www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 31, 17:25:16

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14796224 alkalommal)
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #75891 Dátum: 2015 December 18, 22:56:24 »

Az a baj ezekkel a VDO két kivezetésesekkel, hogy túl magas értéken kapcsol. Egy gyári bogárnál alapjáraton világítani fog. Legalábbis két éve még így volt...
Jobb egy T elág.
Próbálnám valami "gyári" elágazóval megoldani...valahogy most nem akarok esztergályoshoz rohangálni.
De nekem 3 kivezetés kéne: olajhőfok, olajnyomás érzékelő, gyári olajnyomás gomba...


Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75890 Dátum: 2015 December 18, 20:19:45 »

Célszerű 2 kivezetéses olajnyomás gombát használni, arra ráköthető a műszer és a visszajelző lámpa is. Ezzel már megspórolsz 1 jeladót. Az olajhőfok jeladóhoz vagy használsz egy elosztót ami a gyári olajgomba helyére megy be és bele tudod csavarozni az olajhőfok és az olajnyomás gombát is. Ez egy picit alámutathatja az olajhőfokot, mert nem a nagy tömegben jelenlévő olajat méri, hanem az egyék olajjáratot érinti csak. Viszont én nem tartom ezt olyan nagy gondnak, hisz' nem kell nekünk tizedre pontosan tudni az olajhőfokot, ha meg valami gond van és melegszik a motor azt rögtön látni lehet a műszeren. A másik és egyben korrekt megoldás, ha a kétvezetékes olajnyomás jeladót beteszed a gyári helyre, az olajhőfok jeladónak meg csinálsz menetet az olajleeresztő fedélbe. Illetve ott van még az olajhőfok jeladós nívópálca is.

Ezeken kívül még rengeteg megoldás van, de ezekhez nem kell a blokkot bontani, megmunkálni.

Az a baj ezekkel a VDO két kivezetésesekkel, hogy túl magas értéken kapcsol. Egy gyári bogárnál alapjáraton világítani fog. Legalábbis két éve még így volt...
Jobb egy T elág.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #75889 Dátum: 2015 December 18, 11:15:35 »

A számát meg tudnád adni?
Nekem nincs meg...

Megtaláltam a neten...
Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #75888 Dátum: 2015 December 18, 11:03:09 »

* gabinak szokott lenni polcon.

A számát meg tudnád adni?
Nekem nincs meg...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75887 Dátum: 2015 December 18, 10:10:37 »

* gabinak szokott lenni polcon.

Szia!

Köszönöm az ötletet....és nem tudod véletlenül, hogy ilyen elosztót vagy 2 kivezetéses gombát hol kaphatok?

üdv


Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #75886 Dátum: 2015 December 18, 08:42:24 »


Szia!

Köszönöm az ötletet....és nem tudod véletlenül, hogy ilyen elosztót vagy 2 kivezetéses gombát hol kaphatok?

üdv


Célszerű 2 kivezetéses olajnyomás gombát használni, arra ráköthető a műszer és a visszajelző lámpa is. Ezzel már megspórolsz 1 jeladót. Az olajhőfok jeladóhoz vagy használsz egy elosztót ami a gyári olajgomba helyére megy be és bele tudod csavarozni az olajhőfok és az olajnyomás gombát is. Ez egy picit alámutathatja az olajhőfokot, mert nem a nagy tömegben jelenlévő olajat méri, hanem az egyék olajjáratot érinti csak. Viszont én nem tartom ezt olyan nagy gondnak, hisz' nem kell nekünk tizedre pontosan tudni az olajhőfokot, ha meg valami gond van és melegszik a motor azt rögtön látni lehet a műszeren. A másik és egyben korrekt megoldás, ha a kétvezetékes olajnyomás jeladót beteszed a gyári helyre, az olajhőfok jeladónak meg csinálsz menetet az olajleeresztő fedélbe. Illetve ott van még az olajhőfok jeladós nívópálca is.

Ezeken kívül még rengeteg megoldás van, de ezekhez nem kell a blokkot bontani, megmunkálni.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75885 Dátum: 2015 December 18, 07:38:53 »

Célszerű 2 kivezetéses olajnyomás gombát használni, arra ráköthető a műszer és a visszajelző lámpa is. Ezzel már megspórolsz 1 jeladót. Az olajhőfok jeladóhoz vagy használsz egy elosztót ami a gyári olajgomba helyére megy be és bele tudod csavarozni az olajhőfok és az olajnyomás gombát is. Ez egy picit alámutathatja az olajhőfokot, mert nem a nagy tömegben jelenlévő olajat méri, hanem az egyék olajjáratot érinti csak. Viszont én nem tartom ezt olyan nagy gondnak, hisz' nem kell nekünk tizedre pontosan tudni az olajhőfokot, ha meg valami gond van és melegszik a motor azt rögtön látni lehet a műszeren. A másik és egyben korrekt megoldás, ha a kétvezetékes olajnyomás jeladót beteszed a gyári helyre, az olajhőfok jeladónak meg csinálsz menetet az olajleeresztő fedélbe. Illetve ott van még az olajhőfok jeladós nívópálca is.

Ezeken kívül még rengeteg megoldás van, de ezekhez nem kell a blokkot bontani, megmunkálni.

Sziasztok!

Tegnap vettem egy olajnyomás és egy olajhőfok mérőt.
Milyen ötletetek lenne a bekötésére úgy hogy megtartsam a gyári olajnyomás mérő gombát is.

Üdv

Nem elérhető Szobi
Hozzászólások: 160


« Hozzászólás #75884 Dátum: 2015 December 17, 22:33:23 »

Sziasztok!

Tegnap vettem egy olajnyomás és egy olajhőfok mérőt.
Milyen ötletetek lenne a bekötésére úgy hogy megtartsam a gyári olajnyomás mérő gombát is.

Üdv
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #75883 Dátum: 2015 December 17, 19:47:14 »

Sima szekérfutóműves 1300 bogi kormányművébe mennyi, és milyen olajat töltsek?
És ezt miként? pl a régi olajat mivel távolítsam el?


VW 1300  1968.06.
pecek
« Hozzászólás #75882 Dátum: 2015 December 17, 18:53:30 »

Egyelőre ezek vannak, mert akkor még azt hittem, hogy csak az ív kisebb, de nem, a szoknya aljából hiányzik. Majd felrakom a sárvédőket és méretezve fotózok.

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>

A hátfalon lévő papirról lehet valami olvasható cikkszámot látni ?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75881 Dátum: 2015 December 16, 16:40:14 »

Fotót!
Egyelőre ezek vannak, mert akkor még azt hittem, hogy csak az ív kisebb, de nem, a szoknya aljából hiányzik. Majd felrakom a sárvédőket és méretezve fotózok.


« Utoljára szerkesztve: 2015 December 16, 16:51:36 írta Zoli »

pecek
« Hozzászólás #75880 Dátum: 2015 December 16, 16:36:14 »

És a hátfallal mit csináljak? Ma kisütött a nap és felnyitottam a garázsajtót, hát qrva hullámos, nem kérdés a csere, ha nem akarok gittelni.
Van egy utángyártottam, de 1,5 cm-rel rövidebb, mint a gyári. 
Ha a végét a sárvédőkhöz illesztem, a zárhíd, a tömítés leszorító perem, a kipuff. kivágás íve mind lejjebb van 1,5 cm-rel.
Fotót!
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75879 Dátum: 2015 December 16, 16:31:05 »

Az első doblemez javítót hanyagolnám ezt lehet lemezből csinálni és a oldalfalnál a nagyobbat kéne raknod a kicsi helyett.És nem kell az oszlopig beengedni a lemezt.
És a hátfallal mit csináljak? Ma kisütött a nap és felnyitottam a garázsajtót, hát qrva hullámos, nem kérdés a csere, ha nem akarok gittelni.
Van egy utángyártottam, de 1,5 cm-rel rövidebb, mint a gyári. 
Ha a végét a sárvédőkhöz illesztem, a zárhíd, a tömítés leszorító perem, a kipuff. kivágás íve mind lejjebb van 1,5 cm-rel.

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #75878 Dátum: 2015 December 15, 15:37:57 »

Figyelj Sanyi,az tény,hogy amiker felsorolsz,azok tényleg fokozzák,gyorsítják az autó állapotának romlását,amortizációját.De hidd el,egy nem kellően kilakatolt,nem megfelelően alákezelt,nem megfelelően alapozott,agyongittelt stb,autón,tíz év alatt (sőt még rövidebb idő alatt),még száraz fedett helyen is bőven előjönnek hibák,elkezd púposodni,berepedni a festék,kirügyezik...
Sokan hozzáértők,kasznisok,fényezők,is megnézték már az autót,tisztában vele,hogy mennyit volt használva,hogyan volt tárolva,de mégis mind azt mondták,hogy ahhoz képest,hogy tíz éves fényezés,még mindig nagyon szép,és nagyon jól tartja magát.

Ha nem lennének végigvarrva a lemezek,már visszarepedtek volna a gittelések hidd el.

Értem én ezt, Laci! Csak a példa nem volt túl jó szerintem: a Te Bogarad, amlelyik alig mozdul ki a garázsból. Aláírom, hogy amiket felsoroltál, azok kellenek a normális és tartós állapotba hozáshoz, de használat mellett lehet letesztelni csak a produktumot...  Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75877 Dátum: 2015 December 15, 15:12:57 »

Az első doblemez javítót hanyagolnám ezt lehet lemezből csinálni és a oldalfalnál a nagyobbat kéne raknod a kicsi helyett.És nem kell az oszlopig beengedni a lemezt.
Ezt a kicsit kéztől vettem elég olcsón, azért van ez, de akarok egy nagyot tenni, mert ennek a sarka kintebb áll egy fél centivel. Az alsó rész, ami a küszöbhöz befordul, túl nagyra van hajtva.

pecek
« Hozzászólás #75876 Dátum: 2015 December 15, 15:08:06 »

A jobboldalon ez meg is történt, mert oda volt, de a bal oldalon megpróbálok minél több gyári lemezt meghagyni, ahol nem rozsdás. Nagyon nem vagyik kibékülve ezekkel a fekete cuccokkal...

<beszúrt kép törölve>

Az első doblemez javítót hanyagolnám ezt lehet lemezből csinálni és a oldalfalnál a nagyobbat kéne raknod a kicsi helyett.És nem kell az oszlopig beengedni a lemezt.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75875 Dátum: 2015 December 15, 15:06:31 »

A jobboldalon ez meg is történt, mert oda volt, de a bal oldalon megpróbálok minél több gyári lemezt meghagyni, ahol nem rozsdás. Nagyon nem vagyik kibékülve ezekkel a fekete cuccokkal...

<beszúrt kép törölve>
Nagyon szépen csinálod,full igényes kocsi lesz ez!
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75874 Dátum: 2015 December 15, 14:43:52 »

De ha biztosra akarsz menni,akkor körben az alsó 30cm-t cseréled!

A jobboldalon ez meg is történt, mert oda volt, de a bal oldalon megpróbálok minél több gyári lemezt meghagyni, ahol nem rozsdás. Nagyon nem vagyik kibékülve ezekkel a fekete cuccokkal...


Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75873 Dátum: 2015 December 15, 14:16:38 »

A jófogáson hónapok óta nem tudnak eladni egyet hatezerért, vadi új.

Eladta, csak nem törölte. 

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75872 Dátum: 2015 December 15, 13:23:44 »

A jófogáson hónapok óta nem tudnak eladni egyet hatezerért, vadi új.

Köszi. Keresem.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75871 Dátum: 2015 December 15, 10:48:11 »

Nincs elvetve ez a lehetőség sem. Ha nem tudom elég símára csinálni...
Egyébként 15 ezer forint.
A jófogáson hónapok óta nem tudnak eladni egyet hatezerért, vadi új.

Bácsi Győző
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #75870 Dátum: 2015 December 15, 09:48:28 »

Emlékeim szerint van valami szopó a bogár kormánymű cserénél ( 1300).
Tank leszed, az biztos. Emlékeim szerint valamivel akad.
Valaki?


ha törve volt a kocsi az lesz

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #75869 Dátum: 2015 December 15, 09:44:28 »

Emlékeim szerint van valami szopó a bogár kormánymű cserénél ( 1300).
Tank leszed, az biztos. Emlékeim szerint valamivel akad.
Valaki?


VW 1300  1968.06.
1303LS
« Hozzászólás #75868 Dátum: 2015 December 15, 09:15:53 »

Középre is megy egy-egy kis cső. Sokban a csappantyúk nem zárnak jól és lehűti a friss levegő

<beszúrt kép törölve>
pont ezt mondtam.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75867 Dátum: 2015 December 14, 21:27:36 »

Most hülyeséget nem akarok mondani,de nekem úgy rémlik,hogy meleglevegő az 1300-as bogaraknál,csak pont a szélvédő két sarkába van vezetve,oda,ahol Neked is jön.A többi levegőszellőztetés,meg a két kis tekerős gomb,az pedig csak a hideglevegőt nyitja-zárja,amit a csomagtérfedél szellőzőnyílásán keresztül kap.
Sok-sok bogárnak,fel sem jut a szélvédő sarkáig a meleglevegő,pedig a küszöböknél még ott a meleg levegő,ott nyomja is be,de szélvédőig nem jut fel.Ha már a sarkokban van a meleg,már nem rossz.
Középre is megy egy-egy kis cső. Sokban a csappantyúk nem zárnak jól és lehűti a friss levegő

« Utoljára szerkesztve: 2015 December 14, 21:31:28 írta Zoli »

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75866 Dátum: 2015 December 14, 20:41:50 »

Köszönöm az informáciokat fűtés ügyben.
Most hülyeséget nem akarok mondani,de nekem úgy rémlik,hogy meleglevegő az 1300-as bogaraknál,csak pont a szélvédő két sarkába van vezetve,oda,ahol Neked is jön.A többi levegőszellőztetés,meg a két kis tekerős gomb,az pedig csak a hideglevegőt nyitja-zárja,amit a csomagtérfedél szellőzőnyílásán keresztül kap.
Sok-sok bogárnak,fel sem jut a szélvédő sarkáig a meleglevegő,pedig a küszöböknél még ott a meleg levegő,ott nyomja is be,de szélvédőig nem jut fel.Ha már a sarkokban van a meleg,már nem rossz.
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75865 Dátum: 2015 December 14, 20:33:11 »

Köszönöm az informáciokat fűtés ügyben.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75864 Dátum: 2015 December 14, 20:09:10 »

 Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75863 Dátum: 2015 December 14, 20:07:10 »

De ha biztosra akarsz menni,akkor körben az alsó 30cm-t cseréled!


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2015 December 14, 20:08:42 írta Narancs »
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75862 Dátum: 2015 December 14, 20:05:34 »

Ezen is volt mit csinálni.  Shocked
Pedig szép autó volt.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75861 Dátum: 2015 December 14, 20:02:41 »

Laci, azóta mennyit ment a Bogarad?  Esőben, hóban, esetleg...  Mennyit töltött csillaggarázsban? Mert azért garázstündérként könnyű megúszni, akár 10-15 évet is fizikai romlás nélkül, legyünk őszinték!
Figyelj Sanyi,az tény,hogy amiker felsorolsz,azok tényleg fokozzák,gyorsítják az autó állapotának romlását,amortizációját.De hidd el,egy nem kellően kilakatolt,nem megfelelően alákezelt,nem megfelelően alapozott,agyongittelt stb,autón,tíz év alatt (sőt még rövidebb idő alatt),még száraz fedett helyen is bőven előjönnek hibák,elkezd púposodni,berepedni a festék,kirügyezik...
Sokan hozzáértők,kasznisok,fényezők,is megnézték már az autót,tisztában vele,hogy mennyit volt használva,hogyan volt tárolva,de mégis mind azt mondták,hogy ahhoz képest,hogy tíz éves fényezés,még mindig nagyon szép,és nagyon jól tartja magát.

Ha nem lennének végigvarrva a lemezek,már visszarepedtek volna a gittelések hidd el.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75860 Dátum: 2015 December 14, 18:59:18 »

Shocked
Ezen is volt mit csinálni.  Shocked
« Utoljára szerkesztve: 2015 December 14, 19:06:49 írta Zoli »

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #75859 Dátum: 2015 December 14, 18:41:04 »

Azon az autón minden folt végig lett varrva barátom!

Lehet,hogy még a kép készítesekor még csak pár helyen oda lett pöttyölve,de minden lemez,szépen végig lett/van varrva!

Nézd meg pl a készrelakatolt oldalrészt,sárvédő felfogató íveket,a hátsó váznyúlványt,mi nincsen itt végigvarrva?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #75858 Dátum: 2015 December 14, 18:21:04 »

És az autó pont 2006-ban készült,két hét múlva meg már ugye meg már 2016,tehát már tíz éve felújítás,de eljöhetsz ide megnézni a garázsomban,ott semmiféle visszarohadás,hólyagosodás,gittrepedés vagy egyéb nincsen,ugyan olyan "hibátlan" az autó,mint amikor tíz évvel ezelőtt elkészült.



Laci, azóta mennyit ment a Bogarad?  Esőben, hóban, esetleg...  Mennyit töltött csillaggarázsban? Mert azért garázstündérként könnyű megúszni, akár 10-15 évet is fizikai romlás nélkül, legyünk őszinték!

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75857 Dátum: 2015 December 14, 18:17:13 »

 Shocked

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2015 December 14, 18:19:04 írta Narancs »
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75856 Dátum: 2015 December 14, 18:11:56 »

És azok a foltok miért nincsenek végigvarva? Ha nem hegeszted végig a foltokat, festheted meg tömítheted bármivel elfog rohadni.
És az autó pont 2006-ban készült,két hét múlva meg már ugye meg már 2016,tehát már tíz éves felújítás,de eljöhetsz ide megnézni a garázsomban,itt semmiféle visszarohadás,hólyagosodás,gittrepedés vagy egyéb nincsen,ugyan olyan "hibátlan" az autó,mint amikor tíz évvel ezelőtt elkészült.



[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2015 December 14, 18:20:24 írta Narancs »
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75855 Dátum: 2015 December 14, 18:03:52 »

Azon az autón minden folt végig lett varrva barátom!

Lehet,hogy még a kép készítesekor még csak pár helyen oda lett pöttyölve,de minden lemez,szépen végig lett/van varrva!

Nézd meg pl a készrelakatolt oldalrészt,sárvédő felfogató íveket,a hátsó váznyúlványt,mi nincsen itt végigvarrva?
Shocked

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75854 Dátum: 2015 December 14, 18:02:37 »

És azok a foltok miért nincsenek végigvarva? Ha nem hegeszted végig a foltokat, festheted meg tömítheted bármivel elfog rohadni.
Azon az autón minden folt végig lett varrva barátom!

Lehet,hogy még a kép készítesekor még csak pár helyen oda lett pöttyölve,de minden lemez,szépen végig lett/van varrva!

Nézd meg pl a készrelakatolt oldalrészt,sárvédő felfogató íveket,a hátsó váznyúlványt,mi nincsen itt végigvarrva?

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2015 December 14, 18:04:11 írta Narancs »
1303LS
« Hozzászólás #75853 Dátum: 2015 December 14, 17:50:33 »


« Utoljára szerkesztve: 2015 December 14, 17:52:07 írta 1303LS »
pecek
« Hozzászólás #75852 Dátum: 2015 December 14, 15:00:28 »

Csak a homloklemez lett cserélve,nem az egész orrész.

Szerintem sem érdemes ebbe a lemezbe ennyi időt és energiát belefektetni.

És azok a foltok miért nincsenek végigvarva? Ha nem hegeszted végig a foltokat, festheted meg tömítheted bármivel elfog rohadni.
Oldalak: 1 ... 114 115 116 117 118 [119] 120 121 122 123 124 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.151 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.