www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 28, 18:05:29

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1791 1792 1793 1794 1795 [1796] 1797 1798 1799 1800 1801 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14744308 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #8811 Dátum: 2006 Október 23, 16:13:16 »

Szélesebb a turbina kerék.

Hö, miből adódhat az eltérést?
Miben nézted?
1303LS
« Hozzászólás #8810 Dátum: 2006 Október 23, 16:00:12 »

na, megnéztem a nagykönyvben.
azt írja, hogy 4000 f/percnél
1300 - 550 liter/sec
1600 - 575 liter/sec
Hö, miből adódhat az eltérést?
Miben nézted?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #8809 Dátum: 2006 Október 23, 15:39:52 »

úgy tudom, hogy a bogár turbina 900 liter levegőt nyom másodpercenként

na, megnéztem a nagykönyvben.
azt írja, hogy 4000 f/percnél
1300 - 550 liter/sec
1600 - 575 liter/sec



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #8808 Dátum: 2006 Október 23, 13:10:45 »

úgy tudom, hogy a bogár turbina 900 liter levegőt nyom másodpercenként
nem sok egy kicsit Huh

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #8807 Dátum: 2006 Október 23, 12:53:23 »

megpróbálom a levegűt zsákba rakni oszt megmérem a szobamérleggel Grin

úgy tudom, hogy a bogár turbina 900 liter levegőt nyom másodpercenként

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8806 Dátum: 2006 Október 23, 10:40:54 »

kábé 1 köbméter levegőt paskol keresztül a bordákon percenként (asszem).
ennek a tömege és sebessége alapján ki lehetne számítani, hogy az mennyi kW-ot igényel. + némi veszteség.
van itt valaki fizikusi vénával?
megpróbálom a levegűt zsákba rakni oszt megmérem a szobamérleggel Grin

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #8805 Dátum: 2006 Október 23, 10:38:15 »

nem :-PPP

hisz az lefolyik a lejtőn, csak lejtősre kell építeni a motort Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #8804 Dátum: 2006 Október 23, 10:17:00 »

má csak úgy megkérdezném, a vizet nem kell pörgetni?

nem :-PPP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #8803 Dátum: 2006 Október 23, 09:58:20 »

má csak úgy megkérdezném, a vizet nem kell pörgetni?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #8802 Dátum: 2006 Október 23, 09:49:34 »

Talán azért van, mert van a SAE és a DIN LE. A SAE a sallang nélküli. 125-ből 110 LE lesz. De a 30-40 LE tényleg sok. Szvsz kb 5-10 LE amit levehet.

kábé 1 köbméter levegőt paskol keresztül a bordákon percenként (asszem).
ennek a tömege és sebessége alapján ki lehetne számítani, hogy az mennyi kW-ot igényel. + némi veszteség.
van itt valaki fizikusi vénával?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #8801 Dátum: 2006 Október 23, 09:47:11 »

az hogy lehet? Huh felraknék egy széria 1.3-ra egy Porke tipusu hütést és maradna 4-5 lóerőm csapatni a verdát? Grin Huh na ennek utánnanézek mert elég hihetetlen.Nem 3.5 -4 LE-t akartál írni?
Talán azért van, mert van a SAE és a DIN LE. A SAE a sallang nélküli. 125-ből 110 LE lesz. De a 30-40 LE tényleg sok. Szvsz kb 5-10 LE amit levehet.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8800 Dátum: 2006 Október 23, 09:45:39 »

Még full fordulaton is hihetetlennek tartom. Undecided
ez a 904 vagy 356 Carrera hütés ,két oldalrol szív levegöt, és sokkal nagyobb felületen hűti a motort és nagyobb hatásfokkal, mint a széria hűtés ,és talán könnyeben ,olcsóbban kivitelezhatő mint a 911 tipusu hűtés.

1303LS
« Hozzászólás #8799 Dátum: 2006 Október 23, 09:40:18 »

az hogy lehet? Huh felraknék egy széria 1.3-ra egy Porke tipusu hütést és maradna 4-5 lóerőm csapatni a verdát? Grin Huh na ennek utánnanézek mert elég hihetetlen.

Még full fordulaton is hihetetlennek tartom. Undecided
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8798 Dátum: 2006 Október 23, 09:38:26 »

Mérések szerint a 911 hűtése kb 35-40LE-t vesz el. Gondoltam szólok....
az hogy lehet? Huh felraknék egy széria 1.3-ra egy Porke tipusu hütést és maradna 4-5 lóerőm csapatni a verdát? Grin Huh na ennek utánnanézek mert elég hihetetlen.Nem 3.5 -4 LE-t akartál írni?
« Utoljára szerkesztve: 2006 Október 23, 09:40:21 írta ESZ »

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #8797 Dátum: 2006 Október 23, 06:21:16 »

Köszönöm, megoldottuk! :-))))

Melyik az első vagy a hátsó?

Megyek holnap Ausztriába,benézzek egy kis SZMBre?
Süni
« Hozzászólás #8796 Dátum: 2006 Október 23, 00:57:43 »

eddig 3 fajta hütésen gondolkodtam, az eredetin mert sztem az 2000ccm-ig biztos hogy jó, amásik a 904-es Porke vagy 356 carrera, a harmadik a 911 léghütési megoldása
Mérések szerint a 911 hűtése kb 35-40LE-t vesz el. Gondoltam szólok....
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #8795 Dátum: 2006 Október 22, 22:48:18 »

Melyik az első vagy a hátsó?

Megyek holnap Ausztriába,benézzek egy kis SZMBre?

első....szívesen összefutnék veled de nemrég értem haza TVből holnap meg reggel 10től kézimccset vágok 50gol lassítás robot munka...aztán 17órátol meg az adást vetítem 22ig
1303LS
« Hozzászólás #8794 Dátum: 2006 Október 22, 21:50:32 »

ma levettem a 66-os bogi szelepfedeleit és szelepállítás előtt jól megpucoltam mindent ami a szelepfedél alatt van az olajsaras lerakódástól. mivel eléggé tiszta és olajmentes lett a végén az egész, ezért megkérdezném, hogy a motor beindítása előtt -egyelőre darabokban az autó- megkenjem valahogy a cuccot? (gondoltam, ecsettel friss motorolajjal)
Az érintkező fémfelületeknek nem ártana. Himba-lökörúd, szelepvége-himba
Viszont a himbát a tengelyen nemigazán tudod megkenni csak ha esetleg leveszed a HFről és olajba mártod.  Grin
Vagy akkor már szedd is le a himbákat a tengelyről és pucold ki a lukait.  Grin
1303LS
« Hozzászólás #8793 Dátum: 2006 Október 22, 21:46:30 »

Melyik az első vagy a hátsó?

Megyek holnap Ausztriába,benézzek egy kis SZMBre?

Te kampó nélkül is kiszeded.  Grin
Vigyázz össze ne nyomorgasd a keretet.  Grin Grin Grin
PéZsé
« Hozzászólás #8792 Dátum: 2006 Október 22, 21:44:41 »

S:O:S nem jön ki a lámpa buszomból kivettem keretből csavart de meg se moccan....mit tegyek?

Melyik az első vagy a hátsó?

Megyek holnap Ausztriába,benézzek egy kis SZMBre?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #8791 Dátum: 2006 Október 22, 21:13:35 »

Mit szeretnél kenni?

ma levettem a 66-os bogi szelepfedeleit és szelepállítás előtt jól megpucoltam mindent ami a szelepfedél alatt van az olajsaras lerakódástól. mivel eléggé tiszta és olajmentes lett a végén az egész, ezért megkérdezném, hogy a motor beindítása előtt -egyelőre darabokban az autó- megkenjem valahogy a cuccot? (gondoltam, ecsettel friss motorolajjal)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8790 Dátum: 2006 Október 22, 20:29:59 »

A vizes hűtés nagyon jól méretezhető és jó hatásfokkal hűt.
A 112 pacit levegővel hűteni nem épp mellékes kérdés lesz szerintem, de gondolom nem a bogár gyári turbinaháza megy rá.

eddig 3 fajta hütésen gondolkodtam, az eredetin mert sztem az 2000ccm-ig biztos hogy jó, amásik a 904-es Porke vagy 356 carrera, a harmadik a 911 léghütési megoldása

1303LS
« Hozzászólás #8789 Dátum: 2006 Október 22, 20:26:39 »

Ezt nem értem.
Víz nélkül csak 100Le?
Vizbül veszi ki a zoxigént, vagy mi?

A vizes hűtés nagyon jól méretezhető és jó hatásfokkal hűt.
A 112 pacit levegővel hűteni nem épp mellékes kérdés lesz szerintem, de gondolom nem a bogár gyári turbinaháza megy rá.
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8788 Dátum: 2006 Október 22, 20:24:12 »

azt meg nem nagyon lehet majd észrevenni.

így van a vízbül veszem ki a zoxygént, osz lesz atomálló betonybunkerem, naszóval nem lesz gyengébb a motor egy dekát sem, esetleg ha a levegöhűtés meghajtására forditott energiát le nem vonjuk a 112 -böl , legyen 110 le,

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8787 Dátum: 2006 Október 22, 20:23:09 »

Ezt nem értem.
Víz nélkül csak 100Le?
Vizbül veszi ki a zoxigént, vagy mi?

így van a vízbül veszem ki a zoxygént, osz lesz atomálló betonybunkerem, naszóval nem lesz gyengébb a motor egy dekát sem, esetleg ha a levegöhűtés meghajtására forditott energiát le nem vonjuk a 112 -böl , legyen 110 le,

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8786 Dátum: 2006 Október 22, 20:17:34 »

Ezt nem értem.
Víz nélkül csak 100Le?
Vizbül veszi ki a zoxigént, vagy mi?

Nem akarok vitát nyitni de az a 112 paci vízzel annyi.
Levegővel SZVSZ okosnak kell lenned.
De édekes projekt lesz ha megvalósul.  Cheesy

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
1303LS
« Hozzászólás #8785 Dátum: 2006 Október 22, 20:07:52 »

naná hogy lesznek képillusztrációk Wink alap 112 paci és nem kell tunyingolni Cool

Nem akarok vitát nyitni de az a 112 paci vízzel annyi.
Levegővel SZVSZ okosnak kell lenned.
De édekes projekt lesz ha megvalósul.  Cheesy
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8784 Dátum: 2006 Október 22, 20:03:32 »

EZt azért ígérd meg, hogy lekommentálod végig.  Cheesy
naná hogy lesznek képillusztrációk Wink alap 112 paci és nem kell tunyingolni Cool

1303LS
« Hozzászólás #8783 Dátum: 2006 Október 22, 19:42:54 »

indul lassan az oxyboxer project is Cool
EZt azért ígérd meg, hogy lekommentálod végig.  Cheesy
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #8782 Dátum: 2006 Október 22, 19:40:41 »

ma levettem a 66-os bogi szelepfedeleit és szelepállítás előtt jól megpucoltam mindent ami a szelepfedél alatt van az olajsaras lerakódástól. mivel eléggé tiszta és olajmentes lett a végén az egész, ezért megkérdezném, hogy a motor beindítása előtt -egyelőre darabokban az autó- megkenjem valahogy a cuccot? (gondoltam, ecsettel friss motorolajjal)

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8781 Dátum: 2006 Október 22, 19:29:02 »

indul lassan az oxyboxer project is Cool

1303LS
« Hozzászólás #8780 Dátum: 2006 Október 22, 18:53:52 »

Valami kampós akármivel nyúlj be a csavar lukán és ott rángasd.
Olyasmivel mint a dízstárcsa leszedő.
Bicikli küllő, pl.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8779 Dátum: 2006 Október 22, 18:51:16 »

valami normális ötletet várok....


...hogy lesz így benne bi-xenon ha ki se jön a régi bi-lux Cheesy Huh Huh
LS koma jól mondja, valami rossz csavarhúzó hegyét behajtod alányúlsz és kitéped Smiley lehet be van savanyúval(csumiz) kenve

1303LS
« Hozzászólás #8778 Dátum: 2006 Október 22, 18:32:10 »

valami normális ötletet várok....


...hogy lesz így benne bi-xenon ha ki se jön a régi bi-lux Cheesy Huh Huh

Valami kampós akármivel nyúlj be a csavar lukán és ott rángasd.
Olyasmivel mint a dízstárcsa leszedő.
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #8777 Dátum: 2006 Október 22, 18:25:55 »

valami normális ötletet várok....


...hogy lesz így benne bi-xenon ha ki se jön a régi bi-lux Cheesy Huh Huh
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #8776 Dátum: 2006 Október 22, 16:38:26 »

S:O:S nem jön ki a lámpa buszomból kivettem keretből csavart de meg se moccan....mit tegyek?
Vidd el szerelohoz Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #8775 Dátum: 2006 Október 22, 16:11:10 »

S:O:S nem jön ki a lámpa buszomból kivettem keretből csavart de meg se moccan....mit tegyek?

tépd ki ? Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #8774 Dátum: 2006 Október 22, 15:59:34 »

S:O:S nem jön ki a lámpa buszomból kivettem keretből csavart de meg se moccan....mit tegyek?
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #8773 Dátum: 2006 Október 22, 15:31:28 »



hali!

ma megnéáztem a feszstabot, nincsenek összhegedve az érintkezők, meg ha lehúztam az akksiról jövő kábelt, leállt amotor egyből, ugyhogy igazatopk volt, avalószínűleg szénkefe csere lesz belőle.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #8772 Dátum: 2006 Október 22, 15:04:18 »

Bö. Kivettem a régi kormányművet, elengedte az összes olajat. Raktam volna be a gyönyörű, frissen felújítottat, amiről valami katalógus aszonta, hogy olyan kell bele (T2a-ba való). Na, nem olyan volt benne, sőt, bele sem fér. Úgyhogy most mehetek vissza a BZ-hez T2b kormányműért. Kurva katalógusok!! 

t2a-ban volt vagy 5 féle kormánymű, mikor az enyémhez vadásztam, akkor szembesültem a ténnyel.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Oldalak: 1 ... 1791 1792 1793 1794 1795 [1796] 1797 1798 1799 1800 1801 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.121 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.