátum: 2015 December 07, 21:19:06 »

Kell. Többen csinálták már (Varázsló, Maresz) innen is. Másodszorra senki
nagy
de minden megoldható Cheesy
<beszúrt kép törölve>
miért akarsz ilyet csinálni?
Köszönöm a biztató szavakat. Cheesy Azt hiszem így első olvasatra marad az olajos féltengelyes váltó a Duduban. Smiley

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #75821 Dátum: 2015 December 07, 20:41:56 »

1970. márciusi 1.3 bogár olajos féltengelyes váltóját mennyire nagy meló száraz féltengelyesre átvariálni? Gondolom futómű csere is kell hozzá, de azt nem tudom, hogy a felfogatások például passzolnak-e, vagy fúrni-faragni is kell a cseréhez?
nagy

de minden megoldható Cheesy


WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #75820 Dátum: 2015 December 07, 11:27:40 »

vagy fúrni-faragni is kell a cseréhez?

Kell. Többen csinálták már (Varázsló, Maresz) innen is. Másodszorra senki

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #75819 Dátum: 2015 December 07, 11:10:25 »

1970. márciusi 1.3 bogár olajos féltengelyes váltóját mennyire nagy meló száraz féltengelyesre átvariálni? Gondolom futómű csere is kell hozzá, de azt nem tudom, hogy a felfogatások például passzolnak-e, vagy fúrni-faragni is kell a cseréhez?
miért akarsz ilyet csinálni?
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #75818 Dátum: 2015 December 07, 09:01:01 »

1970. márciusi 1.3 bogár olajos féltengelyes váltóját mennyire nagy meló száraz féltengelyesre átvariálni? Gondolom futómű csere is kell hozzá, de azt nem tudom, hogy a felfogatások például passzolnak-e, vagy fúrni-faragni is kell a cseréhez?

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75817 Dátum: 2015 December 02, 13:54:31 »

Jogos, de úgy értettem, hogy van három azonos elektródatávolságú szikraköz, akkor ott ugrik át, ahol kisebb az ellenállás...tehát a másik kettővel összehasonlítva, ha ott ugrana át, akkor kisebb lenne a szikra energia....vagy nem?
Igen, a legkisebb ellenálláson (azaz kb. a legkisebb szikraközön) ugrik át. A másik kettőn nagyobb lesz az átütési energia, ami kb. az induló feszültséget határozza meg, ami arányos az energiával.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75816 Dátum: 2015 December 02, 13:00:09 »

Annyival vitáznék, hogy a többpólusúnál rosszabb a keverék-hozzáférhetőség, többet kitakar az elektróda a szikrából.
A másik, hogy a szikra pont nem intenzívebb lesz, ha kisebb az ellenállás, hanem a valószínűsége lesz nagyobb, ha a gyújtásrendszer szar. Az energiája kisebb. Jó gyújtásnál pont ezért jó a nagy szikraköz, mert az intenzívebb (nagyobb energiájú) szikra jobb égést biztosít. Szikraenergia kb. arányos a szikraköz méretével adott nyomáson (nagyobb nyomáson, pl. nagyobb kompressziónál ez a szikraköz csökken).

Jogos, de úgy értettem, hogy van három azonos elektródatávolságú szikraköz, akkor ott ugrik át, ahol kisebb az ellenállás...tehát a másik kettővel összehasonlítva, ha ott ugrana át, akkor kisebb lenne a szikra energia....vagy nem?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75815 Dátum: 2015 December 02, 08:15:52 »

A hegyes csúcs miatt, azaz a csúcs hatás (mert az egy nagyon hegyes középelektróda) miatt a szikra könnyebben átugrik, és nehezen kormolódik, koszolódik be a két elektróda. Az, hogy platina, csak azért jó, mert az erózió nehezebben viszi el, hosszabb az élettartama.

A több pólusú gyertyák is hasonlóan jók, mert a szikra a kisebb ellenállás irányában ugrik, tehát intenzívebb lesz és a nagyobb felületek miatt az erózió is nehezebben viszi, tehát tovább bírják.

A platina többpólusú gyertyák a legjobbak.

Itt kell azonban megjegyeznem, hogy egy jó motorba, jó gyertyával nem kell sűrűn cserélgetni, és amikor leáll egy henger akkor nem biztos, hogy a "szar indiai bosch" szart be, hanem csak a sok korom már szigeteli az elektródákat. Ilyenkor cserélik le egy NGK-ra és milyen fasza az ngk, aztán 3500 km múlva az is "beszarik" no lám, már az NGK sem a régi...

Az autómban sima Bosch W8AC gyertya van, nem is tudom milyen gyártmány, de most, kb 15e km után is pöcc-röff, pedig dupla weber van rajta. Viszont nem füstöl és nincs túlkarburálva, 8-at eszik, 1776-os motor, W110-es tengely.
Annyival vitáznék, hogy a többpólusúnál rosszabb a keverék-hozzáférhetőség, többet kitakar az elektróda a szikrából.
A másik, hogy a szikra pont nem intenzívebb lesz, ha kisebb az ellenállás, hanem a valószínűsége lesz nagyobb, ha a gyújtásrendszer szar. Az energiája kisebb. Jó gyújtásnál pont ezért jó a nagy szikraköz, mert az intenzívebb (nagyobb energiájú) szikra jobb égést biztosít. Szikraenergia kb. arányos a szikraköz méretével adott nyomáson (nagyobb nyomáson, pl. nagyobb kompressziónál ez a szikraköz csökken).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75814 Dátum: 2015 December 01, 20:40:50 »

Nekem pont ugyanez a véleményem. A régi 1,6 motoromban valamilyen Bosch W8AC gyertya volt. 40ezret tettem abba a motorba és nem kellett cserélni pedig dupla karbival toltam (de tisztességesen be volt karburálva a motor). Az oxyboxert kb. 15ezer kilométeren át hajtottam, abba NGK-t raktam mert épp az volt. Gondom azzal sem volt.

Itt kell azonban megjegyeznem, hogy egy jó motorba, jó gyertyával nem kell sűrűn cserélgetni, és amikor leáll egy henger akkor nem biztos, hogy a "szar indiai bosch" szart be, hanem csak a sok korom már szigeteli az elektródákat. Ilyenkor cserélik le egy NGK-ra és milyen fasza az ngk, aztán 3500 km múlva az is "beszarik" no lám, már az NGK sem a régi....

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75813 Dátum: 2015 December 01, 17:59:34 »

Itt a több pólus a lényeg, vagy a platina? Valami ilyesmiről van szó?
<beszúrt kép törölve>

Merthogy ez is platina:

<beszúrt kép törölve>

A hegyes csúcs miatt, azaz a csúcs hatás (mert az egy nagyon hegyes középelektróda) miatt a szikra könnyebben átugrik, és nehezen kormolódik, koszolódik be a két elektróda. Az, hogy platina, csak azért jó, mert az erózió nehezebben viszi el, hosszabb az élettartama.

A több pólusú gyertyák is hasonlóan jók, mert a szikra a kisebb ellenállás irányában ugrik, tehát intenzívebb lesz és a nagyobb felületek miatt az erózió is nehezebben viszi, tehát tovább bírják.

A platina többpólusú gyertyák a legjobbak.

Itt kell azonban megjegyeznem, hogy egy jó motorba, jó gyertyával nem kell sűrűn cserélgetni, és amikor leáll egy henger akkor nem biztos, hogy a "szar indiai bosch" szart be, hanem csak a sok korom már szigeteli az elektródákat. Ilyenkor cserélik le egy NGK-ra és milyen fasza az ngk, aztán 3500 km múlva az is "beszarik" no lám, már az NGK sem a régi...

Az autómban sima Bosch W8AC gyertya van, nem is tudom milyen gyártmány, de most, kb 15e km után is pöcc-röff, pedig dupla weber van rajta. Viszont nem füstöl és nincs túlkarburálva, 8-at eszik, 1776-os motor, W110-es tengely.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75812 Dátum: 2015 December 01, 08:24:02 »

A platina.
Pontosabban az, hogy ezeket a különleges fémeket (Pt, Ir) vékonyabb elektródákkal tudják csinálni, így jobb a keverék-hozzáférhetőség és a hűtési viszonyok, kevésbé tud beülni az olajos szennyeződés az elektródák közé. A sokpólusú nem lesz jó, hiába platina.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75811 Dátum: 2015 November 30, 22:34:43 »

7e volt. rosszul emlékeztem.
Ezt teszi a pija  Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75810 Dátum: 2015 November 30, 22:33:12 »

Itt a több pólus a lényeg, vagy a platina? Valami ilyesmiről van szó?
<beszúrt kép törölve>

Merthogy ez is platina:

<beszúrt kép törölve>
A platina.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75809 Dátum: 2015 November 30, 22:31:44 »

2 gar gyertya pont 16 Grin
7e volt. rosszul emlékeztem.
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #75808 Dátum: 2015 November 30, 22:28:29 »

Fapöcsű lettem télen már én is inkább a Diverisont hajtom, vagy a családi seicentót...  Undecided

Munkába én is egy vizesnégyest használok, de szombaton megvolt a második bejáratás, majd vasárnap az első utcai fordulók a bogárral 

Három gyermek hátsó ülésen, én elől. Gyorsan bekötöttem előtte a féklámpát, hogy valami azért legyen (tükör, index, rendszám nuku).
Alig mentünk még cirka 2 kört, mikor hirtelen valami gyors ritmusban elkezd dobolni a bal hátsó futómű felől. Kupplung, fék félrehúzódás. Shocked Kicsit bet_jtam, hogy valami elszabadult.
Ez meg mi volt? Hallottátok gyerekek?
Mire fiaim: Apa csak a Hanga (kislányunk) a lábával rugdosta a padlólemezt mögöttem (kárpit sincs még). 
Nem is kicsit könnyebbültem meg.

Érdekes, hogy a szombati bejáratáskor (állóhelyzetben) még lederesedett kicsit a szívócső (már vízionáltam az előmelegítő cső tisztítást, szívócső leszedést), de vasárnap, mikor az utcában köröztünk, motorfékeztünk, már nem deresedett, és jobboldalt is szép meleg volt.

Ennyit az elmúlt években nem haladtam a projekttel  Grin
Hátha még a garázsban is lesz fűtés és szigetelés...


Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75807 Dátum: 2015 November 30, 22:18:55 »

akkor téged átbasztak a platinagyertyával mert van vagy 2ezer ft /db

Itt a több pólus a lényeg, vagy a platina? Valami ilyesmiről van szó?


Merthogy ez is platina:


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75806 Dátum: 2015 November 30, 21:25:57 »

2 gar gyertya pont 16 Grin
kedvezmény nélkül  Wink

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #75805 Dátum: 2015 November 30, 21:00:37 »

Akksinak a csepptöltés. A mechanikának ha néha (havonta) megjáratod míg rendesen megmelegszik. Ha nem járatod, én bakolnám.
Fapöcsű lettem télen már én is inkább a Diverisont hajtom, vagy a családi seicentót...  Undecided

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #75804 Dátum: 2015 November 30, 10:11:18 »

Most már megnézem otthon, hogy mennyi volt.
2 gar gyertya pont 16 Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75803 Dátum: 2015 November 30, 09:53:45 »

akkor téged átbasztak a platinagyertyával mert van vagy 2ezer ft /db

Most már megnézem otthon, hogy mennyi volt.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75802 Dátum: 2015 November 30, 09:47:17 »

akkor téged átbasztak a platinagyertyával mert van vagy 2ezer ft /db

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75801 Dátum: 2015 November 30, 09:13:03 »

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75800 Dátum: 2015 November 30, 08:34:47 »

Ha sima gyertyákkal nem vagy elégedett vagy szarrá van kopva a motorod, mint az enyém. Akkor platina gyertyát tegyél bele.
Nekem állandóan beköpte a gyertyákat, Maresz tanácsára tettem bele platinát azóta nincs ilyen gondom.


VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75799 Dátum: 2015 November 29, 18:17:38 »

Nagyon vicckes. Grin Abes
Ha sima gyertyákkal nem vagy elégedett vagy szarrá van kopva a motorod, mint az enyém. Akkor platina gyertyát tegyél bele.
Nekem állandóan beköpte a gyertyákat, Maresz tanácsára tettem bele platinát azóta nincs ilyen gondom.
Nem elérhető endre100
Hozzászólások: 51


« Hozzászólás #75798 Dátum: 2015 November 29, 18:08:11 »

Köszönöm az infót , bakker erre nem is gondoltam! Holnap azonnal visszacserélem.
Nagyon vicckes. Grin Abes
« Utoljára szerkesztve: 2015 November 29, 18:10:56 írta endre100 »
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75797 Dátum: 2015 November 29, 18:07:22 »

Amúgy annyi a különbség a rövid meg a hosszú menetes között, hogy más a menethossz...

Ha jobban megy vele az autód, az azért lehet mert a rövid gyertyád már szar volt... Vagy nem bogárhoz való. A hosszabb menet miatt nem fog jobban menni.

Köszönöm az infót , bakker erre nem is gondoltam! Holnap azonnal visszacserélem.

1303LS
« Hozzászólás #75796 Dátum: 2015 November 29, 18:04:39 »

Az Offban írtakat senki ne tegye...  Undecided
És még bajotok volt az UAZ kilinccsel. 
Álszent.  Cheesy
Oldalak: 1 ... 115 116 117 118 119 [120] 121 122 123 124 125 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.158 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.